Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Misvak Kullanmak .. (Hadislerle aciklamali)

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
diş fırçalasak olmuyomu:):):)



Olmaz,Cünki Islamin sartindanda Kuvvetli;

"Niyet ettim Allah'ın zikr ve kur'an kelamının yollarını temizlemeye"


Görmüyornusun.Cünki Allah demis(Hasa Sümme Hasa Onu Tenzih ederim)Sirk pisliginden temizlige ne lüzum iste sana temizligin yolu al misvaki Tam olsun dinin.Cünki Din demek Hacamat yapmak Misvak kullanmaktan ibaret.Gerci biraz eksik söyledim ama her neyse...
 

ebu_hureyre

New member
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
25
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Düþman-ûl Hayat
Sevgili kardeşlerim, unutmayalım ki sünneti terk etmez mekruh, bu terk edişi sürekli hale getirmek, buna alışmak ise haramdır.

Selamlar, dualar...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Sevgili kardeşlerim, unutmayalım ki sünneti terk etmez mekruh, bu terk edişi sürekli hale getirmek, buna alışmak ise haramdır.

Selamlar, dualar...


Delil koymamissin?Hangi ayet bunu teyit ediyor?Delil yok deyince biz bölücümü oluyoruz?Yikicimi oluyoruz?Dini ikiye bölmemi yapiyoruz(Siz kendiniz zaten birak 73 ü yüzü gecmis bir bölünmüslükte/Firkada degilmisiniz)?Sanirim;

Ta ki ölen beyyine (açık delil) üzerine ölsün, yaşayan da beyyine (açık delil) üzerine yaşasın.

Enfal Suresi 42


Bu ayete göre beyyine istemek hakkim?
 

ebu_hureyre

New member
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
25
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Düþman-ûl Hayat
Selamun aleykum

Büyük islam alimi Hadimî'nin kitabı bu sözüme delildir. Eğer yine inanmazsanız araştırır (kalın ve karışık bir eser takdir edersiniz ki) size tam sayfasını verebilirim.

Allah'ın izni ile, işkembeden insanlara öğüt ve telkinde bulunmam. Bu oldukça büyük bir günah olurdu ve benim kibirlenmeme yol açardı. Ayrıca insanlara da batıl ve boş şeyler empoze etmeme yol açardı. Bunların tümünden Allah'a sığınırım.

Sevgi ve dualarımla mete bey...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Selamun aleykum

Büyük islam alimi Hadimî'nin kitabı bu sözüme delildir. Eğer yine inanmazsanız araştırır (kalın ve karışık bir eser takdir edersiniz ki) size tam sayfasını verebilirim.

Allah'ın izni ile, işkembeden insanlara öğüt ve telkinde bulunmam. Bu oldukça büyük bir günah olurdu ve benim kibirlenmeme yol açardı. Ayrıca insanlara da batıl ve boş şeyler empoze etmeme yol açardı. Bunların tümünden Allah'a sığınırım.

Sevgi ve dualarımla mete bey...


Buyrun Kardesim ben sizden Beyyine istedim?Yani Hadiminin sözlerini degil;Yani acik delil(ayet) koyacaksin iskembeden olmamasi icin...Bizim delilimiz Allahin kitabindan olursa makbuldür...
 

ebu_hureyre

New member
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
25
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Düþman-ûl Hayat
Hemen evden çıkıp uzak bir semte gitmem gerektiği için araştırmaya zamanım yok ancak şimdilik:

Sorularla İslamiyet | SÜNNET-İ MÜEKKEDE

"...Bu sebeple sünneti müekkedeleri terketmek dinle alay kabul edilmiştir."
"Hz. Peygamber (s.a.s) "sünnetimi terkeden şefaatime nail olamaz" buyurmuştur. Buna göre sünnet-i müekkedeleri terketmek harama yakındır ve Hz. Peygamberin şefaatinden mahrum kalma neticesini doğurur. Ancak buradaki terkten maksat özürsüz olarak sünnet olan fiili işlememekte ısrar etmektir." (Bir özrümümüz var mı gerçekten bunları terk edecek isek ?)

Yazıda da görüleceği gibi bu iki alıntı da İbni Abidin'den alınmadır. Yeterli olmazsa daha da araştırmada bulunurum, selamun aleykum.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Hemen evden çıkıp uzak bir semte gitmem gerektiği için araştırmaya zamanım yok ancak şimdilik:

Sorularla İslamiyet | SÜNNET-İ MÜEKKEDE

"...Bu sebeple sünneti müekkedeleri terketmek dinle alay kabul edilmiştir."
"Hz. Peygamber (s.a.s) "sünnetimi terkeden şefaatime nail olamaz" buyurmuştur. Buna göre sünnet-i müekkedeleri terketmek harama yakındır ve Hz. Peygamberin şefaatinden mahrum kalma neticesini doğurur. Ancak buradaki terkten maksat özürsüz olarak sünnet olan fiili işlememekte ısrar etmektir." (Bir özrümümüz var mı gerçekten bunları terk edecek isek ?)

Yazıda da görüleceği gibi bu iki alıntı da İbni Abidin'den alınmadır. Yeterli olmazsa daha da araştırmada bulunurum, selamun aleykum.


Dedim ya benim istedigim Alemlerin Rabbi olan Sahibimiz ve Efendimizin celiskisiz olan Furkanindan yani Ayet.Önemli degil sonrada verseniz olur arastirin bekliyorum...
 

ebu_hureyre

New member
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
25
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Düþman-ûl Hayat
Eğer siz sadece kur'an ayetleri ile yol alacak, gerisini görmezden gelecekseniz düşünsel anlamda probleminiz var demektir. Misvak kullanmak, uyumak, yatmak gibi gündelik ve basit fiillerin her biri için ayet arayacaksanız sizinle tartışmakta oldukça zarar görüyorum. İslam'da sıra bellidir, Kur'an, Peygamber efendimizin sözleri, Hadis-i Şerif, eshab-ı kiram vs diye gider. Siz bu halkanın sadece kur'an kısmında kaldıysanız, ne oturarak su için, ne misvak kullanın, abdest almanızı da önermiyorum çünkü bir ayet yok parmak aralarını sağ serçe parmaktan başlayarak yıkayın diye. Ne kadar sinir bozucusunuz yani, Allah sizden razı olsun !

Peygamber efendimizin sözünü dinliyorum ve bir tartışmayı haklı olduğum halde bırakıyorum, sevap benimdir inşaallah. En azından biz öyle sanıyoruz. Selam ve dualarımla...
 

talha_

New member
Katılım
6 Mar 2007
Mesajlar
1,184
Tepkime puanı
264
Puanları
0
Konum
simeranyadan..!
ebu hureyre kardeş metin mete abinin sözleri ağzından cıkmadan (cıktığı zaman verdiği zarardan)daha zararsız gibi (!)duruyor..

anlamak istemeyince bir insan..


daha doğrusu bir seyi anlamak için değil reddiye yazmak için okuduğu zaman onun bu görüslerini söylettirecek,ortaya cıkaracak zemini hazırlamamak gerekir..



bu zemin ortaya çıktığı zaman kusa dönmüs bir din ortaya cıkıyor ve bazılarınında kafası karısıyor..

ve bir hadis vermistim her seyi anlatan o zamanda bulunuyoruz su an..

metin abinin bununda üstünü cizmesiyle değer kaybetmeyen bir hadis..


12-EL-MİKDAM BİN MA´DİKERİB EL KİNDY (RA) DAN RİVAYET EDİLDİĞİNE GÖRE RASULULLAH (S.A.V) BUYURDULAR Kİ;


-"SÜSLÜ TAHTINA - KOLTUĞUNA- YASLANMIS ADAMA BENİM HADİSLERİMDEN BİRİ OKUNUR DA O (KİSİ)NİN VAZİYETİNİ HİÇ BOZMADAN ´BİZLERLE SİZLER ARASINDA ALLAH TEALANIN KİTABI VARDIR.ONDAN BULDUĞUMUZ SEYLERİ HELAL SAYIYORUZ,HARAM OLARAK BULDUĞUMUZ SEYLERİ DA HARAM KABUL EDİYORUZ´´[yani bu hadis Kuran da bulunan hükümleriun dısındadır,onun için bu hadise itibar etmeyiz) DİYEBİLME ZAMANI YAKLASMISTIR.SİZLERİ İKAZ EDİYORUM!(Kuranı Kerimde bulunan bütün hükümler haktır.)VE RASULULLAH (A.S) İN HARAM KILDIĞI SEYLER ALLAH TEALA NIN HARAM KILDIĞI ŞEYLER GİBİDİR.(Kitap ve Sünnet arasında bir ayırım yapılamaz)"

İBN-İ MACE ŞERHİ

 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Eğer siz sadece kur'an ayetleri ile yol alacak, gerisini görmezden gelecekseniz düşünsel anlamda probleminiz var demektir. Misvak kullanmak, uyumak, yatmak gibi gündelik ve basit fiillerin her biri için ayet arayacaksanız sizinle tartışmakta oldukça zarar görüyorum. İslam'da sıra bellidir, Kur'an, Peygamber efendimizin sözleri, Hadis-i Şerif, eshab-ı kiram vs diye gider. Siz bu halkanın sadece kur'an kısmında kaldıysanız, ne oturarak su için, ne misvak kullanın, abdest almanızı da önermiyorum çünkü bir ayet yok parmak aralarını sağ serçe parmaktan başlayarak yıkayın diye. Ne kadar sinir bozucusunuz yani, Allah sizden razı olsun !

Peygamber efendimizin sözünü dinliyorum ve bir tartışmayı haklı olduğum halde bırakıyorum, sevap benimdir inşaallah. En azından biz öyle sanıyoruz. Selam ve dualarımla...

Vahy iste din.Gerisi muhal.Ha abdes dedinde bak bu konuda sana söyle diyeyim ben parmak arasi aramiyorum,emr cok acik;Yikayin Ellerinizi...Eger yikamaktan mada suya tut cekse diyecegim yok.Serce parmak filanla ugrasmaya ne lüzum emr kesin;Yikayin Ellerinizi....Eger yikamaktan mada suya tutmaksa diyecegim yok.Sinirlerin cok bozuk bir harabeyi andiriyorsa caresi belli emr kesin;Vahy uyunuz...Sana göre hakliysan ne diyeyim Firavunda devamli söylediki ben hakliyim;Rabiniz benim..Hakliliktan mada kendi nefsiniz ise diyecegim yok...Emr kesin;Allaha kulluk ediniz...Allahi Dost edinmeyenler Seytanin dostlaridir.Detay Allahin Mesaji Kurandadir.Gerisi sentetiktir kaybolmaya mahkumdur.Ama Allahin Ipi gercektir Yolu bellidir Fitratin boyasida bellidir bilene Renkleri görene Gercekle/Yalani ayirt edici Furkana bakmak yeterlidir...

Not;Hakkin gercek ayetleri karsisinda sinirlerinize hakim olunuz.Yoksa sonu vahimdir Allahim korusun bizler sadece kuluz kula düsen Efendisine itaat etmesidir bunu tek yoluda onun sözlerini anlamakla olur yoksa Yunus 100 ayetine muhattab olmak vardir Allahim korusun...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
ebu hureyre kardeş metin mete abinin sözleri ağzından cıkmadan (cıktığı zaman verdiği zarardan)daha zararsız gibi (!)duruyor..

anlamak istemeyince bir insan..


daha doğrusu bir seyi anlamak için değil reddiye yazmak için okuduğu zaman onun bu görüslerini söylettirecek,ortaya cıkaracak zemini hazırlamamak gerekir..



bu zemin ortaya çıktığı zaman kusa dönmüs bir din ortaya cıkıyor ve bazılarınında kafası karısıyor..

ve bir hadis vermistim her seyi anlatan o zamanda bulunuyoruz su an..

metin abinin bununda üstünü cizmesiyle değer kaybetmeyen bir hadis..


12-EL-MİKDAM BİN MA´DİKERİB EL KİNDY (RA) DAN RİVAYET EDİLDİĞİNE GÖRE RASULULLAH (S.A.V) BUYURDULAR Kİ;


-"SÜSLÜ TAHTINA - KOLTUĞUNA- YASLANMIS ADAMA BENİM HADİSLERİMDEN BİRİ OKUNUR DA O (KİSİ)NİN VAZİYETİNİ HİÇ BOZMADAN ´BİZLERLE SİZLER ARASINDA ALLAH TEALANIN KİTABI VARDIR.ONDAN BULDUĞUMUZ SEYLERİ HELAL SAYIYORUZ,HARAM OLARAK BULDUĞUMUZ SEYLERİ DA HARAM KABUL EDİYORUZ´´[yani bu hadis Kuran da bulunan hükümleriun dısındadır,onun için bu hadise itibar etmeyiz) DİYEBİLME ZAMANI YAKLASMISTIR.SİZLERİ İKAZ EDİYORUM!(Kuranı Kerimde bulunan bütün hükümler haktır.)VE RASULULLAH (A.S) İN HARAM KILDIĞI SEYLER ALLAH TEALA NIN HARAM KILDIĞI ŞEYLER GİBİDİR.(Kitap ve Sünnet arasında bir ayırım yapılamaz)"

İBN-İ MACE ŞERHİ




Yani naye benzedi Talha kardes ayni;

"Minareyi calan kilifi hazirlamis"

Öyle hadisler hatirliyorumki Vahyin disinda bir seylerin yazilmasini yasaklamisti.Ne diyeyim sizin anlayis derecenize veriyorum...
 

ebu_hureyre

New member
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
25
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Düþman-ûl Hayat
Hadislere de itaat etmeni söylediğim için beni nefsime uymakla, ve "Rabb'iniz benim" diyen firavuna benzetmekle hakkınızda kafamda bir şeyler oluşmasını sağlıyorsunuz, Allah razı olsun.

Çok sevgili talha__ kardeş ben yalnızca elimden gelen her şeyi yaptığımdan emin olmak için bunları ısrarla belirtmiştim, artık eminim çok şükür. Ayrıca "abi" benden yaşça değil, yolca ileri olandır elhamdülillah...

Ben yine de diyorum ki sevgili metin mete, inşaallah bu yanlış bakış açısını bırakır, kur'an ayetlerini, peygamber efendimiz Hz.Muhammed (s.a.v.)'in yaşantısı ve sünnetleri ve en son olarak sahih hadislerle harmanlayarak, ehli sünnet ve bir mümin gibi yaşarsınız. Sadece siz değil inşaallah hepimiz bunu başarabiliriz.

Sevgi ve dualarımla...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Hadislere de itaat etmeni söylediğim için beni nefsime uymakla, ve "Rabb'iniz benim" diyen firavuna benzetmekle hakkınızda kafamda bir şeyler oluşmasını sağlıyorsunuz, Allah razı olsun.

Çok sevgili talha__ kardeş ben yalnızca elimden gelen her şeyi yaptığımdan emin olmak için bunları ısrarla belirtmiştim, artık eminim çok şükür. Ayrıca "abi" benden yaşça değil, yolca ileri olandır elhamdülillah...

Ben yine de diyorum ki sevgili metin mete, inşaallah bu yanlış bakış açısını bırakır, kur'an ayetlerini, peygamber efendimiz Hz.Muhammed (s.a.v.)'in yaşantısı ve sünnetleri ve en son olarak sahih hadislerle harmanlayarak, ehli sünnet ve bir mümin gibi yaşarsınız. Sadece siz değil inşaallah hepimiz bunu başarabiliriz.

Sevgi ve dualarımla...


Temennine katilmamakla birlikte ben sizi Vahy davet ettim,Kirk yil bulundugum sizlerin yanina dönmekten Alemlerin Rabbi olan Sahibimiz ve Efendimiz Allaha siginirim.Benim okudugum Furkanda hakla Batil ayrilmis ve Resul/Resullerde yerini almis imanin her boslugu dodurulmustur bunu söyleyen ben degilim Kuran bizzat Allahin kelimeleri olarak söylüyor.O nedenle sen müsterih olki ne sen benim nede ben senin dinine tabiiyiz.Senin dinin sana benim dinim bana.Sonrasi ben sizi Firavuna benzetmedim siz öyle algiladiniz sanirim tesbitte hata olmaz..

Haberin olsun katıksız din yalnızca Allah’a aittir. O’ndan başka veli edinenler. “Biz bunlara bizi Allah’a daha fazla yaklaştırsınlar diye ibadet ediyoruz.” Elbette Allah ayrılığa düştükleri konularda aralarında hükmedecektir. Şüphesiz Allah hiçbir yalancı kafiri doğruya eriştirmez.

Zümer Suresi 3
 

ebu_hureyre

New member
Katılım
14 Nis 2008
Mesajlar
25
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Düþman-ûl Hayat
Ben sizin sadece ayetlere inanan sapık bir fırkadan olduğunuzu bilmiyordum bunu söylediğim zaman zira ayetlerle getirecek delilim yok. Konu ilerledikçe, başka konulardaki yazılarınızı da görünce sizin sapık bir fırkadan olduğunuza kanaat getirdim. Böylece size getireceğim sahih hadis kitaplarından, islam ilmihal veya tefsirlerinden size hayır olmayağını öğrenmiş oldum. Bu aşamadan sonra da size bir kanıt getiremiyorum zira siz sadece sure X ayet Y şeklinde kanıt istiyorsunuz.

Yine de fikrinizi değiştirirseniz İbni Abidin'den çok güzel 2 kanıt getirdim. Ama kusura bakmayın ayet getiremedim. Şüphesiz yalancılardan mı oldum :=)
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Ben sizin sadece ayetlere inanan sapık bir fırkadan olduğunuzu bilmiyordum bunu söylediğim zaman zira ayetlerle getirecek delilim yok. Konu ilerledikçe, başka konulardaki yazılarınızı da görünce sizin sapık bir fırkadan olduğunuza kanaat getirdim. Böylece size getireceğim sahih hadis kitaplarından, islam ilmihal veya tefsirlerinden size hayır olmayağını öğrenmiş oldum. Bu aşamadan sonra da size bir kanıt getiremiyorum zira siz sadece sure X ayet Y şeklinde kanıt istiyorsunuz.

Yine de fikrinizi değiştirirseniz İbni Abidin'den çok güzel 2 kanıt getirdim. Ama kusura bakmayın ayet getiremedim. Şüphesiz yalancılardan mı oldum :=)



Tesekkür edrim Ayni Resul/Resullere yapilan hakaretlerle dolu yazinida aldik.X ve Y sizin kendi görüsünüz Allahin ayetlerine verdiginiz deger olsa gerek.Alin Tagutunuzu pardon yani Ibni Abidininizi kendinizi avutun Ben Sapigim(Senin gözünde olsun) sen Tagutcu(Allahin o begenmedigin ayetlerinde) Allah sahit Ve hesab günü gelecek yakin..Yeterki hesab günü hesaba cekilenlerden olayim..Not;Mideden atmayida ögrendik sayenizde...
 

Yusufff123

New member
Katılım
17 Nis 2008
Mesajlar
77
Tepkime puanı
17
Puanları
0
Yaş
34
Googlede Güzel Birsey buldum bu konu hakkinda








Diş Temizliği ve Misvak

Bir Sünnet-i Seniye:
Misvak: İlim dilinde “Salvadora persika” adı verilen, halk arasında “Erak ağacı” olarak bilinen ve Avrupa’lıların dilinde “Şecere-i Muhammedî”, İslâm litaratüründe ise bu ağaca Misvak denir.
Eski asırlardan beri insanlar tarafından kullanılan bu harika fırça, Hazret-i Allah’ın kullarına ikram ettiği, ölümden başka her derde deva olan, macunu içinde mükemmel bir fırçadır.
Doğu Afrikadan Hindistan’a kadar uzanan bölgelerde yetişen bu step bitkisi bol, iktisatlı, pratik olmakla birlikte taşınması kalem gibi kolay, formalitesi az, kokusu güzel, meyvesi yenen bir bitkidir.
Bilimin, teknolojinin, araştırmaların söz sahibi olduğu şu modern çağmızda, araştırmacıların ve bilim adamlarının ifadelerine göre hastalıkların birçoğunun, özellikle romatizmal hastalıkların % 90’nının, Mide ve Kalp hastalıklarının ağzımızla doğrudan ilgili olduğu gerçeğini ortaya koymuşlardır. Bu nedenle tedaviye ağızdan başlanması gerektiğini söylemişlerdir.
Diş aralarında kalan yemek kırıntıları ağzımızın sıcak ortamında hızla asite olup kokuşmakta, diş minelerini delerek çürümelere, iltihaplanmalara, diş eti kanama, çekilme ve hastalıklarına sebep olmaktadır. Ağız yoluyla midemize inen bu kokuşmuş salgı sağlığımızı ciddi boyutlarda tehdid etmektedir.
“Misvak kullanmak ağzın temiz kalmasına ve Rabbın râzı olmasına sebeptir.” (Nesâî)
Kullarının dünya ve ahiret mutluluğunu isteyen Hazret-i Allah biricik Habibi’ni Efendimiz -sallallahu aleyhi ve sellem-’i bizlere örnek olarak göndermiştir. Hazret-i Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-Efendimiz bizlere birçok Hadis-i şerif’lerinde bu konunun önemini hatırlatmış ve bizlere örnek olmuşlardır.
“Misvak kullanmak hakkındaki tavsiyelerimi sizlere çok tekrarladım.” (Buhari)
“Cibril (a.s.) bana her gelişinde misvak kullanmamı emrederdi. Öyle ki dişlerimin zedeleneceğinden endişe ederdim.” (İbn-i Mâce)
Diğer Hadis-i şerif’lerinde ise şöyle buyururlar:
“Tırnaklarınızı kesin, kestiklerinizi gömünüz, diş etlerini yemek kırıntılarından temizleyiniz. Misvak kullanınız, sararmış dişle, kokar ağızla yanıma gelmeyiniz.” (Tirmizi)
“Size ne oluyor da dişleriniz sararmış oluduğu halde yanıma geliyorsunuz!.. Misvak kullanınız.” (Beyhaki)
İslâm dini beşeri ilişkilere büyük önem verir. Bir tebessümü, güler yüzü sadaka olarak kabul eder. Tasavvur edin ki karşınızda ağızının kokusuyla, sararmış, kararmış dişlerinin görüntüsüyle sizleri rahatsız eden bir yüz var. Bir an önce bu insandan uzaklaşmak istersiniz.
“Cuma günü olunca misvak kullanmak, en temiz ve güzel elbiselerini giyinmek, güzel koku sürürmek her müslümanın vazifelerindendir.” (İbn-i Şeybe - Ebu Saîd el Hudri’den)
Görülüyor ki İslâm dini toplum içerisindeki ilişkilerimizin ve görüntümüzün insanları rahatsız edici bir halimizin, tavrımızın olmasını istemiyor.
“Ağızlarınız Kur’an yoludur. Onu misvakla temizleyiniz.” (İbn-i Mâce)
Ağzımız; vücudumuzun en önemli organlarından biridir. Hazret-i Allah’ın Kelâmı yüce Kur’an’ı onunla ifade ederiz. Sevdiklerimizle görüşürken duygularımızı onunla ifade ederiz. Onun temizliğini fiziki olarak misvakla temizlediğimiz gibi. Mânen onu Hazret-i Allah’ın sevmediği, râzı olmadığı, hoşlanmadığı çirkin, insanları incitici, argo ve alay ifade eden boş sözlerden şiddetle kaçınmalıyız. Ancak temiz bir ağızla Hakk’ın rızâsına ulaşabiliriz.
Bu konuda birkaç atasözü ilave edelim...
“Ağız sözün fırınıdır, pişirir ondan sonra çıkarır.”
“Sofrada eline, mecliste diline (sözüne) dikkat et.”
“İnsanlar giyimleriyle karşılanır, sözleriyle uğurlanır.”
Görülüyor ki ağzımızdan çıkan ifadeler kişinin karekterini yansıtıyor. Kendisine değer verdiğimiz, yücelttiğimiz bir kişinin ağzından argo ve çirkin sözler duyunca birden karşımızda küçülü verir. Çünkü bu tür ifadeler nezih bir müslümana yakışmaz.
Hazret-i Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-Efendimiz misvağı ne zaman ve nasıl kullanırdı?
Ashâb-ı kiram’ın anlattıklarına göre Efendimiz -sallallahu aleyhi ve sellem-Efendimiz geceleyin birkaç defa kullanırdı. Yanında misvak olmadıkça uyumazlardı. Misvak kullanmadıkça hâne-i saâdetlerinden namaza çıkmazlardı. Evine girdikleri zaman ilk önce misvak kullanırlardı. Geceleyin teheccüde kalktıklarında mübarek ağızlarını misvakla temizlerlerdi.
“Ümmetime zorluk vermek korkusu olmasaydı, kendilerine her namaz kılarken misvak kullanmayı emrederdim.” (Buhâri)
“Misvak kullanmak suretiyle kılınan iki rekat namaz, misvak kullanmaksızın kılınan yetmiş rekat namazdan daha efdaldir.” buyururlardı. (Ebu Nuaym)
Gece ve gündüz uykudan uyandıkları vakitte. Abdest almadan evvel, misvak kullanırlardı. Kur’an okuyacağı zaman, açlık zamanlarında, göz kurumalarında, topluluk içerisine ve âile fertlerinin yanlarına girecekleri zaman mübarek dişlerini misvaklarlardı.
Bugün yapılan araştırmalar sonucunda Tıp otoriteleri misvağın suni diş fırçalarına oranla üstünlüğünün tartışılmaz olduğunu kabul etmişlerdir.
“Rüyamda dişlerimi misvaklıyordum. Yanıma biri diğerinden daha yaşlı iki kişi geldi. Ben misvağı küçüğüne vermek istedim. Bana: ‘Büyüğüne ver!’ denildi. Ben de büyüğüne verdim.” (Buhâri - Müslim)

Misvağın Faydaları:
“Misvakla ağzı temizlemek öümden başka her derde devadır.” (Firdevsi Hazret-i Âişe -radiyallahu anhâ-dan)
Muteber fıkıh kitaplarımızdan (Merak-ül Felah) haşiseyinde misvağın elliden fazla faydasından bahsedilir.
Bunlardan bazıları:
1- Ağzı temizler. 2- Hazret-i Allah’ın rızâsını celbeder. 3- Melekleri memnun eder. 4- Şeytanı daraltır. 5- Ağzı tatlandırır. 6- Dişleri cilalandırır, güzelleştirir. 7- Göze kuvvet verir. 8- Sünneti edâ eder. 9- Sesi ve yüzü güzelleştirir. 10- Zekâyı artırır. 11- Diş etlerini kuvvetlendirir, ağızda kireçlenmeyi ve dişeti çekilmelerini önler. 12- Konuşmayı kolaylaştırır. 13- Son nefeste Kelime-i şehâdeti hatırlatır. 14- Kocalığı geciktirir. 15- Amellerde sevabı çoğaltır. 16- Sekarat-ı mevti kolaylaştırır. 17- Hazmı kolaylaştırır. 18- Mideyi takviye eder. 19- Aklı artırır. 20- Bedenin rutubetini keser. 21- Bu nebati fırçanın aktif kısmı haftada bir değiştirilerek yeni bir fırça kullanma avantajını sağlar. 22- Diş macunları ileri derecede bazik olduğundan ağız içi dengeyi bozar. Misvakta ise yüksek konsantrasyonlarda asit veya bazik tabiatta maddeler yoktur. 23- Toz haline getirilmiş köklerinden macun yapılır. Kökleri kaynatılıp içilirse gonoreyi (bel soğukluğunu) önler. Dalak bölgesi ağrıları için çorba kıvamında içmek gerekir. 24- Kokusu tükrük salgısını artırdığından dişetlerinin kurumasını önler. 25- Anti Septik (Mikrop kırıcı) özelliği vardır. 26 Eğe Üniversitesinde yapılan bir araştırmada liflerinde baklava dilimi şeklinde anizotrop basit prizmatik bitki kristallerinin olduğu anlaşılmıştır. Bunun ise mekanik temizliğe tesiri büyüktür. 27- Bütün fırçalama metodlarına uygulanabilmesi, ağaçtan elde edildiğinden, istenilen boy, kalınlık ve şekilde temini, fırçalama anında liflerinin elektrikli diş fırçalarında olduğu gibi rotasyon yapması, kuvvet fırçaya dik uygulandığından mumlu diş iplikleriyle yapılan temizliğin eldesi, onu kıyas yapılamaz bir üstünlüğe eriştirir.

Ağız Bakımı ve Önemi ile İlgili Tıbbi Tavsiyeler:
Temizliği yapılmayan ağızda kalan yemek kırıntıları sıcak ağız ortamında hızla kokuşarak, sayısız mikropların üremesine ve hastalıkların oluşmasına sebebiyet verir.
Ağızda kokuşarak asite olan bu salgı başta diş çürümesi, diş eti hastalıkları, mide ülseri, kalp hastalıklarının, özellikle romatizmal hastalıkların % 90’nının başlıca ana kaynağı durumuna geçer.
Bu sebepten dolayı İngiltere ve Almanya’da dahiliye mütehassısları hastanın tedavisine ağızdan başlamaktadırlar.
Müzmin bir göz ağrısına mübtela olan ve gözlerini kaybedecek duruma gelen bir hasta misvakla dişlerini temizlemeye devam edince sağlına kavuşuyor.
Türkiye’den yurt dışına diş eti hastalığı için tedaviye giden bir hastaya çok gariptir ki doktor hastanın tedavisi için misvak tavsiye ediyor ve hasta sağlığına kavuşuyor.

Misvak Nasıl Kullanılmalı?
Misvak geçmiş bütün Peygamber Efendilerimizin de kullandığı çok önemli Sünnet-i seniyedir. Her abdest alışımızda, namazlardan önce, yemek yedikten sonra özellikle yatmadan önce ve uykudan kalkınca misvak kullanılmalı.
Misvağın uzunluğu bir karış, kalınlığı bir parmak kadar olmalı. Misvağı tutuş şeklimiz ise sağ elimizin baş ve küçük parmağımız misvağın altında diğer üç parmağımız üzerinde olacak şekilde olmalıdır.
Misvağı kullanırken fazla baskı yapmadan enine doğru kullanmalıdır.
Gerek yurt dışında ve gerekse yurt içindeki akademilerde yapılan araştırmalara göre hayvan kıllarından yapılan fırçalara oranla suni diş fırçalarının daha sağlıklı olduğu gerçeği ortaya konulmuştur.
Biliyorsunuz dinimize göre hayvan kıllarından yapılmış, özellikle domuz kılından yapılmış olanlarını kullanmak, haramdır. Bizler hangi fırçanın hangi hayvan kılından yapılmış olabileceğini seçemediğimize göre bir müslümanın bu konuda nekadar hassas olması gerektiğini sizin takdirlerinize bırakıyoruz.
Misvak bulamadığımız zaman suni diş fırçalarının yumuşak olanlarını tercih ediniz. Zira sert fırçaların dişlerimiz ve diş etlerini tahriş ettiği otoritelerce defalarca tekrarlanmaktadır. Macun kullanımı ise en fazla nohut büyüklüğünde olmalıdır. Çünkü diş macunları ileri derecede bazik olduğundan ağız içi dengeyi bozar.
Birçok arkadaşımızdan edindiğimiz bilgiye göre diş eti kanama ve rahatsızlıklarının misvak kullanmaya devam ettikleri sürece şifâ bulduklarını ifade ettiler.
Taşınması kolay, külfeti az, faydası ölümden başka her derde deva, macunu içinde Rabbimizin kullarına ikramı olan bu harika fırçayı kullanmayı, Efendimiz -sallallahu aleyhi ve sellem-Efendimizin sünnetini ihya etmeyi Rabbimiz hepimize sevdirsin.
“Misvak kullanmak hakkındaki tavsiyelerimi sizlere çok tekrarladım.” (Buhari)
•​
“Selâm olsun O’nun beğenip, seçtiği kullarına...”
“Selâm olsun hidâyete tâbi olanlara...”
 

talha_

New member
Katılım
6 Mar 2007
Mesajlar
1,184
Tepkime puanı
264
Puanları
0
Konum
simeranyadan..!
Yani naye benzedi Talha kardes ayni;

"Minareyi calan kilifi hazirlamis"

Öyle hadisler hatirliyorumki Vahyin disinda bir seylerin yazilmasini yasaklamisti..

biz bunları kafamızdan uydurmadık metin mete abi..

siz gibi sünnet inkarcılarını gördükten sonra bu hadisi(size göre yalanı) uydurmadık..

ALLAH VE RASÜLÜNE YALAN İTHAM ETMEKTEN NEFSİMİ ELİNDE BULUNDURAN ALLAH´A SIĞINIRIM..

bu 1400 sene önce haber verilmis ve sizde Rasülün dediklerini harfiyyen uyguluyorsunuz..

bana hud 112 hakkında bir meal ve kısa bir acıklama sunar mısın abi?

Ne diyeyim sizin anlayis derecenize veriyorum...

bu kavramda tek taraflı bir kavram olmayıp her iki taraf içinde geçerlidr..

"sen ne kadar cabalarsan çabala,karsındakinin anladığı kadarsın"

SELAMETLE
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
biz bunları kafamızdan uydurmadık metin mete abi..

siz gibi sünnet inkarcılarını gördükten sonra bu hadisi(size göre yalanı) uydurmadık..

ALLAH VE RASÜLÜNE YALAN İTHAM ETMEKTEN NEFSİMİ ELİNDE BULUNDURAN ALLAH´A SIĞINIRIM..

bu 1400 sene önce haber verilmis ve sizde Rasülün dediklerini harfiyyen uyguluyorsunuz..

bana hud 112 hakkında bir meal ve kısa bir acıklama sunar mısın abi?



bu kavramda tek taraflı bir kavram olmayıp her iki taraf içinde geçerlidr..

"sen ne kadar cabalarsan çabala,karsındakinin anladığı kadarsın"

SELAMETLE



Hayatinda hic Kütüb-i Sitteyi bastan sona okudunmu?Eger okusaydin söyledigimi kendinde gürürdün.Ama anlamak ancak Allahin insana bagisladigi bir dogruya klavuzlanmadir,yoksa hic kimse kendiliginden klavuzlanmaz.Ayni Araf suresindeki ayet gibi Gözleri var ama görmezler kulaklari var ama duymazlar agizlari var ama dogruyu söyleyemezler gibi.Ne diyeyim simdi sanaki;

11:110 Musa'ya kitabı verdik; ancak onda anlaşmazlığa düştüler. Rabbinin verilmiş bir sözü olmasaydı aralarında hüküm verilecekti. Onlar ondan kuşku içindedirler, kararsızdırlar.

11:111 Rabbin hepsinin yaptıklarının karşılığını tam olarak verecektir. O, onların yaptıklarından Haberdardır.
11:112 Emredildiğin gibi dosdoğru ol, seninle beraber yönelmiş olanlarla birlikte... Aşma ve azgınlaşma. O, sizin yaptıklarınızı Görendir.
11:113 Zalimlere sakın sempati duymayın, onları desteklemeyin, yoksa size ateş dokunur. Sizin ALLAH'tan başka dostlarınız yoktur, sonra size yardım da edilmez.


Benim yorumum olmaz Zaten kendisi Ahsani tevsirdir.Okuman yeterlidir...
 
Üst Alt