Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

İnkar edenler; işte azap...

simiec

New member
Katılım
11 Ağu 2010
Mesajlar
79
Tepkime puanı
1
Puanları
0
''''Siz bir yaratıcının varlığını red ediyormusunuz?'' Din olgusunun ortaya çıkmasıyla ateizmde ortaya çıkmıştır yani ateizmin asıl yaratıcısı ilk teisttir.''(umarım yanlış anlamamışımdır ben soruyu ateizmin yaratıcısı olarak anladım.)
 

simiec

New member
Katılım
11 Ağu 2010
Mesajlar
79
Tepkime puanı
1
Puanları
0
''''Siz bir yaratıcının varlığını red ediyormusunuz?'' Din olgusunun ortaya çıkmasıyla ateizmde ortaya çıkmıştır yani ateizmin asıl yaratıcısı ilk teisttir.''(Umarım soruyu yanlış anlamamışımdır cevaplarken ateizmin yaratıcısına göre cevapladım.)
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Gelelim ''radikal'' adlı üyeye sayın radikal sizin yazınızı okumadım kendini ifade etmek için hakarete başvuran birini muhatap almam, ve konuşmaya değer bulmam.

Ben de kendini "kafir" ilan eden bir cahil ile muhabbet etmem aslında. Fakat, Dinime saldıran her kişi ile de mecbur kalır muhatab olurum. Bunu yaparklen de beni muhatap seçip seçmemene de bakmam, zaten bunun için kimseden izin alacak da değilim. Sen kendini ifade etmek için Din'e hakaret etmeseydin, elbette sana karşı biraz daha nezaket içerisinde cevap verirdik. Senden önce defalarca bir çok "kafir" ile burada fikirlerimizi karşılıklı gayet nezaket çerçevesinde tartıştık. Muhatabımız ne zaman çirkinleşirse, aynı ile mukabele karşılığını bulur elbette, senin de bu karşılığı bulman kaçınılmaz tabiki.

Benim yazımı mecburen okudun, zaten okumasaydın cevap verirdin. Okuduğun için çattığın taşın sertliğini hissettinki, kapasiten üzerinde olması nedeni ile çapının üzerinde yer aldığını gördün. Oysa; ben değilim senden üstün olan, ilimdir sadece üstün olan. O ilim de kimde varsa o'nu muhatabı karşısında üstün getirir. Bu Allah'ın (celle celauhu) müslümanlara lütfu'dur ve O (Celle celaluhu) büyül lütuf sahibidir.

Kaldı ki; biz müslümanlar üstünlüğün takvada olduğunu iddia ederiz, siz "kafir" insanlar ise kendinizden menkul sayarsınız. Çünkü maddeci yapınız bunu sizin kazandığınızı size telkin eder.

Hiç bir ilmi delile dayanmadan, basenlerinden sallaman ile bakalım nereye kadar gideceksin. Şu ana kadar yazdıklarının hepsi senin kendi fikrin, biraz da marx ve engels sentezinden oluşan fikri yumak. Yumak diyorum, çünkü senin kıt olan düşüncelerin marx'ı veya engels'i dahi anlamakta; kapasite açısından, zorlandığı görülmekte...

Bakalım senin bu yumaktan daha neler çıkacak :)) Bizim pamuk (*) gibi, dolanacak dolanacak sonrasında çileden çıkacaksın. :))




(*) Ev kedisi.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Gelelim ''radikal'' adlı üyeye sayın radikal sizin yazınızı okumadım kendini ifade etmek için hakarete başvuran birini muhatap almam, ve konuşmaya değer bulmam.

Ben de kendini "kafir" ilan eden bir cahil ile muhabbet etmem aslında. Fakat, Dinime saldıran her kişi ile de mecbur kalır muhatab olurum. Bunu yaparklen de beni muhatap seçip seçmemene de bakmam, zaten bunun için kimseden izin alacak da değilim. Sen kendini ifade etmek için Din'e hakaret etmeseydin, elbette sana karşı biraz daha nezaket içerisinde cevap verirdik. Senden önce defalarca bir çok "kafir" ile burada fikirlerimizi karşılıklı gayet nezaket çerçevesinde tartıştık. Muhatabımız ne zaman çirkinleşirse, aynı ile mukabele karşılığını bulur elbette, senin de bu karşılığı bulman kaçınılmaz tabiki.

Benim yazımı mecburen okudun, zaten okumasaydın cevap verirdin. Okuduğun için çattığın taşın sertliğini hissettinki, kapasiten üzerinde olması nedeni ile çapının üzerinde yer aldığını gördün. Oysa; ben değilim senden üstün olan, ilimdir sadece üstün olan. O ilim de kimde varsa o'nu muhatabı karşısında üstün getirir. Bu Allah'ın (celle celauhu) müslümanlara lütfu'dur ve O (Celle celaluhu) büyül lütuf sahibidir.

Kaldı ki; biz müslümanlar üstünlüğün takvada olduğunu iddia ederiz, siz "kafir" insanlar ise kendinizden menkul sayarsınız. Çünkü maddeci yapınız bunu sizin kazandığınızı size telkin eder.

Hiç bir ilmi delile dayanmadan, basenlerinden sallaman ile bakalım nereye kadar gideceksin. Şu ana kadar yazdıklarının hepsi senin kendi fikrin, biraz da marx ve engels sentezinden oluşan fikri yumak. Yumak diyorum, çünkü senin kıt olan düşüncelerin marx'ı veya engels'i dahi anlamakta; kapasite açısından, zorlandığı görülmekte...

Bakalım senin bu yumaktan daha neler çıkacak :)) Bizim pamuk (*) gibi, dolanacak dolanacak sonrasında çileden çıkacaksın. :))




(*) Ev kedisi.
 

simiec

New member
Katılım
11 Ağu 2010
Mesajlar
79
Tepkime puanı
1
Puanları
0
''''Siz bir yaratıcının varlığını red ediyormusunuz?'' Din olgusunun ortaya çıkmasıyla ateizmde ortaya çıkmıştır yani ateizmin asıl yaratıcısı ilk teisttir.'' Umarım yanlış anlamamışımdır ben bu soruyu ateizmin yaratıcına göre cevapladım.
 

tahsin33

New member
Katılım
31 Ara 2008
Mesajlar
1,374
Tepkime puanı
681
Puanları
0
''Aslında DİN kabul edilen hukuk sistemi demektir. Siz tabi din kelimesinden islam anladığınız için hemen şer›i hukuk olarak anladınız objektif bakmanız mümkün değilmi?''

O sadece örnek olarak verilmişti.Anlamı netleşsin diye.

''Aslında DİN kabul edilen hukuk sistemi demektir. buna katılıyormusunuz yoksa katılmıyormusunuz?</B>

a) Hukuk sistemi herhangi bir din kurallarına göre yapılırsa buna din esaslı hukuk diyebiliriz.

b) Hukuk sistemi herhangi bir din kuralına göre yapılmazsa buna din esaslı olmayan hukuk sistemi diyebiliriz.

Şimdi cevaplanması gereken soru hukuk sisteminin gayesi nedir ? neden bir hukuk sistemine ihtiyaç vardır?''

Hukuk sistemine güçlünün güçsüzü ezmemesi için ihtiyaç vardır(eşitlik için).



Yöneten ve yönetilenin gerçekten eşit olduğuna inanıyormusunuz?</B>

''Fark eden bir şey yok şimdi ATEİZMİ biliyorsunuz ve bunu birilerinden öğrendiniz''
Evet.

Kimlerden öğrenmişseniz işte onlar sizin RABbinizdir</B>
''Şimdi siz DİN tebliğ edenler için insan değil diyebilirmisiniz ? ama siz, ATEİZM dininin tebliğcilerini kabul diğerlerini dinlemeye bile tahammülünüz yok bu doğru bir yaklaşımmıdır? İlerledikçe ATEİZMİN bir din olduğunu nasılsa anlayacaksınız.''

Ben ateist değilken zaten dinlemiştim ve en azından şimdi sizi dinliyorum.



Dinlediğiniz için teşekkür ederim. </B>
''Hiç kendinize sordunuzmu kendi doğrularım dediklerinizi nereden öğrendiniz?''

Ordan burdan ve son olarakta hayattan. (Hepsini bana uygun şekilde toparladım.)



Bu doğrularınız özel değilse bizimle neden paylaşmıyorsunuz?</B>
''Seçime dayalı bir sistemi ATEİZM kabul edermi? ADİL bir düzen için gerekenler nedir? düzenin adil olduğunu nereden bileceğiz? bunun delilleri nasıl olmalıdır?''
Ateizmin kabul edip etmemesi umrumda değil.Adil bir düzen için gerekenleri size açıklamama gerek yok. Düzen herkese eşit davranınca adil olduğunu anlarsınız..

Bir örnek versek ;

Bir hırsız bir kadınıa tecavüz etse ve kolundaki 4 adet bilezikleri alsa ve onu öldürse

sonra arkadşları ile birer bilezik bölüşse bu adil bir düzen değilmi? eşit bölüştüğü için eşitlik sağlamış

Kendi fikirlerinize göre bu vakada adaleti nasıl tesis edeceksiniz açıklayabilirmisiniz?</B>
''Bundan nasıl emin olabilirsiniz? Şu anki bilgileriniz size öğretilmeden mi siz bazı duygularınızı bastırmayı bildiniz?''

Ben bazı duygularımı bastırırken kimse bana şu duygularını bastırmayı öğrenmelisin demedi önemli olanda budur.



Mesela saldırganlık duygunuz bastıramamışsınız bunu nasıl izah edeceksiniz?</B>
''Ben örneklemek açısından söyledim asıl soru şu özlemini duyduğunuz hukuk sistemi nasıldır?''

Adil bir düzendir. Bu arada benim hukuk sistemim konunun dışına çıkmaktadır.



Sizin hukuk sizteminiz konunu dışına neden çıkmaktadır bunu açıklamanız mümkünmü?

Rab demek,

terbiye edip çekip çeviren,

hüküm ve kanun koyan,

derleyen toparlayan, sözü tutulmaya, hükmü tutulmaya layık olan anlamındadır.

Bu tariften hareketle demokrasilerde RAB meclistir.

ATEİZMDE Sözü tutulan fikri kabul edilen kimse odur. Onun için Marks için Kadiri mutlak denmiştir.

Kırallıklarda RAB kıraldır.

Dinlerde RAB Din Öğretisini Vaz edendir.

Örnek ,

Hiristiyanlıkta RAB Rahiplerdir. İlah ise İsa+Ruhulkudüs+Hz Meryemdir.

Yahudilikte RAB Hahamlardır İlah ise Yehovadır.

Budizmde Rab Budist rahiplerdir. İlah is Buda dır.'' teşekkür ederim şimdi daha rahat konuşabiliriz.
''Şİmdi ATEİZM için Rab siz kabul etsenizde etmesenizde Karl markstır ama ilah red edilmiştir. dolayısı ile sizin Rabbiniz Ya markstır yada kendi fikirlerim dediğinize göre kendi NEFSinizdir.''

Ateizmin hukuku yoktur. Ateizm düşüncesi kişiden kişiye farklılıkta gösterir. Sizin dediğinize göre ateizmde herkes kendi kendinin Rabbi oluyor.



Bir ateist olarak hem benim hukuk sistemim diyeceksiniz !!!!! sonra Ateizmde hukuk sistemi yoktur diyeceksiniz bu çelişki değilmi?</B>

''''Siz bir yaratıcının varlığını red ediyormusunuz?''

Din olgusunun ortaya çıkmasıyla ateizmde ortaya çıkmıştır yani ateizmin asıl yaratıcısı ilk teisttir.'' Umarım yanlış anlamamışımdır ben bu soruyu ateizmin yaratıcına göre cevapladım.

simiec olarak siz bir yaratıcının varlığını kabul ediyormusunuz ? ve öğretmenim size göre yaratmak ne demektir? Acaba bahsettiğiniz bu ilk teistin beynini kim yaratmış olabilir?
 

simiec

New member
Katılım
11 Ağu 2010
Mesajlar
79
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Öncelikle aynı mesajı 3 kere yazdığım için özür dilerim.Yazılan yazıları birkaç gün boyunca göremedim bu yüzden belki bugün yazabilirim diye yeniden yazdım.

''
Smiec inanmasan da, bazı mesajlara Allah razı olsun demişsin, güzel bir başlangıç bence.'' 8) Allah razı olsun dedim çünkü teşekkür ederim diye bir seçenek göremedim 8)

Tahsin:

''
''Aslında DİN kabul edilen hukuk sistemi demektir. buna katılıyormusunuz yoksa katılmıyormusunuz?</B>'' Din Tanrı'nın (Tanrıların vb..) insanlar uysun diye gönderdiği hukuk sistemidir(teistler için).Ve evet dini kuralları kabul edenlerin hukuk sistemidir.(Varsa devlet hukukunun yanında o birey için şahsi olarak yürütülür.Eğer devlet teokrasi(dini yönetim) ile yönetiliyorsa hukuk sistemi dinden alınır.

''
Yöneten ve yönetilenin gerçekten eşit olduğuna inanıyormusunuz?'' böyle birşey varsa bile ben henüz bulamadım.Ve eşit olamaz ama yönetenler işe duygularınıda katamaz.Yönetenler için eğlence diye birşey olmamalı ve onlar diğer insanlar için var olmalı eğer böyle olursa haksızlık olmaz.(Böyle birşey olmaz demeyin duyular beynimizde var olan tepkimeler sonucu oluşur ve bu fiziksel yolla değiştirilebilir.Bu bir cinayet midir derseniz cevabım evet olacaktır ve ilk kurbanda ben olacağım.)

''
Kimlerden öğrenmişseniz işte onlar sizin RABbinizdir'' Onlar bana kural koyamazlar.

''
Dinlediğiniz için teşekkür ederim. </B>'' En azından dediğim için özür dilerim görüşlere açık olmam lazım daha henüz bunu tam olarak başaramıyorum.Bende teşekkür ederim.

''
Bu doğrularınız özel değilse bizimle neden paylaşmıyorsunuz?''Benim doğrularım bende kalsa daha iyi olur ama belki bir gün konuşabiliriz.

''
Bir örnek versek ;
Bir hırsız bir kadınıa tecavüz etse ve kolundaki 4 adet bilezikleri alsa ve onu öldürse
sonra arkadşları ile birer bilezik bölüşse bu adil bir düzen değilmi? eşit bölüştüğü için eşitlik sağlamış
Kendi fikirlerinize göre bu vakada adaleti nasıl tesis edeceksiniz açıklayabilirmisiniz? '' Adaletsizliğin içinde adalet kırıntısı aramak saçma olur.O insan arkadaşlarına( ki ben böyle insanlara arkadaş değil suç ortağı denir.)bileziği neden ve ne kadar verdiği değil vermiş olduğu önemli olduğundan arkadaşlarıda suça ortak olmuştur.Benim hukukuma göre(hukuk sistemimin tamamı oluşmadı bunun olması için daha yüksek bir zekam ve daha fazla zamanım olması lazım.)Tecavüzcü, tecavüz ve hırsızlıktan, kalanlar ise hırsızlıktan yargılanır.

''
Sizin hukuk sizteminiz konunu dışına neden çıkmaktadır bunu açıklamanız mümkünmü?'' Sanırım hissedebilirsiniz.

''
Bir ateist olarak hem benim hukuk sistemim diyeceksiniz !!!!! sonra Ateizmde hukuk sistemi yoktur diyeceksiniz bu çelişki değilmi?'' Benim hukuk sistemim siyaset felsefesi ile ilgili olarak düzenlenmiştir ve devlet sistemlerine göre çalışmaktadır.Bunun din ile bir ilgisi yoktur.

''
simiec olarak siz bir yaratıcının varlığını kabul ediyormusunuz ? ve öğretmenim size göre yaratmak ne demektir? Acaba bahsettiğiniz bu ilk teistin beynini kim yaratmış olabilir?''Hayır kabul etmiyorum.Bana göre yaratmak yoktan var etmektir.Bahsettiğim ilk teistin beyninin nasıl oluştuğunu merak ediyorsanız evrim teorisiyle ilgili bir sürü yazı var(Evrim teorisi benim alanım değil.).Eğer ilk canlıyı kim yarattı, dünyayı kim yarattı, evreni kim yarattı diye gidersek çıkmaza gireriz.Ama bu çıkmaz sadece henüz açıklanamadığı için bir çıkmazdır.(İlerde açıklanır mı bilemem ama Einstein karadelikler gözlemlenmeden önce biliyordu yani neden mümkün olmasın(Einstein'i sadece bilinen herşeyi değiştirdiği ve bir sürü şeyi aydınlattığı için seçtim ileride başkalarıda bunu yapabilir.).)

Radikal adlı üye üzülerek belirtiyorum ki yazınızı okumadım ve size daha önce belirtmiştim sizin yazılarını okumayacağım.(Bunu bir saygısızlık olarak algılamayın sadece saygısızlığa tepki olarak düşünün.)


 

Admin

Active member
Yönetici
Forum Admin
Katılım
29 Haz 2004
Mesajlar
749
Tepkime puanı
207
Puanları
43
''''''İkinci olarak ise benim dinim yok ve felsefemin yanlış olma ihtimali var'' dedim demişsiniz ne güzel bu cevabı vereceğinizi bildiğim için size sordum yanlışlıklar size izah edilirse bu görüşünüzden vaz geçermisiniz diye sizin cevabınız Bu imkansız dediniz.

Siz inanmayı sadece dinsel form içinde düşündüğünüz için yanılgıdasınız partnerinize inanmazsanız onunla evlenirmisiniz? Bu dinmidir !''

Bu da benim daha önce söylediğim söz ''
İkinci olarak ise benim dinim yok ve felsefemin yanlış olma ihtimali var ama sizin bunu bana kanıtlamanız imkansız (şu anki bilgilerle ).Sadece kur'an dan bahsedebilirsiniz veya düzenden tam olarak geçerli bir kanıt yok.''

Ayrıca ''Felsefe daima yolda olmaktır'' felsefe eğer kanıtlanırsa felsefe olmaktan çıkar bilime girer ve bir kişinin felsefesi bilime girmediği sürece bu kişiden kişiye değişir ve bana göre doğru olan şey size göre yanlış olabilir.

simiec,
Din genellikle insanların korku ve ihtiyaç yönünü kullanarak oluşturulan metafizik düşüncedir. diye dini tarif etmişsiniz,
Sizde diğer insanlar gibi (İhtiyaç-çıkarınız için) Din olarak ATEİZMİ seçmişsinizbenimde çıkarım için önemli
bu ifade size ait çıkarınızın ne olduğu hiç önemli değil
çıkar ile ihtiyaç arasındaki farkı söleyebilirmisiniz?

teşekkür ederim asıl fikriniz ile alakalı ip uçlarıda vermişsiniz. bu ip uçları şunlardır.
Din için;
1 bir ordu yaratmak,
2 bir hukuk sistemi oluşturmak,
Şimdi siz Ateizm, Kominizmin, kapitalizmin, sosyalizmin, Cumhuriyet, demokrasinin ve diğer sistemlerin ordusu ve hukuk sistemi yok derseniz bu komedi olmazmı?
Ateizmin RABbi karl marks hakkında sıkı takipçisinin 14 Mart 1983'te. Ama düşünceleri tazeliğinden, doğruluğundan hiçbir şey kaybetmedi. Çünkü "Marx'ın öğretisi kadri mutlaktır. Çünkü o, doğrudur"(Lenin).
buradaki kadri mutlaktır. ifadesini nasıl anlıyorsunuz bir ateist olarak bu ifade sizin için geçerli değilmi?

Özetlersek
DİN ORDUSU VE HUKUK SİSTEMİ OLAN BİR OLGUDUR buna katılırmısınız?
 
İbadet inandığın dinin gereklerine uygun yaşamak ve bu gerekleri gerçekleştirmektir.
Şimdi siz Ateizmin gereklerine göre yaşamadığınızımı iddia ediyorsunuz.?
eğer bu iddiada iseniz ateist değilsiniz, gereklerine göre yaşıyorsanız ateizm dinine göre ibadetinizi yerine getiriyorsunuz demektir.

simiec,
Ben kanıtlayacağım demedim kanıtlansa dedim.
Kaldıki ben size şimdiye kadar kurandan ve İslamdan bir şey söylediğimi de hatırlamıyorum.
Siz Din kelimesi geçen her şeyi İslam ve Kuran olarak anlıyorsunuz
Farzedelim Kuran ve İslam bu dünyada yok bu sizin için dünyada din olmadığı anlamınamı gelir? Bu ön yargıdan kurtulursanız din tarifini doğru yapar ve sonuçta dininizin ateizm RABbinizin Karl markx olduğunu anlarsınız.

Öğrencinin öğrenmek için öğreticisine her türlü soru sorabileceğini kabul edermisiniz?

''simiec,
Din genellikle insanların korku ve ihtiyaç yönünü kullanarak oluşturulan metafizik düşüncedir. diye dini tarif etmişsiniz,
Sizde diğer insanlar gibi (İhtiyaç-çıkarınız için) Din olarak ATEİZMİ seçmişsinizbenimde çıkarım için önemli
bu ifade size ait çıkarınızın ne olduğu hiç önemli değil
çıkar ile ihtiyaç arasındaki farkı söleyebilirmisiniz?'' Bu cümlemde geçen ihtiyaç kelimesi çıkar anlamı taşımaz ki zaten ihtiyaç kelimesi çıkar anlamı taşımaz.Bu ihtiyacın ne anlama geldiğini size bırakıyorum biraz düşünün bunu da öğretmeninizin size verdiği bir ödev olarak düşünün.

''
teşekkür ederim asıl fikriniz ile alakalı ip uçlarıda vermişsiniz. bu ip uçları şunlardır.
Din için;
1 bir ordu yaratmak,
2 bir hukuk sistemi oluşturmak,
Şimdi siz Ateizm, Kominizmin, kapitalizmin, sosyalizmin, Cumhuriyet, demokrasinin ve diğer sistemlerin ordusu ve hukuk sistemi yok derseniz bu komedi olmazmı?'' Devlet sisteminin ordusu hem kendini hemde halkını korumak içindir.Dinin ordusu ise bireyseldir(Peygamberin).Teizmde hukuk sistemi ise birinde bir kişi tarafından belirlenir ve genellikle o kişinin çıkarı doğrultusunda olur.Devlette ise hukuk devletin yapısını ve halkı korumak amacıyla vardır.

''Ateizmin RABbi karl marks hakkında sıkı takipçisinin 14 Mart 1983'te. Ama düşünceleri tazeliğinden, doğruluğundan hiçbir şey kaybetmedi. Çünkü "Marx'ın öğretisi kadri mutlaktır. Çünkü o, doğrudur"(Lenin).
buradaki kadri mutlaktır. ifadesini nasıl anlıyorsunuz bir ateist olarak bu ifade sizin için geçerli değilmi?'' Hayır bu ifadeler benim için birşey ifade etmiyor çünkü ben insanlara kolay güvenmem.Bir insan doğru dedi diye o düşünceyi doğru kabul edecek değilim.Yani bu ifade benim için geçerli değil ben tam olarak marksist de değilim çünkü benim siyasi görüşüm tam olarak kominizmi savunmuyor.Denendi ve açgözlülük nedeniyle çöktü bende kendimce yenisini yarattım aç gözlülüğün olamayacağı bir tane.

''Özetlersek
DİN ORDUSU VE HUKUK SİSTEMİ OLAN BİR OLGUDUR buna katılırmısınız?'' Yaklaşık olarak böyle ama ordu geçmişte olan gücünü yitirdi.

''
İbadet inandığın dinin gereklerine uygun yaşamak ve bu gerekleri gerçekleştirmektir.
Şimdi siz Ateizmin gereklerine göre yaşamadığınızımı iddia ediyorsunuz.?
eğer bu iddiada iseniz ateist değilsiniz, gereklerine göre yaşıyorsanız ateizm dinine göre ibadetinizi yerine getiriyorsunuz demektir.'' Daha öncede belirttim ateizmin gerekleri yoktur ateizm sadece bir felsefedir kabul ederseniz kendinize..Başkası tarafından yönlendirilme/yönetilme ya da yasalarına uyma gibi birşey yok çünkü böyle şeyler yok.Ateizm kişinin özgür iradesiyle seçmiş olduğu ve özgürcene yaşayabileceği birşeydir.Buna kimsenin karışmaya hakkı yoktur.

''
simiec,
Ben kanıtlayacağım demedim kanıtlansa dedim.'' Bende size kanıtlayın demedim kanıtlanamaz dedim.

''Kaldıki ben size şimdiye kadar kurandan ve İslamdan bir şey söylediğimi de hatırlamıyorum.'' Tamam zaten bende artık islamdan bahsetmiyorum

''Siz Din kelimesi geçen her şeyi İslam ve Kuran olarak anlıyorsunuz
Farzedelim Kuran ve İslam bu dünyada yok bu sizin için dünyada din olmadığı anlamınamı gelir?'' Hayır ben at gözlüğü takıp sadece islamı görmüyorum.

''... sonuçta dininizin ateizm RABbinizin Karl markx olduğunu anlarsınız.'' Rabb yerine en azından tanrı diyin bu benide rahatsız etmeye başladı ve yine belirtiyorum ateizmin tanrısı yok.

''Öğrencinin öğrenmek için öğreticisine her türlü soru sorabileceğini kabul edermisiniz?'' İsmim, yaşadığım yer, okulumun adı ve sınıfı, arkadaşlarımın adı kısaca özel sorular hariç neden olmasın.


Simec Alintiyi Böyle Yapabilirsiniz...


 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Demagojiye dönüşmüş bu konuya biraz katkı adına (gerçi soru ve cevaplarım ateist kesimce değerlendirilimese de) sormak isterim. Ateizmin ahlaki değerleri nedir ve nereden kaynaklanır, referans nedir?
 

simiec

New member
Katılım
11 Ağu 2010
Mesajlar
79
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Demagojiye dönüşmüş bu konuya biraz katkı adına (gerçi soru ve cevaplarım ateist kesimce değerlendirilimese de) sormak isterim. Ateizmin ahlaki değerleri nedir ve nereden kaynaklanır, referans nedir?

Ateizmin ahlaki değerleri kişiden kişiye değişir ateizm sadece tanrıyı reddetmektir işin ahlaki kısmı kişiden kişiye değişir(Ateist bir sapıkta olabilir, çok saygın bir insanda.)
 

simiec

New member
Katılım
11 Ağu 2010
Mesajlar
79
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Sayın ilyas videonuzu ne kadar izleyemesemde ilginiz için çok teşekkür ederim(Youtube kapali tunneldende denedim ama açmadı.).
 

Admin

Active member
Yönetici
Forum Admin
Katılım
29 Haz 2004
Mesajlar
749
Tepkime puanı
207
Puanları
43
ögrenmis gibisiniz, buradan izleyebilirsiniz yinede

 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Ateizmin ahlaki değerleri kişiden kişiye değişir ateizm sadece tanrıyı reddetmektir işin ahlaki kısmı kişiden kişiye değişir(Ateist bir sapıkta olabilir, çok saygın bir insanda.)

Bakın soruya cevap veremiyorsunuz sayın simiec. Verdiğiniz cevap tamamen bir kaçamak. Yani ateist yaradanı reddederken bir yandan da birileri hakkında sapık yada saygın yaftasını vurabiliyorsa buna sebep olan kriterleri nereden alıyor veya hangi öğretiye dayanıyor. Bunu kabul edilebilir bir mantıkla izah edebilmelisiniz.
 

simiec

New member
Katılım
11 Ağu 2010
Mesajlar
79
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Bakın soruya cevap veremiyorsunuz sayın simiec. Verdiğiniz cevap tamamen bir kaçamak. Yani ateist yaradanı reddederken bir yandan da birileri hakkında sapık yada saygın yaftasını vurabiliyorsa buna sebep olan kriterleri nereden alıyor veya hangi öğretiye dayanıyor. Bunu kabul edilebilir bir mantıkla izah edebilmelisiniz.

Ateizmi yok sayalım ve düşünelim, ahlak kişiden kişiye değişir.Ahlakı etkileyen hayatınız, ne yaşadıklarınızdır, çevrenizdir.Doğru kişilerle tanışırsanız ahlakınız düzgün yanlış kişilerse tanışırsanızda tam tersi olabilir.Şimdi işin içine dinleri katalım dinlerin ahlak kuralları vardır ve bu insan ahlakını etkiler.Bir ateist eğer eskiden teist ise ahlakını eski dininden ve yaşantısından alır, ateist olduğunda din ahlakının etkisi sürer bundan kurtulamazsınız ve kurtulmanıza gerek de yoktur çünkü bunlar toplum ahlakı ile iç içedir.Ateist olan herkes için ahlak farklı seviyelerde değişiklik gösterir(mesela benim için çok şey değişti.) ama bu değişim başka bir yerden etkilenme ile değil kendi doğrularına göre olan bir değişim olur.

Kendimi tam olarak ifade edemediğime eminim çünkü ahlak kavramı benim ilgilendiğim konular içinde yer almıyor.Yine de birazda olsa edebildiysem ne mutlu bana 8).
 

simiec

New member
Katılım
11 Ağu 2010
Mesajlar
79
Tepkime puanı
1
Puanları
0
''Ateizmi yok sayalım ve düşünelim'' Dinleri ve din felsefeleri olarak düzeltiyorum.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Ateizmi yok sayalım ve düşünelim, ahlak kişiden kişiye değişir.Ahlakı etkileyen hayatınız, ne yaşadıklarınızdır, çevrenizdir.Doğru kişilerle tanışırsanız ahlakınız düzgün yanlış kişilerse tanışırsanızda tam tersi olabilir.Şimdi işin içine dinleri katalım dinlerin ahlak kuralları vardır ve bu insan ahlakını etkiler.


Yan bir ateistin ne yaşadıkları ve çevresi onun ahlakını belirler demek istiyorsunuz. Ve aynı zamanda bir çelişkiye de düşerek doğru ve yanlış kişilerden bahsediyorsunuz. Yanlış ve doğrunun yanlışlık ve doğruluk kriteri nedir bunu bir türlü söyleyemiyorsunuz.

Dinlerin ahlaki emirleri vardır ve bu insanı emredilen ahlaka yönlendirir. Peki bir ateisti ahlaki olarak ne etkiler ve yönlendiri?..



Bir ateist eğer eskiden teist ise ahlakını eski dininden ve yaşantısından alır, ateist olduğunda din ahlakının etkisi sürer bundan kurtulamazsınız ve kurtulmanıza gerek de yoktur çünkü bunlar toplum ahlakı ile iç içedir.Ateist olan herkes için ahlak farklı seviyelerde değişiklik gösterir(mesela benim için çok şey değişti.) ama bu değişim başka bir yerden etkilenme ile değil kendi doğrularına göre olan bir değişim olur.
Kendimi tam olarak ifade edemediğime eminim çünkü ahlak kavramı benim ilgilendiğim konular içinde yer almıyor.Yine de birazda olsa edebildiysem ne mutlu bana 8).

Evet, kendinizi ve ya bir ateisti bu manada ifade edebilmek mümkün değildir. Çünkü güzel ahlakların tamamını Allah (cc) emretmiş, öğretmiş ve istemiştir. Bir ateist eğer toplumsal kabuledilebilir bir ahlak düzeninde ise zaten bir manada yaradana inanmaktadır ama zaten kabuledilebilir bir ahlak yapısının dışında ise inançsızlığının, yani ateistliğinin sonucunu yaşamaktadır.

Bu misaller çoğaltılabilir ve hiç birisine de ateist mantık cevap veremez işte burada sizin de cevap veremediğiniz gibi.

Ateizmin kuramcılarını bilmem ama, ateistlik peşinde koşanlar derdi ateizm mantığı değil, sorumsuz yaşama arzularıdır. Günahların baskısından, kuralların baskısından kurtulmaktır.

Abartılı bir misal olacak ama sorarım, bir ateisti ensest ilişkiden beri kılacak olan nedir? Haa, eğer varsa onu bu çirkin ilişkiden beri kılan duygu, o da ilahi bir emrin bilinçaltı baskısıdır. Eğer ateistim diyen birisi ensest ilişkiyi tasvip etmiyorsa ateist de olamaz...
 

simiec

New member
Katılım
11 Ağu 2010
Mesajlar
79
Tepkime puanı
1
Puanları
0
''Bu misaller çoğaltılabilir ve hiç birisine de ateist mantık cevap veremez işte burada sizin de cevap veremediğiniz gibi.'' ahlak kavramını incelemediğim için cevap veremiyorum.Dünyada ahlak olgusunu benden daha iyi bilen ateistler olduğuna eminim.

''
Ateizmin kuramcılarını bilmem ama, ateistlik peşinde koşanlar derdi ateizm mantığı değil, sorumsuz yaşama arzularıdır. Günahların baskısından, kuralların baskısından kurtulmaktır.'' Ateizm özgürlük getirir.Sizin dediğiniz gibi daha fazla özgürlük için ateizmi seçmek hayatını daha da zindan etmek olur çünkü böyle yapan insanın içinde daimi bir korku olur.

''
Abartılı bir misal olacak ama sorarım, bir ateisti ensest ilişkiden beri kılacak olan nedir? Haa, eğer varsa onu bu çirkin ilişkiden beri kılan duygu, o da ilahi bir emrin bilinçaltı baskısıdır. Eğer ateistim diyen birisi ensest ilişkiyi tasvip etmiyorsa ateist de olamaz...'' cevabım basit ''toplum ahlakı'' ve insanın içindeki vicdan..
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
ahlak kavramını incelemediğim için cevap veremiyorum.Dünyada ahlak olgusunu benden daha iyi bilen ateistler olduğuna eminim.


"Özrü kabahatinden büyük" dedikleri bu olsa gerek. Burada sorarlar: Ahlak kavramı bir bilenden öğreniliyorsa kimin doğru bildiğine kim karar verecek? Rey ile karara kılınacağını varsayalım, rey verenlerin çoğu ahlaksız ise ne olacak?



Ateizm özgürlük getirir.Sizin dediğiniz gibi daha fazla özgürlük için ateizmi seçmek hayatını daha da zindan etmek olur çünkü böyle yapan insanın içinde daimi bir korku olur.

İçinde korku olan zaten ateist olamaz... Unutmamak lazım ki, bilen korkar.


cevabım basit ''toplum ahlakı'' ve insanın içindeki vicdan..

Bu tür ilişkilerin legal kabul edildiğ. toplumlar vardı, Lut Kavmi gibi... Bu arada vicdan demişsiniz? Vicdan... İyi düşünün bakalım, bu işi vicdan çözebilir mi? Vicdanı kara çook insan var, çokk...
 

simiec

New member
Katılım
11 Ağu 2010
Mesajlar
79
Tepkime puanı
1
Puanları
0
''Özrü kabahatinden büyük" dedikleri bu olsa gerek. Burada sorarlar: Ahlak kavramı bir bilenden öğreniliyorsa kimin doğru bildiğine kim karar verecek? Rey ile karara kılınacağını varsayalım, rey verenlerin çoğu ahlaksız ise ne olacak?'' ''cümleyi çarpıtmak dedikleri'' bu olsa gerek.Ben ahlak kavramını birilerinden öğreniyoruz demedim!Ahlak kavramını benden daha iyi bilen ateistler vardır dedim!

''
İçinde korku olan zaten ateist olamaz... Unutmamak lazım ki, bilen korkar.''Doğru ama bilmek aynı zamanda aydınlatırda.

''
Bu tür ilişkilerin legal kabul edildiğ. toplumlar vardı, Lut Kavmi gibi... Bu arada vicdan demişsiniz? Vicdan... İyi düşünün bakalım, bu işi vicdan çözebilir mi? Vicdanı kara çook insan var, çokk...''Ahlak kavramı üzerinden gittiğimiz için vicdan dedim.Elbette ki böyle durumlarda işin içine yasalar girer.

Peki birde ben size sorayım sizce ensest ilişki ilahi bir yol gösterici olmasaydı normal mı olacaktı?
 
Üst Alt