Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Yetiş Ya ! X

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Bir sürü ayet delile karşıymış gibi bir ayet çıkarman insanların beyninde şöyle bir düşünceye sevkedebilir Acaba ayetlede çelişki mi var? Allah korusun tehlikeli bir düşünce , Ayette anlatılmak istenen firavunvari kendine ilahlık payesi biçen din baronları için söylenen ikaz ayetlerinden.Yani İfrat ve tefrit çizgisini iyi yakalamak lazım.Hiçbir Ayeti yok sayamayız yanlışda sayamayız.Fakat insan olarak şunu yapmalıyız.Acaba bu Ayette Allah ne demek istiyor?



Ayette celiski ne mümkün,ama senin yazindaki ceviriyi yapan .........da celiski sanirim...
 

fani olaný istemem

New member
Katılım
12 Nis 2008
Mesajlar
251
Tepkime puanı
46
Puanları
0
Yaş
52
Sayın Mete

Şunu anlatmak istiyorum; Yıllardan beri bize okullarda öğretilen şudur.Bizde ruhbanlık yok biz çok iyiyiz , çok güzeliz , hırıstiyanlık tuu kaka Acaba dinlerin kökü için Kuran ne diyor?

42 / ŞURA - 13
Şerea lekum mined dîni mâ vassâ bihî nûhan vellezî evhaynâ ileyke ve mâ vassaynâ bihî ibrâhîme ve mûsâ ve îsâ, en ekîmûd dîne ve lâ teteferrekû fîh(fîhi), kebure alel muşrikîne mâ ted’ûhum ileyh(ileyhi), allâhu yectebî ileyhi men yeşâu ve yehdî ileyhi men yunîb(yunîbu).
(Allah) dînde, onunla Hz. Nuh'a vasiyet ettiği (farz kıldığı) şeyi (şeriati); “Dîni ikame edin (ayakta, hayatta tutun) ve onda (dînde) fırkalara ayrılmayın.” diye Hz. İbrâhîm'e, Hz. Musa'ya ve Hz. İsa'ya vasiyet ettiğimiz şeyi sana da vahyederek, size de şeriat kıldı. Senin onları, kendisine çağırdığın şey (Allah'a teslim olmayı dileme) müşriklere zor geldi. Allah, dilediğini Kendisine seçer ve O'na yöneleni, Kendisine ulaştırır (ruhunu hayatta iken Kendisine ulaştırır).

İnsanlar kibirden midir? yoksa islam hırıstiyan düşmalığında mıdır? bilinmez Ayetlerdeki mürşid gerçeğini görmezden geliyor


18 / KEHF - 17 Ve tereş şemse izâ taleat tezâveru an kehfihim zâtel yemîni ve izâ garabet takrıduhum zâteş şimâli ve hum fî fecvetin minh(minhu), zâlike min âyâtillâh(âyâtillâhi), men yehdillâhu fe huvel muhted(muhtedi), ve men yudlil fe len tecide lehu veliyyen murşidâ(murşiden).
Ve güneşin doğduğu zaman mağaralarının sağ tarafından geldiğini ve battığı zaman sol taraftan onların yanlarından geçtiğini görürsün. Ve onlar, onun (mağaranın) geniş sahası içinde bulunuyorlardı. İşte bu, Allah'ın âyetlerinden (mucizelerinden)dir. Allah, kimi Kendisine ulaştırırsa, işte o hidayete ermiştir. Ve kimi dalâlette bırakırsa (kim Allah'a teslim olmayı dilemezse) artık onun için velî mürşid (irşad eden evliya) bulunmaz.

40/MU'MİN-56: “İnnellezîne yucâdilûne fi âyâtillâhi bigayri sultânin etâhum in fî sudûrihim illâ kibrun mâ hum bi bâligîh(i), festeiz billâh(i), innehu huves semîul basîr(u).”
Muhakkak ki Allah’ın âyetleri üzerinde kendilerine gelen bir sultan olmadan tartışanların gönüllerinde (o sultana) ulaşamayacakları bir kibir vardır. Öyleyse Allah’a sığın. Şüphesiz Allah işitendir, görendir.

3/AL-İ İMRAN-7: “Huvellezî enzele aleykel kitâbe minhu âyâtun muhkemâtun hunne ummul kitâbi ve uharu muteşâbihât(muteşâbihâtun), fe emmellezîne fî kulûbihim zeygun fe yettebiûne mâ teşâbehe minhub tigâel fitneti vebtigâe te’vîlih(te’vîlihi), ve mâ ya’lemu te’vîlehû illâllâh(illâllâhu), ver râsihûne fîl ılmi yekûlune âmennâ bihî, kullun min ındi rabbinâ, ve mâ yezzekkeru illâ ulûl elbâb(elbâbi).”
O (Allah) ki; Kitab’ı sana O indirdi. O'ndan bir kısmı muhkem (mânâsı açık, yorum götürmez, şüphe kabul etmez) âyetlerdir ki; bunlar (Levhi Mahfuz’daki) ümmülkitapta (yer alan açık ve kesin âyetler)dir. Diğerleri ise müteşabih (mânâsı kapalı, açıklama isteyen) âyetlerdir. Kalplerinde eğrilik (ve döneklik) bulunanlar, fitne çıkarmak ve (kendi yararına uygun) tevîlde (yorumda) bulunmak istedikleri için o (Kitab’)ın müteşabih olan kısmına uyarlar. Halbuki onların tevîlini, kimse bilmez ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olan RASİHUN (rüsuh sahipleri) ise derler ki: “O’na îmân ettik, hepsi de Rabbimiz katından (indirilme) dir.” Bunu kimse tezekkür edemez ancak ulûl'elbab tezekkür edebilir.

32 / SECDE - 24 Ve cealnâ minhum eimmeten yehdûne bi emrinâ lemmâ saberû ve kânû bi âyâtinâ yûkınûn(yûkınûne).
Ve onlardan, emrimizlehidayete erdiren imamlar kıldık ve sabır sahibi oldukları ve âyetlerimize (Hakk'ul yakîn seviyesinde) yakîn hasıl etmiş oldukları için.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Sevgili fani olanı istemem

Israrla bir konuyu tebarüz ettirmek istiyorsun. Düşüncelerini saygı ile karşılamak durumundayız. Mürşidin için bu forum da yorum yapmak dahi yasaklanmıştır ki, saygısızlık olmasın.

Ancak sen de şu kendi yorumuna göre yapılmış meal işinde bizi mazur gör, de ki bu ayetin meali budur ve bana göre şunu demek istiyor, bunu müteala edelim, konuşalım.

Hem senin Mürşidine kim ne diyor ki? O zat zaten gerekli irşadları yapar, senin burda bunu sürekli dayatmaya ne gerek var kardeşim.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Sayın Mete

Şunu anlatmak istiyorum; Yıllardan beri bize okullarda öğretilen şudur.Bizde ruhbanlık yok biz çok iyiyiz , çok güzeliz , hırıstiyanlık tuu kaka Acaba dinlerin kökü için Kuran ne diyor?

42 / ŞURA - 13
Şerea lekum mined dîni mâ vassâ bihî nûhan vellezî evhaynâ ileyke ve mâ vassaynâ bihî ibrâhîme ve mûsâ ve îsâ, en ekîmûd dîne ve lâ teteferrekû fîh(fîhi), kebure alel muşrikîne mâ ted’ûhum ileyh(ileyhi), allâhu yectebî ileyhi men yeşâu ve yehdî ileyhi men yunîb(yunîbu).
(Allah) dînde, onunla Hz. Nuh'a vasiyet ettiği (farz kıldığı) şeyi (şeriati); “Dîni ikame edin (ayakta, hayatta tutun) ve onda (dînde) fırkalara ayrılmayın.” diye Hz. İbrâhîm'e, Hz. Musa'ya ve Hz. İsa'ya vasiyet ettiğimiz şeyi sana da vahyederek, size de şeriat kıldı. Senin onları, kendisine çağırdığın şey (Allah'a teslim olmayı dileme) müşriklere zor geldi. Allah, dilediğini Kendisine seçer ve O'na yöneleni, Kendisine ulaştırır (ruhunu hayatta iken Kendisine ulaştırır).

İnsanlar kibirden midir? yoksa islam hırıstiyan düşmalığında mıdır? bilinmez Ayetlerdeki mürşid gerçeğini görmezden geliyor


18 / KEHF - 17 Ve tereş şemse izâ taleat tezâveru an kehfihim zâtel yemîni ve izâ garabet takrıduhum zâteş şimâli ve hum fî fecvetin minh(minhu), zâlike min âyâtillâh(âyâtillâhi), men yehdillâhu fe huvel muhted(muhtedi), ve men yudlil fe len tecide lehu veliyyen murşidâ(murşiden).
Ve güneşin doğduğu zaman mağaralarının sağ tarafından geldiğini ve battığı zaman sol taraftan onların yanlarından geçtiğini görürsün. Ve onlar, onun (mağaranın) geniş sahası içinde bulunuyorlardı. İşte bu, Allah'ın âyetlerinden (mucizelerinden)dir. Allah, kimi Kendisine ulaştırırsa, işte o hidayete ermiştir. Ve kimi dalâlette bırakırsa (kim Allah'a teslim olmayı dilemezse) artık onun için velî mürşid (irşad eden evliya) bulunmaz.

40/MU'MİN-56: “İnnellezîne yucâdilûne fi âyâtillâhi bigayri sultânin etâhum in fî sudûrihim illâ kibrun mâ hum bi bâligîh(i), festeiz billâh(i), innehu huves semîul basîr(u).”
Muhakkak ki Allah’ın âyetleri üzerinde kendilerine gelen bir sultan olmadan tartışanların gönüllerinde (o sultana) ulaşamayacakları bir kibir vardır. Öyleyse Allah’a sığın. Şüphesiz Allah işitendir, görendir.

3/AL-İ İMRAN-7: “Huvellezî enzele aleykel kitâbe minhu âyâtun muhkemâtun hunne ummul kitâbi ve uharu muteşâbihât(muteşâbihâtun), fe emmellezîne fî kulûbihim zeygun fe yettebiûne mâ teşâbehe minhub tigâel fitneti vebtigâe te’vîlih(te’vîlihi), ve mâ ya’lemu te’vîlehû illâllâh(illâllâhu), ver râsihûne fîl ılmi yekûlune âmennâ bihî, kullun min ındi rabbinâ, ve mâ yezzekkeru illâ ulûl elbâb(elbâbi).”
O (Allah) ki; Kitab’ı sana O indirdi. O'ndan bir kısmı muhkem (mânâsı açık, yorum götürmez, şüphe kabul etmez) âyetlerdir ki; bunlar (Levhi Mahfuz’daki) ümmülkitapta (yer alan açık ve kesin âyetler)dir. Diğerleri ise müteşabih (mânâsı kapalı, açıklama isteyen) âyetlerdir. Kalplerinde eğrilik (ve döneklik) bulunanlar, fitne çıkarmak ve (kendi yararına uygun) tevîlde (yorumda) bulunmak istedikleri için o (Kitab’)ın müteşabih olan kısmına uyarlar. Halbuki onların tevîlini, kimse bilmez ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olan RASİHUN (rüsuh sahipleri) ise derler ki: “O’na îmân ettik, hepsi de Rabbimiz katından (indirilme) dir.” Bunu kimse tezekkür edemez ancak ulûl'elbab tezekkür edebilir.

32 / SECDE - 24 Ve cealnâ minhum eimmeten yehdûne bi emrinâ lemmâ saberû ve kânû bi âyâtinâ yûkınûn(yûkınûne).
Ve onlardan, emrimizlehidayete erdiren imamlar kıldık ve sabır sahibi oldukları ve âyetlerimize (Hakk'ul yakîn seviyesinde) yakîn hasıl etmiş oldukları için.


Eger sen hala halt edilmis bir dinler mozaigini kendine gecmise tavsiye edilen diye aliyorsan neden Kurandasinki?Kuran onlarin mozaikine atombombasi gibi bir darbeyi vurmadimi?O zaman kendi putunu yapmaya devam edebilirsin,Ama lütfen ayetleri dogru dürüs bire bir meal olarak yaz yoksa yanina yönüne parentez atarak anlamlari ile oynanmis kendi eli ile yamduguna seni tabi kilmis ise buyrun size acik olsun Eskilere tavsiye edilen sandiginiz Tagutu sistemler mozaiki...
 

fani olaný istemem

New member
Katılım
12 Nis 2008
Mesajlar
251
Tepkime puanı
46
Puanları
0
Yaş
52
Ayetsiz konuşmak bence nefsani malayani konuşmaktan öte gitmiyor.Ya örnekte görüldüğü gibi küfür kafir tekfircilikle sonlanıyor.Yada yok öyle olmaması lazım zanları ile sürküleniyor.

cehalet
33/Ahzap-72- - Şüphesiz insan zalimdir ve cahildir.
2/Bakara-80- - Yoksa, Allah'a karşı bilmediğiniz bir şey mi söylüyorsunuz.
2/Bakara-169- - Şeytan, muhakkak size kötülüğü, hayasızlığı, Allah'a karşı bilmediğiniz şeyi söylemenizi emreder.

zan
53/Necm-28- - Onların bu sözleri hakkında hiçbir bilgileri yok. Onlar sadece zanna ittiba ederler. Zan ise insanı bir hakkı bilmek rnecburiyetinden vareste kılamaz (dışında tutamaz).
10/Yunus-66- - Onlar, ancak o zanna tâbî olurlar. Ancak tahmin ederler.
10/Yunus-36- - Onların ekserisi ancak zanna tâbî olurlar, şüphesiz zan hiçbir zaman hakkın yerine geçmez.

7/Araf-30 -- Şüphesiz onlar Allah'ı bırakarak şeytanı dost edinmişlerdir ve hidayete erdiklerini zannediyorlardı.
6/En'âm-148- - Onlara de ki; Eğer bir bilğiniz varsa onu bize çıkarırsanız siz zandan başka bir şeye tâbî olmazsınız, kuru kuru tahminde bulunursunuz.
6/En'âm- 116- - Yeryüzünde olanın ekserisine itaat edersen onlar seni Allah yolundan saptırırlar. Onlar ancak zandan başka birşeye tâbî olmazlar. Onlar kuru kuru tahminde bulunurlar.

ÖFKE, GAYZ

3/Al-i İmran-118,119,120- - Sıkıntıya düşmenizi isterler. Onların öfkesi ağızlarından taşmaktadır. Kalplerinin gizlediği ise daha büyüktür. İdrak ediyorsanız âyetleri açıkladık. İşte siz, onlar sevmezken, onları seven ve kitabın bütününe inanan kimselersiniz. Size rastladıkları zaman: "İnandık derler!" yalnız kaldıklarında öfkelerinden parmaklarını ısırırlar. De ki, öfkenizle ölün. Allah kalplerde olanı bilir. Size bir iyilik gelse, onların fenasına gider başınıza bir kötülük gelse, buna sevinirler. Sabreder ve takva sahibi olursanız, onların hilesi size hiçbir zarar veremez.

KİN VE NEFRET

5/Maide-8- - Bir kavme, topluluğa olan kininiz, sizi adaletsizliğe sürüklemesin.
5/Maide-64-- Rabbinin tarafından inzal olunan, onlardan bir çoğunun azgınlığını küfrünü artırır. Onların arasında kıyamet gününe kadar düşmanlık, olanca kuvvetiyle sevmemezlik (buğz, kin, nefret ve haset) yapıştırdık.
5/Maide-14- - Biz kıyamet gününe kadar aralarına düşmanlığı olanca kuvvetiyle kin, nefreti yapıştırdık.
3/Al-i İmran-118- - Size olan kin, buğzları dillerinden dökülüyor. Halbuki sinelerinde sakladıkları buğz-nefret daha büyüktür.

Allah'ın yardımıyla nefsimiz başlangıçta tezkiye edilip kontrol altına alınarak, bu şer kaynağın nefsimizin tasfiyesiyle tamamen ortadan kaldırıldığını, Rabbimiz şu âyet-i kerîme'de en güzel biçimde açıklıyor.

9/Tevbe-15- Ve yüzhib ğayza kulûbihîm ve yetûbüllâhü alâ men yeşâ'.
- Kalplerindeki kini gidersin ve Allah dilediği kişinin tevbesini kabul buyursun.

Tevbenin kabulü, ancak Tevbe-i Nasuh'a davet ile mümkündür. Çünkü tevbenin esası bir daha günah işlememek üzere Rabbimize verdiğimiz bir Ahd'dir. Fakat, şer kaynaklar nefsimizde durdukça bu mürnkün değildir. Ammâ bu şer kaynaklar, ihlasla temizlenince Allah bizi tevbe-i Nasuh'a davet ediyor. Bu şekilde yukardaki âyet-i kerîme'de, Rabbimizin söz ettiği gibi tevbemizi kabul ediyor.

59/Haşr-10- Ve lâ tec-al fî kulubinâ ğıllan lillezîne âmenû.
- Kalbimizde mü'minlere karşı kin bırakma.
 

Blue_Shine

New member
Katılım
7 Kas 2008
Mesajlar
12
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Yaş
47
Bismillahirrahmanirrahim

Burası nasıl bir forum olmuş yarabbi....!!!! Aman ALLAH(c.c)'ım .....!!!

Siz nasıl birbirinizi münafıklık ile yalancılık ve fitnecilik ile suçlayabiliyorsunuz....!!! HEMDE ALLAH(c.c)'IN AYTELERİNİ İSTEDİĞİNİZ BİÇİMDE EĞİP BÜKÜP (AFFINA SIĞINIRIM YA RABBİ) KULLANARAK...

Nasıl bir zulüm içindesiniz nasıl hükümler veriyorsunuz birbiriniz için üstü kapalı veya açık...

Allah(c.c)'ım hakkaten, kalben, içtenlikle diliyorum ;

YETİŞ YA RABBİ....!!!!! MERHAMET VE HİDAYET ET ALLAH(c.c)'IM HEPİMİZE....!!!

Nasıl bir iştir bu herkes alıyor Kur'an-ı Zül Celal'den ayetleri istediği gibi atıyor diğerinin kafasına... Bak Allah(c.c) bu ayetle seni kastediyor sen zalimsin diye.. Diğer başka bir ayet buluyor tam tersi hadi bakalım o ona atıyor sen zalimsin Allah(c.c) seni kastedyor diye...

Siz nasıl insanlarsınız.. ?? Hiç mi Allah(c.c) korkusu yok içinizde...

Ey Bekir nickli zat-ı muhterem arkadaşım...!!!

Görüyormusun ben nelerden bahsediyordum diğer yazdıığm konuda...!!! Neden diyordum anlıyormusun KENDİ PAÇANIZI KURTARIN ....!!!! diye...

Nasıl oluyorda siz birbiriniz hakkında böylesine hükümlere varıyorsunuz her konuyu böyle saptırıyorsunuz....!!!!

SUSTUM SUSTURULDUM .........!!!!

ALLAH(c.c)'ım AFFET BİZLERİ YA RABBİ....!!
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Bismillahirrahmanirrahim

Burası nasıl bir forum olmuş yarabbi....!!!! Aman ALLAH(c.c)'ım .....!!!

Siz nasıl birbirinizi münafıklık ile yalancılık ve fitnecilik ile suçlayabiliyorsunuz....!!! HEMDE ALLAH(c.c)'IN AYTELERİNİ İSTEDİĞİNİZ BİÇİMDE EĞİP BÜKÜP (AFFINA SIĞINIRIM YA RABBİ) KULLANARAK...

Nasıl bir zulüm içindesiniz nasıl hükümler veriyorsunuz birbiriniz için üstü kapalı veya açık...

Allah(c.c)'ım hakkaten, kalben, içtenlikle diliyorum ;

YETİŞ YA RABBİ....!!!!! MERHAMET VE HİDAYET ET ALLAH(c.c)'IM HEPİMİZE....!!!

Nasıl bir iştir bu herkes alıyor Kur'an-ı Zül Celal'den ayetleri istediği gibi atıyor diğerinin kafasına... Bak Allah(c.c) bu ayetle seni kastediyor sen zalimsin diye.. Diğer başka bir ayet buluyor tam tersi hadi bakalım o ona atıyor sen zalimsin Allah(c.c) seni kastedyor diye...

Siz nasıl insanlarsınız.. ?? Hiç mi Allah(c.c) korkusu yok içinizde...

Ey Bekir nickli zat-ı muhterem arkadaşım...!!!

Görüyormusun ben nelerden bahsediyordum diğer yazdıığm konuda...!!! Neden diyordum anlıyormusun KENDİ PAÇANIZI KURTARIN ....!!!! diye...

Nasıl oluyorda siz birbiriniz hakkında böylesine hükümlere varıyorsunuz her konuyu böyle saptırıyorsunuz....!!!!

SUSTUM SUSTURULDUM .........!!!!

ALLAH(c.c)'ım AFFET BİZLERİ YA RABBİ....!!


Değerli kardeşim

Forum kurallarını Forum a girmeden herkesin okuması gerekiyor. Bu kurallar da; gerek Kur'an a, gerekse Sünnet'e, ilme aykırı olmamalıdır diye yazılmıştır. Keza bir başka üye, alim, bir cemaat liderine de laf atılması yasaklanmıştır. Mesela bilmiyorum siz de okudunuz mu, büyük harflerle mesaj yazmak da yasaktır ama siz de yazmışsınız...

Bu kuralları ihlal eden üyeler ikaz edilmekte, tekerrürür veya ısrarla ihlali durumunda cezalandırılmakta ve hatta haddi aşan durumlarda ise Forum dan uzaklaştırılmaktadır.

Sizin düşüncenizin aksine, " kim ne isterse yazsın" diyenler dahi vardır.

Hülasa, tabiri caizse "yükü devirmeden" yürümeye çalışıyoruz. Çok sıkıldığında ise insanlar daha sert üsluplara girebilmektedir.

Bir de şunu söyleyeyim, tabii ki burası belli bir gurubun formu değildir. Yani çok seslilik vardır. Öyle çok da aşırı hiyerarşi malesef olmuyor ve olmaz da. Biz başka forumları da takip etmekteyiz. Çok sesliliği olanlar içinde İslam Forum dan daha prensipli bir forum ise tanımıyorum.

Siz de alışın demiyorum, size tekrar demiştim, sahaya, daha çok sahaya, beğenmediğiniz durumlar için çokça mesajlarınızı bekleriz :)
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
111
Tepkime puanı
30
Puanları
0
Yaş
41
[sıze=2]değerli kardeşim

forum kurallarını forum a girmeden herkesin okuması gerekiyor. Bu kurallar da; gerek kur'an a, gerekse sünnet'e, ilme aykırı olmamalıdır diye yazılmıştır. Keza bir başka üye, alim, bir cemaat liderine de laf atılması yasaklanmıştır. Mesela bilmiyorum siz de okudunuz mu, büyük harflerle mesaj yazmak da yasaktır ama siz de yazmışsınız...

Bu kuralları ihlal eden üyeler ikaz edilmekte, tekerrürür veya ısrarla ihlali durumunda cezalandırılmakta ve hatta haddi aşan durumlarda ise forum dan uzaklaştırılmaktadır.

Sizin düşüncenizin aksine, " kim ne isterse yazsın" diyenler dahi vardır.

Hülasa, tabiri caizse "yükü devirmeden" yürümeye çalışıyoruz. çok sıkıldığında ise insanlar daha sert üsluplara girebilmektedir.

Bir de şunu söyleyeyim, tabii ki burası belli bir gurubun formu değildir. Yani çok seslilik vardır. öyle çok da aşırı hiyerarşi malesef olmuyor ve olmaz da. Biz başka forumları da takip etmekteyiz. çok sesliliği olanlar içinde islam forum dan daha prensipli bir forum ise tanımıyorum.

Siz de alışın demiyorum, size tekrar demiştim, sahaya, daha çok sahaya, beğenmediğiniz durumlar için çokça mesajlarınızı bekleriz :)
[/sıze]

o zaman ıbn teymıyyenın sahabılere kafır dedıgı gıbı bır yalana nıye dokunmuyorsunuz...ona atılan ıftıraları nıye sılmıyorsunuz.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
111
Tepkime puanı
30
Puanları
0
Yaş
41
IBN TEYMIYYE ehli sunnet alimidir.bunu camiul ezher universitesi ve medine islam universitesi soyluyor.eger oradaki alimlerden daha iyi biliyorsak o baska.

Allahb hepimizi Ibn teymiyye gibi buyuk bir ehli sunnet alimine karsi haddimizi bilmeyi nasib etsin.
 

fani olaný istemem

New member
Katılım
12 Nis 2008
Mesajlar
251
Tepkime puanı
46
Puanları
0
Yaş
52
Forumda sanki şu hava hakim.Herkezin bir adamı var.Herkez birilerinin reklamını yapmak için burada.Veya kandırılmış beyni yıkanmış cahil tipler bunlara haddi bildirmek Kuran sünnet çizgisene çekmek lazım gibi düşünceler hakim.Neden kafaların bu kadar karışık? Neden mezhep,alim,taasubu?Hatta hadis taasubu? sanki hiç yanlış hadis yok?Hepsi %100 Kurana uygun.Bu keşmekeş,kaosun,kargaşanın tek çözümü var.Oda Kuran
Kuran Furkandır.Doğruyu yanlıştan ayıran ayraçtır.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
111
Tepkime puanı
30
Puanları
0
Yaş
41
mezheb taasubuna karsiyim.ustelik diger mezhebi kotulemek icin o mezhebe iftira da atiliyor.mesela vehhabilik diye bir mezheb yoktur.vehhabi denilenler hanbeli mezhebindedir.
vehhabi denilenlerin ehli sunnetten hic farki yoktur sadece turbe konusunda farkli dusunurler.tevhide daha fazla ozen gosterirler.
sirf tevhide ozen gosterdikleri icin hadisi sunneti kabul eden insanlara ehli sunnet degil demek buyuk haksizliktir.
 
Son düzenleme:

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Forumda sanki şu hava hakim.Herkezin bir adamı var.Herkez birilerinin reklamını yapmak için burada.Veya kandırılmış beyni yıkanmış cahil tipler bunlara haddi bildirmek Kuran sünnet çizgisene çekmek lazım gibi düşünceler hakim.Neden kafaların bu kadar karışık? Neden mezhep,alim,taasubu?Hatta hadis taasubu? sanki hiç yanlış hadis yok?Hepsi %100 Kurana uygun.Bu keşmekeş,kaosun,kargaşanın tek çözümü var.Oda Kuran
Kuran Furkandır.Doğruyu yanlıştan ayıran ayraçtır.

mezheb taasubuna karsiyim.ustelik diger mezhebi kotulemek icin o mezhebe iftira da atiliyor.mesela vehhabilik diye bir mezheb yoktur.vehhabi denilenler hanbeli mezhebindedir.
vehhabi denilenlerin ehli sunnetten hic farki yoktur sadece turbe konusunda farkli dusunurler.tevhide daha fazla ozen gosterirler.
sirf tevhide ozen gosterdikleri icin hadisi sunneti kabul eden insanlara ehli sunnet degil demek buyuk haksizliktir.


Bakın değerli arkadaşlarım

Tabii ki, herkesin bildiği, değer verdiği fikirler ve alimler, yürüdüğü yollar var. Ve herkes için de bunlar muteber. Sizler içinde bu böyle, benim için de...

Hadislerin yanlış olanı olmaz ama eksik ve tahrif edilmiş ve hatta sonradan uydurulmuş olanları olabilir. Keza, Veya mezhepler arasında ki farklılığı din gibi algılayan veya küfür gibi algılayan da var. Mezhebin ne olduğunu bilmeyip, üzerine çullanan da var. Okuduğu yanlı kaynaklardan etkilenip hadis ile alay eden, ulema ile alay eden de var. Kur'an ı kendi hevasına göre tefsir edip hüküm koyan var. Siz gibi Vehhabiliği Ehki Sünnet ile aynı tutan var. Vehhabiye kafir diyen var. Tasavvufa küfreden var. Tarikatı yerden yere vuran var. Nurculuğu başka din sayan ya da her şeyin üstünde gören var. Haddi aşan var, aklı selim olan var. Kısacası var da var.

Bunları İslam Forum icad etmedi tabii ki. Bunlar vardı ve var olacak.

İslam Forum, bu fikirlerin edeb içinde sentezlenmesi ve müteala edilmesi için var.

Mutlak yanlış fikirlere net ortamında müdahale için var.

Ama yazanlar, yazılanları ile tahrik ve provake yapmasa belki seviye çok daha iyi olacaktır.

Ama yani siz sayın iki üyemiz, bu serzenişte en son bulunması gereken iki üyesiniz. Nedenini de biliyorsunuz ki, burada ki serzenişlerinize mesned oluşturacak mesajlarınız malesef yok, aksi var. Bu medenle siz müsbet mesajlarınızla beni ve formu utandırın, birlikteliğimizi güzellikler ile devam ettirip, karşı fikirlere dahi en güzel edeb ve misallerle cavap vererek örnek olun.

Selam ile
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
111
Tepkime puanı
30
Puanları
0
Yaş
41
ehli sunneti hassa diye birsey duydunuz mu bekir bey.birde ehli sunnet olmak icin turbelere hurmet mi gerekiyor ? ben vehhabi degilim zaten yeryuzunde vehhabi diye bir sey de yok.muvahhidler var.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
ehli sunneti hassa diye birsey duydunuz mu bekir bey.birde ehli sunnet olmak icin turbelere hurmet mi gerekiyor ? ben vehhabi degilim zaten yeryuzunde vehhabi diye bir sey de yok.muvahhidler var.

Siz ehli sünnetin ne olduğunu biliyorsunuz. Bunu burda tekrar tekrar enlatmaya gerek yok.

Ehli sünnet olmak ile türbeleri sevmenin ne alakası olabilir ki. Türbeler, orada meftun insanların Allah yolunda ki hizmetlerinden dolayı, o insanlara gösterilen saygıdan öte bir şey değildir. Ölümü hatırlamak ve o insanlara Allah'dan mağfiret dilemek için ziyaret edilir.

Vehhabilik denilen yol veya adı neyse, var olduğu biliniyor. Adı muvahhid olur, başka bir şey olur, her neyse. Ad önemli değil. Ama bu yolun itikadında Ehli Sünnet itikadı na aykırılık varsa, ve ya içtihadi farklılıklar varsa, fark budur. Ancak biz kimsenin itikadına karışamayız. Sadece değerlendirmeler yapılmalı. Sinirleri germeden ve edeb ile...
 

samanyolu

New member
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
2,063
Tepkime puanı
2,696
Puanları
0
Yaş
49
Konum
istanbul
Forumda sanki şu hava hakim.Herkezin bir adamı var.Herkez birilerinin reklamını yapmak için burada.Veya kandırılmış beyni yıkanmış cahil tipler bunlara haddi bildirmek Kuran sünnet çizgisene çekmek lazım gibi düşünceler hakim.Neden kafaların bu kadar karışık? Neden mezhep,alim,taasubu?Hatta hadis taasubu? sanki hiç yanlış hadis yok?Hepsi %100 Kurana uygun.Bu keşmekeş,kaosun,kargaşanın tek çözümü var.Oda Kuran
Kuran Furkandır.Doğruyu yanlıştan ayıran ayraçtır.

İslâm toplumunun yani ümmetin oluşması için Hz. Peygamber'in usûlünün esas alınması ve peygamberi usûlü ittifakla takip eden sahabi cemaâtının yolunun izlenmesidir. İslâm toplumunun fikrî ve amelî oluşumunu sağlayan, Allah'ın Kitabı ve Hz. Peygamberin sünnetidir. Bunun için Allah Teâlâ, Kur'an ile birlikte Peygambere tabı olup bağlanmanın ve ona itaat etmenin gerekli olduğunu belirtmiştir. "Allah, önceleri açık bir şaşkınlık içinde olan inananlara, Allah'ın âyetlerini okuyan, kötülükten arındıran, Kitabı (Kur'an) ve hikmeti (sünnet) öğreten ve size daha bilmediğiniz nice şeyleri de öğreten bir Peygamber gönderdi" (el-Bakara, 2/151). Kötülükten arındırmak (tezkiye), haram ve helâli Kur'an'dan öğrenmek ile tefsir edilmiş, hikmet ise, ittifakla "sünnet" olarak kabul edilmiştir.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
111
Tepkime puanı
30
Puanları
0
Yaş
41
Siz ehli sünnetin ne olduğunu biliyorsunuz. Bunu burda tekrar tekrar enlatmaya gerek yok.

Ehli sünnet olmak ile türbeleri sevmenin ne alakası olabilir ki. Türbeler, orada meftun insanların Allah yolunda ki hizmetlerinden dolayı, o insanlara gösterilen saygıdan öte bir şey değildir. Ölümü hatırlamak ve o insanlara Allah'dan mağfiret dilemek için ziyaret edilir.

Vehhabilik denilen yol veya adı neyse, var olduğu biliniyor. Adı muvahhid olur, başka bir şey olur, her neyse. Ad önemli değil. Ama bu yolun itikadında Ehli Sünnet itikadı na aykırılık varsa, ve ya içtihadi farklılıklar varsa, fark budur. Ancak biz kimsenin itikadına karışamayız. Sadece değerlendirmeler yapılmalı. Sinirleri germeden ve edeb ile...

vehhabi diye isimlendirilenler de selefiler de ehli sunnettir.su an iki mezheb vardir bunlar sii ve sunnidirler.siiler harici hep ehli sunnettir.selefilik islamin bir yorumudur.tek dogru yol tek hak mezheb o demek de yanlistir onlara mezhepsiz demek de yanlistir.

selefi akidede olanlar tevhidi konularda hassastirlar.oluden medet umma onlara gore sirktir ve delillerini siralarlar.hepsi kuran ve sunnettendir.ha bazilari harici gibi olmustur.onune geleni tekfir ederler ki ben onlara da karsiyim.

saygilarimla ve insan sevgilerimle
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
vehhabi diye isimlendirilenler de selefiler de ehli sunnettir.su an iki mezheb vardir bunlar sii ve sunnidirler.siiler harici hep ehli sunnettir.selefilik islamin bir yorumudur.tek dogru yol tek hak mezheb o demek de yanlistir onlara mezhepsiz demek de yanlistir.

selefi akidede olanlar tevhidi konularda hassastirlar.oluden medet umma onlara gore sirktir ve delillerini siralarlar.hepsi kuran ve sunnettendir.ha bazilari harici gibi olmustur.onune geleni tekfir ederler ki ben onlara da karsiyim.

saygilarimla ve insan sevgilerimle

Evet, bunların hepsi doğrudur. Bu sohbetler de zaman zaman kavram kargaşaları oluşur ve bir şeyler bir şeylere karışır ve ya aşırı hassasiyet gösterenler olur. Ancak, yüzyılların içtihad, fikir ve benzer ayrılıklarının forumlar da çözümlenebilmesi hiç mümkün değildir. Zaten tüm sorunlar bu ayrılıklar kısmında olsa keşke. Oysa bunların dışında, genel ahvali ilgilendiren yüzlerce imani,ameli ve ahlaki sorunlar ile karşı karşıyayız. Sadece Hak Yolun yolcuları olarak (inşallah) insanların birbirine hayr adına güzel tavsiyelerde bulunmalarını diliyoruz.
 

fani olaný istemem

New member
Katılım
12 Nis 2008
Mesajlar
251
Tepkime puanı
46
Puanları
0
Yaş
52
Sahabe hangi mezhepti acaba?Veya tabiine tabiin yani mürşid makamındaki sahabeye tabii olanlar hangi mezheptendi?Şeytanın işi insanları birbirine düşman etmek değilmi?Önce nasranilerde başardı.protestan,ortodoks,katolik diye ayırdı.Sonra birbirlerini kestiler.Bizimkilerde Peygamberimiz S.A.S den 200 sene sonra emevi-abbasi düşmanlığının had safhada olduğu bir zamanda Ümmetimin ihtilafı rahmettir mevzu hadisinden yola çıkarak.2 kampa ayrıldı.Matüridiler ve Eşariciler takımı oluştu.Bu bölünme yetmedi.Mitoz de bölünelim dediler.Mezhepler çıktı.Hırıstiyanlar gibi birbirlerini kestiler.Bunun arkasında kim var dersiniz? Ben söyleyeyim.Kenarda kıs kıs gülen Şeytan.Ve hala şeytanın ekmeğine yağ sürülüyor.Bazı iyi niyetli kardeşlerimiz birlik beraberlik bozulmasın diye mezheplerdeki yanlışlıkları bildiği halde geçiştiriyorlar.Peki Kuranda Birlik Beraberlik mesajları varken Kurana nispet yapar gibi. İnsanlar neden mezhepleşme fırkalaşma gereği duyuyorlar?Bunun arkasında Şeytan yokmu?
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt