Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Gusül ile ilgili yardım ihtiyacım var

elifimbenim

New member
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
64
Arkadaşlar herkeze teşekkür ederim ALLAH (c.c) razı olsun. Bir arkadaş benim aldığım abdest e kısmen doğru değil demiş sanırım biraz üzüldüm ve kafam karıştı ama dediği hususlar şunlar sanırım ben önce temizlenip sonra niyet ediyordum 2. ise normal abdest i çıkarken alıyordum şimdi tas tamam yazdığınız gibi alacağım. Bu konuda nefsim boşver sen doğru alıyorsun diyor bildiğin gibi yap diyor ama yazdığınız gibi yapacağım yoksa yapmazsam böyle devam edecek çünkü takıntılıyım bu konularda. ALLAH a emanet olun.

Arkadaşlar şurası gene kafamı karıştırdı bunada bir açıklama yaparsanız tas tamam olacak

"Bundan sonra tıpkı namaz abdesti gibi abdest alır. " şimdi ben gusl u hallettim diyelim sonra namaz abdestine benzer bir abdest alıcam fakat onada niyet etmelimiyiz yoksa direk normal namaz abdestimi almalıyım niyet etmeden.
selamün aleyküm kardesim bak gusul abdesti aldigin zaman namaz kilabilirsin tekrar almana gerek yok ama ben gusul abdesti alip ardindan namaz veya kuran okumak icin tekrar abdest aliyorum sana birde hocalarin yazdiklarindan ekliyorum
 

mümin86

New member
Katılım
28 Nis 2007
Mesajlar
35
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37


Bundan sonra namaz abdesti gibi bir abdest alır.(bunun için tekrar niyet edilmez.)
Tamamdır teşekkür ettim yukarıda yazan yer i tam kavrayamamıştım orada tekrar niyet ediyordum ben. Allah razı olsun. Arkadaşlar bu konularda çok takıntılı olduğum ve en ince ayrıntısına kadar öğrenmek istediğim için sordum yanlış anlaşılmasın sakın...

Herkezden ALLAH razı olsun.
 

hemmam

New member
Katılım
2 Tem 2008
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Nasıl Gusledilir?

Nasıl Gusledilir?

İlk olarak Euzu besmele çekip niyet etmen gerek ama sade besmele değil euzu besmele çekeceksin Niyet ettim Allah ım senin rızan için Gusul abdesti almaya deyip suyu açacaksın.
Sonra ellerini yıkayıp meninin bulaştığı yerleri bir güzel yıkayacaksın kardeşim.
Sonra namaz abdesti gibi abdest alacaksın amma ağza ve burna bol su çekeceksin ve iyice yıkayacaksın.Sonra sırasıyla 3 defa başına 3 defa sağ omzuna 3 defa sol omzuna su döküp yıkayacaksın ve diğer kalan yerlerini de hiç kuru yer kalmayacak şekilde yıkadıktan sonra kurulanacaksın kıbleye dönüp"EŞHEDU EN LA İLAHE İLLALLAHU VAHDEHU LA ŞERİKE LEH VE EŞHEDU ENNE MUHAMMEDEN ABDUHU VE RASULUH".DEYİP BANYODAN ÇIKARSIN.
UNUTMA.
ESSELAM
 

arzum

New member
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
4
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
44
kaynuka kardeşime katılıyorum allah razı olsun
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
metin abi biz senin verdigin ayete bir şey demiyoruz


Ey iman edenler! Namaza kalktığınızda; Yıkayınız: yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi. Sıvazlayınız: başınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Eğer hasta veya yolculukta iseniz, veya biriniz ayak yolundan geldi ise, ya da kadınlara dokunduysanız, ve de su bulamamışsanız: Temiz bir toprakla yüzünüzü ve ellerinizi sıvazlayın. Allah size zorluk çıkarmak istemez. Allah sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor. Umulur ki; şükredersiniz. (Maide Suresi 6)

Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüp iken de yolculuk hali müstesna yıkanıncaya (gusül edinceye, boy abdesti alıncaya) kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculuktaysanız, biriniz ayak yolundan gelmiş, yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi sıvazlayın. Allah affedici, bağışlayıcıdır. (Nisa Suresi 43)


verilen ayetlerde güsül abdestinin açıklamsı yok tur birinci ayette cünüp iseniz temizlenin bu temizlenmenin nasıl oldugun söylenmiyor sizin söylediginiz gibi normal abdest alınır birde bu üç sey yapılar cünüplügü çıkarmış oluruz agıza su vermek burnu yıkamak ve bedeni boydan yıkamaktır buda hadis ile güslün nasıl yapıldıgını gösterir güsül hiçbir yerin kuru kalmaması gerklidir ki guslun tam anlamıyla alınsın yoksa bir yerin kuru kaldıgı zaman o güsül olmaz



Simdi casus kardesim,Benim 6 yasinda oglum var ve ben buna yikan dedigimde ne yapiyor bilirmisin?Neden detay neden Allahin sözlerine eksiklik izafe etmek?Kaldiki Imam Malik dahi Agiz ve burunun vücut ici oldugunu söyler ve yikanmasini normal ebdeste dahi kullanmaz yani bazan öyle sasiracak hale koyuyorsunuzki hem Ehli sünnetiz deyip ayni Ehli sünnetin imamininda söyledigini red ediyorsunuz...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Tamamdır teşekkür ettim yukarıda yazan yer i tam kavrayamamıştım orada tekrar niyet ediyordum ben. Allah razı olsun. Arkadaşlar bu konularda çok takıntılı olduğum ve en ince ayrıntısına kadar öğrenmek istediğim için sordum yanlış anlaşılmasın sakın...

Herkezden ALLAH razı olsun.


Sevgi deger kardesim,Ayet cok acik Namaza kalktiginizda diye basliyor yani zaten namaz kilmak icin kalkiyorsunuz ve cünüpseniz yikaniyorsunuz.Namaza kalkisiniz dahi bir niyet degilmidir?

Ey iman edenler! Namaza kalktığınızda; Yıkayınız: yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi. Sıvazlayınız: başınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Eğer hasta veya yolculukta iseniz, veya biriniz ayak yolundan geldi ise, ya da kadınlara dokunduysanız, ve de su bulamamışsanız: Temiz bir toprakla yüzünüzü ve ellerinizi sıvazlayın. Allah size zorluk çıkarmak istemez. Allah sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor. Umulur ki; şükredersiniz.

(Maide Suresi 6)

 

fetih

New member
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
1,994
Tepkime puanı
355
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Uzay Ýstasyonundan Alooooo Kimse Yokmuuuuu :)
Iste cevap yazmaya gerek bile yok olan bir cevap,Hem buna tesekkür eden insana ise teesüf etmek gerekir.Böyle nefsi yazilmis bir yaziya karsi ne dene bilirki,


Sünnete tâbi olmayı Allah sevgisinin şartı olarak takdim eden bir âyet-i kerime: “De ki, Allahı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok bağışlayan ve esirgeyendir.” ( Al-i İmran Sûresi, 31)

Resulûllah Efendimiz (a.s.m.), Allahın sevdiği ve razı olduğu örnek insandır. Ona uymayan kimsenin Allah sevgisi, sözde kalmaya mahkûmdur. Hakikat bu iken, sadece âyetle amel etme vehmine kapılarak sünnetten yüz çevirmek, Allahın sevdiği zata benzemeyi terk etmek demektir.


Bir insan, Kuran-ı Kerimi hadislerin ışığında değil de kendi fikriyle yorumlamaya kalkışırsa, ortaya çıkacak yol Allah Resulünün (a.s.m.) değil, o adamın şahsî yolu olacaktır. Bu yolun ise nereye çıkacağı bellidir.



