Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Başka kaynağa ihtiyaç yoksa buyrun cevap verin

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
tamam sen başlığa cevap veremedim sıradaki sünnet munkiri gelsin
emin olunki Allahın ayetlerini sizden iyi anlıyoruz neden mi çünkü bizim öğretmenimiz resullullahtır hani devreden çıkarmaya çalışıp yerine aklınızı geçirmeye çalıştığınız resulullah sizin ise kendi aklınızdır ve hiç birinizin aklı ve algılayış biçimi aynı değildir o yüzdendirki sünnet munkirleri kendi aralarında bile anlaşamazlar ve gülünç duruma düşerler

arkadaş siz diyorsunuzki resulullaha uymayın gelin aklımıza uyun şunu bilinki biz sizin aklınıza uymayız Allahı ayetlerinide mızrağın ucuna takmaktan vazgecin


ben size atesit demedim işte senin ve senin gibilerin algılayış şekli bu kadar basit

ama üstüne alınıyorsanda alınabilirsin zaten sünnet munkirliğinin sonu ateizimdir bunun çok örneklerini gördük

rabbimi sormussun rabbim kimdir diye

senin için yeterliyse rabbim kendini soranlara verdiği cevap şöyledir



186- Eğer kullarım sana benden sorarlarsa onlara de ki; ben kendilerine yakınım , bana dua edenin duasını, dua edince, kabul ederim. O halde onlar da benim çağrıma olumlu karşılık vererek bana iman etsinler ki, doğru yolu bulsunlar. bakara


4- Gökleri-yeri ve ikisinin arasında bulunanları altı günde yaratan, sonra arşa hükmeden ( istiva eden) Allah'tır. O'ndan başka bir dostunuz ve şefaatcınız yoktur. Düşünüp öğüt almıyor musunuz?

5-Allah, gökten yere kadar olan bütün işleri düzenleyip yönetir. Sonra işler, sizin hesabınızla bin yıl kadar tutan bir gün içinde O'na çıkar.

6- O görüleni de görülmeyeni de bilendir üstün ve merhametli olandır.

7- O Allah ki, her şeyin yaratılışını güzel yaptı ve insanı yaratmaya çamurdan başladı.

8- Sonra onun soyunu nutfeden, hakir bir suyun özünden çoğalttı.

9- Sonra ona biçim verdi, ona kendi ruhundan üfledi ve sizin için kulaklar, gözler ve gönüller yarattı. Ne kadar az şükrediyorsunuz? secde





Evet Sadece Kuran diyenler kendi aralarinda da anlasamazlar o nedenledirki 100 ün üzerinde Mezhep,mesrep tarikat Seyh imam hoca Gavs kutup dervis ücler yediler kirklar gibi binlerce kola ayrilirlar cok gülünc bir durum,Hatta bu ayriliklari sebebiyle yakin tarihi verelim Irak/Iran tam 8 yil insan komaz katlederler her nedense bu salakligi yapanlar kendi taraftarlarini Allah icin savasti der Sehit ilan ederler.Hatta yasanan zaman Irak hala icerisindeki sadece Kuran diyenler hem güneydekiler hem ortadakliler bir birlerinin camiilerini yikar cocuklarina kadar katlederler ama adi hepsi sehit.Kendi Arkasindaki pisligi görmeyen karacahillerde böyle ahkam keserler...


Edaya bak gelsin siradaki,Vay be iste sana zamanimizin Kutubu hayir Gavsi iste gelsin siradaki.Nasilmis Cünki ögreten Resulmüs,Size omu dedi 100lere bölünün Allaha ragmen?Allah birlesin firkalara ayrilmayin derken?Bak banada resul ögretti benim yolumda aynen beyyinesi ile ama sen Kuranin beyyineligini istemeyensin degimi?



De ki “ Ben sizi ancak vahiy ile uyarıyorum.

Enbiya Suresi 45

Böylece biz seni, kendilerinden önce nice ümmetlerin gelip geçtiği bir ümmete sana vahyettiklerimizi okuman için gönderdik.

Rad Suresi 30

Bu Kuran, bana, sizi ve ulaştığı kimseleri uyarmam için vahyolundu.

Enam Suresi 19

Onlara ayetlerimiz açık açık okununca, bizimle karşılaşmayı ummayanlar “Bize bundan başka bir Kuran getir veya bunu değiştir.” dediler. De ki “Onu kendiliğimden değiştirmem benim için söz konusu olamaz. Ben sadece vahyolunana uyuyorum.”

Yunus Suresi 15
 

elkaria

Member
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
271
Tepkime puanı
3
Puanları
18
Yaş
43
Evet Sadece Kuran diyenler kendi aralarinda da anlasamazlar o nedenledirki 100 ün üzerinde Mezhep,mesrep tarikat Seyh imam hoca Gavs kutup dervis ücler yediler kirklar gibi binlerce kola ayrilirlar cok gülünc bir durum,Hatta bu ayriliklari sebebiyle yakin tarihi verelim Irak/Iran tam 8 yil insan komaz katlederler her nedense bu salakligi yapanlar kendi taraftarlarini Allah icin savasti der Sehit ilan ederler.Hatta yasanan zaman Irak hala icerisindeki sadece Kuran diyenler hem güneydekiler hem ortadakliler bir birlerinin camiilerini yikar cocuklarina kadar katlederler ama adi hepsi sehit.Kendi Arkasindaki pisligi görmeyen karacahillerde böyle ahkam keserler...


Edaya bak gelsin siradaki,Vay be iste sana zamanimizin Kutubu hayir Gavsi iste gelsin siradaki.Nasilmis Cünki ögreten Resulmüs,Size omu dedi 100lere bölünün Allaha ragmen?Allah birlesin firkalara ayrilmayin derken?Bak banada resul ögretti benim yolumda aynen beyyinesi ile ama sen Kuranin beyyineligini istemeyensin degimi?



De ki “ Ben sizi ancak vahiy ile uyarıyorum.

Enbiya Suresi 45

Böylece biz seni, kendilerinden önce nice ümmetlerin gelip geçtiği bir ümmete sana vahyettiklerimizi okuman için gönderdik.

Rad Suresi 30

Bu Kuran, bana, sizi ve ulaştığı kimseleri uyarmam için vahyolundu.

Enam Suresi 19

Onlara ayetlerimiz açık açık okununca, bizimle karşılaşmayı ummayanlar “Bize bundan başka bir Kuran getir veya bunu değiştir.” dediler. De ki “Onu kendiliğimden değiştirmem benim için söz konusu olamaz. Ben sadece vahyolunana uyuyorum.”

Yunus Suresi 15


metin mete

ben ne gavsa inanırım ne kutuba ne kırka ne 7 ye ne 70 ben Allahın bana kuranda sectiği ismi kullanırım
"Allah'a çağıran, salih amelde bulunan ve: "Gerçekten ben müslümanlardanım" diyenden daha güzel sözlü kimdir?" [Fussilet: 33]


benim 1 e 10 a 100 e bölündüğümü neye dayanarak söylüyorsun zan üzerine konuşuyorsun ben sadece Allahın bizi neye uymamız gerektiğini öğütlediği yere giderim bu yolda islamdır

"... Bugün size dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve size din olarak İslam'ı seçip-beğendim..." [el-Maide: 3]

"Muhacirlerden ve Ensar'dan ilklerle, güzel düşünüp güzel davranmada onları izleyenler var ya, Allah onlardan razı olmuştur; onlar da O'ndan razıdırlar. Onlara altlarından ırmaklar akan cennetler hazırlamıştır. Sürekli orada kalacaklardır. Büyük kurtuluş işte budur!" {Tevbe: 100}


muhacir ve ensara uymak sizin için şirk ama bizim için bir emirdir kurtuluş reçetesidir siz muhacir ve ensara nasıl uyuyorsunuz onları red ederekmi

ben Allahın kitabında resule itaat etmem gerektiğini bu itaatinse resulun kuranı yaşayıp yaşatmasıdır diye algılıyarak ona uyuyorum işte biz buna sünnet deriz biz bunun bereketiyle bereketleniyoruz siz ise mahrum kalıyorsunuz

"De ki, Allah'a ve Peygamber'e itaat edin! Eger aksine giderlerse, süphe yok ki Allah kâfirleri sevmez." [AL-I IMRAN: 32]

"Kim peygambere itaat ederse Allah'a itaat etmis olur. Kim de yüz çevirirse, biz seni onlara bekçi olarak göndermedik." [NISA: 80]

"Ey iman edenler! Allah'a, Peygamberine, Peygamberine indirdigi Kitab'a, ve daha önce indirdigi kitaba iman edin. Kim Allah'i, meleklerini, kitaplarini, peygamberlerini ve ahiret gününü inkâr ederse sapikligin en koyusuna düsmüs olur." [NISA: 136]

ibrahim ve beraberindekileri kendimize örnek alırız onlar kavimlerine şöyle demişlerdi



"İbrahim'le, beraberinde olanlarda sizin için çok güzel bir örnek vardır. Hani, onlar toplumlarına şöyle demişlerdi: "Biz sizden de Allah dışındaki kulluk ettiklerinizden de uzağız. Sizi tanımıyoruz. Sizinle bizim aramızda, siz Allah'a, yalnız Allah'a inanıncaya kadar, sürekli düşmanlık ve nefret olacaktır.." [Mümtehine: 4]

------------------------------------------------------------------------

siz sünneti inkar edenler kuran tek kaynaktır resulun kuran yorumunu kabul etmiyoruz diye ortaya idaa atıyorsunuz bende diyorumki bu idaanızı ispatlayın tebbet süresini bana açıklayın diey soru sordum cevaplıyamıyorsunuz bende cavaplayan gelsin diyorum idaanızı ispatlamınızı bekliyorum




 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
metin mete

ben ne gavsa inanırım ne kutuba ne kırka ne 7 ye ne 70 ben Allahın bana kuranda sectiği ismi kullanırım
"Allah'a çağıran, salih amelde bulunan ve: "Gerçekten ben müslümanlardanım" diyenden daha güzel sözlü kimdir?" [Fussilet: 33]


benim 1 e 10 a 100 e bölündüğümü neye dayanarak söylüyorsun zan üzerine konuşuyorsun ben sadece Allahın bizi neye uymamız gerektiğini öğütlediği yere giderim bu yolda islamdır

"... Bugün size dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım ve size din olarak İslam'ı seçip-beğendim..." [el-Maide: 3]

"Muhacirlerden ve Ensar'dan ilklerle, güzel düşünüp güzel davranmada onları izleyenler var ya, Allah onlardan razı olmuştur; onlar da O'ndan razıdırlar. Onlara altlarından ırmaklar akan cennetler hazırlamıştır. Sürekli orada kalacaklardır. Büyük kurtuluş işte budur!" {Tevbe: 100}


muhacir ve ensara uymak sizin için şirk ama bizim için bir emirdir kurtuluş reçetesidir siz muhacir ve ensara nasıl uyuyorsunuz onları red ederekmi

ben Allahın kitabında resule itaat etmem gerektiğini bu itaatinse resulun kuranı yaşayıp yaşatmasıdır diye algılıyarak ona uyuyorum işte biz buna sünnet deriz biz bunun bereketiyle bereketleniyoruz siz ise mahrum kalıyorsunuz

"De ki, Allah'a ve Peygamber'e itaat edin! Eger aksine giderlerse, süphe yok ki Allah kâfirleri sevmez." [AL-I IMRAN: 32]

"Kim peygambere itaat ederse Allah'a itaat etmis olur. Kim de yüz çevirirse, biz seni onlara bekçi olarak göndermedik." [NISA: 80]

"Ey iman edenler! Allah'a, Peygamberine, Peygamberine indirdigi Kitab'a, ve daha önce indirdigi kitaba iman edin. Kim Allah'i, meleklerini, kitaplarini, peygamberlerini ve ahiret gününü inkâr ederse sapikligin en koyusuna düsmüs olur." [NISA: 136]

ibrahim ve beraberindekileri kendimize örnek alırız onlar kavimlerine şöyle demişlerdi



"İbrahim'le, beraberinde olanlarda sizin için çok güzel bir örnek vardır. Hani, onlar toplumlarına şöyle demişlerdi: "Biz sizden de Allah dışındaki kulluk ettiklerinizden de uzağız. Sizi tanımıyoruz. Sizinle bizim aramızda, siz Allah'a, yalnız Allah'a inanıncaya kadar, sürekli düşmanlık ve nefret olacaktır.." [Mümtehine: 4]

------------------------------------------------------------------------

siz sünneti inkar edenler kuran tek kaynaktır resulun kuran yorumunu kabul etmiyoruz diye ortaya idaa atıyorsunuz bende diyorumki bu idaanızı ispatlayın tebbet süresini bana açıklayın diey soru sordum cevaplıyamıyorsunuz bende cavaplayan gelsin diyorum idaanızı ispatlamınızı bekliyorum






Sadece bu kadarsa tebrik ederim...Ama fazlasi varmiydi?Mesela Rivayetler?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
rivayet??? kastın ne anlayamadım



Nasil?Anlamadim demeni anlamadim?Neyi anlamadigini söyle.Eger sadece Allahin emirleri diyorsan tesekkürümü hem yazimda hemde senin yaziyin altina biraktim bir buse gibi.Ama velakin Furkanin disinda bir baska seyleri o Kurana denk tutuyormusun?Hala Allahin Vahyi disinda Vahy ariyormusun?Alemlere Rahmet allahin Resulünü Kuranin disindami görüyorsun dedim.Bak bu islerde kizmak saldirmak olmamali eger böyle düzgün cevap verirsen fazlasi ile daha ciddi cevap alirsin ayrica duada alirsin(Gerci siz bizi ateist kabul ediyorsunuz ama)O nedenle cevabi daha bir hos verde seninle tartisirken dahi bir huzurla cevap verelim..Rabbe emanetsin...
 

elkaria

Member
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
271
Tepkime puanı
3
Puanları
18
Yaş
43
Nasil?Anlamadim demeni anlamadim?Neyi anlamadigini söyle.Eger sadece Allahin emirleri diyorsan tesekkürümü hem yazimda hemde senin yaziyin altina biraktim bir buse gibi.Ama velakin Furkanin disinda bir baska seyleri o Kurana denk tutuyormusun?Hala Allahin Vahyi disinda Vahy ariyormusun?Alemlere Rahmet allahin Resulünü Kuranin disindami görüyorsun dedim.Bak bu islerde kizmak saldirmak olmamali eger böyle düzgün cevap verirsen fazlasi ile daha ciddi cevap alirsin ayrica duada alirsin(Gerci siz bizi ateist kabul ediyorsunuz ama)O nedenle cevabi daha bir hos verde seninle tartisirken dahi bir huzurla cevap verelim..Rabbe emanetsin...


Resulden bahsediyoruz hani vahiyle uyarılan resulden sence Allahın razı olmadığı şeyi resul yaparmı yada yanlış birşey yaptı Allah onu uyarmazmı surat ekşitti diye uyarılan resul Allahın izni olmadan hüküm verebilirmi acaba ilk kıbleye doğru namaz kılan resul bunu Allahtan habersiz mi yapmıştı. günümüze kadar şekilsel olarak tevaturle gelen namaz acaba yanlışmı.zekatın nasıl verileceği kurbanın nasıl kesileceği haccın nasıl yapılacağı bir ekmek çalan ile devleti hortumlayana aynı yada farklı ceza verileceği biz bunların hepsini resulun kuranı yorumlamasından anlıyoruz yoksa dediğim gibi herkes kendi heva ve hevesine göre davranırsa kaybedenlerden olacaktır

sen 1 e 10 100 bülünmekten bahsediyordun bu durum kişi sayısına kadar bölünmeye götürü çünkü sünneti inkar edenler kendi aralarında ittifak halınde değiller bölünmeyin ayetinede muhalefet oluşturmaktadırlar inaç birliğini yıkarak her biri kendi zuburunun etrafında kümeleşip kendi doğrusu üzerinde hareket etmektedir
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Resulden bahsediyoruz hani vahiyle uyarılan resulden sence Allahın razı olmadığı şeyi resul yaparmı yada yanlış birşey yaptı Allah onu uyarmazmı surat ekşitti diye uyarılan resul Allahın izni olmadan hüküm verebilirmi acaba ilk kıbleye doğru namaz kılan resul bunu Allahtan habersiz mi yapmıştı. günümüze kadar şekilsel olarak tevaturle gelen namaz acaba yanlışmı.zekatın nasıl verileceği kurbanın nasıl kesileceği haccın nasıl yapılacağı bir ekmek çalan ile devleti hortumlayana aynı yada farklı ceza verileceği biz bunların hepsini resulun kuranı yorumlamasından anlıyoruz yoksa dediğim gibi herkes kendi heva ve hevesine göre davranırsa kaybedenlerden olacaktır

sen 1 e 10 100 bülünmekten bahsediyordun bu durum kişi sayısına kadar bölünmeye götürü çünkü sünneti inkar edenler kendi aralarında ittifak halınde değiller bölünmeyin ayetinede muhalefet oluşturmaktadırlar inaç birliğini yıkarak her biri kendi zuburunun etrafında kümeleşip kendi doğrusu üzerinde hareket etmektedir


senin burda yazdiklarin Kuran ölcüsünde mevcut yani eger istersen bunu tartisirim ama velakin basta yaptigin gibi suclamayla degil,Bak o kendi aralarinda ayriliyorlar dediklerinden daha cok siz ayrisiniz tam olarak sayilamiyorsunuz dahi ama sunu unutma 100 üzerindedir ayriliginiz.Hanifim diyenlere gelince onlar arasinda ayrilik olacak mutlaka olacak cünki 1200 yildir kayip olani bulmak kolay degil,Hemde sizin gibi her konuda kelimelerle oynanmisken.Biz kendimizi anlatana kadar daha zamana gerek oldugudur.Size ragmen gercekten kolay olmuyor.

Resul hakkindakilere gelince Bak istersen ne güzelde buluyorsun Allahin nasil ikaz ettigini yani O Alemlere Rahmet olan Allahin resulünün dahi nasil Vahye Itaat etmesi isteniyorsa bizimde o Günahlari af edilmis resulü örnek alip Vahy e uymaliyiz.Ayni Yasin suresindeki ilk bes ayette bahsedilen yola...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
elkaria demişki



kardeşim biz ne zaman dedik resule uymayın.
bizim amacımız Allah(c.c.) ve resule uymak.

mekke de kimse Allah(c.c.) nedir bilmezken kim söyledi o kuranı, herkese uyarıcı olarak kim gönderildi? peygamberimiz hz.muhammed(s.a.v.)
peygamberimiz okutmadı mı ve okumadımı onlara kuranı öğretmedi mi? öğretti.
onun öğrettiği şeye uymak ona uymak değil midir sana sorarım elkaria?


biz aklımıza uyunda demedik size kurana uyun dedik. ondan başkasına uymayın dedik. peygamberimizin kalbine işleyen kurana uyun dedik.

ama siz hep bizi sünnet münkiri olarak görürsünüz o ayrı konu.


Mizragin ucuna takan tarafi sasirmisti,ben vermemistim cevap ama yaniliyormuyum bu Mezheplerin dogusunu hazirlayan degilmiydi Mizraklara ayet yazan?Hadis toplamak icin hazineler harcayan?
 

elkaria

Member
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
271
Tepkime puanı
3
Puanları
18
Yaş
43
elkaria demişki



kardeşim biz ne zaman dedik resule uymayın.
bizim amacımız Allah(c.c.) ve resule uymak.

mekke de kimse Allah(c.c.) nedir bilmezken kim söyledi o kuranı, herkese uyarıcı olarak kim gönderildi? peygamberimiz hz.muhammed(s.a.v.)
peygamberimiz okutmadı mı ve okumadımı onlara kuranı öğretmedi mi? öğretti.
onun öğrettiği şeye uymak ona uymak değil midir sana sorarım elkaria?


biz aklımıza uyunda demedik size kurana uyun dedik. ondan başkasına uymayın dedik. peygamberimizin kalbine işleyen kurana uyun dedik.

ama siz hep bizi sünnet münkiri olarak görürsünüz o ayrı konu.



kurandan bi habersiniz arkadaşım bunu kim söylüyor yine kuran söylüyor

nedenmi mekkede kimse Allah nedir bilmezken demişsin ve yanılmışsın kuran derki


"Onlara: "Gökleri ve yeri kim yarattı?" diye sorsan: "Elbette Allah" diyecekler." (Lokman, 31/25)

De ki: "Biliyorsanız (söyleyin), dünya ve içinde olanlar kimindir?"
"Allah'ındır." diyecekler. O halde düşünmüyor musunuz?"
"Yedi göğün Rabbi ve büyük Arş'ın Rabb'i kimdir de?"
"Allah'ındır." diyecekler. "O halde korkmuyor musunuz?" de.
"Biliyorsanız (söyleyin) her şeyin melekûtu (mülkiyeti ve yönetimi) elinde olan, koruyup kollayan fakat kendisi korunup kollanmaya muhtaç olmayan kimdir?" de.
"Allah'a aittir" diyecekler. "O halde nasıl büyükleniyorsunuz?" de." (Mü'minûn, 23/84-89)

kuranı ne kadar tanıdığınız meydanda sünnete neden anlamadığınız belli oluyor
kuran ayetleri raviler yoluyla günümüze ulaşırken o raviler güvenli oluyor aynı şey tevatürle dahi olsa sünnet için olduğu zaman raviler güvensiz oluyor
 

barbie

New member
Katılım
11 Nis 2008
Mesajlar
167
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
40
NAMAZIN KAPSADIKLARI

Namaz Allah'ı zikretmek (hatırlamak) için yapılan bir ibadettir (20Taha Suresi 14). Fakat Allah'ı zikretmekten farklı olarak namaz belli vakitlerde farz kılınmıştır, abdestli olarak yerine getirilmelidir ve belli hareketleri de kapsar. Namaz öyle bir ibadettir ki savaş sırasında bile yerine getirilir. 4Nisa Suresi 102. ayette savaş durumunda bir grubun namaz kıldığını, diğer grubun ise nöbet tuttuğunu görüyoruz. Secde edildikten sonra diğer grup ilk grubun yerini alıp namazını kılmaktadır. Burada savaş tehlikesinin olduğu bir durumda bile namazın secde de dahil olmak üzere (secde kişinin en savunmasız halidir) yerine getirildiğini, fakat nöbetleşe, silahları bırakmadan, düşmana fırsat verilmeden bunun yapıldığını görüyoruz. Eğer savaşta dahi vakitli farz olunan namaz böyle yerine getiriliyorsa, normal zamanında namazın kıyamı, rükusu ve secdesi ile yerine getirilmesinin önemi daha iyi anlaşılır.

Kuran’dan (14İbrahim Suresi 40) namazın Hz. İbrahim'den beri varolan bir ibadet olduğunu anlıyoruz. Hz. İbrahim'in ibadet evi Kabe'yi ele geçiren, Allah'a ortak koşucu putperestler bile namazı sapkın bir şekilde olsa da uygularlardı (8Enfal Suresi 35). Kuran evvelki nesillerin de uyguladıkları namaz alışkanlıklarını şehvetlerine uyma sonucu bıraktıklarını söyler (19Meryem Suresi 59).Yani Peygamberimiz zamanında, namaz "salat" denildiğinde namazın ne olduğu ve hareketleri kişiler tarafından anlaşılırdı. Aynen günümüzde de namaz denilince, namaz kılmayan kişilerin bile namazın hareketlerini, Allah'a yönelmeyi ve ibadet etmeyi anladıkları gibi. Kuran'da hareketli ibadet manasında üç kelime geçer. Bunlar "kıyam(ayakta durma)", "rüku(eğilme)", "secde(yüz üstü yere kapanma)"dir. Kuran'da İbrahim Peygamber'in makamının namaz yeri edinilmesi, evin temiz tutulması geçer (2Bakara Suresi 125). 22Hac Suresi 26. ayette ise evin kıyam, rüku ve secde edenler için temiz tutulması emredilerek namazın üç hareketinin ne olduğu bir arada gösterilmiş olur.

Namazın en önemli bölümü ve özelliği ise namazda Allah'ın hatırlanmasıdır(zikredilmesidir). Nitekim 20Taha Suresi 14. ayetten namazın kılınmasındaki gayenin, Allah'ın hatırlanması olduğunu anlarız. Kuran'da, namazda Kuran okunmasına dair bir ifade geçmez. Fakat Kuran bize tanıtılırken, Kuran'ın "zikir" yani hatırlatma olduğu söylenir. Böylece biz namaz kılarken, edeceğimiz duada, Allah'a yakarışta, rehberimizin Kuran olduğunu anlarız. örneğin Allah'ın bağışlayıcılığı, merhameti, her şeyi yaratması, cenneti, cehennemi, bilgisinin sonsuzluğu hep Kuran'dan öğrenilir. Namazda da merhametli, bağışlayıcı... bir Allah'ın karşısında olduğumuzu bilir, ona göre Allah'ı zikreder(hatırlar), ona göre Allah'a yöneliriz. Yani namazda illa ki Arapça Kuran okumak zorunda değiliz. çünkü namazda Kuran okuyun diye bir emir bile yokken, Arapça Kuran okumak gerektiği nereden anlaşılacaktır? Fakat namazda Allah'ı zikrederken Kuran'daki bilgileri kullanırız. örneğin Arapça "Kul huvallahu ahad" dememize illa ki gerek yoktur. Bunun yerine "De ki Allah birdir" şeklinde tercümesini okuyabiliriz. Veya "De ki" diye seslenişe gerek yoktur diye düşünüp "Allah birdir" diyebiliriz. Veya edeceğimiz duanın akışına göre "Allah'ım sen birsin..." şeklinde dua edersek, zikir olan Kuran'ın rehberliğinde zikir yapmış, yani Allah'ı hatırlamış oluruz. Kuran'ın bize verdiği mesaja, öğrettiği hatırlama şekline göre Allah'a yönelirsek, böylece Kuran'a göre namaz kılmış oluruz. Bu şekilde namaz kılmanın, Arapça bilmeden, Arapça ayetleri ezberden tekrarlayarak kılmaktan daha iyi olduğu kanaatindeyiz. Çünkü kişi ezberlediklerini tekrarladığında çoğunlukla söylediği kelimelerin farkına varmaz. Beyinde kodlu olan sözler otomatik olarak ağızdan çıkar ve çoğu zaman kişi ne söylediğinin farkında değildir. Hele kişi bilmediği bir dildeki metinleri ezberleyip tekrarlıyorsa durum tam bir felaket olur. Arapça bilmeyip, her harekette aynı sözleri tekrarlayarak namaz kılanlara, kıldıkları namazların kaçında, söylediklerinin ne kadarının farkında olduklarını bir sorun, bir araştırın, bu şekilde kılınan namazın sakıncalarını anlayacaksınız. İnsan, yaratılışı gereği ezberden okuduğu sözleri düşünmeden tekrarlayabilir. Her gün, hep aynı ayetler bilinmeyen bir dilde tekrarlanınca, Allah'ı zikretme(hatırlama) yerine bilinçsizce tekrarlar yapılmış olur. Birçok kişinin namaz kılarken akıllarına başka şeyler geldiğini söylediklerine tanık olursunuz. Tabi ki ezber bir namazda akla namazla alakası olmayan çok şey gelebilir. Çünkü beyin ezberde olan bir şeyi söylerken düşünmek zorunda olmadığı için başka şeyler düşünebilir. Allah içkili kişilerin bile namaz kılmalarını istemiş fakat onlara bir şart koşmuştur: "Ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın" (4Nisa Suresi 43). Böylece Allah sarhoşların ne söylediklerinden habersiz oldukları için namaz kılmalarını istemediğini bildirmiştir. Peki ayık kafalıyken hem bilmediği bir dilde, hem de ezbere Arapça Kuran okuyup ne dediğini bilmeyenlerin durumunun bu sarhoşlardan farkı nedir? Bunların namazlarında yerine getirmedikleri unsur olan "Ne söylediklerini bilmek", sarhoşların yerine getirmediği unsurla aynı değil midir?

Kuran'da (2Bakara Suresi 45) sabırla, namazla Allah'tan yardım dilemek geçer. Peki ana dilinde namaz kılmayan kişi kendi özel derdiyle ilgili özel duygularını nasıl dile getirip de Allah'tan yardım dileyecektir. Ana dilde ibadete karşı çıkanlar, bu ayetin hükmünün yerine gelmesini engellemiş olmuyorlar mı? Kişiler sayılara, törenlere, açılara, teferruatlara boğulmuştur. Fakat Allah'ın en çok istediği unsur uygulanmamaktadır. Allah namazın gayesinin kendisinin hatırlanması olduğunu söyler. Mezheplerin anlattığı namaz şekliyle ayaktayken ellerin bilekten tutulması, rükuda sırtın açısı, secdede önce alnın, sonra burnun yere konuşu, oturuşta bir ayağın dik, diğerinin yatık oluşu gibi Kuran'da olmayan nice teferruatlar harfiyen yerine getirilir. Ama Allah'ın hatırlanması; bu Arapçaperestlik, ezbercilik, teferruatçılık yüzünden gölgelenir, engellenir. Eğer "Hayır böyle bir şey yok" diyorsanız, etrafta bahsettiğimiz şekilde namaz kılan birçok kişiyi sorgulayıp söylediklerimizin doğruluğunu tartın. Bu satırları yazanların bir çoğu da daha evvel mezheplerin anlattığı şekilde dini öğrenmeye başladıkları, o şekilde namaz kıldıkları için kılınan namazın nasıl olduğundan haberdardırlar. Düzgün kılınan namazla:

1 Allah hatırlanmakta, kişi ne söylediğinin farkında olmaktadır (20Taha Suresi 14).

2 Namazda huşu olmaktadır. Huşu kelimesine kalpsel ürperti, derin saygı manaları verilmektedir (23Müminun Suresi 2).

3 Namaz kişiyi çirkin davranışlardan ve fiillerden alıkoymaktadır (29Ankebut Suresi 45).

Düzgün kılınmayan bir namaz birçok kişi tarafından iyi bir niyetle yapılmış olabilir. Fakat sonuç yine de papağanvari bir tekrarlama ve sarhoşvari bir şekilde ne söylediğini bilmeden bir namaz olmaktadır. Bu yüzden kişinin ana dilinde ne söylediğini bilerek ibadet etmesi, papağanlıktan ve sarhoşvarilikten kurtulup, Allah'ın muradını yerine getirmesi için çok önemlidir. Ana dilde ibadet kişinin söylediğinin farkında olması demektir. Bu ise gerçek manada hatırlamanın(zikir) oluşması için zaruridir. Ana dilde ibadet, bir ruhsat, bir kolaylık olarak görülmemelidir. Ana dilde ibadet, kişinin yaratıcısı ile gerekli olan bağı kurması için olmazsa olmaz şarttır. Siz kitlelerin hepsinin ana dili gibi Arapça öğrenemeyeceği veya İslam'ın Arap ırkının dini olmadığı kanaatindeyseniz, bu fikri kabullenmekte zorlanmayacaksınız demektir.

Ayrıca Cin Suresi 18. ayete göre namaz kılınan yerlerde Allah dışında kimseye yakarılmamalıdır. Peygamberlerden, evliyalardan, ölmüşlerden yardım istemek Müslümana yakışmaz. Müslüman bir tek Allah'a yalvarır, gücün bir tek Allah'ta olduğunu bilir.

NAMAZDA REKAT VE SAYISI VAR MI?

Kuran'ı okuduğumuz zaman Kuran'da rekat diye bir kavramın geçmediğini görürüz. Allah istese Kuran'da namazların rekat sayılarını belirtirdi. Namazda Allah'ın anılması, kıyam, rüku, secde gibi şartları gördük. Rekattan kastedilen kıyam, rüku ve secdeden oluşan düzenin kaçar defa tekrarlandığıdır. Günümüzdeki uygulamaya bakarsak sabah iki, öğlen dört, akşam üç şeklinde, namazlara ayrı rekatlar biçildiğini görürüz. Oysa rekatların bu şekilde ayrı sayılarda olması, "namaz kaç rekat istenirse o kadar kılınır, isteyen iki, isteyen sekiz, isteyen yirmi rekat kılar" şeklinde de anlaşılabilir (İsteyen istediği kadar rekat kılınca, yani istediği sayıda kıyam, rüku ve secde yapınca rekat sayısı önemsiz olmuş olur). Demek ki bu ayrı rekatların farzlaştırılma süreçleri de mezheplerin bir yorumu sonucudur. Sahabeler, hatta Peygamber namazlarda bir düzen olsun diye kıyam, rüku, secde şu kadar olsun şeklinde bir düzenle namaz kılmış olabilirler. Namazlarda şaşırılmamasını sağlayan, toplu ibadetlerde kolaylık getiren bu tip uygulamalar yapılmış olabilir. Nitekim namaza başlarken elleri kaldırıp namaza başladığını göstermek, namaz bitince sağa, sola selam vererek veya bazı mezheplerde elleri dizlere vurarak namazın bittiğini göstermek gibi uygulamalar da böyledir. Bu uygulamalar belli amaçlara yönelik yapılabilir. Kuran'da bu uygulamaları yasaklayıcı bir ifade yoktur. Fakat Kuran'da geçmeyen bu tür uygulamaları farzlaştırmak kabul edilemez. Kişi on rekatlı namazı üç dakikada kılabilir, fakat bir rekatlı bir namazda saatlerce kalıp Allah'ı daha çok anabilir. Yani namazda rekat sayısının önemli olması için bir sebep gözükmemektedir. Allah da insanları namazda bu şekilde bir sayıma mecbur etmemiştir. Abdestte su bulunmayınca ne yapılması gerektiğini açıklayan Allah, eğer namazda rekat sayısı şeklinde bir farz olsaydı, onu da açıklardı.

Bazıları Nisa Suresi 101,102,103. ayetlerdeki savaş zamanı kılınan namazda namaz kısaltılmasında bir günah olmaması ifadesinden, namazın iki rekat olduğunu çıkarmaktadır. "Eğer ki kısaltılmış namaz bir rekat kılınıyorsa, tam kılınması iki rekattır" demektedirler. Peygamber'in burada iki gruba namaz kıldırdığı için iki rekat olarak kıldırmasını da delil olarak göstermektedirler. Bizce namazı kısaltmaktan kasıt, rekat olarak kısaltmak değil, zaman olarak kısaltmaktır. çünkü daha evvel dediğimiz gibi, bir rekatlık namaz saatlerce sürebilir. İki rekat namaz yarım dakikadan kısa bir sürede bitirilebilir. Savaşta düşmanın vereceği zarar kaç secde, kaç rüku yapıldığıyla değil, namazın vakit olarak ne kadar sürdüğüyle alakalıdır. üstelik daha evvel değindiğimiz gibi Kuran'da rekat diye bir kavram yoktur. Birçok konuyu rekatlara endeksli düşünmemiz sanırız geleneksel alışkanlıklarımızdan kaynaklanmaktadır. 4Nisa Suresi 103. ayetteki "üzerinize bir günah yoktur" diye tercüme edilen "La cünahun" ifadesi; Kuran'da, kimi yerlerde Müslümanlar'ın endişelerini yok etmek için kullanılır. örneğin 2Bakara Suresi 198. ayette hac veya umreye gidenlerin Safa ve Merve'yi tavaf edebileceğinin belirtilmesi için "La cünahun" ifadesi kullanılır.

Eğer bu ayet olmasaydı da Müslümanlar'ın bu bölgeyi tavaf etmesine engel bulunmazdı. Fakat belli ki Müslümanlar'ın zihnindeki endişelerin yok edilmesi için "La cünahun" ifadesi kullanılmıştır. Aynı şekilde Müslümanlar'ın namazı kısa kılmasında bir sakınca olmadığı ifadesi namazın belli bir uzunlukta olmasından dolayı değildir. Uzunluğu belirten böyle bir ayet yoktur. Fakat tahminimiz savaştaki tehlike durumunda namazı çabucak kılan Müslümanların "Namazı baştan mı savdık?" gibi endişeye kapılmalarından dolayı, savaş halinde namazı kısa kılmalarında bir sakınca olmadığı söylenmiştir. Aynı şekilde Bakara Suresi 198. ayette de "La cünahun" ifadesi Hacda lütuf ve bereket aranmasında bir sakınca olmadığını belirterek bir endişeyi yok etmek için kullanılmıştır. Bu ifade olmasa yine de Hacda lütuf ve bereket aramak sakıncalı olmayacaktı.
Zaten mantıklı düşününce rekat sayısının namazın özüne ne kadar katkısı olabilir ki? Rekat sayısı kişinin Allah'ı daha fazla anmasını sağlayan bir unsur değildir ki! Kişi namazı daha uzun süre kılarak Allah'ı daha çok anabilir. Sürenin ise rekatla bir alakası yoktur. üstelik rekat sayısıyla namazı kalıba sokanlar, aynı namazın birkaç defa kılınmasını sakıncalı görerek, kişilerin Allah'ı hatırlamalarını (zikretmelerini) kısıtlamışlardır. Namazda Allah'ın hatırlanması (zikredilmesi), kıyam, rüku ve secde edilmesi gerektiği anlaşılıyor da rekat adeti niye anlaşılmıyor? çünkü Allah bunu kullarının insiyatifine bırakmıştır, bu konuda sınırlamalar yapmak istememiştir. İstese saydığımız tüm diğer detayları veren Allah, bir ayette hem rekat kavramını oluşturabilir, hem de rekatı sayılandırabilirdi. Nasıl ki Allah dua etmemiz için dakikalar, sayılar belirtmemişse; aynı şekilde namazı da adetlere, sayılara boğmamıştır. Geleneklerle gelen alışkanlıklar yüzünden hiçbir anlamı, değeri ve fonksiyonu olmayan rekatlara akıllar takılmaktadır. Zihnimizi bütün önyargı ve alışkanlıklarından arındırırsak ve Kuran'ı elimize alıp geleneklerden bağımsız bir şekilde dini anlamaya çalışırsak, sorunlar Allah'ın izniyle hallolacaktır.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet

kuranı ne kadar tanıdığınız meydanda sünnete neden anlamadığınız belli oluyor
kuran ayetleri raviler yoluyla günümüze ulaşırken o raviler güvenli oluyor aynı şey tevatürle dahi olsa sünnet için olduğu zaman raviler güvensiz oluyor



Andolsun Tûr’a (52/1)
Satır satır yazılmış Kitab’a (52/2)
Yayılmış ince deri üzerine (52/3)


Hayır, o ayetler bir mesajdırlar. (80/11)
İsteyen onları idrak eder. (80/12)
Onlar, değerli sayfalardadır. (80/13)
Yüksek ve temiz sayfalarda. (80/14)

Allahin Kitabina Iftira yine Allahin Kitabi ile önceden cevaplanmistir.Vesselam..


 

elkaria

Member
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
271
Tepkime puanı
3
Puanları
18
Yaş
43
elkaria şaşırdın mı darıldın mı???? Allah(c.c.) nedir bilmezken demek sana neyi çağrıştırıyor. tamam Allah(c.c.) ın varlığından haberdar olmaları onların doğru yolda olduklarını mı gösterir?? ona inanıp ibadet etmeleri gerekmezmi? bu arada bilip yada bilmeyip kuran a karşı çıkmaya çalışıyorsun sırf sünnet diyerek.


yanlış yaptım de kabul et yoksa sıra kuran ayetlerini inkaramı geldi

ben doğru yolda olduklarını mı söyledim yahu hata yaptık diyemiyorsunuz lafı sağa sola ceviriyorsunuz

mekkeli muşrikler rububiyet tevhidide allahı tanıyorlardı onların muşrik olmalarını kılan ise uluhuyed tevhidini inkar etmelerinden ötürüydü yoksa Allahın rab olduğunu yaradan olduğunu iyi biliyorlardı
 

elkaria

Member
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
271
Tepkime puanı
3
Puanları
18
Yaş
43
Andolsun Tûr’a (52/1)
Satır satır yazılmış Kitab’a (52/2)
Yayılmış ince deri üzerine (52/3)


Hayır, o ayetler bir mesajdırlar. (80/11)
İsteyen onları idrak eder. (80/12)
Onlar, değerli sayfalardadır. (80/13)
Yüksek ve temiz sayfalarda. (80/14)

Allahin Kitabina Iftira yine Allahin Kitabi ile önceden cevaplanmistir.Vesselam..


algılama biçiminize hayranım

işte bu ince deri üzerine yazılmış tertemiz sayfalar size gökten mi indi diyorum nasıl ulaştı size yine bu red ettiğiniz raviler ile ulaşmadımı
 

elkaria

Member
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
271
Tepkime puanı
3
Puanları
18
Yaş
43
sana kitaptan haber gelmedi mi elkaria? oku tekrar tekrar oku bu sureleri bunu senden isterim. ne anladın bana söyler misin? hatta senin için kırmızılarla donattım burayı ki dikkat çekesinde okuyasın. sen hala ders almıyorsun?


anlayışın ne kadarda kıtmış arkadaşım bana kuran ayetleri yazmayın diyorum hepsine iman etmişim diyorum

başlığın amacına göre cevap verin kuran ayetlerini yazıp duruyorsunya başlıkta sorduğum sorulara ayetlerden cevap ver. veremiyorsan konuyu çarpıtma cevap verecek versin
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
algılama biçiminize hayranım

işte bu ince deri üzerine yazılmış tertemiz sayfalar size gökten mi indi diyorum nasıl ulaştı size yine bu red ettiğiniz raviler ile ulaşmadımı


Anlamaktan uzak bir kelime kullaniyorsun.Bakin kardes Raviler filan olsaydi bu kelime böyle olmamaliydi;Mesela;Size bunlari getirecekler diye bilirdi ama öyle olmadi yazilmis ve tamamlanmis bir Kitabtan bahsederken bunu Ravilerin getirdigini iddia etmek Korunan Kitab hüvviyetine yapilmis bir hakaret veya iftiradir,Onlarda bu Kitabi ezberlemisler belkide yazarak cogaltmislardir buna itirazimiz yok ama bir beser sözü olmayan söyle veya böyle korunnacagi teminat altina alinan bir kitab var önümüzde ve inan Bir hadisin iceriginde onuda degistirmek ve icine bazi seyler koymak istedigini beyan ediyor sadece korkudan vaz gecitigini beyan ediyor hadis.Hatta degistioridiginide iddiaedenler var istersen hepsini yazarim.Ama O Allahki bunlarin hic biri yaklasamiyor sadece hurafede kaliyorlar..Kuranin koruyucusu Bizzat Alemlerin Efendisi ve Sahibi olan Allahtir...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
anlayışın ne kadarda kıtmış arkadaşım bana kuran ayetleri yazmayın diyorum hepsine iman etmişim diyorum

başlığın amacına göre cevap verin kuran ayetlerini yazıp duruyorsunya başlıkta sorduğum sorulara ayetlerden cevap ver. veremiyorsan konuyu çarpıtma cevap verecek versin



Dogru sana ayetten bir sey lazim degil sadece iman ettin sana lazim olan tamamlanmasi icin kabul ettiklerin büyük bir ihtimal.



Biz bu kitabı sana, her şeyin ayrıntılı açıklayıcısı, bir doğruya iletici, bir rahmet, Müslümanlara bir müjde olarak indirdik..

Nahl Suresi 89

Hüküm yalnız Allah’ındır. O kendisinden başkasına kulluk etmemenizi emretmiştir. Dosdoğru olan din işte budur. Ama insanların çoğu bilmiyorlar.

Yusuf Suresi 40


Rabbinin sözü hem doğruluk, hem adalet bakımından tamamlanmıştır. O’nun sözlerini değiştirecek hiçbir kuvvet yoktur.

Enam Suresi 115

Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah’ın dışında bir hakem mi arayayım?

Enam Suresi 114


Kuran her türlü detayi icerir ve aciklar...


Ey iman sahipleri; size açıklanınca hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın. Kuran indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onları affetti. Allah Bağışlayandır, Merhametlidir.


Maide Suresi 101
 

elkaria

Member
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
271
Tepkime puanı
3
Puanları
18
Yaş
43
bana konu dışı ayetleri cımbızlayarak yazmayın diyorum hala yazıyorsunuz

anlaşılan metin mete ve islamcı cevap veremeyecek

cevap verebilecek gelsin
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
bana konu dışı ayetleri cımbızlayarak yazmayın diyorum hala yazıyorsunuz

anlaşılan metin mete ve islamcı cevap veremeyecek

cevap verebilecek gelsin



Hangisi konu disi?Ama anladigim sen ayetten haz almiyorsun sadece ayet sana yetmiyor yanina mutlaka bir seyler kondurmamizi istiyorsun ama bizim verecek baska kaynagimiz yok..E ne demis atalar anlayana sivri sinek...
 

elkaria

Member
Katılım
25 Kas 2007
Mesajlar
271
Tepkime puanı
3
Puanları
18
Yaş
43
Hangisi konu disi?Ama anladigim sen ayetten haz almiyorsun sadece ayet sana yetmiyor yanina mutlaka bir seyler kondurmamizi istiyorsun ama bizim verecek baska kaynagimiz yok..E ne demis atalar anlayana sivri sinek...


biz atalarımıza üzerinde bulduğumuz şey bize yeter diyenlerden değiliz

ben size tebbet süresini soruyorum hadisleri sünneti red ettiğinize göre bu sureyi kuranla tefsir edin acıklayın madem hz resulun bu sureyle ilgili acıklmasını kabul etmiyorsunuz buyrun siz acıklayın diyorum bana başka sürelerin başka ayetlerini sunuyorsunuz.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
biz atalarımıza üzerinde bulduğumuz şey bize yeter diyenlerden değiliz

ben size tebbet süresini soruyorum hadisleri sünneti red ettiğinize göre bu sureyi kuranla tefsir edin acıklayın madem hz resulun bu sureyle ilgili acıklmasını kabul etmiyorsunuz buyrun siz acıklayın diyorum bana başka sürelerin başka ayetlerini sunuyorsunuz.



111. Mesed (Mesed) SURESİ
Rahman ve Rahim Allah'ın adıyla...
111:1 Elleri kurusun Ebu Leheb'in; zaten kurudu ya.
111:2 Ne malı kurtardı onu ne kazandığı.
111:3 Alevli bir ateşe yaslanacaktır o.
111:4 Karısı da öyle.
111:5 Odun hamalı olarak. Gerdanında bir ip olacaktır onun, en sağlam fitillisinden.



Ne aciklama istiyorsun?Gayet acik.Illaki bir hikayemi istiyorsun?


Ey iman sahipleri; size açıklanınca hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın. Kuran indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onları affetti. Allah Bağışlayandır, Merhametlidir.

Maide Suresi 101



Ama yetmiyor degilmi Allahin ayetlerindekiler?
 
Üst Alt