Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kur'an-Hadis-Sünnet

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
sayın raşid,

Benim söylediklerim Kur'an kaynaklı, tatmin olmuyorsanız kendi imanınızı gözden geçirin. Açıklamaların gerçekçi olması için ne yapmam gerekir. Yani mubarek sayfayı tarayıcıdan taratıp buraya yapıştırmam yeterli olur mu ? Kur'an diyorum size, Kur'an! Kur'an böyle buyuruyor, siz anlayamıyorsunuz eksikliği kendinizde arayın.

sayın raşid, ben öldürme olayından bahsediyorum. ''zina yapanların öldürülmesini söyleyen'' ayeti göstermeniz yeterli. ama gösteremezsiniz, çünkü yok. demekki Kuran böyle buyurmuyor.

Sizi Resulullah'a gelen kudsi hadisler rahatsız ediyorsa, bu konuda eksikliği yine kendinizde, imanınızda arayın. Tüm İslam alemi kabul etmişken, eğer size mantıksız geliyorsa, daha fazla araştırın. Ama, red etme mantığınızı gözden geçirin. İnsanların kabul mantığını değil.

dünyadaki tüm müslümanları karşınıza alıp konuşmadan, tüm İslam aleminin kabul ettiğini söyleyemezsiniz.
kabul etmeyen, ama yaşadıkları rejimden dolayı korkup bunu açığa vuramayan ne kadar insan olduğunu nereden biliyorsunuz? açığa vuramazlar, çünkü öldürülürler.

ikincisi, beni peygamberimize gelen hususi ayetler rahatsız etmiyor. siz mantıklı düşünmüyorsunuz, hepsi bu. Allah zaten kitabı göndermiş, bilmemiz gerekenleri açıklamış, eğer peygamberimize hususi ayetler geldi ise bunlar bizim bilmemize gerek olmayan, peygamberimizin şahsı ile ilgili ayetler demektir. çünkü diğer türlü, peygamberimiz nasıl Kuran ı harf harf sayfalara dökmüşse, onları da dökmesi gerekirdi. öyle olmadı diyorsanız, peygamberimiz bazı ayetleri kaydetmiş, bazılarını kaydetmemiş demektir ve buda inancımıza terstir. ama siz Kuran'da yazan bir şeyin tersini savunuyorsunuz ve bunu hususi ayetlere bağlıyorsunuz. o zaman şu sorumu cevaplayın sayın raşid, ''Allah niçin Kuran'da zina yapanlar için farklı bir ceza belirtirken, peygamberimize hususi olarak ondan farklı bir ceza belirtiyor?''

sayın bekir,

soru 1 : Bu 20 mealin hangisi doğru?

bilmiyorum

soru 2 : Hangisinin doğru olduğuna nasıl karar verirsiniz?

İslam mantık dinidir, Kuran da çelişki olmayan bir kitaptır. buna göre mantıklı olan, çelişkiye düşürmeyen doğrudur.

soru 3 : Ya hepsi yanlış ise?

o zaman tercüme edenler, bilgisizlikten ya da kasıtlı olarak, belli bir bedel karşılığında yanlış çevirmiş demektir, bu da hem sizin, hem benim, hem tüm İslam dünyası için büyük bir sorundur.

soru 4 : Siz Arabça Kur'an ı okuyup-anlayıp doğru meali bulabilirmisiniz?

arapçam yok, olsa okurdum.

soru 5 : Hayasızlık nedir?

utanmazlıktır diye biliyorum.

soru 6 : Kur'an i hükümlerin sizin mantığınızla uyuşması doğruluğuna delil olur mu?


benim mantığımla uyuşması değil, genel anlamda mantıklı olması ve çelişkiye düşürmemesi gerekir.

sayın bekir, ben de size bir soru sorayım. biri gelip ''Kuran değiştirilmiştir, ya da ilk kez kitap haline getirilirken içine asılsız ayetler karıştırılmıştır'' dese, ona öyle olmadığını düşündüğünüzü nasıl ifade ederdiniz?
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan

sayın bekir,

soru 1 : Bu 20 mealin hangisi doğru?

bilmiyorum

soru 2 : Hangisinin doğru olduğuna nasıl karar verirsiniz?

İslam mantık dinidir, Kuran da çelişki olmayan bir kitaptır. buna göre mantıklı olan, çelişkiye düşürmeyen doğrudur.

soru 3 : Ya hepsi yanlış ise?

o zaman tercüme edenler, bilgisizlikten ya da kasıtlı olarak, belli bir bedel karşılığında yanlış çevirmiş demektir, bu da hem sizin, hem benim, hem tüm İslam dünyası için büyük bir sorundur.

soru 4 : Siz Arabça Kur'an ı okuyup-anlayıp doğru meali bulabilirmisiniz?

arapçam yok, olsa okurdum.

soru 5 : Hayasızlık nedir?

utanmazlıktır diye biliyorum.

soru 6 : Kur'an i hükümlerin sizin mantığınızla uyuşması doğruluğuna delil olur mu?


benim mantığımla uyuşması değil, genel anlamda mantıklı olması ve çelişkiye düşürmemesi gerekir.

sayın bekir, ben de size bir soru sorayım. biri gelip ''Kuran değiştirilmiştir, ya da ilk kez kitap haline getirilirken içine asılsız ayetler karıştırılmıştır'' dese, ona öyle olmadığını düşündüğünüzü nasıl ifade ederdiniz?

Sayın old_preacher, konunun dağılmaması adına sorunuza daha sonra cevap vereceğim. Sizden ricam şu aşağıda ki sorulara da cevap vermenizdir.

1- Namaz günde kaç kez kılınır, yanlızca birisini tarif edermisiniz?
2- Neler için zekat verir ve ne ölçüde verirsiniz?
 

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
sayın bekir,

1. Kuran ayetlerine göre 3 kez kılınması söylenir. ama kılınabildiği kadar fazla kılmak elbette daha iyidir. Kuran'da ''Allah'ın anılması, rüku, secde'' gibi şartlar vardır. herhangi bir namazın kaç rekat kılınması ile ilgili bir şey yoktur diye biliyorum araştırmalarımdan, varsa bana söyleyin. namaz esnasında, her rekatta Fatiha Suresi nin okunması gerektiği de yazmaz mesela, ama okumak elbette güzel, zararı yok. peygamberimizin kıldığı söylendiği şekilde kılıyoruz biz de herkes gibi, çünkü Kuran ile çelişen bir durum söz konusu değil. Allah'ı anıyor, secde ediyor, şükrediyoruz.

2. neler için zekat verirsin derken ne demek istediniz tam anlamadım? kimlere verirsiniz demek istediniz sanırım, yaşadığım yerin yakın bi bölgesinde, birkaç gecekondu ve orda yaşayan kötü durumda insanlar var, onlara elden veriyorum. bunun herhangi bir ölçüsü yok, yani 1/40 ı ya da 1/20 si gibi ifadeler Kurani ifadeler değil, ama aza kaçmamak, verebildiğin kadar vermek lazım, kendini de zora sokmayacak biçimde.

bir de bana bunları neden soruyorsunuz? sanırım ''yaptığın herşeyi Kuran a göre yapmıyorsun zaten, Kuran da hepsini bulamazsın'' a getireceksiniz olayı, ben mi yanlış anladım? :)
 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0
sayın bekir,

1. Kuran ayetlerine göre 3 kez kılınması söylenir. ama kılınabildiği kadar fazla kılmak elbette daha iyidir. Kuran'da ''Allah'ın anılması, rüku, secde'' gibi şartlar vardır. herhangi bir namazın kaç rekat kılınması ile ilgili bir şey yoktur diye biliyorum araştırmalarımdan, varsa bana söyleyin. namaz esnasında, her rekatta Fatiha Suresi nin okunması gerektiği de yazmaz mesela, ama okumak elbette güzel, zararı yok. peygamberimizin kıldığı söylendiği şekilde kılıyoruz biz de herkes gibi, çünkü Kuran ile çelişen bir durum söz konusu değil. Allah'ı anıyor, secde ediyor, şükrediyoruz.

2. neler için zekat verirsin derken ne demek istediniz tam anlamadım? kimlere verirsiniz demek istediniz sanırım, yaşadığım yerin yakın bi bölgesinde, birkaç gecekondu ve orda yaşayan kötü durumda insanlar var, onlara elden veriyorum. bunun herhangi bir ölçüsü yok, yani 1/40 ı ya da 1/20 si gibi ifadeler Kurani ifadeler değil, ama aza kaçmamak, verebildiğin kadar vermek lazım, kendini de zora sokmayacak biçimde.

bir de bana bunları neden soruyorsunuz? sanırım ''yaptığın herşeyi Kuran a göre yapmıyorsun zaten, Kuran da hepsini bulamazsın'' a getireceksiniz olayı, ben mi yanlış anladım? :)

"peygamberimizin kıldığı söylendiği şekilde kılıyoruz" demişsiniz. Efendimiz sav. namaz tariflerinin kaynağını yazarmısınız? Yazdığınız kaynakta inkar ettiğiniz Hadislerde varsa bir kısmına inanıp bir kısmına inanmıyor musunuz? Eğer ehli sünnet iseniz Ehli Sünnet alimlerin ittifakınca Mütavatir hadisleri inkar edenin kafir olduğu görüşünde birleştiğini biliyor musunuz?

3 vakit demişsiniz.. değil 3 vakit 5 vakit kılıp Tadili Erkan şartlarına uymazsanız Efendimiz sav. buyurduğu üzere "Muhammed'in Dininin haricinde başka bir Din üzere ölürsün." yani kafir olarak can verirsin.

Efendimiz sav. açıkladığı zekat şartlarına uymayıp, zekatınızı 1 lira eksik verseniz yine Efendimiz sav. buyurduğu üzere "zekat değil nafile sadaka olarak yazılır" İslam'ın şartı olan zekat'ı yerine getirmemiş olursunuz.

Sünnet-i Seniyye'den ayrılan elbette sapıtmış olur...
 

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
sayın selim,

"peygamberimizin kıldığı söylendiği şekilde kılıyoruz" demişsiniz. Efendimiz sav. namaz tariflerinin kaynağını yazarmısınız? Yazdığınız kaynakta inkar ettiğiniz Hadislerde varsa bir kısmına inanıp bir kısmına inanmıyor musunuz? Eğer ehli sünnet iseniz Ehli Sünnet alimlerin ittifakınca Mütavatir hadisleri inkar edenin kafir olduğu görüşünde birleştiğini biliyor musunuz?

demek istediğim şeyi anlamıyorsunuz ki.. bir kaynak bilmiyorum, herkes bu şekilde kılıyor, ama öyle kılınması da şart değil, ama Kuran' a aykırı olmadığı için kılıyorum. evet, duyduğum hadislerin bir kısmına inanıp bir kısmına inanmadığım doğrudur, akıl ve mantık çerçevesindekilere inanırım, Kuran ile çelişmiyor ise inanırım, Kuran ile çelişmeyecekse uygularım. ehli sünnet alimlerinin ne dediği beni ilgilendirmiyor, ben dinimizin tek kaynağı olan Kuran ile ilgileniyorum.

3 vakit demişsiniz.. değil 3 vakit 5 vakit kılıp Tadili Erkan şartlarına uymazsanız Efendimiz sav. buyurduğu üzere "Muhammed'in Dininin haricinde başka bir Din üzere ölürsün." yani kafir olarak can verirsin.

Tadili Erkan şartları nedir bilmiyorum, öyle bir şart da Kuran da yok. hz. Muhammed'in dini, Kuran dan başka bir şeye mi dayanıyor?

Efendimiz sav. açıkladığı zekat şartlarına uymayıp, zekatınızı 1 lira eksik verseniz yine Efendimiz sav. buyurduğu üzere "zekat değil nafile sadaka olarak yazılır" İslam'ın şartı olan zekat'ı yerine getirmemiş olursunuz.

İslam'ın şartı olan bir şey, Kuran da zaten açıklanır. açıklanmıyorsa şart değildir. peygamberimiz, uygulama açısından yol göstermiş olabilir, ama bu ''farz'' olduğu anlamına gelmez. farz ise zaten Kuran dadır, başka bir yerde değil.
 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0
Kuran'a inanırım ama Hz.Muhammed'e inanmam diyorsunuz?
İnanıyorsanız sözlerini (hadisleri) neden inkar ediyorsunuz? Ben Ayet kabul ederim aklıma sığmayan hadisi reddederim diyorsanız Kur'an-ı Kerim'in Ayet'lerinin de sahabeyi kiram tarafından derlenerek mushaf haline getirildiğini biliyorsanız siz şimdi aklınıza sığmayan Ayeti Celileri bunlar sonradan eklenmiş deyip red mi edeceksiniz?

Mütavatir de olsa hadislerin hepsine inanmam, namaz 3 vakit, kafama göre zekat veririm, mezhebim yok, ehli sünnet alimlerinin ne dediğide beni ilgilendirmez diyorsunuz...

Kusura bakmayın ama Allah c.c. sizin dediğiniz gibi bir Din göndermedi.. Bu nasıl iman?

Ebu cehil'de inanıyordu Allah'a...
 

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
sayın selim,

mezhepçilik, tarikatçılık, çıkar amaçlı yazılmış uydurma hadisler.. bunlar yüzünden şu an İslam dini gerici bir din olarak, cani ve terörist bir din olarak görünüyor, başka bir şey yüzünden değil. hala anlamıyor musunuz? sizin savunduğunuz İslam alemi şu an Batı nın kölesi, bunu görmüyor musunuz? dinimizi parçaladılar, orasına burasına kafalarına göre ekleme yapıyorlar, insanları birbirine öldürtüyorlar, isyanlar çıkarıyorlar, ülkeleri yıkıyor, ve sömürmeye başlıyorlar. dine en büyük kötülüğü yapanlar, bu şekilde kafasına göre dini parçalayanlardır. bir gün elbet bu anlaşılacak, dinin tek kaynağının Kuran olduğunu bilenler artacak, ondan başka hiçbir şeye ihtiyaç olmadığını bilenler artacak, belki baya bir sonra, ama olacak. insanlar elbet bir gün düşünmeye başlayacaklar ve tek doğrunun, bize kalmış olan tek gerçeğin Kuran olduğunu anlayacaklar. tabii o güne dek İslam alemi diye bir alem kalırsa...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Sayın old_preacher, sorularıma sabır ile cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.

Size sorduğum sorular Kur'anı anlama manasında sorulabilinecek binlerce sorudan sadece br kaçıdır.

Bu sorulara muhatap birbuçuk milyar Müslümandan siz ve ben sadece ikisiyiz.

Şimdi size sorduğum soruları Kur'an meallerinden anladığım ölçüde bende cevaplayayım önce.

old_preacher :takribi 50-60 cm uzunluğunda, 1-2 cm çapında normal bir sopa.

bekir : 80-90 cm uzunluğunda ve 1,5 cm çapında bir sopa


"Kadınlarınızdan fuhuş (zina) yapanlara karşı içinizden dört şahit getirin. Eğer onlar şahitlik ederlerse, o kadınları ölüm alıp götürünceye veya Allah onlar hakkında bir yol açıncaya kadar kendilerini evlerde tutun (dışarı çıkarmayın). "

ne anlıyoruz

old_preacher : ayette, bu kişilerin ölene dek hapsedilmesi belirtiliyor. fakat dediğim gibi, bu ayetin aslı sizin verdiğiniz gibi mi, yoksa benim verdiklerim gibi mi? çünkü Nur Suresinde farklı bir ceza, burada farklı bir ceza söz konusu, yani benim verdiğimde olduğu gibi, bunun ''normal zina'' değil, ''eşcinsellik'' olduğu daha mantıklı.

bekir: kadınların zina halini 4 şahit ile tesbit ederseniz ömür boyu eve hapsedin.
Ayrıca bu ayet lezbiyenliği kasd etse idi "zina" ifadesi kullanılmazdı.

soru 1 : Bu 20 mealin hangisi doğru?

old_preacher :bilmiyorum
bekir : çoğunlukla aynı manayı verenler

soru 2 : Hangisinin doğru olduğuna nasıl karar verirsiniz?

old_preacher :İslam mantık dinidir, Kuran da çelişki olmayan bir kitaptır. buna göre mantıklı olan, çelişkiye düşürmeyen doğrudur.

bekir: çoğunlukla aynı manayı verenler


soru 3 : Ya hepsi yanlış ise?

old_preacher :eek: zaman tercüme edenler, bilgisizlikten ya da kasıtlı olarak, belli bir bedel karşılığında yanlış çevirmiş demektir, bu da hem sizin, hem benim, hem tüm İslam dünyası için büyük bir sorundur.

bekir: bunların dışında dünya da bir çok tefsir daha var, onlarla da teyid ederim.

soru 4 : Siz Arabça Kur'an ı okuyup-anlayıp doğru meali bulabilirmisiniz?

old_preacher :arapçam yok, olsa okurdum.

bekir: bulamam

soru 5 : Hayasızlık nedir?

old_preacher :utanmazlıktır diye biliyorum.

bekir: utanmazlık

soru 6 : Kur'an i hükümlerin sizin mantığınızla uyuşması doğruluğuna delil olur mu?

old_preacher :benim mantığımla uyuşması değil, genel anlamda mantıklı olması ve çelişkiye düşürmemesi gerekir.

bekir: mutlak olur diyemem.


Namaz günde kaç kez kılınır, yanlızca birisini tarif edermisiniz?

old_preacher : Kuran ayetlerine göre 3 kez kılınması söylenir.

bekir: ben aşağıda ki ayetlerden 5 vakit anlıyorum

Gündüzün iki tarafında ve gecenin gündüze yakın vakitlerinde namaz kıl. Çünkü iyilikler kötülükleri giderir. Bu, öğüt alanlar için bir öğüttür.

O hâlde onların söylediklerine sabret ve güneşin doğuşundan önce de, batışından önce de Rabbini hamd ederek tespih et.

Güneşin zevalinden (öğle vaktinde Batı’ya kaymasından) gecenin karanlığına kadar (belli vakitlerde) namazı kıl. Bir de sabah namazını kıl. Çünkü sabah namazı şahitlidir.

Gecenin bir kısmında O’na secde et; geceleyin de O’nu uzun uzadıya tespih et.

Namazlara ve orta namaza devam edin. Allah’a gönülden boyun eğerek namaza durun.



Neler için zekat verir ve ne ölçüde verirsiniz?

old_preacher :neler için zekat verirsin derken ne demek istediniz tam anlamadım? kimlere verirsiniz demek istediniz sanırım, yaşadığım yerin yakın bi bölgesinde, birkaç gecekondu ve orda yaşayan kötü durumda insanlar var, onlara elden veriyorum. bunun herhangi bir ölçüsü yok, yani 1/40 ı ya da 1/20 si gibi ifadeler Kurani ifadeler değil, ama aza kaçmamak, verebildiğin kadar vermek lazım, kendini de zora sokmayacak biçimde.

bekir: hiç bir fikir edinemedim, gönlümden ne koparsa...


Şimdi bu sınırlı sayıda sorulara sizin ve benim Kur'an mealinden anlayarak verdiğimiz cevaplara bakarsak tüm müslümanlar nezdinde binlerce farklı cevap/hüküm/şeriat çıkacağı malumdur. İşte bu nedenle bu konular "İslami ilimler" ismi ile anılan büyük bir ilim gerektirir. Yani, sizin, benim Kur'an dan hükümler çıkarabilmemiz bu kıt ilmimizle mümkün değildir. Bu nokta da hadisi şeriflerin ne mana teşkil ettiğine dair mantığı bir de şu ayet ile irdeleyin ve tarafgir değil, doğru mantıkla yaklaşın meseleye. Her şeye rağmen yok diyorsanız, bu sizin şahsi meselenizdir artık. Çünkü İslamForum platformu hadisleri İslami hüküm olarak bilir, kabul eder ve ona göre değerlendirir.


Allah, hikmeti dilediğine verir. Kime hikmet verilmişse, şüphesiz ona çokça hayır verilmiş demektir. Bunu ancak akıl sahipleri anlar.


Nitekim kendi aranızdan, size âyetlerimizi okuyan, sizi her kötülükten arındıran, size kitap ve hikmeti öğreten, ayrıca bilmediklerinizi de öğreten bir peygamber gönderdik.

Allah’ın üzerinizdeki nimetini, size öğüt vermek için indirdiği Kitab’ı ve hikmeti hatırlayın. Allah’a karşı gelmekten sakının ve bilin ki Allah her şeyi hakkıyla bilendir.


Andolsun, Allah, mü’minlere kendi içlerinden; onlara âyetlerini okuyan, onları arıtıp tertemiz yapan, onlara kitab ve hikmeti öğreten bir peygamber göndermekle büyük bir lütufta bulunmuştur. Oysa onlar, daha önce apaçık bir sapıklık içinde idiler.














 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0
sayın selim,

mezhepçilik, tarikatçılık, çıkar amaçlı yazılmış uydurma hadisler.. bunlar yüzünden şu an İslam dini gerici bir din olarak, cani ve terörist bir din olarak görünüyor, başka bir şey yüzünden değil. hala anlamıyor musunuz? sizin savunduğunuz İslam alemi şu an Batı nın kölesi, bunu görmüyor musunuz? dinimizi parçaladılar, orasına burasına kafalarına göre ekleme yapıyorlar, insanları birbirine öldürtüyorlar, isyanlar çıkarıyorlar, ülkeleri yıkıyor, ve sömürmeye başlıyorlar. dine en büyük kötülüğü yapanlar, bu şekilde kafasına göre dini parçalayanlardır. bir gün elbet bu anlaşılacak, dinin tek kaynağının Kuran olduğunu bilenler artacak, ondan başka hiçbir şeye ihtiyaç olmadığını bilenler artacak, belki baya bir sonra, ama olacak. insanlar elbet bir gün düşünmeye başlayacaklar ve tek doğrunun, bize kalmış olan tek gerçeğin Kuran olduğunu anlayacaklar. tabii o güne dek İslam alemi diye bir alem kalırsa...

1 — Sultan Osman Gazi — Ahi tarikatı
2 — Sultan Orhan Gazi — Ahi tarikatı
3 — Sultan Murad-ı Hüdavendigâr — Ahi tarikatı
4 — Sultan Yıldırım Bayezid — Zeyniyye tarikatı
5 — Çelebi Sultan Mehmet — Zeyniyye tarikatı
6 — Sultan ikinci Murat — Bayramiyye tarikatı
7 — Sultan Fatih Mehmet — Bayramiyye tarikatı
8 — Sultan Bayezid Veli — Cemaliyye tarikatı
9 — Sultan Yavuz Selim — Sünbüliyye tarikatı
10 — Sultan Kanunî Süleyman — Gülşeniyye tarikatı
11 — Sultan Sarı Selim — Halvetiyye tarikatı
12 — Sultan Üçüncü Murat — Uşakiyye tarikatı
13 — Sultan Üçüncü Mehmet — Halvetiyye tarikatı
14 — Sultan Birinci Ahmet — Celvetiyye tarikatı
15 — Sultan Birinci Mustafa — Celvetiyye tarikatı
16 — Sultan Genç Osman — Celvetiyye tarikatı
17 -- Sultan Dördüncü Murad — Celvetiyye tarikatı
18 — Sultan Birinci ibrahim — Halvetiyye tarikatı
19 — Sultan Avcı Mehmet — Halvetiyye tarikatı
20 — Sultan ikinci Süleyman — Halvetiyye tarikatı
21 — Sultan ikinci Ahmet — Halvetiyye tarikatı
22 — Sultan ikinci Mustafa — Halvetiyye tarikatı
23 — Sultan Üçüncü Ahmet — Cerahiyye tarikatı
24 — Sultan Birinci Mahmut — Halvetiyye tarikatı
25 — Sultan Üçüncü Osman — Raufiyye tarikatı
26 — Sultan Üçüncü Mustafa — Cerahiyye tarikatı
27 — Sultan Birinci Abdülhamit — Nakşibendiyye tarikatı
28 — Sultan Üçüncü Selim — Mevlevi tarikatı
29 — Sultan.Dördüncü Mustafa — Nakşibendiyye tarikatı
30 — Sultan İkinci Mahmut — Cerahiyye tarikatı
31 — Sultan Abdülmecit — Cerahiyye tarikatı

Ayrıca Fatih Sultan Mehmet Han Hazretleri "Eğer şeyhim Akşemsettin Hazretleri izin verseydi tahtı bırakır maneviyata daha çok yönelirdim" buyurmuştur.

Bu Padişahlar dünyayı titreten Ehli Sünnet'e bağlı olan Padişahlardır. Ne zaman ki, amaçlar değişti, o zaman şartlarda değişti.

Allah celle celaluhu düştüğümüz yerden bizi kaldırmaya, ecdadımız gibi tekrar dünyayı titreten bir el nasip eylesin.

 

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
sayın bekir, cevap için teşekkürler.

son verdiğiniz ayetler, peygamberimizle ilgili, onu öven ayetler. fakat bu ayetlerden, peygamberimizin Kuran'ı tebliğ etmekle görevlendirildiği anlaşılıyor, Kuran'ı ondan başka kimsenin anlayamayacağı değil. bu konuda demek istediklerim şunlar;

1- Siz diyorsunuz ki, Kuran'ı peygamberimiz ve alimlerden başkası anlamaz,bizler anlayamayız.
2- Fakat Kuran, tüm insanlığa gönderilen bir kitaptır, değil mi?
3- Peygamberimizin vefatının üzerinden 1400 yıl geçti. bu süre içinde pek çok farklı kişinin farklı hadisleri yayıldı. ve günümüzde bildiğiniz gibi Kuran ile çelişen pek çok uydurma hadis mevcut. ve bunlar en güvenilir olduğu söylenen hadis kitaplarında geçiyor. peki bu kişiler, bu yalan hadisleri piyasaya sürmüşler ise, siz hangi hadisin ya da sünnetin doğru, hangisinin yanlış olduğunu nasıl anlarsınız? isterseniz bahsettiğim birkaç hadisi yazabilirim.
4- Farklı tefsirler var, onlarla teyid ederim dediniz. o tefsirlerin doğruluğunu nereden bileceksiniz? herkes, istediği gibi tefsir yazabilir, tefsirler arasında fark olabilir.
5- Zina, sözlükte ''aralarında evlilik bağı bulunmayan kişiler arasında cinsel ilişki'' olarak geçiyor. buna göre eşcinsellik de bu tanıma girmez mi? bence girer. böylelikle ayette geçen ''kadınlarınızdan zina edenleri'' ifadesi, kadınların birbiri arasında yaptığı zinayı ifade etmiş olabilir. çünkü dediğim gibi normal zina ile ilgili hükümler zaten Nur suresinde mevcut.

yani kısaca demek istediğimi anladınız. hangi hadis ya da sünnet doğru, bundan emin olmanızın hiçbir yolu yoktur. çünkü bunlar Kuran gibi dikkatle kaydedilip, korunup çoğaltılmış şeyler değillerdir, ki birsürü uydurma hadisin günümüzde varolmasından bunu anlıyoruz zaten. bir hadis ya da sünnetin doğru olduğundan emin olmanın tek yolu zamanda geriye gidip peygamberimizin zamanına dönüp gözlerimizle görmektir, bu da imkansızdır. bunlar benim düşüncelerim.

hadis ve sünnetlerin bir kısmı doğru olmakla birlikte, büyük bir kısmının İslam dünyasını mezheplere ayırıp parçalamak, İslam ı bilmeyen insanları İslam dan soğutmak gibi sebeplerle ortaya çıkarıldığını düşünüyorum, ki baktığımızda görüyoruz zaten. bugün İslam dininin içinde bulunduğu iç karartıcı duruma sebep olan, mezheplerin birbirine saldırması, kadına köle muamelesi yapılması, insanların gereksiz yere öldürülmesi, sakal, sarık, cübbe, takke gibi arap geleneklerine indirgenerek sanki arap diniymiş gibi izlenim verilmesi gibi durumlardır ve hepsi Kuran dışı kaynaklardan gelir. bunları kim inkar edebilir?

bir de bunların, benim ilk sorumla sanıyorum pek ilgisi yok, yani farklı şeyler. siz bana ''anlam farklılıkları''ndan bahsettiniz, ama ''recm ile öldürmek'' fiilini hiçbir yanlış anlamayla dahi olsa Kuran dan çıkartamazsınız.

tekrar teşekkürler...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Allah, hikmeti dilediğine verir. Kime hikmet verilmişse, şüphesiz ona çokça hayır verilmiş demektir. Bunu ancak akıl sahipleri anlar.

Nitekim kendi aranızdan, size âyetlerimizi okuyan, sizi her kötülükten arındıran, size
kitap ve hikmeti öğreten, ayrıca bilmediklerinizi de öğreten bir peygamber gönderdik.

Allah’ın üzerinizdeki nimetini, size öğüt vermek için indirdiği
Kitab’ı ve hikmeti hatırlayın. Allah’a karşı gelmekten sakının ve bilin ki Allah her şeyi hakkıyla bilendir.

Andolsun, Allah, mü’minlere kendi içlerinden; onlara âyetlerini okuyan, onları arıtıp tertemiz yapan, onlara
kitab ve hikmeti öğreten bir peygamber göndermekle büyük bir lütufta bulunmuştur. Oysa onlar, daha önce apaçık bir sapıklık içinde idiler.


ayetler, peygamberimizle ilgili, onu öven ayetler. fakat bu ayetlerden, peygamberimizin Kuran'ı tebliğ etmekle görevlendirildiği anlaşılıyor, Kuran'ı ondan başka kimsenin anlayamayacağı değil.

Sayın old_preacher
siz bu ayetlerden methiye ve tebliğ manaları çıkarmışsınız. Hangi kelimelerdir o methiye ve tebliğ kelimeleri, gösterebilirmisiniz. Ben mi bulamadım yoksa siz mi yanlış anladınız.


bu konuda demek istediklerim şunlar;

1- Siz diyorsunuz ki, Kuran'ı peygamberimiz ve alimlerden başkası anlamaz,bizler anlayamayız.

Aynen öyle. Bu hakikatı sizin sorduğum bazı sorulara verdiğiniz cevaplarda teyit ediyor zateni siz farkında değilmisiniz.

2- Fakat Kuran, tüm insanlığa gönderilen bir kitaptır, değil mi?

Evet, Kur'an hükümleri tüm insanlığı bağlar. Bu Kur'an dan herkes aynı ve doğru hükmü çıkartır demek değildir ve bunun örneğini bu mesajlaşmalarda çok açık ve net bir şekilde gördük.

3- Peygamberimizin vefatının üzerinden 1400 yıl geçti. bu süre içinde pek çok farklı kişinin farklı hadisleri yayıldı. ve günümüzde bildiğiniz gibi Kuran ile çelişen pek çok uydurma hadis mevcut. ve bunlar en güvenilir olduğu söylenen hadis kitaplarında geçiyor. peki bu kişiler, bu yalan hadisleri piyasaya sürmüşler ise, siz hangi hadisin ya da sünnetin doğru, hangisinin yanlış olduğunu nasıl anlarsınız? isterseniz bahsettiğim birkaç hadisi yazabilirim.

"Müttefikun Aleyh" diye adlandırılan ve en büyük hadis alimlerinin hiç bir ihtilafa düşmediği hadisler vardır. Bu hadislerin tüm senetleri ve ravileri sahihtir. Bu sağlam hadisler içinde de siz gibi düşünen kişilerin, "bunlar Kur'an da yok" diyerek reddettikleri bir çok hadisler var. Siz inanmak istemedikten sonra dilediğinize kulp takabilirsiniz. Bilmeniz gerekir ki; vahiy yolu ile gelen ayetler de Rasulullah (sav) tarafından kaleme alınmamıştır. Kaleme alanlar yine o hadisleri aktaranlar ve benzer insanlardır. Piyasada yalan-uydurma hadisler muhakkak vardır ancak bu sepeple tüm hadisleri Arabça bile bilmeyen zihniyetlerin Kur'an dan doğrulamaya çalışması sedece komedi değilmidir.

4- Farklı tefsirler var, onlarla teyid ederim dediniz. o tefsirlerin doğruluğunu nereden bileceksiniz? herkes, istediği gibi tefsir yazabilir, tefsirler arasında fark olabilir.

Yani sizin yaklaşımınız bu ise, sadece ben bilir ben anlarım, herkesten şüphe ederim diyorsanız neyi müteala, münazara edip, neyi paylaşmaya çalışıyorsunuz ki?

5- Zina, sözlükte ''aralarında evlilik bağı bulunmayan kişiler arasında cinsel ilişki'' olarak geçiyor. buna göre eşcinsellik de bu tanıma girmez mi? bence girer. böylelikle ayette geçen ''kadınlarınızdan zina edenleri'' ifadesi, kadınların birbiri arasında yaptığı zinayı ifade etmiş olabilir. çünkü dediğim gibi normal zina ile ilgili hükümler zaten Nur suresinde mevcut.

Ben size zinanın tarifini boşuna mı sordum,verdim, okuttum?!
Bu arada farkında olmadan meselelere ne kadar yüzeysel ve basit yaklaştığınız ortaya çıkıyor. O; zinayı cinsel ilişki olarak okuduğunuz sözlüğe bir de "cinsel ilişki" diye yazın bakın ki ne cevap veriyor ve bu cevabı iki kadın becerebilir mi söyleyin bana...

bir de bunların, benim ilk sorumla sanıyorum pek ilgisi yok, yani farklı şeyler. siz bana ''anlam farklılıkları''ndan bahsettiniz, ama ''recm ile öldürmek'' fiilini hiçbir yanlış anlamayla dahi olsa Kuran dan çıkartamazsınız.

tekrar teşekkürler...

Biz de Kur'an dan bu hükmü çıkartırız demedik ama şeri emir ve kuraldır, Rasulullah (sav) çıkarmıştır ve haktır dedik.
 

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
sayın bekir,

ben ''kitap ve hikmet öğretmek'' ifadesinden, Kuran ı insanlara yaymak, ve onlara bilgeliği, iyiliği öğretmek anlamı çıkarıyorum. ama Kuran ı sadece peygamberimizin anlayabileceği anlamı çıkarmıyorum. nedenini çok söyledim ama gene söyleyeyim, eğer peygamberimizden başka Kuran ı anlayabilecek insan olmasa idi, peygamberimizin vefatından sonra bu din ortadan kalkardı zaten. çünkü hadis ve sünnetlerin kaydı, Kuran dan farklıdır ve sağlıklı değildir. Kuran, peygamberimizden hemen sonra, halifeler döneminde kitap haline getirildi ve çoğaltılıp dağıtıldı, muhafaza edildi. fakat hadis ve sünnetlerde böyle bir şey yok, bir sürü hadis kitabı var, bunlar gerçek mi, uydurma mı bilemeyiz. müsadenizle size birkaç örnek vereyim;

“Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.”
Müslim - İman 302, Buhari 97/24,10/29, Hanbel 3/1

“Ölü ailesinin kendisi için ağlamasından dolayı azaba uğratılır.”
Buhari-K. Cemiz 32,33,34

“Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca Dünya’da depremler olur.”
İbn-i Kesir Tefsiri 2/29 68/1’in açıklamaları

“Tüm kara köpekleri öldürünüz. Çünkü onlar Şeytandır.”
Hanbeli 4/85,5/54

ve daha niceleri. bu hadislerin sahipleri, güvenilir olarak geçiyor. siz bu insanların hangi yazdığına doğru diyebilirsiniz? nasıl emin olabilirsiniz?

Aynen öyle. Bu hakikatı sizin sorduğum bazı sorulara verdiğiniz cevaplarda teyit ediyor zateni siz farkında değilmisiniz.

kaçırdığınız bir nokta var, sizin sorularınızdaki kavramlarda ufak tefek farklılıklara düşmüş olabiliriz, ama bunlar dini saptıracak ya da dinden çıkartacak şeyler değil. ama öldürülmesi söylenmeyen bir insanı öldürmek (recm) çok farklı bir olay.
Bu arada farkında olmadan meselelere ne kadar yüzeysel ve basit yaklaştığınız ortaya çıkıyor. O; zinayı cinsel ilişki olarak okuduğunuz sözlüğe bir de "cinsel ilişki" diye yazın bakın ki ne cevap veriyor ve bu cevabı iki kadın becerebilir mi söyleyin bana...

bence yüzeysel bakan ben değilim, önemli olan niyettir, iki kadın böyle bir şeye niyet ediyorlarsa yaptıkları şey de zinadır.asıl her şeyi somut düşünürseniz yüzeyselleştirmiş olursunuz."Müttefikun Aleyh" diye adlandırılan ve en büyük hadis alimlerinin hiç bir ihtilafa düşmediği hadisler vardır. Bu hadislerin tüm senetleri ve ravileri sahihtir. Bu sağlam hadisler içinde de siz gibi düşünen kişilerin, "bunlar Kur'an da yok" diyerek reddettikleri bir çok hadisler var. Siz inanmak istemedikten sonra dilediğinize kulp takabilirsiniz. Bilmeniz gerekir ki; vahiy yolu ile gelen ayetler de Rasulullah (sav) tarafından kaleme alınmamıştır. Kaleme alanlar yine o hadisleri aktaranlar ve benzer insanlardır. Piyasada yalan-uydurma hadisler muhakkak vardır ancak bu sepeple tüm hadisleri Arabça bile bilmeyen zihniyetlerin Kur'an dan doğrulamaya çalışması sedece komedi değilmidir.

komedi değil, yapılması gereken şeydir bence. çünkü yalan hadislerin var olduğunu bilmek, diğer hadislerin de doğruluğundan şüphe edilmesine neden olur. aynı kişiler yazmıştır dediniz ama dediğim gibi, hadisler Kuran gibi derhal kitap haline getirilip, çoğaltılıp, dört bir yana dağıtılıp muhafaza edilmemiştir. bunun da kanıtı uydurma hadislerin varlığıdır.Yani sizin yaklaşımınız bu ise, sadece ben bilir ben anlarım, herkesten şüphe ederim diyorsanız neyi müteala, münazara edip, neyi paylaşmaya çalışıyorsunuz ki?

öyle bir şey demedim, ben diyorum ki hepimiz, sadece Kuran dan doğru olanı bulabiliriz. bunun için kendine alim diyen birinin yazdığı tefsire ihtiyacınız yok, insanlar dini saptırmak amacıyla ayetleri saptırıp farklı tefsirler de yazabilir, tıpkı hadislere yaptıkları gibi, nereden bilebilirsiniz?Biz de Kur'an dan bu hükmü çıkartırız demedik ama şeri emir ve kuraldır, Rasulullah (sav) çıkarmıştır ve haktır dedik.

işte ben de diyorum ki peygamberimizin çıkardığını bilmiyorsunuz, birileri çıkardığını yazmış ve siz ona inanıyorsunuz. önceki yazımda yazdığımı bir daha yazıyorum,

hadis ve sünnetlerin bir kısmı doğru olmakla birlikte, büyük bir kısmının İslam dünyasını mezheplere ayırıp parçalamak, İslam ı bilmeyen insanları İslam dan soğutmak gibi sebeplerle ortaya çıkarıldığını düşünüyorum, ki baktığımızda görüyoruz zaten. bugün İslam dininin içinde bulunduğu iç karartıcı duruma sebep olan, mezheplerin birbirine saldırması, kadına köle muamelesi yapılması, insanların gereksiz yere öldürülmesi, sakal, sarık, cübbe, takke gibi arap geleneklerine indirgenerek sanki arap diniymiş gibi izlenim verilmesi gibi durumlardır ve hepsi Kuran dışı kaynaklardan gelir. bunları kim inkar edebilir?

ve bir alıntı yapayım,

“İlginçtir ki eğer hadisleri açıklayıcı bir şekilde ele alacak olsak piramit biçiminde olduğunu görürüz. Piramidin tepesi Allah’ın elçisinin dönemi olup aşağıya indikçe piramidin eni artmaktadır. Piramidin temeline vardığımızda Peygamber döneminden ne kadar geniş olduğunu farkederiz. Halbuki makul olan tersidir. Çünkü Peygamber’in yanında olanlar hadisleri (Peygamber’in söylediklerini) en çok bilenlerdi. Sonra onların ölümüyle hadisleri bilenlerin sayısı azalacak ve bu şekilde üstteki piramit ters şekilde gelişecekti. Ama bizler Emevi dönemindeki hadislerin bu dönemdekilerden daha kabarık olduğunu görüyoruz.” (Ahmed Emin, Duhaul İslam)

ve birkaç ayet ilave edeyim;

''Rabbinin kitabından sana vahyedileni oku. O'nun kelimelerini değiştirecek hiçbir kimse yoktur. O'ndan başka asla bir sığınak da bulamazsın.'' Kehf Suresi-Ayet 27

''"Size Kitab'ı (Kur'an'ı) hak olarak indiren O iken ben Allah'tan başka bir hakem mi arayacağım?" (de). Kendilerine kitap verdiklerimiz de onun, Rabbin katından hak olarak indirilmiş olduğunu bilirler. O halde sakın şüphecilerden olma. ''Enam Suresi-Ayet 114

''Rabbinin sözü hem doğruluk, hem adalet bakımından tamamlanmıştır. O’nun sözlerini değiştirecek hiçbir kuvvet yoktur.''
Enam Suresi-Ayet 115

''Yeryüzünde gezen her türlü canlı ve (gökte) iki kanadıyla uçan her tür kuş, sizin gibi birer topluluktan başka bir şey değildir. Biz Kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmadık. Sonunda hepsi Rablerinin huzuruna toplanıp getirilecekler. ''Enam Suresi-Ayet 38

''Böylece seni, kendilerinden önce nice ümmetlerin geçmiş olduğu bir ümmete gönderdik ki, onlar Rahmân'ı inkar ederken sana vahyettiğimizi kendilerine okuyasın. De ki: "O, benim Rabbimdir. O'ndan başka hiçbir ilâh yoktur. Ben yalnız O'na tevekkül ettim, dönüşüm de yalnız O'nadır." Rad Suresi-Ayet 30

''Onlara ayetlerimiz açık açık okununca, bizimle karşılaşmayı ummayanlar “Bize bundan başka bir Kuran getir veya bunu değiştir.” dediler. De ki “Onu kendiliğimden değiştirmem benim için söz konusu olamaz. Ben sadece vahyolunana uyuyorum.” Yunus Suresi-Ayet 15

Şüphesiz onu toplamak ve okumak bize aittir. Şüphesiz onu toplamak ve okumak bize aittir. Sonra onu açıklamak da bize aittir.''Kıyamet Suresi-Ayet 17,18,19

''Peygamber, "Ey Rabbim! Kavmim şu Kur'an'ı terkedilmiş bir şey haline getirdi" dedi.'' Furkan Suresi-Ayet 30

ayetlerden de açıkça anlaşıldığı gibi, Kuran dışında hiçbir kaynağa ihtiyaç olmadığını Allah bizzat söylemektedir.
 
M

mehmet_87

Guest
"sayın bekir, cevap için teşekkürler.

son verdiğiniz ayetler, peygamberimizle ilgili, onu öven ayetler. fakat bu ayetlerden, peygamberimizin Kuran'ı tebliğ etmekle görevlendirildiği anlaşılıyor, Kuran'ı ondan başka kimsenin anlayamayacağı değil."
old preacher kuranı miraca çıkan peygamber anlamayacakda senmi anlayacaksın..kimbilir hz.muhammed daha bizim bilmediğimiz neler biliyordu..bazı uydurma hadislerin peygamberin söylediğini nerden biliyorsun..kuran muhafaza edilmiş..kuranda çelişki bulamazsın ama bazı hadislerde tevratta ve incilde bulursun
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
sayın bekir,

ben ''kitap ve hikmet öğretmek'' ifadesinden, Kuran ı insanlara yaymak, ve onlara bilgeliği, iyiliği öğretmek anlamı çıkarıyorum. ama Kuran ı sadece peygamberimizin anlayabileceği anlamı çıkarmıyorum. nedenini çok söyledim ama gene söyleyeyim, eğer peygamberimizden başka Kuran ı anlayabilecek insan olmasa idi, peygamberimizin vefatından sonra bu din ortadan kalkardı zaten. çünkü hadis ve sünnetlerin kaydı, Kuran dan farklıdır ve sağlıklı değildir. Kuran, peygamberimizden hemen sonra, halifeler döneminde kitap haline getirildi ve çoğaltılıp dağıtıldı, muhafaza edildi. fakat hadis ve sünnetlerde böyle bir şey yok, bir sürü hadis kitabı var, bunlar gerçek mi, uydurma mı bilemeyiz.

Çok anlamsız değilmi bu sayın old_preacher.
Siz; Arabça, Akaid, Kur'an, Tefsir, Siyer, Hadis, Fıkıh ilimlerinden habersiz bir halde iken Kur'an ayetlerinden "ben böyle anlıyorum" diyerek basit bir mantıkla haklılığınızı iddia etmenizin ne olduğunun farkındamısınız? Yani ben size ilmi, mantıklı, manalı bir münazara teklif ettim ve şu noktaya kadar sabırla yazdım. Ama siz açıkça DAYATIYORSUNUZ. Böyle bir münazara, müteala, müdafaa yok! Ama sizde kabul edin ki bu tarza kimse mecbur değil.

İslam şeriatında her Hadis veya Hadis iddia edilen Rasul Sözü şeri hüküm diye zaten alınmaz. Hadisler; Hadis-i mürsel, Hadis-i müsned, Hadis-i müsned-i muttasıl, Hadis-i müsned-i münkatı, Hadis-i mevsul, Hadis-i mütevatir, Hadis-i meşhur, Hadis-i mevkuf, Hadis-i sahih, Haber-i âhâd, Hadis-i muallâk, Hadis-i kudsi, Hadis-i kavi, Hadis-i nâsih, Hadis-i mensuh, Hadis-i âmm, Hadis-i has, Hadis-i hasen, Hadis-i maktu, Hadis-i şaz, Hadis-i garip, Hadis-i zayıf,Hadis-i muhkem, Hadis-i müteşabih, Hadis-i munfasıl, Hadis-i müstefid, Hadis-i muddarib, Hadis-i merdud, Hadis-i müfteri, Eser, Hadis-i mevdu olarak sahihliği ölçüsünde sınıflandırılmıştır. Bu sınıflandırma da hadislerin ravi ve senetleri, dönemleri, sebepleri, hüccetleri ve sair bir çok hal incelenmiş ve ilmen delillendirilmiştir. Bu koskoca bir ilimdir. Siz ise kalkmış sıradan bilgiler ile hadislere ahkam kesiyorsunuz. Aslında Siz, sizin gibi ilimsizce bu konuya müdahil olanların eserisiniz, sizn de çok suçunuz yok ama sizin de nefsinize hoş gelmiş dilediğinden dilediği hükmü çıkarmak...


müsadenizle size birkaç örnek vereyim;

“Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.”
Müslim - İman 302, Buhari 97/24,10/29, Hanbel 3/1

“Ölü ailesinin kendisi için ağlamasından dolayı azaba uğratılır.”
Buhari-K. Cemiz 32,33,34

“Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca Dünya’da depremler olur.”
İbn-i Kesir Tefsiri 2/29 68/1’in açıklamaları

“Tüm kara köpekleri öldürünüz. Çünkü onlar Şeytandır.”
Hanbeli 4/85,5/54

ve daha niceleri. bu hadislerin sahipleri, güvenilir olarak geçiyor. siz bu insanların hangi yazdığına doğru diyebilirsiniz? nasıl emin olabilirsiniz?

Zaman ve mekan darlığı nedeni ile yukarıda verdiğiniz hadislerden sadece bir tanesinin izahını aktarıyorum. Okuyun, anlayın ve cezanız bittikten sonra ilmen cevap verin.


"Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.” (Müslim İman 302, Buhari 97/24,10/29, Müsned, 3/1)

Bazı ayet ve hadislerde Allah'ın eli, Allah'ın İpi, Allah'ın Baldırı gibi ifadeler kullanılmaktadır. Bu tür ayetler mütaşabih ayetlerdir. Peygamber efendimiz de bazı hadislerinde mütaşabih kelimeler kullanmıştır. Böylece insanlar bu meseleri daha iyi anlasın diye. Nitekim başka bir hadisi şerifte Peygamber efendimiz şöyle buyurmaktadır.

"Ebu Said (ra) anlatıyor. Resulullah (aleyhisselatu vesselam)'ı dinledim, "Baldırların açılacağı, kendilerinin secdeye davet edileceği gün...(Kalem 42) mealindeki ayetle ilgili olarak" şöyle diyordu: "Rabbimiz baldırını açar, her mümin erkek ve her mümin kadın O'na secde eder. Dünyada iken kendisine riya ve gösteriş olarak secde edenler geri kalırlar. Onlar da secde etmeye kalkarlar, ancak sırtları bükülmeyen yekpare bir tabakaya dönüşür (ve secde edemezler.)" (Buhari, Tefsir, Nun vel Kalem 2, Tefsir, Nisa 8, Tevhid 24; Müslim, İman 302. (183)

Kalem suresinin 42. ayetinde "Keşfu's-sak" tabiri geçmektedir. Lügat olarak baldırın açılması manasına gelir. Görüldüğü üzere ayeti kerimeden asıl maksat lügat manası değildir, aksine bir mesaj söz konusudur. Hadis yukarıdaki rivayette baldır kelimesini "sâkehu" şeklinde zamir olarak kaydeder. İbnu Hacer bir başka tarikde zamirsiz olarak "sâke" şeklinde geldiğini ve bu şeklin -ayeti kerimeye uygunluk arzetmesi sebebiyle- daha doğru oldğunu söyler. Aksi takdirde yukarıdaki tercümede aslına muvafık olarak kaydettiğimiz üzere Cenab-ı Hakka baldır izafe ederek, insana teşbih etmek gibi te'vili tekellüflü bir durum ortaya çıkacağını belirtir.

Öyle ise, "baldırı açmaktan" maksat nedir?

Alimler bunu, "bütün hakikatkerin çırıl çıplak ortaya çıkması (sebebiyle) hesap ve cezanın bütün şiddet ve dehşetiyle hüküm sürmesi" şeklinde anlamışlardır. Nitekim hadiste, Resulullah (aleyhisselatu vesselam) Cenab-ı Hakkın bütün gerçekleri ortaya koyarak hesap verme hadisesinin dehşetini yaşattığı hengamda, dünyada iken kulluğunu samimiyetle yapanlarla, riyakar hareket edenleri ayırıp mü'minleri dehşetten kurtaracağını, riyakarları da sırtları eğilmez bir hale sokarak cürümlerini yüzlerine vurmak suretiyle, dehşetlerine dehşet katacağını belirtmektedir.
Konuyu tasvir eden ayeti karimenin tam meali şöyledir:

"(Hatırla ki o gün) baldır(lar)ın açılacağı, kendilerinin secdeye davet edileceği bir gündür. Fakat buna güç yetiremeyeceklerdir. evet secdeye davet edilecekler gözleri düşük, kendilerini bir zillet sarmış olarak. Halbuki onlar bu secdeye dünyada herşeyden salim ve sapasağlam iken davet ediliyorlardı. (Kalem 42-43)

Şİmdi ilimsizce bu konuları yermenin manasızlığını daha iyi anladığınızı zannediyorum. Hala aynı yerde kalmamanız ümidi ile.


kaçırdığınız bir nokta var, sizin sorularınızdaki kavramlarda ufak tefek farklılıklara düşmüş olabiliriz, ama bunlar dini saptıracak ya da dinden çıkartacak şeyler değil. ama öldürülmesi söylenmeyen bir insanı öldürmek (recm) çok farklı bir olay.

Aksine, Kur'andan kafanıza göre hükümler çıkarmak, bir insanı recmetmekten bin kat daha tehlikelidir.


bence yüzeysel bakan ben değilim, önemli olan niyettir, iki kadın böyle bir şeye niyet ediyorlarsa yaptıkları şey de zinadır.asıl her şeyi somut düşünürseniz yüzeyselleştirmiş olursunuz.

bence, bence; bence: bence? bence! bence(!)

İlim bence olmaz...



ben diyorum ki hepimiz, sadece Kuran dan doğru olanı bulabiliriz. bunun için kendine alim diyen birinin yazdığı tefsire ihtiyacınız yok, insanlar dini saptırmak amacıyla ayetleri saptırıp farklı tefsirler de yazabilir, tıpkı hadislere yaptıkları gibi, nereden bilebilirsiniz?

Afedersiniz, hepimizi bilmem ama Siz'in Kur'an dan anladıklarınız bunlarsa hiç bir şey anlamamışsınız demektir.

Dini saptırmak isteyeni tanıyamayan, Kur'an ı nasıl tanır, bilir, anlar?

ve bir alıntı yapayım,

“İlginçtir ki eğer hadisleri açıklayıcı bir şekilde ele alacak olsak piramit biçiminde olduğunu görürüz. Piramidin tepesi Allah’ın elçisinin dönemi olup aşağıya indikçe piramidin eni artmaktadır. Piramidin temeline vardığımızda Peygamber döneminden ne kadar geniş olduğunu farkederiz. Halbuki makul olan tersidir. Çünkü Peygamber’in yanında olanlar hadisleri (Peygamber’in söylediklerini) en çok bilenlerdi. Sonra onların ölümüyle hadisleri bilenlerin sayısı azalacak ve bu şekilde üstteki piramit ters şekilde gelişecekti. Ama bizler Emevi dönemindeki hadislerin bu dönemdekilerden daha kabarık olduğunu görüyoruz.” (Ahmed Emin, Duhaul İslam)

Bu yazarın delili ne?





ve birkaç ayet ilave edeyim;

''Rabbinin kitabından sana vahyedileni oku. O'nun kelimelerini değiştirecek hiçbir kimse yoktur. O'ndan başka asla bir sığınak da bulamazsın.'' Kehf Suresi-Ayet 27

''"Size Kitab'ı (Kur'an'ı) hak olarak indiren O iken ben Allah'tan başka bir hakem mi arayacağım?" (de). Kendilerine kitap verdiklerimiz de onun, Rabbin katından hak olarak indirilmiş olduğunu bilirler. O halde sakın şüphecilerden olma. ''Enam Suresi-Ayet 114

''Rabbinin sözü hem doğruluk, hem adalet bakımından tamamlanmıştır. O’nun sözlerini değiştirecek hiçbir kuvvet yoktur.''
Enam Suresi-Ayet 115

''Yeryüzünde gezen her türlü canlı ve (gökte) iki kanadıyla uçan her tür kuş, sizin gibi birer topluluktan başka bir şey değildir. Biz Kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmadık. Sonunda hepsi Rablerinin huzuruna toplanıp getirilecekler. ''Enam Suresi-Ayet 38

''Böylece seni, kendilerinden önce nice ümmetlerin geçmiş olduğu bir ümmete gönderdik ki, onlar Rahmân'ı inkar ederken sana vahyettiğimizi kendilerine okuyasın. De ki: "O, benim Rabbimdir. O'ndan başka hiçbir ilâh yoktur. Ben yalnız O'na tevekkül ettim, dönüşüm de yalnız O'nadır." Rad Suresi-Ayet 30

''Onlara ayetlerimiz açık açık okununca, bizimle karşılaşmayı ummayanlar “Bize bundan başka bir Kuran getir veya bunu değiştir.” dediler. De ki “Onu kendiliğimden değiştirmem benim için söz konusu olamaz. Ben sadece vahyolunana uyuyorum.” Yunus Suresi-Ayet 15

Şüphesiz onu toplamak ve okumak bize aittir. Şüphesiz onu toplamak ve okumak bize aittir. Sonra onu açıklamak da bize aittir.''Kıyamet Suresi-Ayet 17,18,19

''Peygamber, "Ey Rabbim! Kavmim şu Kur'an'ı terkedilmiş bir şey haline getirdi" dedi.'' Furkan Suresi-Ayet 30

ayetlerden de açıkça anlaşıldığı gibi, Kuran dışında hiçbir kaynağa ihtiyaç olmadığını Allah bizzat söylemektedir.

Siz bu ayetlerin hepsini değil, sadece bir tanesini izah edebilirseniz, ya da bu ayetlere muhalif bir tane hadis yazabilirseniz, bu ayet asma hareketinizi alkışlayacağım...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt