Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Tasavvuf ; Ayri Bir Din..!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
111
Tepkime puanı
30
Puanları
0
Yaş
41
enel hak sozu dogrudur diyen kufre sapmis olur.Bu soz kesinlikle yanlis ve batildir.Allah var ve biz yokuz diye birsey yoktur.Bizim gercek bir varligimiz var biz Allahin yaratmasiyla variz.

Allah ben gokleri ve yeri hak ile yarattim diyor buna ragmen siz sadece Allah var diyerek onun bu ayetinin tersine soyluyorsunuz.

ALLAH var baskasi yok demek tevhid degil sirktir.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
saygı değer metin mete uslubunuz değişmemiş, ben yazıcağımı yazdım, namaz yaklaşmayın kısmını alıp , önüne bak dediğimizde hafız değilim cevabını veren bektaşi misali, sizde kes kopyala yapıştır yaparak ayetleri anlayamaz, yaksine o ayet parçaları ile yanlış yol üzere hüküm verirsiniz,
ilk gösterdiğim ayet tevrattan bahsetmiş, eee bu ayetleride önceleri ile inceleylim ne dersiniz?


Bu kât iplerden maksat nedir? Bundan ilk önce "Nûn, Kalem'e ve onların yazdıklarına andolsun."(Kalem, 68/1) âyetinde geçen kalem ile yazanlar akla gelir ki, bunlar Levh-i Mahfuz'u yazan Melekler ile Levh'ten ilâhî kitapları emrolunan yerlere teslim etmek üzere h ak yazılarıyla yazan melekleri, aynı şekilde kulların amel defterlerini yazan melekleri kapsadığı gibi bu kalemin, insanların kullandıkları kalemi kapsaması halinde de Mushaf yazan hattatları kapsayarak onların vazife ve niteliklerini de bildirmiş olur. B u nedenle genellikle tefsirciler sefere'nin sefr (yazmak) ve sefâret (elçilik yapmak)'ten olmak üzere iki mânâsı üzerinde yürümüşler, çokları bunların sadece melekler olduğunu, bazıları da peygamberler olduğunu söylemişlerdir. Katade'den gelen bir rivayet t e de "Kur'ân ehli" diye genelleştirilmiştir. Gerçi "elçilik" mânâsında; melekler, yüce Allah'tan peygamberlere vahiy getirmek itibariyle elçi durumunda oldukları gibi, Peygamberler de ümmetlerine göre elçi demek iseler de burada özellikle Kur'ân sahifeler i anlatılırken gerek elçilik gerek yazıcılık açısından genel olarak bundan peygamberler mânâsını çıkarmak uzak olur. Bundan özellikle Kur'ân'ın inişinde ve korunmasında, ilk ve son yazılışında ve anlaşılmasında hizmeti olan Kur'ân taşıyıcılarının kastedilm i ş olması gerekir.

Sevgi deger Seyfullah,Üslubumdan kasit nedir pek yazmamissin,O nedenle konuya dönüyorum Iste insani tefsirin sakincalari.Yukarida sizin yazinizdan aldigim kisim dahi yeterli sanirim cevap icin.Isinize gelince Levhi mahsuzun Melekleri,islerine gelince Hattalar,Islerine gelince Nebinin yazicilari Allah Askina bir yerde karar kiliniz...Arti cevaplari bu kadar gec yazarsaniz bu konuyu bitirmek söyle dursun devam etmekte dahi zorlaniriz...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Bu konu hakkında yazanları uyarıyorum.

Öncelikle, başlıktaki gibi, tasavvuf ayrı bir din değildir ve tasavvuf ilminin terminolojisini, ayrıca edebi kelamların sanatını bilmeden sırf lügat/lafzı manalarla bu konularda ahkam kesmek doğru değildir. Yapılacak isnadların bu mülahaza ile yapılmasını rica ediyorum.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Mesela, "Enel Hak" sözü bir deyimdir artık. Manası, bu sözü söyleyenin muradında saklı olduğu bu gün artık herkes tarafından bilinmektedir. Bu deyimi, sadece kelimelerinde ki lügat manası ile değerlendirmek, birilerine haksızlık yapmak olacaktır.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
111
Tepkime puanı
30
Puanları
0
Yaş
41
Bekir abim haklisinizda bu soze hak deyip (lugati manasina) tasdik etmekte Allaha bir haksizlik degilmidir.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Bekir abim haklisinizda bu soze hak deyip (lugati manasina) tasdik etmekte Allaha bir haksizlik degilmidir.

Bu sözün lügati manası olamaz ki. Manasız cümle. Lügati bir mana ile böyle bir iddiayı Firavun bile inanarak yapmamıştı. O nedenle diyorum ki, bu konuyu lügat manası ile tartışmk zaten abes ile iştigal. Birileri bunu cehl ile özenti ile konuşuyorsa bunu o kişinin hamlığına vermek lazım. Kısacası bulanık suda balık avlamamıza gerek yok derim.

Selamlar ile
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Tasavvuf, bazılarının söylediği gibi ne farzdır, ne sünnetir, nede haram olan birşeydir.Tasavvuf hayırlı güzel bir yoldur.



Hayirli ve güzel bir yoldur;O nedenlemi binlerce insani Ben Allahim diye sapitmasina vesile oluyor?Varmi onun dengi?Yoksa ona denkmi yaratmaya calisiliyor?Eger sapitmaya ilhak ediyorsa haram olmakla kalmiyor hemde savasilmasi gereken bir olgu oluyor.Allaha ortak üretme merkezine karsi,....
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan

Hayirli ve güzel bir yoldur;O nedenlemi binlerce insani Ben Allahim diye sapitmasina vesile oluyor?Varmi onun dengi?Yoksa ona denkmi yaratmaya calisiliyor?Eger sapitmaya ilhak ediyorsa haram olmakla kalmiyor hemde savasilmasi gereken bir olgu oluyor.Allaha ortak üretme merkezine karsi,....

Tasavvufun saptırmaya yönelik bir uygulaması yok ki sevgili mete. Doğru bir metodu takip ederken, her hangi bir sebeble yanlışa düşen her fiil, takip edilen metodun yanlışlığını göstermez ki...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Tasavvufun saptırmaya yönelik bir uygulaması yok ki sevgili mete. Doğru bir metodu takip ederken, her hangi bir sebeble yanlışa düşen her fiil, takip edilen metodun yanlışlığını göstermez ki...



Sevgi Deger Bekir,Bu forumda veya disarida veya normal Islam aleminde,Mezhebin rükunlarini bilen varmi?Mesela Hanifi mezhebinde bir kadinin kayin babasinin yaninda göbekten yukarisini acabildigini bilen varmi icinizde?Allah icin deyin varmi bilen?Simdi gelelim Tasavvufa,Tam bir Allaha ortak üretme merkezliginin disinda hic bir faliyeti yok dersek yanlis olur; Nebi Muhammedin(Selam Resul/Resullerine olsun)getirdigi Kurana ragmen mistik insan tiplemesi yani Allahin güdülen Rayna olmayin emrine ragmen güdülen insan tiplemesinde israrla devam etmektedirler.Çilede medet ummayı ve bir insanı aşırı yüceltip, araştırmadan o insana bağlanmayı gerektiren tarikatlar, Kuran’ın istediği aklını çalıştıran insan modelinin önünde en önemli engellerdir.

Bak asagidakiler ne kadar Islami;Acaba methodun yanlisligimi yoksa?

‘’Zatı itibariyle yüce olan Hak’kın açığa çıktığı her varlığa tapmak gerekir. O, alemin zerrelerinde açığa çıkmıştır.’’



(El İnsanul Kamil Fi Marifetul Evahir, Abdulkerim El Cili)


‘’Varlığımız O’nun varlığıdır. Varlığımız açısından biz O’na muhtaç, nefsinde zuhuru için O bize muhtaçtır….Senin özelliğin ne ise O’nun özelliği de odur…O bana hamd eder, ben O’na hamd ederim. O bana ibadet eder, ben O’na ibadet ederim’



(İbn Arabi) ‘’Risaleler Mecmuası, Ali El Kari)




‘’Erkek, Allah’ı kadında müşahede ederse, buna münfailde müşahede denir…Allah’ı kadında müşahede etmesi tam ve en mükemmeldir…Onun için Rasulullah kadınları sevmiştir. Çünkü Allah, onlarda çok mükemmel müsahede edilmektedir …Kavuşmanın en büyüğü de nikahtır’’



(Fususul Hikem, İbn Arabi)


Cokmu Islami oldu Bekir...Bak Alemlerin Rabbi ne diyor...;


20-Taha-14:


’’Gerçekten Ben, Ben Allah’ım. Ben’den başka ilah yoktur, şu halde Bana ibadet et ve Beni zikretmek için dosdoğru namaz kıl.’’


16-Nahl-74:

‘’Artık Allah’a benzerler armaya kalkışmayın, çünkü Allah bilir siz ise
bilmezsiniz.’’

10-Yunus-17,18:

‘’Allah’la ilgili konularda yalan uydurup iftira düzenden ve O’nun ayetlerini yalanlayandan daha zalim kimdir? Şüphesiz O, suçlu günahkarları kurtuluşa erdirmez. / Allah’ı bırakıp kendilerine zarar vermeyecek ve yararları dokunmayacak şeylere kulluk ederler ve: ‘Bunlar Allah katında bizim şefaatçilerimizdir’ derler. De ki: ‘Siz Allah’a göklerde ve yerde bilmediği bir şey mi haber veriyorsunuz? O sizin ortak ettiklerinizden uzak ve yücedir.’’
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Sevgili mete, yazdığınız gibi, Hanefi Mezhebin de bir kadının, kayınbabasının yanında göbekten yukarısını açabildiğine dair bir bilgimiz yok, çünkü böyle bir hüküm yok. Eğer böyle bir hükmün varlığından eminseniz lütfen delillerini açıklayın. Çünkü ağır bir suçlamadır bu.

Gütme, güdülme meselesine gelince; gerek tasavvuf yolunun ve gerekse cemaat kavramının hiyerarşisini, gütmek-güdülmek şeklinde algılamak olaylara dar aralıktan bakmak ve kişisel yorum koymaktan öteye gitmiyor.

Alıntılarla verilen örnekler ise, bu konuda daha önce de çokca yazılmıştır, meselenin özüne, tamamına vukuf olmadan bir kaç cümlenin zahiri analizi ile varılabilir yetersiz sonuçtan öteye geçmez, bunu siz de biliyorsunuz.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Evet Abi, haksızlık ediyorsun.

İslam sancağı, 1000 senedir her asırda üç yüz milyon müridi olan Tarikatlerin elindedir.

Kur'an ise ekser insana saadet içindir. Hiç mümkün mü ki Kur'an "hak geldi batıl zail oldu" desin de, o Kur'an'a meftun ve müştak ve tabi Mü'minlerin ekseri dalalete tarikat ayağı ile düşsün de Mürebbi-i Hakiki buna müsade etsin. Hiç Adalet, Hakimiyet ve Rahmet, Rububiyet, Hidayet böyle bir şeyi kabul eder mi?
Hiç ekser tabisinin cehenneme gitmesini müsade edip, ona yol göstermez mi?

Hem toprağa atılan tohumun 9'u çürüyüp biri başak verse denilmez ki kusur torpakta. Zira, kusur toprakta olsa o birini dahi veremez.Oysa Ehl-i Tarik 1000 senedir, milyonlar sadık, salih, muhakkin, alim zatlar yetiştirmiş.

Hem bir yola, milyonlar Allah'a aşık, salih, yalanı olmayan sadık kişi hak desin; bir kaç kişi, gözleri kör olmuş, batıl desin; sen o milyonlara inanma, bir kaç gözleri olup görmeyenin sözüne inan.

Oysa bir meselede bir kişi gördüm dese, görmedim diyen milyonlara tercih edilir. Oysa burda milyonlar gördüm, diyor, bir kaç kör görmedim diyor.

Akletmez misiniz ayetine muhallif olmaz mı?

Muhabbetle


Dogru 1000 yildir Kardes katlini dahi vacip ilan ettiler,Müslümanlari mezhep taasubu nedeni ile ayrimlara tabi tutular,O nedenle bati gelisirken dogu acliga mahkum edilmedimi(Not sürgün yeri adi,Sark sürgünü olarak deyimlesmedimi)Sakin bana yönetimlerin bunu bu hale getirdigini söyleme"Osmanlida her Sultanin hepsinin belirli Seyhler tarafindan yönetildigini Osmanli arsivi dahi yazmakta".Müsade etmemislerde ne olmus hepside bir numarali savunucusu olmus...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Sevgili mete, yazdığınız gibi, Hanefi Mezhebin de bir kadının, kayınbabasının yanında göbekten yukarısını açabildiğine dair bir bilgimiz yok, çünkü böyle bir hüküm yok. Eğer böyle bir hükmün varlığından eminseniz lütfen delillerini açıklayın. Çünkü ağır bir suçlamadır bu.

Gütme, güdülme meselesine gelince; gerek tasavvuf yolunun ve gerekse cemaat kavramının hiyerarşisini, gütmek-güdülmek şeklinde algılamak olaylara dar aralıktan bakmak ve kişisel yorum koymaktan öteye gitmiyor.

Alıntılarla verilen örnekler ise, bu konuda daha önce de çokca yazılmıştır, meselenin özüne, tamamına vukuf olmadan bir kaç cümlenin zahiri analizi ile varılabilir yetersiz sonuçtan öteye geçmez, bunu siz de biliyorsunuz.



Sevgi Deger Bekir,Sormussun gerci delilsiz konusmam ama bilirsin mezhep islerinede girmem ama yazmis bulundum.Ama sunuda belirteyim yaklasik 6 yildir KURAN disi bir kitap okumuyorum diger tüm kitaplarimi dagittigimdan bulmam zaman aldi kardesimde bulunan bir kac kitapta kismi?Ama bir kardesimdeki kitapta ise hepsi vardi simdi kaynaklari veriyorum;




Islam´a göre Cinsel hayat.

Ali Riza Demircan

Ikinci cild;Sayfa 56.Ikinci paragraf....



İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları: 4/139-140.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Sevgili mete, yazdığınız gibi, Hanefi Mezhebin de bir kadının, kayınbabasının yanında göbekten yukarısını açabildiğine dair bir bilgimiz yok, çünkü böyle bir hüküm yok. Eğer böyle bir hükmün varlığından eminseniz lütfen delillerini açıklayın. Çünkü ağır bir suçlamadır bu.





"Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, namuslarını da korusunlar. Ziynetlerini ise, görünmesi zarurî olan kısımlar müstesna, açığa vurmasınlar.Örtülerini de yakalarının üzerini kapatacak şekilde iyice örtsünler. Kocalarından, babalarından, kocalarının babalarından, oğullarından, kocalarının oğullarından, kardeşlerinden, kardeşlerinin oğullarından, kızkardeşlerinin oğullarından, mü'min kadınlardan, cariyelerinden, cinsî iktidarı olmayan hizmetçilerinden ve şehvet çağına gelmemiş çocuklardan başkasına ziynet yerlerini göstermesinler. Gizledikleri ziynetleri belli olsun diye ayaklarını yere vurmasınlar. Hepiniz Allah'a tevbe edin, ey mü'minler, tâ ki kurtuluşa eresiniz."

(Nur Sûresi 31.)


Ayrica bu ayette belirtilenler icerisinde Kayin babada mevcut sanirim...

 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Kurandan baska delil olmaz ise sayet, nasil baska bir yazi ile delillendirilebilir bir baska birsey o da enteresan. Bu arada Ali riza demircan hocayi üslubu bakimindan ben cok severim ama her nedense ilahiyatcilar tarafindanda sirf islamda cinsellik üzerine kitaplar yazdigindanda pek güzel gözle bakilmaz.

Ben Türkiyeyi aradim sirf bu kitap icin cünkü bizde vardi. Ve dediginiz sayfa ve paragrafinda Ergin cagdaki kizin bir erkekle evlenme kosullari ile alakali yaziyormus. Hatta kitab icerisindende baktirdim sizin dediginiz gibi herhangi bir fihrist ile karsilasilmadi.

Yayinevini sormayi unuttum.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Kurandan baska delil olmaz ise sayet, nasil baska bir yazi ile delillendirilebilir bir baska birsey o da enteresan. Bu arada Ali riza demircan hocayi üslubu bakimindan ben cok severim ama her nedense ilahiyatcilar tarafindanda sirf islamda cinsellik üzerine kitaplar yazdigindanda pek güzel gözle bakilmaz.

