أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ= [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Yada kadınlara dokunmuş iseniz. مس [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]dokunmak/temas..... acaba hangi anlamda kullanılmış. Birine/bir şeye parmakla dokunmak mı? Yoksa cinsel temas mı? şu ayetleri inceleyiniz ve[/FONT] مس [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]kelimesinin hangi anlamda kullanıldığını görünüz:[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]2/80, ((2/236-237)), 3/24, 3/120, 6/17, 7/20, 7/73, 7/88, 7/201, 8/68, 10/12, 10/21, 10/107, 11/10, 11/64, 11/113, [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]17/83, 12/88, 15/54, 16/53, 17/67, (21/83), 24/14, 21/46, 26/156, ((33/49)), (38/41,) 41/49-50-51, 50/38, (70/21)[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Dokunma/temas kelimesi mecaz (cinsel birleşme) anlamında kullanıldığı çok açık olmasına rağmen, imam! şafi bunu reel manadaki dokunma olarak yorumlamış. Yani; abdestli bir şekilde yolda yürürken, çok hafif şekilde gayri ihtiyari bir kadının parmağı/eli sizin elinize/kolunuza dokunduğunda/çarptığında/sıyırdığında otomatik şalterin attığı gibi abdestiniz bozulur!!! yukarıdaki ayetlerde mecaz olarak kullanıldığı açıktır. Hele 2/236-237 ve 33/49 ayetlerinde güneş kadar belirgin/açıktır.[/FONT]
2/236-Size; kadınları, kendilerine dokunmadan/TeMaS(cinsel ilişki) kurmadan yada onlara bir mehir takdir etmeden boşamanızda günah yoktur. yalnız, onları (dünya metaı ile) faydalandırın. Eli geniş olan hâline , eli dar olan da haline göre ve güzellikle faydalandırmalıdır. Muhsin olanların üzerine hak (doğruca yapılması gereken) olan budur.
2/237-Şayet, kendilerine dokunmadan/TeMaS(cinsel ilişki kurmadan) önce onları boşar ve mehri de kesmiş bulunursanız, o taktirde borç, o kestiğiniz miktarın yarısıdır. Ancak kadınlar veya nikâh akdini elinde bulunduran kimsenin bağışlaması müstesna. Sizin bağışlamanız ise takvaya daha yakındır. Aranızdaki fazileti unutmayın muhakkak ki Allah, tüm amellerinizi hakkiyle görmekte.
Acaba simdi sormak gerekir Kuran tek basina size neden yetmiyor?Gercekten Kurana vurulan her mesele kendiliginden cözülmüs ama dis temasa gecilen her konu kaoslarda her guruba göre heder olmustur....Ama velakin dersenizki baska bir ayette bu konu söyle o zaman delille söylerseniz hem bizi aydinlatmis hemde mutmain olusumuza sebeb oldugunuzdan sizlere mütesekkir kalirim...