Kuranı anlamaktan maksat onu yaşamak ve yaşatmaktır. Bu noktada, en büyük rehber Allahın Resulüdür (a.s.m.). Bu gerçeği bizzat Kuran âyetlerinden okuyalım:

“Peygamber size neyi verdiyse onu alın, Ve size neyi yasakladıysa ondan da sakının. Allahtan korkun, çünkü Allahın azabı çetindir.” ( Haşir Sûresi , 7)
“O, kendiliğinden konuşmaz. Onun konuşması ancak indirilen bir vahiy iledir.” (Necm Sûresi, 3-4)
“Kim Resule itaat ederse, Allaha itaat etmiş olur.” (Nisa Sûresi,80 )
 
Son düzenleme:

fetih

New member
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
1,994
Tepkime puanı
355
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Uzay Ýstasyonundan Alooooo Kimse Yokmuuuuu :)
Sual: Kur’anda (Hadisler uydurmadır) diye bir âyet varmış. Böyle bir şey var mı?
CEVAP
Hadis, kadim [eski] kelimesinin zıddıdır, yani yeni demektir. Ayrıca söz ve haber anlamına da gelir. Kur’an-ı kerimde geçen bütün hadis kelimeleri, söz ve haber anlamındadır. Deyim olarak, Resulullahtan rivayet edilen haberlere hadis denir. Hadis-i şerif, Resulullah efendimizin şerefli, mübarek sözleridir.

Dini yıkmak isteyenler, önce âlimlerden, mezheplerden başladılar, sonra da hadis-i şeriflere saldırdılar. Sahih de olsa hadis-i şerife düşmanlıklarını gizlemediler. Ama her Müslüman bilir ki, hadis-i şeriflere düşman olmak, (Resulüm vahiyden başka söylemez) buyuran Allahü teâlâya düşmanlıktır. Bu Allah düşmanları, (Yalnız Kur’an) yaftası altında, hadislerden başlayarak İslamiyet’i yıkmaya çalışıyorlar.

Allahü teâlâ, Resulüne uymayı, kendine uymak olarak bildirmekte ve Resulün emri ile kendi emrini ayıranlara kâfir demektedir. İşte âyet-i kerime mealleri:
(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]

(Allah ve Resulüne itaat eden, en büyük kurtuluşa ermiştir.) [Ahzab 71]

(Peygamberin verdiğini alın, yasak ettiğinden sakının!)
[Haşr 7]

(Resulüm de ki: “Bana uyun ki, Allah da sizi sevsin!”) [Al-i İmran 31]

(O, kendisine vahyedilenden başkasını söylemez.)
[Necm 3,4]

(Ona uyun ki, doğru yolu bulasınız!) [Araf 158]

(De ki, “Allah’a ve Peygambere itaat edin! Eğer
[uymayıp] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Elbette Allah kâfirleri sevmez.) [Âl-i İmran 32]

(Allah’ın yolu ile, resullerin yolunu farklı göstermek isteyenler kâfirdir.)
[Nisa 150,151]

Bu âyetlere rağmen, hadislere savaş açıldı. Mezhepsizler, kasten söz anlamındaki hadis kelimesini sanki hadis-i şerif gibi göstermeye çalışıyorlar. Uygunsuz bir söz ifadesini, uygunsuz bir hadis diye tercüme ediyorlar. Hadis kelimesini söz olarak tercüme etmeyip hadis olarak söylüyorlar, mesela (Kur’andan sonra hangi söze inanacaklar?) âyetini, (Hangi hadise inanacaklar) diye değiştiriyorlar.

Halbuki Kur’anda, hadis kelimesi bazen, Kur’an anlamında da kullanılıyor. O zaman hadis kelimesini, hadis-i şerif olarak göstermek, kendi aleyhlerine delildir. İşte âyet mealleri:
(Bu hadise [söze yani Kur’ana] inanmayanlar [helak olacakları için] arkalarından üzülerek neredeyse kendini harap edeceksin!) [Kehf 6]

(Allah, hadislerin
[sözlerin] en güzelini bir kitap halinde indirdi.) [Zümer 23]

(Şimdi siz bu hadise mi
[söze yani Kur’ana mı] şaşıyorsunuz?) [Necm 59]

(Âlemlerin Rabbi tarafından indirilen bu Kur’an-ı kerime ancak temiz olanlar dokunabilir. Siz bu hadisi mi
[sözü mü yani Kur’anı mı] küçümsüyorsunuz?) [Vakıa 77-81]

Kur’an-ı kerimde lehv-el hadis, boş laf demektir. Bir âyet meali:
(İnsanlardan öylesi var ki, herhangi bir ilmi delile dayanmadan Allah yolundan saptırmak ve sonra da onunla alay etmek için boş lafı satın alır.) [Lokman 6]

Hadis düşmanları, buradaki boş lafa, hadis eğlencesi veya uydurma hadis demişlerdir. Bu hileye, bu oyuna gelmemelidir.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Sünnete tâbi olmayı Allah sevgisinin şartı olarak takdim eden bir âyet-i kerime: “De ki, Allahı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok bağışlayan ve esirgeyendir.” ( Al-i İmran Sûresi, 31)

Resulûllah Efendimiz (a.s.m.), Allahın sevdiği ve razı olduğu örnek insandır. Ona uymayan kimsenin Allah sevgisi, sözde kalmaya mahkûmdur. Hakikat bu iken, sadece âyetle amel etme vehmine kapılarak sünnetten yüz çevirmek, Allahın sevdiği zata benzemeyi terk etmek demektir.


Bir insan, Kuran-ı Kerimi hadislerin ışığında değil de kendi fikriyle yorumlamaya kalkışırsa, ortaya çıkacak yol Allah Resulünün (a.s.m.) değil, o adamın şahsî yolu olacaktır. Bu yolun ise nereye çıkacağı bellidir.



Kuranı anlamaktan maksat onu yaşamak ve yaşatmaktır. Bu noktada, en büyük rehber Allahın Resulüdür (a.s.m.). Bu gerçeği bizzat Kuran âyetlerinden okuyalım:

“Peygamber size neyi verdiyse onu alın, Ve size neyi yasakladıysa ondan da sakının. Allahtan korkun, çünkü Allahın azabı çetindir.” ( Haşir Sûresi , 7)
“O, kendiliğinden konuşmaz. Onun konuşması ancak indirilen bir vahiy iledir.” (Necm Sûresi, 3-4)
“Kim Resule itaat ederse, Allaha itaat etmiş olur.” (Nisa Sûresi,80 )


Ilk ayeti dahi kendi hesabiniza nasilda ceviriyorsunuz?Simdi sana sormak lazim Ben Resule uyuyorumda Resul Kime uyuyor yoksa Hüküm vericimi?Allaha ortakmi tayin ettiniz(Alemlere Rahmet Resulü Tenzih ederim)Gelelim Hasir suresine Allahatan kork Resul hayattada savas ganimetimi dagitiyorda almiyoruz?Necm suresine gelince onuda istersen Bu..Ti... veya Müs... me sor neden bu kadar celiskilerle Allaha ve Resulüne tabiki Kitabinada bu iftiralar nereden diye yoksa odami Vahy...Biz Alemlerin Rabbi olan Allaha bagliyiz onun Resul/Resullerine ittat ettik Kitablarina baglandik Elhamdülillah..
 

fetih

New member
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
1,994
Tepkime puanı
355
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Uzay Ýstasyonundan Alooooo Kimse Yokmuuuuu :)
Ilk ayeti dahi kendi hesabiniza nasilda ceviriyorsunuz?Simdi sana sormak lazim Ben Resule uyuyorumda Resul Kime uyuyor yoksa Hüküm vericimi?Allaha ortakmi tayin ettiniz(Alemlere Rahmet Resulü Tenzih ederim)Gelelim Hasir suresine Allahatan kork Resul hayattada savas ganimetimi dagitiyorda almiyoruz?Necm suresine gelince onuda istersen Bu..Ti... veya Müs... me sor neden bu kadar celiskilerle Allaha ve Resulüne tabiki Kitabinada bu iftiralar nereden diye yoksa odami Vahy...Biz Alemlerin Rabbi olan Allaha bagliyiz onun Resul/Resullerine ittat ettik Kitablarina baglandik Elhamdülillah..


CENÂBET

Boy abdesti (gusül) almayı gerektiren durum; büyük abdestsizlik hâli; bu durumda olup da henüz gusletmemiş olan kimse.
Cenâbet olan, yani cinsî münasebette bulunmuş yahut rüyada ihtilâm olmuş veya birine bakmakla ya da dokunmakla kendisinden şehvetle inzal vaki olmuş kimseye cünüp bu durumuna da cenâbet denir.
Cinsî münasebetle meni gelmese de kişi cünüp sayılır. Bunun için sünnet mahallinin kadının cinsel organında kaybolması gerekir. Übey b. Ka'b'tan rivayete göre, Rasûlullah (s.a.s.), İslâm'ın ilk yıllarında elbisenin azlığından dolayı, inzalsiz cima hâlinde yıkanmamayı bir ruhsat kıldı. Daha sonra ise guslü emretti: Ruhsatı kaldırdı. Ebû Dâvud şöyle der: "Übey bununla sudan dolayı suyu kasdetmiştir. Bu da meninin gelmesinden dolayı guslün gerektiğini ifade etmektedir." (Ebû Dâvud, Tahare, 381; İbn Mâce, Tahare, 111; Ahmed b. Hanbel, V, 115-116) Bu hadisten anladığımıza göre inzalsiz cima'ın hükmü cünüplüktür ve guslü gerektirir.
Bu durumda olan kişi için Hanefiler: "Meni gelse de gelmese de bu durumda kişi cünüptür. Yani kadın ve erkek her ikisi de cünüp olur" demişlerdir.
Ölü veya diri bir hayvanın dübürüne haşefenin (cinsel organın ucu) girmesi ise, guslü icap ettirmez ve kişi cünüp olmaz. Fakat bu durumda meni gelirse cünüplük vaki olur. Bu tür yönelişler her devirde görülebildiği ve cinsel bir sapma olduğu için İslâm' da yasaktır ve cezası vardır.
Şâfiîler, inzalsiz cima'ın hükmü konusunda Hanefilerle aynı görüşü paylaşıyorlar. Bu konuda İmam Şâfiî (rh.a.) şöyle demiştir: "Arap dili, cenabet kelimesinin cinsî münasebet manasına gelmesini gerektirir, isterse meni çıkmasın. Çünkü birisine filanca falan kadından cünüp oldu deseler, meni inmese bile hemen o kadınla cinsî münasebette bulunduğunu anlar. Böylece, sadece içeriye girmenin guslü icap ettirmesi konusunda kitap ile sünnet birbirini desteklemiş oluyor." (İbn Hacer el-Askalanî, Buluğü'l Meram, Trc. ve Şerh A. Davudoğlu, I, 145-146).
Şâfiîler, Hanefîlerden farklı olarak
"Kişi baliğ olmasa bile cünüp olur" demişlerdir. (Dört Mezhebin Fıkıh Kitabı, I, 94-95).
İslâm alimlerinin çoğunluğunun bu konuda ittifak etmelerine sebep teşkil eden bir hadis-i şerifte de Allah Rasûlü (s.a.s.) şöyle buyurmuştur: "Erkek, kadının dört dalı (kolları ve bacakları) arasına oturur, (erkek) sünnet mahallini (kadının) sünnet mahalline bitiştirirse, (inzal vuku bulsun bulmasın) guslü gerektirir." (Buharî, Gusl, 28; Müslim, Hayz 28; Ebû Dâvud, Terceme ve Şerhi, 1, 384).
Erkek veya kadından ihtilâm, oynaşma, bakma, düşünme veya benzeri sebeplerle meninin gelmesiyle kişi cünüp olur.
Bir kimse uykuda iken rüya görme yoluyla boşalırsa cünüp sayılır. Böyle bir durumla karşı karşıya kalan kişi uyandığında, elbiselerinde veya yatağında herhangi bir ıslaklık ile karsılaşmazsa, Hz. Peygamber (s.as.)'in şu emirlerine göre hareket eder: "Rasulullah (s.a.s.)'a ihtilâm olduğunu hatırlamadığı halde (çamaşırında) ıslaklık bulan adam(ın) durumu soruldu. Efendimiz, Gusletsin buyurdular. İhtilâm olduğunu gören, fakat ıslaklık görmeyen kişinin durumu sorulduğunda, Gusûl gerekmez buyurdular. Ümmü Süleym, (ihtilâm olan kadın için; Bunu gören kadına da gusül icap eder mi? diye sordu. Rasûlullah Evet, çünkü kadınlar erkeklerin benzeridirler şeklinde cevap verdi." (Ebû Davud Terceme ve Şerhi, Tahare, I, 423; Tirmizî, Tahâre 82). Sarhoş ve baygın kimseler de aynı durumdadır.
Cünüp olan kimse idrarını yapmadan veya çokça yürümeden yıkanıp da bilâhare kendisinden nutfenin geri kalanı çıkacak olsa tekrar yıkanması gerekir.
Kadınlarda meninin dışarıya çıkması çok az vaki olduğu için, rüyada ihtilam olan bir kadın ihtiyaten yıkanmalıdır. Kişi karısı ile oynaşır veya bakar yahut da cinsî tahrike sürükleyen şey hakkında düşünür de bu yünden cinsel organından lezzet duymak şartıyla meni gelirse cünüp olur.
Oynaşma veya öpüşme anında erkekten de kadından da mezi gelebilir. Mezi, beyaza çalan yapışkan bir sıvıdır. Mezinin gelmesi cünüplüğü gerektirmez, fakat meni ile meziyi iyi ayırdetmek lâzımdır. Bu konuda Ali (r.a.)
"Ben, mezisi çok gelen biriydim. (Meniye kıyas ederek) yıkanmaya başladım. Öyle ki, sırtım çatladı. Bunun üzerine durumu Rasûlullah (s.a.s.)'a anlattım -veya anlatıldı- Rasûlullah: Böyle yapma. Meziyi gördüğünde tenasül organını yıka ve namaz için abdest aldığın gibi abdest al. Meni çıktığında ise guslet buyurdu." (Ebû Dâvud Terceme ve Şerhi, I, 371; Nesâî, Tehare, 179)
Hanefî ve Mâlikîlere göre meni pistir. Şâfiî ve Hanbelilere göre ise temizdir.
Elle tatmin yolu (mastürbasyon) da cünüplüğü gerektiren fiillerdendir. Mastürbasyon için açık bir nâs, emir veya yasak yoktur, fakat zina tehlikesini önlemek için bu yola başvurulabilir.
Yüksek bir yerden atlamak veya idrardan sonra yahut kişinin beline vurulması sonucu meninin gelmesi kişiyi cünüp etmez. Abdest almak yeterlidir. (Dört Mezhebin Fıkıh Kitabı, I, 94).
Cenâb-ı Allah, cünüp olan kişinin cünüplükten kurtulması için "...eğer cünüp olursanız, yıkanıp temizlenin... Yahut da kadınlara dokunmuşsanız, su bulamazsanız o vakit tertemiz toprakla teyemmüm edin. " (el-Maide, 5/6) buyurarak yol göstermiştir. Yüce Allah, cünüp olan kişinin suyla gusletmesi gerektiğini, eğer su bulamazsa, yahut yıkanması hâlinde hastalıktan korkarsa, teyemmüm ederek bu durumdan kurtulması gerektiğini bildiriyor. (Geniş bilgi için bk. Gusl ve Teyemmüm.)
Cünüp olan kişi ikinci defa cinsi temasta bulunmak isterse, gusletmeden kadına yaklaşabilir. Nitekim, Rasûlullah da böyle yapmıştır. Enes b. Malik (r.a:)'den rivayet edilmiştir: "Rasûlullah bir gün (bütün) hanımlarıyla (cinsî) temasta bulundu ve en sonunda bir kere gusül abdesti aldı" (Buhârî, Nikâh,102; Nesâî, Tahare 169; İbn Mâce, Tahare, 102). İki temas arasında gusletmek sadece müstehaptır. Bir kimse cünüp olduğu halde uyumak istiyorsa, Rasûlullah'ın Hz. Ömer'e "Abdest al, zekerini yıka, sonra uyu" (Buharî, Gusl, 3, 27) buyurduğu gibi, abdest alıp cinsel organını da yıkayarak uyuyabilir.
Cünüp iken yemek yeme, su içmek, yatmak ve Allah'a zikretme gibi eylemlerde bulunmak caizdir. Hz. Âişe (r.an), "Rasûlullah (s.a.s.) cünüp olarak yatmak istediği zaman namaz abdesti gibi bir abdest alırdı." demektedir. (İbn Mâce, Tahare, 99).
Ebû Hüreyre'den rivayet olunduğuna göre, cünüp iken, Rasûlullah (s.a.s.) ona rastlamış. Ebu Hüreyre gizlice oradan sıvışıp gitmiş. Bunun üzerine Peygamber (s.a.s.) onu araştırmış. Geldiği zaman ona neredeydin ey Ebu Hüreyre! diye sormuş; kendisi de, " Ya Rasûlallah, ben cünüp iken bana rastladınız. Gusletmedikçe huzurunuzda oturmayı uygun görmedim diye cevap vermiş. Hz. Peygamber (s.a.s.) "Mümin necis olmaz" buyurmuştur." (Buharî, Gusl, 23; İbn Mâce, Tahare, 80).
Rasûlullah (s.a.s.), cünüplükten yıkanmak istediği zaman ilk önce namaz abdesti gibi bir abdest alır, bilâhare yıkanırmış. Nitekim Hz. Âişe (r.a.), Peygamberimizin boy abdesti alışını şöyle anlatıyor:
"Peygamber (s.a.s.) cenabetten yıkanmak istediği zaman, ellerini yıkamayla başlardı. Sonra namaz için abdest alır gibi bir abdest alırdı. Sonra ellerini suya sokup, saç diplerini oğuştururdu, bilâhare avuçları ile üç defa başına su dökerdi. En sonunda suyu tüm vücuduna dökerdi." (Buharî, Gusül, 1)
Cünüplükte fazla beklememek ve ilk namaz vaktinden önce gusül abdesti almak gerekmektedir. Bir namaz vaktini hiçbir özür yokken cünüp geçiren kimse sorumlu duruma düşer.
Ali (r.a.), Rasûlullah'ın şöyle buyurduğunu haber vermiştir: "İçinde resim, köpek ve cünüp bulunan eve melekler girmez. " (Ebû Dâvud Libas,129; Nesâî, Tahare,167) Hadisten de anlaşıldığına göre guslü geciktirerek cünüp kalmaya devam etmek ve namaz vaktini geciktirmek tehlikelidir. Hadiste kastedilen cünüplük, namaz vaktini geçirmeye sebep olan cünüplüktür. Rasûlullah cünüp olarak bazen uyur ve sabah namazı vakti girmeden uyanıp gusledermiş. Ramazan gecelerinde kişi imsaka kadar cünüp olduğu halde uyuyabilir ve imsaktan önce gusledip oruca başlayabilir.
Cünüplük insanı yaşanan faal hayatın dışında tutar. Cünüp dolaşmak bir mümini rahatsız eder. Çünkü nafile namaz bile kılmak istese bunu yapamaz. Oruç tutamaz.
Cünüp olana haram olan şeyler: 1. Namaz kılamaz. Allah (c.c.), cünüp olan kişinin temizleninceye kadar namaza yaklaşmasını, yasaklamıştır:
"Ey iman edenler... Cünüp iken de gusledinceye kadar namaza durmayın. " (en-Nisa, 4/43).
2. Oruç tutamaz. Eğer uykuda ihtilâm olunup da sabahleyin bunun farkına varılırsa hemen gusledilip oruca devam edilmelidir. Fakat cünüp olarak oruç tutulamaz.
3. Cünüp olan kişi Kur'an okuyamaz. Cumhûr'a göre cünüp olan kişinin Kur'an okuması haramdır. Hz. Ali, "Cünüplükten başka hiçbir şey O'nu (Rasülullah'ı) Kur'an okumaktan alıkoyamazdı." (Ebu Dâvud Terceme Şerhi, I, 405; Nesâî, Tahare, 170) demiştir.
4. Kur'an'a el süremez, kendisine Kur'an okunmaz. "Şüphesiz bu, korunmuş bir kitapta bulunan değerli bir Kur'an'dır. Ona ancak temizlenenler dokunabilir. " (el- Vâkıa, 56/77-79).
5. Kâbe'yi tavaf edemez.
6. Mescide giremez. Camide iken ihtilâm olan kişi, hemen mescidi terketmelidir. Kapıların kapalı olması halinde zarurete binaen caizdir. Rasûlullah, "Şu evlerin (kapılarını) çeviriniz. Çünkü ben mescidi hayız ve cünüplere helâl görmüyorum" buyurdular. (İbn Mâce Tahare, 126).
7. Namaz kıldıramaz. Cünüp olduğu halde unutarak cemaate namaz kıldıran kişi, hatırlar hatırlamaz namazı terk etmeli ve guslederek namazına devam etmelidir.
Selim TEKİN