Ben Türkiyeyi aradim sirf bu kitap icin cünkü bizde vardi. Ve dediginiz sayfa ve paragrafinda Ergin cagdaki kizin bir erkekle evlenme kosullari ile alakali yaziyormus. Hatta kitab icerisindende baktirdim sizin dediginiz gibi herhangi bir fihrist ile karsilasilmadi.

Yayinevini sormayi unuttum.


Sevgi Deger Kerim,Konuyu bilmiyorsun bari sus.Benim delilim degildir.Konu hakkinda Bekir kardesimin isdegi dogrultusunda verdim.Yayin evine gelince;
Eymen yayinlari

Istanbul-1988(Lütfiye Demircan)

Dizgi Baski;Bayrak yayimcilik.Matbaacilik Koll.Sti..

Telefon:528 39 53


Daha baska detay istiyorsan hemen sor?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Kurandan baska delil olmaz ise sayet, nasil baska bir yazi ile delillendirilebilir bir baska birsey o da enteresan. Bu arada Ali riza demircan hocayi üslubu bakimindan ben cok severim ama her nedense ilahiyatcilar tarafindanda sirf islamda cinsellik üzerine kitaplar yazdigindanda pek güzel gözle bakilmaz.

Ben Türkiyeyi aradim sirf bu kitap icin cünkü bizde vardi. Ve dediginiz sayfa ve paragrafinda Ergin cagdaki kizin bir erkekle evlenme kosullari ile alakali yaziyormus. Hatta kitab icerisindende baktirdim sizin dediginiz gibi herhangi bir fihrist ile karsilasilmadi.

Yayinevini sormayi unuttum.



Aynen Tab ediyorum;

b-Ergin kizlar ve Kadinlar kendileriyle ebediyen evlenemeyecekleri baba,kardes,amca,dayi,kardes cocuklari,KAYINPEDER,süt kardes v.s.gibi mahremlerine karsi koruyup örtünmeleri gereken yerleri ise göbekle diz kapaklari arasi ayrica karin ve sirttir.(3)

3-

Bedaius.sani`K.Kerahiyeti vel-Istihsan 5/120.4.

Kuranda;Nisa suresi ayet 23-24..


Sanirim sana okuyanlar birinci kelimeden sonrasina lüzum görmemisler Kerimim...Haydi tekrardan cevir telefonu bu abini yalan cikar.
 
Son düzenleme:

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Saat gec oldu artik yarin aksam ararim insaallah:) Ama aynen bu sekilde isede hatali diyorum. Cok alakasiz olabilir belki örnegim ama son vakitlerde tekerrürüne sahit oldugum bir davranis bicimini örnekleyeyeyim ;

Adam orucludur bir olay basina gelir olaya kizar orucunu bozar :)
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Saat gec oldu artik yarin aksam ararim insaallah:) Ama aynen bu sekilde isede hatali diyorum. Cok alakasiz olabilir belki örnegim ama son vakitlerde tekerrürüne sahit oldugum bir davranis bicimini örnekleyeyeyim ;

Adam orucludur bir olay basina gelir olaya kizar orucunu bozar :)


Hata nerede?Ayet Mahrem olanlari vermiyormu?Buraya tab ettigim sekildedir gerekirse yarin resimler gönderirim,Yani kitap elimde.Yani simdi demircan hoca kizarak bunu böylemi tefsir etti diyorsun?Konu basligi;

Bülüga ermis Kizlarda ve kadinlarda Ciplaklik...

Simdi bu baslikta nasil bi yanlislik mevcut?Ki b-SIK olarak ayni ile böyle vermis...
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Ali riza Demircan hocanin farkli görüsleride vardi. O kitapta mevcut olabilir ama mealcileri elestirir özellikle elmalili yi elestirir. Adetli halde iken kadin ibadetini edebilir orucunu tutabilir der örnegin.

Flash Tvde bir programa katiliyordu da orda hep dinlerdim. Biraz farkli insan ama Ali riza demircan demek islam demek degildir?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt