Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Başka kaynağa ihtiyaç yoksa buyrun cevap verin

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
hangi ayette bana tam tarif et.

ali imran suresi


Sana Kitab’ı indiren O’dur. Onun bazı ayetleri muhkemdir ki, bunlar Kitab’ın esasıdır. Diğerleri de müteşâbihtir. İşte kalblerinde eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onun te’viline yeltenmek için müteşâbih ayetlere yapışıp, onlarla uğraşır dururlar. Halbuki onun te’vilini ancak Allah bilir. İlimde yüksek pâyeye erişenler (derinleşenler-râsih âlimler), ‘O’na inandık, hepsi Rabbimiz tarafındandır’ derler. Bu inceliği ancak akl-ı selim sahipleri düşünüp anlar.”(
 

amedli21

New member
Katılım
30 Nis 2008
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Sevgili Peygamberimizin öz amcası ve aynı zamanda düşmanlarından Biri..İnsanoğlu hiç ölmeyecekmiş gibi yaşar ama Hiç yaşamamış gibi de ölür..

Ebu Leheb Böyle bir şeye nasıl Cesaret edebilmiş..! Biz Peygamberimizi Görmeden Onun Ve Rabbimizin Dediklerine İman ediyoruz da Canlı Görüp zamanında Şahit olup iman etmeyen İnsan gerçekten de büyük bir azaba gider..

Allah Razı olsun hepinizden..selametle Muhabbetle..
 

elkaria

Member
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
271
Tepkime puanı
3
Puanları
18
Yaş
43
elkaria demişki


yaptığın herşeyi oyun zannedersin. ve kelime oyunlarıyla üste çıkmaya çalışma. madem kelime oyunlarından söz edersinde sorduğum sorulara neden cevabın yok. neden cevap veremiyorsun gerçekleri açıklamaktan mı korkuyorsun?? yoksa inkar mı ediyorsun gerçekleri???

bu arada Allah(c.c.) ın ayetlerini iyi oku. düşünüp öğüt al. Allah(c.c.) ın müminlerinden bahseden ayetlerini oku. oku ki biraz aklın çalışsın. hala devam edersin sapıklığına. sana ayetleri gösterdiğimiz halde ders almıyorsun sana ne diyim elkaria.


ve sana şunu söylemeliyim elkaria ben eğer müslümansam ve müslüman olarak yaşarsam. sende ben böyle yaşamama rağmen sen beni yeryüzünde cehennemlik olarak görürsünde ve beni öldürürsen sence gazap kime hak olur????

ne sormussunda cevap vermedik hangi gerceklerden bahsediyorsun aklınızın ürettiği hayal aleminden mi gerçekleri inkar edene kim acaba siz mi bizmi

Allah muminlerden bahsederken muminlerin gayba inandıklarına dikkat çekiyor muminlerin birbirlerin velisi olduğu gerçeğini anlatıyor

Ama siz ne diyorsunuz biz görmedik inanmayız duymadık inanmayız muminler emin olan insanlar değillerdir birbirlerinin veliside değillerdir o yüzden yalancı oldukları için rivayetlerine itibar göstermeyiz

şimdi sapıklık hangimizde gayba inanmayan geçmiş ümmeti yalancılıkla suclayan sizlermi yoksa kuranın ayetlerine uyan muminleri birbirlerinin velisi bilen ve ona gören davranan bizmi


islam zahire bakar ve ona göre hüküm verir ehli sünnet itikadına göre ki bu itikat ilklerin ve takipçilerinin itikadıdır işte bu itikada göre sünneti inkar edenler müslüman olamazlar .çünkü siz resulun kuran acılımını dolayısıyla resule itaat anlaşmazlıklarda ona başvurma tevbe 100 ayeti gibi ayetleri inkar ettiğiniz için islama göre müslüman olamassınız.
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
ve sua mantıgıda hem söylerler hadisler peygamberden sonra yazılmıştır fakat n ekadar yalan bir söz bakın ve araştırın peygamber .s.a.v döneminde bile hadis yazarları vardı ve bazı sebeblerden dolayı hadise ara verilmiştir ve kuran yazılması na devam edildi .sebebi ise yazı yazılacak eşyalarda kıtlık çekilmesiydi fakat yine bin ne yakın hadis yazılmıştı ozamanlarda
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Yapılacak bir şey yok. Hanifler öğüdü yuvadan almış. Cevaplar tükendi mi, kendilerini neye benzetiyorlarsa ? takır takır ayetleri düzdürüyorlar ard arda.

Ama maşaallah, ne ilim var adamlarda, yediden yetmişe... Gıpta etmemek mümkün değil. Sen bir şey yazıyorsun, hanif hemen bir ayetle cevaplıyor. Bir daha yazıyorsun, bu sefer 3-4 ayet. Mübarek Kur'an, haşa, sanki bunlara inmiş...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
size bundan sonra açıklama yapmak istemiyorum. sizin sünnet dediğiniz şeye uymuyorum diye beni haşa müşrik yaptınız. nerdeyse putperets yaptınız. çok incitici sözler sarfediyorsunuz. ondan sonra kalkıp müslüman kesiliyorsunuz. kardeşim ben kitaba uymuş muyum? ona inanmış mıyım? inanmışım. sen daha beni nasıl olurda müşrik, sünnet münkiri yada munafık edersin eh cahil..

size yazı yazmak istemiyorum hepinize cevabım vardı ama yazmıyacam. çünkü yazdıklarımla alay edersiniz ve kelimeleri değiştirerek başka anlamlar çıkarırsınız..

size zekat vermek , namaz kılmak, ibadetin sınırı yok dedim. sizde zekatın olması ve farz olduğu gerekliliğini savundunuz.
kardeşim zaten ben zekat yok demedimki sanki böyle söylemişim gibi.

Değerli islamcı

Bizlere açıklama yapmak zorunluluğunuz tabii ki yok. Bir paylaşım platformu olması hasebiyle yazdıklarınızın, iddia ettiklerinizin sorgulamasıdır bunlar. Hele ki bu iddialarınız " din " ile alakalı olunca, sizden açıklama beklemek hakkımızdır.

Bizim "sünnet dediğimiz" değil, 1400 yıllık bir gerçek ve mesuliyettir bu. Bunu biz icad etmedik. Bunlar Peygamberimizin emirleridir. Uyup uymamakta sizi kimse zorlamaz. Ama inkar ederseniz karşınıza milyonlarca insan çıkacaktır, unutmayın.

Kitaba inanmışlığın konusunda yorum yapamayız, Allah ile sizin aranızdadır. Karışamayız. Bizim size karşı reddimiz ve gayretimiz, Kur'an da olmayan manaları isnat etmeniz ve inkar etmeye çalıştığınız hadisler ve sünnetlerdir.

Sizin kelimelerinizden çıkan anlamları biz saptırmadık ama velev ki saptırdık diyelim, düzeltin, izah edin, anlatın. Davanız hak dava ise...

Biz size zekatı namazı inkar ediyorsunuz demedik. Mesajlar hala asılı duruyor, kaçmayın. Size şunu sorduk. Sizin iddianıza göre: " Kur'an da her muamelatın teferruatı, hiç eksiksiz ve herkesin anlayacağı şekilde var" sa, ki bu sizin iddianızdır, çünkü bu şekilde konuşarak aynı zamanda " Hadislere gerek yoktur " diyorsunuz, neden zekatın, namazın miktarı yok. Soru bu, bunu sizde anladınız, bu forumda ki herkes de...

Şimdi, sayın islamcı
şunu hepimizin çok iyi anlaması gerekiyor. Burası bir İslami paylaşım platformudur. İnsanlar paylaşırlar ve tartışırlar. İnançlarımızı döğüştürmüyoruz burada. Herkesin inancı kendine. Sadece doğruları bulmak adına ve Allah adınadır ne yapıyorsak. Bu arada nefsimizden bulaşan hareketler de olabilir, herkes için hoşgörü göstermek doğrusudur. Yanlız şunun unutulmaması gerekir ki, " Allah " adına yapılan her iddianın hesabı hesabını herkes çok açık ve net bir biçimde vermek zorundadır. Ya da susmak, susmak, susmak...
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
size bundan sonra açıklama yapmak istemiyorum. sizin sünnet dediğiniz şeye uymuyorum diye beni haşa müşrik yaptınız. nerdeyse putperets yaptınız. çok incitici sözler sarfediyorsunuz. ondan sonra kalkıp müslüman kesiliyorsunuz. kardeşim ben kitaba uymuş muyum? ona inanmış mıyım? inanmışım. sen daha beni nasıl olurda müşrik, sünnet münkiri yada munafık edersin eh cahil..

size yazı yazmak istemiyorum hepinize cevabım vardı ama yazmıyacam. çünkü yazdıklarımla alay edersiniz ve kelimeleri değiştirerek başka anlamlar çıkarırsınız..

size zekat vermek , namaz kılmak, ibadetin sınırı yok dedim. sizde zekatın olması ve farz olduğu gerekliliğini savundunuz.
kardeşim zaten ben zekat yok demedimki sanki böyle söylemişim gibi.

BİZDE size zekatı inkar ediyorsunuz demedik kuranın bize net olarak açıklamadıgını biz size açıklamasıyla ifade ettik ve verdiginiz cevaplarda gerekli bir açıklama beyan edilmemişti sadece farz olan konular geçerliydi namaz ve ibadette sınır yok dediginiz bizde dedik ki neye dayanarak söylüyorsunuz bizde sorumuzun devamını getirdik sizden bir yanıt bekledik ve sizde bize yanıt verirken dahi akli selim bir yanıt degildi yani kulların ibadet veyahut namazı nazıl veya kaç rekat kullara bırakılmış yanıtını verdiniz bizde bu konuda ayet yoktur dedik ve kaynagı yine kurandan verdik netice itibari ile bizler size hiç bir şekilde yalan söylemedik ve size iftira atmadık netice itibari ile her şeyi kuranın ifadesiyle belirttik

selametle
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
benim size sorularım yanıtlanmadı neden??


bizde biliyoruz onun ayet olduğunu ama peygamberimiz kuranı okumamış mı?
Allah(c.c.) u teala peygamberimize vahyetmemiş mi?
kuranın içinde Allah(c.c.) ın peygamberimize verdiği emirler yazmaz mı?
ona sadece iman ettik ama okumadık mı diyeceksiniz??
deki diye Allah(c.c.) peygamberine emir veriyor. peygamberimizde bu emirden çıkıp başka şeyler mi söyliyecek???
yada tamamen yanlış şeylere mi yönlendirecek??


