Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Gusül ile ilgili yardım ihtiyacım var

KaYnUkA

New member
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
147
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
37
bende mete kardesıme bır soru sorayım..?
kardes cünüp gezmek günahmıdır degilmidir...
yoksa sadece namaz içinmi gusl edilir...?
 
Z

zeynep_hearty

Guest
Sevgi deger Zeynep hanim.Cok enteresan bir soru sormussunuz.Ayeti okursaniz Namaza kalktiginizda veya Ona yöneldiginizde.Sizin sorunuz oldukca manidar unutarak Dus alsa?Demekki namaz kilmak yok adamin aklinda ama kilmaya karar vermis ise önce Gusletmesi gerekir diyor ayet yanlismi anlamisim acaba ayeti?Niyet nedir Zeynep hanim?Bakiniz ayet gayet apacik diyorki Namaza kalktiginizda!!Yani insan önce bir seye hükmetmis ve namaz kilmak istemistir bir tür niyet degilmidir?


Saygıdeğer Metin Mete, ayette kast olunan temiz olmak ise günlük alışılagelmiş olarak alınan duş kafi olması gerekiyor … hayır kast olunan niyet ile birlikte yapılan temizlik ise şu halde açık bir niyet ifadesi mevcut değildir o halde ayette aleni olmasa niyet gereklidir …hem niyeti dil ile yapılan niyet olarak algılamayın dolayısiyle kuran ilmine sahip olmayan avam biri söz konusu ayetten ne anlayabilir ?…kanımca bir çok şey anlayabilir örneğin namaz kılmayan biri gusül almasa da olur gibi…hem namaz için kalktığında namaza yaklaştığınızda buna hükmetmiş ve bu niyeti içerisinde barındırmıştır şu hale niyet hem namaz için hem gusül için gereklidir… ayrıca bir şey daha sormak istiyorum gusül yalnızca namaz için mi gereklidir?

Son zamanlarda vakit olarak kafi değilim zira sizlerle müzakere etmek bir şeyler öğrenmek oldukça memnun edici cevaplarım gecikirse yanlış anlaşılmasın lütfen tümüyle vakitsizlikten kaynaklanıyor…


Selam ve dua ile…
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Saygıdeğer Metin Mete, ayette kast olunan temiz olmak ise günlük alışılagelmiş olarak alınan duş kafi olması gerekiyor … hayır kast olunan niyet ile birlikte yapılan temizlik ise şu halde açık bir niyet ifadesi mevcut değildir o halde ayette aleni olmasa niyet gereklidir …hem niyeti dil ile yapılan niyet olarak algılamayın dolayısiyle kuran ilmine sahip olmayan avam biri söz konusu ayetten ne anlayabilir ?…kanımca bir çok şey anlayabilir örneğin namaz kılmayan biri gusül almasa da olur gibi…hem namaz için kalktığında namaza yaklaştığınızda buna hükmetmiş ve bu niyeti içerisinde barındırmıştır şu hale niyet hem namaz için hem gusül için gereklidir… ayrıca bir şey daha sormak istiyorum gusül yalnızca namaz için mi gereklidir?

Son zamanlarda vakit olarak kafi değilim zira sizlerle müzakere etmek bir şeyler öğrenmek oldukça memnun edici cevaplarım gecikirse yanlış anlaşılmasın lütfen tümüyle vakitsizlikten kaynaklanıyor…


Selam ve dua ile…



Sevgi deger Zeynep hanim;Ayet cok acik degilmi?Yani Namaza kalktinizda demiyormu?Emir acik ama birde söyle düsünmenizde yarar var eger bir insan Islam ile sereflenmis ise Namaz kilmasi elzemdir,Cünki vakitli bir farzdir o nedenle dus almak gusul almak demek degildir ancak Namaza kalkildiginda yani ona yönelindiginde alinmasi gereken bir vecibe olarak vermistir Alemlerin Rabbi!!!Eger namaz kilmiyorsaniz sadece temizlik amacli dus yeterli olurmu aslinda temizlik amacli oldugundan zaten namazda söz konusu olmadigindan sizce Allahin yasasina ayri bir yasami getirmek gereklidir?Allahin emri kesin"Namaza kalktiginizda" öyle ise sizden istirhamim Allahin yasasini yasa kabul etmeniz.Bu ayni zamanda diger bir soruya cevap teskil etmektedir;


bende mete kardesıme bır soru sorayım..?
kardes cünüp gezmek günahmıdır degilmidir...
yoksa sadece namaz içinmi gusl edilir...?


Varsa baskaca bir ayet söyleyinizki bizde bilgilenelim...


Namaz kılmadığım halde, cünüplükten kurtulmak için aldığım gusullerde kullandığım suları, ziyan ettiğim için, israftan dolayı da bir vebalim olur mu acaba sayın mete?

Bu kadar acik ayetler var iken lütfen birazda kendiniz karar verin,yok biz anlayamiyoruz derseniz akil sorunu var olurki buda dinde muafiyet ortaya cikarirki zaten sorumlu olmazsiniz sayin Bekir...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan

Bu kadar acik ayetler var iken lütfen birazda kendiniz karar verin,yok biz anlayamiyoruz derseniz akil sorunu var olurki buda dinde muafiyet ortaya cikarirki zaten sorumlu olmazsiniz sayin Bekir...


Bakın sayın mete, sorduğum soru gayet zahmetsiz bir soru, cevaplamaktan neden imtina ettiğiniz hususu oldukça manidar kalıyor bu tarza bürününce.

Hiç şüphesiz sizin anladığınız gibi biz evelalllah hiç anlamayacağız, ama şu üç günlük dünyada çeşitleme olsun diye fikirlerinizi duymak gayet hoş oluyor. Tabii size zahmet olmazsa...

Bu arada bir sorum daha olacak. Yatsı namazını kıldıktan sonra, olurya, cünüp olsam da, e bir şevk ihsan oldu, bir yasin okuyayım desem, gusül icab eder mi?
Yardımlarınız için teşekkür ederim...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Bakın sayın mete, sorduğum soru gayet zahmetsiz bir soru, cevaplamaktan neden imtina ettiğiniz hususu oldukça manidar kalıyor bu tarza bürününce.

Hiç şüphesiz sizin anladığınız gibi biz evelalllah hiç anlamayacağız, ama şu üç günlük dünyada çeşitleme olsun diye fikirlerinizi duymak gayet hoş oluyor. Tabii size zahmet olmazsa...

Bu arada bir sorum daha olacak. Yatsı namazını kıldıktan sonra, olurya, cünüp olsam da, e bir şevk ihsan oldu, bir yasin okuyayım desem, gusül icab eder mi?
Yardımlarınız için teşekkür ederim...





Ya bekir kardes anlamiyorsan sorumlu degilsin dedim.Ayet gayet acik Namaza kalktiginizda diyor eger varsa baskaca ayet söyle olursa yikanin diyen buyur ver yoksa Allahin ayetlerine eksiklik yamama....
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Kur'anda; dokunmak başkadır, temas başkadır. Dokunmak ile temas kelimelerini birbirine aynıymış, aynı anlamı verirmiş gibi karıştırmak, arapçaya vakıf olmayan insanların işidir.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Kur'anda; dokunmak başkadır, temas başkadır. Dokunmak ile temas kelimelerini birbirine aynıymış, aynı anlamı verirmiş gibi karıştırmak, arapçaya vakıf olmayan insanların işidir.



Anlasilan ilk gördügü mesaja yazi asmak bulasici bir hastalik halini almis,Yazik.Delilleri senin istedigin sekilde verdigimi saniyordum yanilmisim.Cünki görmek istemek ile istememek oldukca zor bir kavram sanirim.Soyut kavramlarda ne kadar isabet yüzdesi oldugunu hesab etmek oldukca zaman alacak gibi vesselam...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Ey iman edenler! Namaza kalktığınızda; Yıkayınız: yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi. Sıvazlayınız: başınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz temizlenin(Yikanin). Eğer hasta veya yolculukta iseniz, veya biriniz ayak yolundan geldi ise, ya da kadınlara dokunduysanız, ve de su bulamamışsanız: Temiz bir toprakla yüzünüzü ve ellerinizi sıvazlayın. Allah size zorluk çıkarmak istemez. Allah sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor. Umulur ki; şükredersiniz.

5- Maide Suresi 6

Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüp iken de -yolculuk hali müstesna- yıkanıncaya (gusül edinceye, boy abdesti alıncaya) kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculuktaysanız, biriniz ayak yolundan gelmiş, yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi sıvazlayın. Allah affedici, bağışlayıcıdır.

4- Nisa Suresi 43

Gusul ne icin lazim?Namaz icin yani Namaza kalkinca Cünüp isek yikanmak gerekir.Öncesinde veya sonrasinda ayette bir sey yok yani sadece yikanin deniyor.Eger su bulamadiysaniz Teyemmüm ile bunu ifa etmemiz gerekiyor.Simdi bir soru daha her banyo Gusülmüdür?Hayir zaten böyle bir sartta yok Ayetlerde,Sadece namaza kalkinca deniyor öyleyse insan namaza kalktiginda eger cünüpse Yikanacak niyet belli temizlik ve ardindan namaz.Vahyin güzelligi burda sanirim...


Su ayetide eklemekte yarar var sanirim;


Maide/6:…. Allah, size herhangi bir güçlük çıkarmak istemez. Fakat O, sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister ki şükredesiniz.



Evet, bu noktaya kadar "biz Kur'an dan Allah'ın tüm emirlerini anlarız, Peygamber (sav) in izah, tabir ve uygulamalarına bir ihtiyacımız yoktur" zihniyetinin gusl abdesti ile alakalı yaklaşımlarını aldık.

Bu zihniyete göre

1- Kur'an ı metin mete anlar, anlamıştır, onun gibi anlamayanlar yanılgıdadır.

2- Kur'anı insanoğlu okuyup da, metin mete gibi anlamazsa, dönüp metin mete ya de sormasına gerekte yoktur. Çünkü;

a- İnsan Kur'an ı okuyup da metin mete gibi anlayamıyorsa akıldan noksandır ve mesul değildir.
a- Belli ki, metin mete bu sebeplede, Kur'an ı anlatan, izah eden, uygulayarak tenbih eden Peygamber(sav) ın anlatımlarını da bu nedenle kabul etmemektedir.

2- Cünüp olunca, gusl abdesti almak icab etmez, ancak namaz kılacaksan yıkanmak lazımdır.

3- Dünya hayatı esnasında her ne yaparsanız yapın, mesela; Kur'an ı açıp okurken, Mescidi Nebevide Allah'ı zikrederken, Umre de namaz kılmamak kaydıyla Kabe'yi tavaf ederken cünüp olmakta bir beis yoktur. Eğer tavaftan sonra namaz kılmak isterseniz, zemzem çeşmeleri ile bu müşkilinizi çözebilirsiniz.

4- Ayrıca bu emrin vahyedildiği ayet zamanına kadar (ki epey yıllar) Peygamberimiz (sav) ve ashabı hiç abdest ve gusül ile alakalı bir faaliyet gösterememiştir. Zira bu konuda emir gelmemiştir.

5- Kur'an ın iniş sırasına göre Bakara Suresi, Nisa Suresinden önce, Nisa Suresi de Maide suresinden önce nuzül etmiştir. Hatta Maide suresi en son nuzül olan üç sureden birisidir.

Buna göre Allah (cc) önce Bakara Suresinde bir çok yerde "namaz kılın" diye emretmiş, ama abdest alın demediği için abdestsiz namaz kılınmış, sonra Nisa Suresinde " cünüpken namaz kılmayın" diye emretmiş, dolayısı ile uzun yıllar sacede cünüp olunca abdest alınmış ve de uzun yıllar sonra da Maide Sureinde , namaz kılarken abdest alın diye emretmiştir ki abdest farz olmuştur.


İşte budur izan ve ittizan (!)

Böyle buyurun...
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Anlasilan ilk gördügü mesaja yazi asmak bulasici bir hastalik halini almis,Yazik.Delilleri senin istedigin sekilde verdigimi saniyordum yanilmisim.Cünki görmek istemek ile istememek oldukca zor bir kavram sanirim.Soyut kavramlarda ne kadar isabet yüzdesi oldugunu hesab etmek oldukca zaman alacak gibi vesselam...
Hem yanıldın, hem yanılmadın.

Yanıldın; ilk gördüğüm mesaja göre değil, daha bu konuyu açan kişinin ilk anda "nasıl olmuş" diyerek dönüp kendisinin bile tekrar okuduğu andan itibaren konuyu takip ettim. Diğer yorumları da, kimisini anında okudum, kimisini de (senin ve Zeynep hanımın yazdıklarını) bugün okudum.

Yanılmadın; deliller, ispatlar ayet yüklü. Doğru. Ama, açıklamaya eksik. Haşa! Allah (cc) eksik bir iş yapar mı ? Aklına gelecek soru şimdi bu olacak doğal olarak. Elbette Rabbimiz eksiklikten münezzehtir. Ama bizler, beşer olarak eksiğiz. Bunu neye dayandırıyorum beraber görelim. Zeynep hanım ve Bekir kardeşim ayrı ayrı soru sormuşlar verdiğin bu ayetlere rağmen. Ki; bu insanlar, Din'i konulardan uzak olan, avam tabir edilecek kişilerden daha fazla ilmi olarak bilgi sahibi olmalarına rağmen bu soruyu sormuşlar sana. Bunu, (zannımca) bilmedikleri için değil; "bu verdiğin ayete rağmen, halen böyle bir soru çıkar ve bu noktada cevap bekleniyorsa, demekki açıklamalara da ihtiyaç vardır" gerçeğini vurgulamak için yapmışlar. Açıklamalar da nerede, elbette Rasulullah'ın (s.a.v.) yaşantısında, bizlere öğretmesinde! dusturunun altını çizmek için özellikle yapmışlar.

Zeynep hanım kardeşimizin sorduğu sorunun Kur'an'da açıklamalı olarak cevabı yok. Hem sorduğu, hemde geneline tarzda bir hal üzere yürüttüğü fikir cimnastiğinde ulaştığı tespitlere "cünüp bir insan namaza yaklaşmadığı sürece gusül almasına gerek yok" mantığı işte bu endişeyi vurguluyor. Yani bu mantık ile avam amel ederse, vebal oluşmazmı diye soruyor! Bir eksiklik olmaz mı diye soruyor!

Günümüzde, bütün bir nesilin çoğunluğu, bu tür bilgilerden mahrum kalmış, eksik kalmış, anlamıyormuyuz ? Sen şanslısın, anne babandan bir şeyler almışsın, az yada çok. Sonrasına kendin eklemişsin bilgi olarak. Güzel! Ya bugünün anne babaları ne alemde ? Onların yetiştirdiği evlatları ne alemde. Diyeceksin ki; ortada Kur'an var! Evet var, ve bu meallerden çıkan sonuçta ortada işte!

Bunu anlatmaya çalıştık. Umarım, açıklamalı anlatabilmişimdir.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Bir de Bekir kardeşin sorusuna nasıl bir cevap bulacağız. Hadi hep beraber bulalım Kur'an'da var mı ?

Günlük namaz bitmiş, cünupluk hasıl olan bir dönem geçmiş ve bu kişi şimdi sadece Yasin okumak için Kur'an'ı eline alacak. İyi de güsul şartmı değil mi ? Dersen ki şart, hani nerede ? Dersen ki, şart değil "O'na yalnız temizler dokunur" ikazını ne yapacağız peki ?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Hem yanıldın, hem yanılmadın.

Yanıldın; ilk gördüğüm mesaja göre değil, daha bu konuyu açan kişinin ilk anda "nasıl olmuş" diyerek dönüp kendisinin bile tekrar okuduğu andan itibaren konuyu takip ettim. Diğer yorumları da, kimisini anında okudum, kimisini de (senin ve Zeynep hanımın yazdıklarını) bugün okudum.

Yanılmadın; deliller, ispatlar ayet yüklü. Doğru. Ama, açıklamaya eksik. Haşa! Allah (cc) eksik bir iş yapar mı ? Aklına gelecek soru şimdi bu olacak doğal olarak. Elbette Rabbimiz eksiklikten münezzehtir. Ama bizler, beşer olarak eksiğiz. Bunu neye dayandırıyorum beraber görelim. Zeynep hanım ve Bekir kardeşim ayrı ayrı soru sormuşlar verdiğin bu ayetlere rağmen. Ki; bu insanlar, Din'i konulardan uzak olan, avam tabir edilecek kişilerden daha fazla ilmi olarak bilgi sahibi olmalarına rağmen bu soruyu sormuşlar sana. Bunu, (zannımca) bilmedikleri için değil; "bu verdiğin ayete rağmen, halen böyle bir soru çıkar ve bu noktada cevap bekleniyorsa, demekki açıklamalara da ihtiyaç vardır" gerçeğini vurgulamak için yapmışlar. Açıklamalar da nerede, elbette Rasulullah'ın (s.a.v.) yaşantısında, bizlere öğretmesinde! dusturunun altını çizmek için özellikle yapmışlar.

Zeynep hanım kardeşimizin sorduğu sorunun Kur'an'da açıklamalı olarak cevabı yok. Hem sorduğu, hemde geneline tarzda bir hal üzere yürüttüğü fikir cimnastiğinde ulaştığı tespitlere "cünüp bir insan namaza yaklaşmadığı sürece gusül almasına gerek yok" mantığı işte bu endişeyi vurguluyor. Yani bu mantık ile avam amel ederse, vebal oluşmazmı diye soruyor! Bir eksiklik olmaz mı diye soruyor!

Günümüzde, bütün bir nesilin çoğunluğu, bu tür bilgilerden mahrum kalmış, eksik kalmış, anlamıyormuyuz ? Sen şanslısın, anne babandan bir şeyler almışsın, az yada çok. Sonrasına kendin eklemişsin bilgi olarak. Güzel! Ya bugünün anne babaları ne alemde ? Onların yetiştirdiği evlatları ne alemde. Diyeceksin ki; ortada Kur'an var! Evet var, ve bu meallerden çıkan sonuçta ortada işte!

Bunu anlatmaya çalıştık. Umarım, açıklamalı anlatabilmişimdir.


Yanilmadim;cünki okumus olsaydiniz verilen ayetler gayet aciklayici idi!!Hic bir tereddüte mahal vermeyecek kadardi.Eger namaz kilmiyorsa bu durum sadece insanin kendisine birakilmis ama vebal yüklenmemisti,Zeynep hanimin sorulari oldukca mantikli ve verdigim cevaplarda sadece ayetlerle olusu nedeni ile doyurucu olmus ama velakin kafamizdaki yer etmis önyargi nedeni ile algilanma sorunu meydana gelmis,Bekir kardesimin sorularina iseki israfi kendisinin karar vermesini istemisimdir.Senin son yaziyin üzerindeki cevabi hala okumadim cünki benim icin hala sahsi oldugunu saniyorum cünki kelimeler baslangincta isim zikri gördügümden okuma istegim kayboldugundan senin yazina direk gectim az sonra okuyacagim Insallah.Isin en ilginc yani ise sorgulama Islamin temel tasi oldugundan bu gibi sorular hep olmus ve olacaktirda,olmasi gereklidirde.Bu nedenle önce Allahin tek secici ve tek hüküm merci olusunu kabul meselesi var,eger bu kabul görürseki ben eksiklik hissi ile Zeynep Hanima sadece ayetlerle vererek yönü sadece Vahye cekmeyi amacladigimdan Vahiy disi kaynaklari sadece güzel söz olarak ele alinirsa daha dogru karara varma imkani sunmusumdur.Son soruna gelince;Eger siz pisligi Cinsel birlesmeden meydana gelen bir olgu kabul ettiginiz zaman Bekir kardesimin söyledigi dogru ama pisligi Siz Sirk olarak ele aldiginizda Bekir kardesimin sordugu soruya cevap bulacaginizi cünki Eger cinsi münasebetten sonra emri vaki meydana gelir ise ölen bulundugu hal üzere kalkar desturuna göre pis ölmüstür ve pistir bu mantik ise oldukca muhaldir..Pisligin tek göstergesi ise SIRK tir iste sadece temiz olan insan sirkten uzak olandir Kuran mantigi daha isin basinda konuya hakim olur...Selam Müttakilerin üzerine olsun...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Evet, bu noktaya kadar "biz Kur'an dan Allah'ın tüm emirlerini anlarız, Peygamber (sav) in izah, tabir ve uygulamalarına bir ihtiyacımız yoktur" zihniyetinin gusl abdesti ile alakalı yaklaşımlarını aldık.

Bu zihniyete göre

1- Kur'an ı metin mete anlar, anlamıştır, onun gibi anlamayanlar yanılgıdadır.

2- Kur'anı insanoğlu okuyup da, metin mete gibi anlamazsa, dönüp metin mete ya de sormasına gerekte yoktur. Çünkü;

a- İnsan Kur'an ı okuyup da metin mete gibi anlayamıyorsa akıldan noksandır ve mesul değildir.
a- Belli ki, metin mete bu sebeplede, Kur'an ı anlatan, izah eden, uygulayarak tenbih eden Peygamber(sav) ın anlatımlarını da bu nedenle kabul etmemektedir.

2- Cünüp olunca, gusl abdesti almak icab etmez, ancak namaz kılacaksan yıkanmak lazımdır.

3- Dünya hayatı esnasında her ne yaparsanız yapın, mesela; Kur'an ı açıp okurken, Mescidi Nebevide Allah'ı zikrederken, Umre de namaz kılmamak kaydıyla Kabe'yi tavaf ederken cünüp olmakta bir beis yoktur. Eğer tavaftan sonra namaz kılmak isterseniz, zemzem çeşmeleri ile bu müşkilinizi çözebilirsiniz.

4- Ayrıca bu emrin vahyedildiği ayet zamanına kadar (ki epey yıllar) Peygamberimiz (sav) ve ashabı hiç abdest ve gusül ile alakalı bir faaliyet gösterememiştir. Zira bu konuda emir gelmemiştir.

5- Kur'an ın iniş sırasına göre Bakara Suresi, Nisa Suresinden önce, Nisa Suresi de Maide suresinden önce nuzül etmiştir. Hatta Maide suresi en son nuzül olan üç sureden birisidir.

Buna göre Allah (cc) önce Bakara Suresinde bir çok yerde "namaz kılın" diye emretmiş, ama abdest alın demediği için abdestsiz namaz kılınmış, sonra Nisa Suresinde " cünüpken namaz kılmayın" diye emretmiş, dolayısı ile uzun yıllar sacede cünüp olunca abdest alınmış ve de uzun yıllar sonra da Maide Sureinde , namaz kılarken abdest alın diye emretmiştir ki abdest farz olmuştur.


İşte budur izan ve ittizan (!)

Böyle buyurun...


Iste cevap yazmaya gerek bile yok olan bir cevap,Hem buna tesekkür eden insana ise teesüf etmek gerekir.Böyle nefsi yazilmis bir yaziya karsi ne dene bilirki,Mantik su su olmaz ise bu hayir Bekir kardes sen Kurani bir bütün almadikca anlama özrü kendisini mutaklaka fark ettirecektir.Hele en son cümlelerinizdeki Bakara suresi örnegi buna en iyi bir örnektir.kaldiki Namaz emri gelmeden öncede Kabede namaz kilindigi ve hatta namaz kilan Yahudi ve Hiristiyanlarda(Hala gelenek olarak bazi guruplarinda var olan)namazdan önce abdest/Abteste benzer temizlik yapildigi bir gercek iken bunu red eder gibi bir delilsiz yazi yazmanizi hicte garip bulmadigimi belirtirim,son söz olarak Radikale bir söz Siz benden daha iyi bilirsinizki Hiristiyanlardaki Namaz yazdigimda gördügünüzü yazmistiniz bu nedenle düsünmeden atilan bir tesekkür olarak algiliyorum bu yaptiginiz haksizligi....
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Orada yapılan teşekkür, her şeyi sizin mantığınız ile görmeyi/görülmesini istemenize yapılmış ince ve manidar bir uslub'a (taşlama)dır. Buna alınmanıza gerek yok, bunda hakaret de yok. Ne Bekir, ne de ben sana hakeret etmeyeceğimiz gibi, hakeret etmeye çalışana da en başta biz siper oluruz, olmak isteriz. Orasını henüz anlamamışsanız, inşaallah olmaz ama eğer olursa günü gelince anlarsınız.

Ben size verdiğiniz ayetler yanlış demedim, açıklamaya; hele hele bu günümüzde detaylı bir açıklamaya hemde ihtiyaç duyuyor dedim. Konuyu saptırmayalım. Böyle, iyi bence.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Orada yapılan teşekkür, her şeyi sizin mantığınız ile görmeyi/görülmesini istemenize yapılmış ince ve manidar bir uslub'a (taşlama)dır. Buna alınmanıza gerek yok, bunda hakaret de yok. Ne Bekir, ne de ben sana hakeret etmeyeceğimiz gibi, hakeret etmeye çalışana da en başta biz siper oluruz, olmak isteriz. Orasını henüz anlamamışsanız, inşaallah olmaz ama eğer olursa günü gelince anlarsınız.

Ben size verdiğiniz ayetler yanlış demedim, açıklamaya; hele hele bu günümüzde detaylı bir açıklamaya hemde ihtiyaç duyuyor dedim. Konuyu saptırmayalım. Böyle, iyi bence.


Inanin ben alinmam,Yani tesekkür etmissiniz veya etmemissiniz.Ama o tesekkürde öyle manidar taslama degil alay görmüsüz,Bana hakaret etmekmi?olmaz be Radikalim bana hakaret edilemez bu bir iddiadir cünki neden Vahy disini red eden kandini Allaha adamis birine yapilan her hakaret vari söz ayni Resul Babamiz Ibrahime yapilan hakaret gibidir biz bunu böyle kabullendigimizden asla gocunmayiz bu gibi sözlerden.Cünki kavmide ona Kafir zindik demisti ama o aldirmadi sadece Allahina sigindi hakaret olarak almadi yani ölcü Vahy ise bu gibi sorunlar zaten olmaz.Gelelim detayli aciklama konusuna buna ihtiyaci yine Vahy veriyor ve en güzel yorumu biz yapariz diyor Alemlerin Rabbi?


Kafirler dediler ki “Kuran ona toptan, tek bir defada indirilseydi ya” Biz böyle yaptık ki, onunla senin kalbini dayanıklı kılalım. Biz onu parça parça düzenleyip okuduk.

Onların sana getirdikleri hiçbir örnek yoktur ki, biz sana gerçeği ve en güzel yorumu (ahsena tefsir) getirmiş olmayalım.

Furkan Suresi 32,33

Bu sebeble Vahy yetmiyor demek ayetlere yapilan iftiradir.Benim söylemek istedigim Allahin ayetlerini kayit altina alamaktan uzak olunmalidir yani savunma nefsi degil Sadece Vahy icindir...
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Ama ne dedik; "konuyu saptırmadan gidelim".

Konuyu şark kurnazlığı içerisinde çözmek, zaten ne senin için mümkündür, nede benim açımdan gözyumulur bir hadisedir. Burada; ayetleri, eksik anlatım yaptığına vurgu yapılarak Kur'an'a bir eksiklik izafe edilmiyor. Bilakis, beşer olma nedeni ile bir de buna insanların Din'i eğitimden uzaklığı hesap edildiği zaman, bu ayetleri a n l a y a m a y a c a ğ ı vurgulanmak isteniyor. Bakın, siz bile dokunmak ile teması bir kefeye alıyorsunuz. Yok böyle bir şey sevgili metin mete! yok.

Dersen ki; ben anladığım kadar ile yetineceğim, kendimi bağlar bir şekil ile amel edeceğim, eyvallah. Lafım da olmaz, herhangi bir aykırı sözüm de. Sonuçta her nefs kendinden ve amelinden sorumludur. Ama; olay budur dersen, bizde buna göz yumarsak, yazık o zaman bize.

Yukarıda verdiğin ayetleri bir daha okumanızı tavsiye ederim, halen bize mi hitap ediyor acaba, bir düşünün bakalım.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Ama ne dedik; "konuyu saptırmadan gidelim".

Konuyu şark kurnazlığı içerisinde çözmek, zaten ne senin için mümkündür, nede benim açımdan gözyumulur bir hadisedir. Burada; ayetleri, eksik anlatım yaptığına vurgu yapılarak Kur'an'a bir eksiklik izafe edilmiyor. Bilakis, beşer olma nedeni ile bir de buna insanların Din'i eğitimden uzaklığı hesap edildiği zaman, bu ayetleri a n l a y a m a y a c a ğ ı vurgulanmak isteniyor. Bakın, siz bile dokunmak ile teması bir kefeye alıyorsunuz. Yok böyle bir şey sevgili metin mete! yok.

Dersen ki; ben anladığım kadar ile yetineceğim, kendimi bağlar bir şekil ile amel edeceğim, eyvallah. Lafım da olmaz, herhangi bir aykırı sözüm de. Sonuçta her nefs kendinden ve amelinden sorumludur. Ama; olay budur dersen, bizde buna göz yumarsak, yazık o zaman bize.

Yukarıda verdiğin ayetleri bir daha okumanızı tavsiye ederim, halen bize mi hitap ediyor acaba, bir düşünün bakalım.


Iste yanilmadigimin örnegidir;Sizin benim yazimi okuma zahmetine girmediginizi görmek icin hicte tartismaya lüzum görmüyorum.Biz Kurani bir bütün ele aliyoruz ve kelimelerin hangi anlamlarda kullanildigini delilleri ile verirken,siz hala seni baglarla ugrasiyorsun.Dokunma/Temas hangi yerde ve ne sekilde kullanildigini verdigimiz ayet numaralari ile anlatmamiza ragmen sig bir okuma ile böyle itham gercekten kendini baglamaktan öte bir cok kimseyide yaninda sürükleme gibi bir eylem icerdiginden tekrardan diyorumki lütfedip okuyunuz.

Not Büyük bir ihtimal ay basina kadar nette olmayacagim icin cevaplarinizi ancak ayin birinde okuyabilecegim.Gec gelecek olan cevaplar icin simdiden özür dilerim...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Ama ne dedik; "konuyu saptırmadan gidelim".

Konuyu şark kurnazlığı içerisinde çözmek, zaten ne senin için mümkündür, nede benim açımdan gözyumulur bir hadisedir.


Bu sözü ise hic yakistiramadim.Hayatta Kuranla yaptigim hic bir aciklamada degil kurnazlik Insanlara karsi konusurken acaba nefs varmi ile devam eden yazilarimi defalarca okurum.Asla Gercek olan Furkana kendi sözümü bulastirmamaya gayret etmenin ötesinde itina ederim.Sadece bu sekilde yazman dahi beni cok incitmistir.Bu cümleyi bir cok kez okuyarak bu yaziyi yazmaya karar verdim.Cünki hic beklemezdim böyle bir ikaz bir zan dogurmustur.Konuyu saptirmak nereden cikmistir anlam veremedim.Teesüflerimi bildirmek yetermi bilemiyorum...
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Gözüm takıldı hemen cevabımı yazayım hiç olmazsa seninde aklına takılı kalmasın.

Konuyu saptırma derken; gusul ile ilgili yazıyoruz. Sen öyle bir ayeti örnek veriyorsun ki, bizim karşılığında söz söylediğimiz zaman sanki ayeti (haşa) yalanlamak için yazmışız gibi bir hava doğacak. Konuyu saptırma ikazı bundan. Sana bugüne kadar da nefsinle yazıyorsun demedim, dememde. Hak olduğuna inanarak yazıyorsun ve takdir ediyorum diye de her seferinde belirttiğimi hatırlatmaya gerek var mı, bilemem artık.

Şark kurnazlığı ise, ne sen ona tevessül edersin, nede ben öyle bir şeye müsaade ederim, anlamında. Bir daha okursan, sanırım daha iyi anlarsın.

Konu terbiyesizlik yapmak ise, asla ve asla senin gibi bir dostuma yapmayacağıma inanman gerekirdi.

Dost kelimesi; bildiğin gibi, herkese kullanamayacağın bir tabirdir, dostum!

Şimdi nasıl istersen, öyle oku.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Gözüm takıldı hemen cevabımı yazayım hiç olmazsa seninde aklına takılı kalmasın.

Konuyu saptırma derken; gusul ile ilgili yazıyoruz. Sen öyle bir ayeti örnek veriyorsun ki, bizim karşılığında söz söylediğimiz zaman sanki ayeti (haşa) yalanlamak için yazmışız gibi bir hava doğacak. Konuyu saptırma ikazı bundan. Sana bugüne kadar da nefsinle yazıyorsun demedim, dememde. Hak olduğuna inanarak yazıyorsun ve takdir ediyorum diye de her seferinde belirttiğimi hatırlatmaya gerek var mı, bilemem artık.

Şark kurnazlığı ise, ne sen ona tevessül edersin, nede ben öyle bir şeye müsaade ederim, anlamında. Bir daha okursan, sanırım daha iyi anlarsın.

Konu terbiyesizlik yapmak ise, asla ve asla senin gibi bir dostuma yapmayacağıma inanman gerekirdi.

Dost kelimesi; bildiğin gibi, herkese kullanamayacağın bir tabirdir, dostum!

Şimdi nasıl istersen, öyle oku.



Belkide sukut bazan en iyi cevaptir sanirim...Dost....
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
sevgili metin abi güsül abdesti boydan alınması sart olan bir abdestir bu hem dinene hemde tıpben bu sart kosulmuştur dini yönüne bakalım ilk önce din cunup iken temizlenin ve ya hayızlı iken temizlenin burada her hangi bir yıkanma şekli yok bunu nasıl ögrenecegiz tabi peygamberden peygamber s.a.v cünüplügün nasıl giderildigini ashabına göstemiştir ve bunu bütün iman ehli böyle kabul etmiştir tıp ben boy abdestinin alınmasındaki hikmet ise o esnada vucuttaki kılların gözenekleri kapandıgı için vucudun gerekli foksiyonları belli bir sureden sonra zayıflıyor ve insanın sekli degisiyor ve hastalıkların olusumunda katkı saglıyormuş onun için her iki sekilde sarttır ve farzdır
 
Üst Alt