Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Başka kaynağa ihtiyaç yoksa buyrun cevap verin

elkaria

Member
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
271
Tepkime puanı
3
Puanları
18
Yaş
43
ELÇİYE (RESULE, PEYGAMBERE) İTAAT NE DEMEKTİR?

Başka kaynağa ihtiyaç yoksa buyrun cevap verin

herşeyin kuranda olduğunu idaa edip resulullahı devreden çıkarmak isteyen sunnet munkirlerine soruyorum.Allah kuranda hiç bir ayeti hiç bir sureyi boşu boşuna indirip öğütlememiştir kuranı kerim aynı zamanda öğüt kitabıdır eğerki kuranda her şey acıklanmıştır kuran bize yeter başka kaynağa ihtiyacımız yok diyorsanız buyrun kurandan cevap verin ehli sünnetin kaynaklarına başvurmadan nasıl açıklayacaksınız.Tarihi bilgiler aynı zamanda ehli sünnet kaynaklarına dayanmakatadır bu yüzden tarih ilmindende cevap vermeden acıklayınki bilelim


(1) Ebu Leheb'in iki eli kurusun, kurudu da!
(2) Malı ve kazandığı kendisine fayda vermedi.
(3) Alevli ateşte yanacaktır.
(4) Karısı da odun hamalı olarak.
(5) Boynunda sağlam hurma lifinden örülmüş bir ip bulunacaktır.



1- Ebu leheb kimdir ,elleri neden kurusun

2-bu kişi ne yaptıda böyle bir cezaya çarptırılacak

3-karısı neden odun hamalı olacak

4-Ebu lehebin yaşadığı devir hakkında bilginiz varmı varsa dayanağınız nedir

şimdi benim bu sureden öğüt almam gereken yer nedir? bi zahmet bi aşıklayında bilelim

SANA ŞİMDİ CEVAB VERELİM
Sen iç furkan zikiri okudunmu cevap ver okuduysan muhakkaki öğüt alırdın sen bir beşere inanır ve bin yılı aşkın ölü olanlara yalvarı onlardan medded umarsınız Rasülde ölmüştür ölmeyecek tek varlık RAB DIR aksini savunuyorsanız iddiaa edinde göreyim Rasülmü çok biliyor bu dini yoksa ona öğretenmi yinede iddia ediyormusunuz neden RABBİMİZİN kitabına uymuyorsunuz bir beşerin 1000 yılı aşmış ölmüş kişilerin görüşlerine intibar ediyorsunuz GELELİM ŞİMDİ KURAN EKSİK YETERSİZ BAŞKA KİTAPLARADA İHTİYACIMIZ VAR DİYENLERE.


ELÇİYE (RESULE, PEYGAMBERE) İTAAT NE DEMEKTİR?

Kuran’daki İslâm’a karşı delil getirme çabasında olan gelenekçi İslâmcılar “Allah’a ve resulüne itaat edin” şeklindeki ayetleri gösterip; Kuran’da “Allah’a ve Resulüne uymamız söyleniyor. Kuran’a uymak Allah’a uymaktır, hadislere uymak Peygamber’e uymaktır” demektedirler.
Söz konusu ayetlerde Peygamberimiz hep “Resul” kelimesi ile anlatılmaktadır. Peygamber Farsça kökenli bir kelimedir ve Kuran’da geçmez. Kuran çevirilerinde elçi manasına gelen “resul” kelimesi ya aynen “resul” diye ya da “Peygamber” diye çevrilir. Kuran’da geçen “resul” kelimesinin tam karşılığı “elçi” kelimesidir. Bu kelime hem Allah’ın elçisi, hem de herhangi bir elçi manasında kullanılır. “Resul” diye geçen kelimeyi “elçi” diye çevirmek tam doğru bir çeviri olmaktadır. Nitekim bir çok çeviri de böyledir.
Kim Allah’a ve elçisine itaat ederse ve Allah’tan korkup sakınırsa işte kurtuluşa ve mutluluğa erenler bunlardır.
24 Nur Suresi 52
Allah’a ve elçisine itaat edin ki merhamet olunasınız.
3 Ali İmran Suresi 132



yahu komik duruma düşüyorsunuz ben cevap verebilecek delikanlı bir sünnet munkirinden cevap bekliyorum lafı ebeleyp gevelemeyin varsa cevabın ver yoksa sıradaki munkir gelsin varsa kuranda acıklama yaparsın yoksa karşıma çıkma

bu kadarmı acziyet içindesiniz var yada yok demek ağırınızamı gidiyor


bu sünnet munkirleri bizleri kurandan bi haber sanıyorlar neymiş peyegamber farça bir kelimeymiş ay bilmiyorduk teşekkür ederiz
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
KURAN VAHYEDİLİRKEN YAŞAYAN RASÜLE GELMİŞTİ İMAN EDENLERDE YAŞAYAN RASÜLÜN ŞAHSINDA GÖNDERİLEN AYETLERE GÖRE İMAN EDİP AMEL İŞlİYORLARDI.KURANA İYİCE BAKILINCA YAŞAYAN BİR RASÜL VE BUNA TABİ OLAN İMAN EDENLERİ GÖRÜYORSUN....AYRICA MÜŞRİK ZİHNİYETE BAKARSAN GENELDE ÖLMÜŞ İNSANLARA TABİ OLUYORLAR....VELHASILI KELAM KURAN YAŞAYAN VE ALLAH CC TARAFINDAN KORUNAN ELÇİ KİTAPTIR HER ŞEY DİNEN AÇIKLANNMIŞ OLUP KUL OLMAK İSTEYENE YETECEK TEK KİTAPTIR..YALNIZ KURAN YETER DİYENLER BUNLARDAN DOLAYI KURANI YETERLİ GÖRÜRLERKEN BU İDDİA KİŞİLERİN DEĞİL BİZZAT KURANIN İFADESİDİR ENAM 38 : KURANDAN BAŞKA REHBER ARAMAK SAPIKLIKTIR... İNSAN OLAN RASÜL ÖLMÜŞTÜR HAYYATTA İKEN YAŞAYAN RASÜLE GELEN ELÇİ KURAN ALLAH CC TARAFINDAN KORUNMAKTA OLUP ARAMIZDA YAŞAMAKTADIR VESSELAM..ŞAHİD OLARAK ALLAH CC YETER

işte ALLAH sizleri böyle kör etmiş ve okudugunuz kuranı dahi anlamıyor ve inkarınızda devam ediyorsunuz bakın ayette ne buyrulur ALLAH ve resulune ve emir sahibi olanlara uyun buyruluyor yani sizler ne oldugunuzu anlıyorsunuz nede söylediginizin farkındasınız peygamber s.a.v vefat etmiştir fakat onun yerine açıklayıcı olan ilim ehli vardır


NİSÂ SÛRESİ
59. Ey iman edenler! Allah’a itaat edin. Peygamber’e itaat edin ve sizden olan ulu’l-emre de.
egerki hadisler özelligini kaybetmişdiyorsunuz bakın hadis degil sizler kişiliginizi kaybetmişsiniz
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Ulul emirden kastınız kimlerdir....


Kasit felan yok bariz acik kelime bunu da mi yokluyorsun:)

ulul emr:idareci, amir seklinde kullanilir peki kimlerdir bunlar ayet de neden Allaha itaat edin diyor ve sonrasinda resule ve sonrasinda ulul emr e

Demekki bir avam kesim var ismi avam olmasa dahi din hususlarindada insa na yol gösterecek bir insan var degilmi?

Buna yok yok demek artik anlasilmaz bir tavir alinir

Yazilari okuyorum ve kelime oyunlari var ne kadar üzücü

Islam hakkinda ne varsa ehl-i sünnetin bildigi hepsi yanlis mentalitesi var

koca ehl-i sünnet salak degil tabiri caizse ve olur olmadik yerlerden örnekler var ve islam a mal etme var bu da garip ama ulul emre iliskin bir hadis-i serifide okudum onu paylasayim

Resulullah (asm), bir grubu sefere gönderir. Onlara, komutanlarına itaat etmelerini hatırlatır. Yolda giderlerken, bazıları itaatte kusur eder. Sinirlenen komutan, grubu durdurur, etraftan odun toplamalarını söyler. Toplanan odunları yaktırır ve “Kendinizi bu ateşe atın!” der. Askerler, adeta şok olur. Kimi, “Peygamberimiz itaat etmemizi istemişti; haydi kendimizi ataşe atalım” derken, diğerleri karşı çıkar. “Bizler, ateşten kurtulmak için peygambere tabi olduk. Ne diye kendimizi ateşe atalım” derler. Tartışma esnasında ateş söner; bu arada komutanın öfkesi de söner. Görevlerini yapıp Medine’ye dönerler. Durum Hz. Peygambere anlatıldığında şöyle buyurur: “Şayet o ateşe girselerdi, hep ateşte kalırlardı. Allah’a isyan olan durumda itaat yoktur. İtaat, ancak maruf (meşru) şeylerdedir.” (Ebu Davud, Cihad, 87)
 

elkaria

Member
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
271
Tepkime puanı
3
Puanları
18
Yaş
43
elkaria demişki



sen kim olursun ki bizim hakkımızda hüküm verirsin. bizi cehenneme atarsın. sen kimsinki böyle konuşursun. bizim hakkımızda sana bir hüküm mü verildi? yada sen gayb nedir bilir misin? yada Allah(c.c.) tan başka yardımcıların mı var ? ben müslümanım ve sen bir müslümana nasıl iftiralar atarsın ve nasıl hüküm verirsin?

şimdi sana senin yolundan cevap vermek vardı ama Allah(c.c.) seni affetsin demek istiyorum. başkada lafım yok.