Biz bıkmadan, usanmadan sana cevap vereceğiz islamcı kardeş Bir sorduğuınu bin kez daha tekrarlasan bile.

Kur'an da bazı ayetlerde, " - Rasülüm de ki " ifadesi ile başlayan emirlerin, bu şekilde başlaması Kur'an ın belagatıdır, bir üsluptur.

Yani sadece bu tarz ifadelerimi Allah (cc) Rasülüne ""söyle " diye emir vermiş, tabii ki hayır. Kur'an da ki emirler tüm insanlık içindir. Peygamber Efendimiz de bu emirlere hiç bir farklı hüküm eklemeden ve çıkarmadan insanlığa nakletmiştir, şu farkla. Açık ve net olmayan, içinde gizler saklayan ayetleri insanlığa açıklayarak, anlatarak, izah ederek. İşte siz bunu anlamıyorsunuz. Biz de O'nun anladığı kadar anlayabiliriz diyorsunuz ve anlamadığınız yerlerde de anlamları tahrif etmeye başlıyorsunuz. Ciddi ve kabul edilemez bir tehlike. Hiç hoş görülebilir bir şey değil bu. Bu iddialarınızı bir şeriat ülkesinde yapsanız kelleniz gider.


bu arada ehil demekle neyi kastediyorsun?
o ehil dediğin kişininde senin gibi insan olduğunu ve senin gibi düşündüğünü unutma. sadece onun anladığı biçimde uymuş oluyorsun. o ehil dediğin kişinin 2 beyni mi var?
yada Allah(c.c.) sadece ona lutfetti de sana lutfetmedi mi??

Her hangi bir konuda ehil olmak, o konu ile alakalı bütün ilimlere sahip olmak ve tahlil edebilip, bir takım kararlara varabilmek demektir.

Evet, herkes insan ama hepsi farklı. Fiziki farklılıkları koy bir yana. İdrak etme, mukayese etme, benzetme, öğrenme, izah etme, hissetme ve daha bir sürü hususiyetler insanlarda farklı farklıdır. Kur'an bir ilimdir. Caddede çöp süpürmenin bile kendine göre incelikleri, usülleri, tekniği var. Bilmeyenin eline ver, süpürgeyi tutmasını bilmez. Şimdi diyebilirmisin ki, ben Peygamber Efendimiz kadar Kur'an ı iyi okurum, iyi anlarım, iyi hissederim, iyi izah edebilirim. Bunu söyleyemezsin tabii ki. En azından şunu anlamak lazım. Peygamber Efendimize bunlar İlahi bir kudret tarafından öğretildi, senin benim gibi internet sayfalarından değil. Senin hocan internet ya da her kimse, O'nun ki Allah. Mukayese mi edebilirsin.


benim anlamadığım şu değiştirilmeyecek ve apaçık kitap yerine neden başka bir kaynak tercihiniz hep bu yönde????

Başka bir kaynak tercihimiz yok. Kur'an dır tek kaynak. Ama biz Kur'an ın teferruatlandırılmamış, şekillendirilmemiş, miktarlandırılmamış kısımlarını Peygamberimizden öğreniyoruz.


kurandaki emir ve yasaklara uymak hem resule hemde Allah(c.c.) a itaat değil midir?
yoksa kuranın dışında bir emir geldide bizi Allah(c.c.) u teala bundan mahrum mu bıraktı?
yada peygamberimiz kuran dışında bize emirler mi yağdırdı?

peygamberimize direk gelen emirlerde görmüyor musun; deki: , deki; sürekli deki söyleniyor ayetlerle. neden bu söyleniyor sence?? peygamberimiz bu Allah(c.c.) ın deki emrine uymayıp başka kelimeler mi sarfetti????

Peygamberimiz Kur'an da bizim göremediklerimizi bize izah etti. Biz de aldık, kabul ettik. Hepsi bu. Bununla alakalı sana bir kısım sorular yönelttik ama hiç birine cevap veremedin. İşine gelmedi mi, ben küstüm, eyvallah diyor susuyorsun... Sonra aklına bir şey geliyor, tekrar alakasız alakasız yerlerden dem vuruyorsun...


haşa peygamber kuranın anlamından başka sözler mi uydurmuştur?
haşa o kurandan başka bir şey mi söylemiştir?
haşa kuran sizin üstadlarınız tarafından mı korunmuştur?

Haşa...
Haşa...
Haşa...
da, e niye inanmıyorsunuz o zaman!?

bana bu soruların cevaplarını neden yazmadınız? neden bu sorulardan kaçarsınız ve bana iftiralar atarsınız. hep bu sorulardan kaçmak için elinizden ne gelirse yaparsınız..

Hiç bir sorudan kaçmadık islamcı kardeş. Ateş olup parlama ve " yavuz hırsız " rolerine girme. Allah da, bu forum ehli de kaçanı ve kalanı görüyor :)
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
bu konuda ve açıklamaları ile bekir abimize katılıyorum biz ilk önce kuranıve her yönüyle onu ele alıyoruz netice itibari ile bizim size sordugumuz soruların hiçbir yanıtı tam anlamıyla gelmedi verdiginiz ayetleri inkar etmedik üstelik kabul ettik hiçbir şekilde inkar edemeyiz fakat biz ayettede ALLAH dedigi gibi bazı ayetler muhkem bazıları mutesabbis ayetlerdir bazı ayetlerde peygamber s.a.v açıklamasını istemiştir bu konuda ayetlerle sabittir örnek olarak namaz zekat hac helal ve haram konularında ve hatta bazı noktalarda ana ve babaya dahi itaat edilmeyecegi vebugibi konularada kuran çercevesinde açıklama yapılmıştır egerki bir açıklama ve yahut bir şey ispatlayacaksanız sizi bekliyoruz fakat açıklama yapılırken nefsi açıklama olmasın
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
İbni Ömer ve Aişe radıyallahu anhüma'dan rivayet edildiğine göre Resülullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

"Cebrail bana komşuya iyilik etmeyi tavsiye edip durdu. Neredeyse komşuyu komşuya mirasçı kılacak sandım




İbni Mes'ud radıyallahu anh dedi ki :

Bize, doğru söyleyen, doğruluğu tasdik ve kabul edilmiş olan Resülullah sallallahu aleyhi ve sellem haber verdi ve şöyle buyurdu :

"Sizden birinizin yaratılışının başlangıcı, annesinin karnında kırk günde derlenir toplanır. Sonra ikinci kırk günlük süre içinde pıhtı haline döner. Sonra da bir o kadar zaman içinde bir parça et olur. Daha sonra Allah bir melek gönderir ve melek, ona ruh üfler. Bu melek dört şeyle; anne rahmindeki canlının rızkını, ecelini, amelini, iyi biri mi, yoksa kötü biri mi olacağını yazmakla emrolunur."

Abdullah İbni Mes'ud der ki: Kendisinden başka ilah olmayan Allah'a yemin ederim ki, sizden biri, cennetliklerin yaptığı işleri yapar ve kendisi ile cennet arasında sadece bir arşın mesafe kalır da, sonra anne karnında yazılan yazının hükmü öne geçer, cehennemliklerin yaptığı işleri yapar ve cehenneme girer. Yine sizden biri cehennemliklerin yaptığı işleri yapar ve kendisi ile cehennem arasında bir arşın mesafe kalır; sonra anne karnında yazılan yazının hükmü öne geçer ve o kişi cennetliklerin yaptığı işleri yapmaya devam eder de, neticede cennete girer.[


Numan ibni Beşir radıyallahu anhüma' dan rivayet edildiğine göre, Rasülullah saîlallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

"Mü'minler birbirlerini sevmekte, birbirlerine acımakta ve birbirlerini korumakta bir vücuda benzerler. Vücudun bir uzvu hasta olduğu zaman, diğer uzuvlar da bu sebeple uykusuzluğa ve ateşli hastalığa tutulurlar."[1]



Ebü Hüreyre radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre, Rasülullah sallallahu aleyhi ve sellem:

"Müflis kimdir, biliyor musunuz?" diye sordu. Ashab:

- Bizim aramızda müflis, parası ve malı olmayan kimsedir, dediler. Rasülullah sallallahu aleyhi ve sellem:

"Şüphesiz ki ümmetimin müflisi, kıyamet günü namaz, oruç ve zekat sevabıyla gelip, fakat şuna sövüp, buna zina isnad ve iftirası yapıp, şunun malını yiyip, bunun kanını döküp, şunu dövüp, bu sebeple iyiliklerinin sevabı şuna buna verilen ve üzerindeki kul hakları bitmeden sevapları biterse, hak sahiplerinin günahları kendisine yükletilip sonra da cehenneme atılan kimsedir" buyurdular.[1]


Ebü Hüreyre radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

"Kendisini (doğrudan) ilgilendirmeyen şeyi terketmesi, kişinin iyi müslüman oluşundandır

De ki: "Siz, Rabbimin rahmet hazinelerine sahip olsaydınız, o zaman bile, harcamakla tükenir endişesiyle elinizi sıkı tutardınız; insanoğlu zaten daima cimridir"[2].

Cömertlik yerli yersiz saçıp savurmak değildir. Allah'ın kullarına, dikkatlice ve nimetin kıymetini bilerek vermektir. Nitekim, Cenab-ı Hak bu konuda şu ölçüye uymamızı buyurur:

"Elini boynuna bağlayıp cimri kesilme, büsbütün de açıp tutumsuz olma, yoksa pişman olur, açıkta kalırsın








Cabir radıyallahu anh' den rivayet edildiğine göre, Resülullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

"Zulümden sakınıp kaçınınız. Çünkü zulüm, kıyamet gününde zalime zifiri karanlık olacaktır. Cimrilikten de sakınınız. Çünkü cimrilik sizden önceki ümmetleri helak etmiş, onları birbirlerinin haksız yere kanlarını dökmeye, haramlarını helal saymaya sevketmiştir



Ebü Hüreyre radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre Resülullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

"Kendi yetimini veya başkasına ait bir yetimi himaye eden kimseyle ben, cennette şöyle yanyana bulunacağız."

Hadisin ravisi Malik İbni Enes, -Peygamber aleyhisselam'ın yaptığı gibi- işaret parmağıyla orta parmağını gösterdi



Bir kimse sırf Allah rızası için bir yetimin başını okşarsa, elinin dokunduğu her saç teline karşılık ona sevap vardır



Bir kimse, müslümanların arasında bulunan bir yetimi alarak yedirip içirmek üzere evine götürürse, affedilmeyecek bir suç işlemediği takdirde, Allah Teala onu mutlaka cennete koyar".[3]

"Affedilmeyecek suç" ifadesi hatıra iki büyük günahı getirmektedir:

Biri Allah'a şirk koşmak yani Allah'dan başka bir ilahın varlığını kabul etmek, diğeri de kul hakkı yedikten sonra onu helal ettirmemektir


Allah, Kitabı, Resulü, mü'minlerin yöneticileri ve tüm müslümanlar için nasihattir



Aişe radıyallahu anha'dan rivayet edildiğine göre, Resülullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

"Kim bizim bu dinimizde ondan olmayan bir şey ortaya çıkarırsa, o şey kabul edilmez."

Müslim'in bir rivayeti şöyledir:

"Kim bizim dinimizde olmayan bir şey yaparsa o merduttur, makbul değildir."

(Buhari, Sulh 5; Müslim, Akdiye 17,18. Ayrıca bk. İbni Mace, Mukaddime 2




Ebü Bekre Nüfey' İbni Haris es-Sekafî radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

"İki müslüman birbirine kılıç çektiği zaman, öldüren de, ölen de cehennemdedir".

Bunun üzerine ben:

- Ya Resulallah! Öldürenin durumu belli, ama ölen niçin cehennemdedir? diye sordum.

Resül-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem:

- "Çünkü o, arkadaşını öldürmek istiyordu" buyurdu

sevgili islam kardeşim bakın bu hadislere ve birde kitaba bakın zıttı bir açıklama çıkacak mı ve peygamber s.a.v kitabın zıttını söylemişmidir peygamber s.a.v zamanında onun sözlerini yazan katipler vardı bir de kitabullahı yazan katipler vardı bir hadisin yalan oldugunu nasıl anlarız tabi ilk kaynak kurana bakarak anlasılır



selametle
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
doğrudur. iyliği emreden ve yardımlaşmayı gerektiren işler.






süre konusunda doğruluğunu bilemem ama daha doğmakta olan bir insanın iyi birimi kötü birimi olacağımı emrolunuyor??


yada kuranda belirttiğine göre insanlar doğmadan önce Allah(c.c.) a söz vermiş olmuyor mu? dünyada iken sana ibadet edeceğime yemin ederim demiyor mu? bu yüzden tüm doğan insanlar müslüman kabul edilmiyor mu??






yani nsanlar ne kadar iyilik yaparsa yapsın, annesinin karnında kötülük yapdığı yazılıysa cehenneme girer öylemi? sapkınlığınız burdan belli oluyor..
yada ne kadar kötülük yaparsa yapsın anne karnında iyilik yaptığı emrolunduysa cennete girer öyle mi? dediklerinden bu anlam çıkar kardeş.



diğerlerine sözüm yok kardeşim zaten kuranda olanların tekrarıdır.


kişinin ne yapacagı bellidir fakat bu hadiste genel bir açıklama yinede kişeye bırakılmıştır ve ALLAH kişiye hem akıl hemde düsüne bilme kabileyiti vermiştir yani sen bu yazılanı terse cevire bilirsin
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
bunu bir üslup olarak mı görürsünüz? size başka bişe diyemem. peygamberimize gelen emirlere üslup dersiniz.

Bak kardeşim, yazılanı anlayamama gibi bir durum olunca, tekrar tekrar sormak, söyleneni farklı anlayıp, bulandırmaktan çok çok hayırlıdır.


neyi anlamıyoruz peygamberimizin açıkladığına mı inanmıyoruz? haşa peygamberimiz kuranı öğretti ve o yazdırdı. ve dediğiniz gibi bazı açıklanamayan şeyleri onlara öğretti. hatta bazı şer dediğimiz olayların hayır olduğunu ve Allah(c.c.) ın bizi denemesi için vasile kıldığını anlattı.
haşa biz peygamberimiz gibi algılayamayız....onun gibide düşünemeyiz.

Çok güzel islamcı. Sen böyle düşünüyorsan, hiç problem yok.


lafları çarpıtıyorsunuz. kitap kendisine ben apaçık bir kitabım dediği için böyle dedik. yani anlayabilmemiz mümkün.

Ancak anlayamadıklarını Peygamberimizin izahı ile anlamalıyız değil mi islamcı, evet.


sadece bu kadarsa amenna bende onları öğrenmek istiyorum. ama kurandan tamamen kopuk ve tamamen zıt olaylar kuranla bire birmiş gibi gösteriliyor ben buna karşıyım. o yüzden peygamberimizin sözleri tahrif edilmiş diyorum. sadece kurana uyanlar tercihimdir. yani bunu peygamberimiz söylemiştir diyerek uyuyorum.
biliyorsunuz ki kurana ters konuşmaz peygamberimiz...

Kur'an a ters ve Peygamberimiz adına uydurulmuş, eksiltilmiş, fazlalaştırılmış, anlamı değiştirilmiş her şeye biz de itiraz ediyoruz. Bizim kör bir taassubumuz yok islamcı.


inanmadığımızı nerden çıkardın bekir kardeş?? biz peygamberimizin sözlerine inanırız. onun açıklamaları bize gerektir. ama aradan baya yıllar geçti ve peygamberimizin sözleri tahrif edildi. siz buna inanmıyorsunuz?? yani değiştirildiğine inanmıyorusunuz??

Tahrif edilmiş her şeye, Kur'an dan yada Hadisten, her şeye ve hatta senin, benim sözümden de tahrif edilmiş her ne varsa itiraz eder, Allah 'a sığınırıız.

Ancak, anlamak, doğru olanı anlamak, anlıyorum sanıp da yanlışla amel ve iddia da bulunmamak, işte bu şartla...
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
bak kardeşim ben Allah(c.c.) ı noksan sıfatlardan tenzih ederim. tabiki o, zamanı yaratmıştır. neyin önce neyin sonra ve kişinin ne yapacağını bilir. ama yinede imtihan eder. neden? çünkü Allah(c.c.) adaletlidir.

siz anca benim terslediğime terssiniz. ne dersem muhalefetsiniz. bi bakın bana laf anlatağınıza benim gözümle bakın. ayet ne anlamda olursa olsun yanlış anlama düşmez.
hadiste böyle değil tabi başka anlamlara çevirilince neden yanlış anlamlara neden oluyor?? çünkü insan sözü.

bu arada kişi yaptığından sorumludur. ne yapsa kendine eder. yaptığın iyilik nerde olsa karşına çıkar. yaptığın kötülükte nerde olsa karşına çıkar. Allah(c.c.) zerre kadar iyliğide, zerre kadar kötülüğüde bilir ve ortaya çıkarır. çünkü Yüce Allah(c.c.) adaletlidir.
siz bunu anlamak istemiyorsunuz..



bizlerde diyoruz ki hadisin yanlış veya dogru oldugunu nereden anlaya biliriz tabiki kuranda size bir örnek vereyim sevgili islam kardeş sözde hadis aslında degil fakat öyle söylüyorlar bakın ne diyor kadından devlet başkan ve ona hiçbir şey danısılmazmış yoksa yanlış bir yol gösterirmiş bu tamamen yalan ve bunun yalan oldugunu nereden anlıyacagız ilk kaynak kuran bakalım kadından devlet başkanı olunurmuymuş olunurmuş ve hatta ona ilmi konularda danışıla bilinirmiş bunu konuda hz.süleymannın kurandaki kıssasına bakıldıgında dogruluk ortaya çıkıyor gelelim kadından fikir almaya alınır bu da peygamber s.a.v eşlerinde bazı konularda fikir aldıgı ortadadır peki bunu yapan peygamber s.a.v niye yasaklasın böyle bir şeyin işte hadis kitaplarındaki böyle ayrıntılı konular yazılınca bizim zavallı kesim sadece soruyu alıp millette hadis gibi yuttururlar


selametle
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
casus kardeş zaten bizim sünneti ve peygamberin sözlerini inkar ettiğimiz yok. sadece bu peygamberin sözü değildir deriz. bununda peygamberin sözü olmadığınıda nerden anlarız kurandan anlarız.

benim üstünde durduğum şey, yanlış hadislerinde var olduğu ve kuran gibi korunur olmadığıdır.

korunan olanlarda var örnek size verdigim zekat hac namaz neyin haram neyin helal oldugu kuranda ve hadislerde belirtilmişoldugu cenaze namazı ve kabir azabı şefaatin varlıgı ve vb konularda açık hüküm verildigi görülüyor
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
ondan süphemizyok ayet dogru söylemiştir hasır suresi bakın ve haram konulan tüm ayetlere bakın


Onlar ki, ellerindeki Tevrat ve İncil’de yazılı bulunan o elçiye, o ümmi peygambere uyarlar. O ki kendilerine iyiliği emreder, onları kötülükten men eder; onlara temiz ve hoş şeyleri helal, pis ve çirkin şeyleri haram kılar….” (A’raf suresi 157. ayet)
 

sanem

New member
Katılım
15 Mar 2008
Mesajlar
26
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
43
Hadisleri kabul etmeyen zihniyetin en büyük handikapı, Kuran-ı Kerim'i anlamamalarıdır. Kuran'ın bir kısmını kabul edip, bir kısmını görmezden gelmeleridir. Ah bi görseler bu gerçeği , ne kadar büyük bir tehlikede olduğunu görecekler.
 

KaYnUkA

New member
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
147
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
37
yaa ALLAH askına yeter yaa...
ben buraya üye oldugumdan beri aynı tartışmalar yapılıyor...
işin tuaf tarafı aynı dini konuşmamız halınde çok uç noktalarda iki fikir olması...
lütfen artık bunu bagıra bagıra cok kez soyledım ve son kez soyleyecegım...
kuran tek basına yeter dıyen kardeslerım lütfen bakın sıze sızın savundugunuz dusunceye gore cevap verıyoruz gene bıldıgınızı soyluyorsunuz...
alakasız yerlerden ornekler verıyorsunuz...
bakın sıze ALLAH c.c. ın kuranından ayetler yazıyorum acık tek tek butun ayeterı kontrol edın ıstersenız...
sıze en ıyı cevabı kuran verıyor...
orada kuranı kerımın acıklamasını yapması ıcın peygamberımızın gonderıldıgını yazıyor hemde acık bır sekılde...
eger ALLAH bıze kuranın acıklanması gerektıgını soyluyorsa sız kım oluyorsunuzda kuran tek basına anlaşılır diyorsunuz...
(haşa) ALLAH hatamı yaptı peygamberımızi yollamakla...
kuran tek basına yeterdide (haşa) ALLAH bunu bilmiyorduda onun için mi yolladı peygamberımızı...
biz tabikide kuranı ikincı sıraya almıyoruz...bızım ıcın en onemlı kurak koyucu kurandır...
biz sadece o kural koyucunun sadece temel olan konularda bilgi verdigini ve peygamberımızınde o kurallarının ayrıntılarını anlatması açıklaması ve bize ögretmesi için yollamıstır ALLAH c.c. bunun aksini inlar etmek kuranı inkar etmek demek olur ki ALLAH muhafaza...
şimdi tek tek bir daha yazayım kuran ayetlerını...
bunlarada itiraz ediyorsanız artık kusura bakmayın kurandan baska bir yerden delil sunamayız...





Furkan-27 -“ O gün zalim kimse ellerini ısıracak: "Eyvah!" diyecek, "keşke Peygamberin yanında bir yol tutsaydım!"

peygamberin yolundan ayrılanlar uyarılıyor işte...




NAHL-44. “Apaçık mucizeler ve kitaplarla (gönderildiler). İnsanlara, kendilerine indirileni açıklaman için ve düşünüp anlasınlar diye sana da bu Kur'an'ı indirdik”.

burda peygamberin kuranın açıklamasını yapması için gönderildigi açıkça yazıyor...eger kuran tek basına anlaşılır dıyorsanız (haşa) ya bu ayet yalandır yada ALLAH hata yapmıstır...


64.” Biz bu Kitab'ı sana sırf hakkında ihtilafa düştükleri şeyi insanlara açıklayasın ve iman eden bir topluma da hidayet ve rahmet olsun diye indirdik.”

burada yine peygamberin kuranın açıklayıcısı oldugu soylenıyor...


NİSA Suresi 80- Kim peygambere itaat ederse Allah'a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, biz seni onlara bekçi olarak göndermedik.

peygamberın söyledigi söze itaat edilmesi söleniyor...öyleki peygambere itaat eden ALLAHa itaat ediyor konumuntda tutuluyor...


Nisa-59- Ey müminler, Allah'a itaat ediniz; Peygambere ve sizden olan (Ululemr'e) devlet yetkililerine de itaat ediniz. Eğer gerçekten Allah'a ve ahiret gününe inanmışsanız herhangi bir konuda anlaşmazlığa düştüğünüzde o meselenin çözümünü Allah'a ve Peygamber'e havale ediniz. Bu sizin hesabınıza en hayırlı ve en iyi akıbet vaad eden bir tutumdur.

allaha itaat yıne peygambere ıtaatdan gecıyor...vee bir çözüm aranıldıgı zaman ALLAHA ve peygambere havale edın dıyor.bakın sadece ALLAHa demıyor peygamberde gecıyor aynı ayetın ıcerısınde....


nisa-13 Bunlar Allah’ın sınırlarıdır .Kim Allah’a ve elçisine itaat ederse onu altından ırmaklar akan ebedi kalacakları cennetlere sokar. İşte büyük kurtuluş ve mutluluk budur.


ALLAH kendısıne ve peygamberıne itaat edenleri cennetıne koyacagını söyluyor..
nburada ALLAHa itaat tek basına degıl peygamberede ıtaat edılmesı gerektıgı soylenıyor..



nisa-14 Kim Allah’a ve elçisine isyan eder ve O’nun sınırlarını aşarsa onu da içinde ebedi kalacağı ateşe sokar. Onun için alçaltıcı bir azap vardır.

sadece ALLAHa isyan degil peygambere isyande cezasız kalmıyor..ve hatta ALLAHa isyanla yan yana tutuluyor...


33/Ahzab,21 - "Andolsun Allah'ın elçisinde sizin için Allah'a ve ahiret gününe kavuşmaya inanan ve Allah'ı çok anan kimseler için (uyulması gereken) güzel bir örnek vardır"

burada ise peygamberimizin sünnetlerine uymamız emrediliyor...ALLAH güzel örnekleri peygamberimizde gösteriyor...neden biz onu örnek almayalımki..


33/Ahzab, 36"ayrıca bkz. 59/Haşr, 7 - "Allah ve Rasulü bir işte hüküm verdiği zaman, artık, inanmış bir erkek ve kadına, o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Rasulüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur"

burda peygamberimizinde hüküm verme yetkisine sahib oldugu söyleniyor...



9/Tevbe, 29- "Kendilerine kitap verilenlerden Allah'a ve ahiret gününe inanmayan, Allah'ın ve Rasulü'nün yasakladığını haram saymayan ve hak dini din edinmeyenlerle, boyun eğerek kendi elleriyle cizye verecekleri zamana kadar savaşın"

burdada yıne peygamberımızın yasakladıgını haram saymamız soylenıyor..demekkı hersey ayrıntılı olarak kuranda yazmıyor...temel kuranda bulunuyor.bunun ayrıntılarını ise peygamberımız bıze ogretıyor...
ve onun kuran da bulunmayan bır seyı yasaklaması halınde onun haram sayılması gerektıgı soylenıyor...
sımdı dıyeceksınız kuranda yazmaz olurmu hersey kuranda yarıntılı yazar...
eger yazsaydı o yasaklanan ALLAH ın yasaklaması olurdu ve bu ayette gecen "peygamberın yasaklaması" cumlesı olmazdı...
peygamberımızın yasaklamasıda kuranda olamayacagına göre demekkı peygamberımız kuranda temelı olan ayrıntıları bulunmayan konuları acıklamıstır...
hem her konu kuranda ayrıntılı olarak olsa kuran cıltler halınde olur okunamaz durumda olurdu....

A’raf suresi 157. ayet- Onlar ki, ellerindeki Tevrat ve İncil’de yazılı bulunan o elçiye, o ümmi peygambere uyarlar. O ki kendilerine iyiliği emreder, onları kötülükten men eder; onlara temiz ve hoş şeyleri helal, pis ve çirkin şeyleri haram kılar….”

burda peygamberlerın helal ve haram kılma yetkısıne sahıp oldugu yazıyor...




evet bundan sonrada hala kuran tek basına anlamamıza yeter dıyorsanız dıyecek baska bıseyım yok benım...çünkü o halde kendı kendınızı yalanlamıs olursunuz...çünkü siz herseyın kuranda olsugunu savunuyorsunuz...kuranda ise peygamberın kuranı acıklaması helal ve haram koyma gibi yetkilerin oldugu yazıyor....
kuranın yazdıgı yalan olamayacagına gore sızın savundugunuz dusunce yalandır ve yalnıstır....
hala inkar edersenız sızın ıcın hıdayet dılenmekten baska bısey yapamayız...
çünkü gözünüzün önunde yazılanları gormuyorsunuz...
ınkara saplanmıs bır beyın hıc bırsey gormez...
tıpkı ebu leheb gıbı...
yerden bır avuc tas almıs ve peygamberımıze bu taslar sana iman etsın allahın varlıgını soylesın sana ınanırım demıs..oeygamberımızde pekı benım elımdemı senın elındemı sehadet etsın buyurmus...
sonra o taslar ubu lehebın elınde allaha ve resulune ıman ettıklerı halde ebu leheb ıman etmemıs ve bu sıhırden baska bısey degıldır demıs...
yanı anlayacagınız sız kendınızı ınkara kaptırdınızmı sıze kuranda ne kadar ornek verırsek verelım sız yıne ınkar edeceksınız....


"ALLAH'IN RAHMETİ,BEREKETİ,MEGFİRET VE HİDAYETİ HEPİNİZİN VE HEPİMİZİN ÜZERİNE OLSUN"

 

KaYnUkA

New member
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
147
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
37
A’raf suresi 157. ayet- Onlar ki, ellerindeki Tevrat ve İncil’de yazılı bulunan o elçiye, o ümmi peygambere uyarlar. O ki kendilerine iyiliği emreder, onları kötülükten men eder; onlara temiz ve hoş şeyleri helal, pis ve çirkin şeyleri haram kılar….”



9/Tevbe, 29- "Kendilerine kitap verilenlerden Allah'a ve ahiret gününe inanmayan, Allah'ın ve Rasulü'nün yasakladığını haram saymayan ve hak dini din edinmeyenlerle, boyun eğerek kendi elleriyle cizye verecekleri zamana kadar savaşın"



33/Ahzab, 36"ayrıca bkz. 59/Haşr, 7 - "Allah ve Rasulü bir işte hüküm verdiği zaman, artık, inanmış bir erkek ve kadına, o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Rasulüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur"




yanılmıyorsam bunlar yeterli gelebilir kardeşim....
işte kuranda peygamberın helal ve haram koyma yetkisine sahip oldugu söylüyor..
ve hatta kuranda gecenlerın temel olusturdugunu ve peygamberımızın temel olan kuralları açıklayıcı olarak geldıgını soyler...
eger bundan da şüphen varsa bunlarla ilgili ayetlerde sana yazabilirim.....
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
yine başa döndük. ben size hadislerin olmadığını mı söyledim?? yada peygamberimizi inkar mı ettim? kuranı inkar mı ettim? Allah(c.c.) ın kuralları üzerine peygamberimiz kural koymaz diyorum.. sizde koyar diyorsunuz işte tüm mesele bu.

kural koyamaz biz koyar demiyoruz ki fakat açıklama yapılır bu açıklama kurana uyan açıklamalardır kuranın dısında bir açıklama yapılmıyor
 
Üst Alt