Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Tasavvuf ; Ayri Bir Din..!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
(ümmetimin ihtilafı rahmettir.) hadis. tabi kendisini ümmet kabul edenler için


Terbiye denen seyden birazcik nasibi olan Allahin Ümmet dedigi ve Resulüde(Selam Resul/Resullere olsun)O ümmete davet eden Allaha ragmen kendini ümmeten saymayani degilde insani ümmet degilmis gibi lanse edene Ne dedigine bakmasini tavsiye ederim tek merci KUranadir.Davet Kuranadir.Iste ayniyla Cin suresindeki ayete intisab ediyorum ve"Allaha cagiran Muhammede uyuyorum"Kendisini ümmeten sayanlara ithaf edilir....
 

fahren55

New member
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
86
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Yaş
38
eğer ben tamam sarık takmayan müşrik değildir desem Allahın peygamberini haşa yalancı çıkarmış olurum.
Rükâne (ra) Peygamber (sav) ile görüşmüştür. Rükâne der ki:
"Resûlullah (sav) in ŞÜPHESİZ bizimle MÜŞRİKLER arasındaki fark, takkeler üzerindeki sarıklardı, buyurduğunu işittim" (3).

DİĞELİM Kİ RÜKANEYİ YALANCI ÇIKARDIM. BEN BUNU DA GÖZE ALAMAM. YA GERÇEKTEN ÖYLEYSE. BENİM YERİME KİM GİRECEK O ZAMAN CEHENNEME. BEN EŞEĞİMİ SAĞLAM KAZIĞA BAĞLARIM. İSTEYEN OTA SAPA BAĞLAYABİLİR. AMA BEN DEMİR GİBİ OLAN ALLAHA BAĞLARIM. HİNDİSTAN NE RENK SARIK BAĞLARSA BEN DE BAŞKA BİR RENK BAĞLARIM. O İKİ KARIŞ UZATIR BEN 4 PARMAK İLE 1 KARIŞ ARASINDAN ŞAŞMAM. O YANA DOĞRU SARKITIR. BEN TAM İKİ KÜREĞİM ARKASINA SARKITIRIM. O KADAR.

KALBİNDE ZERRE KADAR ŞİRK OLAN CENNETE GİREMEZ.

BİZ ALLAHTAN KORKAN ADAMIZ.

SEVEN SEVDİĞİNDEN KORKAR
 

fahren55

New member
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
86
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Yaş
38
Ayrilikta Rahmet arayanlar Allahin Kitabina bakmalidir....Tabiki Resulü(Selam Resul/Resullere olsun)Tenzih ediyorum...Bu .......!!!
BU DEDİĞİNDE BİR RAHMET...

216-Savas, hosunuza gitmese de üzerinize yazildi. Gerçi o size hos gelmez, fakat olur ki, siz bir seyden hoslanmazsiniz; oysa o, hakkinizda hayirlidir. Olur ki, siz birseyi seversiniz; ama o, sizin hakkinizda bir fenaliktir. Allah bilir, siz bilmezsiniz.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
111
Tepkime puanı
30
Puanları
0
Yaş
41
KURAN okuyun tefsirinede bakin.sahabe ayetleri bazen anlayamamis ve resulullaha sormuslardir.
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Bu yaklasim bu kitapta celiski oldugunu gösterir bir tarafinda farkli diyor bir tarafinda da farkli diyor. Ama siz kendi anladiginiza göre cevirdiginizden cihansümul olan bu Kurani bu sefer ortaya celiski degil bambaska birsey cikiyor.

Kendi tefsirinizi yaziyorsunuzda farkinda mi degilsiniz Allahaskina. siz yorumluyorsunuz ve bana burada ayeti göstermen dahi konuya getirilen yorumdur yoksa onu getirmezdin degil mi????
 

fahren55

New member
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
86
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Yaş
38
Küçüklerimize merhamet etmeyen ve büyüklerimize saygı göstermeyen bizden değildir.HADİS. Allahı seven hakkını helal etsin
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
111
Tepkime puanı
30
Puanları
0
Yaş
41
Resûlullah (sav) in ŞÜPHESİZ bizimle MÜŞRİKLER arasındaki fark, takkeler üzerindeki sarıklardı, buyurduğunu işittim" (3).

Hadisler boyle yorumlanamaz sarik takmayan musriktir anlamina gelmeyebilir.ikinci onemli nokta ise sihhat derecesi.sonucta sarik takmak itikadi bir nokta degildir.
 

fahren55

New member
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
86
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Yaş
38
işinize gelirse öyle, işinize gelirse böyle olmaya ne denmez?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
eğer ben tamam sarık takmayan müşrik değildir desem Allahın peygamberini haşa yalancı çıkarmış olurum.
Rükâne (ra) Peygamber (sav) ile görüşmüştür. Rükâne der ki:
"Resûlullah (sav) in ŞÜPHESİZ bizimle MÜŞRİKLER arasındaki fark, takkeler üzerindeki sarıklardı, buyurduğunu işittim" (3).

DİĞELİM Kİ RÜKANEYİ YALANCI ÇIKARDIM. BEN BUNU DA GÖZE ALAMAM. YA GERÇEKTEN ÖYLEYSE. BENİM YERİME KİM GİRECEK O ZAMAN CEHENNEME. BEN EŞEĞİMİ SAĞLAM KAZIĞA BAĞLARIM. İSTEYEN OTA SAPA BAĞLAYABİLİR. AMA BEN DEMİR GİBİ OLAN ALLAHA BAĞLARIM. HİNDİSTAN NE RENK SARIK BAĞLARSA BEN DE BAŞKA BİR RENK BAĞLARIM. O İKİ KARIŞ UZATIR BEN 4 PARMAK İLE 1 KARIŞ ARASINDAN ŞAŞMAM. O YANA DOĞRU SARKITIR. BEN TAM İKİ KÜREĞİM ARKASINA SARKITIRIM. O KADAR.

KALBİNDE ZERRE KADAR ŞİRK OLAN CENNETE GİREMEZ.

BİZ ALLAHTAN KORKAN ADAMIZ.

SEVEN SEVDİĞİNDEN KORKAR



Allahin Resulü(Selam Resul/Resullere olsun)Tebligi yapmis ve Yasayan Kuran olarak bizzat tatbik etmis ve demiski;

De ki “ Ben sizi ancak vahiy ile uyarıyorum.”

Enbiya Suresi 45

Bu Kuran, bana, sizi ve ulaştığı kimseleri uyarmam için vahyolundu.

Enam Suresi 19

gerisine cevap dahi vermek lüzumsuz...

 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
BU DEDİĞİNDE BİR RAHMET...

216-Savas, hosunuza gitmese de üzerinize yazildi. Gerçi o size hos gelmez, fakat olur ki, siz bir seyden hoslanmazsiniz; oysa o, hakkinizda hayirlidir. Olur ki, siz birseyi seversiniz; ama o, sizin hakkinizda bir fenaliktir. Allah bilir, siz bilmezsiniz.


Dinlerini parça parça edip hiziplere bölünenler var ya, senin onlarla hiçbir ilişiğin yoktur. Onların işi Allah’a kalmıştır. Allah onlara yapıp ettiklerini haber verecektir.

Enam Suresi 159

Kendilerine apaçık deliller geldikten sonra çekişmeye girip fırkalar halinde parçalananlar gibi olmayın.

Ali İmran Suresi 105


Ayrilikta Rahmed degil zillet vardir diyor ayetler...

 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
KURAN okuyun tefsirinede bakin.sahabe ayetleri bazen anlayamamis ve resulullaha sormuslardir.



Sorduklarin yine Allah cevap vermistir;


Ey iman sahipleri; size açıklanınca hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın. Kuran indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onları affetti. Allah Bağışlayandır, Merhametlidir.

Maide Suresi 101

Bak iyice kavramaları için ayetleri nasıl türlü şekillerde açıklıyoruz(nusarriful).

Enam Suresi 65

Kafirler dediler ki “Kuran ona toptan, tek bir defada indirilseydi ya” Biz böyle yaptık ki, onunla senin kalbini dayanıklı kılalım. Biz onu parça parça düzenleyip okuduk.

Furkan Suresi 32

Bak ne sormuslar?Sadece bir örnek;

Sana kadınların ay başı halini sorarlar. De ki; “O bir rahatsızlıktır.” Aybaşı halinde kadınlardan ayrılın ve temizlenmelerine kadar sakın onlara yaklaşmayın. Temizlendiklerinde Allah’ın size emrettiği yerden onlara gidin. Şüphesiz Allah tevbe edenleri sever, temizlenenleri de sever.

Bakara Suresi 222
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Bu yaklasim bu kitapta celiski oldugunu gösterir bir tarafinda farkli diyor bir tarafinda da farkli diyor. Ama siz kendi anladiginiza göre cevirdiginizden cihansümul olan bu Kurani bu sefer ortaya celiski degil bambaska birsey cikiyor.

Kendi tefsirinizi yaziyorsunuzda farkinda mi degilsiniz Allahaskina. siz yorumluyorsunuz ve bana burada ayeti göstermen dahi konuya getirilen yorumdur yoksa onu getirmezdin degil mi????


Celiski ardigimiz sorunun cevabini Allahin Kelamindan bulup anlamakmi,nerede farklidir söylermisin?Evet ne yazikki Kurani anlamak icin okumayanlar baskalarinin baktigi pencereden bakinca böyle sorunlar cikiyor Eger Kitabi kendimizi tastik ettirmek icin degilde Allah ne diyor diye okursaniz göreceksinizki Kitap cok acik hemde apacik...Bizim kendi tefsirimiz asla yok tefsir Alemlerin Rabbine aid,bize düsen Kitabi okumak ve aklimizi kullanmak...Biz asla yorum yapmiyoruz biraz kafanizdaki dogmalardan uzaklasin ve akil ile Kurana yaklasin bakin neler göreceksiniz,Tagutuda ibliside cinide anlamakta asla bir celiskiye düsmeyeceksiniz ama ne yazikki?

Artik sen hatirlat.Cünki sen bir hatirlaticisin.
Üzerlerine bir tespot degilsin.
Gasiye suresi 21-22

 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Küçüklerimize merhamet etmeyen ve büyüklerimize saygı göstermeyen bizden değildir.HADİS. Allahı seven hakkını helal etsin



Güzel söze diyecek hic bir lafimiz olamaz...Hak bizde olmaz iski Allahin Hakkini tam teslim edebiliyormuyuz buna bakmak gerekir.Benim kimse üzerinde hakkim yoktur Insallah...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Hadisler boyle yorumlanamaz sarik takmayan musriktir anlamina gelmeyebilir.ikinci onemli nokta ise sihhat derecesi.sonucta sarik takmak itikadi bir nokta degildir.



Allahin dini ne sarikla nede bir baska seyle kayit altina alinamaz cünki Cihansumuldur...Arap olsaydim takmaktan asla cekinmezdim...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Evet kardeşim sarık takmayan müşrik değildir. Ama bir beldede yaşayanların kim olduklarını anlamak için elbiselerine bakılır.

Mesela, gözlerinizi kapatıp sizi bir anda Almanyaya götürebilsem, sen halkının giyisilerden kimler olduğunu anlamaya çalışırsın. Ordan çıkarıp Müslümanların yaşadığı beldeye götürdüğümde aynı kıyafetler içinde birilerini bulsan "Bunlarda Alman" deyi verirsin.

Demek Müslüman oturmasında, kalkmasına, yemesinden uyumasına, konuşmasından, giyisine hemen kimliğini belli eder bir vaziyet içinde olmalıdır.

Ama, İmam-ı Rabbani Hazretlerinin de içtihadı ile sabittir ki, her millet kendi kültürel giyisisini İslam'a muhallif olmamak şartı veya islam'a uygun tadilat yapmak şartı ile giyebilir. Demek, sarık takmak farz değil, takmamak dalalet olmaz. Zira, o zaman zaruriyat ve ahkam kısmına dahil olacaktı ki, zaruriyat ve ahkama içtihad yapılamaz.

Söylenmek istenen şudur, Müslüman nerde olursa olsun özellkile kendi memleketinde azami bir şekilde İslam kimliğini belli etmek ile mükelleftir.
Taki İslamın erdemi gözüksün, hal ile bir tebliğ yapılmış olsun, hakim olan belli olsun. Ezan gibi. O da bir İslam sembolüdür. Farz değil, sünnettir. Ama birisi şu ezanları susturmaya kalksın da görelim. İşte ezana gösterilen bu hassasiyet İslam'ın en ufak bir cüzzüne gösterilmeli. Mesela, tuvalete sol ayakla girmek bir sünnettir. Onun ile amel etmeyen kendi bilir, günaha girmez. Ama bu en ufak İslam'i kaideyi savunmak içi bile gerekirse bin başımız olsa binin feda ederiz.

Ayrıca sarık amel ile ilgili bir husustur. İtikad meselelerine dahil edilmez. Sarık güymek sünnettir. Sünneti terk eden sevbından mahrumdur. Red eden ise bir Sünneti red etmiş olur ki, sünneti red etmenin hükmü hepimizce malumdur.

Muhabbetle


Iste dedigime ne güzelde geliyor sonra gerisin geri kaciyorsun?Bak belde diyorsun yani Araplarin gelenegidir yoksa diger bölgelerde yasayan ve baska kavimlere mensub olanlari pek icine almiyor.Bunu Sünnet diye dayatamassiniz.Islami kimlik yasanir yoksa su giyilecekle degildir,Islama ters olmayan her türlü giyecek giyilebilir,hem örften hem yasadigimiz cografyadan ötürü,Mesela Türkleri ele alirsak,Altay Türkleri cok soguk bir cografyada yasadigindan daha kaba giysi giyerken Dogu Türkistan daha ince giyer.Islami kurallara ters düsmedigi sürece Islam hic bir milletin kendi milli kiyafetine karismaz;Kuran bazinda...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Tamam Abi, biz buna itiraz etmiyoruz. Hatta sen "sarık sünnet değil" diyorsun. Yoksa "Peygamberimiz takmış, bana ne" demiyorsun. Sorun yok.

Ama şu var. Madem Peygamberimiz Arab'tı ve madem Araplar sarık sarıyordu ve madem Peygamberimiz Arapların batıl olan tüm adetlerini kaldırdığı halde sarığa ilişmeyip sarmaya devam etmiş ve hatta sahiplenmiş, demek Sünnet olmasa bile batıl değil.

Biz sadece diyoruz "Bir İslam sembolüdür, sarmak büyük sevaptır" Ne zorluyoruz, ne sarmayan kafir diyoruz? Kafirin serpuşundan Arabın sarığı olsa dahi iyidir.
Serpuş takmak küfür değildir. Ama serpuş yahudinin dini sembolüdür. Müslümana yakışır mı? Demek bahsi geçen şey birinin milliyetini değil dini kimliğini anlamak meselesidir.
Mesela, Almanyaya gitsen, oranın alman olduğunu sembollerle ile anlarsın. Hristiyan beldesi olduğunu da farklı sembollerle anlamakla beraber, Hristiyanlaştırılmış yerel giyisilerle de anlarsın.
Demek Allah insanın fıtratına hem dini, hem milli kimliğini belli etme muradı koymuş. Fıtrata ise karşı durululmaz.

Muhabbetle



Anlamamk ne büyük bir delalet;Bakin ben size sarik takmayin demiyorum!Sarik Araplarin milli gelenegidir!Resul(Selam Resul/Resullere olsun)kendi kavmine Islama göre nasil giyinilmesi gerektigini ayetlerle aciklamistir,Bu aciklamada hayadan uzak olanlar yasaklanmis yani Kurana göre ters olanlar olmayanlara ise dokunulmamistir,Ki bizde zaten onlara özgü olan bu giyime saygiliyiz.ama resul kendi kavmi icinde sarikta takmis cübbede giymis olabilirki yapmistir cünki onlardan olmasaydi zaten tepki daha katmerli olurdu ama asla Islami bir sarikla kisitlamamistir.Bizim karsi ciktigimiz olay tamamen Islami kisitlayan bi kisirdöngüyedir.Yoksa sarik giymissin giymemissin bizim acimizdan sorun yok.Ama lütfen kutsallastirmayiniz.Islami kayit altina alacak bu gibi davranislar hatadir.Fitrat Allahi birlemektir(Hani ayeti hatirlarsan) gerisi angaryadir.Giysi filan hepsi birer hurafedir sanirim



Şu bir gerçek ki; iman edenlerden, Yahudilerden, Hıristiyanlardan, din değiştirenlerden, Allah’a ve ahiret gününe inanıp, salih amellerde bulunanların, Allah katında ödülleri vardır. Onlara korku yoktur ve onlar üzgün olmayacaklardır.

Bakara Suresi 62

 

fani olaný istemem

New member
Katılım
12 Nis 2008
Mesajlar
251
Tepkime puanı
46
Puanları
0
Yaş
52
sanki 114 sureyi 6666 ayeti yaladık yuttuk. Herşeyi bitirdik. Sıra sarığa geldi.Bırakın böyle boş geyikleri önce Tasavvufun Kuranın yaşama geçirilme hali olduğunu anlayın.

ERMİŞ EVLİYA OLMAYI DİLEMEK ESASDIR, KUR’ÂN’DAKİ FARZLARDANDIR. BİR İNSAN ALLAH DOSTU OLMAK İÇİN YOLA ÇIKMIYORSA SONU HÜSRANDIR.

13/RAD-21: Vellezîne yasılûne mâ emerallâhu bihî en yûsale…
Ve onlar Allah’ın (ölümden evvel), Allah’a ulaştırılmasını emrettiği şeyi (ruhlarını), O’na (Allah’a) ulaştırırlar…

39/ZUMER-54: Ve enîbû ilâ rabbikum ve eslimû lehu min kabli en ye’tiyekumul azâbu summe lâ tunsarûn(tunsarûne).
Ve Rabbinize (Allah’a) yönelin (ruhunuzu Allah’a ulaştırmayı dileyin)! Ve size azap gelmeden önce O’na (Allah’a) teslim olun (ruhunuzu, vechinizi, nefsinizi, iradenizi Allah’a teslim edin). Sonra yardım olunmazsınız.


42/ŞURA-47: İstecîbû li rabbikum min kabli en ye’tiye yevmun lâ meredde lehu minallâh(minallâhi)…
Rabbinize icabet edin (Allah’a ulaşmayı dileyin), Allah tarafından geri döndürülmeyecek olan günün gelmesinden önce…

31/LOKMAN-15: …vettebi’ sebîle men enâbe ileyy (ileyye) …
…Bana yönelenlerin (ruhunu Bana ulaştırmak üzere yola çıkaranların) yoluna tâbî ol…

30/RUM-31: Munîbîne ileyhi vettekûhu ve ekîmûs salâte ve lâ tekûnû minel muşrikîn(muşrikîne).
O’na (Allah’a) yönelin ve takva sahibi olun. Ve namazı ikame edin (namaz kılın). Ve (böylece) müşriklerden olmayın.

89/FECR-28: İrciî ilâ rabbiki râdıyeten mardıyyeh(mardıyyeten).
Allah’tan razı ol ve Allah’ın rızasını kazan. (Ey ruh!) Allah’a (Rabbine) geri dönerek ulaş.

51/ZARİYAT-50: Fe firrû ilâllâh(ilâllâhi), innî lekum minhu nezîrun mubîn(mubînun).
Öyleyse Allah'a kaç (Allah'a ulaş, Allah'a sığın). Muhakkak ki ben, sizin için (ondan), apaçık bir uyarıcıyım.

41/FUSSİLET-54: E lâ innehum fî miryetin min likâi rabbihim, e lâ innehu bi kulli şey’in muhît(muhîtun).
Onlar gerçekten Rab’lerine mülâki olacaklarından (ruhlarını hayatta iken Allah’a ulaştıracaklarından) şüphe içindeler, öyle değil mi? O (Allah), herşeyi ihata etmiştir (ilmiyle kuşatmıştır), öyle değil mi?

ZİKİR FARZ MIDIR?

73/MUZEMMİL-8: Vezkurisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtîlâ(tebtîlen).
Rabbinin (Allah’ın) ismiyle zikret ve herşeyden kesilerek O’na (Allah’a) dön (ulaş, vasıl ol).

29/ANKEBUT-45: Utlu mâ ûhıye ileyke minel kitâbi ve ekımıs salât(salâte), innes salâte tenhâ anil fahşâi vel munker(munkeri), ve le zikrullâhi ekber(ekberu), vallâhu ya’lemu mâ tasneûn(tasneûne).
Kitaptan sana vahyedilen şeyi oku ve salatı ikâme et (namazı kıl). Muhakkak ki salat (namaz), fuhuştan ve münkerden nehyeder (men eder). Ve Allah’ı zikretmek mutlaka en büyüktür. Ve Allah, yaptığınız şeyleri bilir.

43/ZUHRUF-36: Ve men ya’şu an zikrir rahmâni nukayyıd lehu şeytânen fe huve lehu karîn(karînun).
Ve kim Rahmân’ın zikrinden yüz çevirirse, şeytanı ona musallat ederiz. Böylece o (şeytan), onun yakın arkadaşı olur.

MÜRŞİD FARZ MIDIR?

18/KEHF-17: Ve tereş şemse izâ taleat tezâveru an kehfihim zâtel yemîni ve izâ garabet takrıduhum zâteş şimâli ve hum fî fecvetin minh(minhu), zâlike min âyâtillâh(âyâtillâhi), men yehdillâhu fe huvel muhted(muhtedi), ve men yudlil fe len tecide lehu veliyyen murşidâ(murşiden).
(Ey Resûl'üm! Orada olsaydın) görürdün ki; güneş doğduğu zaman mağaranın sağ tarafına ulaşır. Battığı zaman ise onları sol taraftan terkederdi. Onlar mağaranın geniş bir yerindeydiler. Bu, Allah'ın âyetlerindendir. Allah kimi Kendine ulaştırırsa o hidayete erer. Ve kim dalâlette ise onun için velî mürşid bulunmaz.

32/SECDE-24: Ve cealnâ minhum eimmeten yehdûne bi emrinâ lemmâ saberû ve kânû bi âyâtinâ yûkınûn(yûkınûne).
Ve onlardan, emrimizle hidayete erdiren imamlar kıldık ve sabır sahibi oldukları ve âyetlerimize (Hakk’ul yakîn seviyesinde) yakîn hasıl etmiş oldukları için.

HİDAYET DOĞRU YOL MU DEMEKTİR?

3/AL-İ İMRAN-73: … innel hudâ hudallâhi …
Hiç şüphesiz HİDAYET, Allah’ın (Kendisine) ulaştırmasıdır. (İnsan ruhunun ölümden evvel Allah’a ulaşmasıdır.)…

2/BAKARA-120: … inne hudâllâhi huvel hudâ …
… Muhakkak ki Allah’a ulaşmak (var ya) işte o, hidayettir…

SIRATI MUSTAKÎM DOĞRU YOL MU DEMEKTİR? NEREYE ULAŞTIRIR?

4/NİSA-175: Fe emmellezîne âmenû billâhi va’tesamû bihî fe se yudhıluhum fî rahmetin minhu ve fadlın ve yehdîhim ileyhi sırâtan mustekîmâ (mustekîmen).
Allah’a âmenû olanları ve O’na sarılanları (sarılmayı dileyenleri) Allah, Kendinden bir rahmetin ve fazlın içine koyacak ve onları, Kendisine ulaştıran Sıratı Mustakîm’e (Allah’a ulaştıran yola) hidayet edecektir, ulaştıracaktır.

10/YUNUS-25: Vallâhu yed'û ilâ dâris selâm(selâmi), ve yehdî men yeşâu ilâ sırâtin mustekîm(mustekîmin).
Ve Allah, teslim (selâm) yurduna davet eder ve (teslim yurduna, Zatına ulaştırmayı) dilediği kimseyi, Sıratı Mustakîm’e ulaştırır.

Allah sadece Sıratı Mustakîm’e tâbî olunmasını ama mutlaka tâbî olunmasını emrediyor. Öyleyse Sıratı Mustakîm’e ulaşmak herkesin üzerine farzdır.

1- Sıratı Mustakîm ve hidayet aynı şey değildir ki ikisi de "doğru yol" olsun.
2- Sıratı Mustakîm; Allah'a doğru istikamet üzere olan, Allah’a ulaştıran yoldur.
3- Hidayet ise herşeyden evvel yol değildir. Hidayet, Allah'a ulaşmaktır. Hidayet, insan ruhunun Allah'a ulaşmasıdır. Üstelik de ölmeden evvel Allah'a ulaşmasıdır. Yani hidayet yol değildir, hidayet bir vetiredir.

Peygamber Efendimiz (S.A.V)’in “Ölmeden evvel ölünüz.” emri emanetlerden birisi olan ruhu, ölmeden evvel Allah’a ulaştırma emridir. Bu dileğin sahibi olmaz isek ibadetlerdeki zevklerden mahrum kalıyoruz. Kehf Suresinin 105. âyet-i kerimesine göre yaptığımız ameller boşa gidiyor.

Fenâfillâh olmayı yalanlayanlar, Yunus Suresinin 7. ve 8. âyet-i kerimesine göre cehenneme gidiyor. Cehenneme giden bir insanın, orada günahlarının cezası kadar yanıp oradan çıkması, 48 âyete göre mümkün değildir. Bu âyetlerde Allah, ebadâ ve hâlidûn kelimelerini kullanmıştır. Yani ebedî, devamlı kalacaklardır.

Peygamber Efendimiz (S.A.V) diyor ki: “En hayırlınız Kur'ân-ı Kerim’i öğrenen ve öğretendir.”
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt