Eğer üzerinizde Allah'ın lütfu ve rahmeti olmasa idi herhalde zarara uğrayanlardan olurdunuz. (bakara 64)
Eyeti kerime de geçen kelime "hasirin/zarara uğrayanlar/hüsrana uğrayanlar dır. Eğer Allahın Rahmeti olmasaydı hüsrana uğrardık. Hüsran ahirette olur. İtiraz kabul edilmez.
37 - Allah, murdarı temizden ayırdetmek için ve bir de murdar kısmını birbiri üzerine bindirip hepsini bir araya getirmek ve topunu birden cehenneme koymak için böyle yapar. İşte bunlar o hüsran içinde kalanların ta kendileridir.
Demek ki Cehenneme girenler hüsran içinde olurlar. Birde orada ebedi kalanlar için... Eğer yukarıda ki ayet ile bağlantı kurulursa, kafire merhamet edilmediği anlaşılmaz mı?
İşin zor olan kısmı, Kuranı kerim de merhamet kelimesinin tek bir yerde geçmesi..
17 - Sonra da iman edip de sabrı tavsiye eden ve merhamet tavsiye edenlerden olmaktır.
O halde Merhmat edilir mi edilmez mi değil, Rahmet edilir mi edilmez mi sorusu daha mantıklı olur.
. . .
30 - İşte seni böyle, kendilerinden önce nice ümmetler gelip geçmiş olan bir ümmet içinde gönderdik ki,
onlar Rahmân'a küfredip dururlarken, sen onlara sana vahyettiğimiz kitabı okuyasın. De ki: "O Rahmân benim Rabbimdir, O'ndan başka tanrı yoktur. Ben O'na dayandım, tevbem de O'nadır.
Hem küfretsinler, Hemde merhamet olunsunlar.. Ne akıl! Ne merhamet! Merhamet etme tasarrufu kimin elinde acaba? Herkese merhamet dağıtmak... Vay be!
26 - İşte o gün gerçek hükümranlık,
çok merhametli olan Allah'ındır. Kâfirler için ise o, pek çetin bir gündür.
25/26. O gün gerçek hükümdarlık Rahman'ındır. İnkarcılar için yaman bir gündür.
1 - Rahmân (çok merhametli olan Allah)
. . .
28 - De ki: "Baksanıza, eğer Allah beni ve benimle beraber olanları öldürse,
yahut bize merhamet etse, kâfirleri acı bir azabdan kim kurtarabilir?
29 - De ki: "O çok merhametlidir. O'na inanmış, O'na dayanmışızdır. Yakında kimin apaçık bir
dalalet içinde olduğunu bileceksiniz."
. . .
Rahman dünyada herkeze Rahmet eden Zat. Rahim ahirette sadece Mü'minlere Rahmet eden Zat manasının dışına çıkamıyorsunuz. Size kalıp verilmiş, üstünde düşünmeyi dalalet gibi görüyorsunuz..
Ayeti kerimeler de geçen Rahman ismine baktığımız zaman, Allahu tealanın bu ismini dünya da yapılan ameller için kullandığını görürüz. (%70) Büyükler bu ayetlere dayanarak böyle bir kalıba varmışlar ve çokta güzel ifade etmişler; Aynı kökten türediği halde farklı mana içiren bu isimleri.. Bin yıllık islam kültürünün oluşturduğu kalıpları basit görmek dalalet olsa gerek.
"
Ayeti kerime de "Son olanın" (ahiretin) "ilk olandan (ula)" (dünyadan) daha hayırlı olduğu ifade edilmiş. Besmele de Raman ve Rahim isimlerinin sırası da dikkatimizi çekiyor. İlk olan Rahman, dünyada; Son olan Rahim ise Ahirette tecelli edecek diyebiliriz. (Bu görüş saçma gelebilir ama said nursi nin bir çok bu tip örnekleri vardır. Bil hassa ebced hesabı ile.. Mantık bakımından ebced ile kıyas bile edilemez.)
Allahu Tealanın Rahman ismini dünya amlleri için kullandığı ayeti kerimeler..
110 - (Sen onlara) de ki: İster "Allah" deyin, ister "Rahmân" deyin, nasıl çağırırsanız çağırın. En güzel isimler O'nundur. Namazında sesini pek yükseltme, çok da gizli okuma, orta yolu seç.
İster Allah, ister Rahim deyin değil, Rahman. Bu dünyada olan bir ameldir. Allaha dua etmek. Kuranın emridir/tavsiyedir. Emirler bu dünya için geçerlidir.
26 - "Ye, iç, gözün aydın olsun. Eğer insanlardan birini görürsen, ben Rahmân (olan Allah)a bir oruç (susmak) adadım. Onun için bugün hiçbir kimseyle konuşmayacağım" de.
Yine Rahman ismi. Dünyada yapılan bir amel. Ve Allahın Rahman olması.. Rahman olan Allaha bir gün oruç adamak..
61 - O cennet, Rahmân (olan Allah)ın kullarına görmedikleri halde vadettiği "Adn" cennetleridir. Şüphesiz O'nun vaadi mutlaka yerini bulacaktır.
Allahın vaadi bu dünyadadır. Burada görülmeyen Rahman değil, cennettir.
Allah dünya da bize karşı kendi rahmetini belirtirken Hep Rahman ismini kullanmıştır. Bu dünyada Rahim ismi ile pek karşılaşmıyoruz. Hatta Rahim ismi hiç bir zaman ayet ortasında zikredilmemiş, Her zaman ayet sonunda gelmiştir. Besmele de olduğu gibi..
Peki Rahman ismi Ahiret için kullanılmamış mı? Az da olsa kullanılıyor.
87 - (O gün) Rahmân (olan Allah)'ın katında bir ahd almış olan kimseden başkaları şefaat etme hakkına sahip olamayacaklardır.
Şefaat etme hakkı ahiret içindir. Ama düşünülürse; Şefaat edilenlerden olmak için yine bu dünyada gayret gerekiyor. Yine Rahman bu dünya için kullanılmış denilebilir pekala.
Demek ki; Büyükler Bu isimler üzerinde düşünmüşler ve o müthiş ayrımı yapmışlar. Fakat biz yine de; Bu isimler üzerine düşünmeyi dalalet gibi görmesekte, bu isimler üzerine düşünüpte Allahın kafirlere de merhamet edeceğini iddia edenleri dalalette görüyoruz.