Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Muhyiddin ibni arabi hakkında!!!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
ne olursa olsun ibni arabinin tevili yalnıştır.asla ve katta kabul edilemez.

Kardeşim; Muhyiddin-i Arabi (ks.) halini yargılama ve yorumlama haddini kendimde görmüyorum, sende görmesen kendi nefsin açısından iyi bir şey yapmış olursunki; yukarıda da bahsettiğim gibi bu havas-ül havas makamında olanlar için geçerlidir. Bu konuyu İmam-ı Rabbani (k.s.) dahi reddetmemişdir. Ki; onlar bu yolun meşayıhı ve medar-ı iftiharıdır. Bunu yorumlamak için İlm-i Ledün'e vakıf olmak gerekirki buda şuan için benim harcım değildir.
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
ne olursa olsun ibni arabinin tevili yalnıştır.asla ve katta kabul edilemez.

Kardeş o zaman ibni arabi hazretleri dinden çıkmıştır mı demek istiyorsunuz?
Yok diyorsanız, Bu sözlerin onun olduğuna dair ispat edilmesi gerekmez mi?

O kişiye ait olup olmadığını kim ispat eder bilemiyorum. Başkalarının imanını sorgulamak bize düşmez. Kuran-ı Kerim' e ters düşüyorsa almayız. Nitekim,

"Bildiğiniz alın, bilmediğinizi almayın. Evinizin bekçilerinden bir bekçi olun."
Hadisine uymamız gerekir bu durumda. ;)
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Muhyiddin İbn-i Arabî gibi hakikât bîn bir göz, eğer bir şey gördüğünü söylüyorsa bu doğrudur, muhakkaktır. Bizlerin hilâf-ı vâki beyanda bulunması ihtimâl dâhilinde olsa bile, Allah'a bu denli merbut bulunan ruh insanları için bunu düşünmek mümkün değildir. Evet, bizim gibi zayıf ve hakikata pamuk ipliğiyle bağlı kimselerden ara-sıra hilaf-ı vâki beyanlar sudûr edebilir. Fakat, Muhyiddin İbn-i Arabî gibi dâima Rabbin azametini, mehabetini üstünde hisseden ve her zaman kesret cehennemlerinin dehşetini ruhunda duyan, vahdet cennetlerinin büyüleyici güzellikleri karşısında mest-u mahmur dolaşan birisinin,Hak'tan hakikâttan ayrılıp hilâf-ı vaki beyanlarda bulunması, muhaldir. Binaenaleyh, ne demişlerse doğrudur. Ancak, söyledikleri sözler içinde, Kur'ân ve hadisin müteşabihatı olduğu gibi, yani, bizler tarafından asıl maksadının anlaşılması imkânsız veya çok zor bir kısım beyanlar bulunduğu gibi, mânâsını hiç anlayamadığımız ifadeler de bulunmaktadır. Meselâ, Kur'ân-ı Kerim "Allah'ın eli onların ellerinin üzerindedir" (Fetih/24) buyuruyor. Şimdi bu kelimeleri hakikatına hamletmek -haşa- Allah'a bizim ellerimiz gibi el isnat etme mavnasına geleceğinden, selef: “Allah” a el, yüz, ayak gibi isnat edilen kelimeler hem Kurân'da, hem de sünnette vardır ama; bunların, hakikatlarını sadece Allah bilir"demişler... Sonradan gelen ülemâ (halef) ise, tecsim, teşbih gibi meselelere kapı açar endişesiyle bu kelimeleri uygun şekilde te'vil etmişlerdir. Meselâ, "yed"i kudretle, "vech"i de zâtla tevil etmişlerdir.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Kardeş o zaman ibni arabi hazretleri dinden çıkmıştır mı demek istiyorsunuz?
Yok diyorsanız, Bu sözlerin onun olduğuna dair ispat edilmesi gerekmez mi?

O kişiye ait olup olmadığını kim ispat eder bilemiyorum. Başkalarının imanını sorgulamak bize düşmez. Kuran-ı Kerim' e ters düşüyorsa almayız. Nitekim,

"Bildiğiniz alın, bilmediğinizi almayın. Evinizin bekçilerinden bir bekçi olun."
Hadisine uymamız gerekir bu durumda. ;)


Haşa! Kimse Muhyiddin Arabi'nin (k.s.) imanını ölçme girişiminde bulunamaz aksi takdirde kendi imanını tehlikeye atar. Sinang zannımca bunun söylendiği yerdeki ortamı ve ahvali kasdetmeye çalışıyor ve bunun detaylarına inilmeden böyle bırakıldığı takdirde cahil sayılabilecek insanların itikadlarına zarar verebileceğini kasd etmeye çalışıyor olabilir.
 

imam-müslim

New member
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
ibni arabinin buna benzer bir çok islama muhalif iddiası var...

şunu söyleyeyim ki : bir kişi kitaplarda yazsa alim olarakta bilinse.yanlış iddialar ortaya atarsa reddedilmesi gerekir...ehli sünnetin yolu budur...
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
burada dinden çıkılacak bir durum söz konusu değildir.dediğimiz ibni arabi yahut falanca zat kim olursa olsun tevil yalnıştır.Kabule şayan değildir.
baki selamlar..
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Açıklamalarınız için Allah(c.c.) razı olsun kardeşler.
radikalislam kardeşim doğru söylüyorsunuz. Bu konuları tam teslim olmadan anlamak zor sanırım. Dediğiniz gibi imanı zayıf insanlar için tehlike arz ediyor.

“Cehennem ateşinden çıkmak isterler, ama oradan çı*kacak değillerdir. Onlar için sürekli bir azap vardır.”(Maide: 5/37)

“Onlara acı bir azap vardır.”(Bakara: 2/10)

“Kendilerinden Cehennem azabından birazı bile hafifletilmez.(Fatır: 35/36)

“Şimdi tadın (yaptıklarınızın tadını), artık size azaptan başka bir şey arttırmayacağız.”(Nebe’: 78/30)

“Derileri piştikçe azabı tatsınlar diye onlara başka deriler vereceğiz.” (Nisa: 4/56)


Ölüm nedir kardeşler?

“Derileri piştikçe azabı tatsınlar diye onlara
başka de*riler vereceğiz.” (Nisa: 4/56)

Bu ayete incelersek azap için beden şart. Beden olmayınca, ölüm mü oluyor?

O zaman azabı duymadıkları zamanı istemeleri normal.
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Ben acizane demek isterim ki; bu devirde Muhyidin-i Arabi Hazretlerinden bahsetmek yada onun ilimlerini tartışmak caiz değildir. Saf zihinleri idlal ediyor. Kötü niyetlilerin taaruzuna kapı açıyor.
Bence bu kapıyı öyle bir mıhlayalım ki bir daha açmaya cesaret dahi edemesinler.

Her asrın bir hastalığı ve her hastalığın doktoru farklı. Bu asrın hastalıklarına reçete olabilecek zat İbn-i Arabi Hazretleri değildir. O o asrın tutulduğu hastalıklara reçete sunmuş. Bu asra ait değil.

Allah ondan razı olsun
Muhabbetle

Doğru kardeş. Batıp gitmeyelim. ilerisi tehlikeli gördüğüm kadarıyla.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Ben acizane demek isterim ki; bu devirde Muhyidin-i Arabi Hazretlerinden bahsetmek yada onun ilimlerini tartışmak caiz değildir. Saf zihinleri idlal ediyor. Kötü niyetlilerin taaruzuna kapı açıyor.
Bence bu kapıyı öyle bir mıhlayalım ki bir daha açmaya cesaret dahi edemesinler.

Her asrın bir hastalığı ve her hastalığın doktoru farklı. Bu asrın hastalıklarına reçete olabilecek zat İbn-i Arabi Hazretleri değildir. O o asrın tutulduğu hastalıklara reçete sunmuş. Bu asra ait değil.

Allah ondan razı olsun
Muhabbetle

Çok doğru! Bunu bir misalle noktalayalım inşallah. Hazreti Ali (k.v.) zamanında bir grup yahudi alimi Medine'ye gelerek Hz.Ali'yi (k.v.) kelime oyunları yaparak faka bastırmaya kafa bulandırmaya gelmişler. Konuşma tartışma uzamış uzamış en son bir noktada yahudi alimlerden biri dönerek şu soruyu sormuş: "Hadi farzedelim Tanrı böyle bir dini size göndermedi kabul edelim(haşa!). Siz bu yaptıklarınızı din adı altında ömrünüzün sonuna kadar devam ettirdiniz ve ahirette size Tanrı neden Musa'nın (a.s.) şeriatını üstün tutmadınız diye bir soru sorarsa cevabınız ne olacak". Hz. Ali efendimiz bu soru karşısında şu cevabı veriyor: benim namaz kılmamın, oruç tutmamın ve diğer ibadetlerim yanında Allah'ın (cc) varlığına ve birliğine olan imanım, Musa (a.s.) şeriatına muhalif bir hareket değil. Amma ya bizim dediğimiz doğruysa o zaman sizlerin hali nice olur ?"

Her şeyin, en doğrusunu Allah (cc) bilir.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
bizim burada kulaktan dolma din ile kendini hoca ilan etmiş biri güya millete vaaz veriyor..
diyor ki?
Ya hu,
Şu bizim arabın muhyittini demiş ki, sizin taptığınız tanrı benim ayaklarımın altında..
gösterdiği yeri kazmışlar ki, bir küp altın..
demek ki, arabın muhyittinin bir bildiği varmış...
bugün bir kardeşim dinlemiş ve bana anlattı bunu, şimdide bu yazıyı görünce, aklıma geldi, dur bakalım, şu arabın muhyittinini daha ne kadar tartışacağız, adam hiçbirşey yapmasa da, kendinden söz ettirmesini bilmiş, günümüzde yaşasa, medyatik ve magazinsel biri olacağı kesindi zahir..
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
şuda varki bu anlayış mesela nesimi denen zatta da vardır.nesimi diyor ki bir beytinde Allah ceketimin içinde,yahut enel hak diyor.şimdi bu küfre küfür demek kafir eylemez bizi.çünkü cümle küfre işarettir.zahiren budur.yalnız biz yanıldı isek bu yanılgıdan ancak ceza yeriz.
eğer kişi hayatında şeriatı kıstas alıyor zahiren görülüyor isede bu kişinin bu laflarına itibar etmeyiz.kişiyede küfür içinde demeyiz,sükut ederiz.

baki selamlar..
 

reyyan

New member
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
1,279
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
45
bizim burada kulaktan dolma din ile kendini hoca ilan etmiş biri güya millete vaaz veriyor..
diyor ki?
Ya hu,
Şu bizim arabın muhyittini demiş ki, sizin taptığınız tanrı benim ayaklarımın altında..
gösterdiği yeri kazmışlar ki, bir küp altın..
demek ki, arabın muhyittinin bir bildiği varmış...
bugün bir kardeşim dinlemiş ve bana anlattı bunu, şimdide bu yazıyı görünce, aklıma geldi, dur bakalım, şu arabın muhyittinini daha ne kadar tartışacağız, adam hiçbirşey yapmasa da, kendinden söz ettirmesini bilmiş, günümüzde yaşasa, medyatik ve magazinsel biri olacağı kesindi zahir..

buna çabanoğlu derler ne diyecen işte
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
bizim burada kulaktan dolma din ile kendini hoca ilan etmiş biri güya millete vaaz veriyor..
diyor ki?
Ya hu,
Şu bizim arabın muhyittini demiş ki, sizin taptığınız tanrı benim ayaklarımın altında..
gösterdiği yeri kazmışlar ki, bir küp altın..
demek ki, arabın muhyittinin bir bildiği varmış...
bugün bir kardeşim dinlemiş ve bana anlattı bunu, şimdide bu yazıyı görünce, aklıma geldi, dur bakalım, şu arabın muhyittinini daha ne kadar tartışacağız, adam hiçbirşey yapmasa da, kendinden söz ettirmesini bilmiş, günümüzde yaşasa, medyatik ve magazinsel biri olacağı kesindi zahir..

Alevli aşk ateşi yaktı aldı
Cümle halkı, Baki sevgili kaldı.

Gayrın katline LA oku fırladı;
Hele bir bak, İLLALLAH'dan sonra ne kaldı.

Sana müjdeler ey aşık, halk yandı;
Hallak İlah'dan başkası kalmadı.

Dostum başına değildir bunların hiç biri;
Eşi bulunmaz acib garib sözdür her biri.

Vardır nasın Rabb'ının, canı ile nasın,
İttisali, yoktur yeri şeklin, kıyasın...

Gerçi: Nas dedim nas için, ama değildir
O canana göre, canından başka insan.

Bunda kalemin ucu ince;
Kırıldı buraya gelince...
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
iki sözüm arasında çelişki yoktur.birisinde cennet ve cehennem ahalisinin ahvalinde bir yanılgı var. burada inkar cümlesi yoktur.(ben Allah'ım)cümlesi ise küfürdür.ibni arabi mesele değildir.durum budur.hem kabul etmem hem şu cümleyide red ederim.
tamam..
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
İspat şart.
Ya ispat edelim ya da susalım.
hatırlatırım,
gıybet ve dedikodu durumları oluşabilir. :rolleyes:
 

imam-müslim

New member
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
adaletle hüküm verin

adaletle hüküm verin

forumunuzda ibni teymiyenin eleştirildiği yazılarda ibni teymiyenin aslen söylemediği muhalifleri tarafından uydurulan birçok sözü zikretmişsiniz

.hiç araştırdınız mı bu sözlerin doğruluğunu ibni teymiyenin söylemediği bir çok sözü o söylemiş gibi lanse ediyorsunuz da ibni arabinin kendi kitaplarında geçen islama zıt olan sözlerini neden tevil edipte ibni arabiyi aklamaya çalışıyorsunuz

. ve diyorsunuz ki : BİZİM İBNİ ARABİYİ ELEŞTİRECEK KADAR İLMİMİZ YOK..
ibni teymiyeyi eleştirecek kadar ilminiz varda ibni arabiye gelince neden diliniz susuyor.....

arastırmadan ibni teymiyeye atfedilen bazı yalan iddiarı cevaplıyorum....

1.şöyle bir iddia var o malum yazıda

İbni Teymiye, Ehl-i sünnet âlimlerinin büyüklüğünü anlamamış, tasavvufu inkâr etmiş diye bir ibare geçiyor...

cevap:: ibni teymiyenin hangi kitabında tasavvufu toptan reddettiğini okudunuz.aksine ibni teymiye islama aykırı olmayan tasavvufu övmüş ve zaten kendiside zühd ehli bir müslüman olarak yasamıştır..
mesela cüneyd bağdadi,abdulkadir geylani,ebu süleyman darani,sehl bin abdullah tüsberi,ebu osman nişaburi,fudayl bin iyaz,ibrahim bin ethem,hasanı basri. vs gibi gerçek tasavvufçuları övmüş.özelliklede abdulkadir geylaninin tasavvuf izahlarına katılmakta ahmed er rıfaiye ve adiy bin misafire saygı duymaktadır.ibni teymiyenin ilk altı asırda reddettiği sufilerin sayısı 4 ü geçmez...


ve ayrıca tasavvufun klasiklerinde kanaatı açıktır..kudül kulub--taarruf--hılye--tebakutus sufiye--kuşeyri risalesi---saffetüt tasavvuf--nihayet ihya ul ulum gibi tasavvuf kitapları hakkında genelifadesi söyledir:
bu eserlerde dogruda vardır yanlıışta

hangisi doğru hangisi yanlış sorusuna :

allahın kitabına resulün sünnetine ve sahabenin durumuna uygun olan doğru uygun olmayanda yanlıştır.

diye cevap vermiştir...bu cevapta tasavvufu toptan reddettiği kanısına varabilirmiyiz?
ibni teymiyenin tasavvufu toptan reddettiğini söylemek doğru olurmu?
o islama aykırı olan tasavvufu reddetmiştir...ve bundada haklıdır..

bu günlük bu kadar yazıyorum ama insaallah ibni teymiye hakkında söylenen asılsız iddiaların hepsini cevaplıyacağım..bu forumu takip eden herkestende sunu istiyorum..ibni arabiyi de ibni teymiyeyide kuran ve sünnet cercevasinde arastırın kimin alim kimin zalim olduğu ortaya çıkacak inşaallah.....


ibni arabinin iddialarınıda buraya tasıyacağım onlarıoda tek tek konuşacağız inşaallah..eğer konuşmak isterseniz ..
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
BAKARA SURESİ
174- Allah'ın indirdiği Kitap'tan bir şeyi göz ardı edip saklayanlar ve onunla değeri az (bir şeyi) satın alanlar; onların yedikleri, karınlarında ateşten başkası değildir. Allah kıyamet günü onlarla konuşmaz ve onları arındırmaz. Ve onlar için acı bir azap vardır.

175- Onlar, hidayete karşılık sapıklığı, bağışlanmaya karşılık azabı satın almışlardır. Ateşe karşı ne kadar dayanıklıdırlar!

Yorum size kalmış. Gerekli olduğu için yazayım dedim.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
forumunuzda ibni teymiyenin eleştirildiği yazılarda ibni teymiyenin aslen söylemediği muhalifleri tarafından uydurulan birçok sözü zikretmişsiniz

.hiç araştırdınız mı bu sözlerin doğruluğunu ibni teymiyenin söylemediği bir çok sözü o söylemiş gibi lanse ediyorsunuz da ibni arabinin kendi kitaplarında geçen islama zıt olan sözlerini neden tevil edipte ibni arabiyi aklamaya çalışıyorsunuz

. ve diyorsunuz ki : BİZİM İBNİ ARABİYİ ELEŞTİRECEK KADAR İLMİMİZ YOK..
ibni teymiyeyi eleştirecek kadar ilminiz varda ibni arabiye gelince neden diliniz susuyor.....

arastırmadan ibni teymiyeye atfedilen bazı yalan iddiarı cevaplıyorum....

1.şöyle bir iddia var o malum yazıda

İbni Teymiye, Ehl-i sünnet âlimlerinin büyüklüğünü anlamamış, tasavvufu inkâr etmiş

cevap:: ibni teymiyenin hangi kitabında tasavvufu toptan reddettiğini okudunuz.aksine ibni teymiye islama aykırı olmayan tasavvufu övmüş ve zaten kendiside zühd ehli bir müslüman olarak yasamıştır..
mesela cüneyd bağdadi,abdulkadir geylani,ebu süleyman darani,sehl bin abdullah tüsberi,ebu osman nişaburi,fudayl bin iyaz,ibrahim bin ethem,hasanı basri. vs gibi gerçek tasavvufçuları övmüş.özelliklede abdulkadir geylaninin tasavvuf izahlarına katılmakta ahmed er rıfaiye ve adiy bin misafire saygı duymaktadır.ibni teymiyenin ilk altı asırda reddettiği sufilerin sayısı 4 ü geçmez...


ve ayrıca tasavvufun klasiklerinde kanaatı açıktır..kudül kulub--taarruf--hılye--tebakutus sufiye--kuşeyri risalesi---saffetüt tasavvuf--nihayet ihya ul ulum gibi tasavvuf kitapları hakkında genelifadesi söyledir:
bu eserlerde dogruda vardır yanlıışta

hangisi doğru hangisi yanlış sorusuna :

allahın kitabına resulün sünnetine ve sahabenin durumuna uygun olan doğru uygun olmayanda yanlıştır.

diye cevap vermiştir...bu cevapta tasavvufu toptan reddettiği kanısına varabilirmiyiz?
ibni teymiyenin tasavvufu toptan reddettiğini söylemek doğru olurmu?
o islama aykırı olan tasavvufu reddetmiştir...ve bundada haklıdır..

bu günlük bu kadar yazıyorum ama insaallah ibni teymiye hakkında söylenen asılsız iddiaların hepsini cevaplıyacağım..bu forumu takip eden herkestende sunu istiyorum..ibni arabiyi de ibni teymiyeyide kuran ve sünnet cercevasinde arastırın kimin alim kimin zalim olduğu ortaya çıkacak inşaallah.....


ibni arabinin iddialarınıda buraya tasıyacağım onlarıoda tek tek konuşacağız inşaallah..eğer konuşmak isterseniz ..


me zamandan beri sufizmi red inkar sebebi oldu, bu nasıl bir mantık ki kul icadı bir inanışı red inkar oluyor..
Lütfen Vahyin yanına değerler eklemeyelim, bu bir nevi şirke aracılık olur..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt