Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Muhyiddin ibni arabi hakkında!!!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

imam-müslim

New member
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
ibni teymiye hakkında yazdığınız bir yazıyı okudum ben ibni teymiyenin ehli sünnet vel cemaat bir islam alimi olduğunu ve kitaplarınında rahatlıkla okunabileceğini bununla beraber onunda bir insan olduğunu ve hatalarıda olabileceğini ama sahih islam akidesini kitaplarında anlattığını günümüzde onun eserlerinin biz müslümanlar için çok önemli bir kaynak olduğunu içimde hiçbir tereddüt olmadan rahatlıkla söyleyebilirim.

bununla beraber size bir de şu soruyu sorabilir miyim?

muhyiddin arabi hakkında ne diyorsunuz?
muhyiddin ibni arabiyi tasavvufun büyüklerinden ve ehli sünnet vel cemaat bir islam alimi olarak mı görüyorsunuz ???
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
ibni teymiye hakkında yazdığınız bir yazıyı okudum ben ibni teymiyenin ehli sünnet vel cemaat bir islam alimi olduğunu ve kitaplarınında rahatlıkla okunabileceğini bununla beraber onunda bir insan olduğunu ve hatalarıda olabileceğini ama sahih islam akidesini kitaplarında anlattığını günümüzde onun eserlerinin biz müslümanlar için çok önemli bir kaynak olduğunu içimde hiçbir tereddüt olmadan rahatlıkla söyleyebilirim.

bununla beraber size bir de şu soruyu sorabilir miyim?

muhyiddin arabi hakkında ne diyorsunuz?
muhyiddin ibni arabiyi tasavvufun büyüklerinden ve ehli sünnet vel cemaat bir islam alimi olarak mı görüyorsunuz ???

muhyiddin arabi ehli sünnettir, ulema-ı zahirdir...
 

imam-müslim

New member
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
ibni arabi hakkında

ibni arabi hakkında

onunda birçok islama ters ğörüşleri var mesela diyor ki !!

“Fütuhat” adlı kitapta İsmail (a.s.) ile Eyyub (a.s.) bölümlerinde: “Doğrusu her ne kadar kafirler Cehennem ateşinden çıkarılmayacaklarsa da, nihayet bu iş sonuçta azap olmak*tan çıkacak, tatlı bir hal alacakır. öyle ki bu cehennemlik kafirler tıpkı cennetliklerin güzel nimetler içinde lezzet ve haz duydukları gibi, ateşten ve kaynar sudan haz alacaklar*dır” .
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
onunda birçok islama ters ğörüşleri var mesela diyor ki !!

“Fütuhat” adlı kitapta İsmail (a.s.) ile Eyyub (a.s.) bölümlerinde: “Doğrusu her ne kadar kafirler Cehennem ateşinden çıkarılmayacaklarsa da, nihayet bu iş sonuçta azap olmak*tan çıkacak, tatlı bir hal alacakır. öyle ki bu cehennemlik kafirler tıpkı cennetliklerin güzel nimetler içinde lezzet ve haz duydukları gibi, ateşten ve kaynar sudan haz alacaklar*dır” .

idamlık mahkumun yanında , müebbet hapis yiyenin hali nicedir?
 

imam-müslim

New member
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
idamlık mahkum ölüyor.müebbet hapis ölene kadar hapis yatıyor ve sonunda oda ölüyor.tek fark müebbet hapis yatan idamlığa göre fazla ömür sürüyor..
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
idamlık mahkum ölüyor.müebbet hapis ölene kadar hapis yatıyor ve sonunda oda ölüyor.tek fark müebbet hapis yatan idamlığa göre fazla ömür sürüyor..

yok olmanın yanında , cehennem insana mükafattır, çünkü yok olmanın yanında azapta olsa bir ebedi hayat var... biri hayatta , biri yok...
 

imam-müslim

New member
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
ama kuranda cehennemlik olanların devamlı olarak azap görmektense yok olmayı temenni ettiğini belirten ayet var(şu anda numarası aklımda değil ama istendiği takdirde bulabilirim inşaallah) bu onlar için bir mükafatsa neden yok olmayı temenni etsinler ki?
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
ama kuranda cehennemlik olanların devamlı olarak azap görmektense yok olmayı temenni ettiğini belirten ayet var(şu anda numarası aklımda değil ama istendiği takdirde bulabilirim inşaallah) bu onlar için bir mükafatsa neden yok olmayı temenni etsinler ki?

mükaft çünkü onlar yok olmanın nedemek olduğunu bilmiyorlar.. çünkü tatmadılar, onun için hakikat çerçevesinde baktığında cehennem dahi mükafattır...
 

imam-müslim

New member
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Benim bu konuda bilgim yok. Ancak madem İbn-i Arabi Hazretlerinin bu youmuna itirazınız var demek nedenide var.
Nedeni nedir acaba?

bu görüşünün ve buna bewnzer birçok görüşünün islama ters olduğunu söylemiştim itirazımın nedenide buydu
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
onunda birçok islama ters ğörüşleri var mesela diyor ki !!

“Fütuhat” adlı kitapta İsmail (a.s.) ile Eyyub (a.s.) bölümlerinde: “Doğrusu her ne kadar kafirler Cehennem ateşinden çıkarılmayacaklarsa da, nihayet bu iş sonuçta azap olmak*tan çıkacak, tatlı bir hal alacakır. öyle ki bu cehennemlik kafirler tıpkı cennetliklerin güzel nimetler içinde lezzet ve haz duydukları gibi, ateşten ve kaynar sudan haz alacaklar*dır” .


Kardeş bir söz vardır, biraz kaba bir tabir sanırım. Kısaca söylersek alışkanlık haline gelecek denebilir. Yani cehennemlikler başka bir tad almadıkları için yaşamı ordan ibaret zannedecekler. Bu gerçek manada bir tad alma değildir. Nasıl bizler bu Dünya' da yiyip içiyor ve burdaki lezzetlerden başka tad bilmiyorsak benzer bir durum olabilir.

"Müminler için Dünya Cehennem, kafirler için Cennet' dir"
Sözü bu manayı da içeriyor sanırım. İman ile giden kişi Cennet nimetlerini görüp onları tadınca, Dünya ona bir cehennemmiş gibi gelecek. Oranın tadını bilmediğimiz için Dünya' nın tadını almaya bakıyoruz. Şu hadisi de ekleyeyim inşallah,

"İnsanlar uykudadırlar, ölünce uyanırlar."

Mana itibariyle açıklamışızdır inşallah.

ama kuranda cehennemlik olanların devamlı olarak azap görmektense yok olmayı temenni ettiğini belirten ayet var(şu anda numarası aklımda değil ama istendiği takdirde bulabilirim inşaallah) bu onlar için bir mükafatsa neden yok olmayı temenni etsinler ki?


İnkarlarından vazgeçmek yerine ölmeyi tercih ediyorlar. İnkar daha sevimli geliyor. Allah Teala cümlemize hidayet etsin inşallah. Bunun olması için kendimizin istemesi gerekiyor sanırım. bu Dünya' da Hidayet istemek gerekiyor.
 

imam-müslim

New member
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
ibni arabide insan o kişilerde (cehennemlikler) insan onlar yok olmanın ne demek olduğunu bilkmiyorlarsa ibni arabi nasıl bilebilir ? onlar yok olmayı tatmadılarsa ibni arabi yok olmayı tattı mı?
 

imam-müslim

New member
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
yıldız demiş ki :İnkarlarından vazgeçmek yerine ölmeyi tercih ediyorlar. İnkar daha sevimli geliyor.

onlar cehenneme girdiğinde inkardan vazgeçiyor ve allaha iman ediyorlar
 

imam-müslim

New member
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
duha demiş ki:O Zatın bu dediği yanlıştır,demek zihnimizi doyurmuyor.

azab zevke dönüşür demiş ibni arabi ama kurandan sünnetten delil getirmemiş. onun için kuran ayetlerinede muhalif olan bu görüşü kendi aklımla eleştirmiyorum..

Şimdi tadın (yaptıklarınızın tadını), artık size azaptan başka bir şey tattırmayacağız.”(Nebe’: 78/30)

alahu teala azaptan başka birsey tatmayacaklarını söylerken bir kişi zevk alacaklarını söylerse benim eleştirme hakkım olmuyor mu ???
 

imam-müslim

New member
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
su an çıkmam gerekiyor ama sizinle bu konuyu görüşmek isterim.inşaallah konuşacağız.....az sonra gireceğim yine
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
ibni arabide insan o kişilerde (cehennemlikler) insan onlar yok olmanın ne demek olduğunu bilkmiyorlarsa ibni arabi nasıl bilebilir ? onlar yok olmayı tatmadılarsa ibni arabi yok olmayı tattı mı?

eee bazen dairenin dışındaki , içindekinden daha çok şey görür

dünya ya bak desem, dünyanın içinde olan sen, aydan dünyaya bakandan daha çok şeymi görüyorsun?
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Bu yalnış bir ifadedir,Muhahhak Allah kullarına ebediyet arzusunu vermiş.bu konudaki itiraz şöyle olabilir.sanki ifade cennet ve cehennem ehlini bir noktada birleştirir.halbuki cennet ehlinde sürekli bir hoşnutluk varken cehennem ehlinde sürekli bir isyan hakimdir.İfade de keşke toprak olsaydık bu günü görmeseydik ifadesi bunların azabın dehşetinde ürpermesi sonucu gelen bir ifade olmalı.eğer cüzzi iradeleri bu durumda devre dışı kalmasa sanki bir hezeyan ile ademi arzu edecekler.bu halet isyani bir halet lakin sonuç açıklanmış ve sınıfta kalınmış.yine başka bir yerde tekrar dünya hayatına dönmek isterler.devamında bu sefer rab ve ilahlarını tanıyacaklarını ve emir çerçevesinde yaşayacaklarını ifade ediyorlar.cevab ise açık eğer tekrar imtihan edilseler aynı durumda yine Rablerine dönecekleridir.İtiraz noktasında ünsiyet mi ülfet mi sorusu akla gelirki cennet ehli ile cehennem ehli arasında tamda bu noktadan fark vardır.alışkanlıklar farklı bir menfeze yol açar.birinde karardıkça kararan bir halet var iken diğerinde feraladıkça ferahlanan bie durum kendini ortaya koyar ki.cennet ve cehennem ne kadar zemin ve ahali olarak değişiktir siz düşünün.
baki selamlar..
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
yıldız demiş ki :İnkarlarından vazgeçmek yerine ölmeyi tercih ediyorlar. İnkar daha sevimli geliyor.

onlar cehenneme girdiğinde inkardan vazgeçiyor ve allaha iman ediyorlar

"Onlar cehenneme girdiğinde inkardan vazgeçiyor ve Allah'a (cc) iman ediyorlar" demişsin ya işte, bunun anlamı Varolan Zat (cc) gayb olmaktan çıkmıştır. Dolayısı ile artık inkarlarında ısrar etmiyorlar, fakat bununla beraber imanları da kabul olmuyor. Ama; Allah (cc) onlara bir müddet sonra yönelip de "nedir bu bağrışlarınız ne istiyorsunuz" diye yöneldiği vakit onlar bizzat İlahi Zat (cc)'ın muhatabı olmakla şerefleniyor. Rahman'ı Rahim'e (cc) o an öyle bir iştiyak ve muhabbetle aşk içerisine giriyorlarki; O (cc)'nunla bir an dahi muhatap olmanın verdiği nimetin bir daha kendilerine verilmeyecek olması hasebi ile yaşadıkları elem hiç geliyor kendilerine. Yani Allah'a (cc) duydukları muhabbet onları öyle bir çevreliyor ve öyle bir hasret ve nedamet alevi ile sarıyorki içinde bulundukları azabın ateşi kendilerini rahatsız edemiyor. "Bundan böyle bir daha benimle muhatap olmayın" İlahi buyruğundan sonra duyulan acı ve elem ise bu azabın üstüne çıkıyor. Bunun nedeni Alamlerin Rabbi (cc)'nin hem Cemali'ni ve hemde bizatihi (keyfiyeti kendinde saklı) sesini duyuyorlar. Bir daha da bunu duyamayacaklarını biliyorlar.Bu nedenle duydukları bu azap içinde bulundukları azabın üstüne çıkıyor.

Kendinde bir örnek muhakkak yaşamışsındır, çok zor ve sıkıntılı bir durumdayken yıkıcı bir haberle karşılaştıysan eğer, o an içinde bulunduğun zor durum bir an için hükmünü kaybeder. Mesela finallerde çaktığını notlarından gördüğün anda bir senenin muhasebesini yaparken, o an çalan cep telefonunda annenin veya babanın veya çocuğunun öldüğünü haber verseler o anda seni hangi sıkıntı daha çok sarar ve hangi sıkıntı senin açından hükmünü kaybeder. Öyle ya okulu geçememen önemli "keşke çalışsaydım şuan yaptığım hamallığı artık bir ömür yaparak geçimimi bu şekilde devam ettireceğim" diye sıkıntılı günlerin hesabını yaparken birden dönüyorsun "beni doğuran insan canım dediğim annem (yada) babam yok veya yaşam kaynağım bebeğim bundan sonra yok" demenle bir olmaz üzüntü bakımından. Bir acı diğerini bastırırsa işte bu ikilem doğar. "Keşke toprak olsaydık" ayeti celilesi işte bu üzüntülerinden dolayı orada tahakkuk edecek olabilir. AllahuAlem, Muhyidddin-i Arabi (k.s.) bu hale işaret etmeye çalışmış olabilir.

Ama dersenki "O'ndan sadr olan küfr içerikli sözlerden ben yola çıkarak bu yargıya vardım" dersen, işte o zaman sana deriz ki; senin bahsettiğin hal makamıdır ve onun keyfiyeti yalnız yaşayana mahsus bir durumdur. O hal ki; yaşamayana haramdır, bilmeyene küfrdür. O havas'ül havas halidir ve ehlince malumdur. Aksi takdirde Beyazıd-i Bestami (k.s.) de aynı hüküm dairesinde olmalı değilmidir. Öyle ya sekr ve vecd halinde bizzat "Sübhanım!Şan'ım ne Yüce" demiştir.

Yinede her zaman için, herşeyin en doğrusunu Allah (cc) bilir.
 

imam-müslim

New member
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
duha demiş ki :


Evet Haşri tatmadık, ama biliyoruz. Cennete girmedik, ama inanıyoruz.Cehenneme girmedik ama korkusu sıcaklığını adete hissettiriyor. Demek hepsi başka başka..
.

biz bu söylediklerine allah ve resulü inanmamızı emrettiği için inanınyoruz. allah ve resulü bildirmese idi biz cenneti -haşri- nasıl bilebilirdik.aynı şekilde yok olmanın azap çekmekten daha kötü olduğunu allah ve resulü bize bildirseydi ve iman etmemizi isteseydi onada iman ederdik.ama allahın ayetleri tam tersini söylüyor ve azabın zevke dönüşeceğini değil asla kaldırılmayacağını söylüyor...zevke dönüşen azab azab olmaktan çıkar bu da şu ayetlere muhaliftir..

“Cehennem ateşinden çıkmak isterler, ama oradan çı*kacak değillerdir. Onlar için sürekli bir azap vardır.”(Maide: 5/37)

“Onlara acı bir azap vardır.”(Bakara: 2/10)

“Kendilerinden Cehennem azabından birazı bile ha*fifletilmez.(Fatır: 35/36)

“Şimdi tadın (yaptıklarınızın tadını), artık size azaptan başka bir şey arttırmayacağız.”(Nebe’: 78/30)

“Derileri piştikçe azabı tatsınlar diye onlara başka de*riler vereceğiz.” (Nisa: 4/56)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt