ayrıca Kurandaki bu ifadeler tenasüh inancını tamamen kırıyor.
:23_28_112 Güzel bir cevap. Hakkaten akıl akıldan üstünmüş. (bir araya getirince ortaya güzel bir sonuç çıkıyor.)
ayrıca Kurandaki bu ifadeler tenasüh inancını tamamen kırıyor.
ne olursa olsun ibni arabinin tevili yalnıştır.asla ve katta kabul edilemez.
ne olursa olsun ibni arabinin tevili yalnıştır.asla ve katta kabul edilemez.
Kardeş o zaman ibni arabi hazretleri dinden çıkmıştır mı demek istiyorsunuz?
Yok diyorsanız, Bu sözlerin onun olduğuna dair ispat edilmesi gerekmez mi?
O kişiye ait olup olmadığını kim ispat eder bilemiyorum. Başkalarının imanını sorgulamak bize düşmez. Kuran-ı Kerim' e ters düşüyorsa almayız. Nitekim,
"Bildiğiniz alın, bilmediğinizi almayın. Evinizin bekçilerinden bir bekçi olun."
Hadisine uymamız gerekir bu durumda.
Ben acizane demek isterim ki; bu devirde Muhyidin-i Arabi Hazretlerinden bahsetmek yada onun ilimlerini tartışmak caiz değildir. Saf zihinleri idlal ediyor. Kötü niyetlilerin taaruzuna kapı açıyor.
Bence bu kapıyı öyle bir mıhlayalım ki bir daha açmaya cesaret dahi edemesinler.
Her asrın bir hastalığı ve her hastalığın doktoru farklı. Bu asrın hastalıklarına reçete olabilecek zat İbn-i Arabi Hazretleri değildir. O o asrın tutulduğu hastalıklara reçete sunmuş. Bu asra ait değil.
Allah ondan razı olsun
Muhabbetle
Ben acizane demek isterim ki; bu devirde Muhyidin-i Arabi Hazretlerinden bahsetmek yada onun ilimlerini tartışmak caiz değildir. Saf zihinleri idlal ediyor. Kötü niyetlilerin taaruzuna kapı açıyor.
Bence bu kapıyı öyle bir mıhlayalım ki bir daha açmaya cesaret dahi edemesinler.
Her asrın bir hastalığı ve her hastalığın doktoru farklı. Bu asrın hastalıklarına reçete olabilecek zat İbn-i Arabi Hazretleri değildir. O o asrın tutulduğu hastalıklara reçete sunmuş. Bu asra ait değil.
Allah ondan razı olsun
Muhabbetle
bizim burada kulaktan dolma din ile kendini hoca ilan etmiş biri güya millete vaaz veriyor..
diyor ki?
Ya hu,
Şu bizim arabın muhyittini demiş ki, sizin taptığınız tanrı benim ayaklarımın altında..
gösterdiği yeri kazmışlar ki, bir küp altın..
demek ki, arabın muhyittinin bir bildiği varmış...
bugün bir kardeşim dinlemiş ve bana anlattı bunu, şimdide bu yazıyı görünce, aklıma geldi, dur bakalım, şu arabın muhyittinini daha ne kadar tartışacağız, adam hiçbirşey yapmasa da, kendinden söz ettirmesini bilmiş, günümüzde yaşasa, medyatik ve magazinsel biri olacağı kesindi zahir..
bizim burada kulaktan dolma din ile kendini hoca ilan etmiş biri güya millete vaaz veriyor..
diyor ki?
Ya hu,
Şu bizim arabın muhyittini demiş ki, sizin taptığınız tanrı benim ayaklarımın altında..
gösterdiği yeri kazmışlar ki, bir küp altın..
demek ki, arabın muhyittinin bir bildiği varmış...
bugün bir kardeşim dinlemiş ve bana anlattı bunu, şimdide bu yazıyı görünce, aklıma geldi, dur bakalım, şu arabın muhyittinini daha ne kadar tartışacağız, adam hiçbirşey yapmasa da, kendinden söz ettirmesini bilmiş, günümüzde yaşasa, medyatik ve magazinsel biri olacağı kesindi zahir..
forumunuzda ibni teymiyenin eleştirildiği yazılarda ibni teymiyenin aslen söylemediği muhalifleri tarafından uydurulan birçok sözü zikretmişsiniz
.hiç araştırdınız mı bu sözlerin doğruluğunu ibni teymiyenin söylemediği bir çok sözü o söylemiş gibi lanse ediyorsunuz da ibni arabinin kendi kitaplarında geçen islama zıt olan sözlerini neden tevil edipte ibni arabiyi aklamaya çalışıyorsunuz
. ve diyorsunuz ki : BİZİM İBNİ ARABİYİ ELEŞTİRECEK KADAR İLMİMİZ YOK..
ibni teymiyeyi eleştirecek kadar ilminiz varda ibni arabiye gelince neden diliniz susuyor.....
arastırmadan ibni teymiyeye atfedilen bazı yalan iddiarı cevaplıyorum....
1.şöyle bir iddia var o malum yazıda
İbni Teymiye, Ehl-i sünnet âlimlerinin büyüklüğünü anlamamış, tasavvufu inkâr etmiş
cevap:: ibni teymiyenin hangi kitabında tasavvufu toptan reddettiğini okudunuz.aksine ibni teymiye islama aykırı olmayan tasavvufu övmüş ve zaten kendiside zühd ehli bir müslüman olarak yasamıştır..
mesela cüneyd bağdadi,abdulkadir geylani,ebu süleyman darani,sehl bin abdullah tüsberi,ebu osman nişaburi,fudayl bin iyaz,ibrahim bin ethem,hasanı basri. vs gibi gerçek tasavvufçuları övmüş.özelliklede abdulkadir geylaninin tasavvuf izahlarına katılmakta ahmed er rıfaiye ve adiy bin misafire saygı duymaktadır.ibni teymiyenin ilk altı asırda reddettiği sufilerin sayısı 4 ü geçmez...
ve ayrıca tasavvufun klasiklerinde kanaatı açıktır..kudül kulub--taarruf--hılye--tebakutus sufiye--kuşeyri risalesi---saffetüt tasavvuf--nihayet ihya ul ulum gibi tasavvuf kitapları hakkında genelifadesi söyledir:
bu eserlerde dogruda vardır yanlıışta
hangisi doğru hangisi yanlış sorusuna :
allahın kitabına resulün sünnetine ve sahabenin durumuna uygun olan doğru uygun olmayanda yanlıştır.
diye cevap vermiştir...bu cevapta tasavvufu toptan reddettiği kanısına varabilirmiyiz?
ibni teymiyenin tasavvufu toptan reddettiğini söylemek doğru olurmu?
o islama aykırı olan tasavvufu reddetmiştir...ve bundada haklıdır..
bu günlük bu kadar yazıyorum ama insaallah ibni teymiye hakkında söylenen asılsız iddiaların hepsini cevaplıyacağım..bu forumu takip eden herkestende sunu istiyorum..ibni arabiyi de ibni teymiyeyide kuran ve sünnet cercevasinde arastırın kimin alim kimin zalim olduğu ortaya çıkacak inşaallah.....
ibni arabinin iddialarınıda buraya tasıyacağım onlarıoda tek tek konuşacağız inşaallah..eğer konuşmak isterseniz ..