Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kabir ziyareti yapan kâfir mi olur?

T

teslimolan

Guest
Bize verilen Al Kur´an da hic birini digerinden ayirt etmemiz. Allah katinda kim nedir hangi sifattadir ben onu bilemem Allah bilir. Al Kur´an daki Muhammed ile insanlarin bildigi Muhammed arasinda daglar kadar fark olduguna inaniyorum. Muhammed in yaptigi fiillerle ve agziyla Allah in yüceligini tasdik etmek. Bizden beklenen de bu. Allah in sözünü yüceltmek. Benim icin bütün Resul ve Nebiler aynidir. Birini iclerinden cekip aldim ve digerlerini biraktimmi ben ordaki ayete ters düserim. Zira inandigimda budur Muhammed bu dünyada olsa bu kadar övgüyü kendi engellerdi. Muhammed Resuldur ve Nebilerin sonuncusudur. Resullerin dersem boyumu asarim. Sen sunumu idda ediyosun gibi bos bir itham da istemiyorum. Benim yazim budur Yusuf la ilgili ayeti okuduktan sonra kalkip Resul gelmeyecek hükmünde bulunmam. Orasini Allah bilir.

En dogrusunu Allah bilir.
 
T

teslimolan

Guest
Ben söylicemi söyledim sirk ile denenen sadece kendini hiristiyan ilan edenler olduguna inanmiyorum bizlerin de denendigine inaniyorum. Belkide o mütessabih ayetinin gectigi sey tam da bu konuda uyariyordu insanlari.

Zira incil dede ben ayni yöntemi okuyorum siyahla beyazi ayirmak icin.

Önemli olan bu dünyadan sirksiz, Allah in yüceligini tasdik ederek göcmek kovulmusa sirtini dönerek göcmek. Kovulmus un istedigi sirke bulasmamiz. Allah in özel kullarini da sirke alet edildiklerini insanlar tarafindan zaten Alkuran bildiriyor. O yüzden dikkat edin diyorum siyahla beyazin ayrilmasinda dikkat edin.

Ben herseyi bilmem benim bilgim Allah in bana cizdigi sinirlar dahilinde dir ancak düsündügümü örtmem, örtersem sorgudan korkarim. En dogrusunu Allah bilir.
 
T

teslimolan

Guest
Duha abi ben her kulun bir siniri var diyorum her seyin siniri var sinirsiz tek Rahman Rahim Allah dir. Kulun övgüsü sinirlidir diyorum. Sinirsiz övülecek Rahman Rahim Allah dir. Hic bir kulun övgüsü Allah i övmekten fazla olamaz diyorum. Muhammedi övmek isteyen de onun yaptigini yapar güzel ahlakli olur ve Allah i bolca zikreder.

Ben hepsi icin ayni diyorum ne güzel yaratmis Allah ne güzel insanlarmis ki Allah onlari resul ve nebiliklerle ödüllendirmis. Selam olsun Allah in seckin kullarina. Mahkeme günü ne diye Ben sizi uyarmama ragmen Benim sectigim kullari yaristirdin diye soru gelirse ben ne diyecegim ? Sen ne diyeceksin ? Baskalari ne diyecek ?

Benim yanlis düsündügümü ispat ettim diyebilirsin ama ispat etmis olmazsin Duha abi.

Resullerin nebilerin 1 kere övüldügü yerde Rahman Rahim Allah 1000 kere övülmeli benim anladigim budur.

En dogrusunu süphesiz Allah bilir
 
Son düzenleme:
T

teslimolan

Guest
Biz onlari güzel olduklari icin degil Allah in elcileri oldugu icin seviyoruz. Hepsi Allah in elcisi dir. Nebisidir Resulüdür. Bir kral elciler secmisse onlarin birini digerlerinden ayirirsak o zaman ne yapmis oluyoruz ? Benim inancima göre su degersiz elci aman onu askiya birakalim su cok güzel onu alalim demis oluyoruz. Zaten elcileri siniflandirmaya girersen ister iste ister isteme bu otomatikmen gerceklesir. Bu yüzden Salih, Hud, Elyesa Selam olsun Allah in seckin kullarina vs sanki hic elci olmamis gibi muamele görüyor. Dedigim oluyormu olmuyormu ? Sor bu elcileri insanlara kaci biliyor. Oysaki onlari da secen gönderen ayni kaynak. Esi dengi benzeri olmayan Allah. Elcilere yapilan haksizlik onlari gönderene yapilan saygisizliktir.

Bütün elcilerin gösterdigi adres aynidir yüce Allah dir ona teslimiyet dir.

Sefaat olayina gelince. Benim okudugum kadar Allah in hosnut oldugu kimselere sefaat olunacagini yaziyor ben yanlis anladiysam düzeltin. Peki hic lafi dolandirmadan soruyorum o zaman. Allah in hosnut olmadigi bu durumda sefaat görmüyor dimi ? Peki o zaman neden insanlar direk Allah dan sefaat dilemiyorlar mademki onun hosnut olduguna sefaat var ? Kral dururken elciden yardim istenirmi ? Istenir kral sinirli bir kul ise ve herseyi bilmiyorsa o zaman denirki elciye git krala söyle bizi afetsin vs. Ancak Allah sinirsiz güc sinirsiz bilgiye sahip ve her insana kendi sah damarlarindan daha yakin. Bu durumda her insan Allah dan sefaat dileyebilir ve her insanin dilegini de Rabbimiz bilir ve duyar. Sefaat gören zaten Allah in hosnut oldugu bir kulsa neden elcinin yüzü hürmetine sefaat dilenilir ?

Ben seyh sah dan da anlamam benim Ögretmenim Rabbim Allah dir en dorusunu da O bilir
 
T

teslimolan

Guest
Duha abi ben söyliceklerimi söyledim Allah benden hosnutsa benim günahlarimi bagislar. Degilse ben bu dünyadaki suyu kullanip pisliklerden arinamamisim demektir ben geregince Onun yüceligine kendimi teslim etmemisim demektir. Kendimi Onun cizgisinden fazla görmüsüm demektir. Oda kendi sucumdur. Dünyada kac milyar insan var vardi ve belki daha olacak bir insan onlarin hayati hakkinda ne biliyor da hüküm verecek o insanlar hakkinda ? Bir insani da gectim daha baskalari da cikiyor elcilerden sonra onlar senin benim hayatim hakkimda ne biliyorda kefil olacaklar bize ? Arsi yüklenen varliklar da Müminlerin affini diliyor xyz ismindekilerin diledigini ben okumadim. Mümin in kim oldugunu da Allah bilir. Sinirsiz bilgi Allah in dir hükümde Onun dur. Kim ne yapmis hangi günahlari hangi sevaplari var hepsini O bilir. Bilmeden hüküm olmaz zaten bizle onu ayiran o. O sinirsiz biz ise sinirliyiz. Hangi insan olursa olsun hangi kul olursa olsun siniri vardir. En Adil olan Allah dir. Onun üstünde bir Adil de yoktur. Olaya En girdimi En en yüce olandir. Isa nin sihir yaptigina da katilmiyorum. Sihir in Allah in elcisi ile ilgisi olmaz. Alkuran da bir siir kitabi degil Muhammed de selam olsun ona bir sair degil. Sen belki farkli bir sey demek istedin ancak ortada öyle duruyor.

Tefrit ve Ifrat konusuna gelince ne olduklarini bilmiyorum ama anladigim kadari söyle cevap vereyim. Nuh a ile b yi ayirmasi söylendi a yi bir tarafa birakip c yi bir tarafa birakip b yi kurtarmasi söylenmedi. a sirkten uzak olmaktir b sirkdir bunun ortasi nedir ? Adem babamiz ve Annemiz in kovulmasi da A nin sözünü dinlemeyip b nin kini dinledikleri icin oldu bunun ortasi nedir ? Sefaat izni verildigi umarak kelimesi cok tehlikelidir. Zaten ne icin gidiyor insanlar oraya zaten ev araba isteyenler onlar zaten sirk dedirler oradakilerden isteyen. Ancak sefaat bu dünyadaki ev ve araba istemekten daha büyük degilmi ? Sözkonusu olan sonsuzluk. Sonsuzluk icin günahlarin kefilimi daha büyük yoksa bu dünyada araba ev istemekmi ? Sirkden uzak olanlara degildir yazim.

Aslinda bu kadar yazmak istemiyordum fakat biraz detay ile yazayim dedim umarim bir daha bu kadar uzun yazmam. Aslinda su yeterdi.

Duha abi ben söyliceklerimi söyledim Allah benden hosnutsa benim günahlarimi bagislar. Degilse ben bu dünyadaki suyu kullanip pisliklerden arinamamisim demektir ben geregince Onun yüceligine kendimi teslim etmemisim demektir. Kendimi Onun cizgisinden fazla görmüsüm demektir. Oda kendi sucumdur.

En dogrusunu Allah bilir
 
Son düzenleme:
T

teslimolan

Guest
En mükemmel Kul kim onuda Allah bilir ben hükmetmemeye dikkat ederim bilmedigim seye.
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
Permalink 1 i oku ..yazi bana aid degil.Olmasida düsünülemez Insallahu Teala.Allahin Hadisi disinda bir yazi yazmak nasip olmaz Insallah..

oda kimin yazısı bu metin abi bakın bazı hadisleri inkarı insanı küfre görürü fakat siz bunun farkında degilsiniz ilk önce anlayıp okuyalım olurmu
 
T

teslimolan

Guest
Duha abi en mükemmel olduguna dahil bir yazi ben okumadim Al Kuran da o yüzden bilmedigime de hüküm vermem. Evet güzel ahlakli yaziyor. Güzel ahlakli cok peygamber geldi gecti. Güzel ahlak zaten Nebi ve Resullerin vasiflarindan dir. Ben Allah in yol yönteminde hic bir degisiklik görmedim. a da insanlar deneniyorsa b de de denenir c de de. Sefaat konusuda benim inancima göre insanlarin denendigi bir konu. O yüzden orda izin var diye sap diye dalmayacak insan oraya. Allah in hosnut oldugu insani zaten Allah kurtarir b nin c nin d nin sefaatine ihtiyac olmadan. Sefaat cok tehlikeli bir deniz bogulma tehlikesi var o denizde o yüzden insanlar iyi düsünsünler derim denendiklerini hic bir zaman unutmasinlar. .Hiristiyanlarin kendini Mesih in pesinden gittiklerini sananlarin gibi kulu haddinden fazla yüceltmeyin. Nebilerin sonuncusu Muhammed bir bilgisayar programi degil. Hüküm günü hüküm yalniz Allah indir. Nebi ve Resulleri ahirette kullara hüküm dagitma yetkisi verecegi icinmi gönderdi Allah yoksa hakimiyetin tek kendinin elinde oldugunu bildirmek icinmi? Bence ikincisi Muhammedden önce de Resuller gelip gecmistir yazisi acaba ne icin vardir.

En dogrusunu süphesiz Allah bilir.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
oda kimin yazısı bu metin abi bakın bazı hadisleri inkarı insanı küfre görürü fakat siz bunun farkında degilsiniz ilk önce anlayıp okuyalım olurmu


Mesela hangisi?Eger karsiligi olmayan bir hadis ise gec ama ayeti tastik ediyorsa onu ayrica konusmak gerekir.Cünki ben sahsim olarak söylüyorum"Vahyin disinda hic bir seyi"kabul etmiyorum eger ayeti desdekliyorsa güzel söz olarak alirim.Ama bunu inkarla yani Orjini varken ve kabul etmisken disindaki güzel bir sözü inkarin nasil küfüre tasidigini ise anlamis degilim...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Metin Mete Abi, seni anlıyorum. Neden böyle düşündüğünü de biliyorum.

Peygamberimizin hayatında din namına söylediği her söz Kur'an'ın yorumudur, Kur'ani'dir. Madem bu hadisleri delil olarak sayıp, kullanmıyoruz. O zaman sizin alimlerinizin de Kur'anı yorumlamalarınıda delil saymamanız icab eder.

Zira, Üstünlüğü, ahlakı, seciyesi, ilmi Kur'anla sabit ve aklen makul ve kesin olan bir Zat(a.s.m)'nin sözleri delil olmayacaksa o alimlerin sözü asla Ona yetişemez. Kalsın!

Dersen o hadislerin geliş yoluna güvenmiyorum. Derim ki yüz sene sonra sizin alimlerinizin sözleri hak olsa rivayet yolu hak kalmayacak. Demek yüz sene sonra sizin alimlerin sözleride sayılmamak lazım gelecek. Demek İslam yüz senede bir yenilenmek lazım gelecek.

Muhabbetle


Kimsenin yorumunu asla delil saymadim!!!Saymam tam 55 ayette direk 200 ayette dolayli akla davet eden kuran varken alimlerin sözleri sadece tavsiye niteligindedir.Kaldiki ben asla Resulün söyledigi seyinki(Asla ona nisbet ederek kabul etmedigim gibi onu binlerce kez tenzih ediyorum)Kuranda mevcut oldugunu bunun disindaki tavsiyeleri ise asla Kuranin disinda olmadigina sahadet eden biri olarak alimler senin olsun DUHA hem benim alimim kim?Söylermisin Allahini seversen?Nerede gördün benim kendime sizin kabul ettiginiz gibi bir Alim edindigimi?Size göre Yüzyilda bir yenilenme olmasi icin müceddit gelecek diyorsunuz ya Bize lazim degil Cünki 1400 yil önce bütün din Kemale erdi bizzat kuranin dilinden delillenmistir.Tefsiri Ahsan yapilmis hic bir T..... ihtiyac yoktur.Yarin Alemlerin Rabbi kalk dedigi zaman Ayeti iyi okumani tavsiye ederim"Rabblarina"kosarlar sözünü bir düsünmende yarar var sanirim....
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
"Size Rabbimin risaletini tebliğ ediyorum. (Ayrıca) Size öğüt veriyor ve sizin bilmediklerinizi ben Allah'tan biliyorum. ( Araf : 62 )

"Sakınıp rahmete kavuşmanız için, içinizden sizi uyarıp korkutacak bir adam aracılığı ile bir zikir (kitap) gelmesine mi şaştınız?" ( Araf : 63 )

"...De ki; hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu ?.." ( Zümer : 9 )
 
T

teslimolan

Guest
Bakara Suresi 253: İşte peygamberler! Biz onların bir kısmını bir kısmına üstün kıldık. İçlerinden, Allah'ın konuştukları vardır. Bir kısmının da derecelerini yükseltmiştir.

Bu ayet hakkında düşüncen nedir kardeşim?
Duha abi üstünlük zaten Allah a teslim oldugunu bilsin diye tüm alemler onun icin yaratildigina inaniyorum. Evet kimi kiminden üstündür zira bu yasa dir. Cünkü üstünlükte bir teslim olan birde teslim alan vardir. Teslim olan haddini bilmezse savasip durursa kendi zararina olur teslim olduguna karsi. Fakat kendisinin onun teslim alananin yani üstündekinden aciz oldugunu anladimi onunla savasmaktan vazgecer ve baris icinde yasar. Teslim olmus halde ama baris icinde. Teslim alan ve teslim olunan bir yasa dir Allah tarafindan indirilmis. Kitaplarda da bunu yazar.

Ancak konu Allah in elcileri ise o baskadir. Sen kendin dedin su devir icin bu gönderildi bu devir icin bu gönderildi diye. Gönderilen her elci 100% olarak gönderildi. Salih de 100% gönderildi, Musa da 100% gönderildi herhangi biri de elcilerin de 100% le gönderildi. Onlari Allah 100% olarak gönderirken onlarin birini öbürkünden üstün tutmaya calisilmaz. Zira hepsi 100% dür Muhammed de dahil buna. Selam olsun Allah in sectigi kullara. Bizden istenen Allah in 1 ligine iman etmek ondan baska ilah olmadigina iman etmek, Muhammedin de gönderilen elcilerden olduguna iman etmek. O sundan üstün bundan üstündü yarisina girmek degil sade onun elciligine iman etmek. Allah in kitaplarina, nebi ve resullerine, meleklerine din gününe ve Al Kuran da yazan lara iman etmek.

Bizim söyleyecegimiz tek sey var oda hepsine iman ettik. Incil deki mesaj insanlarin Mesih in isa olduguna iman etmeleri idi ve ölümden sonra dirilmenin olacagini kovulmusun serrinden korunup onu kovmak icin Allah a teslim olunmasi gerektigine. Ancak onu putlastirdilar o asla bir put degildi onlari dogru yola cagiran bir kul du seckin bir kul.

Allah resul ve nebileri ni 100% ile gönderirken onlari nasil derecelendirir insanoglu ? Yüzde yüzün nesini derecelendirecegiz ? 100 % Allah in sözünün baska bir tanimidir. Yani gönderilen Allah in sözüdür aslinda Allah in sözü nasil derecelendirilebilir ?

En dogrusunu süphesiz Allah bilir
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
"Size Rabbimin risaletini tebliğ ediyorum. (Ayrıca) Size öğüt veriyor ve sizin bilmediklerinizi ben Allah'tan biliyorum. ( Araf : 62 )

"Sakınıp rahmete kavuşmanız için, içinizden sizi uyarıp korkutacak bir adam aracılığı ile bir zikir (kitap) gelmesine mi şaştınız?" ( Araf : 63 )

"...De ki; hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu ?.." ( Zümer : 9 )



Ecmain;Tabiki Allahin Kuranini Vahyle ögrenen söyleyecek yoksa kalkipta uydurmayacak,Bilen okudu hemde tam tamina;


"Şu halde, sen bundan dolayı davet et ve emrolunduğun gibi doğru bir istikamet tuttur..." (Şura Suresi, 15)


De ki: "Bu, benim yolumdur. Bir basiret üzere Allah'a davet ederim; ben ve bana uyanlar da. Ve Allah'ı tenzih ederim, ben müşriklerden değilim."

(Yusuf Suresi, 108)


De ki: "Şahidlik bakımından hangi şey daha büyüktür?" De ki: "Allah benimle sizin aranızda şahiddir. Sizi -ve kime ulaşırsa- kendisiyle uyarmam için bana şu Kuran vahyedildi. Gerçekten Allah'la beraber başka ilahların da bulunduğuna siz mi şahidlik ediyorsunuz?" De ki: "Ben şehadet etmem." De ki: O, ancak bir tek olan ilahtır ve gerçekten ben, sizin şirk koşmakta olduklarınızdan uzağım.

(Enam Suresi, 19)


Öyleyse sen emrolunduğun şeyi açıkça söyle ve müşriklere aldırış etme. Şüphesiz o alay edenlere (karşı) biz sana yeteriz.

(Hicr Suresi, 94-95)


De ki: "Gördünüz mü söyleyin; Allah, kıyamet gününe kadar geceyi sizin üzerinizde kesintisizce sürdürecek olsa, Allah'ın dışında size aydınlık verecek ilah kimdir? Yine de dinlemeyecek misiniz?" De ki: "Gördünüz mü söyleyin, Allah kıyamet gününe kadar gündüzü sizin üzerinizde kesintisizce sürdürecek olsa Allah'ın dışında size içinde dinleneceğiniz geceyi getirecek ilah kimdir? Yine de görmeyecek misiniz?

(Kasas Suresi, 71-72)


De ki: "Yeryüzünde gezip dolaşın da, böylelikle yaratmaya nasıl başladığına bir bakın, sonra Allah ahiret yaratmasını (veya son yaratmayı) da inşa edip yaratacaktır. Şüphesiz Allah, herşeye güç yetirendir."

(Ankebut Suresi, 20)


De ki: "O, gökleri ve yeri yaratırken ve O, (hep) besleyen (hiç) beslenmezken, ben Allah'tan başkasını mı veli edineceğim?" De ki: "Bana gerçekten Müslüman olanların ilki olmam emredildi ve: Sakın müşriklerden olma." (denildi.) De ki: "Şüphesiz ben, Rabbime isyan edersem o büyük günün azabından korkarım."

(Enam Suresi, 14-15)


De ki: "Göklerin ve yerin Rabbi kimdir?" De ki: "Allah'tır." De ki: "Öyleyse, O'nu bırakıp kendilerine bile yarar da, zarar da sağlamaya güç yetiremeyen birtakım veliler mi (tanrılar) edindiniz?" De ki: "Hiç görmeyen (a'ma) ile gören (basiret sahibi) eşit olabilir mi? Veya karanlıklarla nur eşit olabilir mi?" Yoksa Allah'a, O'nun yaratması gibi yaratan ortaklar buldular da, bu yaratma, kendilerince birbirine mi benzeşti? De ki: "Allah, herşeyin yaratıcısıdır ve O, tektir, kahredici olandır."

(Rad Suresi, 16)


De ki: "Eğer biliyorsanız (söyleyin:) Yeryüzü ve onun içinde olanlar kimindir?" "Allah'ındır" diyecekler. De ki: "Yine de öğüt alıp-düşünmeyecek misiniz?" De ki: "Yedi göğün Rabbi ve büyük Arş'ın Rabbi kimdir?" "Allah'ındır" diyecekler. De ki: "Yine de sakınmayacak mısınız?" De ki: "Eğer biliyorsanız (söyleyin:) Herşeyin melekutu (mülk ve yönetimi) kimin elindedir? Ki O, koruyup kolluyorken kendisi korunmuyor." "Allah'ındır" diyecekler. De ki: "Öyleyse nasıl oluyor da böyle büyüleniyorsunuz?"

(Müminun Suresi, 84-89)

De ki: "Ben gerçekten, yalnızca Rabbime dua ediyorum ve O'na hiç kimseyi (ve hiçbir şeyi) ortak koşmuyorum." De ki: "Doğrusu ben, sizin için ne bir zarar, ne de bir yarar (irşad) sağlayabilirim." De ki: "Muhakkak beni Allah'tan (gelebilecek bir azaba karşı) hiç kimse asla kurtaramaz ve O'nun dışında asla bir sığınak da bulamam."

(Cin Suresi, 20-22)




 
T

teslimolan

Guest
Sefaat konusunda benim fikrim degismez abi bilene kadar. Zira söyledigim de anlasilmayacak degil. Allah istediginin, hosnut oldugunun günahlarini bagislar baska hic kimseyede bi ihtiyac yoktur. Hakimiyet yalniz Allah indir. Neden kullari yüceltme sevdasina girer bu insanlar da hic bir zaman anlamayacagim galiba. Ben Al Kuran a Muhammedi yada herhangi bir resul yada nebi yi kabul etmezsem ters düserim. O zaman boyumu asarim bilmeden bilmislik taslarim buda beni ucuruma götürür. Bu söylediklerim Al Kuran a ters olduguna ben inanmiyorum. Taklik diyi degildir dogruyu bulmak dir iyi olan. Allah a ibadet taklidi sekilde olursa bence o hic bir seye yaramaz. Ancak dogru ibadet edersen ve hic kimseyi oynamadan kendin olursan bu degerli olmalidir. Ben böyle olduguna inaniyorum. Allah birdir tüm eksiklerden uzak sinirsizdir her insan birdir eksikliklerle donanmis sinirlidir. Yani yüceligi tasdik edilmesi gerekenin kim oldugu acikca burada cikiyor. Ben yükümlülügü Allah a teslim olarak ve ondan gelenlere iman ederek zaten yerine getiriyorsam ben neden bir kulu yüceltecegim ?

Allah diledigini diledigi sekilde derecelendirir ancak ben Onun derecelerini bilmem cünkü ben kisitli bilgiye sahibim ve bilgimin sinirini da O cizer.

En dogrusunu süphesiz Allah bilir.
 
T

teslimolan

Guest
Teslim olan kardeşim, benim söylediklerim senin pek çok itikadını kesmiyor. Dikkatli okumanı umud ediyorum.

Yanlız şunu sormak isterim, Allah bütün kularını eşit mi sever, adil mi sever?
Hangi halk resulü nebiyi yüceltmedigi icin helak oldu nebi ile resul öldükten sonra ?

Allah adil sever bütün kullarini esit sevmesi sözkonusu degil. Bu Al Kuran a tersdir. O bütün kullarin icinde her türlü kul vardir yani mercimegi tasi ayiklamadan yemeye benzer bu.

Güzel ahlak li olmak zor bir sey de degil bu dünya yi ahirete degisen insan icin.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Hangi halk resulü nebiyi yüceltmedigi icin helak oldu nebi ile resul öldükten sonra ?


Maide 33


Allah ve Resûlüne karşı savaşanların ve yeryüzünde (hak) düzeni bozmaya çalışanların cezası ancak ya (acımadan) öldürülmeleri, ya asılmaları, yahut el ve ayaklarının çaprazlama kesilmesi, yahut da bulundukları yerden sürülmeleridir. Bu onların dünyadaki rüsvaylığıdır. Onlar için ahirette de büyük azap vardır.

 
T

teslimolan

Guest
Maide 33


Allah ve Resûlüne karşı savaşanların ve yeryüzünde (hak) düzeni bozmaya çalışanların cezası ancak ya (acımadan) öldürülmeleri, ya asılmaları, yahut el ve ayaklarının çaprazlama kesilmesi, yahut da bulundukları yerden sürülmeleridir. Bu onların dünyadaki rüsvaylığıdır. Onlar için ahirette de büyük azap vardır.
Benim yazi ile ne alakasi var bu ayetin ?
 
T

teslimolan

Guest
Benim nebilerin sonuncusu olmak gibi gayem yokki ondan fazla anlayayim o beni asar. Ben ancak Allah dan yardim dilerim beni dogruya kilavuzlamasi icin. Kilavuzlayicilarin en hayirlisinin indirdigi ni okurum anlamaya calisirim uygulamaya calisirim kapasitem yettigince. Daha fazlasi beni asar. Benim tasiyabilecegim yük bellidir. Baskasinin tasiyacagi yük bellidir. O yüzden taklit ederek baskasinin tasiyacagi yükü tasimaya kalkamam.
 
T

teslimolan

Guest
Değerli kardeşim, eşsiz ve çok karışık bir makine arıza yaptı, ama kullanım kılavuzu olsun. Yada bir amansız hastalığa tutulmuş olalım, çara lazım olsun.

Ne yaparız? Elbette iki yol var. Ya o kılavuzu kendimiz okur ve hastalığımıza çare bulmak için Tıb ilmini talim ederiz.


Yada o makineden anlayan birini çağırırız veya tıb ilmini okumuş bir doktordan yardım alırız.

Eğer "benim bir makiniste veya doktora ihtiyacım yok kendim okur hallederim dersek, yeni bir makine sipariş etmek veya camiye kendi selamızın okuması için kendimiz gitmek demektir.

Eğer Nebilerin sonuncusu kadar kapasitemiz yoksa, demek Kur'an'ı ondan öğrenmek lazım. Kendimiz aklımızla öğrenmeye çalışırsak bileti cebimizekoymuş oluruz.

Selametle
Allah in resulu sana yardim edeyim dedi de ben kabul etmedimmi Duha abi ? Ben Resulu canli görmedim. Sana yardim edeyim dedide ben olmaz da demedim. O burda olsaydi ve onun üstüne söz söyleyseydim sen bilmiyosun diye o zaman yanlisa sapardim. Zira helak olmadan önce Allah önce elci gönderir ve insanlar o elciye itaat etmezlerse helak geliyor. Yani ilk önce Elcinin olmasi önemli olan etli canli kanli elcinin olmasi ve o elcinin gönderilmesi Allah tarafindan ve ona itaat edilmemesi. Yunus un teblig ettikleri iman ettiler ve helak tan kurtuldular. Ben zaten kendi kafamdan teshis koymuyorum. Önce okuyorum receteyi sonra kapasitem kadar uyguluyorum. Benim tasiyacagim yük de o kapasitem kadar. Ben bilmediklerime zaten biliyorum dememeye dikkat ederim.

Benim yapacagim sey Musa nin Allah in izni ile actigi denizden gecmek Musa nin önünde degil arkalarda bir yerde ama gecmek. Umarim Allah in izni ile yapabiliriz bunu.
 
Üst Alt