Bunlar Müminlere has durumlardır

Bunlar ümmet-i muhammede has durumlardır

Bunlar Hz. Muhammedi a.s.m kendine Rehber Peygamber seçenlere has durumlardır


1- Metin mete ve ona tabi olanlar bunun dışındadır

2- Metin mete ve yandaşları cünüplü iken oruç tutabilir

3- Metin mete ve yandaşları cünüp iken Kur'an okuyabilir

4- Metin mete ve yandaşları cünüp iken Kabeyi tavaf edebilir

5- cünüp iken mescide girebilir hatta namaz kılabilir vede kıldırabilir

Metin mete ve yandaşları kendi görüşlerine göre hanımlarıda kendi özel hallerinde bütün bunları yapabilir çünkü ONLAR çok üstün vasıflarla yaratılmıştır onlar bu yönüyle bizden ayrılırlar

edeb edeb edeb haya

''Haya imandandır''
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
CENÂBET

Boy abdesti (gusül) almayı gerektiren durum; büyük abdestsizlik hâli; bu durumda olup da henüz gusletmemiş olan kimse.
Cenâbet olan, yani cinsî münasebette bulunmuş yahut rüyada ihtilâm olmuş veya birine bakmakla ya da dokunmakla kendisinden şehvetle inzal vaki olmuş kimseye cünüp bu durumuna da cenâbet denir.
Cinsî münasebetle meni gelmese de kişi cünüp sayılır. Bunun için sünnet mahallinin kadının cinsel organında kaybolması gerekir. Übey b. Ka'b'tan rivayete göre, Rasûlullah (s.a.s.), İslâm'ın ilk yıllarında elbisenin azlığından dolayı, inzalsiz cima hâlinde yıkanmamayı bir ruhsat kıldı. Daha sonra ise guslü emretti: Ruhsatı kaldırdı. Ebû Dâvud şöyle der: "Übey bununla sudan dolayı suyu kasdetmiştir. Bu da meninin gelmesinden dolayı guslün gerektiğini ifade etmektedir." (Ebû Dâvud, Tahare, 381; İbn Mâce, Tahare, 111; Ahmed b. Hanbel, V, 115-116) Bu hadisten anladığımıza göre inzalsiz cima'ın hükmü cünüplüktür ve guslü gerektirir.
Bu durumda olan kişi için Hanefiler: "Meni gelse de gelmese de bu durumda kişi cünüptür. Yani kadın ve erkek her ikisi de cünüp olur" demişlerdir.
Ölü veya diri bir hayvanın dübürüne haşefenin (cinsel organın ucu) girmesi ise, guslü icap ettirmez ve kişi cünüp olmaz. Fakat bu durumda meni gelirse cünüplük vaki olur. Bu tür yönelişler her devirde görülebildiği ve cinsel bir sapma olduğu için İslâm' da yasaktır ve cezası vardır.
Şâfiîler, inzalsiz cima'ın hükmü konusunda Hanefilerle aynı görüşü paylaşıyorlar. Bu konuda İmam Şâfiî (rh.a.) şöyle demiştir: "Arap dili, cenabet kelimesinin cinsî münasebet manasına gelmesini gerektirir, isterse meni çıkmasın. Çünkü birisine filanca falan kadından cünüp oldu deseler, meni inmese bile hemen o kadınla cinsî münasebette bulunduğunu anlar. Böylece, sadece içeriye girmenin guslü icap ettirmesi konusunda kitap ile sünnet birbirini desteklemiş oluyor." (İbn Hacer el-Askalanî, Buluğü'l Meram, Trc. ve Şerh A. Davudoğlu, I, 145-146).
Şâfiîler, Hanefîlerden farklı olarak
"Kişi baliğ olmasa bile cünüp olur" demişlerdir. (Dört Mezhebin Fıkıh Kitabı, I, 94-95).
İslâm alimlerinin çoğunluğunun bu konuda ittifak etmelerine sebep teşkil eden bir hadis-i şerifte de Allah Rasûlü (s.a.s.) şöyle buyurmuştur: "Erkek, kadının dört dalı (kolları ve bacakları) arasına oturur, (erkek) sünnet mahallini (kadının) sünnet mahalline bitiştirirse, (inzal vuku bulsun bulmasın) guslü gerektirir." (Buharî, Gusl, 28; Müslim, Hayz 28; Ebû Dâvud, Terceme ve Şerhi, 1, 384).
Erkek veya kadından ihtilâm, oynaşma, bakma, düşünme veya benzeri sebeplerle meninin gelmesiyle kişi cünüp olur.
Bir kimse uykuda iken rüya görme yoluyla boşalırsa cünüp sayılır. Böyle bir durumla karşı karşıya kalan kişi uyandığında, elbiselerinde veya yatağında herhangi bir ıslaklık ile karsılaşmazsa, Hz. Peygamber (s.as.)'in şu emirlerine göre hareket eder: "Rasulullah (s.a.s.)'a ihtilâm olduğunu hatırlamadığı halde (çamaşırında) ıslaklık bulan adam(ın) durumu soruldu. Efendimiz, Gusletsin buyurdular. İhtilâm olduğunu gören, fakat ıslaklık görmeyen kişinin durumu sorulduğunda, Gusûl gerekmez buyurdular. Ümmü Süleym, (ihtilâm olan kadın için; Bunu gören kadına da gusül icap eder mi? diye sordu. Rasûlullah Evet, çünkü kadınlar erkeklerin benzeridirler şeklinde cevap verdi." (Ebû Davud Terceme ve Şerhi, Tahare, I, 423; Tirmizî, Tahâre 82). Sarhoş ve baygın kimseler de aynı durumdadır.
Cünüp olan kimse idrarını yapmadan veya çokça yürümeden yıkanıp da bilâhare kendisinden nutfenin geri kalanı çıkacak olsa tekrar yıkanması gerekir.
Kadınlarda meninin dışarıya çıkması çok az vaki olduğu için, rüyada ihtilam olan bir kadın ihtiyaten yıkanmalıdır. Kişi karısı ile oynaşır veya bakar yahut da cinsî tahrike sürükleyen şey hakkında düşünür de bu yünden cinsel organından lezzet duymak şartıyla meni gelirse cünüp olur.
Oynaşma veya öpüşme anında erkekten de kadından da mezi gelebilir. Mezi, beyaza çalan yapışkan bir sıvıdır. Mezinin gelmesi cünüplüğü gerektirmez, fakat meni ile meziyi iyi ayırdetmek lâzımdır. Bu konuda Ali (r.a.)
"Ben, mezisi çok gelen biriydim. (Meniye kıyas ederek) yıkanmaya başladım. Öyle ki, sırtım çatladı. Bunun üzerine durumu Rasûlullah (s.a.s.)'a anlattım -veya anlatıldı- Rasûlullah: Böyle yapma. Meziyi gördüğünde tenasül organını yıka ve namaz için abdest aldığın gibi abdest al. Meni çıktığında ise guslet buyurdu." (Ebû Dâvud Terceme ve Şerhi, I, 371; Nesâî, Tehare, 179)
Hanefî ve Mâlikîlere göre meni pistir. Şâfiî ve Hanbelilere göre ise temizdir.
Elle tatmin yolu (mastürbasyon) da cünüplüğü gerektiren fiillerdendir. Mastürbasyon için açık bir nâs, emir veya yasak yoktur, fakat zina tehlikesini önlemek için bu yola başvurulabilir.
Yüksek bir yerden atlamak veya idrardan sonra yahut kişinin beline vurulması sonucu meninin gelmesi kişiyi cünüp etmez. Abdest almak yeterlidir. (Dört Mezhebin Fıkıh Kitabı, I, 94).
Cenâb-ı Allah, cünüp olan kişinin cünüplükten kurtulması için "...eğer cünüp olursanız, yıkanıp temizlenin... Yahut da kadınlara dokunmuşsanız, su bulamazsanız o vakit tertemiz toprakla teyemmüm edin. " (el-Maide, 5/6) buyurarak yol göstermiştir. Yüce Allah, cünüp olan kişinin suyla gusletmesi gerektiğini, eğer su bulamazsa, yahut yıkanması hâlinde hastalıktan korkarsa, teyemmüm ederek bu durumdan kurtulması gerektiğini bildiriyor. (Geniş bilgi için bk. Gusl ve Teyemmüm.)
Cünüp olan kişi ikinci defa cinsi temasta bulunmak isterse, gusletmeden kadına yaklaşabilir. Nitekim, Rasûlullah da böyle yapmıştır. Enes b. Malik (r.a:)'den rivayet edilmiştir: "Rasûlullah bir gün (bütün) hanımlarıyla (cinsî) temasta bulundu ve en sonunda bir kere gusül abdesti aldı" (Buhârî, Nikâh,102; Nesâî, Tahare 169; İbn Mâce, Tahare, 102). İki temas arasında gusletmek sadece müstehaptır. Bir kimse cünüp olduğu halde uyumak istiyorsa, Rasûlullah'ın Hz. Ömer'e "Abdest al, zekerini yıka, sonra uyu" (Buharî, Gusl, 3, 27) buyurduğu gibi, abdest alıp cinsel organını da yıkayarak uyuyabilir.
Cünüp iken yemek yeme, su içmek, yatmak ve Allah'a zikretme gibi eylemlerde bulunmak caizdir. Hz. Âişe (r.an), "Rasûlullah (s.a.s.) cünüp olarak yatmak istediği zaman namaz abdesti gibi bir abdest alırdı." demektedir. (İbn Mâce, Tahare, 99).
Ebû Hüreyre'den rivayet olunduğuna göre, cünüp iken, Rasûlullah (s.a.s.) ona rastlamış. Ebu Hüreyre gizlice oradan sıvışıp gitmiş. Bunun üzerine Peygamber (s.a.s.) onu araştırmış. Geldiği zaman ona neredeydin ey Ebu Hüreyre! diye sormuş; kendisi de, " Ya Rasûlallah, ben cünüp iken bana rastladınız. Gusletmedikçe huzurunuzda oturmayı uygun görmedim diye cevap vermiş. Hz. Peygamber (s.a.s.) "Mümin necis olmaz" buyurmuştur." (Buharî, Gusl, 23; İbn Mâce, Tahare, 80).
Rasûlullah (s.a.s.), cünüplükten yıkanmak istediği zaman ilk önce namaz abdesti gibi bir abdest alır, bilâhare yıkanırmış. Nitekim Hz. Âişe (r.a.), Peygamberimizin boy abdesti alışını şöyle anlatıyor:
"Peygamber (s.a.s.) cenabetten yıkanmak istediği zaman, ellerini yıkamayla başlardı. Sonra namaz için abdest alır gibi bir abdest alırdı. Sonra ellerini suya sokup, saç diplerini oğuştururdu, bilâhare avuçları ile üç defa başına su dökerdi. En sonunda suyu tüm vücuduna dökerdi." (Buharî, Gusül, 1)
Cünüplükte fazla beklememek ve ilk namaz vaktinden önce gusül abdesti almak gerekmektedir. Bir namaz vaktini hiçbir özür yokken cünüp geçiren kimse sorumlu duruma düşer.
Ali (r.a.), Rasûlullah'ın şöyle buyurduğunu haber vermiştir: "İçinde resim, köpek ve cünüp bulunan eve melekler girmez. " (Ebû Dâvud Libas,129; Nesâî, Tahare,167) Hadisten de anlaşıldığına göre guslü geciktirerek cünüp kalmaya devam etmek ve namaz vaktini geciktirmek tehlikelidir. Hadiste kastedilen cünüplük, namaz vaktini geçirmeye sebep olan cünüplüktür. Rasûlullah cünüp olarak bazen uyur ve sabah namazı vakti girmeden uyanıp gusledermiş. Ramazan gecelerinde kişi imsaka kadar cünüp olduğu halde uyuyabilir ve imsaktan önce gusledip oruca başlayabilir.
Cünüplük insanı yaşanan faal hayatın dışında tutar. Cünüp dolaşmak bir mümini rahatsız eder. Çünkü nafile namaz bile kılmak istese bunu yapamaz. Oruç tutamaz.
Cünüp olana haram olan şeyler: 1. Namaz kılamaz. Allah (c.c.), cünüp olan kişinin temizleninceye kadar namaza yaklaşmasını, yasaklamıştır:
"Ey iman edenler... Cünüp iken de gusledinceye kadar namaza durmayın. " (en-Nisa, 4/43).
2. Oruç tutamaz. Eğer uykuda ihtilâm olunup da sabahleyin bunun farkına varılırsa hemen gusledilip oruca devam edilmelidir. Fakat cünüp olarak oruç tutulamaz.
3. Cünüp olan kişi Kur'an okuyamaz. Cumhûr'a göre cünüp olan kişinin Kur'an okuması haramdır. Hz. Ali, "Cünüplükten başka hiçbir şey O'nu (Rasülullah'ı) Kur'an okumaktan alıkoyamazdı." (Ebu Dâvud Terceme Şerhi, I, 405; Nesâî, Tahare, 170) demiştir.
4. Kur'an'a el süremez, kendisine Kur'an okunmaz. "Şüphesiz bu, korunmuş bir kitapta bulunan değerli bir Kur'an'dır. Ona ancak temizlenenler dokunabilir. " (el- Vâkıa, 56/77-79).
5. Kâbe'yi tavaf edemez.
6. Mescide giremez. Camide iken ihtilâm olan kişi, hemen mescidi terketmelidir. Kapıların kapalı olması halinde zarurete binaen caizdir. Rasûlullah, "Şu evlerin (kapılarını) çeviriniz. Çünkü ben mescidi hayız ve cünüplere helâl görmüyorum" buyurdular. (İbn Mâce Tahare, 126).
7. Namaz kıldıramaz. Cünüp olduğu halde unutarak cemaate namaz kıldıran kişi, hatırlar hatırlamaz namazı terk etmeli ve guslederek namazına devam etmelidir.
Selim TEKİN