şimdi gelelim bizim hakkımızda yazdıklarına
1- kurandaki emir ve yasaklara uymak hem resule hemde Allah(c.c.) a itaat değil midir?
yoksa kuranın dışında bir emir geldide bizi Allah(c.c.) u teala bundan mahrum mu bıraktı?
yada peygamberimiz kuran dışında bize emirler mi yağdırdı?
2- peygamberimize direk gelen emirlerde görmüyor musun; deki: , deki; sürekli deki söyleniyor ayetlerle. neden bu söyleniyor sence?? peygamberimiz bu Allah(c.c.) ın deki emrine uymayıp başka kelimeler mi sarfetti????

peygamberimiz zamanında kuran indi dikkatinizi cımbızla çekerim. peygamberimize çeşitli iftira attılar. bu insan sözüdür dediler. ve ayetler indi hem Allah(c.c.) a itaat edin hemde resule. çünkü o resulun sözü değil Allah(c.c.) ın sözüdür. ona uyarsanız bana uymuş olursunuz diyor Allah(c.c.) u teala.


sizde çeşitli iftiralar atıyorsunuz hatta hüküm bile veriyorsunuz. kuranda kimse hakkında hüküm vermeyin desede.siz sadece ayetlere bakarsınız ve iman etmişim dersiniz. bi kulak verseniz......

istediğin kadar ben müslümanım de bu inançta olduğun sürece benim kurandan anladığım sizin cehhennem ehli olacağınızdır nedenmi çünkü ben kurandan bunu anlıyorum mademki sen o diğeri tüm sünnet munkirleri kuranı kendilerine göre anlıyorlarsa benimde kurandan anladığım bu şimdi kurandan ne anladığımdan sana ne benim düşünceme sen mi engel olacan yoksa diğer sünnet munkirleri

ben yukarda örneğimi verdim şimdi yenilen pehlivan gibi üste çıkmayı bırak

bir daha tekrarlıyorum

NİSÂ SÛRESİ
59. Ey iman edenler! Allah’a itaat edin.
Peygamber’e itaat edin ve sizden olan ulu’l-emre de. Herhangi bir hususta anlaşmazlığa düştüğünüz takdirde, Allah’a ve ahiret gününe gerçekten inanıyorsanız, onu Allaha ve Resûlüne arz edin
.
Bu, daha iyidir, sonuç bakımından da daha güzeldir.




Allaha itaat edin = Kurana itaat
Rasule itaat edin = Kurana itaat

Allaha götürün = Göğe çıkacak halimiz yok = Kurana götürün
Rasule götürün= Vefat etti ona ulaşamayız = Kurana götürün

Hatta biz Sünnet inkarcıları olarak Rasul yaşasa bile ona sormayız .
Çünkü O POSTA cı bizim için kaynak sadece Kuradır.
Sahabelerin hiçbiri Rasulun şahsına gidip sormadı.

Ayetleri ondan aldılar ve ona tek kelime bile sormadan anlaşmazlıklarını Kitab a götürdüler.
Neden Çünkü ayeti şöyle anladılar : Allaha götürün ve Allaha götürün
Hatta aralarında bile tartışmadılar.Çünkü Kuran AÇIK.
Tartışmaya yada Rasulun görüşlerini sormaya gerek yok.Hatta Rasul Kaynak olamaz olsa olsa ondan POSTACI olur.


Dolayısıyla Rasule götürün ayetlerini kaldırıyoruz ve yerlerine Allaha itaat edin yani Kurana İtaat edin ayetini koyuyoruz.

Allaha itaat edin , Allaha itaat edin ve sizden olan emir sahiplerine de

Eğer bir şey hakkında anlaşmazlığa düşerseniz onu Allah a ve Allah a götürün ...


İşte inkarcıların Kuran anlayışı nın küçük bir özeti.
Bu inanç sizi Allaha değil cehennemin dibine götürür.
 

elkaria

Member
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
271
Tepkime puanı
3
Puanları
18
Yaş
43
değerli bir kardeşimden sünnet munkirlerine




bu hızla bu gazla yakında ateistler üstad diye sizin ellerinizden öperlerse hiç şaşırma

Sizler hazinenin üzerinde yatan yılan gibisiniz. Ne hazineye dair bir şey biliyorsunuz ne de hazinenin değerini. Bir tavuğun butuna imanını satanlar gibi, ikide bir din değiştiriyorsunuz.

önce hadisleri inkar ettiniz. Tek kaynak Kur'an dediniz Kur'ana alternatif yarım aklınızı getirdiniz. Halbuki ehl-i sünnet'den çenenizin üstüne defalarca tokat yediniz size mayhoş gibi geldi, ağzınızı Kur'an'a göre eğip büktünüz söyledikleriniz Kur'an'dan sanılsın diye,

Allah sizi Kur'an la temizliyecekti, siiz Kur'an manaları üzerinde küfrünüzü bina ettiniz. Ayetlerin herkesçe bilinen zahiri anlamlarını terkettiniz, bir takım kuru kalabalık deizm lerin peşinden gittiniz. Peygamber karşısında diklendiniz ve inkar ettiniz. Allah sizi Kur'an'la temizliyecekti siz O'nun ayetlerini işinize geldiği gibi cımbızladınız, hevalarınızın uşağı oldunuz, ŞİMDİ NEYLE TEMİZLENECEKSİNİZ?

Sen hesap gününe inanıyor musun? deyince 'evet' der, yalan söyler, senin 'd i n' günüyle ne alakan var ki?

Hidayete layık olanlara Allah'dan hidayet diler
Allah'ın has kullarına

selam ederim.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
bekir demişki
kardeşim sen değil misin benimle burda tartışan ve tartıştığımız konunun başlığına bakmanı tavsiye ederim. başka kaynağa ihtiyaç yoksa buyrun cevap verin. değil mi? ben kuranın tam olduğuna inanıyorum. sen ise bana muhalefet ediyorsun.bu kuranın yetersiz olduğunu kabul etmek manasında değil midir????

Görmek, bakmak, okumak, anlamak, kıyaslamak, hesaplamak ve yazmak... Allah'ın insanlara ne güzel lütfudur... Hamd olsun Allah'a...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
ben sünneti ve haşa peygamberimi reddetmiyorum. onun söylediği sözlere inanır ve itaat ederim.


Sevgili kardeşim islamcı

Sen Allah'ın kulu, Hz. Muhammet Mustafa (sav) in ümmetisin, ben bundan eminim.

Bize bir himmet et. İnandığın, tabii olduğun Rasülün sözlerinden, emirlerinden, teşvik ettikleri ve nehyettiklerinden bir demet yap, bir şeyler yaz bize.

Eğer bunu yapabilirsen, seninle münazara şeklimizi başka cihetlere çevirelim.

Sevgi ve Selamla
 

Ebrar_2007

New member
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
26
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Peki kardeşler kuranda her şey açıklanmış ve eksiksizse bunlar açıkça kuranda yazıyorsa din kolaylıksa kuranla dini sınırlı tutmak kolaylık değilmi hem neden yetinmiyorsunuz kuranla...kuranla yetinmemek sizi ebedi felakete sürükler şirk dininden tevhid dinine sizleri davet ediyorum..Allah a özgü bir dine gelin Allah dan başka hiç kimseyi ilah edinmeyelim...
kardeşçe zulme karşı müslümanca savaşalım madem iman ettik elimizden geleni yapalım. hakem Allah cc nin kitabı oldukça fitne girmez aramıza... haydi yalnızca Allah a ve yalnızca onun rehberine uyalım rasüllerde ona uydular
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Vay o kimselere ki, elleriyle Kitab'ı yazarlar, sonra da onu az bir karşılığa değişmek için, "Bu, Allah'ın katındandır" derler. Vay ellerinin yazdıklarından ötürü onların haline! Vay kazandıklarından dolayı onların haline! (bakara 79)


İnkar edenler Bir de dediler ki: "Bize ateş, sayılı birkaç günden başka asla dokunmayacaktır."
Peygamberimizde "Siz bunun için Allah'tan söz mü aldınız? -Eğer böyle ise, Allah verdiği sözden dönmez-. Yoksa siz Allah'a karşı bilemeyeceğiniz şeyleri mi söylüyorsunuz?" (bakara 80)


İnkar edenler "Allah'ın indirdiğine (Kur'an'a) iman edin" denilince, "Biz sadece bize indirilene (Tevrat'a) inanırız" deyip, ondan sonra geleni (Kur'an'ı) inkâr ederler. Halbuki o ellerinde bulunanı (Tevrat'ı) tasdik eden hak bir kitaptır.

Peygamberimizde "Eğer inanan kimseler idiyseniz daha önce niçin Allah'ın peygamberlerini öldürüyordunuz?" (bakara 91)


İnkar edenlere denilir ki Hani, Tûr'u tepenize dikerek sizden söz almıştık, "Size verdiğimiz Kitab'a sımsıkı sarılın; ona kulak verin" demiştik. Onlar, "Dinledik, karşı geldik" demişlerdi. İnkârları yüzünden buzağı sevgisi onların kalplerine sindirilmişti. Onlara de ki (Tevrat'a beslediğinizi iddia ettiğiniz) imanınızın size emrettiği şey ne kötüdür, eğer inanan kimselerseniz! (bakara 93)

Peygamberimizde "Eğer (iddia ettiğiniz gibi) Allah katındaki ahiret yurdu (cennet) diğer insanlar için değil de, yalnız sizinse ve doğru söyleyenler iseniz haydi ölümü temenni edin!" (bakara 94)


İnananlar dedilerki Sana Allah yolunda ne harcayacaklarını soruyorlar.
Peygamberimizde dedi ki : "Hayır olarak ne harcarsanız o, ana-baba, akraba, yetimler, fakirler ve yolda kalmışlar içindir. Hayır olarak ne yaparsanız, gerçekten Allah onu hakkıyla bilir." (bakara 215)


daha fazla istersen daha fazla örnek kuranda yazılıdır bekir kardeş.


islamcı kardeşim, şimdi yani bunları Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed (sav) mı demiş? Yoksa ? Bir izah etsen daha iyi anlayacağız. Bu nasıl bir sistem ? Neden daha önce duymadık ki...

