Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Resul ve Nebi arasındaki fark?

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
işte doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar diyorlardıda inanmıyordum. demekki doğruymuş. madem yanlış olduğunu iddia ettiğiniz şeyler var tartışmak yerine neden susturmayı deniyorsunuz !!! madem bilgilisiniz fikirlerinizi koyun ortaya, yanlış olduğumu iddia ediyorsan çürüt iddiamı.

Kardeşim müteala, münazara, müdafaa etmenin bir usulü var. Yazılanları anlamıyor, sadece kendi idrakin çerçevesinden çıkamıyorsan ki, bak bu konuda yazanların hepsine karşı aynı tarzı ortaya koymuşsun/koyuyorsun, bu İslamForum kurallarına göre "mesaj kirliliği/dayatma" sınıfına girer ki buna müsade edilmez. Sen adını ne koyarsan koy. Dokuz köy yada ondokuz köy...Yazdıklarında orada duruyor, sana yazılanlarda...
 

babacan01

New member
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
66
Tepkime puanı
16
Puanları
0
E güzel kardeşim, herhangi bir sebeple, bir kavme, belli bir süreden sonra "tırnaklı hayvanlar ve hayvanların iç yağları, sakatatlar" haram olmuş mu?

Olmuş...

Mesele budur.

İşte bu yasaklanma, o kavme farklı bir şeriattir. Neden ısrarcısınız hala daha?!.


neden olmuş peki bu önemli işte? çünkü yaptıklarına karşılık haram kılındı. israiloğulları o suçları işlemeseydi yasaklanmıyacaktı.

üzeyir Allah(c.c.) ın oğlu dediler. firavundan kurtuldular, gölü mucizevi bir şekilde geçtiler ve bırdırcın eti ve kudret helvası yedirildi. tüm bunlara karşılık buzağıyı tanrı ilan ettiler. insanları sömürdüler.sırf ticaret uğruna dinden vazgeçtiler.
tüm bu sayılanlar ve daha fazlasını işledikleri için bu hayvanlar onlara haram kılındı. yaptıkları yüzünden yani. tüm bu suçları işlemeselerdi haram olmayacaktı. hz.muhammed(s.a.v.) e verilen emirler onlarada geçerli olacaktı. domuz eti, kan, leş, Allah(c.c.) ın adı anılmadan kesilen hayvanlar...
 

fani olaný istemem

New member
Katılım
12 Nis 2008
Mesajlar
251
Tepkime puanı
46
Puanları
0
Yaş
52
Ben babacanı ne tanırım ne gördüm.Fakat buradakiler eminim onunla benim bir bağlantımı kurup,ne yahudi ajanlığımı bırakıp ,ne amerikan köpekliğimi bırakıp, fitne kazanlarını içinde kaynatıyorlar ve akılları sıra birbirlerini Allah rızası için uyarıyorlar.Bu ruhunu şeytana satan gürüha lanet olsun.Eminim siteden atılacağım.Ama zaten acım büyük.Liderimi kaybetmişim.Lanet olsun habis ruhlu maraz kalplere,Lanet olsun kalbinde zeyg olanlara,Lanet olsun şeytanın takımına,Lanet olsun Şeytanın piyonluğunu yapıpta kendini Allah yolunda sayanlara.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
neden olmuş peki bu önemli işte? çünkü yaptıklarına karşılık haram kılındı. israiloğulları o suçları işlemeseydi yasaklanmıyacaktı.

Burada haram kılınmasının nedeni müteala edilmiyor ki?

