Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kadınlar,Cuma,Bayram ve Cenaze Namazları

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
36. Neniz var sizin, nasıl hüküm veriyorsunuz?

37. Yoksa sizin bir kitabınız var da ondan ders mi görüyorsunuz?
38. Onda, keyfinize uyan her şeyi rahatça buluyorsunuz.

39. Yoksa sizin lehinize üzerimizde kıyamete kadar uzanacak yeminler mi var da siz ne hükmederseniz oluverecek!

Bakara suresi ayet 151. *** Nitekim kendi içinizden size, Ayetlerimizi okuyan, sizi kötülüklerden arındıran, size KİTABI ve HİKMETİ ve daha önce bilmediginiz bir çok şeyi ögreten bir Peygamber gönderdik...***
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Bizler Ömer radıyallahu anhın anlayışı ile düşünüyoruz ki Kadınlar mescide gelmemeli,Lakin Kadınlar evlerinde mahremleriyle kocası,annesi,babası,oğlu,kızı dedesi, nenesi ile veya sadece hanım kardeşleriyle cemaat yapmalıdır..
Namazdan sonra dini sohbet(Kur'an,hadis ve fıkıh) ihmal edilmemelidir,düşüncemiz budur..
 

__BODOM

New member
Katılım
25 Kas 2006
Mesajlar
241
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
44
185. Göklerin ve yerin melekûtuna, Allah'ın yarattığı herhangi bir şeye bakmadılar mı; ecellerinin gerçekten yaklaşmış olabileceğini düşünmediler mi? Peki, bu Kur'an'dan sonra hangi hadise/söze iman ediyorlar?

senin yazdığın ayetlerede inanıyorum ve düşünüyorum
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
185. Göklerin ve yerin melekûtuna, Allah'ın yarattığı herhangi bir şeye bakmadılar mı; ecellerinin gerçekten yaklaşmış olabileceğini düşünmediler mi? Peki, bu Kur'an'dan sonra hangi hadise/söze iman ediyorlar?

senin yazdığın ayetlerede inanıyorum ve düşünüyorum

Resule itaat eden, Allaha itaat etmiş olur” (Nisa 80)
 

nurþeyma

New member
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
302
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Bizler Ömer radıyallahu anhın anlayışı ile düşünüyoruz ki Kadınlar mescide gelmemeli,Lakin Kadınlar evlerinde mahremleriyle kocası,annesi,babası,oğlu,kızı dedesi, nenesi ile veya sadece hanım kardeşleriyle cemaat yapmalıdır..
Namazdan sonra dini sohbet(Kur'an,hadis ve fıkıh) ihmal edilmemelidir,düşüncemiz budur..

Demek ki kadınları evlere hapsedip hayatın dışına itme hastalığı Hz Ömer döneminde başlamış, öyle mi?.. Buna ben inanmam, çünki,Peygamberimizden sonra VAHYE en fazla önem veren, hatta, Ebu Hureyreyi hadis naklettiği için sorgün eden, hapseden bu Büyük Sahabe, bu söylediğiniz şeye cür'et etmez, velakin, Hz Ömer ile başlatmanız bile bir gerçeği gözler önüne sermektedir.. Demek ki bu uygulamayı, Hz. Peygamber yapmamış, Ebu Bekr yapmamış, Hz Ömer'e gelince başlamış. Peki buna sebep nedir?.. Bunu da rivayet etmişler mi Hz. Ömer den.. Hatırdladığım kadarıyla Teravih namazını da Hz Ömer'e mal ederler.. Bir Sahabeye, Hz. Ömer gibi İslamın yüzakı bir sahabeye böyle uydurmalar yamamak, kime ne fayda sağlar bilemem ama.. Şunu iyi bilirim ki, bunu yapanların yarın Hz. Ömer'e verecekleri cevapları olamayacaktır..
Arkadaşlar, bu iş oyun-oynaş değildir, öyle istediğiniz alanda istediğiniz kişiyi zan altına sokmak, inanın akıl karı bir iş değildir..
Bu konuda Hz. Aişe den güzel rivayetler mevcut, okursanız, ne demek istediğimi anlarsınız sanırım..
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Demek ki kadınları evlere hapsedip hayatın dışına itme hastalığı Hz Ömer döneminde başlamış, öyle mi?.. Buna ben inanmam, çünki,Peygamberimizden sonra VAHYE en fazla önem veren, hatta, Ebu Hureyreyi hadis naklettiği için sorgün eden, hapseden bu Büyük Sahabe, bu söylediğiniz şeye cür'et etmez, velakin, Hz Ömer ile başlatmanız bile bir gerçeği gözler önüne sermektedir.. Demek ki bu uygulamayı, Hz. Peygamber yapmamış, Ebu Bekr yapmamış, Hz Ömer'e gelince başlamış. Peki buna sebep nedir?.. Bunu da rivayet etmişler mi Hz. Ömer den.. Hatırdladığım kadarıyla Teravih namazını da Hz Ömer'e mal ederler.. Bir Sahabeye, Hz. Ömer gibi İslamın yüzakı bir sahabeye böyle uydurmalar yamamak, kime ne fayda sağlar bilemem ama.. Şunu iyi bilirim ki, bunu yapanların yarın Hz. Ömer'e verecekleri cevapları olamayacaktır..
Arkadaşlar, bu iş oyun-oynaş değildir, öyle istediğiniz alanda istediğiniz kişiyi zan altına sokmak, inanın akıl karı bir iş değildir..
Bu konuda Hz. Aişe den güzel rivayetler mevcut, okursanız, ne demek istediğimi anlarsınız sanırım..

hayır o dönemden değil.. nasılki adalet denince akla Hz. ömer gelir. nasılıki ilim denince akla Hz. Ali gelir bu uygulamaya tabi olanlardan biride Hz. ömerdir... bu mantıkla yaklaşıp anlamak için çaba göstermezseniz sorarım size. Hz. ömerden önce Adalet yokmuydu? Hz. Ali den önce İlim bilen yokmuydu vardı peki bu sorduğunu uygulamak kimle başladı bakın ;

Abdullah b. Süveyd el–Ensari Radıyallahu Anh'dan rivayete göre, halası olan Ebu Humeyd es–Saidi Radıyallahu Anh'ın hanımı, Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem Efendimize gelmiş ve:"Ya Resulullah! Seninle beraber (cemaatle) namaz kılmayı seviyorum" dedi.
Bunun üzerine Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem Efendimiz şöyle buyurdular:
"Benimle beraber namaz kılmayı sevdiğini gerçekten biliyorum. Özel odanda kılacağın namaz, evinin diğer odalarında kılacağın namazdan, evinin diğer odalarındaki kılacağın namaz, evinin salonunda kılacağın namazdan, evinin salonunda kılacağın namaz, mahallenin camiinde kılacağın namazdan, mahallenin camiindeki namazın da benim mescidimde kılacağın namazdan daha faziletlidir."

Bunun üzerine o hanımefendi, emretti de kendisine, evinin en ücra ve loş yerinde bir mescit yapıldı. Allah–u Teala'ya kavuşuncaya kadar orada namaz kıldı.(İbn–i Hıbban;2217–5/595, Ahmed b. Hanbel; 26550–6/371,İbn–i Huzeyme;1689–3/92)


Said b. Cübeyr Radıyallahu Anh'dan gelen rivayete göre: Bir hanım Abdullah b. Abbas'a Cuma günü, Cuma namazını camide kılmayı sordu. :Abbas buyurdu ki
"Özel odanda kılacağın namaz, evinin diğer odalarında kılacağın namazdan, evinin odasında kılacağın namaz, evinin salonunda kılacağın namazdan, evinin salonunda kılacağın namaz, mahallenin camiinde kılacağın namazdan daha faziletlidir."(İbn–i Ebi Şeybe; Salat,220–2/277)

Ümmü Seleme Radıyallahu Anha'dan gelen rivayete göre Resulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem:
"Kadınların mescitlerinin yani kıldıkları namazların en hayırlısı, evlerinin içi, en ücra köşesi olanıdır", buyurdu
(Ahmed b. Hanbel; 26002–6/297, Beyhaki, Sünen–i Kübra; 5465–4/317; İbn–i Huzeyme, 1683-3/92)

Okuduğumuz bu hadisi şerifler gösteriyor ki; kadının en faziletli namazı, kendi evinde özel odasında kıldığı namazdır.Yani bu düşünce hz ömerle değil resulle başlamıştır. varsa sözünüz alalım birde mükkünse lütfen anlamaya çalışalım.. çaba sarfelim...
 

nurþeyma

New member
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
302
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Seyfullah Bey,
Sizi fazla tanımıyorum, henüz 5-10 günlük bir izlenimimle şunu diyebilirim ki, hedis konusunda gerçekten bilgi sahibisiniz, hemen her konu da hadis konuşturuyorsunuz çünki, bu güzel bir haslet elbette, hiç bilgisiz müslümanların müslümancılık oynadığı şu ülkede, hadis bilgisine sahip olmakta bir erdemdir..
Velakin, şurada uzlaşamadık hala..
Ben kime ibadet edeceğim..
ALLAH'A..
Nasıl, niçin ve ne şekilde..
Şimdi, bu sorunun cevabını Allah'tan mı istemeli yoksa bir yaratıktan mı?..
Bana Seyfullah emir verecek ama o emri nasıl yerine getireceğimi Nurullaha soracağım, burda bir mantık çelişkisi oluşmuyor mu?..
Eğer Allah EY İMAN EDENLER demişse ve ardından bir FARZ emri vermişse, ben bu durumda AMENNA VE SADDEKNA mı demeliyim yıksa...
Dur Ya Rabbi, bu meseleyi bir de Peygamberlere, Hadis alimlerine, şuna-buna danışayım.. mı demeliyim..
Dikkat ederseniz sanki başka şeyleri tartışıyoruz gibi bir hava var, oysa, mesele Kadınların Toplu namazlarda Mescidlere katılıp katılamayacağıdır, varsa bu konuda ilahi bir emir veya yasaklama, amenna der uyarım, yoksa, Ayetin Yap dediği bir olayı, Hadislere bakıp yapmamaya yeltenemem, Allah'tan korkarım..
Meramım budur benim, hadis tartışmalarına girmek değil..
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Nur şeyma kardeşim sizleri eve haps etmiyoruz.kabul etmiyorsanız,etmiyoruz deyin yeterlidir.Namaz ibadeti evlerdede ev ahalisiyle ve nisa cemaatlerle yapılarak cemaat oluşturmak kaynaştırmadır.Siz istiyorsanız,camilere gelin,bizim için bir sorun yoktur.
Baki selam...
 

muhammet

New member
Katılım
22 Şub 2007
Mesajlar
830
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
49
Cumanın Vücubunun Şartları

Cumanın bir kimseye farz olabilmesi için, onda şu altı şartın bulunması şarttır:

1) Erkek olmak: Bunun için cuma namazı erkeklere farzdır, kadınlara farz değildir.

2) Hürriyet: Bu bakımdan cuma namazı kölelere farz değildir. Bir sözleşmeye bağlı olarak kısmen hür olan (mükâteb gibi) kölelere farzdır.

3) İkamet: Dinî hüküm bakımından misafir (yolcu) sayılan kimselere cuma namazı farz değildir. Sefer ve misafırlik bahsine bakılsın!..

4) Sıhhat: Hasta olduğundan cuma namazına çıktığı takdirde hastalığının artmasından veya uzamasından korkan kimseye cuma namazı farz değildir. Yürümeye takatı olmayan çok yaşlı kimseler de bu hükümdedirler. Hasta bakıcısı da böyledir; eğer camiye gidince hastasının zarar göreceğinden korkuyorsa, ona da cuma farz olmaz.

5) Gözlerin sağlıklı olması: Onun için gözleri kör olanlara cuma namazı farz değildir. Böyle körleri camiye götürüp getirecek kimseleri olsa da, İmam Azam'a göre yine ona cuma farz olmaz. Fakat iki imama göre, her iki gözü görmeyen kimseyi camiye götürüp getirtecek bir adam varsa, o zaman böyle körlere de cuma farz olur.

6) Ayakların sağlıklı olması: Kötürüm veya ayakları kesilmiş olan kimselere cuma namazı farz değildir. Kendilerini yüklenecek kimseleri bulunsa da hüküm aynıdır.

Düşman korkusu, şiddetli yağmur, fazla çamur ve benzeri engeller de, cuma namazına gidilmemesini mübah kılan özürlerdendir.

Bununla beraber bu altı şartı taşımayan kimseye her ne kadar cuma namazı farz değilse de, gidip cuma namazını kılacak olsa, vaktin farzını yerine getirmiş olur. Kadınların veya amâ ve benzeri özrü olan kimselerin cuma namazını kılmaları gibi. Artık bunlar o günün öğle namazını ayrıca kılmakla yükümlü değillerdir.



Ömer Nasuhi Bilmen
 

nurþeyma

New member
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
302
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Nur şeyma kardeşim sizleri eve haps etmiyoruz.kabul etmiyorsanız,etmiyoruz deyin yeterlidir.Namaz ibadeti evlerdede ev ahalisiyle ve nisa cemaatlerle yapılarak cemaat oluşturmak kaynaştırmadır.Siz istiyorsanız,camilere gelin,bizim için bir sorun yoktur.
Baki selam...



Bu mesele kişisel değildir, isteyen istediği gibi dini yaşasın mantığı tutarsızdır, nitekim, Cuma ayetinden neden sadece erkeklerin anlaşıldığı zaten Diyanetçe ele alınan kendi sitelerindeki bir yazıda zaten kendini ele veriyor. yani, erkekegemen alim görüşlerinin etkisyle böyle bir karar alınmıştır velakin bu karar da nas'sın yeri nedir ne değildir hiç belirtilmemiştir, böyle olunca, dirayetli kadın alimlerince ele alınarak bu konu tekrar ele alınmalıdır, tekrar söylüyorum, tarafgirlik mantığı ile din ele alınmaz, alınırsa, böyle içinden çıkılmaz hal alır, çözüm için inen bir dini, çözümsülzlüğe mahkum etmek mantıksızlık olur..


İşte diyanetçe ele alınan bu konu ile ilgili bilgiler..

Kimi dilciler erkeklere yönelik hitabın içerisine kadınların girmediğini, kimileri de girdiğini söylemişlerdir. Dilcilerin bu farklı iki kanaati, usulcülerin, o tür âyetlerin, yani erkeklere yönelik hitap içeren âyetlerin anlaşılmasında ister istemez etkili olmuştur. Kimi usulcüler, erkeklere yönelik hitabın içerisine kadınların dahil olmadığı yönündeki anlayışı kabul etmişler ve âyetleri bu doğrultuda anlamlandırıp, onlardan hüküm çıkarmışlardır. Bu anlayışa göre, erkeklere yönelik hitabın içerisine kadınlar dil kuralları gereği, girmezler. Fakat bazı dil dışı karîneler sebebiyle, erkeklere yönelik hitaba kadınlar da dahil olur. Bu dil dışı karînelerin başında, getirilen hükmün anlamı ve mahiyeti ile bu hükmün içerik bakımından erkek-kadın farkı dikkate alınacak türden olup olmadığı gelmektedir. Bu farklılık, tabii ki bir cinsiyet ayırımından değil, aksine fizikî yapı ile toplumsal statü ve buna bağlı olarak haklar ve sorumluluklar dengesinden kaynaklanan bir farklılıktır.
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Aziz kardeşim.Biz Kur'an ve sünnet ile iktifa ettik inşaallah.Siz farkılı yorum getirin,getirmeyin,hattımız kapalı,olur,biiznillah.
Alllaha emanet kalın.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
Seyfullah Bey,
Sizi fazla tanımıyorum, henüz 5-10 günlük bir izlenimimle şunu diyebilirim ki, hadis konusunda gerçekten bilgi sahibisiniz, hemen her konu da hadis konuşturuyorsunuz çünkü, bu güzel bir haslet elbette, hiç bilgisiz müslümanların müslümancılık oynadığı şu ülkede, hadis bilgisine sahip olmakta bir erdemdir..

Allah razı olsun inşallah bir nebze biliyoruzdur...

Velakin, şurada uzlaşamadık hala..
Ben kime ibadet edeceğim..
ALLAH'A..
Nasıl, niçin ve ne şekilde..
Şimdi, bu sorunun cevabını Allah'tan mı istemeli yoksa bir yaratıktan mı?..
Ben Allahtan istedim kurana baktım orda tabiri caizse bu sorunun cevabına;
Bakınız resulun hayatına ibaresini gördüm...


Bana Seyfullah emir verecek ama o emri nasıl yerine getireceğimi Nurullaha soracağım, burda bir mantık çelişkisi oluşmuyor mu?..
şayet emir nurullah ile yolladıysam, ve emirlerim arasında nurallahı öğretmesi için yolladım diyorsam, emirde adam öldür dediysem, adamın adı vermediysem seninle benim aramda yanlız nurullah bağı varsa ve nurullah nefsinden konuşma diyorsam o ben nedersem onu söyler diyorsam sen kağıtta göremediğini nurullaha değilde kime sorucaksın? bunda çelişki nerde?

Eğer Allah EY İMAN EDENLER demişse ve ardından bir FARZ emri vermişse, ben bu durumda AMENNA VE SADDEKNA mı demeliyim yıksa...
Dur Ya Rabbi, bu meseleyi bir de Peygamberlere, Hadis alimlerine, şuna-buna danışayım.. mı demeliyim..
amenna ve seddekna diyemezsin. bir emir geldiğinde. çünkü emir geldiğinde anca amenna dersin yani iman ettim kabul ettim. seddekna diyemezsin yani itaat ettim diyemezsin. çünkü ortada nasıl olduğuna dair açıklama yok uygulayamazsın. bu sebeple itaat ettim diyemezsin.. amenna dersin işittim sonra hikmetini resuldne öğrenir ve tatbik edersin sonrada seddekna dersin..


Dikkat ederseniz sanki başka şeyleri tartışıyoruz gibi bir hava var, oysa, mesele Kadınların Toplu namazlarda Mescidlere katılıp katılamayacağıdır, varsa bu konuda ilahi bir emir veya yasaklama, amenna der uyarım, yoksa, Ayetin Yap dediği bir olayı, Hadislere bakıp yapmamaya yeltenemem, Allah'tan korkarım..
Meramım budur benim, hadis tartışmalarına girmek değil..

şimdi şunu söyliyelim.. hadis dediğimiz şey allahın elçisinin sarfettiği sözlerdir.. ki buna inanmamak mümkün değil, mesela resul kalkıcak dicekki Allah namaz kılın diyor onu şu şekilde kılmalısınız dese buna neden innamıyalım şayet yalan söylciek olsa söylediği ayetlerede inanmazdım. yani teslimolucaksam bir kişiye tam teslim olurum kişi ya yalan söylüyordur yada doğru bazen yalan bazen dorğu söyliyemez. yani resule sen sus bana kuran yeter denmesi akıl ve mantığın getirisi olamaz. sorarım kuranı en iyi resulmu anlar yoksa bizlermi? madem o anlıyor ozaman onun taklit etmek en mantıklı iştir... sözlerini öğütlerini dinlemek en mantıklı iştir çünkü ayette o sizin için en ahsen örnektir diyor...
 

nurþeyma

New member
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
302
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
İşte herkes Kur-an'ı kendi aklına göre yorumlayıp tatbik ettiğinde böyle kendi aklına göre namaz kılmak istiyen çıkabiliyor.

Dinde Şahsi Görüş Olmaz

Bu ne şimdi kardeşim, anlayamadım,
Herkes kendi aklıyla yorumlarlsa.. Peki, kimin aklıyla yorumlayacaktım, akıl mı kiralayım yoksa, ya da Allah bu aklı süs için mi verdi bize, şu ilmi bir hareket tarzı mıdır yani, inanın üzüldüm adınıza, aklı kirada olanın ben akıllıyım deme şansı yoktur..
 

Emir Hattab

New member
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
729
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Filistinden Lübnandan...
Web sitesi
www.google.com.tr
Bu ne şimdi kardeşim, anlayamadım,
Herkes kendi aklıyla yorumlarlsa.. Peki, kimin aklıyla yorumlayacaktım, akıl mı kiralayım yoksa, ya da Allah bu aklı süs için mi verdi bize, şu ilmi bir hareket tarzı mıdır yani, inanın üzüldüm adınıza, aklı kirada olanın ben akıllıyım deme şansı yoktur..
O zaman kendini ulema zanneden herkes'e göre yorumlanmış Kuran çıksın. O zaman bizim dinimizin şuanki Hrıstiyanlıktan farkı kalırmıydı? Daha öncede seyfullah kardeşimin yazdığı gibi Peygamberlik niçin gönderilmiş?



"Dinî hükümleri kendi aklıyla anlamak ve aklı ona rehber etmek isteyen, Peygamberliğe inanmamış olur. Onunla konuşmak akıl işi değildir." (İmâm-ı Rabbânî Rahmetullahi aleyh)
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
O zaman kendini ulema zanneden herkes'e göre yorumlanmış Kuran çıksın. O zaman bizim dinimizin şuanki Hrıstiyanlıktan farkı kalırmıydı? Daha öncede seyfullah kardeşimin yazdığı gibi Peygamberlik niçin gönderilmiş?



"Dinî hükümleri kendi aklıyla anlamak ve aklı ona rehber etmek isteyen, Peygamberliğe inanmamış olur. Onunla konuşmak akıl işi değildir." (İmâm-ı Rabbânî Rahmetullahi aleyh)



Bugünün tartışmasını Cuma Namazı oluşturmuş belli,
Meseleyi baştan aşağıya okuduktan sonra genişbir yorum yapacağım ama, üstteki yazıya birşeyler yazmam gerek.
Bak kardeş, bunu defalarca söyledim bir kez daha söyleyim,
Diyelim bir Ulusal TV miz mevcut, dört dörtlük bir verici kurduk, eğer o ülkede milyarlarca tv olsa ve alıcıları doğru ayarlanırsa, hiç korkma, hepsi aynı görüntüyü verir, anlayacağınız, alıcılarınızı doğru ayarlamakta bütün sır, şu insanlığın alıcılarını gerçekten doğru yöne çevirin, net görüntüye ve sese siz bile şaşıracaksınız, sonuçta, daha mezhepler yokken Kur'an ile muhatap olan tüm sahabiler ne hitmetse farklı dinler oluşturmamış, herkes her ayetten aynı manayı çıkarmıştır.. Derseniz ki, biz aklımıza güvenmiyoruz, bu sizin sıkıntınız, bırakın hiç olmazsa aklına güvenenler vahyi kuşansın, değil mi?..

Binlerce Mezhep ve her mezhebin farklı farklı ictihadları, farklı farklı bakış açısı, mezhep kavgalarında verilen onca canlar, tekfirler, mühürlemeler, damgalar İslam'ın başını dik tuttu da, Kur'anı gerçekten anlamaya çalışanlar mı yıktı, el insaf kardeş, el insaf..

Rabbaninin sözü olarak verdiğiniz söze gelince..
Her ne kadar bu adamlara kızsamda, olur ya islama küçükte olsa katkı sağlamıştır diye, hüsnü zan beslemek istiyorum, amma, bu tip sözlerini okuyunca inanın üzülüyor, yıkılıyorum, eğer gerçekten yukarıdaki söz Rabbaniye aitse.. Sadece yazık.. diyorum.. yazık...
 

Emir Hattab

New member
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
729
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
Filistinden Lübnandan...
Web sitesi
www.google.com.tr
Bugünün tartışmasını Cuma Namazı oluşturmuş belli,
Meseleyi baştan aşağıya okuduktan sonra genişbir yorum yapacağım ama, üstteki yazıya birşeyler yazmam gerek.
Bak kardeş, bunu defalarca söyledim bir kez daha söyleyim,
Diyelim bir Ulusal TV miz mevcut, dört dörtlük bir verici kurduk, eğer o ülkede milyarlarca tv olsa ve alıcıları doğru ayarlanırsa, hiç korkma, hepsi aynı görüntüyü verir, anlayacağınız, alıcılarınızı doğru ayarlamakta bütün sır, şu insanlığın alıcılarını gerçekten doğru yöne çevirin, net görüntüye ve sese siz bile şaşıracaksınız, sonuçta, daha mezhepler yokken Kur'an ile muhatap olan tüm sahabiler ne hitmetse farklı dinler oluşturmamış, herkes her ayetten aynı manayı çıkarmıştır.. Derseniz ki, biz aklımıza güvenmiyoruz, bu sizin sıkıntınız, bırakın hiç olmazsa aklına güvenenler vahyi kuşansın, değil mi?..

Binlerce Mezhep ve her mezhebin farklı farklı ictihadları, farklı farklı bakış açısı, mezhep kavgalarında verilen onca canlar, tekfirler, mühürlemeler, damgalar İslam'ın başını dik tuttu da, Kur'anı gerçekten anlamaya çalışanlar mı yıktı, el insaf kardeş, el insaf..

Rabbaninin sözü olarak verdiğiniz söze gelince..
Her ne kadar bu adamlara kızsamda, olur ya islama küçükte olsa katkı sağlamıştır diye, hüsnü zan beslemek istiyorum, amma, bu tip sözlerini okuyunca inanın üzülüyor, yıkılıyorum, eğer gerçekten yukarıdaki söz Rabbaniye aitse.. Sadece yazık.. diyorum.. yazık...

Efendim sizin yazınızdaki mevzu bahis olan sahabiler onlarki geceleri sabaha kadar namaz kılarak ayakları su topluyan nefsi teskiyelerini yapmış zatlar siz onlarla kendi seviyenizi birmi tutuyorsunuz?

Ayrıca 4 tane HAK Mezhep vardır Malesef günümüzde sadece 4 tane doğru yolda mezhep kaldı bu 4 mezhepin de hiç biri birbirinden farklı değildir bunlarda kişilerin ihtiyacına göre çıkmıştır mesela önemli bir miktarda su kaybeden bir hastaya su içmesi vacipdir şartdır. Yeni ameliyatdan çıkmış birisine zehir gibi zararlıdır. Diğer bir hastaya kısmen zararlıdır. Diğer bir hastaya zararsızdır menfaat veririr. Diğer birisine ne zarardır nede menfaatdir işte burda hak taaddüt etti birden fazla oldu hepside Hak dır Su yalnız ilaçtır yalnız vacip dir başka hükmü yoktur denilebilir mi?
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Kur an da pek çok ayet
" Ya eyyuhellezi ne amenu " diye başlar.

Manası ey iman edenler demektir.

Şimdi sorarım size melekler Allah a iman etmiş midir?

O halde Cum a namazın melekler üzerinde ki hükmü nedir?
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Kur an da pek çok ayet
" Ya eyyuhellezi ne amenu " diye başlar.

Manası ey iman edenler demektir.

Şimdi sorarım size melekler Allah a iman etmiş midir?

O halde Cum a namazın melekler üzerinde ki hükmü nedir?


Bu soruyu sormadan önce, EY İMAN EDENLER diye başlayan bir melek ayeti sunmalıydın kardeş,
Melekler hani iradesiz ve sadece verilen emri yapan ve iman dışına çıkamayan varlıklardı, zaten böyleyse, robotvari bir yaratığa EY İMAN EDENLER hitabı uyumlumudur, bir hitap varsa, ardından emir ve nehy gelecektir değil mi?.. Var mı Meleklere indirilmiş emir veya nehy ayeti.. varsa eğer yazın öyle devam edelim...
 
Üst Alt