Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Bir mezhepsiz namazı nasıl kılar ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
Biliyorum burasi bir Ehli sünnet forumu yani biz saygili olalim dedikce üzerime geliyorsunuz hergün ayni cigirtkanlik simdi diyorumki acin eteginizdekileri dökün nasil kiliyorsunuz bende yazayim size nasil kiliyorsunuz nereden ögrendiler diye birde ben yazayim ha ne bu insan biraz terbiyeli olmali arsizlik yaparak nereye kadar hani senin su varya icinden cikamadinmi attigin su hint hikayesi acin bir görelim hep siz soracak degilsiniz ben soruyorum NEREDEN ÖGRENDINIZ/ÖGRENDILER buyur bekliyorum hint filozofu kardesim..

Hint hikayesinin kaynağını çok iyi biliyorsun, kişi mezhebini bilmez mi hintli hocalarını hiç saymaz mı!!! Sanki bizim nasıl namaz kıldığımızı bilmiyorsun, kaynaklarımızı bilmiyorsun!!!
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
Namaz Üç Vakte, Rekat Sayıyı İkiye İner İse...

Namaz Üç Vakte, Rekat Sayıyı İkiye İner İse...

Metin Mete:Buyursun kardeslerim aciklasinlar sekilsel namazi nereden bulduklarini ve nasil uyguladiklarini hatta ögretilerini aldiklari sahsiyetlerin nereden cikardiklarini ben bunu istiyorum...

Namaz ibadeti, Kuran ve Sünnet ile sabit olan, ümmet-i muhammed’in 1300 küsur yıldır uygulaya geldikleri, dört müçtehit imamın (İmam-ı Azam, İmam Şafi, İmam Malik, İmam Ahmed) içtihatları doğrultusunda tevatüren eda ettikleri, sadece teferruattaki farklılıkları ile günümüze kadar gelmiş olan ve kıyamete kadar da sürecek olan, dört mezheb de aslı-usulü hiçbir zaman birbirinden farklı olmayan, Müslümanlara has bir eylemdir…

Asıl’da (usul’de) Peygamber Efendimiz (sav) ile ya da dört halife ile kıldığımız namaz ile bugün Hanefilerin, Şafilerin, Hanbelilerin, Malikilerin ya da ehl-i hadis’in kıldığı namaz arasında hiçbir fark yoktur… Namazın aslı tevatüren günümüze kadar gelmiş, tevatüren kıyamete kadar devam edecektir… Tek bir hadis olmasa dahi nesilden nesile aktarılışı tevatürlüğüne şahittir… Mezheplerdeki farklılıklar asıl da değil, teferruattadır… Teferruattaki farklılıklar ise ümmet için bir kolaylıktır…

Dikkat edilirse, Peygamber Efendimiz (sav) ve Dört halife’den sonraki süreçte özellikle dört mezhebin teşekkül etmeye başlaması çok kısa aralıklı bir zaman dilimine denk düşer ki bu süreçte dahi namaz ile ilgili bir uydurmanın olması ya da Yahudilerden namaz ibadeti ile ilgili aşırmaların olduğu iddiası, iftira olmaktan öteye gidemez…

Dört mezhebin eserlerinden önce de bazı hadis kaynakları söz konusu olsa da, özellikle dört mezhep yaygın olduğu için bunların kaynaklarına baktığımızda, bu kaynakların dört halife dönemi ile arasında çok fark olmadığı görülecek. Dolayısıyla bu ara dönemde dahi namaz ibadeti tevatüren nakl edilmeye devam ettiği için araya bu ibadete ek bir uydurmanın ya da Yahudilerden aşırmanın olması imkânsızdır ki zaten namaz eylemi yaşayarak tevatürlüğünü devam ettirmektedir, aynen günümüzde olduğu gibi…

İmam-ı Azam Ebu Hanife’ye ait beş eser ya da on eser gibi kaynakların İmam’a aidiyeti tartışılsa da, İmam Ebu Yusuf’un ve İmam Muhammed’in eserlerinin onlara aidiyetinde şüphe yoktur. Hanefilerin ilk eserleri ya da İmam Malik’in Muvatta’sı ya da İmam Şafi’nin eserleri ya da İmam Ahmed’in Müsned’i, dört halife dönemine çok yakın eserleridir. Bu eserlerdeki namazın aslı hususunda hiçbir ihtilaf yoktur, aynen günümüzdeki gibidir. Ehl-i Hadis’in kaynaklarında da durum farklı değildir. (İmam Buhari ve diğerleri) Dört halife’den sonra bu eserlerin tedvinine kadar ki kısa zaman diliminde namaz ibadeti tevatüren yaşayarak nakl edilmiştir, dolayısıyla içine bir şüphenin karışması mümkün değildir. Bu kısa zaman sürecinde namaz ibadeti ile ilgili bir uydurmanın olduğunu ya da Yahudilerden aşırıldığını iddia etmek ise iftira’dan başka bir şey değildir…

