Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

tanrı ve zaman

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
mistik_cadi' Alıntı:
allah ise (zamandan) evveldir.
önce/sonra kavramları zaman ile ilgili kavramlardır. öyleyse zamanın öncesinden/sonrasından bahsedemeyiz. yani zaman "ezeli ve ebedi"dir. bu durumda tanrı zamana dahil olmak zorunda. zamana/sonsuzluğa dahil değilse 'yok'tur...
bak şimdi ezeli ve ebedi demek , başlangıcı ve sonu yoktur, zaman kavramı göreceli bir kavram olmakla beraber, bu sadece başlangıcı olan varlıklar için geçerlidir, bu sebeple başlangıcı olmayana zaman yüklemek mantıksızlık olur..zaman yüklemek için bir başlama noktası olması lazım, başlama noktası olması için bir başlatana olması lazım ki onada biz yaratıcı demeyiz, onun herşeyi başlatana yaratıcı deriz, sanırım anlatbilidim sayın mistik cadı..
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
mistik_cadi' Alıntı:
peki peygamberler sınava tabi tutuluyor mu? onlara neden ayrıcalık olsun ki...

Onlara asla ayrıcalık yok...Onların hesabı herkesten ağır olacak...Çünkü onların sorumluluğu çok çok ağır....Ve de şefaati üstlenen peygamberlerin durumu çok çok zor...
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
mistik_cadi' Alıntı:
allah ise (zamandan) evveldir.
önce/sonra kavramları zaman ile ilgili kavramlardır. öyleyse zamanın öncesinden/sonrasından bahsedemeyiz. yani zaman "ezeli ve ebedi"dir. bu durumda tanrı zamana dahil olmak zorunda. zamana/sonsuzluğa dahil değilse 'yok'tur...

Zaman kavramı dünyada geçerli bir kavram olduğu için senin kafan karışıyor...Ahirette o kavram yok işte o yüzden...Ne kadar insan varsa hepsi hesaba çekilecek...Şöyle bir düşün...İnsanların çokluğunu....Ama herşeyi kafamızın alması mümkün değil...
 

mistik_cadi

New member
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
154
Tepkime puanı
0
Puanları
0
seyfullah putkıran' Alıntı:
bak şimdi ezeli ve ebedi demek , başlangıcı ve sonu yoktur, zaman kavramı göreceli bir kavram olmakla beraber, bu sadece başlangıcı olan varlıklar için geçerlidir, bu sebeple başlangıcı olmayana zaman yüklemek mantıksızlık olur..zaman yüklemek için bir başlama noktası olması lazım, başlama noktası olması için bir başlatana olması lazım ki onada biz yaratıcı demeyiz, onun herşeyi başlatana yaratıcı deriz, sanırım anlatbilidim sayın mistik cadı..

şimdi sayın modum:) zamanın başlangıcı ve sonu, yani bir başlatanı yoktur. bu durumda ondan öncesi de olamaz. tanrı zamana dahil olmak zorundadır.
 

mistik_cadi

New member
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
154
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Aysegul' Alıntı:
Zaman kavramı dünyada geçerli bir kavram olduğu için senin kafan karışıyor...Ahirette o kavram yok işte o yüzden...Ne kadar insan varsa hepsi hesaba çekilecek...Şöyle bir düşün...İnsanların çokluğunu....Ama herşeyi kafamızın alması mümkün değil...

Aysegul, zaman kavramının öncesinden/sonrasından söz edilmesi bir mantık hatası değil midir?
 

the okuz

New member
Katılım
19 Mar 2006
Mesajlar
254
Tepkime puanı
1
Puanları
0
mistik_cadi' Alıntı:
allah ise (zamandan) evveldir.
önce/sonra kavramları zaman ile ilgili kavramlardır. öyleyse zamanın öncesinden/sonrasından bahsedemeyiz. yani zaman "ezeli ve ebedi"dir. bu durumda tanrı zamana dahil olmak zorunda. zamana/sonsuzluğa dahil değilse 'yok'tur...

önce ve sonra kavramları zamana ait olabilir ama "zamandan öncesi" zamana ait bir kavram değildir...önce ve sonra kavramları zamanın içerisinde zamana dahil olurlar, ama zamanın dışına çıkarlarsa başka bir anlam kazanırlar...
Ayşegül kardeş de Allah pekala dışardan da yönetebilir demiş, haklı, dışardan da yönetebilir dünyayı ya da evreni. Ama dışardan yönetmiyor, bizzat içinde, daha doğrusu her yerinde, kastettiğim anlam nereye baksanız Allahın yaratıcılığını görürsünüz değil, kastettiğim anlam Allahın her yerde mevcut olması, bu nasıl olur derseniz cevabım şu olur: Allah zamandan ve mekandan münezzeh değildir sadece, bizzat onların yaratıcısı ve yönlendirenidir ve bu kavramların iradeleri olmadığından Allaha otomatik olarak uyarlar ve böylece Allah bütün mekanlarda aynı anda her yerde olabilme kudretine sahiptir...
Umarım açıklayabilmişimdir...
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
mistik_cadi' Alıntı:
şimdi sayın modum:) zamanın başlangıcı ve sonu, yani bir başlatanı yoktur. bu durumda ondan öncesi de olamaz. tanrı zamana dahil olmak zorundadır.

"Zamana dahil"...demekle kastettiğin şeyi biraz açsan diyorum....Ama şu bir kesindir...Allah doğmaz,doğurmaz,ölmez ve doğmamıştırda...Bu kavramları yaratanda Allahtır zaten...Allahu Teala her an kullarından haberdardır...Ve şu an bizim bu şekilde yazışacağımız bile Allah katında biliniyor...Ya bizim anlamamız çok zor...Aklımızın alamayacağı o kadar çok durum varki...
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
the okuz' Alıntı:
önce ve sonra kavramları zamana ait olabilir ama "zamandan öncesi" zamana ait bir kavram değildir...önce ve sonra kavramları zamanın içerisinde zamana dahil olurlar, ama zamanın dışına çıkarlarsa başka bir anlam kazanırlar...
Ayşegül kardeş de Allah pekala dışardan da yönetebilir demiş, haklı, dışardan da yönetebilir dünyayı ya da evreni. Ama dışardan yönetmiyor, bizzat içinde, daha doğrusu her yerinde, kastettiğim anlam nereye baksanız Allahın yaratıcılığını görürsünüz değil, kastettiğim anlam Allahın her yerde mevcut olması, bu nasıl olur derseniz cevabım şu olur: Allah zamandan ve mekandan münezzeh değildir sadece, bizzat onların yaratıcısı ve yönlendirenidir ve bu kavramların iradeleri olmadığından Allaha otomatik olarak uyarlar ve böylece Allah bütün mekanlarda aynı anda her yerde olabilme kudretine sahiptir...
Umarım açıklayabilmişimdir...

:23_28_100 açıklamak istediğimde bu zaten...Her an her yerde kullarından haberdar olması...tşkler
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
darth vader' Alıntı:
"tanrının zamandan ve mekandan münezzeh olması" . sorun burda.
bunun anlamı nedir.dinsel iddialara göre , zaman ve mekan yaratılmıştır. Yaradan yarattığından tamamen ayrı-gayrı mıdır. Yaratılanın yaratana bağlılığı nasıldır.Allahın zaman-mekan ile ilişkisi nedir.
Yaratan yarattığından tamamen ayrı ise o zaman var olan yaratılmışlar allahı sınırlıyor. Sınırlı olan allahın gücü sonsuz olamaz. Ben var isem ve benim allahtan tamamen ayrı bir gücüm-enerjim var ise o zaman allah sonsuz olamaz. çünkü bana sahip değil.

Bu durumda yaratan yarattığından ayrı olmamalıdır. Tasavvufda insanın tanrı olduğu düşüncesine giden yollardan biridir bu. Biz yaratılanlar yaratandan tamamen ayrı olamayız.
Bu durumda tamamen ayrı olmadığımız bir varlık olan allahı Neden göremiyor,duyamıyor,koklayamıyor, anlayamıyor,hissedemiyoruz.(herkes için geçerli olmayabilir. kendi hesabımna konuşuyorum)