Ama izah edersen anlayacağımızdan eminim...
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
islamcı ve ebrar kardeşim bize namazı açıklarmısınız ayetlerle detayına kadar bakın bir ayette ne diyor bazı ayetler açık bazılarıda kapalıdır
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
duha kardeş demişki



Andolsun, biz sana apaçık âyetler indirdik. Bunları ancak fasıklar inkâr eder. (bakara 99)


Ey insanlar! Size Rabbinizden kesin bir delil (Hz. Muhammed) geldi ve size apaçık bir nur (Kur'an) indirdik.
(nisa 174)


Ey kitap ehli! Artık size elçimiz (Muhammed) gelmiştir. O, kitabınızdan gizleyip durduğunuz gerçeklerden birçoğunu sizlere açıklıyor, birçoğunu da affediyor. İşte size Allah'tan bir nur ve apaçık bir kitap (Kur'an) gelmiştir. (maide 15)



duha kardeş sana bu ayetler ne ifade ediyor. size apaçık bir uyarıcı ve öğüt almanız için kuran gelmiştir. yani onu herkes anlar. onu sadece fasıklar inkar eder.
din bir meslek değildir. bir para kazanma yoluda değildir.

bu arada ehil demekle neyi kastediyorsun? o ehil dediğin kişininde senin gibi insan olduğunu ve senin gibi düşündüğünü unutma. sadece onun anladığı biçimde uymuş oluyorsun. o ehil dediğin kişinin 2 beyni mi var? yada Allah(c.c.) sadece ona lutfetti de sana lutfetmedi mi??


benim anlamadığım şu değiştirilmeyecek ve apaçık kitap yerine neden başka bir kaynak tercihiniz hep bu yönde????

rivayetlerle ve şunun 60 sevabı, şunun 50 sevabı denilen ve peygamberimize atfedilen iftiralar var. ne bu bakkal defterimi?

dini hristiyanlığa çevirmeye ve sapkınlığa yöneltmek için ellerinden geleni yapmışlar.
din belli aylarda yada belli günlerde yaşanır oldu. sanki günah çıkarma gibi yılın bir ayında tövbe edilir ve belli günlerinde namaza durulur oldu..... bunları bir düşünün derim?????
islamcı kardeş bir ayette ayetlerin bazıları açıkladık ve bazılarında gizledik diyor
 

Ebrar_2007

New member
Katılım
22 Haz 2007
Mesajlar
26
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
levhi mahfuz (bilgi işlem merkezi ) manasında düşünüyorum
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
kardeşim sana şöyle izah edeyim. peygamberimize Allah(c.c.) tarafından vahiy olarak inmemiş midir kuran-ı kerim?? inmiştir. ve bu ayetlerde Allah(c.c.) u teala peygamberimize emir vermemiş midir? ve ne söyleyeceğini ne cevap vereceğini söylememiş midir? mesela şu ayette;

sana, hilalleri soruyorlar. De ki: "Onlar, insanlar ve hac için vakit ölçüleridir. İyilik, evlere arkalarından girmeniz değildir. Ama iyi davranış, takva sahibi (Allah'a karşı gelmekten sakınan) insanın davranışıdır. Evlere kapılarından girin. Allah'a karşı gelmekten sakının ki kurtuluşa eresiniz. (bakara 189)



burda geçen sana kelimesi peygamberimize yöneltilen bir soruya karşılık vereceği cevabı niteler. peygamberimizinde, hilalleri soran insanlara karşı cevabı, Onlar, insanlar ve hac için vakit ölçüleridir. İyilik, evlere arkalarından girmeniz değildir. Ama iyi davranış, takva sahibi (Allah'a karşı gelmekten sakınan) insanın davranışıdır. Evlere kapılarından girin. Allah'a karşı gelmekten sakının ki kurtuluşa eresiniz. demiştir niteliğindedir.

neden demiştir diyerek çok net bir ifade kurmamın sebebi ise şudur; o heva ve hevesinden konuşmaz ve kuran dışında bir söz duyamazsın. ayetinden dolayıdır.

Maşallah...

Ancak bu sözler, kısacası, Peygamberimizin sözleri değil. Bunlar birer ayet. Ama Kur'an ı Kerim in tarzı gereği yer yer rasladığımız bir Kur'an İfadeleri biçimi.

Bunu geçtik.

Sen, Peygamberimizin sözlerine inandığını söyledin, ben de sana inadığın sözleri bize de anlat dedim.

Buna karşı sen ayetler koydun önümüze.

Burdan şunu mu anlamalıyız.

Ben (Biz) Kur'an ın Hz. Muhammed'e (sav) vahy edildiğine inanır, Hz. Muhammed'in (sav) başka bişesine inanmayız.

Eğer bu değilse dediğiniz, bana Peygamberimiz'den öğütler, sözler ve emirler aktarın, O muhakkak ki LAL değildi...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan


Ya islamcı kardeş, bu arada bir şey daha sorayım, bir zahmet aydınlat.

Yukarı da verdiğin ayette levh-i mahfuz diye bir kelime kullanmışsın, baktım baktım bir türlü bulamadım Kur'an da. Bu nedir? Kur'an da olmayan şeyleri neden ekliyorsunuz ayete acaba?
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net

BAKILDI KARDEŞİM RUKU EDİN SECDE EDİN KIYAM DA DURUN GİBİ ayetler var fakat bu konuyu tam açıklamıyor sabah ögle aksam yatsı ikindi namazlarını kaç rekat kılnacagı detaylıolarak yazmıyor sizin verdiginiz ayetler bunlar biz her detayını aydınlatarak anlatırmısın

gaybın anahtarı ALLAH tadır ALLAH diledigine verir bu konuda ayet var cin suresi 27
 

KaYnUkA

New member
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
147
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
37
arkadaşlar daha önce vermiştim gene veriyorum...

bu ayetlerin üzerine fazla konuşmamak lazım...
ALLAH c.c. peygamberi bize kuranı açıklasın diye gönderdigini zaten açık açık yazıyor kuranda...
bunun üzerine konuşmak ayetleri inlar niteligine gire bilir....
eger bunun üzerinede hala kuran yeter diyen arkadaşlar inkarlarında ısrar ederlerse onlara ALLAH dan hidayet dilemeden başka bişey yapamayacagım...
çünkü ben allahın ayetlerını ornek verıyorum
bunu kimse inkar edemez heralde....
lütfen bu konu hakkında fazla tartısmaya girmeyin mümin kardeslerim...
çünkü ben biliyorumki birisi bir şeyi inkara kendini kaptırdımı ona
hangi örnek verirseniz verin ınanmayacak ve aksine inkarları daha artacak...
şimdi ayetleri yazıyorum terar....





Furkan-27 -“ O gün zalim kimse ellerini ısıracak: "Eyvah!" diyecek, "keşke Peygamberin yanında bir yol tutsaydım!"




NAHL-44. “Apaçık mucizeler ve kitaplarla (gönderildiler). İnsanlara, kendilerine indirileni açıklaman için ve düşünüp anlasınlar diye sana da bu Kur'an'ı indirdik”.


64.” Biz bu Kitab'ı sana sırf hakkında ihtilafa düştükleri şeyi insanlara açıklayasın ve iman eden bir topluma da hidayet ve rahmet olsun diye indirdik.”



NİSA Suresi 80:Kim peygambere itaat ederse Allah'a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, biz seni onlara bekçi olarak göndermedik.


Nisa-59- Ey müminler, Allah'a itaat ediniz; Peygambere ve sizden olan (Ululemr'e) devlet yetkililerine de itaat ediniz. Eğer gerçekten Allah'a ve ahiret gününe inanmışsanız herhangi bir konuda anlaşmazlığa düştüğünüzde o meselenin çözümünü Allah'a ve Peygamber'e havale ediniz. Bu sizin hesabınıza en hayırlı ve en iyi akıbet vaad eden bir tutumdur.


nisa-13 Bunlar Allah’ın sınırlarıdır .Kim Allah’a ve elçisine itaat ederse onu altından ırmaklar akan ebedi kalacakları cennetlere sokar. İşte büyük kurtuluş ve mutluluk budur.




nisa-14 Kim Allah’a ve elçisine isyan eder ve O’nun sınırlarını aşarsa onu da içinde ebedi kalacağı ateşe sokar. Onun için alçaltıcı bir azap vardır.







 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
bizde biliyoruz onun ayet olduğunu ama peygamberimiz kuranı okumamış mı?
Allah(c.c.) u teala peygamberimize vahyetmemiş mi? kuranın içinde Allah(c.c.) ın peygamberimize verdiği emirler yazmaz mı? ona sadece iman ettik ama okumadık mı diyeceksiniz??
deki diye Allah(c.c.) peygamberine emir veriyor. peygamberimizde bu emirden çıkıp başka şeyler mi söyliyecek??? yada tamamen yanlış şeylere mi yönlendirecek??

şu ayeti unutmayın. Eğer (Peygamber) bize isnat ederek bazı sözler uydurmuş olsaydı mutlaka onu kudretimizle yakalardık. (hakka 44,45)


Sonra da onun şah damarını mutlaka keserdik. (hakka 46)


Hiçbiriniz de bu cezayı engelleyip ondan savamazdı. (hakka 47)


demekki peygamberimiz kurandan başka şey söylememiş ve yalan uydurmamış.

islamcı

Bu yazdıklarını biliyoruz. Bunlar geçiştirme sözleri. Sana sorulanın ne olduğunu biliyorsun. Ancak cevap vermememek adına türlü türlü kaçamaklar yapıyorsun...

Bak, sen bile, sana bu konuda soru soran bana ve diğer arkadaşlara izah etmek adına bir sürü laf ettin. Peygamber hiç mi konuşmadı Kur'an lafzı dışında, hiç mi bir açıklama, hiç mi bir tarifte bulunmadı!? Neden kendini şartlandırılmışlıktan kurtarmıyorsun. Hak ve hakikati söylemekten seni alı koyan ne!?

Mesela bak, sordum sana. Kur'an her şeyi apaçık yazdığını beyan ediyor. Ayette "apaçık bir kitapta " diye belirtilen kitap ne, nerde ? Neden buna "levhi mahfuz" diye yazmışsın, neden ayete ilave yaptın?

Tabii buna ve bu gibi onlarca soruya verilecek cevap yok. Çünkü bunları bize Peygamber Efendimiz (sav) açıklıyor. Ve bu gün Kur'an O'nun ilmi ışığında insanlarca tam olarak anlaşılabiliyor, zaten O'nun vazifesiydi bu, neden bunu inkar etmeye çalışıyorsunuz?

Bu din sizlere ağır geliyorsa, yapabildiğinizi kadarını yapın. Ama şunu bilin ki, ne kadar eksik amel de etseniz, bu eksik amelinizin günahı, bu yaptığınız mana tahrifçiliği ve sünnet inkarcılığının yanında orantılanamaz bir suç ve hesabı verilemeyecek bir günahtır. Uyanın artık...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
casus kardeş zaten o rekat sayısı bize yani kullara bırakılmıştır. önü açık istediğin kadar kıl, kılmak istersen. illa rekat sayısında bi eksik bi fazla diye birşey yok. namaz kulun Allah(c.c.) a yakarışıdır. bu yakarışı uzatadabilirsin. kısaltadabilirsin. bu konuda ayetin inmemesi doğal. çünkü herkes kendi ibadetinden sorumludur. nasıl yapacağın söylenmiş fakat ne kadar yapacağın söylenmemiştir.
zekatta ne kadar yapılacağı söylenmemiş. diğer ibadetlerinde ne kadar yapılacağı söylenmemiştir. bunun sebebi ibadetin sınırının olmamasıdır. herkese hakkıyla mükafatlandıracak olan Allah(c.c.) u teala dır. o yaptığın hiçbir ibadeti es geçmez.

Buyurun şu cevapta ki şaşkınlığa bir bakın. Neresinden tutsan haniflerin bir tarafı adamın elinde kalıyor.

Bir tarafta iddia ediyorlar, Kur'an da Allah her şeyi eksiksiz, açık açık yazdı, Peygamber'in izah etmesine gerek yok!

Bir tarafta da zekat miktarı yok, namaz miktarı yok, o yok, bu yok, şu yok!

Ey hanifler, aklı başında, şartlanmadan düşünseniz, kendinizin bile inanmayacağı bu hezeyanvari iddialarınızı, başkalarına nasıl yutturmayı düşünüyorsunuz? ve çok meraka muciptir, size nasıl yutturdular da, siz de yuttunuz... Bir acayip garaib...
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
casus kardeş zaten o rekat sayısı bize yani kullara bırakılmıştır. önü açık istediğin kadar kıl, kılmak istersen. illa rekat sayısında bi eksik bi fazla diye birşey yok. namaz kulun Allah(c.c.) a yakarışıdır. bu yakarışı uzatadabilirsin. kısaltadabilirsin. bu konuda ayetin inmemesi doğal. çünkü herkes kendi ibadetinden sorumludur. nasıl yapacağın söylenmiş fakat ne kadar yapacağın söylenmemiştir.
zekatta ne kadar yapılacağı söylenmemiş. diğer ibadetlerinde ne kadar yapılacağı söylenmemiştir. bunun sebebi ibadetin sınırının olmamasıdır. herkese hakkıyla mükafatlandıracak olan Allah(c.c.) u teala dır. o yaptığın hiçbir ibadeti es geçmez.

sana öyle geliyor madem ayetler bize yani kullara bırakılmış bunu ne göre yorumluyorsunuz bu konuda ayet var mı ozaman niye peygamber gönderilmiş peygamberler insanlara dogru yolu ve kitabı açıklamak için gönderilmemişmidir gönderilmiştir bu ayerlerle sabittir zekat gelince onun bir ölçüsü vardır fakat sadakanın yoktur işte sizler kiabı böyle yorumluyorsunuz ve kendinize göre ceviriyorsunuz ne yazık ki o kitabı kendi çıkarları için kullananlara battıkça batıyorsun islamcı kardeşim ne dediginizi sizde bilmiyorsunuz


bakın ölçü neymiş


Müslüman Olmak: Zekat,akli basinda,ergenlik çagina ermis ve hür olan Müslümanlara farzdir. Hanefi mezhebi disindaki diger mezheplere göre çocuklarin ve delilerin de zekat vermeleri gerekir.Onlarin zekatini onlara ait olan maldan velileri verir.Bunlar çocuklarin malina zekat düsmesine delil olarak su hadisi zikrederler: " Mali bulunan bir yetimin velisi olan onun adina ticaret yapsin.Ta zekat onu yemesin." ( Tirmizi, Zekat:15 )
Nisap miktari mala sahip olmak: Zekatin farz olmasinin bir sarti da, asli ihtiyaçtan baska nisap miktari veya daha fazla bir mala sahip olmaktir.Nisap, zekatin farz olmasi için tayin olunan miktarda mal demektir.Peygamber Efendimiz Hazretleri (s.a.v) zamaninda altinla gümüsün satin alma gücü bakimindan günümüzde oldugu gibi büyük fark yoktu.Dolayisiyla zekat için nisap miktari bunlar üzerinden belirlenmisti.Zirai mahsüllerin ve hayvanlarin disinda kalan mallarda nisap miktari altinda Hanefilere göre 85 gram; gümüste ise 595 gram: Safilere göre ise altinda 72 gram, gümüste 504 gram olaraka tespit edilmistir.O devirde 85 gram altinla, 595 gram gümüsün satin alma gücü birbirine esitti fakat günümüzde bu nisaplar arasinda büyük bir fark vardir.Bu sebeple günümüzde nisap miktari olarak altinin esas alinmasi zekatin gayesine daha uygundur.
Malda bir artisin olmasi: Zekati verilecek mal hakikaten veya hükmen artmali, yani sahibine gelir getirmelidir.Artmayan mal için zekat vermek gerekmez.Hakikaten artis, ticaret yolu veya dogum yolu ile artistir. Ticareti yapilan mallar gün geçtikçe kiymetlenir.Zekati verilmesi gereken koyun,sigir gibi hayvanlar ise her sene yavruladiklarindan kiymet kazandiklarindan hakiki bir artis vardir.Yine para, ekin ve meyveler gelisen mallardir.
Hükmi artis ise altin ve gümüse mahsustur.Bu madenler her ne kadar maddeleri itibariyle bir artis göstermeseler de , degerleri her zaman artar.Buna hükmi artis denir.

Mala sahip olmak: Zekati verilecek mala insan tam sahip olmalidir.Sahibinin elinde ve tasarrufunda bulunmayan malin zekatini vermek gerekmez.Satin alinip alis veris yapildiktan sonra henüz ele geçmemis olan mal zekata tabidir.Rehin birakilan mal zekata tabi degildir.Belirli bir sahibi bulunmayan, kaybedilmis ve gasbedilmil mala zekat düsmez.
Bir yilin geçmesi: Zekata tabi olan malin üzerinden hicri takvime göre bir yilin geçmesi gerekir.Peygamber Efendimiz Hazretleri (s.a.v) bir hadisinde "Üzerinden bir yil geçmedikçe bir malin zekatini vermek gerekmez." buyurarak buna dikkat çekmistir.Bu bir yil içinde artis gerçeklesir, hayvanlar yavrular, ihtiyaçlar ,fiyatlar degisir.
Hanefilere göre, nisap miktari hem senenin evvelinde, hem de senenin sonunda bulunmalidir.Mesela bir kimse asli ihtiyaçlarindan fazla olarak 100 gram altina sahip olsa, bir sene geçtikten sonra bu altin 60 grama düsse, bu kimseye zekat vermek farz degildir.Fakat nisap miktarinin sene içinde azalmasi zekata mani degildir.Mesela alti ay geçtikten sonra 60 grama düsse, fakat senenin sonunda 120 grama çiksa, senenin basindaki 100 gram veya alti ay sonraki 60 gram degil de, senenin sonunda 120 gram altinin zekati verilir.Zekata tabi olan bir mal üzerinden bir sene geçtikten sonra artsa, artan kisim zekata tabi olmaz.Onun zekata tabi olmasi için bir senenin geçmesi gerekir.Mesela birinin elinde geçen yilin Ramazan ayinin onuncu gününde 100 milyon lira bulunsa, bu senenin Ramazan ayinin onuncu gününde bu miktar 120 milyon olsa,Ramazan'in on besinde 130 milyona çiksa, bu kimse 120 milyonun zekatini verir.

Safiilere göre ise yil içerisinde nisap bir an bile olsa eksilirse, o yil için zekat vermek gerekmez.Yilin baslangicinda nisap tam olur,yil içerisinde eksilir, sonra yine tamamlanirs, zekatin farz olmasi için nisabin tamam oldugu günden itibaren bir yil geçmesi gerekir.Ancak bir insanin zekattan mal kaçirmak için yil içerisinde servetini mesela bir miktar malini birisine hibe edip daha sonra almak gibi, hile-i ser'iyye ile, eksiltmesi mekruhdur.Alimlerin çogunluguna göre ise böyle yapmak haramdir.

Zekatin farz olmasi için malin üzerinden bir senenin geçmesi, bir sene dolmadan zekat verilmez demek degildir.Fakat bir senede iki defa zekat verilmez.

Borçlu olmamak: Zekatin farz olmasinin sartlarindan biri de, eldeki malin varsa, borçlar çiktiktan sonra nisap miktarina ulasmasidir.Mesela elinde asli ihtiyaçlarindan fazla olarak bir milyari bulunan, fakat sekiz yüz milyon borcu bulunan birine zekat farz degildir.Zekat vermek için bütün sartlar varsa, kisinin zekati kendisine farz olduktan sonra olan borçlanmalari , zekatin farziyetine mani degildir. Bir alacakli alacagindan vazgeçse, o günden itibaren bir sene geçince, borcundan vaz geçilen kimsenin nisap miktarinda mali oldugu takdirde üzerine zekat farz olur.
 
Üst Alt