darth vader' Alıntı:
"tanrının zamandan ve mekandan münezzeh olması" . sorun burda.
bunun anlamı nedir.dinsel iddialara göre , zaman ve mekan yaratılmıştır. Yaradan yarattığından tamamen ayrı-gayrı mıdır. Yaratılanın yaratana bağlılığı nasıldır.Allahın zaman-mekan ile ilişkisi nedir.
Yaratan yarattığından tamamen ayrı ise o zaman var olan yaratılmışlar allahı sınırlıyor. Sınırlı olan allahın gücü sonsuz olamaz. Ben var isem ve benim allahtan tamamen ayrı bir gücüm-enerjim var ise o zaman allah sonsuz olamaz. çünkü bana sahip değil.
Bu durumda yaratan yarattığından ayrı olmamalıdır. Tasavvufda insanın tanrı olduğu düşüncesine giden yollardan biridir bu. Biz yaratılanlar yaratandan tamamen ayrı olamayız.
Bu durumda tamamen ayrı olmadığımız bir varlık olan allahı Neden göremiyor,duyamıyor,koklayamıyor, anlayamıyor,hissedemiyoruz.(herkes için geçerli olmayabilir. kendi hesabımna konuşuyorum)
allah yarattığından ayrı değil ise neden din indiriyor, niçin kendisini gizliyor, neden kimilerini cennete,kimilerini cehenneme alıyor.
ne çok soru sordum yaw.sorularım düşünce egzersizi yapmak içindi. kimseden cevap beklemiyorum.
Rabbimin zaman ve mekandan münzzeh olamsı Yaradanın zaman ve mekana ihtiyacı olamdığının göstergezi mekan ve zamanı yarattığını söyliyebiliriz ve düşünün burdan marsa gitseniz zaman değişirken hangi zaman sokucaz? zaman göreceli bir kavramken Rabbimi mekan ve zamana sokmak sınırlamak olurki o sonsu kudret sahibidir, demişsinizki benim bedenim var ve bunda enerji var demek ben ayrı bir kudertim var yanılgıdırki şöyle enerji sizin dışınızda hareket eder sizin bu enerjiye hiçbir katkınız yok , altınızda araba benzini ful, anahtar kontakta , size sadeec sürmesi kalmış o benzini kim koyuyor o arabayı kim verdi size? Rabbim kudretiyle size feth etmiştir ama bakıyorum farkında değilsiniz, eğer gücümüz yetiyorsa ölmüş ama hala organları yaşayan insanı bakalım yaşatabilicekmiyiz? kalbin görevini gören bir pompalama cihazı yapalım bakalım insan yaşıyıcak mı? yaşıyamaz çünkü Rabbaim size veridği ruh dediğimiz , ölünün , yaşandan farkı olan enerji rabbimin elindedir, dilerse fişi çeker ve en ilerlemiş teknoloji bile aciz kalır, en muntazaman enerji bir işe yaramaz. görüyoruzki madem ölüyü hala yaşatma gücümüz yok demekki ölüye o enerjiyi nasip eden biri var ki oda sonsuz bir kudrete güce sahip olan Allah C.C. tır, Tasavvuf un kurduğu ilişki biraz farklıdır, nefiste kurtulup Allah a ulaşmak, ve onun tasarrufunda ilerlemektirki, böyle bir bağ var, ama bu duruma ilerleyebilmek içinde irademizi konuşturur onu arzularız... biz yaradandan tamamen farklıyız , ama insanın nefsi bunu söylemiyor farkındayım, insan kısıtlı düşünebilien varlık, ve üdşünüyor, kudret sahibi ozaman kadın olmaz, ilim sahibi ozaman genç olamaz, sanki insanmış gibi düşünüyor nefis ve Yaradana haşa yaşlı ve beyaz saçı sakalı olan bilge şeklini veriyor, çünkü bu sıfatlar biliç altında o şekilde yerleşmiş işte insan bu hataya düşer , hep aynı şeyi söylüorum ama yine diyorum marangoz masadan farklıdır, marangoz ne dört ayak üstüne durur, ne taktadır, nede kurudur, nede farkı bir benzerliği vardır, size söyliyebiliceğim Yaradan için nasıl düşündüğünüzde aklınıza her ne geliyorsa bilinki o yaradan değildir. insanların sınav hükümü taşıyabilmesi için gözle görülmemesi, kulakla duyulmaması lazım, aksi halde inanmıyan kalırmıydı? gözüyle gören bilen hayır yok diyebilirmiydi? ozaman sınav nerde kalırdı? yaradanı görmek istiyen görür, duyar, onunla konuşur, yeterki bunu yapabilsin, alemde imzası var bakan görür o imsanın adı mükemmelik imzası, dileyen duyar çünkü alem bakın bizdeki ayetlere bizdeki mükemmelik, bizdkei düzene bakın dercesine Allah a çağırıyor ama dileyen duyuyor, bizimle konuşuyor ama bu nu bir elçi aracılığıyla kitabullah ile yapıyor, ayetler yaradanın sözüdür, onları dinliyen yaradanı dinlemiş olur, yani dileyen bu yapamadıklarınızı yapıyor..dilerim inşallah sizde görür, sizde duyar, sizde konuşursunuz.. cennet ve cehennem , ebu bekirlerle , ebu cehilleri ayırmaya yarıyor buda Allah C.C. ın adaletindendir, sorarım ebu cehille, Hz. Ebu bekirler aynı yere girsin ozaman Hz.Ebu bekirlere haksızlık olmaz mı? düşünmek güzle şey , sonucunda hakikate varmak dahada güzel şey. düşünen toplum için ayetler vardır...