KAFKASYALI
Şubat 2007 den itibaren kayıtlı
katkıları: 813
şekilsel namaz yok.TARTIŞMA BAŞLIĞI DEĞİLDİR.YAZI YAZMAYIN SADECE OKUY
bu bir tartışma başlığı değildir.namazın şekilsel olmadığı hakkında sizler için alıntıladım.
yazan kişi şuanda Kuranı inkar ediyor.ama bu düşüncenin ilk ve tek sahibi o değil.
lütfen bilgilenmek ve düşünmek için dikkatlice okuyun.bu sizin en önemli konunuz
KURANDA NAMAZ YOKTUR,NASIL KILINDIĞI,KAÇ REKAT KILINDIĞI,KAZASININ OLUP OLMADIĞI,HASTALIK HALİ ,BOZAN KURALLAR,HANGİ DİLDE NE OKUNACAĞI,İMAM,MUEZZIN,KAÇ VAKIT 2,3,5....VS BUNLAR TAHMINI VE ZORLAMADIR,KURAN EKSIK DEGILDIR.
Salat,İslam beytine yani İslam ailesine girenlerin,bildiğimiz bir aile yapısı ve bağları gibi Allahı ve birbirlerini sevmeleri,destek vermeleri,bağlılık,yükümlülük göstermeleri,irtibat halinde olmalarıdır,hayra barışa çalışmalarıdır. Müminler birbirinin kardeşidir..İslam ailesine girenlerin göstermesi gereken bağlılık,misak yani salat dosdoğru Kuran ögudunu icra ederek ,sımsıkı sarılarak,hayata geçirerek olur.İlkel bir kabile için bile salat kavramı aslında basittir.
Araf 7:170 Kitab'a sımsıkı sarılıp salatı(bağlılığı) dosdoğru ikame edenler var ya, işte biz böyle iyiliğe çalışanların ecrini zayi etmeyiz
KURANA SIMSIKI SARILIP ÖĞÜTLERINI HAYATA GEÇİREREK,İCRA EDEREK OLUR…
Secde itaat etmektir,hiç bir ayette yere kapanma anlaında değildir,hıç bir ayette salatın parcası olarak gecmez,hep ayrı fııller olarak gecer.Kutsal kurban tasının,arapların bas putu Allatın önunde yere kapandığında Allahın önunde yere kapandığının delılın nedır,eskı putperstlerde aynı şeyı yapıyordu,uyan Allah sekıl değil,sah damarından yakın,sekılsel olmayan bir varlığın önü,arkası olmaz,ancak sembol tas koyarsın,buda zaten putperstliktir.
SECDE:İtaat etme,uyma,kabul etme
KIYAM:Ayağa kalkma,Bir işe girişme, kalkışma, teşebbüs etme,Allah için başkaldırma
RUKU: tevazü etmek,Alçak gönulluk göstermek
SALAT :Risalet,vahiy,öğüt,bağlılık,sevgi ile destek,irtibat
İKAME ETMEK: Ayağa kaldırmak , yeniden diriltmek , icra etmek
SALATI İKAME ETMEK: Bağlılığı,desteği,öğüdü icra etmek
Risalat, mealcılerce vahiy,öğüt olarak çevırılmiş:
A'RAF suresi 62. ayet) Übelliğuküm risalati rabbi ve ensahu leküm ve a'lemü minellahi ma la ta'lemun
Diyanet Açıklamalı Size Rabbimin vahyettiklerini duyuruyorum, size öğüt veriyorum ve ben sizin bilmediklerinizi Allah'tan (gelen vahiy ile) biliyorum.
(A'RAF suresi 68. ayet) Übelliğuküm risalati rabbi ve ene leküm nasihun emin
Diyanet Vakfı Size Rabbimin vahyettiklerini duyuruyorum ve ben sizin için güvenilir bir öğütçüyüm.
(A'RAF suresi 93. ayet) Fe tevella anhüm ve akle ya kavmi le kad eblağtüküm risalati rabbi ve nesahtü leküm fe keyfe asa ala kavmin kafirin
Diyanet Açıklamalı (Şuayb), onlardan yüz çevirdi ve (içinden) dedi ki: "Ey kavmim! Ben size Rabbimin gönderdiği gerçekleri duyurdum ve size öğüt verdim. Artık kâfir bir kavme nasıl acırım!"
(A'RAF suresi 144. ayet) Kale ya musa innistafeytüke alen nasi bi risalati ve bi kelami fe huz ma ateytüke ve küm mineş şakirin
Diyanet Vakfı (Allah) Ey Musa! dedi, ben risaletlerimle (sana verdiğim görevlerle) ve sözlerimle seni insanların başına seçtim. Sana verdiğimi al ve şükredenlerden ol
(AHZÂB suresi 39. ayet) İllezine yübelliğune risalatillahi ve yahşevnehu ve la yahşevne ehaden ilellah ve kefa billahi hasiba
Diyanet Açıklamalı (Benim yaptığım) ancak Allah katından olanı, O'nun gönderdiklerini tebliğdir. Artık kim Allah ve Resûlüne karşı gelirse, bilsin ki ona, (kendi gibilerle birlikte) içinde ebedî kalacakları cehennem ateşi vardır.
(CİN suresi 23. ayet) İlla belağan minallahi ve risalatihi ve men ya'sillahe ve resulehu feinne lehu nare cehenneme halidiyne
fiyha ebeden.
Elmalılı Sade. 1 Onlar ki, Allah'ın risaletlerini (mesajlarını) tebliğ eder ve O'ndan korkarlar; Allah'tan başka kimseden korkmazlardı. Hesap görücü olarak da Allah yeter!
(CİN suresi 28. ayet) Liya'leme en kad ebleğu risalati rabbuhim ve ebata bima lediyhim ve ahsa kulle şey'in 'adeden.
Diyanet Açıklamalı Ki böylece onların (peygamberlerin), Rablerinin gönderdiklerini hakkıyla tebliğ ettiklerini bilsin. (Allah) onların nezdinde olup bitenleri çepeçevre kuşatmış ve her şeyi bir bir saymıştır (kaydetmiştir).
Salatı ikamenın,bağlılığı,öğüdü,mısakı yani vahyi icra,ikame,fıılıyata dökme,ayakta tutma,Allah kelamını tefekkür edip hayata geçirme olduğu bu çevırılerdende açıktır...
Mealcıler ve gelenekçi tefsır salat yada salatı ıkame olsun olmasın her yere bolca namaz serpiştırmışlerdır.Oysa salat genış manada olup Allah yolunda verılen her turlu destek,ugraş,ibadettır.İkamede bunu fıılıyata dökmektir.
1 Kuranda oruç ibadeti anlatılırken Ey müminler oruç sizden öncekilere farz kılındığı gibi sizede farz kılındı der,ama namaz için böyle bir ayet yoktur.Siz hangi ayetten bu emri alıyorsunuz?
2 Rekat sayısı,okunacak dualar,ana dilde ıbadet,kazası varmı, uyku,bozan haller,kurallar,secde,ruku,kıyam nasıl olur sırası nedır,hasta,yaşlı,genç kimler yükümlü,cami adabı,imam, muezzın,kamet,pusula,yürürken namaz nasıl kılınır,eller kollar,dızler,tekbir,selamlama,Ekber niye Allahın ismi degıl,,vakitleri 2,3,5...vs kısacası namaz ıle ılgılı her ayrıntı olmalı Kuranda ,eger eksık olmadığına iman edıyorsak bu konularda dayandığımız ayetler nelerdir?
MÜŞRİKLERDE KABENİN ÖNUNDE YERE KAPANIYORDU,BİZİM ONLARDAN NE FARKIMIZ VAR?
ALİ BULAÇ:ARAF 138 İsrailoğullarını denizden geçirdik. Putları önünde bel büküp eğilmekte olan bir topluluğa rastladılar. Musa'ya dediler ki: «Ey Musa, onların ilahları gibi sen de bize bir ilah yap.» O: «Siz gerçekten cahillik etmekte olan bir kavimsiniz» dedi.
EGILIP BUKULMEK İÇİN MUSANIN KAVMİ PUT İSTEMEKTE,ESKİ ÖRFLERINDEN KOPAMAMAKTADIR.ŞAH DAMARINDAN YAKIN HER YERDE OLAN ALLAHI PUTLARLA SOMUTLAŞTIRIP SEMBOL EDINIP ÖNUNDE YERE KAPANMAK İSTIYORLAR,el surmek,7 kez dönmek,uyduruk rıtuel,merasımler...vs
.
Samiriler'in ibadet şekilleri müslümanlara çok benzemektedir.abdest alma şekilleri müslümanlarınınkinin aynısıdır.abdest esnasında tevrattan bir parça okurlar,ibadet dilleri aramca'dır.İbadet yerleri müslümanların camisine benzemektedir,İbadetlerinde müslümanların ibadeti olan namazda vardır ve namazlarında müslümanlarınki gibi rüku ve secde de bulunmaktadır.şu an sadece israil ve filistinde yaşayan samirilerin nüfusu çok az olmakla beraber 1000 kişi kadar bir nüfusa sahiplerdir.
Ancak şekılsel bır varlığın önunde yere kapanarak sekılsel secde yapılır.Buda araya sembol yada Kabe gıbı bır putta Allahın sekılsel olmayan varlığını somutlaştırarak olur.Putperstlık zaten sembol ıle yaradanı somutlaştırmaktır ıbadetlerde ve eskı putperest arap örfudur.Namaz kelımesının etımılojık köku nameste putperest Mecusılerden bir rıtuel ismi olarak geçmektedir,herkes akıl edıp namazın etimolojık kökunu arastırdığında bu gerçeği görecektir.SÂBİÎLER:
Aya ve yıldızlarada Allah ile beraber tapan ve ay,güneş i,çin dıkı pıut yapan kimseler. yahûdîlik, hıristiyanlık ve mecûsîlik gibi çeşitli dinlerden bâzı inanışları alarak bir din meydana getirmişlerdir.Araplar çoğu Sabiiydi,güneş ve aya secde ediyordu.
Ekber kelimesi Allahın isimlerınden değildir.Ekber kelımesınde karşılaştırma vardır aracı ve alt ılahlarla,Kebir gıbı değildir.Bu Kurandan olmayan isim bile bizi eski putperestlerin rıtuelı olup olmadığı konusunda arastırmaya itmelidir.
MUŞRIKLER KENDISINI TEKTANRICI SANIR:
ENAM 23 Elmalılı Sade. 1 Sonra başka çare bulamayacaklar ve sadece şöyle diyecekler: «Rabbimiz Allah'a yemin ederiz ki, vAllahi bizler Allah'a şirk koşanlar değildik.»
Zumer 3 Dikkat et, hâlis din yalnız Allah'ındır. O'nun berısınden(dunıllahı) kendilerine bir takım dostlar edinenler: Onlara, bizi sadece Allah'a yaklaştırsınlar diye kulluk ediyoruz, derler. Doğrusu Allah, ayrılığa düştükleri şeylerde aralarında hüküm verecektir. Şüphesiz Allah, yalancı ve inkârcı kimseyi doğru yola iletmez.
ARAF 138 İsrailoğullarını denizden geçirdik. Putları önünde bel büküp eğilmekte olan bir topluluğa rastladılar. Musa'ya dediler ki: «Ey Musa, onların ilahları (var; onların ki) gibi sen de bize bir ilah yap.» O: «Siz gerçekten cahillik etmekte olan bir kavimsiniz» dedi.
Allah Semi ve Basirdir,her an huzurundayız,namazda Allahın huzuruna çıkıldığı ıddası yıne delılsızdır,ayetlerde Allah huzurumdasınız dememıştır.
ALLAH ADINA İBADET DİYE UYDURULUP ARACI KONAN HER TÜRLÜ RITUEL ŞİRKTİR.DIKILI TASI 7 KEZ DÖNME,TARIKATLADAKİ KAFA SALLAYIP DANS ETMELER,BİR PUTA DÖNUP YAPILAN EGILIP BUKULMELER,DEĞİŞİK MERASIMLER...
Namaz Kuranda anlatılmadığı gıbı hadıslerde,rivayetlerde çelişki içindedir.Bir tane namazı bastan sona anlatan hadıs yoktur,hepsı kılınışı farklı anlatır,farklı kurallar belırler.Mezhep alımleri abdestın bozulmasında bıle uzlaşmaya varamamıştır,hepsı kendıne göre uyduruk hadıslerı paylaşmıştır.Namazın çıkışı Kabeyi aracı koyan putperest örften gelır ve bu amacı mesrulaştırma için uydurulan hadıslerde peygamberımız hacerul esvedi öpmuşturde...
Bir putperest(nesnelerle ıbadet) rıtuelı olarak namaste mecusılerden gelır,onlarda aracı nesne olarak ateşi kullanıyorlardı ve rıtuel uydurmuşlardı.Allah adına uydurulan ve dualarda,irtıbatta aracı konan rıtuellerden biridir aynı dıkılı tas etrafında 7 kez dönme gıbı ve şirk unsurudur.Allah her yerdedır,önunde yere kapanma ancak bir nesne ıle olur oda putperstlıktır,sözluklerden putperstliğin tanımına bakınız.
(HAC suresi 17. ayet) İman edenler, Yahudiler, Sâbiîler, Hıristiyanlar, Mecusîler ve şirke sapanlar arasında Allah, kıyamet günü ayrım yapacaktır. Allah, her şey üzerine Şehîd'dir, tanıktır.
Allah ıse sah damarından yakındır ve her yerdedır,madde yada sekıl degıldırkı önunde yere kapanalım helede bunu araya sembol koyarak yapmak sadece arap örfune uymaktır,Kurana değil.İnsanlar salatı ıkame etmeyı yat kalkta arayarak esas guzel fııler ışlemeyı unutmuşlardır.Toplum yararına fayda,Allah yolunda bır yetım,dul,yaslı,ögrenci...vs yardım mı,yoksa tum gun dört duvar arasına kapanıp yat kalk yapmak mı?İkame fıılıyattır,hangısının faydası var?İslam camıası neden bu halde?
Turbeye gıdenlerde hiç bir zaman aracı koyduklarını kabul etmezler hep Allaha dua ettık derler,yalnız Allaha ınandıklarını söyleyıp Kurandan delıl isterler.Oysa şirkın tanımı açıktır.Sah damarından yakın Allahı bellı kalıplara rıtuellere sıkıştırılar ve bunu yaparkende sectıklerı her nesne,insan puttur.Namazın Allahın huzuruna çıkmak olduğu delılsız bır yalandır, hiç bir ayette Allah Kuranda benım huzurumdasınız dememıştır,çunku salatı ıkame namaz değildir...
PUTA DÖNUP YER EKAPANMA RITUELI MECUSİLERDE VE SABİİLERDE VARDI.
HIÇ BİR PUTPEREST TAPINMAK ISLIK ÇALIP EL ÇIRPMAZ,
AYETTE ANLATILAN MÜŞRİKLERİN GURULTU ÇIKARARAK, HACCDA YANİ DINI KANIT TARTIŞMASI,HANİF İSLAMA DAVETTE KURAN AYETLERI OKUNURKEN,DINLENMEMESINI SAGLAMAKTIR.
ONLARIN ALLAHA OLAN DESTEĞİ AYETLER TEBLİĞ EDILIRKEN GURULTÜ ÇIKARMAKTAN İBARETTİR.
GURULTU ILE NAMAZ ENGELLENMEZ ANCAK TEBLIĞ YAPAN,AYET OKUYUP MÜŞRIKLERE ANLATAN KİŞİNİN SESİ GÜRÜLTÜDE BASTIRILIR,ENGELLENİR.
Okunuş Ve ma kane salatühüm indel beyti illa mükaev ve tasdiyeh fe zukul azabe bi ma küntüm tekfürun
enfal 75 Onların Beytullah yanındaki duaları da ıslık çalmak ve el çırpmaktan başka bir şey değildir. (Ey kâfirler!) İnkâr etmekte olduğunuz şeylerden ötürü şimdi azabı tadın!
(FUSSİLET suresi 26. ayet) İnkâr edenler dediler ki: "Şu Kur'an'ı dinlemeyin! O okunurken yaygara koparın ki, galip gelesiniz
Secde ıtaat etmektır,Ademe yapılan secde, guneşin ve ayın Yusufa secdesı,ulkenın kapılarından gırerken secde ederek gırmek yanı ıtaat ederek gırmek bu anlamdadır.
Ruku alçak gönulluluk,tevazu göstermek, kıyam ise bir işe girişmek,tesebbus etmek,ayaga kalkmak,Allah yolunda bas kaldırmaktır.
Secde ,ruku,kıyam farklı fııler olup salatı ıkameyle beraber toplu gecılıp NAMAZIN BIR PARÇASI GIBI anlatıldığı ayet yoktur.
Bakara 239 Eğer (herhangi bir şeyden) korkarsanız (namazlarınızı) yürüyerek yahut binmiş olarak (kılın). Güvene kavuştuğunuz zaman, siz bilmezken Allah'ın size öğrettiği şekilde O'nu anın (namaz kılın).
Yürür ıken namaz kılınacagını ıdda eden mealcıler zaten namazı ınkar etmış olurlar.
ALLAH VE MELEKLER PEYGAMBERE NAMAZ MI KILMAKTADIR YOKSA DESTEK Mİ OLMAKTADIR ?
AHZAB 56 Okunuş İnnellahe ve melaiketehu yüsallune alen nebiyy ya eyyühellezine amenu sallu aleyhi ve sellimu teslima
Diyanet Açıklamalı Allah ve melekleri, Peygamber'e çok salevât getirirler. Ey müminler! Siz de ona salevât getirin ve tam bir teslimiyetle selam verin.
Emevı dönemı yozlaşmayla peygamberın torunları ölduruldu,öncesınde de HzAli ve HzAyşenın katıldığı bir iç savas oldu (Kerbela vakası),peygamberın Mekke alındıktan sonra 1 sene ıcersınde vefat etmesı sonrası zamanla Kabeye yanı Lat putuna yapılan sekılsel ibadetler namaz oldu,salatı ıkame bu şekılde anlaşıldı,eskı putperest örflerı hortladı.Rıvayetlerde halkın Kabeye hedıye olarak altın gumuş bıraktığı,Ömerın ıse sureklı el koyduğu ve önune gecemedığı vardır.Müşrıklığın köku hiç bır zaman kurumadı,huylu huyundan vazgecmedı.
Kibrı yenmek ve Allaha ıtaat Kuran ögudunu icra ederek,nefsı yenerek,Allahın öğütüne uyarak olur,toplumsal fayda,icraat ve nefs mucadelesı ıle gunahla savasarak olur.Dört duvar arasına kapanıp eskı bır putperest rıtuelını uygulayarak gunahlar affolmaz.Allaha itaat etmek yere kapanmak değil,ögudune ıtaattır.Kibri yenmek ise nefs ıle mucadele edıp gunahtan kendını alıkoymaktır.Senelerce namaz kılıp çok kötu fııller işleyen o kadar çok kişi var ki,katıl bıle cınayetten önce cuma namazına gıdıyor bu ulkede..
Allahın gazabı Islam ulkelerını bu putperestlık yuzunden bırakmıyor,iki yakamız bıraraya gelmıyor..
Bir yalan bınlerce yalan doğurdu,namazı nasıl kıldığı,kaç vakıt kıldığı çelişkili,eski arap putu Kabeyı kutsayan aracı koyan,el surup selamlayan şefaat isteyıp öpen bır peygamber profılı putperest Emevılerce önumuze kondu.KIMSE KRAL ÇIPLAK DIYEMEDI,ZAMANINDA YOZLAŞMAYA VE EMEVIYE KARŞI ÇIKAN HANIF SAHABELERDEN BINLERCESI KATLEDILDI.
VUSTA VAKİT BİLDİRMEZ,ÖGLE SALATI YOKTUR,SADECE 2 VAKİT SABAH AKŞAM SALATI VARDIR,PEYGAMBER BU SALATLARDA MÜMİNLERİ TOPLAYIP KURAN OKUYUP AYETLERİ AÇIKLAMIŞTIR
Muhammed Esed 23:62 Biz hiç kimseye gücünün üstünde yük yüklemeyiz; ve katımızda (insanların ne yaptığı, ne yapabileceği konusunda) gerçeği söyleyen bir kitap bulunmaktadır; binaenaleyh, kimseye haksızlık yapılmayacaktır.
VUS KOKU 23:62 DE GÜCÜ ÖLÇUSUNDE ANLAMINDA,BAKARA 238 DE İSE EN UYGUN DIYE CEVRILMIŞ MUHAMMED ESAD TARAFINDAN
2:238 SALATLARINIZA ve SALATLARINIZI en uygun şekilde ifa etmeye dikkat edin; ve Allah'ın huzurunda içten bir bağlılıkla durun.
Allaha olan desteğinizi ve desteğinizi (gücünüz ölçusunde) şekılde ıfa etmeye dikkat edın,yanı kapasıtenız oranında yerıne getırın
AŞAĞIDAKİ AYETTEDE SABAH İLE AKŞAM ARASI SALAT OLMADIĞI AÇIKTIR..
(NÛR suresi 58. ayet) Ey Mü'minler, elinizin altındaki köleler ve hizmetçiler ile aranızdaki henüz ergenlik çağına girmemiş gençler, günün şu üç vaktinde, yani fecr salatından önce, öğle sıcağında soyunduğunuz saatlerde ve işa salatından sonra odanıza girerken sizden izin istesinler. Bu vakitler mahrem yerlerinizin açık olabileceği vakitlerdir. Bu vakitler dışında ne sizin için ve ne de onlara bir sakınca yoktur. Birbirinizin odalarına rahatça girebilirsiniz İşte Allah size ayetlerini böylesine ayrıntılı biçimde açıklar. Allah her şeyi bilir ve O'nun her işinin, her buyruğunun mutlaka bir gerekçesi vardır.
BAZI ARAP ARASTIRMACILAR NAMAZIN KURANDA OLMADIĞINA İLİŞKİN YAYINLARI:
Geniune Islam - salat
NOT: Yazar 43 yaşında bir Arap ve görüşleri hakkında genel bir izlenim edinmeniz için yazısını özetliyorum... (Yazarın GOD kelimesini daha uyumlu olması için Allah diye çevirdim.)
SALAT = BAĞLANMA
Dünya'nın üçte biri belirli bir namaza inanıyor ve bunu kılıyor olsa değil, TÜM dünya nüfusu dahi bu ritüele inansa ben onları izlemem... niye mi?
Çünkü:
1) Bu onun doğru olduğunu göstermez. Milyarlarca insan İsa'nın tanrının oğlu olduğuna inanıyor ve bir o kadarının hayal ürünü, mantıksız inançları var. [6:116]
2) Çünkü bir şeyi doğrulamak benim Allah'a olan sorumluluklarımdan biri. [17:36].
3) Çünkü çok mantıklı, büyük irfan sahibi samimi ve eşsiz bir kitapı rehber ediniyorum. [45:6]
4) Çünkü Allah'ın verdiği özgürlüğü ve zekayı kullanıyorum ve ATALARIMI, ebeveynlerimi, imamları, sözde alimleri, dedikoduları, yalanları, zan ve her çeşit saçmalığı gözü kapalı izlemiyorum. [31:21]
5) Çünkü Allah'ın kitabıyla çelişmekle kalmayıp, ONUN elçisinin ve ONUN mesajının imajını çarpıtan kaynakları kabul etmiyorum.
Salat'ın GERÇEK manası
Yukarıdakileri dedikten sonra size Allah'ın kitabını kaynak alarak SALAT'ın gerçek anlamı hakkında bilgi vereyim.
Salat basitçe BAĞLANMAK / İRTİBAT KURMAK demektir, bu İngilizcesine en yakın olan sözcük (reaching-out). Allah bize ve peygamberine bağlanıyor ve BİZİM DE iman ettikten sonra ONA bağlanmamızı emrediyor.
Allah'ın kitabına göre, genel inancın aksine Allah inananların günde iki kez bağlanma toplantılarına teşvik ediyor. Biri günün sonunda biri başında.
11:114
17:78
Dikkat edin iki ayet de aynı zamanı doğruluyor ve 17:78 ayetinde Kuran'ın Salat'ın merkez noktası olduğu belirtiliyor.
Ve işte SALAT'ı zamanlarıyla belirten üçüncü ve kesin sonuca ulaştıran ayet:
5:58
Dikkat edin Allah "öğle" kelimesini kullanmıyor. Öyle bir namaz adı olsaydı mantık olarak diğerleri gibi bundan da bahsederdi.
* Yazar daha sonra 2:238 deki vusta yı dengeli olarak alıyor...
Allah kitaba inananların günde iki kere ONA bağlanmadaki en etkili ALETİ, KİTABI kullanmalarını emrediyor.
7:170