Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Muhammedür Resulullah teferruat mı?

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Kardes bi sorum olcak... Neden Musluman olan birisi hz Muhammed sav e alerji duysunki? Eger alerji duyuyorsa ozaman Allah cc in Kurani Kerimine nasil inancak? nasil okuyacak? Ordada Peygamberimize hitab eden ayetler var... Bu ikisi nasil beraber gidebilirki?
Ttabii alerjisi olan vardir, ama onlar zaten musluman degildir.



Iste bunu anlamiyorlar yani Sadece Kuran dedigimizde Resulü inkar etmisiz gibi ayaga kalkiyor ne yazikki anlamamakta ayak diretiyorlar...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Lâ İlâhe İllâllah’a Kilitlenmek
İktibas Dergisi, Ramazan Yazçiçek, Sayı 309, Eylül 2004.
İki Cehennemi Yaşamak

Günümüz insanı, modernizm ile gelenekçilik arasında iki cehennemi yaşamaktadır. Modern olana teslimiyet ile geleneksel olanı sürdürmenin kuşatmasındadır insan. İnsanın, Allah tanımaz ütopyaya teslimiyeti, tükenmesidir. Çünkü pozitivist talep, manevî olan her bir değere düşmandır. İnsanın, olduğu hal üzere kalması, geçmişin ayıklanmamış geleneğine mahkumiyettir ki, modern olanın kuşatmasından daha az riskli değildir. Modern olanda tükenmek veya geleneğe tabiiyette devamlılık, doğru ile yanlışın harmanlandığı bataklığa rıza göstermektir.
Gelenek ve modern eğilimli değişik siyasal öneriler, ideal yönetim tanımlarında; eşitlik, adalet, özgürlük gibi kavramları ön plana çıkarmışlardır. Bir de bunların yanında ütopik tasarımlar vardır ve bunlar, ya özendirici ya da korkutucudurlar. Diğer öneri ve uygulamalarla birlikte bunların genel karakteri, vahyi ve insanî gerçekliği bir bütün olarak dikkate almamış olmalarıdır.
Bu bağlamda farklı izm ve yönelişleri, modernizm ve gelenekçilik iki üst kimliği altında toplayabiliriz diye düşünüyoruz. Üst ayrımını yaptığımız bu yönelimlerin ortak paydası, İslâm vahyinin dışında mutlak değer kriteri/leri üzerine oturmuş olmalarıdır.
Geçmişten günümüze vahyi devre dışı bırakan eğilimler geçici oldukları gibi tarih sahnesinden çekilmeleri de kaçınılmaz olmuştur. Çözümsüz oluşları da burada yatmaktadır kanaâtindeyiz. Başarıları mevziîdir, keza ortaya koydukları, kalıcı ve faydalı olmanın çok uzağındadır. Zira bu iki unsur, bir olgunun doğruyu işaret/temsil etmesi noktasında önemli hatta belirleyicidir.
Bugün tehdidi altında olunan globalleşme de unutulmamalıdır ki ne mutlak ne de tartışmasızdır. Zira tarih bir çok üretmelere şahit olduğu gibi bir o kadar da bunların tarih sahnesinden çekildiğine şahitlik etmiştir. Yine tarih güneş batmaz imparatorluklara tanıklık ettiği gibi kudretinden hiç bir şey eksilmeyecek sanılan nice firavunlara da tanıklık etmiştir. Zamanında nice yenilmez sanılanlar bugün papirüsleri süslemenin ötesinde bir işe yaramamakta çoğu kez isimleri bile hatırlanamamaktadır. Dolayısıyla ne dünün gelenekleri ne de günümüzün modern izmleri ebedidir.
İnsanın, modernitenin kuşatmasından ve geleneğin gizeminden kurtulma zorunluluğu vardır. Bunun, sosyaliteye direnme ile olmayacağı kanaâtindeyiz. Çözüm, tarihin çöplüğüne razı olmanın dışında bir yerde aranmalıdır. Bu zorunluluğu aşma, bir bilinç ve buna dayalı olarak da pratik geliştirmeden olası gözükmüyor. Dolayısıyla bireysel değişim ve toplumsal dönüşümü mümkün hatta zorunlu kılacak inşâî bir potansiyel keşfine yeniden ihtiyaç vardır.
Lâ İlâhe İllâllah’a Kilitlenmek
İnsanlık tarihiyle birlikte sürekliliği kesintiye uğramayan tek değer, vahyin işaret ettiği tevhidtir. Karşısındaki şirke de tanımını veren aslında yine tevhidin tanımıdır. Değişen sorunlara değişmeyen değerlerle çözüm bulma dinamizmi, çağı şekillendirme ve dizayn etmede başat rol oynama kabiliyeti, "lâ İlâhe illâllah" eksenli ebedî İslâm inancındadır. Gelip geçmiş izm ve paradigmalar, çağı şekillendirebilecek bir yaklaşım olmadıkları gibi bu potansiyele de sahip değillerdir. Aksine bunlar, tarihin/çağın şekillendirdiği zihin ürünü birer felsefî yaklaşımdan öteye gidememişlerdir. Ancak maddi ve manevi bütün unsurlarıyla medeniyet inşâ etmiş "lâ İlâhe illâllah" inancı, çağı şekillendirmeye ma’tûf epistemik ve tecrübî imkanlarıyla medeniyetini yeniden inşâ yetkinliğine sahiptir. Bu potansiyel onun İlâhi bir sistem oluşundan kaynaklanmaktadır.
Binaenaleyh çözüm vardır ve adeta göremeyeceğimiz kadar yakınımızdadır. Bu, "Lâ İlâhe İllâllah" hakikatıdır. Farklı bir ifadeyle değişim bilinci de, alternatif pratik de özün özetinde saklıdır.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Zümer Suresi 45


Allah yalnız başına anıldığında, ahirete inanmayanların kalpleri nefretle ürperir; O'nun dışındakiler anıldığında ise hemen müjdelenmiş gibi sevinirler.


Sayın Mete

Zümer suresi 45. ayeti tefsir edermisiniz ve ya tefsir edemiyorsanız bu ayetin tefsirine bakabilirmisiniz? Verdiğiniz cevap ya alakasız, yada La ilahe ilahe illallah Muhammedür Resulullah diyen Muhammerdür resulullah derken Allah'a şirk koşmuş olur anlamı çıkacak
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Sayın Mete

Zümer suresi 45. ayeti tefsir edermisiniz ve ya tefsir edemiyorsanız bu ayetin tefsirine bakabilirmisiniz? Verdiğiniz cevap ya alakasız, yada La ilahe ilahe illallah Muhammedür Resulullah diyen Muhammerdür resulullah derken Allah'a şirk koşmuş olur anlamı çıkacak



Neden tefsir sadece Allah deyince neden olmuyor?Hangi ayet sizin icin Kelimeyi Tevhidi böyle uzatmanizi emrediyor.Haydi buyrun Beyyinelerinizi cikarin ortaya?Hangi ayetler sizi destekliyor?Ben size sirk icindesiniz demiyorum zaten benim ne haddime ayetlerden böyle bir izlenim ediniyorsaniz bu sizin kendi sorununuz degilmi?
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Neden tefsir sadece Allah deyince neden olmuyor?Hangi ayet sizin icin Kelimeyi Tevhidi böyle uzatmanizi emrediyor.Haydi buyrun Beyyinelerinizi cikarin ortaya?Hangi ayetler sizi destekliyor?Ben size sirk icindesiniz demiyorum zaten benim ne haddime ayetlerden böyle bir izlenim ediniyorsaniz bu sizin kendi sorununuz degilmi?


Sayın Mete

Ben bu konuda size beyyineler sunarsam, söz verirmisiniz bana, beraberce, ayrım yapmadan La ilahe illallah, Muhammedür Resullullah dermisiniz?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Sayın Mete

Ben bu konuda size beyyineler sunarsam, söz verirmisiniz bana, beraberce, ayrım yapmadan La ilahe illallah, Muhammedür Resullullah dermisiniz?



Buyrun Siz verin ben cok beyyineler cikardim ama kimseler cikipta sadece Kuran demedi varsa deliliniz buyurun...Ben zaten Muhammedün Resullullah derim bunda hic bir sorun olmadigi gibi gögsümüde gererim..Siz kendi zanninizla beni Resul Reddiyecisi konumunami düsürmek istiyorsun.Önce görelim beyyinelerini..Hangi ayetler...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Peki sayın metin mete, Hz.Muhammed(s.a.a)' ya salat ve selam ediyormusunuz?



Sayin Caferi bu dediginiz Kuranda varmi yokmu?Eger varsa ediyorumdur süphen olmasin,Yoksa etmiyorum bundanda süphen olmasin.Eger sen hala Kitabin disindan konusuyorum saniyorsanki Allahin Kitabi hemen karsimda ekranda..Size bir tavsiye bana eger Kuranda var olan bir konuyu Yapiyor/Yapmiyor diye sormayin ama dersenki sizin anladiginiz sünnet yapmiyorum..Mesela Bayram namazina gitmiyorum...
 

Caferi

Forum Þairi
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
574
Tepkime puanı
59
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Web sitesi
www.websitetasarim.com
Sayin Caferi bu dediginiz Kuranda varmi yokmu?Eger varsa ediyorumdur süphen olmasin,Yoksa etmiyorum bundanda süphen olmasin.Eger sen hala Kitabin disindan konusuyorum saniyorsanki Allahin Kitabi hemen karsimda ekranda..Size bir tavsiye bana eger Kuranda var olan bir konuyu Yapiyor/Yapmiyor diye sormayin ama dersenki sizin anladiginiz sünnet yapmiyorum..Mesela Bayram namazina gitmiyorum...


Ben samimi bir şekilde sordum. Sorum net va açıktı. Ama kelime oyunları yapıyorsunuz bana karşı. Bayram namazını sormadım. Salavatı sordum. Salavat getiriyor musunuz?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Ben samimi bir şekilde sordum. Sorum net va açıktı. Ama kelime oyunları yapıyorsunuz bana karşı. Bayram namazını sormadım. Salavatı sordum. Salavat getiriyor musunuz?


Sizin dediginiz sekilde degil,Salavatin anlamina göre tabiki bana farzdir..Ki ben asla kelime oyunu yapmadim okursaniz anlarsiniz"Kuranda yap diye yaziyorsa süphen olmasin dedim"
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Buyrun Siz verin ben cok beyyineler cikardim ama kimseler cikipta sadece Kuran demedi varsa deliliniz buyurun...Ben zaten Muhammedün Resullullah derim bunda hic bir sorun olmadigi gibi gögsümüde gererim..Siz kendi zanninizla beni Resul Reddiyecisi konumunami düsürmek istiyorsun.Önce görelim beyyinelerini..Hangi ayetler...


Sayın Mete
Önce şunu bilin, sizi Resul reddiyecisi konumuna düşürmek ne niyetimdir, ne haddimdir. Her iki konuda da beyyineleri sunacağım.
 

Caferi

Forum Þairi
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
574
Tepkime puanı
59
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Web sitesi
www.websitetasarim.com
Peki Kuran-ı kerimden gitmeye devam edelim.

Ahzâb 41 Ey inananlar! Allah'ı çokça zikredin.
Ahzâb 42 Ve O'nu sabah-akşam tesbih edin.

diyor ayetler. nasıl tesbih ediyorsunuz ?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Peki Kuran-ı kerimden gitmeye devam edelim.

Ahzâb 41 Ey inananlar! Allah'ı çokça zikredin.
Ahzâb 42 Ve O'nu sabah-akşam tesbih edin.

diyor ayetler. nasıl tesbih ediyorsunuz ?



Selamün Aleyküm,Caferi.

Ne demek istedigini tam anlamadim,acaba yanlis anlamadiysam(Eger yanlis ise düzeltiniz) sizin bahsettiginiz tesbih cekmekmi?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Peki Kuran-ı kerimden gitmeye devam edelim.

Ahzâb 41 Ey inananlar! Allah'ı çokça zikredin.
Ahzâb 42 Ve O'nu sabah-akşam tesbih edin.

diyor ayetler. nasıl tesbih ediyorsunuz ?



Eger yanlis anlamadiysam,yani tesbih cekmek ise ben yapmiyorum,Fakat 41 de dedigi gibi aynen zikrediyorum hemde ayetlerle benim tesbihten anladigim sayilar degil sadece benligimle Allahi(Zikr)Tesbih ediyorum..Zaten Allah ta ayette bunu emrediyor..
 

Caferi

Forum Þairi
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
574
Tepkime puanı
59
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Web sitesi
www.websitetasarim.com
Eger yanlis anlamadiysam,yani tesbih cekmek ise ben yapmiyorum,Fakat 41 de dedigi gibi aynen zikrediyorum hemde ayetlerle benim tesbihten anladigim sayilar degil sadece benligimle Allahi(Zikr)Tesbih ediyorum..Zaten Allah ta ayette bunu emrediyor..


Ahzâb 41 Ey inananlar! Allah'ı çokça zikredin.
Ahzâb 42 Ve O'nu sabah-akşam tesbih edin.


Şimdi 42 de tesbih etmekten bir şey anlamadın diye yapmıyacakmısın? Sayın metin mete, Ayet bu benim sözüm değil. Allah(c.c.)'in sözü... Hani sadece Kuran-ı kerim'i yeterince anlıyor hükümlerini yerine getiriyordunuz.

Bir farzı yerine getirmiyorsunuz demek. Üstelik bunu anlamadığınız için yapmıyorsunuz.

Allah sizi doğru yola iletsin.
 

Caferi

Forum Þairi
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
574
Tepkime puanı
59
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Web sitesi
www.websitetasarim.com
Ahzâb 41 Ey inananlar! Allah'ı çokça zikredin.
Ahzâb 42 Ve O'nu sabah-akşam tesbih edin.

Bu ayetler indiği zaman Peygamber efendimize acaba sormadılar mı? Onu nasıl tesbih edelim diye? Sence peygamber efendimiz bunun açıklamasını yapmadı mı?

Sayın metin mete, umarım yanlış düşüncelerinizden arınıyorsunuzdur.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Ahzâb 41 Ey inananlar! Allah'ı çokça zikredin.
Ahzâb 42 Ve O'nu sabah-akşam tesbih edin.


Şimdi 42 de tesbih etmekten bir şey anlamadın diye yapmıyacakmısın? Sayın metin mete, Ayet bu benim sözüm değil. Allah(c.c.)'in sözü... Hani sadece Kuran-ı kerim'i yeterince anlıyor hükümlerini yerine getiriyordunuz.

Bir farzı yerine getirmiyorsunuz demek. Üstelik bunu anlamadığınız için yapmıyorsunuz.

Allah sizi doğru yola iletsin.


Tesbih cekmekmi dedim?Yoksa tesbih edinizmi?Hangisi sayin Caferi?Ben size diyorumki,Ben Zikir ile bunu zaten yapiyorum yoksa 33 su 33 bu diye degil anlatmak istedigimi ya anlamak istemiyorsunuz yada yanlis yorumluyorsunuz.Bakin ikinci yazimda ne demisim?

Metin Mete üzerinden;
Eger yanlis anlamadiysam,yani tesbih cekmek ise ben yapmiyorum,Fakat 41 de dedigi gibi aynen zikrediyorum hemde ayetlerle benim tesbihten anladigim sayilar degil sadece benligimle Allahi(Zikr)Tesbih ediyorum..Zaten Allah ta ayette bunu emrediyor..

Simdi eger yine tekrarliyorum yanlis isem düzelt tesbih cekmekmi?Tesbih etmekmi?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Ahzâb 41 Ey inananlar! Allah'ı çokça zikredin.
Ahzâb 42 Ve O'nu sabah-akşam tesbih edin.

Bu ayetler indiği zaman Peygamber efendimize acaba sormadılar mı? Onu nasıl tesbih edelim diye? Sence peygamber efendimiz bunun açıklamasını yapmadı mı?

Sayın metin mete, umarım yanlış düşüncelerinizden arınıyorsunuzdur.


Simdi size bir soru sayin Caferi;Eger sizin anneniz size yemek ye diye söyleyince nasilmi diye soruyorsunuz?

Yedi gök, yer ve bunların içinde bulunanlar Allah’ı tespih ederler. Her şey O’nu hamd ile tespih eder. Ancak, siz onların tespihlerini anlamazsınız. O, halîm’dir (hemen cezalandırmaz, mühlet verir), çok bağışlayandır.

İSRÂ suresi 44

Göklerde ve yeryüzünde bulunan kimselerle, sıra sıra (kanat çırparak uçan) kuşların Allah’ı tespih ettiğini görmez misin? Her biri duasını ve tesbihini kesin olarak bilmektedir. Allah, onların yapmakta olduğu şeyleri hakkıyla bilendir.

NÛR suresi 41

Yukardaki ayetler size bir seyler fisiltiyordur,Sanirim..Tesbih etmek belirli bir sayimidir yoksa?
 

Caferi

Forum Þairi
Katılım
23 May 2007
Mesajlar
574
Tepkime puanı
59
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Web sitesi
www.websitetasarim.com
Ben ayeti yazdım, üstüne bir yorumda bulunmadım. Ayetleri kendi kafama göre yorumlamam zira, yanılgıya düşme ihtimalim büyüktür.

Şu an senin yanılgıya düştüğün gibi. Ardarda gelen 2 ayet birbirini tasdik etmek içinde olabilir, birbirinden farklı anlamda içerebilir. Doğrusunu Allah(c.c.) bilir.

Sadece her işimizi yaptığımızda, Allah(c.c.)'in bizi gördüğünü düşünerek eylemlerimizi gerçekleştirmemiz bile Zikr'dir. Bir nevi Allah(c.c.)'i anarız. Bu dışarıya yansımaz.

Fakat tesbih etmek, içimizdekini eyleme dökmektir. Bu ister tesbihle olsun, ister parmak hesabı. isterse de abaküsle. Önemli olan Allah(c.c.)'i andığımızı, onu övdüğümüzü gösterelim.
Fakat bunu nasıl neye göre yapacağımız bize hadisler ve rivayetlerle ulaşmıştır.

Çünkü böyle bir ayet geldiği zaman tabiki müslümanlar Hz.muhammed(s.a.a)'e bunu nasıl yapacaklarını sordular. Nasıl yapılması gerektiğinide bizzat Hz.Muhammed(s.a.a)'dan öğrendiler.

Bunun gibi bir çok konuda Hz.Muhammed(s.a.a)'e sorular yöneltilmiş ve cevapları gerek sözle, gerek uygulamalı olarak verilmiştir.

Zira, Nuzul sırasına göre ilk süre olan Alak'ta namazdan bahsedilir.

Henüz sizin teorinize göre nasıl namaz kılınmasını gösteren ayetler inmemiştir. Bu dönemde peygamber efendimiz ve ona ilk inanan müslümanlar nasıl namaz kılıyorlardı ? Namazı açıklayan ayetler yok iken?
 
Üst Alt