Namaz İbadetinin Tevatürlüğüne İlk Tepkiler…

Sünneti toptan inkara ilk yeltenen hareket Hint Kuraniyyun akımdır. Bu hareketin İngiliz sömürgeciliği döneminde gelişmesi tesadüf değildir. Hindistan’da görevli İngiliz oryantalist Sprenger’in sünnetin toptan inkar edilmesinde katkısı büyüktür. Sünneti toptan inkar edenlerin tıkandıkları en önemli husus namaz’dır. Sünneti toptan inkar edince namaz ibadeti için yeni bir sünnet gerekliydi. Namazı, amuda kalkarak mı kılacaklar ya da yerlerde sürünerek mi kılacaklar ya da yerler de yuvarlanarak mı kılacaklar, işte bu problemlerin trajik komik örnekleri:

Abdullah Çekralevi isimli sünnet münkiri aslında bugün aynı şeyleri tekrar eden sünnet münkirlerinin ilk hocalarından biridir. Çekralevi, namazın rekatlarına varana dek Kuran’da yer aldığını, sünnete gerek olmadığını kendince ispatlamıştı. Çekralevi, herkesin kendi mezhebine göre namaz kılmasını küfür olarak niteliyor, ehl-i hadis’i müşriklikle itham ediyordu.

Abdullah Çekralevi’de Namaz Problemi:


Kur'an'da ifade edildiği gibi müslüman, vakti içerisinde ayakta, oturarak, yatarak, işaretle, yani meşru olmak kaydıyla kendisinin şartlarına hangisi uyuyorsa o surette namazı kılar.


Çekralevi namaz vakitleri konusunda Hud 114 ve İsra 78'i delil getiriyor. Bu ayetleri kendi yöntemiyle yoruma tabi tutarak "beş vakit namazı" kesin tesbit ediyor. Fakat, Burhanu'l-Kur'an'ı (Çekralevi’nin namazın nasıl kılınacağına dair eseri) tahlil eden tez sahibinin (Abdulhamit Birışık’ın doktora tezi) de isabetle teşhis ettiği, kendi kendisiyle çelişen bir mantık sergiliyor. Teşhis şu: "Bu iki ayetle ilgili dört sayfalık açıklamasını okuduğumuz Çekralevi'nin hatası, fiili ve kavli sünnetle ortaya konan ve asırlar boyunca yaşanan beş vakit namaz olgusunu peşinen kabul edip bunları Kur'an'dan bulmaya çabalamasıdır. Halbuki o, hiçbir surette bunları dikkate almayacağını ifade etmişti. Çünkü, yukarıdaki ayetlerden zorlama ile beş vakit namaz çıkarılsa bile, bunlar pekala gündüzün ilk dilimine ya da akşamın geç vaktine toplanabilir."

Çekralevi'ye göre Kur'an'da olmayan bir eylemin ibadet olarak yapılması küfür olduğu için, namaz için ezan okunması da küfürdür. Bütün bunları okuduktan sonra okuyucu şöyle diyebilir: Hepsi iyi güzel de, Çekralevi, namazların rekatlarını Kur'an'dan nasıl tesbit ediyor?
Onun da bir yolunu buluyor. Önce Fatır Suresi'nin ilk ayetini şahit gösteriyor: “Her türlü övgü, göklerin ve yerin yaratıcısı olan ve melekleri iki, üç veya dört kanatlı elçiler yapan Allah'a aittir.” Bu ayeti, kendi yöntemiyle bir güzel yorumladıktan sonra sıra ayette geçen kanatlı ibaresine geliyor. Ecnihatin sözcüğünün “bazı ahmakların iddia ettiği gibi 'kanat' anlamına alınamayacağı”nı üzerine basarak söyledikten sonra, bunun "rekat" anlamına, ibaredeki sayıların da "namazların rekat sayıları" anlamına geldiğini söylüyor.
Buna da peki diyelim, fakat bu sayıların namazlara göre dağılımının delili buradan çıkmaz. O halde, bunun için bir başka Kur'ani delil gerekli değil mi? Olsun, o kadar kusur kadı kızında da bulunur.
Çekralevi'ye göre Bayram Namazı Kur'an'ın emridir ve vakti gün doğumundan gün batımına kadardır. Cenaze Namazı yoktur; Kur’an sadece dua emreder. Namazlar birleştirilerek (cem) kılınamaz. Kur'an'da ifade edildiği gibi müslüman, vakti içerisinde ayakta, oturarak, yatarak, işaretle, yani meşru olmak kaydıyla kendisinin şartlarına hangisi uyuyorsa o surette namazı kılar.
Görüldüğü ve yeri gelince pratiğinin de görüleceği gibi, Kur'aniyyun'un işi pek zordur ve sünneti reddedince, Kur'an ayetlerine taşımadığı anlamlar işkence yapılarak yüklenmek zorunda kalınmıştır.

Sözün özü, peygambersiz bırakılan Kur'an, artık okuyana hiçbir şey söylemez olmuştur. Adeta Kur'an o kişiyi böyle cezalandırmıştır.

İşte Hz. Peygamber'i "postacı" konumuna indirgemenin en büyük açmazı budur.


Ahmeduddin Amritsari ve İki Vakit Namaz:

Hint kuraniyyun akımının iki numaralı adamı…

Ahmeduddin, “Kuran’da kıyam, rüku, sücud (4.103/104) ayrı ayrı kullanılmıştır, o halde bunlar ayrı ayrı da eda edilebilir” der. Bu nedenle “Allah’ın zikri secde ve rüku olmadan da eda edilebilir” görüşündedir. Reforumcu, namazın adedini günde iki vakte indirmeyi ister. Hud 114-116 ve İsra 78-80 ayetlerde üç namazın ortaya konduğunu, Fakat İsra 79-81 ayetlerde bunlardan biri nafile olarak adlandırıldığı için geriye iki vaktin kaldığını ifade eder.

Abdullah Çekralevi Grubunun Namaz Komedisi!!!

Üç vakit namaz kılarlar.( Sabah, güneşin batışı ve yatsı)
Her namaz iki rekattır.
Rüku’dan kalkmayıp hemen secde’ye giderler.
Her rekatta bir secde vardır.
(Bu namaz şekli Belağul Kuran cemaati tarafından halen uygulanmaktadır.)

Sünnet İnkar Edilirse Ne Olur?

Mustafa İslamoğlu’nun “Üç Muhammed” isimli eserinden iktibaslarla sünnet münkirlerinin içine düştüğü trajik komik durumu hep beraber gördük, daha detaylı bilgi için bu esere başvurulabilir. Günümüzde de maalesef sünnet münkirleri aynı zırvalıkları tekrarlayıp durmaktadır. Rasulullah (sav) Hz.Muhammed’in tevatürle nakl edilen sünnetini inkar etmeniz halin de, örneğin namaz ibadetinde dahi yeni bir sünnet uydurmak zorundasınız ki bu her önüne gelenin yeni bir şekil ortaya koymasından öteye gitmeyecektir. Hint Kuraniyyun akımında görüldüğü gibi her bir şahıs kendine özgü bir namaz anlayışı geliştirmiştir. Namazın asıllarında (usul) dahi bir ortak noktaları yoktur. Oysa, dört mezhebin ve ehl-i hadis’in asıl’da (usul) farklılığı yoktur, teferruattaki farklılıklar ise kolaylık ve rahmet kabilindendir. Hint Kuraniyyun akımının çağdaş temsilcileri her dönem olacaktır, her dönem amuda kalkarak namaz ! diye saçmalıkları olacaktır, bunlara sadece gülüp geçiyoruz. Rasulullah (sav) Hz.Muhammed’in tevatüren nakl olunan, hadis yolu ile bilinen sünnetine sığınıyor, Hz.Muhammed (sav) sünnetini inkar edip kendi sünnetlerini uyduranların uydurmalarını kabul etmiyoruz; Müslümanlıklarına da inanmıyor, samimi bulmuyoruz, Müslüman mahallesinde salyangoz satmalarına ise karşı duruyoruz, sesimizi sonuna kadar çıkarıyoruz.
“Merdi Kıpti şecaat arz ederken sirkatin söyler” kabilinden gülüp geçiyorz…

LA İLAHE İLLALLAH MUHAMMEDER RASULULLAH…
 

a l p e r

New member
Katılım
10 May 2007
Mesajlar
364
Tepkime puanı
27
Puanları
0
Buyursun kardeslerim aciklasinlar sekilsel namazi nereden bulduklarini ve nasil uyguladiklarini hatta ögretilerini aldiklari sahsiyetlerin nereden cikardiklarini ben bunu istiyorum

Afedersin ama sayın metin mete ben bir şey sormak istiyorum, namaz hakkındaki düşünceleriniz nelerdir? Ben bunu hiç bir kinaye olmadan direk soruyorum. çünkü alıntısını yaptığım yerden yanlış olduğunu düşündüğüm manalar çıkıyor...
 

hamzabaran

New member
Katılım
16 Eki 2007
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Bir insanın mezhepsiz kılacağı namazlar arap saçı gibi olur ancak
 

hamzabaran

New member
Katılım
16 Eki 2007
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Namazı içerik ve şekil itibari ile değiştirmek isteyenlere karşı uyanık olmalıyız
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
kişi kendinden bilir işi demişler sevgili metin

şimdi sen ayetin neresine bakıp nasıl namaz kılacağına karar verdin.

şimdi hırsın gözünden çıkıyor ama seni azdırmamak için birde yazdığın şeylere bakıyorum cevaptan çok i. dalaşına çevirmişsin işi.

gerçi herzaman ki huyun ama ben biliyormusun ama sana mailden yazmıştım okusaydın seni biraz anlatmaya çalıştık .

sen kendinin ne halde olduğunu bilmiyorsun .

çünkü aklınla bir şeyleri hal ettiğini sanıyorsun benim sana yazdığım çamura batmak lafzını sen bize söylemeye çalışmışsın ama yine cevap yok.

o baktığın kur'andan hiç mi ders almazsın.

alırsında yeryüzünde büyüklenerek yürümeyin mealindeki ayeti kerime senin için ne ifade ediyor.

şimdi eğer nasıl namaz kıldığınızı açıklamazsanız siz bütün kardeşlerinize karşı müfteri olursunuz hemde bu namazı bugünkü halinde kılınmasına görevi gereği aracı olan peygambere(sav)

eğer maksadınız boş tartışmalara girmekse lütfen cevap yazmayın.



Fazla lafa gerek yok varmi delilin cikar yoksa sus senide adam sanalim ne dersin.Senin beni anlatma gibi bir hikayen yine senin hüsnü kuruntundan kaynaklaniyor varsa buyur.Yoksa sus...Ben sordum nereden nasil ögrendin kim ögretti nasil nereden bulmus delilini söyle hep sen soracak degilsin degilmi buyur varsa cikar hani Beyyinen..
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Hint hikayesinin kaynağını çok iyi biliyorsun, kişi mezhebini bilmez mi hintli hocalarını hiç saymaz mı!!! Sanki bizim nasıl namaz kıldığımızı bilmiyorsun, kaynaklarımızı bilmiyorsun!!!



Agzinda iftiradan baska bir seybilmeyen ebu zerr acikla varmi elinde namazi böyle kilindiginin nereden geldigi lafi geveleme Ben senin kaynagini bilsem ne olur bilmesem ne olur varmi beyinen yokmu?Simdi sordum nasil ve nereden ögrendiniz?Kim nasil cözmüs..
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Afedersin ama sayın metin mete ben bir şey sormak istiyorum, namaz hakkındaki düşünceleriniz nelerdir? Ben bunu hiç bir kinaye olmadan direk soruyorum. çünkü alıntısını yaptığım yerden yanlış olduğunu düşündüğüm manalar çıkıyor...



Kardesim benim sorum acik Namazi simdiki kildiginiz sekilde nereden ögrendiniz,Kim size ögretti veya ögreten nereden ögrenmis hangi kitabtan nasil ögrenmis bunlara varsa delilin yaz benim istedigim bu simdiye kadar siz sordunuz benim cevaplarimi editlediniz simdi sizinkini ben soruyorum...Soru acik...Buyur...
 

muhammed_azadi

New member
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
23
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Selamun aleykum

Metin ağabey herkesden enbaşından beri delil istiyor.Biri de çıkıp delil olacak bişey yazmadı.Bu durum tartışmanın ilim temelli bir tartışma olmadığını gösteriyor bence..

Bugün şu yaşadığımız dünyanın şartları gözönüne aldığında bu tartışmanın sadece ve sadece zaman öldürücü birşey olduğunu düşünüyorum...
bugün her mezhebten ve meşrebten müslüman namazda öldürülüyorken nasıl namaz kılındığının ne önemi var ALLAH aşkına..düşmanlarımız bizim namazda hangi mezhebe göre amel ettiğimimizi mi soruyor....
KENDİMİZE GELELİM lütfeen...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Selamun aleykum

Metin ağabey herkesden enbaşından beri delil istiyor.Biri de çıkıp delil olacak bişey yazmadı.Bu durum tartışmanın ilim temelli bir tartışma olmadığını gösteriyor bence..

Bugün şu yaşadığımız dünyanın şartları gözönüne aldığında bu tartışmanın sadece ve sadece zaman öldürücü birşey olduğunu düşünüyorum...
bugün her mezhebten ve meşrebten müslüman namazda öldürülüyorken nasıl namaz kılındığının ne önemi var ALLAH aşkına..düşmanlarımız bizim namazda hangi mezhebe göre amel ettiğimimizi mi soruyor....
KENDİMİZE GELELİM lütfeen...



Özür diliyorum senin bu cikisin neye benziyor biliyormusun Hani cocugun bagirdigi gibi Kral Ciplak evet aslinda sen cok haklisin bunlarin verecek cevaplari yok ben yaziyorum kahrolasi hic bir forum(Ehli sünnet/Siia)kabul etmiyor editliyor ama kendileri nereden almis onuda bilmiyorlar sadece hadis diyorlar bende diyorumki buyrun onu verin bende size nereden gelmis göstereyim sizmi haklisiniz yoksa KURAN mi hakli bir beraberce bakalim ama yok sadece iftira sadece laf kalabaligi bakin cevap verecegi yerde ben okudum seninkini ama uymuyor ben size soruyorum benimki uyar uymaz o benim sorunum zamani gelirse söylerim uyup uymadigini ama simdi lütfen cevap verin deliliniz ne?

Sana geleyim hakkini helal et sen söylediginde gercekten haklisin kimse bakmiyor diyorsun orasi biraz mübalaga edilmis bakarsaniz IRAKa mezhepler savasiyor ve inanin cümle ehli kafirin simdiye kadar yapamadigini bin fazlasi ile yapiyorlar bilirsin iste mezhep kardesligi,EVET BEN MEZHEPSIZIM ELHAMDÜLILLAH...
 

muhammed_azadi

New member
Katılım
25 Nis 2007
Mesajlar
23
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Hak verdiğin için sağol ağabey ama mğbalağa olduğunu kabul etmiyorum..
Irak da veya başka bir yerde yapılan ve mezheb çatışmaları gibi gösterilen şeylerin aslında mezheblerin ameli kısmı ilşe hiçbir alakası yok bence..orda çatışanların çoğu ne kendi mezheblerinden ne de karşılarındakinin mezheblerinden habersizler.Sadece dünyalık çıkar,güç çatışması içindeler..yani mezheblerin veya meşreblerin itikadi veya ameli kısmıyla alakası yok bu kavgaların sadece siyasi kavgalar..

Olaylara bu yönden bakmışdım
 

a l p e r

New member
Katılım
10 May 2007
Mesajlar
364
Tepkime puanı
27
Puanları
0
ben sorumu tekrar yineliyorum metin mete. Sizin sorunuza cevap vermem için namaz hakkındaki düşüncenizi öğrenmem lazım.

Bu sorudan kaçmayın NAMAZ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCENİZ NELERDİR?

Zira karşımda kendini müslüman veya HANİF zanneden bir deist var gi,bi geliyor. Yanılıyorsam bu yanılgımı düzeltin lütfen.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
ben sorumu tekrar yineliyorum metin mete. Sizin sorunuza cevap vermem için namaz hakkındaki düşüncenizi öğrenmem lazım.

Bu sorudan kaçmayın NAMAZ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCENİZ NELERDİR?

Zira karşımda kendini müslüman veya HANİF zanneden bir deist var gi,bi geliyor. Yanılıyorsam bu yanılgımı düzeltin lütfen.


Varsa cevabin yaz yoksa sorgu memuru degilsin ben iki yila yakin veriyorum cevap sizin bana yaptiginiz hakaretlere cevap verecek degilim,
Babam Ibrahime ve Resul Muhammede yapilanlar yaninda hic olarak algiliyorum...Varmi cevabin sartla cevap olmaz...Vermemekte serbestsin...
 

a l p e r

New member
Katılım
10 May 2007
Mesajlar
364
Tepkime puanı
27
Puanları
0
ben o cevapların hiç birini görmedim...

Siz önce cevabınızı verin sonra soru sorun. zira siz sorgu memuru hiç değilsiniz

selametle...


NAMAZ HAKKINDA BİR ŞEY DÜŞÜNMEYEN VE DÜŞÜNEMEYEN BİRİ İLE VAKİT KAYBEDECEK DEĞİLİM. ANLAYANA SİVRİSİNEK SAZ GELİR... Sizi Allah'a(cc) havale ediyorum, hidayeti ancak O (cc) verir...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
ben o cevapların hiç birini görmedim...

Siz önce cevabınızı verin sonra soru sorun. zira siz sorgu memuru hiç değilsiniz

selametle...


NAMAZ HAKKINDA BİR ŞEY DÜŞÜNMEYEN VE DÜŞÜNEMEYEN BİRİ İLE VAKİT KAYBEDECEK DEĞİLİM. ANLAYANA SİVRİSİNEK SAZ GELİR... Sizi Allah'a(cc) havale ediyorum, hidayeti ancak O (cc) verir...




Güle güle,yoksa beyineniz güle güle demek düser bize...
 

a l p e r

New member
Katılım
10 May 2007
Mesajlar
364
Tepkime puanı
27
Puanları
0
Kardesim benim sorum acik Namazi simdiki kildiginiz sekilde nereden ögrendiniz,Kim size ögretti veya ögreten nereden ögrenmis hangi kitabtan nasil ögrenmis bunlara varsa delilin yaz benim istedigim bu simdiye kadar siz sordunuz benim cevaplarimi editlediniz simdi sizinkini ben soruyorum...Soru acik...Buyur...

Namazı nereden öğrendim:

Askerde iken benden 2 yaş küçük Sedat adında güzel mi güzel dünya iyisi bir kardeşimden öğrendim, sonra Abdulbaki Hazretlerine (Allah (cc) ondan razı olsun) tabi oldum de onun arkadasında namaz kılma şerefine kavuştum. O andan sonra ilham yoluyla çok şey yoluna oturdu elhamdülillah. Bilmeden ve görmeden gayrı ihtiyari namazımda (ve yaşantımda) çok şey düzelmeye başladı çok şükür. O zatı muhterem de babasından o da onun babasından ve taa resulullah sallallahu aleyhi ve sellem efendimize kadar uznan bir cetten öğrenmiştir. İsimleri ile sabittir.(Doğrusunu Allah CC bilir)

Ama bunu anlamak için insanda anlayış olması gerekiyor ki sayın metin mete ben sizde onu göremiyorum.

Ek: Ben kendi namazımın tarihini yazdım. Şimdi sizin cevabınız gelecek mi acaba? hiç sanmıyorum. Ancak verdiğim cevaba karşı ret etmeler girersiniz siz. Atalar muhabbeti. Siz sordunuz namazı nereden öğrendiniz diye ben de cavapladım tatmin etsin veya etmesin.

Buyursun kardeslerim aciklasinlar sekilsel namazi nereden bulduklarini ve nasil uyguladiklarini hatta ögretilerini aldiklari sahsiyetlerin nereden cikardiklarini ben bunu istiyorum

NAMAZ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCENİZ NELERDİR? ya yazın ya da susun... Güle güle demişsiniz ama ben halimize gülemiyorum maalesef.

Selametle
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
Agzinda iftiradan baska bir seybilmeyen ebu zerr acikla varmi elinde namazi böyle kilindiginin nereden geldigi lafi geveleme Ben senin kaynagini bilsem ne olur bilmesem ne olur varmi beyinen yokmu?Simdi sordum nasil ve nereden ögrendiniz?Kim nasil cözmüs..

Sen bu konuya atladın koçum, yaran varmış gocunudun...Konuya dahil olduğun yerden önce sana iftira atan tek bir kimse yokken, sen bir feveran içinde bana ifitira atıyorlar diye çıkışmaya başlayıp, sağa sola iftira atmaya başladın...

Namaz ibadeti, Kuran ve Sünnet ile sabit olan, ümmet-i muhammed’in 1300 küsur yıldır uygulaya geldikleri, dört müçtehit imamın (İmam-ı Azam, İmam Şafi, İmam Malik, İmam Ahmed) içtihatları doğrultusunda tevatüren eda ettikleri, sadece teferruattaki farklılıkları ile günümüze kadar gelmiş olan ve kıyamete kadar da sürecek olan, dört mezheb de aslı-usulü hiçbir zaman birbirinden farklı olmayan, Müslümanlara has bir eylemdir…

Asıl’da (usul’de) Peygamber Efendimiz (sav) ile ya da dört halife ile kıldığımız namaz ile bugün Hanefilerin, Şafilerin, Hanbelilerin, Malikilerin ya da ehl-i hadis’in kıldığı namaz arasında hiçbir fark yoktur… Namazın aslı tevatüren günümüze kadar gelmiş, tevatüren kıyamete kadar devam edecektir… Tek bir hadis olmasa dahi nesilden nesile aktarılışı tevatürlüğüne şahittir… Mezheplerdeki farklılıklar asıl da değil, teferruattadır… Teferruattaki farklılıklar ise ümmet için bir kolaylıktır…

Dikkat edilirse, Peygamber Efendimiz (sav) ve Dört halife’den sonraki süreçte özellikle dört mezhebin teşekkül etmeye başlaması çok kısa aralıklı bir zaman dilimine denk düşer ki bu süreçte dahi namaz ile ilgili bir uydurmanın olması ya da Yahudilerden namaz ibadeti ile ilgili aşırmaların olduğu iddiası, iftira olmaktan öteye gidemez…

Dört mezhebin eserlerinden önce de bazı hadis kaynakları söz konusu olsa da, özellikle dört mezhep yaygın olduğu için bunların kaynaklarına baktığımızda, bu kaynakların dört halife dönemi ile arasında çok fark olmadığı görülecek. Dolayısıyla bu ara dönemde dahi namaz ibadeti tevatüren nakl edilmeye devam ettiği için araya bu ibadete ek bir uydurmanın ya da Yahudilerden aşırmanın olması imkânsızdır ki zaten namaz eylemi yaşayarak tevatürlüğünü devam ettirmektedir, aynen günümüzde olduğu gibi…

İmam-ı Azam Ebu Hanife’ye ait beş eser ya da on eser gibi kaynakların İmam’a aidiyeti tartışılsa da, İmam Ebu Yusuf’un ve İmam Muhammed’in eserlerinin onlara aidiyetinde şüphe yoktur. Hanefilerin ilk eserleri ya da İmam Malik’in Muvatta’sı ya da İmam Şafi’nin eserleri ya da İmam Ahmed’in Müsned’i, dört halife dönemine çok yakın eserleridir. Bu eserlerdeki namazın aslı hususunda hiçbir ihtilaf yoktur, aynen günümüzdeki gibidir. Ehl-i Hadis’in kaynaklarında da durum farklı değildir. (İmam Buhari ve diğerleri) Dört halife’den sonra bu eserlerin tedvinine kadar ki kısa zaman diliminde namaz ibadeti tevatüren yaşayarak nakl edilmiştir, dolayısıyla içine bir şüphenin karışması mümkün değildir. Bu kısa zaman sürecinde namaz ibadeti ile ilgili bir uydurmanın olduğunu ya da Yahudilerden aşırıldığını iddia etmek ise iftira’dan başka bir şey değildir…

Namaz İbadetinin Tevatürlüğüne İlk Tepkiler…

Sünneti toptan inkara ilk yeltenen hareket Hint Kuraniyyun akımdır. Bu hareketin İngiliz sömürgeciliği döneminde gelişmesi tesadüf değildir. Hindistan’da görevli İngiliz oryantalist Sprenger’in sünnetin toptan inkar edilmesinde katkısı büyüktür. Sünneti toptan inkar edenlerin tıkandıkları en önemli husus namaz’dır. Sünneti toptan inkar edince namaz ibadeti için yeni bir sünnet gerekliydi. Namazı, amuda kalkarak mı kılacaklar ya da yerlerde sürünerek mi kılacaklar ya da yerler de yuvarlanarak mı kılacaklar, işte bu problemlerin trajik komik örnekleri:

Abdullah Çekralevi isimli sünnet münkiri aslında bugün aynı şeyleri tekrar eden sünnet münkirlerinin ilk hocalarından biridir. Çekralevi, namazın rekatlarına varana dek Kuran’da yer aldığını, sünnete gerek olmadığını kendince ispatlamıştı. Çekralevi, herkesin kendi mezhebine göre namaz kılmasını küfür olarak niteliyor, ehl-i hadis’i müşriklikle itham ediyordu.

Abdullah Çekralevi’de Namaz Problemi:


Kur'an'da ifade edildiği gibi müslüman, vakti içerisinde ayakta, oturarak, yatarak, işaretle, yani meşru olmak kaydıyla kendisinin şartlarına hangisi uyuyorsa o surette namazı kılar.


Çekralevi namaz vakitleri konusunda Hud 114 ve İsra 78'i delil getiriyor. Bu ayetleri kendi yöntemiyle yoruma tabi tutarak "beş vakit namazı" kesin tesbit ediyor. Fakat, Burhanu'l-Kur'an'ı (Çekralevi’nin namazın nasıl kılınacağına dair eseri) tahlil eden tez sahibinin (Abdulhamit Birışık’ın doktora tezi) de isabetle teşhis ettiği, kendi kendisiyle çelişen bir mantık sergiliyor. Teşhis şu: "Bu iki ayetle ilgili dört sayfalık açıklamasını okuduğumuz Çekralevi'nin hatası, fiili ve kavli sünnetle ortaya konan ve asırlar boyunca yaşanan beş vakit namaz olgusunu peşinen kabul edip bunları Kur'an'dan bulmaya çabalamasıdır. Halbuki o, hiçbir surette bunları dikkate almayacağını ifade etmişti. Çünkü, yukarıdaki ayetlerden zorlama ile beş vakit namaz çıkarılsa bile, bunlar pekala gündüzün ilk dilimine ya da akşamın geç vaktine toplanabilir."

Çekralevi'ye göre Kur'an'da olmayan bir eylemin ibadet olarak yapılması küfür olduğu için, namaz için ezan okunması da küfürdür. Bütün bunları okuduktan sonra okuyucu şöyle diyebilir: Hepsi iyi güzel de, Çekralevi, namazların rekatlarını Kur'an'dan nasıl tesbit ediyor?
Onun da bir yolunu buluyor. Önce Fatır Suresi'nin ilk ayetini şahit gösteriyor: “Her türlü övgü, göklerin ve yerin yaratıcısı olan ve melekleri iki, üç veya dört kanatlı elçiler yapan Allah'a aittir.” Bu ayeti, kendi yöntemiyle bir güzel yorumladıktan sonra sıra ayette geçen kanatlı ibaresine geliyor. Ecnihatin sözcüğünün “bazı ahmakların iddia ettiği gibi 'kanat' anlamına alınamayacağı”nı üzerine basarak söyledikten sonra, bunun "rekat" anlamına, ibaredeki sayıların da "namazların rekat sayıları" anlamına geldiğini söylüyor.
Buna da peki diyelim, fakat bu sayıların namazlara göre dağılımının delili buradan çıkmaz. O halde, bunun için bir başka Kur'ani delil gerekli değil mi? Olsun, o kadar kusur kadı kızında da bulunur.
Çekralevi'ye göre Bayram Namazı Kur'an'ın emridir ve vakti gün doğumundan gün batımına kadardır. Cenaze Namazı yoktur; Kur’an sadece dua emreder. Namazlar birleştirilerek (cem) kılınamaz. Kur'an'da ifade edildiği gibi müslüman, vakti içerisinde ayakta, oturarak, yatarak, işaretle, yani meşru olmak kaydıyla kendisinin şartlarına hangisi uyuyorsa o surette namazı kılar.
Görüldüğü ve yeri gelince pratiğinin de görüleceği gibi, Kur'aniyyun'un işi pek zordur ve sünneti reddedince, Kur'an ayetlerine taşımadığı anlamlar işkence yapılarak yüklenmek zorunda kalınmıştır.

Sözün özü, peygambersiz bırakılan Kur'an, artık okuyana hiçbir şey söylemez olmuştur. Adeta Kur'an o kişiyi böyle cezalandırmıştır.

İşte Hz. Peygamber'i "postacı" konumuna indirgemenin en büyük açmazı budur.


Ahmeduddin Amritsari ve İki Vakit Namaz:

Hint kuraniyyun akımının iki numaralı adamı…

Ahmeduddin, “Kuran’da kıyam, rüku, sücud (4.103/104) ayrı ayrı kullanılmıştır, o halde bunlar ayrı ayrı da eda edilebilir” der. Bu nedenle “Allah’ın zikri secde ve rüku olmadan da eda edilebilir” görüşündedir. Reforumcu, namazın adedini günde iki vakte indirmeyi ister. Hud 114-116 ve İsra 78-80 ayetlerde üç namazın ortaya konduğunu, Fakat İsra 79-81 ayetlerde bunlardan biri nafile olarak adlandırıldığı için geriye iki vaktin kaldığını ifade eder.

Abdullah Çekralevi Grubunun Namaz Komedisi!!!

Üç vakit namaz kılarlar.( Sabah, güneşin batışı ve yatsı)
Her namaz iki rekattır.
Rüku’dan kalkmayıp hemen secde’ye giderler.
Her rekatta bir secde vardır.
(Bu namaz şekli Belağul Kuran cemaati tarafından halen uygulanmaktadır.)

Sünnet İnkar Edilirse Ne Olur?

Mustafa İslamoğlu’nun “Üç Muhammed” isimli eserinden iktibaslarla sünnet münkirlerinin içine düştüğü trajik komik durumu hep beraber gördük, daha detaylı bilgi için bu esere başvurulabilir. Günümüzde de maalesef sünnet münkirleri aynı zırvalıkları tekrarlayıp durmaktadır. Rasulullah (sav) Hz.Muhammed’in tevatürle nakl edilen sünnetini inkar etmeniz halin de, örneğin namaz ibadetinde dahi yeni bir sünnet uydurmak zorundasınız ki bu her önüne gelenin yeni bir şekil ortaya koymasından öteye gitmeyecektir. Hint Kuraniyyun akımında görüldüğü gibi her bir şahıs kendine özgü bir namaz anlayışı geliştirmiştir. Namazın asıllarında (usul) dahi bir ortak noktaları yoktur. Oysa, dört mezhebin ve ehl-i hadis’in asıl’da (usul) farklılığı yoktur, teferruattaki farklılıklar ise kolaylık ve rahmet kabilindendir. Hint Kuraniyyun akımının çağdaş temsilcileri her dönem olacaktır, her dönem amuda kalkarak namaz ! diye saçmalıkları olacaktır, bunlara sadece gülüp geçiyoruz. Rasulullah (sav) Hz.Muhammed’in tevatüren nakl olunan, hadis yolu ile bilinen sünnetine sığınıyor, Hz.Muhammed (sav) sünnetini inkar edip kendi sünnetlerini uyduranların uydurmalarını kabul etmiyoruz; Müslümanlıklarına da inanmıyor, samimi bulmuyoruz, Müslüman mahallesinde salyangoz satmalarına ise karşı duruyoruz, sesimizi sonuna kadar çıkarıyoruz.
“Merdi Kıpti şecaat arz ederken sirkatin söyler” kabilinden gülüp geçiyorz…

LA İLAHE İLLALLAH MUHAMMEDER RASULULLAH…
 

Caferi

Forum Þairi
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
574
Tepkime puanı
59
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Web sitesi
www.websitetasarim.com
Agzinda iftiradan baska bir seybilmeyen ebu zerr acikla varmi elinde namazi böyle kilindiginin nereden geldigi lafi geveleme Ben senin kaynagini bilsem ne olur bilmesem ne olur varmi beyinen yokmu?Simdi sordum nasil ve nereden ögrendiniz?Kim nasil cözmüs..


Metin mete abim

Ben sana bir soru sorayım o zman, onun cevabını düşünürken şu an kılınmış olan namazı nereden nasıl öğrendiğimizi biraz olsun anlayabilirsin belki.

Yoğurdu bilirsin. Milli yiyeceklerimizden. Halen köylerimizde yoğurt yapılır. Şu an git bir köylüye sor yoğurt yapmasını nereden öğrendin diye. Atasını der, atasına sorarsın atasını der, onun atasına sorarsın atasını der....

İlla bir şeylerin devam etmesi için bir yerlerde yazılı kaynağa gerek yok.

Hz.Muhammed namaz kıldığı zaman acaba yanındaki müslümanlara, nasıl öğretti? Kuran-ı kerimde namazın detaylarına inilmez. Bu öğreti de müslümanlar arasında nesilden nesile aktarıldı. İslam coğrafyası çok geniş bir kesimi barındırır. Belirli bir coğrafyada bozulma olsa dahi, genişliğinden ötürü bozulanlar yokolmaya mahkumdur.

Sen gelmiş, Tüm islam alemini karalıyorsun. Kıldığınız namaz namaz değil diyerekten. Yazık.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Namazı nereden öğrendim:

Askerde iken benden 2 yaş küçük Sedat adında güzel mi güzel dünya iyisi bir kardeşimden öğrendim, sonra Abdulbaki Hazretlerine (Allah (cc) ondan razı olsun) tabi oldum de onun arkadasında namaz kılma şerefine kavuştum. O andan sonra ilham yoluyla çok şey yoluna oturdu elhamdülillah. Bilmeden ve görmeden gayrı ihtiyari namazımda (ve yaşantımda) çok şey düzelmeye başladı çok şükür. O zatı muhterem de babasından o da onun babasından ve taa resulullah sallahu aleyhi ve sellem efendimize kadar uznan bir cetten öğrenmiştir...(Doğrusunu Allah CC bilir)

Ama bunu anlamak için insanda anlayış olması gerekiyor ki sayın metin mete ben sizde onu göremiyorum.

Ek: Ben kendi namazımın tarihini yazdım. Şimdi sizin cevabınız gelecek mi acaba? hiç sanmıyorum. Ancak verdiğim cevaba karşı ret etmeler girersiniz siz. Atalar muhabbeti. Siz sordunuz namazı nereden öğrendiniz diye ben de cavapladım tatmin etsin veya etmesin.



NAMAZ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCENİZ NELERDİR? ya yazın ya da susun... Güle güle demişsiniz ama ben halimize gülemiyorum maalesef.

Selametle


Ben size beyyine sordum lafla peynir gemisi yürümüyor Alpercigim delillerini getir lütfen.Benim reddim yoktur Alper kardes,senin kendi kildiginda zaten tartisma konusu degil...Benim sorum Mezhepler nereden ögrendiler diye cevirmek istemiyorum ama nasil size ulasti biraz bayagi soru olur.Verdigine itirazim yok ama lütfen bana lazim olan deliller getirsen diyorum..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt