Enver Ýstek
metin mete
- Katılım
- 27 Ara 2005
- Mesajlar
- 3,935
- Tepkime puanı
- 1,023
- Puanları
- 0
- Yaş
- 61
[FONT=Arial,Helvetica,sans-serif]"Yahudiler ve Hristiyanlar dediler ki, biz Allah'in ogullari ve sevgilileriyiz. De ki: 'O halde niçin size günahlariniz yüzünden azap ediyor?' Hayir, siz de O'nun yarattiklarindan birer insansiniz. Diledigini affeder O, diledigine azap eder. Hem göklerin hem yerin hem de bunlar arasindakilarin mülk ve yönetimi Allah'indir. Dönüs de O'nadir." Maide 18.[/FONT]
Müslümanlar ise Allah'in sevgilisi olmayi sadece Peygamberimize yakistirdilar,Kuran'da peygamberimize bazen ismiyle, bazen de resul ve peygamebr sifatlariyla hitap edilir, ancak hiçbir zaman "habib" ifadesiyle seslenilmez.Ancak buna ragmen çogu Kuran çevirisinde peygamberimizi yüceltmek amaciyla "Ey Resul", "Ey Muhammed" ya da "Ey Peygamber" gibi ifadeler "Ey Habibim" seklinde çevrilmekte, zaman zaman da Kuran metninde buna benzer bir ifade dahi olmayan yerlere bu hitap sokusturulmakta...
Ve
Levlâke levlâk...)''Ya Sevgilim,Sen olmasaydın, alemleri yaratmazdım" sözünün hadis olmadığı hadis bilginlerince tespit edilmiştir. (Aclûnî, Keşfü'l Hafâ, H. No:2123; Nasıruddin el-Elbânî, Silsitetü'l-Ahadisi'z-Zaife, H. No:282) ..Ayrıca ''Ben insanları ve cinleri bana ibadet etsinler diye yarattım''(Zariyat 56) ayetiylede çelişmektedir.Bu yazı Diyanetin dini sorular merciinin cevabıdır.
Devamla;
Kuranı eksik görüp bu hadisi kabul edenlerin bir hatasıda peygamberimizin yaratılan ilk ruh yada insan olduğu inancına kapı açmalarıdır,o yüzden ikinci uydurma hadis olarakta şuna inanılrlar:"Adem henüz su ile toprak arasında iken ben peygamber idim.” (Ahmed bin Hanbel, c. 4, s.127-128)
Bu hadiste Diyanet tarafından sahıh kabul edılmez ayrıca Kurandaki ilk insan Ademin yaratılmasıyla çelişir.Bu hadisi savunan hocalar Ademın ılk insan, peygamberimizin ise ruhlar alemindeki ilk ruh olduğunu söyleyerek foyalarını kapatmaya çalışırlar.Ama ayetler gösteriyor ki Ademın ruhu ruhlar aleminden çağrılmadı, o aynı zamanda yaratılan ilk ruhtu Allah bedenının içine kendi ruhundan üfleyerek Ademi yarattı,peygamberimizin ilk yaratılan ruh olduğu Kuranda gecmez yani bu hocalar Kuranı yıne eksık Allahı ve kelamını kusurlu buldu.Enam 38,yusuf 111 Kitap eksik değildir,herşeyi ayrıntılı anlatır.
Yüzü suyu hürmetine dua etmek yada diğer anlamıyla torpil isteyıp hatırı için deyıp aracı koymak,sonradan uydurulmuştur.Böyle bir dua ne Hz Muhammed,ne sahabi ne tabii nede imamlarından aktarılmıştır.Bu şekilde duayı mezhep adına yaptıklarını söyleyenlerde buyuk yanılgıdadırlar.Hanefi alimlerinden İbn Ebil-İzz şöyle diyor:
''Kişinin Allahtan başkasına duasını kabulune sebeb kılması ve onunla tevessulde bulunması caiz değildir.''
''DEKİ ALAHIN DILEMESI DIŞINDA BEN KENDIME BİLE BIR FAYDA VE ZARAR VERECEK DURUMDA DEĞİLİM''Araf7/188
Müslümanlar ise Allah'in sevgilisi olmayi sadece Peygamberimize yakistirdilar,Kuran'da peygamberimize bazen ismiyle, bazen de resul ve peygamebr sifatlariyla hitap edilir, ancak hiçbir zaman "habib" ifadesiyle seslenilmez.Ancak buna ragmen çogu Kuran çevirisinde peygamberimizi yüceltmek amaciyla "Ey Resul", "Ey Muhammed" ya da "Ey Peygamber" gibi ifadeler "Ey Habibim" seklinde çevrilmekte, zaman zaman da Kuran metninde buna benzer bir ifade dahi olmayan yerlere bu hitap sokusturulmakta...
Ve
Levlâke levlâk...)''Ya Sevgilim,Sen olmasaydın, alemleri yaratmazdım" sözünün hadis olmadığı hadis bilginlerince tespit edilmiştir. (Aclûnî, Keşfü'l Hafâ, H. No:2123; Nasıruddin el-Elbânî, Silsitetü'l-Ahadisi'z-Zaife, H. No:282) ..Ayrıca ''Ben insanları ve cinleri bana ibadet etsinler diye yarattım''(Zariyat 56) ayetiylede çelişmektedir.Bu yazı Diyanetin dini sorular merciinin cevabıdır.
Devamla;
Kuranı eksik görüp bu hadisi kabul edenlerin bir hatasıda peygamberimizin yaratılan ilk ruh yada insan olduğu inancına kapı açmalarıdır,o yüzden ikinci uydurma hadis olarakta şuna inanılrlar:"Adem henüz su ile toprak arasında iken ben peygamber idim.” (Ahmed bin Hanbel, c. 4, s.127-128)
Bu hadiste Diyanet tarafından sahıh kabul edılmez ayrıca Kurandaki ilk insan Ademin yaratılmasıyla çelişir.Bu hadisi savunan hocalar Ademın ılk insan, peygamberimizin ise ruhlar alemindeki ilk ruh olduğunu söyleyerek foyalarını kapatmaya çalışırlar.Ama ayetler gösteriyor ki Ademın ruhu ruhlar aleminden çağrılmadı, o aynı zamanda yaratılan ilk ruhtu Allah bedenının içine kendi ruhundan üfleyerek Ademi yarattı,peygamberimizin ilk yaratılan ruh olduğu Kuranda gecmez yani bu hocalar Kuranı yıne eksık Allahı ve kelamını kusurlu buldu.Enam 38,yusuf 111 Kitap eksik değildir,herşeyi ayrıntılı anlatır.
Yüzü suyu hürmetine dua etmek yada diğer anlamıyla torpil isteyıp hatırı için deyıp aracı koymak,sonradan uydurulmuştur.Böyle bir dua ne Hz Muhammed,ne sahabi ne tabii nede imamlarından aktarılmıştır.Bu şekilde duayı mezhep adına yaptıklarını söyleyenlerde buyuk yanılgıdadırlar.Hanefi alimlerinden İbn Ebil-İzz şöyle diyor:
''Kişinin Allahtan başkasına duasını kabulune sebeb kılması ve onunla tevessulde bulunması caiz değildir.''
''DEKİ ALAHIN DILEMESI DIŞINDA BEN KENDIME BİLE BIR FAYDA VE ZARAR VERECEK DURUMDA DEĞİLİM''Araf7/188