Haram kılınmış mı? Kılınmış. Şimdi haram mı? Değil. Bu bir şeriat farklılığımıdır o zaman? Evet. Hepsi bu.
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
hiçbir peygamber yeni bir şeriat getirmez. ancak önce gelen tüm peygamberlerin söylediği şeylerin aynısını ve çok benzerini söyler. dinde ek yoktur. yani hiçbir yeni peygamber yeni şey getirmez bizzat Allah(c.c.) ın kanununun değişmediğini ve emirlerin değişmediğini gösterir

Bu sizin yazınız babacan..

ki hristiyanlardaki haramlarda yahudilerin haramları gibi değildir. çünkü yahudiler suç işlemiştir bu yüzden böyle bir ceza verilmiştir. hristiyanlar bunların işlediğini işlemedikleri için bazı haramlar yürürlükten kalkmıştır.zaten Allah(c.c.) ayetinde buyuruyorki;


Yukarıda ki cümle tüm peygamberlerin aynısını ve çok benzerini söyler demişsiniz.. ikinci cümle hristiyanlardaki haramlar yahudilerin haramları gibi değildir demişsiniz.. hani aynı şeylerdi ? hani yeni bir şey getirmezdi ? bir şeyin haram veya helal kılınması yeni bir şey değil midir?


yani bize haram kılınan daha önce yahudilerede haramdı. yani onlar zulmetmeden öncede bize haram kılınan onlarada haramdı. onlar yaptıkları zulüm dolayısıyle birçok helalden istifade edemediler. çünkü zulümleri sebebiyle Allah(c.c.) onları cezalandırdı. sonraki nesillere ise bu geçerli olmadı hz.isaya ve hz.muhammede hükümlerin eski hali indi. yani önceki yasaklar devam edildi. kan,leş, domuz eti, Allah(c.c.) adıyla kesilmeyen hayvanlar. hani başta demişti kuran Allah(c.c.) bir hükmü kaldırır yada unutturursa yerine daha hayırlısını getirir. işte gerçekleşen budur.


yaptıkları zulüm dolayısıyle.. Eğer bizde böyle bir zulüm işlersek bazı helallerden istifade edemeyecek miyiz ? yeni gelen rasül bize bazı helalleri haram mı kılacak yahut bazı haramları helal mi kılacak ?

Yeni gelecek olan rasülün görevi nedir anlamış değilim.. yeni kitap getirmeyecek diyorsun.
kuranın hükmü geçerlidir diyorsun daha yeni gelen rasülün görevi ne olacak.. Birde bir kavme rasül göndermedikçe helak etmeyiz ayetini çok yazıyorsun.. Sanki bize bir rasül gelmemiş gibi..

1400 senedir bir Rasül gelmedi mi ? Kurandan başka hüküm yoksa o gelen rasülde kuranın hükmüyle amel edecekse, kurandaki hükümleri önümüze koyacaksa biz onu neden inkar edelim ki ?

Birde şunun cevabını öğrenmek istiyorum.. Yeni gelen rasüle göre mi kelimei şehadet getirilecek.. o gelen rasüle iman etmek isteyen bir kişi nasıl kelimei şehadet getirecek..
Sorular o kadar çok ki..
Onun Rasul olduğunu nerden anlayacağız ?
Mucize mi gösterecek bize ?
Sorular çok ama cevap alamadım.. daha önce benzerri soruları sormuştum..
 

babacan01

New member
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
66
Tepkime puanı
16
Puanları
0
yeni şeriat nedir? hüküm farklılıkları mı? haram farklılıkları mı? yeni şeriat demek yeni yol demektir ki Allah(c.c.) yeni yol getirmez çünkü kuran Allah(c.c.) ın kanunlarının değişmediğini söylemektedir. yeni şeriat getirilme olayı eskisini red ile olur yada eskisinin doğru dediğine yanlış demekle olur. çatışmalar olur iki şeriat arasında. mesela mezhepler gibi biri abdest şu şekilde bozulur demesine karşılık başka bir mezhepte yok o değil bu bozulur diyip fikir çatışmasına girmiştir.

yeni şeriat demek eski şeriat hükümlerini hiçe saymak demektir. ama kuran öyle demiyor. kuran eski gelenleri doğrulayıcı olarak geldin diyor. onların getirdiğide doğruydu anlamında. yani bir peygamber çıkıp Allah(c.c.) tan başka ilah vardır derse yeni şeriat getirmiş olur (haşa) böyle birşey olamaz. yada ben Allah(c.c.) ım bana tapın derse yeni şeriat getirmiş olur. ifadelerinize dikkat edin Allah(c.c.) muhafaza..

sadece yapılan zulüm sebebiyle onlara daha fazla haram verdik demiştir.

diğer kavimlerde hep aynı haramlar geçmektedir. dikkat edin bu önemli hususlara.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
yeni şeriat nedir? hüküm farklılıkları mı? haram farklılıkları mı? yeni şeriat demek yeni yol demektir ki Allah(c.c.) yeni yol getirmez çünkü kuran Allah(c.c.) ın kanunlarının değişmediğini söylemektedir. yeni şeriat getirilme olayı eskisini red ile olur yada eskisinin doğru dediğine yanlış demekle olur. çatışmalar olur iki şeriat arasında. mesela mezhepler gibi biri abdest şu şekilde bozulur demesine karşılık başka bir mezhepte yok o değil bu bozulur diyip fikir çatışmasına girmiştir.

yeni şeriat demek eski şeriat hükümlerini hiçe saymak demektir. ama kuran öyle demiyor. kuran eski gelenleri doğrulayıcı olarak geldin diyor. onların getirdiğide doğruydu anlamında. yani bir peygamber çıkıp Allah(c.c.) tan başka ilah vardır derse yeni şeriat getirmiş olur (haşa) böyle birşey olamaz. yada ben Allah(c.c.) ım bana tapın derse yeni şeriat getirmiş olur. ifadelerinize dikkat edin Allah(c.c.) muhafaza..

sadece yapılan zulüm sebebiyle onlara daha fazla haram verdik demiştir.

diğer kavimlerde hep aynı haramlar geçmektedir. dikkat edin bu önemli hususlara.

Epey bi mesafe kat ettik... Hamdolsun...
 

babacan01

New member
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
66
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Allah(c.c.) ın şeriatı değişmez. mesela şeriatleri;

Şüphesiz Allah, adaleti, iyilik yapmayı, yakınlara yardım etmeyi emreder; hayasızlığı, fenalık ve azgınlığı da yasaklar. O, düşünüp tutasınız diye size öğüt veriyor.(nahl 90)



"Allah'tan başkasına ibadet etmeyeceksiniz, anne babaya, yakınlara, yetimlere, yoksullara iyilik edeceksiniz, herkese güzel sözler söyleyeceksiniz, namazı kılacaksınız, zekatı vereceksiniz" diye söz almıştık. Sonra pek azınız hariç, yüz çevirerek sözünüzden döndünüz. (bakara 83)




İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı taraflarına çevirmeniz(den ibaret) değildir. Asıl iyilik, Allah'a, ahiret gününe, meleklere, kitap ve peygamberlere iman edenlerin; mala olan sevgilerine rağmen, onu yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışa, (ihtiyacından dolayı) isteyene ve (özgürlükleri için) kölelere verenlerin; namazı dosdoğru kılan, zekâtı veren, antlaşma yaptıklarında sözlerini yerine getirenlerin ve zorda, hastalıkta ve savaşın kızıştığı zamanlarda (direnip) sabredenlerin tutum ve davranışlarıdır. İşte bunlar, doğru olanlardır. İşte bunlar, Allah'a karşı gelmekten sakınanların ta kendileridir. (bakara 177)




Allah'a ibadet edin ve ona hiçbir şeyi ortak koşmayın. Ana babaya, akrabaya, yetimlere, yoksullara, yakın komşuya, uzak komşuya, yanınızdaki arkadaşa, yolcuya, elinizin altındakilere iyilik edin. Şüphesiz, Allah kibirlenen ve övünen kimseleri sevmez. (nisa 36)




Şüphesiz Allah (hiç kimseye) zerre kadar zulüm etmez. (Yapılan) çok küçük bir iyilik de olsa onun sevabını kat kat arttırır ve kendi katından büyük bir mükâfat verir. (nisa 40)

tüm insanlığı kapsamaktadır. yani ilk insandan bugüne kadar gelmiş geçmiş tüm insanları kapsamaktadır.




De ki: "Gelin, Rabbinizin size haram kıldığı şeyleri okuyayım: Ona hiçbir şeyi ortak koşmayın. Anaya babaya iyi davranın. Fakirlik endişesiyle çocuklarınızı öldürmeyin. Sizi de onları da biz rızıklandırırız. (Zina ve benzeri) çirkinliklere, bunların açığına da gizlisine de yaklaşmayın. Meşrû bir hak karşılığı olmadıkça Allah'ın haram (dokunulmaz) kıldığı canı öldürmeyin.İşte size Allah bunu emretti ki aklınızı kullanasınız." (enam 151)



Ölçtüğünüzde ölçmeyi tam yapın, doğru terazi ile tartın. Bu daha hayırlı, sonuç bakımından daha güzeldir. (isra 35)



Yeryüzünde böbürlenerek yürüme. Çünkü sen yeri asla yaramazsın, boyca da dağlara asla erişemezsin. (isra 37)



Rabbin, kendisinden başkasına asla ibadet etmemenizi, anaya-babaya iyi davranmanızı kesin olarak emretti. Eğer onlardan biri, ya da her ikisi senin yanında ihtiyarlık çağına ulaşırsa, sakın onlara "öf!" bile deme; onları azarlama; onlara tatlı ve güzel söz söyle. (isra 23)





bu kanunlar tüm insanlar için geçerlidir. tüm günahlar karşılığını bulduğu gibi tüm sevaplarda karşılığını bulacak. yani ademden bugüne gelmiş ve gelecek olan tüm insanlar bu kanunlardan sorumludur. bakın 10 emire (ana babaya saygıyı, Allah(c.c.) a ortak koşulmaması gerektiğini söyler. fakirlere yardımı söyler.) bakın incile, bakın tevrata, bakın zebura aynı şeyleri söyler. Allah(c.c.) ın şeriatında bir değişme bulamazsın.

o ana babaya iyilik etmeyi emrettikten sonra kötülük edin diye emretmez. yeni şeriat işte böyle bir olgudur. tezat olan şeyler yeniyi oluşturur. ama tüm herkes insan olduğuna göre tüm kanunlarda aynıdır. insanlar bu kanunları tahrif ederek yeni peygamber gelmesini sağlamış ve gelen peygamberde öldürdükleri peygamberin söylediğinin aynısını söylemişlerdir. her gelişe karşılık öldürmüşlerdir. her gelen peygamber aynıya yakın şeyleri duymuştur. biz atalarımızı bu yol üzerinde bulduk. sen ise yalancısın demişlerdir. halbuki gelen kanunlar adem zamanındaki ortak kanunlardır. işte bu yüzden Allah(c.c.) ın kanununda bir sapma bulamazsın.

Onun size, "Melekleri ve peygamberleri ilahlar edinin." diye emretmesi de düşünülemez. Siz müslüman olduktan sonra, o size hiç inkârı emreder mi?(ali imran 80)



Allah'ın, kendisine Kitab'ı, hükmü (hikmeti) ve peygamberliği verdiği hiçbir insanın, "Allah'ı bırakıp bana kullar olun" demesi düşünülemez. Fakat (şöyle öğüt verir:) "Öğretmekte ve derinlemesine incelemekte olduğunuz Kitap uyarınca rabbânîler (Allah'ın istediği örnek ve dindar kullar) olun." (ali imran 79)



anlatmak istediğim bunlardı. selam ile..
 
Üst Alt