allah yarattığından ayrı değil ise neden din indiriyor, niçin kendisini gizliyor, neden kimilerini cennete,kimilerini cehenneme alıyor.
ne çok soru sordum yaw.sorularım düşünce egzersizi yapmak içindi. kimseden cevap beklemiyorum.
Rabbimin zaman ve mekandan münzzeh olamsı Yaradanın zaman ve mekana ihtiyacı olamdığının göstergezi mekan ve zamanı yarattığını söyliyebiliriz ve düşünün burdan marsa gitseniz zaman değişirken hangi zaman sokucaz? zaman göreceli bir kavramken Rabbimi mekan ve zamana sokmak sınırlamak olurki o sonsu kudret sahibidir, demişsinizki benim bedenim var ve bunda enerji var demek ben ayrı bir kudertim var yanılgıdırki şöyle enerji sizin dışınızda hareket eder sizin bu enerjiye hiçbir katkınız yok , altınızda araba benzini ful, anahtar kontakta , size sadeec sürmesi kalmış o benzini kim koyuyor o arabayı kim verdi size? Rabbim kudretiyle size feth etmiştir ama bakıyorum farkında değilsiniz, eğer gücümüz yetiyorsa ölmüş ama hala organları yaşayan insanı bakalım yaşatabilicekmiyiz? kalbin görevini gören bir pompalama cihazı yapalım bakalım insan yaşıyıcak mı? yaşıyamaz çünkü Rabbaim size veridği ruh dediğimiz , ölünün , yaşandan farkı olan enerji rabbimin elindedir, dilerse fişi çeker ve en ilerlemiş teknoloji bile aciz kalır, en muntazaman enerji bir işe yaramaz. görüyoruzki madem ölüyü hala yaşatma gücümüz yok demekki ölüye o enerjiyi nasip eden biri var ki oda sonsuz bir kudrete güce sahip olan Allah C.C. tır, Tasavvuf un kurduğu ilişki biraz farklıdır, nefiste kurtulup Allah a ulaşmak, ve onun tasarrufunda ilerlemektirki, böyle bir bağ var, ama bu duruma ilerleyebilmek içinde irademizi konuşturur onu arzularız... biz yaradandan tamamen farklıyız , ama insanın nefsi bunu söylemiyor farkındayım, insan kısıtlı düşünebilien varlık, ve üdşünüyor, kudret sahibi ozaman kadın olmaz, ilim sahibi ozaman genç olamaz, sanki insanmış gibi düşünüyor nefis ve Yaradana haşa yaşlı ve beyaz saçı sakalı olan bilge şeklini veriyor, çünkü bu sıfatlar biliç altında o şekilde yerleşmiş işte insan bu hataya düşer , hep aynı şeyi söylüorum ama yine diyorum marangoz masadan farklıdır, marangoz ne dört ayak üstüne durur, ne taktadır, nede kurudur, nede farkı bir benzerliği vardır, size söyliyebiliceğim Yaradan için nasıl düşündüğünüzde aklınıza her ne geliyorsa bilinki o yaradan değildir. insanların sınav hükümü taşıyabilmesi için gözle görülmemesi, kulakla duyulmaması lazım, aksi halde inanmıyan kalırmıydı? gözüyle gören bilen hayır yok diyebilirmiydi? ozaman sınav nerde kalırdı? yaradanı görmek istiyen görür, duyar, onunla konuşur, yeterki bunu yapabilsin, alemde imzası var bakan görür o imsanın adı mükemmelik imzası, dileyen duyar çünkü alem bakın bizdeki ayetlere bizdeki mükemmelik, bizdkei düzene bakın dercesine Allah a çağırıyor ama dileyen duyuyor, bizimle konuşuyor ama bu nu bir elçi aracılığıyla kitabullah ile yapıyor, ayetler yaradanın sözüdür, onları dinliyen yaradanı dinlemiş olur, yani dileyen bu yapamadıklarınızı yapıyor..dilerim inşallah sizde görür, sizde duyar, sizde konuşursunuz.. cennet ve cehennem , ebu bekirlerle , ebu cehilleri ayırmaya yarıyor buda Allah C.C. ın adaletindendir, sorarım ebu cehille, Hz. Ebu bekirler aynı yere girsin ozaman Hz.Ebu bekirlere haksızlık olmaz mı? düşünmek güzle şey , sonucunda hakikate varmak dahada güzel şey. düşünen toplum için ayetler vardır...
 

mistik_cadi

New member
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
154
Tepkime puanı
0
Puanları
0
the okuz' Alıntı:
önce ve sonra kavramları zamana ait olabilir ama "zamandan öncesi" zamana ait bir kavram değildir...önce ve sonra kavramları zamanın içerisinde zamana dahil olurlar, ama zamanın dışına çıkarlarsa başka bir anlam kazanırlar...

önce ve sonra zamana ait kavramlardır..

Ayşegül kardeş de Allah pekala dışardan da yönetebilir demiş, haklı, dışardan da yönetebilir dünyayı ya da evreni. Ama dışardan yönetmiyor, bizzat içinde, daha doğrusu her yerinde, kastettiğim anlam nereye baksanız Allahın yaratıcılığını görürsünüz değil, kastettiğim anlam Allahın her yerde mevcut olması, bu nasıl olur derseniz cevabım şu olur: Allah zamandan ve mekandan münezzeh değildir sadece, bizzat onların yaratıcısı ve yönlendirenidir ve bu kavramların iradeleri olmadığından Allaha otomatik olarak uyarlar ve böylece Allah bütün mekanlarda aynı anda her yerde olabilme kudretine sahiptir...
Umarım açıklayabilmişimdir...

allah zaman ve mekanın içinde mi? nasıl her yerde?.. bulunduğu tek bir mekandan söz et bana? yada tek bir andan?....
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
mistik_cadi' Alıntı:
allah zaman ve mekanın içinde mi? nasıl her yerde?.. bulunduğu tek bir mekandan söz et bana? yada tek bir andan?....

Sen bana Peynirin içindeki sütü gösterebilirmisin?..Yada kafanda mevcut bulunan aklı?
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
mistik_cadi' Alıntı:
şimdi sayın modum:) zamanın başlangıcı ve sonu, yani bir başlatanı yoktur. bu durumda ondan öncesi de olamaz. tanrı zamana dahil olmak zorundadır.
mesela dünyayı ele alın dünya hayatı 24 saat ten oluşurki bu sadece dünyaya has bir zaman dilimidir, bu diğer gezegenlerde farklıdır, böyle bir zmaan biriminin oluşması için samanyolunun, güneşin ve dünya gibi düzen oluşuyor bu muntazam düzende kendiliğinden oluşamıcağı için bir start noktası olması lazım yani bütün kainat için big bang başlangıç nıktası kabul edilir, yani ondan sonra zamanın olduğu savunulabilir, yani ondan önce sizce nasıl bir zaman olabilri zaman neye göre zaman? bu nasıl belirlenebilir? dikkatli düşündüğünüzde sizde farkediceğinizi düşünüyorum, yani bigbangi de başlatan Yaradan yani düğmeye basıyosun ve büyük bir gelişme oluyor yani zamanı yaratanın zamandan münzeeh olması lazım, başlangıç olmadan neye göre şukadar zaman geçti diyebilirsin sence?
mesela sana sorsam ne kadar zaman geçti hayatında , doğumundan itibaren sayarsın ya doğumu olmıyan için zaman nasıl olur mantığın kabukl ediyor mu? ve aynı zamanda geleceğide de sınrılı dğeilse ve zamanı ilmiyle kuşatmışsa nasıl zamana sığdırabilirsin, zaman , geçmişi geleceği, doğumu ve ölümü olan varlıklar içindir, yaradan da bu insani beşer sıfatlardan biri olmadığı için zamana sığdırmak kıstlamak olur ve büyük bir hatadır...
 

mistik_cadi

New member
Katılım
25 May 2006
Mesajlar
154
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Aysegul' Alıntı:
Sen bana Peynirin içindeki sütü gösterebilirmisin?..Yada kafanda mevcut bulunan aklı?

tabiki... bunun için peyniri mikroskop altında inceleriz veya da deney yaparız, sütten peynir yaparak;)
 

Aysegul

New member
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
891
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
mistik_cadi' Alıntı:
tabiki... bunun için peyniri mikroskop altında inceleriz veya da deney yaparız, sütten peynir yaparak;)

Ben sana sütten peynir yap demiyorum...Mevcut peynirin içindeki mevcut sütü işte bu süt diye bana göster...Yada beyinde bulunan aklı işte bu akıldır de elinle tut ve göster;)
 
Üst Alt