Bunlar Müminlere has durumlardır

Bunlar ümmet-i muhammede has durumlardır

Bunlar Hz. Muhammedi a.s.m kendine Rehber Peygamber seçenlere has durumlardır


1- Metin mete ve ona tabi olanlar bunun dışındadır

2- Metin mete ve yandaşları cünüplü iken oruç tutabilir

3- Metin mete ve yandaşları cünüp iken Kur'an okuyabilir

4- Metin mete ve yandaşları cünüp iken Kabeyi tavaf edebilir

5- cünüp iken mescide girebilir hatta namaz kılabilir vede kıldırabilir

Metin mete ve yandaşları kendi görüşlerine göre hanımlarıda kendi özel hallerinde bütün bunları yapabilir çünkü ONLAR çok üstün vasıflarla yaratılmıştır onlar bu yönüyle bizden ayrılırlar

edeb edeb edeb haya

''Haya imandandır''


Gülmekten katildim fetih;Kendini bu kadar yormasan diyorum.Cok nefsi davrandigini söylemeyecegim cünki Haksizligi böyle ön plana cikarta bilirsin ancak;


Bunlar Müminlere has durumlardır

Bunlar ümmet-i muhammede has durumlardır

Bunlar Hz. Muhammedi a.s.m kendine Rehber Peygamber seçenlere has durumlardır


1- Metin mete ve ona tabi olanlar bunun dışındadır

2- Metin mete ve yandaşları cünüplü iken oruç tutabilir

3- Metin mete ve yandaşları cünüp iken Kur'an okuyabilir

4- Metin mete ve yandaşları cünüp iken Kabeyi tavaf edebilir

5- cünüp iken mescide girebilir hatta namaz kılabilir vede kıldırabilir

Metin mete ve yandaşları kendi görüşlerine göre hanımlarıda kendi özel hallerinde bütün bunları yapabilir çünkü ONLAR çok üstün vasıflarla yaratılmıştır onlar bu yönüyle bizden ayrılırlar

edeb edeb edeb haya

''Haya imandandır''



Dogrudur Tagutun anlayisiyla Vahyin anlayisi arasinda daglar kadar fark vardir ama unutmayalimki Allahin ayetlerini hic bir camur ile kapatamazsiniz.Sana ayetleri siralayarak delil sunsak dahi kafan cakmaz cünki M.... her neyse sana uyup Nefsi tek kelime yazmayacagim Insallah....


5/6 - Ey iman edenler! SALAT/Namaz için kaltığınız zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar (
مرفق ) ellerinizi yıkayın . Ve baş (رأس)larınızı , Ve ayak(رجْل )larınızı topuk (الكعب)larınıza kadar mesh(edin) . Cünüp (oldu) iseniz taharetlenin. Hasta/Rahatsız olduysanız, yada seferde/yolculukta iseniz, yada gaytadan gelmiş iseniz yada kadınlara dokunmuş iseniz, su bulamamış iseniz, hoş(na-hoşluk barındırmayan) bir toprağa teyemmüm edin. Yüzlerinizi ve kollarınız dahil ellerinizi onunla meshedin. Allah size bir güçlük çıkarmak istemiyor, velakin, sizi tahir(pisliklerden arındırmak)etmek ve şükredesiniz diye de üzerinizdeki nimetini tamamlamayı diliyor.

Cünüp iseniz TAHARETLENİN ( فَاطَّهَّرُوا ) bu kısım ilgi çekicidir neden? : Cünüp iseniz yıkanın ( غَسُول= yıkamak/yıkanmak), yada temizlenin ( نظف =temizlenmek) demiyor Allah (C.C.). فَاطَّهَّرُوا TAHARETLENİN diyor!!!​
Oysa: 4/43. ayette ise Yüce Allah: cünüp iken, yıkanmamızı ( غَسُول ) yani gusletmemizi istiyor.​
4/43 Ey müminler sarhoşken ne dediğinizi bilinceye kadar ve de cünüpken - yolculuk hali dışında- yıkanmadıkça namaza yaklaşmayınız. Eğer hasta ya da yolcu iseniz veya içinizden biri helâdan gelmiş ise ya da kadınlara dokunmuşsanız da bu durumlarda su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm ediniz, temiz toprağı yüzünüze ve ellerinize sürünüz. Hiç kuşkusuz Allah bağışlayıcıdır, affedicidir.


Kur'an kendi kendini tefsir eden/açıklayan bir Kitap olduğundan, bizlere cünüplükten sonra yıkanmanın ayrıntılarını veriyor. Yani önce, cinsel ilişkiden mütevellit bir takım kirlenmeleri tahir edecek ve sonra gusledeceğiz yani yıkanacağız.​
وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَى = [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Hasta/Rahatsız/Fena(laşma) olduysanız. [/FONT]​
أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ = [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Yada kadınlara dokunmuş iseniz. مس [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]dokunmak/temas..... acaba hangi anlamda kullanılmış. Birine/bir şeye parmakla dokunmak mı? Yoksa cinsel temas mı? şu ayetleri inceleyiniz ve[/FONT] مس [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]kelimesinin hangi anlamda kullanıldığını görünüz:[/FONT]​
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]2/80, ((2/236-237)), 3/24, 3/120, 6/17, 7/20, 7/73, 7/88, 7/201, 8/68, 10/12, 10/21, 10/107, 11/10, 11/64, 11/113,
17/83, 12/88, 15/54, 16/53, 17/67, (21/83), 24/14, 21/46, 26/156, ((33/49)), (38/41,) 41/49-50-51, 50/38, (70/21)[/FONT]

2/236-Size; kadınları, kendilerine dokunmadan/TeMaS(cinsel ilişki) kurmadan yada onlara bir mehir takdir etmeden boşamanızda günah yoktur. yalnız, onları (dünya metaı ile) faydalandırın. Eli geniş olan hâline , eli dar olan da haline göre ve güzellikle faydalandırmalıdır. Muhsin olanların üzerine hak (doğruca yapılması gereken) olan budur.

2/237-Şayet, kendilerine dokunmadan/TeMaS(cinsel ilişki kurmadan) önce onları boşar ve mehri de kesmiş bulunursanız, o taktirde borç, o kestiğiniz miktarın yarısıdır. Ancak kadınlar veya nikâh akdini elinde bulunduran kimsenin bağışlaması müstesna. Sizin bağışlamanız ise takvaya daha yakındır. Aranızdaki fazileti unutmayın muhakkak ki Allah, tüm amellerinizi hakkiyle görmekte.

33/49- Ey iman edenler! Mümin kadınları nikâhlayıp sonra onlara dokunmadan/TeMaS(cinsel ilişki kurmadan) boşadığınız zaman, sizin için üzerlerinde sayacağınız bir iddet hakkınız yoktur. Hemen metâlarını verip onları güzellikle bırakın/salıverin.


Bak iste FETIH bunlar Allahin ayetleridir;Bizim tek Sahibimize olan bagliligimiz bizi Onun Resulüne dahi iftiralar yagdiran seni T.... karsi ayet savunmasi yapmamizi gerektiriyor.Simdi istedigin kadar bagirki METIN METE veYANDASLARI degil Allahin Kitabinin savunucusu olmaya devam edecegiz...

 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Nisa Suresi 43. Ayet:


ارْكُضْ بِرِجْلِكَ هَذَا مُغْتَسَلٌ بَارِدٌ وَشَرَابٌ​
[038.042] [DI] «Ayağını yere vur! İşte yıkanacak ve içilecek soğuk bir su» dedik.
[038.042] [DV] Ayağını yere vur! İşte yıkanacak ve içilecek soğuk bir su (dedik).
[038.042] [E0] Depren ayağınla, işte serin bir yıkanacak ve içecek dedik
[038.042] [E1] Ayağınla depren! işte sana yıkanılacak ve içilecek soğuk bir su. dedik.
[038.042] [E2] (Biz ona): «Ayağını yere vur! İşte sana yıkanılacak ve içilecek soğuk bir su» dedik.
[038.042] [FK] Biz de ona «Ayağını yere vur! İşte yıkanacak ve içilecek soğuk bir su» dedik.
[038.042] [IK] Vur ayağını yere. İşte yıkanacak ve içilecek soğuk bir su.
[038.042] [ON] Târaf-ı ilâhi'den de denildi ki, «Ayağın ile çarpıver, işte bu, soğuk, yıkanılacak ve içilecek bir su.»
[038.042] [SY] Eyyûb’a: «Ayağını yere vur!» dedik, «İşte sana kullanıp yıkanacağın ve içeceğin soğuk bir su!»
[038.042] [TK] «Ayağını depret. İşte yıkanacak ve içecek soğuk (su, diye vahyettik) .
Yukarıdaki farklı mealcilere ait, Sâd Suresi 38. ayet meallerinde gördüğünüz gibi غسل kelimesi "Yıkanmak" olarak tercüme edilmiş. Buna itirazım yok ve doğru olanı da budur. Maide Suresi 6. ayette de keza;
يَاأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ وَإِنْ كُنْتُمْ جُنُبًا فَاطَّهَّرُوا وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُمْ مِنْهُ مَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَرَجٍ وَلَكِنْ يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَلِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ​
غسل kelimesi "Yıkanmak" olarak anlamlandırılır iken, sıra Nisa Suresi 43. ayete gelindiğinde غسل kelimesini "Yıkanmak" olarak tercüme etmekten kaçınmışlar ve olduğu gibi orijinal (okunuş) haliyle "ğusül" olarak bırakmayı tercih etmişler. Aşağıdaki mevcut mealleri inceleyiniz:

يَاأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاةَ وَأَنْتُمْ سُكَارَى حَتَّى تَعْلَمُوا مَا تَقُولُونَ وَلَا جُنُبًا إِلَّا عَابِرِي سَبِيلٍ حَتَّى تَغْتَسِلُوا وَإِنْ كُنْتُمْ مَرْضَى أَوْ عَلَى سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِنْكُمْ مِنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ وَأَيْدِيكُمْ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَفُوًّا غَفُورًا
[004.043] [DI] Ey İnananlar! Sarhoşken, ne dediğinizi bilene kadar, cünübken, yolcu olan müstesna gusledene kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz yahut biriniz ayak yolundan gelmişseniz veya kadınlara yaklaşmışsanız ve bu durumlarda su bulamamışsanız tertemiz bir toprağa teyemmüm edin, yüzlerinize ve ellerinize sürün. Allah affeder ve bağışlar.

[004.043] [DV] Ey iman edenler! Siz sarhoş iken -ne söylediğinizi bilinceye kadar- cünüp iken de -yolcu olan müstesna- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta olur veya bir yolculuk üzerinde bulunursanız, yahut sizden biriniz ayak yolundan gelirse, yahut kadınlara dokunup da (bu durumlarda) su bulamamışsanız o zaman temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz Allah çok affedici ve bağışlayıcıdır.

[004.043] [E0] Ey o bütün iman edenler! Sarhoş iken namaza yaklaşmayın: Söylediğinizi bilinceye kadar, cünüb iken de -yoldan geçmeniz başka- guslünüzü edinceye kadar, ve eğer hasta olur veya seferde bulunursanız veya biriniz hacet yerinden gelir veya kadınlara dokunursanız da suya güç yetiremezseniz o zaman temiz bir toprağa teyemmüm edin: Niyyetle yüzünüze ve ellerinize mesheyleyin, cidden Allah afvi çok bir gafur bulunuyor.

[004.043] [E1] Ey iman edenler, sarhoşken ne söylediğinizi bilinceye kadar; cünüp iken de -yolcu olmanız hariç- guslünüzü edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz hacet yerinden gelir veya kadınlara dokunup da su bulamazsanız o zaman temiz bir toprağa teyemmüm edin; niyetle yüzünüze ve ellerinize sürün. Gerçekten Allah çok affedici ve günahları bağışlayıcıdır.

[004.043] [E2] Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın. Cünüb iken de yolcu olanlar müstesna gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta olur, veya yolculukta bulunursanız veyahut biriniz abdest bozmaktan gelince veya cinsî münasebette bulunup, su da bulamazsanız o zaman tertemiz bir toprak ile teyemmüm edin. Niyetle yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz ki Allah çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır.

***
[004.043] [FK] Ey müminler sarhoşken ne dediğinizi bilinceye kadar ve de cünüpken - yolculuk hali dışında- yıkanmadıkça namaza yaklaşmayınız. Eğer hasta ya da yolcu iseniz veya içinizden biri helâdan gelmiş ise ya da kadınlara dokunmuşsanız da bu durumlarda su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm ediniz, temiz toprağı yüzünüze ve ellerinize sürünüz. Hiç kuşkusuz Allah bağışlayıcıdır, affedicidir.

[004.043] [IK] Ey iman edenler; sarhoşken, ne söylediğinizi bilinceye kadar, bir de cünübken -yolcu olmanız müstesna gusül yapmadıkça namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz, yahut herhangi biriniz heladan gelirse veya kadınlara yaklaşıp da su bulamazsanız, temiz bir toprağa teyemmüm edin, yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz ki Allah; Afüvv ve Gafur olandır.
[004.043] [ON] Ey mü'minler! Siz sarhoşlar olduğunuz halde ne söyleyeceğinizi bileceğiniz ana kadar ve cünup olduğunuz halde de (yolcu olmak müstesna) gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayınız. Ve eğer siz hasta veya sefer halinde olursanız veya sizden biri ayakyolundan gelir de veya siz kadınlara dokunur da su bulamazsanız o zaman temiz bir toprak ile teyemmüm ediniz. Yüzlerinize ve ellerinize mesheyleyiniz. Şüphe yok ki, Allah Teâlâ affedici ve yarlığayıcıdır.

[004.043] [SY] Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi hakkıyla bilmedikçe namaza yaklaşmayın. Yolculuk dışında cünüp iken de gusletmedikçe namaz kılmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz, veya tuvaletten gelmiş yahut hanımlarınızla yatmış olur da gusledecek su bulamazsanız, O vakit temiz toprağa teyemmüm edin, arınmak niyetiyle yüzünüze ve ellerinize meshedin. Muhakkak ki Allah afüv ve gafurdur (af ve mağfireti boldur).

[004.043] [TK] Ey iman edenler, sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayakyolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir.

غسل = انغسال = اغتسال الغسيل اندفاع الموج او اصطخابه = موجة جزء من اليابسة تغسله امواج البحر


Neden acaba?
 

NUAYMAN

New member
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
530
Tepkime puanı
249
Puanları
0
Yaş
51
gusül abdesti hakkında bir soru sorulmuş, takva ve fetva olarak bir çok cevap gelmiş.şimdi kardeşler ben bu verilen cevaplara bakarak gusül abdesti almayı bilmeyen birinin gözüyle bakarsam şunu söylerim,, kafam karıştı hangisi doğru durum bundan ibaret..islam ilmihalinde bunun cevabı var buraya yazılması gerekende odur... haa bu konu üzerinde tartışalacaksa lütfen ayrı bir konu açın orda yapılsın bu söylediğimde sadece bu konu için geçerli değil bir çok konuda bu yapılıyor. insanların kafasını karıştırmayın lütfen..
 
H

hesab_verilecek

Guest
O Gusul yazan meallerini bende anlamadim ne icin orada yikanmak yerine gusul biraktiklarini.
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
Simdi casus kardesim,Benim 6 yasinda oglum var ve ben buna yikan dedigimde ne yapiyor bilirmisin?Neden detay neden Allahin sözlerine eksiklik izafe etmek?Kaldiki Imam Malik dahi Agiz ve burunun vücut ici oldugunu söyler ve yikanmasini normal ebdeste dahi kullanmaz yani bazan öyle sasiracak hale koyuyorsunuzki hem Ehli sünnetiz deyip ayni Ehli sünnetin imamininda söyledigini red ediyorsunuz...

yıkanmak ayrı bir durumdur bende benim yegene yıkan diyorum oda yıkanıyor fakat birde bunun datayı vardır detaysız hiçbir şey yoktur onun için peygamber s.a.v herşeyi detayıyla açıklamıstır kuranın eksik oldugunu söylemiyoruz sadece detayına iniyoruz 4mesheptede güsül aynıdır
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
yıkanmak ayrı bir durumdur bende benim yegene yıkan diyorum oda yıkanıyor fakat birde bunun datayı vardır detaysız hiçbir şey yoktur onun için peygamber s.a.v herşeyi detayıyla açıklamıstır kuranın eksik oldugunu söylemiyoruz sadece detayına iniyoruz 4mesheptede güsül aynıdır


Detaylari Allah unutmus Peygamberde ögretmis öylemi;Senin durumunu asagida verecegim kissada gördüm cok üzüldüm inan...

2:67 Hani Mûsâ kavmine, Allah, size bir sığır kesmenizi emrediyor demişti. Onlar da, Sen bizimle eğleniyor musun? demişlerdi. Mûsâ, Kendini bilmez cahillerden olmaktan Allaha sığınırım” demişti.

2:68 Bizim için Rabbine dua et de onun nasıl bir sığır olduğunu bize açıklasın. dediler. Mûsâ şöyle dedi: Rabbim diyor ki: O, ne yaşlı, ne körpe, ikisi arası bir sığırdır. Haydi, emrolunduğunuz işi yapın.

2:69 Onlar, Bizim için Rabbine dua et de, rengi neymiş? açıklasın dediler. Mûsâ şöyle dedi: Rabbim diyor ki, o, sapsarı; rengi, bakanların içini açan bir sığırdır dedi.

2:70 Bizim için Rabbine dua et de onun nasıl bir sığır olduğunu bize açıklasın. Çünkü sığırlar, bizce, birbirlerine benzemektedir. Ama Allah dilerse elbet buluruz dediler.

2:71 Mûsâ şöyle dedi: Rabbim diyor ki; o, çift sürmek, ekin sulamak için boyunduruğa vurulmamış, kusursuz, hiç alacası olmayan bir sığırdır. Onlar, İşte, şimdi tam doğrusunu bildirdin dediler. Nihayet o sığırı kestiler. Neredeyse bunu yapmayacaklardı.


Yani detaycilarin sonlarina benzemenden korkulur.Allahin acik beyani var ne unutkan ne eksik birakan oldugunu Kuranda beyan ediyorken senin böyle detaylar araman ne kadar mantikli degilmi Casus?


Bu bir kitaptır ki, Hakim ve Her şeyden Haberdar olan, ayetlerini hüküm ifade edici (muhkem) kılmış ve sonra detaylandırıp(fussilet) açıklamıştır.

Hud Suresi 1


Kitap’ ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık.

Enam Suresi 38


Rabbin asla unutkan değildir.

Meryem Suresi 64


Kendilerine okunmakta olan Kitab’ı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu?

Ankebut Suresi 51

Ey Rabbim! Benim toplumum bu Kuran’ ı devre dışı tuttular.

Furkan Suresi 30



Sanirim Casusa yetmiyor daha daha diye inliyor....Allahim kalp gözünü acsin sana son bir dua olsun...
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net


Detaylari Allah unutmus Peygamberde ögretmis öylemi;Senin durumunu asagida verecegim kissada gördüm cok üzüldüm inan...

kim diyor hasa ALLAH unuttu diye metin abi peygambere açıklmam yetkisi veriliyor bu kuranda ayetle sabittir her şey net açıklık degildir kuranda hüküm var ama
 
H

hesab_verilecek

Guest
Iyi matematikci 100 e ulasmak icin 1+1+1... diye gitmez 1*100 de 100 dür :) Detaylarda bogulmayin aklinizi calistirin.
 
Üst Alt