Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kur'an-Hadis-Sünnet

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
merhabalar, özür diliyorum, bir rahatsızlıktan ötürü birkaç gündür hastanede çok vakit geçiriyorum, moralim de bozuktu, bilgisayarın başına oturamadım hiç.

Geçmiş olsun, Allah şifalar versin.

sayın bekir, sorunuza şöyle cevap vereyim,

birincisi bence orada ifade edilen 100 vuruş öldürmek değildir, sadece cezalandırmadır, ''kişi ölmeyecek şekilde yapılması gereken bir cezalandırmadır''. neden böyle düşündüğümü açıklayayım, çünkü bildiğimiz gibi Kuran'da yer yer öldürmekten bahsedilir, misal İslamiyet i yok etmek isteyen ve müslümanlarla savaşan bozguncular için pek çok ayette açık açık ''öldürün'' yazar, bunu biliyoruz. peki niçin burada da aynı şekilde ''öldürün'' yazmıyor, öldürülmesi istense elbette öyle yazardı.

sayın old_preacher,

işte bu yüz vuruşu tam olarak nasıl yapacağınzı anlatmanızı istemiştim. Düğer bahsettiğiniz malumdur.
 

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
sağolun.

normal bir sopa ile 100 kez vurulabilir. öyle meşe odunuyla değil elbet, normal büyüklükte bir sopa. çünkü öldürülmesi yazmıyor, buna göre önlem alarak bu cezayı uygulardım.

bir de bir şey soracağım, o ayette bazı meallerde ''vuruş'' bazılarında ''değnek'' olarak geçiyor. aslı nedir?
 

raþid

New member
Katılım
18 Eki 2011
Mesajlar
120
Tepkime puanı
56
Puanları
0
Konum
yan odadan
bir de bir şey soracağım, o ayette bazı meallerde ''vuruş'' bazılarında ''değnek'' olarak geçiyor. aslı nedir?

Aslı aşağıda olduğu gibidir inşaallah yardımcı olmak gayesi ile buraya yazalım. Surenin ilk 1,2,3,4 ve 5. ayetini beraber alırsak daha doğru olur inşaallah.

Bismillahirrahmanirrahim.

"Bir sure ki indirdik ve farz kıldık, hem içinde açık açık ayetler indirdik, gerek ki beller tutarsınız !" Nur : 1

"Zaniye ve zani...hemen bunlardan her birine yüz değnek vurun; Allah'ın dininde bunlara bir acıyacağınız tutmasın, Allah'a ve ahiret günü'ne gerçekten inanıyorsanız ! Hem mü'minlerden bir taife azaplarına şahid olsun !" Nur : 2

"Zani, bir zaniye veya müşrikeden (müşrik bir kadından) başkasını nikah etmez; zaniye (ise), onu da bir zani veya müşrikten başkası nikah etmez ! Mü'minlere ise bu haram kılındı !" Nur : 3

"Irz ehli kadınlara atan (zina isnad eden), sonra dört şahid getirmeyen kimselere de seksen değnek vurun ve ebeda (asla) bunların şehadetini kabul etmeyin ! Bunlar öyle fasıklardır !" Nur : 4

"Ancak onun arkasından tevbe edip ıslah'ı hal edenler başka; zira Allah gafur'dur, rahim'dir !" Nur : 5
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
sağolun.

normal bir sopa ile 100 kez vurulabilir. öyle meşe odunuyla değil elbet, normal büyüklükte bir sopa. çünkü öldürülmesi yazmıyor, buna göre önlem alarak bu cezayı uygulardım.

bir de bir şey soracağım, o ayette bazı meallerde ''vuruş'' bazılarında ''değnek'' olarak geçiyor. aslı nedir?

Güzel sayın old_preacher

sizin tarifiniz üzere "normal bir sopa" yı sözlükten buldum. Sopanın tarifine "kalın değnek" demiş sözlük. Değnek de "elde taşınacak kalınlıkta bir ağaç" diye geçiyor sözlükte. Bu durumda sizin anladığınızdan anlattıklarınıza göre bu vuruş yapılacak meteryal bir kazma, kürek, tırmık veya en az fırça sapıdır. Bilmem siz de bunu mu kasdettiniz. Ya da siz bir benzetme yapabilirmisiniz?
 

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
sayın bekir,

normal bir sopa ile neyi kastettiğimi sanırım anladınız. kürek sapından bahsetmiyorum, normal bir insanın tek eliyle kullanarak vurabileceği, hafif bir sopadan bahsediyorum. çünkü amaç öldürmek değil, caydırmak.

sayın raşid,

cevabınız için teşekkürler.
 

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
bir de bir sorum daha var,

mehmet 87 arkadaşımızın da sorduğu gibi, Nisa Suresi Ayet 25'de, şu cümle geçer;

''Evliliğe geçtikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınlara uygulanan cezasının yarısı uygulanacaktır.''

evli olanlar zina yaparsa recmedilir deniliyordu. bu ayet ile çelişmiyor mu?
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
sayın bekir,

normal bir sopa ile neyi kastettiğimi sanırım anladınız. kürek sapından bahsetmiyorum, normal bir insanın tek eliyle kullanarak vurabileceği, hafif bir sopadan bahsediyorum. çünkü amaç öldürmek değil, caydırmak.

sayın old_preacher, hayır, anlayamıyorum, yani emin olamıyorum, buna somut bir örnek vermeniz gerek, yani en azından şunu bile söyleyebilirsiniz, bu sopanın boyu kaç santim, çapı kaç santim olmalı.
 

raþid

New member
Katılım
18 Eki 2011
Mesajlar
120
Tepkime puanı
56
Puanları
0
Konum
yan odadan
bir de bir sorum daha var,

mehmet 87 arkadaşımızın da sorduğu gibi, Nisa Suresi Ayet 25'de, şu cümle geçer;

''Evliliğe geçtikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınlara uygulanan cezasının yarısı uygulanacaktır.''

evli olanlar zina yaparsa recmedilir deniliyordu. bu ayet ile çelişmiyor mu?

Hayır çelişmez.
Çünkü bu ayet (Nisa 25), hür olmayan "cariye" hükmünde olan kadınlar için geçerlidir. Cariyeler de, gerek mükafat ve gerekse de cezalandırma hallerinde, hür olan kadına kıyasla yarısı ile iktifa edilirdi.
Cariye kadın köle hükmündedir çünkü.
 

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Hayır çelişmez.
Çünkü bu ayet (Nisa 25), hür olmayan "cariye" hükmünde olan kadınlar için geçerlidir. Cariyeler de, gerek mükafat ve gerekse de cezalandırma hallerinde, hür olan kadına kıyasla yarısı ile iktifa edilirdi.
Cariye kadın köle hükmündedir çünkü.

sormak istediğim, recm olayı ile çelişip çelişmediği idi. sayın bekir ve selim, evli olup zina yapanların recmedilerek öldürülmesi gerektiğini söylüyor yanlış anlamadıysam. recm ile öldürülme cezasının yarısı nedir?

sayın bekir, şöyle ifade edeyim, takribi 50-60 cm uzunluğunda, 1-2 cm çapında normal bir sopa. bildiğim kadarıyla bunlar da ''değnek'' klasmanına girer, bir sopanın değnek olabilmesi için sağlaması gereken şartlar var mıdır, varsa bunları kim şart koşmuştur bilmiyorum. ama kalın ve büyük bir şey olmaması gerek, çünkü sizin dediğinize göre de sözlükte ''normal bir sopa'' ifadesi, ''kalın değnek'' olarak geçiyormuş. bundan yola çıkarsak ''normal bir değnek'' de ''ince bir sopa'' anlamına gelecektir.
 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0
sormak istediğim, recm olayı ile çelişip çelişmediği idi. sayın bekir ve selim, evli olup zina yapanların recmedilerek öldürülmesi gerektiğini söylüyor yanlış anlamadıysam. recm ile öldürülme cezasının yarısı nedir?

sayın bekir, şöyle ifade edeyim, takribi 50-60 cm uzunluğunda, 1-2 cm çapında normal bir sopa. bildiğim kadarıyla bunlar da ''değnek'' klasmanına girer, bir sopanın değnek olabilmesi için sağlaması gereken şartlar var mıdır, varsa bunları kim şart koşmuştur bilmiyorum. ama kalın ve büyük bir şey olmaması gerek, çünkü sizin dediğinize göre de sözlükte ''normal bir sopa'' ifadesi, ''kalın değnek'' olarak geçiyormuş. bundan yola çıkarsak ''normal bir değnek'' de ''ince bir sopa'' anlamına gelecektir.

Burada Ayet-i Kerimeleri ele alarak içinden hüküm çıkarmak bize düşmez. Efendimiz sav. açıkladığı Kur'an ve uyguladığı şeriat (Allah'ın c.c.kanunu) bizi ilgilendirir.

RECMİ RİVAYET EDEN SAHABELER
1- Ebu Hureyre (r.a) “Buharı : 14.c / 6684.s”
2- Ömer İbnu’l Hattab (r.a) “Buhari : 15.c / 7107.s”
3- Abdullah ibn Ömer (r.a) “Buhari : 14.c / 6670.s”
4- Ubadetu-bnu Samid (r.a) “Müslim : 5.c / 1690.n”
5- Bera İbn Azib (r.a) “E. Davud : 5.c / 4447.n ”
6- Semure (r.a “Tirmizi : 3.c / 1463.n”
7-Nu’man B. Beşir(r.a) “E. Davud : 5.c / 4459.n”
8-İmran bin Hüsayn(r.a) “E. D. : 5.c / 4440.n”
9-Abdullah ibn Mes’ud(r.a) “E.D. : 5.c / 4352.n”
10-Aişe(r.a) “E.D. : 5.c / 4353.n”
11-İbn Abbas(r.a) “E.D. : 5.c / 4399.n”
12-Vail(r.a) “E.D. : 5.c / 4379.n”
13-Ebu Zeyban(r.a) “E.D. : 5.c / 4402.n”
14-Semmak(r.a) “E.D. : 5.c / 4423.n”
15-Ebu Said(r.a) “E.D. : 5.c / 4431.n”
16-Bureyde(r.a) “E.D. : 5.c / 4431.n”
17-Halin bin Leclac “E.D. : 5.c / 4435.n”
18-Cabir(r.a) “E.D. : 5.c / 4438.n”
19-Abdullah bin Bureyde(r.a) “E.D. : 5.c / 4442.n”
20-İbn Ebu Bekre(r.a) “E.D. : 5.c / 4443.n”


İslam’ı ilk önce kabul eden muhâcirler ve ensar ile, iyilikle onlara uyanlar var ya, Allah onlardan razı olmuş; onlar da O’ndan razı olmuşlardır. Allah, onlara içinden ırmaklar akan, içinde ebedî kalacakları cennetler hazırlamıştır. İşte bu büyük kurtuluştur.(tevbe 100)

Şimdi, Allah c.c. ben sahabenden razıyım diyor. Peki bu kadar Sahabeyi kiramın recm hakkındaki rivayetleri yalanmıdır haşa?
 

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
sayın selim, her şeyden önce bir ayet belirtmek isterim.

''Bu, bizim indirdiğimiz ve (hükümlerini) farz kıldığımız bir sûredir. Düşünüp öğüt almanız için onda apaçık âyetler indirdik.''Nur Suresi-Ayet 1

biz de burada bu konuya parmak basmak istiyoruz. bence bu mantıksızlık. Kuran açık bir kitap, okuduğumuzu anlıyoruz, zaten bu amaçla bize gönderildi. yazdığınız sahabelere kişisel birşey demiyorum, zaten diyemem. ama piyasada ciddi anlamda hadis kirliliği mevcut, hangisi doğru hangisi değil belli değil. siz her hadise, ya da sahabelerin yaptığı iddia edilen her şeye inanır mısınız?

neden böyle diyorum, çünkü işte size apaçık çelişki. Kuran'da zina yapanların öldürülmesi ile ilgili hiçbir şey yokken, çıkmış recm diyorsunuz. ama Kuran aksini söylüyor, ''Evliliğe geçtikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınlara uygulanan cezasının yarısı uygulanacaktır.'' diyor, e siz recm diyorsunuz, recm cezasının yarısı ne demektir, bunun bir açıklaması var mıdır? ya da recm ile zina yapanları öldürmek, Kuran da yazmakta mıdır?

aynı şekilde Nur suresindeki zina yapanların cezalandırılmalarını söyleyen ayet,

''Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüzer değnek vurun. Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah'ın dini(nin koymuş olduğu hükmü uygulama) konusunda onlara acıyacağınız tutmasın. Mü'minlerden bir topluluk da onların cezalandırılmasına şahit olsun. ''Nur Suresi-Ayet 2

ayet çok açık. zina yapanlara 100er kez vurun diyor. bu kadar,başka bilgi yok. ama siz ''bekarsa bu yapılır, evliyse öldürülür'' diyorsunuz, Kuran da niye yok deyince de ''biz anlayamayız, bizim işimiz değil'' diyorsunuz, hayır bizim işimiz, anlamak bizim görevimiz, sahabelerin arasında sizin olmayışınız, Kuran ı anlama sorumluluğunuzun olmadığını göstermez. ilk belirttiğim ayete tekrar bakın.
 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0
Kuran-ı Kerim'de Ayet olarak "evli olanlarını recm edin" yoktur. Lakin Efendimiz sav.'e Ayet haricinde vahiylerde inmekteydi (Ayetle sabit), uyguladığı recm ise yine Allah c.c. inen vahiyledir.

Bir alıntı yapalım;

Taşla öldürme, taşa tutma, birine taş atma, sövme, lânet etme, kovma, birinin namusuna iftira etme, kötü zanda bulunma; evli veya dul bulunan erkek veya kadının zina etmesi halinde İslâm mahkemesi kararıyla taşlanarak öldürülmesi anlamında bir fıkıh terimi. R.c.m kökünden mastar, çoğulu "rucüm" dür. Aynı kökten "racîm"; recm olunan, taşlanan, kovulan ve lânetlenen anlamındadır.

Kur'an-ı Kerim'de bu anlamda "recm" ifadesi bulunmamaktadır. Bir ayette gaybı taşlamak" (el-Kehf, 18/22), başka bir yerde, "yıldızları Şeytanlar için atış taneleri yaptık" (el-Mülk, 67/5) ayetinde "atış taneleri" anlamında "rucûm" çoğul olarak gelmiştir. Zina edenin taşlanması Sünnet, ve icma delillerine dayanır.
 

raþid

New member
Katılım
18 Eki 2011
Mesajlar
120
Tepkime puanı
56
Puanları
0
Konum
yan odadan
Kur'an - Hadis ve sünnet; zina edenlere uygulanan recm ve had cezasından daha başka konuları da içermektedir.
Gaye hasıl olmuştur, zina edenlerin cezalandırılması hususunda ceza vardır, hadiste yerini almış ve nasıl yapılacağı mübarek hadislerde belirtilmiştir ve sünnet ile de icraa edilmiştir.

old_preacher, başka konu yokmu ? konuşacak başka bir şey kalmadı mı ?...Bu kadarı sizi tatmin etmez mi ?
Uygun görürseniz başka konulara da geçelim, derim.
 

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
sayın raşid, mesele benim tatmin olmam değil, zaten söylediklerinizin hiçbiri de tatmin edici değil. kendi kendinizi inandırmaya çalışıyormuşsunuz gibi geldi.

geçeriz elbet zamanla, ama bu konuda yapılan açıklamaların hiçbiri gerçekçi değil.

Kuran'da birşey açık birşekilde yazıyor, ama hadis bunun tersini söylüyor, sebebi de ''biz Kuran'ı anlayamayız'' ya da ''Kuran'dakilerden başka bizim bilmediğimiz ayetler de vardır'' ifadeleriyle açıklanmaya çalışılıyor. peki bu Kuran, biz anlayalım ve yaşayalım diye inmedi mi? sadece peygamberimiz ve birkaç kişinin anlayabileceği, onun haricinde kimsenin anlayamayacağı şifreli bir kitap mı Kuran? neredeyse her surede yer alan ''apaçık bir kitap'' ve ''düşünüp ders alasınız diye böyle açıklıyoruz'' ifadelerinin ne anlamı kaldı sizin şu dediğinizden sonra madem? kendiniz de inandırıcı buluyor musunuz söylediklerinizi gerçekten?

sayın raşid, gaye hasıl olmuştur ne anlama gelir? bir de hadislerde yerini almış ve sünnetle icra edilmiştir diyorsunuz, ama zamanımızda bir sürü gerçek dışı hadis ve sünnet söylemlerinin dolaştığını da bilirsiniz. Kuran ile çelişen hadis ya da sünnetin gerçek olduğunu nereden bilelim?
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
sayın old_preacher, hayır, anlayamıyorum, yani emin olamıyorum, buna somut bir örnek vermeniz gerek, yani en azından şunu bile söyleyebilirsiniz, bu sopanın boyu kaç santim, çapı kaç santim olmalı.

Bu sorum cevapsız kaldı sayın old_preacher, cevap vermezseniz devam edemem ve açtığınız konu manasızlaşır.
 

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
sayın bekir, cevap vermiştim ama bir önceki sayfada kaldığından araya kaynamış sanırım.

takribi 50-60 cm uzunluğunda, 1-2 cm çapında normal bir sopa. bildiğim kadarıyla bunlar da ''değnek'' klasmanına girer, bir sopanın değnek olabilmesi için sağlaması gereken şartlar var mıdır, varsa bunları kim şart koşmuştur bilmiyorum. ama kalın ve büyük bir şey olmaması gerek, çünkü sizin dediğinize göre de sözlükte ''normal bir sopa'' ifadesi, ''kalın değnek'' olarak geçiyormuş. bundan yola çıkarsak ''normal bir değnek'' de ''ince bir sopa'' anlamına gelecektir.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
takribi 50-60 cm uzunluğunda, 1-2 cm çapında normal bir sopa.

Çok teşekkürler sayın old_preacher. Peki ben size bu konuda bir ayet daha yazacağım. Bu ayet ne demek istiyor ve biz bu ayetlerin hangisine göre amel edeceğiz. Bir süre size sorular soracağım, usanmayın ama sonucunda siz de bende bir noktaya varacağız bu konu hakkında.

Ayet şu: Nisa Suresi, 15. ayet "Kadınlarınızdan fuhuş (zina) yapanlara karşı içinizden dört şahit getirin. Eğer onlar şahitlik ederlerse, o kadınları ölüm alıp götürünceye veya Allah onlar hakkında bir yol açıncaya kadar kendilerini evlerde tutun (dışarı çıkarmayın). "

 

old_preacher

New member
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
271
Tepkime puanı
40
Puanları
0
sayın bekir,

öncelikle bahsettiğiniz ayet, farklı kişilerin meallerinde farklı geçmektedir. Muhammed Esed'in tefsirli mealinde,

''HAYASIZCA davranışlarda bulunan kadınlarınıza gelince, aranızdan onların işlediği suça şahit olan dört kişi çağırın; bunlar onun için şahitlik yaparlarsa, suçlu kadınları (12) ölüm alıp götürünceye yahut Allah onlara [tevbe etmeleri suretiyle] bir kapı açıncaya kadar evlerine hapsedin. '' şeklinde,

Yaşar Nuri Öztürk'ün mealinde,

''Kadınlarınızdan eşcinsellik/sevicilik yapanlara karşı içinizden dört tanık getirin; eğer tanıklık ederlerse o kadınları, ölüm canlarını alıncaya ya da Allah kendileri için bir yol açıncaya kadar evlerde tutun.'' şeklinde geçiyor.

eşcinsellik ve normal zina farklı şeylerdir, Nur Suresinde zinanın cezası ''100 vuruş'' olarak belirtiliyor, fakat sizin verdiğiniz ayette farklı bir ceza uygulaması var, öyleyse bu ayette geçenin ''eşcinsellik'' olduğuna doğru demek daha doğru olacaktır.

şimdi sorunuza gelirsek,

verdiğiniz ayette, bu kişilerin ölene dek hapsedilmesi belirtiliyor. fakat dediğim gibi, bu ayetin aslı sizin verdiğiniz gibi mi, yoksa benim verdiklerim gibi mi? çünkü Nur Suresinde farklı bir ceza, burada farklı bir ceza söz konusu, yani benim verdiğimde olduğu gibi, bunun ''normal zina'' değil, ''eşcinsellik'' olduğu daha mantıklı.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
sayın bekir,

öncelikle bahsettiğiniz ayet, farklı kişilerin meallerinde farklı geçmektedir. Muhammed Esed'in tefsirli mealinde,

''HAYASIZCA davranışlarda bulunan kadınlarınıza gelince, aranızdan onların işlediği suça şahit olan dört kişi çağırın; bunlar onun için şahitlik yaparlarsa, suçlu kadınları (12) ölüm alıp götürünceye yahut Allah onlara [tevbe etmeleri suretiyle] bir kapı açıncaya kadar evlerine hapsedin. '' şeklinde,

Yaşar Nuri Öztürk'ün mealinde,

''Kadınlarınızdan eşcinsellik/sevicilik yapanlara karşı içinizden dört tanık getirin; eğer tanıklık ederlerse o kadınları, ölüm canlarını alıncaya ya da Allah kendileri için bir yol açıncaya kadar evlerde tutun.'' şeklinde geçiyor.

eşcinsellik ve normal zina farklı şeylerdir, Nur Suresinde zinanın cezası ''100 vuruş'' olarak belirtiliyor, fakat sizin verdiğiniz ayette farklı bir ceza uygulaması var, öyleyse bu ayette geçenin ''eşcinsellik'' olduğuna doğru demek daha doğru olacaktır.

şimdi sorunuza gelirsek,

verdiğiniz ayette, bu kişilerin ölene dek hapsedilmesi belirtiliyor. fakat dediğim gibi, bu ayetin aslı sizin verdiğiniz gibi mi, yoksa benim verdiklerim gibi mi? çünkü Nur Suresinde farklı bir ceza, burada farklı bir ceza söz konusu, yani benim verdiğimde olduğu gibi, bunun ''normal zina'' değil, ''eşcinsellik'' olduğu daha mantıklı.


Şu an önümde tam 20 tane Nisa Suresi 15. ayet meali var sayın old_preacher. Bunlardan 17 tanesi zina-fuhuş, 1 i kötülük, 1 i eşcinsellik ve 1 i de hayasızca diyor.

soru 1 : Bu 20 mealin hangisi doğru?
soru 2 : Hangisinin doğru olduğuna nasıl karar verirsiniz?
soru 3 : Ya hepsi yanlış ise?
soru 4 : Siz Arabça Kur'an ı okuyup-anlayıp doğru meali bulabilirmisiniz?
soru 5 : Hayasızlık nedir?
soru 6 : Kur'an i hükümlerin sizin mantığınızla uyuşması doğruluğuna delil olur mu?
 

raþid

New member
Katılım
18 Eki 2011
Mesajlar
120
Tepkime puanı
56
Puanları
0
Konum
yan odadan
sayın raşid, mesele benim tatmin olmam değil, zaten söylediklerinizin hiçbiri de tatmin edici değil. kendi kendinizi inandırmaya çalışıyormuşsunuz gibi geldi.

geçeriz elbet zamanla, ama bu konuda yapılan açıklamaların hiçbiri gerçekçi değil.

Kuran'da birşey açık birşekilde yazıyor, ama hadis bunun tersini söylüyor, sebebi de ''biz Kuran'ı anlayamayız'' ya da ''Kuran'dakilerden başka bizim bilmediğimiz ayetler de vardır'' ifadeleriyle açıklanmaya çalışılıyor. peki bu Kuran, biz anlayalım ve yaşayalım diye inmedi mi? sadece peygamberimiz ve birkaç kişinin anlayabileceği, onun haricinde kimsenin anlayamayacağı şifreli bir kitap mı Kuran? neredeyse her surede yer alan ''apaçık bir kitap'' ve ''düşünüp ders alasınız diye böyle açıklıyoruz'' ifadelerinin ne anlamı kaldı sizin şu dediğinizden sonra madem? kendiniz de inandırıcı buluyor musunuz söylediklerinizi gerçekten?

sayın raşid, gaye hasıl olmuştur ne anlama gelir? bir de hadislerde yerini almış ve sünnetle icra edilmiştir diyorsunuz, ama zamanımızda bir sürü gerçek dışı hadis ve sünnet söylemlerinin dolaştığını da bilirsiniz. Kuran ile çelişen hadis ya da sünnetin gerçek olduğunu nereden bilelim?
Bakın old_preacher,
Benim söylediklerim Kur'an kaynaklı, tatmin olmuyorsanız kendi imanınızı gözden geçirin. Açıklamaların gerçekçi olması için ne yapmam gerekir. Yani mubarek sayfayı tarayıcıdan taratıp buraya yapıştırmam yeterli olur mu ? Kur'an diyorum size, Kur'an! Kur'an böyle buyuruyor, siz anlayamıyorsunuz eksikliği kendinizde arayın.
Sizi Resulullah'a gelen kudsi hadisler rahatsız ediyorsa, bu konuda eksikliği yine kendinizde, imanınızda arayın. Tüm İslam alemi kabul etmişken, eğer size mantıksız geliyorsa, daha fazla araştırın. Ama, red etme mantığınızı gözden geçirin. İnsanların kabul mantığını değil.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt