Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Sarık sarmanın önemi

fahren55

New member
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
86
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Yaş
38
beni allahla baş başa bıraktığınız zaman allahın sizi yerinizde oturtacağını mı zannediyorsunuz
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
metin mete Nickli Üyeden Alıntı
Rabbinizden size indirilene uyun. O’ndan başka evliyaların ardına düşmeyin. Siz ne kadar da az öğüt alıyorsunuz.

Araf Suresi 3
metin abi yeri gelir evliyada tabi olursun kuranı kerimde bu konuda ayet var
peygambere itaat her şekilde olmalı ve bu konuda nice ayetler var onlardan bir kaçtanesi

Allah’a ve Peygambere itaat edin ki, size merhamet edilsin.” (Al–i İmran Suresi:132) “Kim Peygambere itaat ederse muhakkak Allah’a itaat etmiştir.” (Nisa Suresi:80)



Peygamberimize (sav) itaatin farz olduğunu bildiren bazı ayet–i kerimeler mealen şöyledir: ”Kendilerini iyilikle emir ve münkerden nehy eyler, iyi şeyleri onlara helal, fena şeyleri haram kılar.” (El– A’ raf Suresi:156)
“Peygamber’in size verdiğini alın, sizi kendisinden nehy ettiği şeyden de sakının.” (Haşr Suresi:7)
“Allah’a ve Peygambere itaat edin ki, size merhamet edilsin.” (Al–i İmran Suresi:132)
“Kim Peygambere itaat ederse muhakkak Allah’a itaat etmiştir.” (Nisa Suresi:80)
“Ey iman edenler, size hayat verecek şeye sizi davet ettiklerinde, Allah ve Rasulü’ne icabet edin.” (El–Enfal Suresi:24)
“De ki, eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyunuz ki, Allah da sizi sevsin.” (Al–i İmran Suresi:31)

“Peygamberin emrine muhalefet edenler, kendilerine bir fitne veyahut elemli bir azap isabet etmesinden sakınsınlar.” (Nur Suresi:64)
“ De ki, Allah’a ve Rasulü’ne itaat ediniz. Eğer yüz çevirirseniz kafir olursunuz.” (Al–i İmran Suresi:32)
“Allah ve Rasulü bir işe hüküm verdiği zaman, mü’min bir erkekle, mü’min bir kadın için, kendi işlerinde muhayyerlik hakları yoktur.” (Ahzap Suresi:36)
“Sizin için Allah Rasulü en güzel örnektir.” (Ahzap Suresi:21)
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
Zadul_Mead Nickli Üyeden Alıntı
Bir de bir sorum var :Sarık Takmaya Sünnet diyenlere şunu soruyorum Don giymekte çorap giymekte sünnetmi;


Avret yerleri, erkek ve kadında örtülmesi farz olup başkalarına gösterilmesi harâm olan uzuvlardır.

Erkeklerde avret yerleri, göbekten diz kapağının altına kadar olan kısımdır. Kadınlarda ise avret, yüz, el ve ayaklar dışında bütün vücuttur.

Bu nedenle kadınların çorapsız namaz kılması bazı alimlere göre mekruh ise de yine de namazları geçerlidir.

Erkeklerin çorapsız namaz kılmasının ise bir sakıncası yoktur. don giymek bazı durumlarda da farz ola biliyor
 

fahren55

New member
Katılım
27 Kas 2008
Mesajlar
86
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Yaş
38
don giymeyen müşriktir diye bir hadis mi var da ben cahile iletmediniz
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
metin mete Nickli Üyeden Alıntı
Rabbinizden size indirilene uyun. O’ndan başka evliyaların ardına düşmeyin. Siz ne kadar da az öğüt alıyorsunuz.

Araf Suresi 3
metin abi yeri gelir evliyada tabi olursun kuranı kerimde bu konuda ayet var
peygambere itaat her şekilde olmalı ve bu konuda nice ayetler var onlardan bir kaçtanesi

Allah’a ve Peygambere itaat edin ki, size merhamet edilsin.” (Al–i İmran Suresi:132) “Kim Peygambere itaat ederse muhakkak Allah’a itaat etmiştir.” (Nisa Suresi:80)



Peygamberimize (sav) itaatin farz olduğunu bildiren bazı ayet–i kerimeler mealen şöyledir: ”Kendilerini iyilikle emir ve münkerden nehy eyler, iyi şeyleri onlara helal, fena şeyleri haram kılar.” (El– A’ raf Suresi:156)
“Peygamber’in size verdiğini alın, sizi kendisinden nehy ettiği şeyden de sakının.” (Haşr Suresi:7)
“Allah’a ve Peygambere itaat edin ki, size merhamet edilsin.” (Al–i İmran Suresi:132)
“Kim Peygambere itaat ederse muhakkak Allah’a itaat etmiştir.” (Nisa Suresi:80)
“Ey iman edenler, size hayat verecek şeye sizi davet ettiklerinde, Allah ve Rasulü’ne icabet edin.” (El–Enfal Suresi:24)
“De ki, eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyunuz ki, Allah da sizi sevsin.” (Al–i İmran Suresi:31)

“Peygamberin emrine muhalefet edenler, kendilerine bir fitne veyahut elemli bir azap isabet etmesinden sakınsınlar.” (Nur Suresi:64)
“ De ki, Allah’a ve Rasulü’ne itaat ediniz. Eğer yüz çevirirseniz kafir olursunuz.” (Al–i İmran Suresi:32)
“Allah ve Rasulü bir işe hüküm verdiği zaman, mü’min bir erkekle, mü’min bir kadın için, kendi işlerinde muhayyerlik hakları yoktur.” (Ahzap Suresi:36)
“Sizin için Allah Rasulü en güzel örnektir.” (Ahzap Suresi:21)

Bu kadar acik,Apacik Kuran geldikten sonra Resule itaat etmeyen Kafirdir.Ve yine onun getirdigine tabii olmayan kafirdir.Ve yine Onun uyduguna uymayan kafirdir.Ve yine Kurana tabii olmayan?Casus Yigenim sana daha baska bir seyler yazmiyorum ayetin disinda...


... Peygamber, müminler için kendi nefislerinden daha evladır...
(Ahzap Suresi, 33)

Ve onları, kendi emrimizle hidayete yönelten önderler kıldık ve onlara hayrı kapsayan fiilleri, namaz kılmayı ve zekat vermeyi vahyettik. Onlar bize ibadet edenlerdi.

(Enbiya Suresi, 73)


"Şu halde, sen bundan dolayı davet et ve emrolunduğun gibi doğru bir istikamet tuttur..."

(Şura Suresi, 15)



De ki: "Bu, benim yolumdur. Bir basiret üzere Allah'a davet ederim; ben ve bana uyanlar da. Ve Allah'ı tenzih ederim, ben müşriklerden değilim." (Yusuf Suresi, 108)


De ki: "Şahidlik bakımından hangi şey daha büyüktür?" De ki: "Allah benimle sizin aranızda şahiddir. Sizi -ve kime ulaşırsa- kendisiyle uyarmam için bana şu Kuran vahyedildi. Gerçekten Allah'la beraber başka ilahların da bulunduğuna siz mi şahidlik ediyorsunuz?" De ki: "Ben şehadet etmem." De ki: O, ancak bir tek olan ilahtır ve gerçekten ben, sizin şirk koşmakta olduklarınızdan uzağım.

(Enam Suresi, 19)



Öyleyse sen emrolunduğun şeyi açıkça söyle ve müşriklere aldırış etme. Şüphesiz o alay edenlere (karşı) biz sana yeteriz.

(Hicr Suresi, 94-95)


De ki: "Ben gerçekten, yalnızca Rabbime dua ediyorum ve O'na hiç kimseyi (ve hiçbir şeyi) ortak koşmuyorum." De ki: "Doğrusu ben, sizin için ne bir zarar, ne de bir yarar (irşad) sağlayabilirim." De ki: "Muhakkak beni Allah'tan (gelebilecek bir azaba karşı) hiç kimse asla kurtaramaz ve O'nun dışında asla bir sığınak da bulamam."

(Cin Suresi, 20-22)



De ki: "Ben, dini yalnızca O'na halis kılarak Allah'a ibadet etmekle emrolundum." "Ve ben, Müslümanların ilki olmakla da emrolundum." De ki: "Ben, Rabbime isyan ettiğim takdirde, büyük bir günün azabından korkarım." De ki: "Ben dinimi yalnızca O'na halis kılarak Allah'a ibadet ederim." "Siz, O'nun dışında dilediklerinize ibadet edin." De ki: "Gerçekten hüsrana uğrayanlar, kıyamet günü hem kendilerini hem yakınlarını hüsrana uğratanlardır. Haberiniz olsun; bu apaçık olan hüsranın kendisidir."

(Zümer Suresi, 11-15)

 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
biz allahızzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Haşa ve Kella. O; Allah (cc) ki, ortağı yoktur. O; Allah (cc) ki; benzeri yoktur. O; Allah (cc) ki; vekili yoktur. O; tek ve biriciktir.

Tassavvuf büyüklerinin kendi zatlarına mahsus yaşadıkları hall içerisinde manevi sarhoşluğun verdiği cezbe neticesi (şuursuzluk) içerisinde sarf ettikleri sözler sana, bana ve başkalarına haramdır. yaşamadığı hall'i yaşarmışçasına anlatmak ise iftiradır ve Allah'a (cc) hakarettir. Allah'a (cc) hakaret ve iftira ise, işte, ruhsal intiharın bir değişik tezahürü.

Küfr içeren cümlenin sonunda yer alan bol miktarda (zzzzzzz) yazılı anlatımlarda uyumayı belirtir. Bu da beynininin ve ruhunun uyuduğunu gösterir ki, bunu da iman tazeleme ile aşabilirsin. Acizane tavsiyedir.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
111
Tepkime puanı
30
Puanları
0
Yaş
41
Kimse ben allahim diyemez.Bunu diyebilme gakki peygamberlere verilmemistir ki digerleri diyebilsin.Dolayisiyla kimse seriatin zahirine aykiri soz soylememeli.Bu sadece haram degil kufurdur.
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
metin abi ayetler için tşk ederim peygambere her şekide itaat etmek farzdır çünkü peygamber hiç bir zaman yalan konusmaz ve hevasına görede konusmaz kuranda peygambere itaat edilmeyenlerin durumu bellidir peygamberin s.a.v yasantısı kurandır sözleri kurana uygundur


Onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır. Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur.”

(Tirmizî, İman 9; İbn Mâce, İkâme’s-Salah 77)

Muhakkak ki, onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır. Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur.”

(Neseî, Salat 8)

Rasûlullâh (SAS)’in ashabı, namazdan gayrı hiçbir amelin terkini küfür bilmezlerdi.” (Tirmizî, İman 9)


''Sana kitaptan vahy edileni oku ve namazı dosdoğru kıl,gerçekten namaz kötülüklerden ve çirkinliklerden alı koyar.'' ANKEBUT 45.AYET

''Gerçekten ben,Allah'ım benden başka ilah yoktur,şu halde bana ibadet et ve beni zikretmek için dosdoğru namaz kıl.'' TAHA 14.AYET

''Nihayet onların peşinden öyle bir nesil geldi ki bunlar nefislerinin arzularına uydular,namazı terkettiler.bu yüzden ileride sapıklıkların cezasını görecekler,onlar gayya kuyusuna atılacaktır ( cehennem kuyusu).'' MERYEM 59.AYET

''Sabır ve namaz ile Allah'tan yardım isteyin,şüphesiz ki o (sabır ve namaz)Allah'a saygıdan kalbi ürperenler dışında herkese zor ve ağır gelen görevdir.'' BAKARA 45.AYET

''Mücrimlere (günahkarlara) sorulacak ,sizi cehenneme sokan nedir? onlar,biz namaz kılanlardan değildik diyecekler.'' MÜDDESİR 43.AYET



**NAMAZLA İLGİLİ HADİSLER**

Dua rahmetin,abdest namazın,namaz cennetin anahtarıdır.

Namazın dilindeki yeri,başın vücuttaki yeri gibidir.

Mazeretsiz ve kasden namaz kılmayanın adın Allah(c.c) cehenneme gireceklerden birisi olarak cehennemin kapısına yazar.

Kul namaza durduğunda günahları getirilir,başı ve omuzu üzerine koyulur.rukü ve secde'ye gittikçe günahlar dökülür.

İman ve küfür arasındaki fark; namazı kılıp kılmamaktadır.

Bir gün namaz kılmaya başlayınca cennet kapıları onun için açılır.Rabbi ile arasında bulunan perdeler kalkar,bu hal namaz bitinceye kadar devam eder.
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
Hayra vesile olan, hayrı yapan gibidir.

Tirmizî, İlm, 14.


Allah, sizden birinizin yaptığı işi, ameli ve görevi sağlam ve iyi yapmasından hoşnut olur.


Taberânî, el-Mu'cemü'l-Evsat, 1/275; Beyhakî, fiu'abü'l-Îmân, 4/334.

İman, yetmiş küsur derecedir. En üstünü "Lâ ilâhe illallah (Allah'tan başka ilah yoktur)" sözüdür, en düşük derecesi de rahatsız edici bir şeyi yoldan kaldırmaktır. Haya da imandandır.

Buhârî, Îmân, 3; Müslim, Îmân, 57, 58.

Kim kötü ve çirkin bir iş görürse onu eliyle düzeltsin; eğer buna gücü yetmiyorsa diliyle düzeltsin; buna da gücü yetmezse, kalben karşı koysun. Bu da imanın en zayıf derecesidir.

Müslim, Îmân, 78; Ebû Dâvûd, Salât, 248.


Hiçbiriniz kendisi için istediğini (mü'min) kardeşi için istemedikçe (gerçek) iman etmiş olamaz.

Buhârî, Îmân, 7; Müslim, Îmân, 71.

Birbirinize buğuz etmeyin, birbirinize haset etmeyin, birbirinize arka çevirmeyin; ey Allah’ın kulları, kardeş olun. Bir müslümana, üç günden fazla (din) kardeşi ile dargın durması helal olmaz.

Buhârî, Edeb, 57, 58.

Allah sizin ne dış görünüşünüze ne de mallarınıza bakar. Ama o sizin kalplerinize ve işlerinize bakar.

Müslim, Birr, 33; ‹bn Mâce, Zühd, 9;

Ahmed b. Hanbel, 2/285, 539.


Alla'ın rızası, anne ve babanın rızasındadır.

Allah'ın öfkesi de anne babanın öfkesindedir.

Tirmizî, Birr, 3.
Hiçbir baba, çocuğuna, güzel terbiyeden daha üstün bir

hediye veremez.

Tirmizî, Birr, 33.
Sizin en hayırlılarınız, hanımlarına karşı en iyi davrananlarınızdır.

Tirmizî, Radâ, 11; ‹bn Mâce, Nikâh, 50.
işte peygamber s.a.v bunun gibi güzel ögütlerle insanlara dogruyu ve güzelligi söyler ve bizde hem kuran hemde peygamberin sözleriyle amel ederiz yanlıs anlasılmasın benim demek istedigin hadisleri inkar eden insanlar dahi küfre girer anlata biliyormuyum yoksa ben buraya munakasa için gelmem sizin verdiginiz ayetlerde bunun dogrulugunu gösteriyor

metin abicim
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
metin abi ayetler için tşk ederim peygambere her şekide itaat etmek farzdır çünkü peygamber hiç bir zaman yalan konusmaz ve hevasına görede konusmaz kuranda peygambere itaat edilmeyenlerin durumu bellidir peygamberin s.a.v yasantısı kurandır sözleri kurana uygundur




''Sana kitaptan vahy edileni oku ve namazı dosdoğru kıl,gerçekten namaz kötülüklerden ve çirkinliklerden alı koyar.'' ANKEBUT 45.AYET

''Gerçekten ben,Allah'ım benden başka ilah yoktur,şu halde bana ibadet et ve beni zikretmek için dosdoğru namaz kıl.'' TAHA 14.AYET

''Nihayet onların peşinden öyle bir nesil geldi ki bunlar nefislerinin arzularına uydular,namazı terkettiler.bu yüzden ileride sapıklıkların cezasını görecekler,onlar gayya kuyusuna atılacaktır ( cehennem kuyusu).'' MERYEM 59.AYET

''Sabır ve namaz ile Allah'tan yardım isteyin,şüphesiz ki o (sabır ve namaz)Allah'a saygıdan kalbi ürperenler dışında herkese zor ve ağır gelen görevdir.'' BAKARA 45.AYET

''Mücrimlere (günahkarlara) sorulacak ,sizi cehenneme sokan nedir? onlar,biz namaz kılanlardan değildik diyecekler.'' MÜDDESİR 43.AYET



**NAMAZLA İLGİLİ HADİSLER**

Dua rahmetin,abdest namazın,namaz cennetin anahtarıdır.

Namazın dilindeki yeri,başın vücuttaki yeri gibidir.

Mazeretsiz ve kasden namaz kılmayanın adın Allah(c.c) cehenneme gireceklerden birisi olarak cehennemin kapısına yazar.

Kul namaza durduğunda günahları getirilir,başı ve omuzu üzerine koyulur.rukü ve secde'ye gittikçe günahlar dökülür.

İman ve küfür arasındaki fark; namazı kılıp kılmamaktadır.

Bir gün namaz kılmaya başlayınca cennet kapıları onun için açılır.Rabbi ile arasında bulunan perdeler kalkar,bu hal namaz bitinceye kadar devam eder
.​





Yukaridaki ayetleri kabul ederken asagidaki sözlere delil vermemissin?Benim buldug ise Cennetin tek ve biricik anahtari Sirksiz Iman eger bir kac ayetle Cennetin anahtari oldugunu belirtirsen sevinirim;Velevki Namaz hakkinda asla süpheci degilim.Ama velakin bu sekilde lanse edilmesine ise temkinliyimdir.Bir sonraki yazina ise asla cevap vermiyorum nedeni?.....
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Biz Allahiz ya da ayetlerde ne güzel demisim cümlelerini kendini en derinde varsayarak en derin cümlelerini kurdugunu saniyorsan sayet, aciklik getir ya da susmani tavsiye ederim.
Aslinda bu yaziya cevap yazma niyetinde degildim Kerim kardesim;Velakin bu arkadasin böyle konusmasi ne ilk nede son;Cünki Taasub denilen olgu öyle yerlesmiski ayni Hind dinlerindeki gibi her fakir Tanrilasmis veya Tanri sifatina bürünmüs veya Tanrilik vasfi artik iyiden iyiye belirmis kisi kisvesinde olunca ne hikmetse bu ayniyla siyaret etmis Taasuba.Bak inanmaz isen bir siirle bunu anlatayim;


Ete kemige Büründüm,
Yunus gibi göründüm..

Dahasi bu Arkadasimin savundugu"Ben Allahim"sözcügü hicte yabana atilacak bir iddia degildir cünki Onun ögrendigi ögretiler buna direk tesvik eder;

‘’…Yaratan ve yaratılan iki varlık vardır ancak bu ayrılık sadece isimdedir. Gerçekte bunlar aynı varlıktırlar. Tanrı ile kainat bütünleşmiş tek varlık halindedir. Bu nedenle Vahdeti Vücudcu için, görünen, hissedilen alemden başka varlık yoktur. Buna ise Tabiat veya Tanrı demek fark etmez. Nasıl olsa iki ayrı isim de aynı şeyi ifade eder (İbn Arabi)’’

( Celaleddin Vatandaş, Vahiyden Kültüre)


‘’Kendisinden başka birşey yaratmamıştır, eğer Hakkın gayrı bir şey yaratmışsa o batıldır. Belki onları senin isimlerin ve sıfatların ile ortaya koymuştur. Senden gayrı olanları tenzih ederiz.

(İbn Arabi) ‘’ (Celaleddin Vatandaş, Vahiyden Kültüre)


‘’…O’nu tesbih ederim ki O, tıpatıp insanın kendi kendine nisbeti gibidir. / …Biz Hakkı ne ile niteledikse, biz de o niteliğin aynıyız. Hak da kendisini bizimle nitelemiştir. Ne zaman O’nu görsek kendimizi görürüz, ne zaman O bizi görse kendisini görür. /... Futuhatta: O Allah’ı tesbih ederim ki yarattığı eşyanın aynıdır. / …Hud Fas’sında: O bana hamdeder, ben O’na hamdederim; O bana ibadet eder, ben O’na ibadet ederim.

(İbn Arabi)’’ (Risale Fi Vahdetil Vücud, Ali El Kari)


’’Hud Fas’sında: Bizim vücudumuz Hak’kın gıdasıdır, O da bizim gıdamızdır

(İbn Arabi) ‘’ (Risale Fi Vahdetil Vücud, Ali El Kari)


‘’İsa Fas’sında: İsa ölüyü dirilttiğinden dolayı bazıları Hakkın ona hulul ettiğini (girdiğini), bazıları onun Allah olduğunu söylediler de kafir oldular. Yüce Allah da: ‘‘Allah Meryem oğlu Mesih’tir, diyenler kafir oldular’’ dedi.Onlar bu sözün tamamında küfür ile hatayı birleştirdiler. Zira ‘yalnız Allah’tır’ sözleri veya ‘Meryem oğlu Mesih’tir’ sözleri küfür değildir. Ama bu iki beraber söylemeleri (yani hem Allah, hem Meryem oğlu Mesih deyip ikilik düşünmeleri) küfürdür. Aslında Allah’ın her şey olduğunu söylemeyip sadece Mesih veya Meryem’le sınırlandırmaları küfürdür.

(İbn Arabi) ‘’ (Risale Fi Vahdetil Vücud, Ali El Kari)


‘’Bana bakanlara tecelli ederek varlığını gösterdi. Görünen her varlıkta O’nu bir surette gördüm.. Bana bakanlar, beni görürken aslında O’nu görüyorlar. Çünkü O, ben olarak ortaya çıkmıştır.

(İbn El Farid)’’ (Şerhi Divani İbnil Farid, Emin Hori)


‘’İnsan Hak’kın kendisidir. Zat, sıfat, arş, kürsi, levh, kalem, melek, cin, gökler ve yıldızlar, yer ve içindekiler, dünyevi uhrevi alem, varlık ve içindekiler, ne varsa hepsi insanın kendisidir. Hak’kın kendisi odur. Kadim ve hadis odur.’’

(Meratibul Vücud, Sadrettin El Konevi)


‘’Allah’ı tenzih edersen O’nu sınırlandırmış olursun, başka varlıklara benzetirsen (teşbih), yine tahdit etmiş olursun. Hem tenzih hem teşbih edersen, doğruyu bulmuş olursun; böylece bilgi bakımından imam ve üstad olmuş olursun. ‘Allah ayrı, varlıklar ayrıdır’ diyen müşrik olur, ‘Allah- alem ikiliği yoktur’ diyen muvahhid olurSen, O değilsin, hayır sen O’sun. Sen O’nu işlerde mutlak ve mukayyet olarak görürsün

(İbn Arabi)’’ (Fususul Hikem Tercüme ve Şerhi, Ahmed A. Konuk)


‘’Vahdeti Vücudu savunanlar, alemin varlığını inkar etmeyip, bütün bu varlıkların Allah olduğunu söylüyorlar. Bunlar felsefelerine tevhid mezhebi adını vermektedirler. Çünkü bütün varlıkların bir tek varlık olduğunu söylüyorlar.’’

(El Mektebetul İslamiyye, Mustafa Sabri)


Sonuc olarak öyle kendini kaptirmiski,bazi kardesler bu gibi halleri bazi özel kisilere mahsus özel sarhosluk ani ilan ederlerki sarhos olanin namazi dahi kabul olmaz iken(Not;Sarhos olmak sadece alkol alinmakla olunan durum gibi bir sey degildir,Kaldiki böyle olsa dahi namaz gecerli olmadigi gibi kesin emirdir namaza yaklasmamaya,Bilincin yerinde degilse aklin izolasyonu olurki Insan vasfinin en güzel nimetinin kaybidir)o durumu sanki akilsizlik durumunda söylenen söz ile dahi Hakka namaz edilezken bazi kardeslerimiz ise bunu cok mucize bir olay olarak Kuranda hic bir delile dayanmayan konuyu iman edinirler...
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Kimse ben allahim diyemez.Bunu diyebilme gakki peygamberlere verilmemistir ki digerleri diyebilsin.

Biz hiç kimse için bu sözü söyleme hakkı vardır demedik. Zaten "kendini bilen Rabbini bilir" sözünü Rasulullah (s.a.v.) boşuna söylememiş. Rabbini bilen de zaten böyle bir şeyde bulunmaz.

Bu hall tuhaf bir haldir ki, yaşamayan bilmez. Bu nedenle çok da üzerinde durulacak bir konu değildir bu. Hani Rasulullah'ın yine bir hadisi var buna yakın bir konu hakkında: "Bir kişi düşünün ki, çölde yalnız başına devesi ile yolculuk yapar. Bir müddet sonra yorulur ve bulduğu bir ağacın gölgesinde dinlenirken uyuya kalır. Uyandığında ise, devesini yanında göremez. oraya koşar buraya koşar yorgunluktan ve ümitsizlikten saatlerce sıcak altında koşturup durmaktan bitap düşer ve bu sefer yorgunluktan sızar. Uyandığında bir de ne görsün devesi yanı başında duruyor. İşte o an sevincinden Rabbisine dua ve hamd-ü sena etmek isterken dili dolaşır da 'Ey kulum ben senin rahmetli rabbinim, sana şükrederim' der." buyuruyor. Bunun gibi görmek lazım bu tür konuları. Eğer ard niyet yoksa tabiki. Böyle saçmalıklara elbette itibar edilmez. o makama çıkan ve kuvvet kazanan ruh da zaten böylesi konulara bırakın girmeyi aklından dahi geçiremez!

Bunların daha büyük hallerini elbette peygamberler (aleyhissalatüvesselam ecmain) yaşamıştır. Fakat, O'nların sadr'ları geniş olduğu için yakin ilminden aldıkları O'nları sadece hayret makamına çıkarmış ve bu vesile ile yakin imanı yakalamışlardır. Fakat, diğer kullar yaratılış itibari ile sadr darlığından dolayı böylesi bir kaç olayda kendilerinin dahi karşı olduğu manevi haller yaşamışlar ve hatta bir keresinde Bayezıd-i Bestami (k.s.) kendisinden böyle bir hall zuhur ettiğini duyduğu vakit, talebelerine emr vermiş tekerrürü halinde ellerindeki kılıç ile boynunu vurmalarını ihtar etmiştir.

Kısacası, bu hall ehline malumdur. Avamın itibar edeceği bir konu değildir, vesselam.

(Biz bu işin ehliyiz, yaşıyoruz anlamında yazmadık, öğrendiğimiz kadarını aktarmaya çalıştık. her zaman deriz ki, (üstad hazretlerinin buyurduğu gibi) her hakkı her yerde söylemek üzerine hakk değildir.)
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Metin mete, senin yazdıkların da doğrudur. Çünkü, hepsi, yani Allah'ın (cc) bütün sıfatları insanda vardır. Hatta sadece insan demek ile sınırlandırmayalım, bir çok eşyada esmasına rastlanır. Bu şaşılacak bir şey değil, icad eden mührünü vurmuştur, hepsi bu. şaşılacak şey odur ki; insan bunu öğrenince iman etmez. Yahur öğrenince kendinden menkul zanneder.İşte bu küfr'dür.
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
Yukaridaki ayetleri kabul ederken asagidaki sözlere delil vermemissin?Benim buldug ise Cennetin tek ve biricik anahtari Sirksiz Iman eger bir kac ayetle Cennetin anahtari oldugunu belirtirsen sevinirim;Velevki Namaz hakkinda asla süpheci degilim.Ama velakin bu sekilde lanse edilmesine ise temkinliyimdir.Bir sonraki yazina ise asla cevap vermiyorum nedeni?.....
[/CENTER]

metin abicim bu sözlerim sizin için degildi genel olarak kullandım sizi kırdıgım içinde özür dilerim hadislerin önemine deginmiştim sizi kırmak mahiyetinde degildim onuda belirtmek istedim ve ben sunu ifade edeyimki sizin imanınızdanda süphe içinde degilim


rahmana emanet olun
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
metin abicim bu sözlerim sizin için degildi genel olarak kullandım sizi kırdıgım içinde özür dilerim hadislerin önemine deginmiştim sizi kırmak mahiyetinde degildim onuda belirtmek istedim ve ben sunu ifade edeyimki sizin imanınızdanda süphe içinde degilim


rahmana emanet olun


Ayip ediyon Yigenim sen beni EVLENDIRSEN dahi kizmam korkma...
 

fani olaný istemem

New member
Katılım
12 Nis 2008
Mesajlar
251
Tepkime puanı
46
Puanları
0
Yaş
52
vahdedi vucutta enel hak denmesi belki hatadır belki değildir.Tartışılabilir.Fakat tasavvuf gözlüğü ile bakacak olursak ulul elbab makamındaki birinin gördüğü şeyler ile sıradan birinin gördüğü şeylerin aynı olması zor bir ihtimal

Ulûl’elbab

-3/ÂLİ İMRÂN-7: ............, ver râsihûne fîl ilmi yekûlûne âmennâ bihî, kullun min indi rabbinâ, ve mâ yezzekkeru illâ ulûl elbâb(elbâbi).
Kitab'ı sana indiren O'dur. Onun bir kısmı muhkem (hüküm ihtiva eden, mânâsı açık olan) âyetlerdir, onlar Kitab'ın esasıdır ve diğerleri, muteşâbihtir (yoruma açık âyetlerdir). Fakat kalplerinde eğrilik (bâtıla meyil) bulunanlar, bu sebeble muteşâbih olanlara (yorum gerektirenlere) tâbi olurlar. Ondan fitne çıkarmak için, onun te'vilini (yorumunu) yapmak isterler. Ve onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez ve ilimde rusuh sahipleri ise: "Biz O'na îmân ettik, hepsi Rabbimizin katındandır" derler, onlar da tezekkür edemezler, sadece Ulûl'elbab (daimi zikrin ve sırların sahipleri) (tezekkur edebilir).



-39/ZUMER-18: Ellezîne yestemiûnel kavle fe yettebiûne ahseneh(ahsenehu), ulâikellezîne hedâhumullâhu ve ulâike hum ulûl elbâb(elbâbi).
Onlar, sözü işitirler, böylece onun ahsen olanına tâbî olurlar. İşte onlar, Allah’ın hidayete erdirdikleridir. Ve işte onlar; onlar ulûl’elbabtır (daimî zikrin sahipleri).

Ehl-i zikir


-16/NAHL-43: Ve mâ erselnâ min kablike illâ ricâlen nûhî ileyhim fes’elû ehlez zikri in kuntum lâ ta’lemûn(ta’lemûne).
Ve Biz, senden önce, kendilerine vahyettiğimiz ricalden (erkeklerden) başkasını göndermedik. Eğer bilmiyorsanız, o taktirde zikir ehline sorun!

-21/ENBİYÂ-7: Ve mâ erselnâ kableke illâ ricâlen nûhî ileyhim fes’elû ehlez zikri in kuntum lâ ta’lemûn(ta’lemûne).
Ve senden önce, vahyettiğimiz rical (erkekler)den başkasını göndermedik. Eğer bilmiyorsanız, zikir ehline (daimî zikrin sahiplerine) sorun.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
111
Tepkime puanı
30
Puanları
0
Yaş
41
ULUL ELBAB da olsa islamin zahirine aykiri sozler soyleyemezler ki onlar asla ulul elbab degillerdir.
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
111
Tepkime puanı
30
Puanları
0
Yaş
41
enel hak denmesi kesinlikle hatadir tersini soyleyen kufre duser.insan asla HAK olamaz kim derse desin kuranin hukmu bellidir.
 
Üst Alt