Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

İslamdaki bölünmenin başlangıcı matüradi ve eşari

m_orelyo

New member
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
117
Konum
Kadýköy
Web sitesi
www.fenerbahce.org
14 asırlık islam tarihinin son 12 asrı alimlerin sayesinde önce iman kavgaları başlamış.matüridücüler ve eşariciler olarak kamplara ayrılmış oda yetmemiş.mezhepler çıkmış bu sefer muameletta fıkıhta uygulamalarda kavgalar başlamış.Fikir ayrılıkları, inatlaşmalar,Benim dediğim doğruduru ispatlama yarışları bazen kan ve gözyaşları ile sonuçlanmış. Peki bunlar neye kime hizmet etmişler?

mezhepler ihtiyaçtan dolayı insanlara kolaylık sağlamak için ortaya çıkmışlardır...
buda Allah'ın bir hikmeti bence
savaşların sebebini mezheplerde değil iktidar mücadelesinde aramalı...
 

akell

New member
Katılım
14 Eki 2007
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
sevgili kardeşim 73 fırka hadisi ehli sünneti işaret etmez
bu hadis kesretten kinaye bir hadistir
ehli sünnet vel cemaat kavramı emeviler dönemine
ait bir kavramdır
hadisi bu şekilde yorunlamanız
biraz zorlamadır
 

akell

New member
Katılım
14 Eki 2007
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Şimdi İslamdaki ayrılıkların suçunu Mezheblerde ve Maturudi ve Eşari hazeratında görenlere cevap verelim.

Bakın bakalım yukarda 73 fırkanın adı var. Kaç tanesi Ehl-i Sünnet ve'l cemaat içinde dahildir. Kaç tanesi amelde Ehl-i Sünnet içinde dahil olan dört hak mezheb ile amel ediyor. Kaç tanesi Maturudi hazretlerinin itikadi beyanlarını kabul etmiş.

Biri hariç hepsi farklıdır.

Diyelim ki, Ehl-i Sünnet ve'l cemaat batıl olsun.

Geriye 72 kalıyor. Bunların hiç birisi Ehl-i Sünnet ve'l cemaat itikadını kabul etmiyor. Çendan Hariciler özellikle Selefiler "ehl-i sünnetiz" deselerde itikaden çok farklılar. Hali ile Ehl-i Sünnet ve'l cemaatten ayrılmışlardır.

Şimdi tariha bir bakalım. Hangi fırka sonra çıkmış.

Cebriye; Emevi zamanında çıkmış. Emeviler resmi ideoloji olarak kabul etmiş. Mutezile onlara tepki olarak çıkmış.

Şia Kerbele'dan sonra ayrılmış Hz. Aliye haksızlık yapıldı, diyerek itikatlarını dahi değiştirmişler. Haricilerde Şia'ya tepki olarak çıkmış.

İşte bu ayrılıkların hepsi tek bir fırkadan kopmadır. Yani, Sahabe, Tabii, Tebe-i tabiin, selef-i salihin hepis sünnet üzere iken diğerleri ayırılıyor.

Diyelim ki Ehl-i sünnet vel'cemaati yanlıştı ayrılmak mı lazımdı? Hadi Ehl-i sünnet Hz. Ali'ye zulm etti. Bunun sorumlularını cezalandırmak varken itikadını ne diye değiştiriyorsun. Vahabi, şiaya tepki için çıktı, ne diye Allah yukarda diyorsun.

Hadi Cebriye ehl-i sünnete tepki için çıktı; ne diye "insan fiilinde mecburdur" diyerek sapık bir fırka kuruyorsun. Hadi cebriye hatalı idi Mutezile fiili kula vererek onu bir nevi ilah yapmasının luzumu ne idi?

vesaire vesaire

Söyleyin bana bu ayrılıkların neresinde Hanifi, Şafi, Maturudi, Eşari var.

72 fırkanın mı suçu fazladır bir fırkanın mı?

Hadi Ehl-i sünnette suçlu olsun. ne diye sadece bu fırka eleştiriliyor. Bölünmenin zaralarından dem vuranların buraya şia vahabi ve mutezile bölücü yazılar yazdığı zamanlar teşekkür etmesine ne denir.

Yani siz diyorsunuz ki ehl-i sünnet olmasın bölünme biter. İyi ama geriye 72 fırka kalıyor. Eğer gerçekten endişenizdeki niyetiniz islamın bölünmesi ise diğer fıkralarla da mücadele edin. Onlar daha çoklar ve sonradan çıkmışlar. Samimiyetinizi o zaman ıspat edersiniz.

Selametle

bu ifadeler
size ait heralde

73 fırka yorumu yanılmıyorsam
 

akell

New member
Katılım
14 Eki 2007
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
alıntı tevhide çagrı

"lütfen komik olmayın Peygamberimiz S.A.S mezhepler haktır diye nasıl söylesin? nasıl inanabiliyorsunuz? böyle saçmalıklara Allah aşkına Peygamberimiz handi zaman diliminde yaşadı? mezhepler hangi zamanda çıktı? Peygamberimizden 200 sene sonra mezheper çıktı.Peygamberimiz ve ondan sonra 4 halife asla mezheplere izin vermezlerdi. Hadislere bile izin vermezken dinin bozulmaması için ellerinden geleni yapmışlar Allah onlardan razı olsun."


bilmediginiz konular hakkında konşmayınız lütfen en azından imam malik gibi

bilmiyorum cevabını vermekten de korkmayın

bu sizi cahil yapmaz

bilakis bilginin sultanı yapar

zira

bilmediklerinin farkında olan

ve bunu açıklayabilen

bilgini sultanıdır.

şu bilgisayar peygamberimiz zamanında da yoktu

acaba bu şekilde konuşmalarımızı 4 halife duysa ne yapardı

sizce?
 

yelken06500

New member
Katılım
12 Eyl 2007
Mesajlar
772
Tepkime puanı
131
Puanları
0
Konum
istanbul
evet mezhepler peygamber sas zamanında çıkmamıştır...hadis, fıkıh ve sünnet de o zaman o zaman oluşmuş ilimler değildi.ama mezheplere yönelik düşüncelerini(s.a.s)in şu hadisten yorumlayabiliriz...ashabım gökyüzündeki yıldızlar gibidir...

4 hak mezhebinde uygulamaları ashaptan aktarılan bilgiler üzerinedir...
 

yelken06500

New member
Katılım
12 Eyl 2007
Mesajlar
772
Tepkime puanı
131
Puanları
0
Konum
istanbul
sevgili akell eminmisin 200 yıl sonra mezheplerin ortaya çıktığına!

''Peygamberimizden 200 sene sonra mezheper çıktı.''
 

tevhideçaðrý

New member
Katılım
15 Eki 2007
Mesajlar
177
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Yaş
52
kardeş mezhep imamlarının doğum günlerine bak Peygamberimizden ve 4 halifeden sonra yaşamışlar.imam buhari ve imam müslüm de öyle


4 HALİFENİN HADİSLERE KARŞI TAVRI

Kuran’ın dışında başka kaynakları da dinin kaynağı ilan edenlere, Kuran’ı tek başına yetersiz görenlere, Kuran’la beraber uydurmalarla dolu hadis kitaplarından da dini anlamaya çalışanların kabulüne göre İslam’ın en mutlu dönemi önce Peygamberimiz’in zamanı, sonra ise 4 Halife dönemidir. Fakat ne yazık ki bu halifelerin üstünlüğünü kabul edenlerin uygulamaları 4 Halife ile de çelişmiştir. Daha evvel 4. Bölüm’de Peygamberimiz’in hadisleri yazdırmadığını gördük. 4 Halife de, bırakın hadis yazdırmayı, kişilerin hadis nakletmelerini engellemeye çalışmışlar ve Kuran dışında başka kaynak oluşmamasının mücadelesini vermişlerdir. üstelik bu mücadeleyi Peygamber’in vefatından sonraki ilk yıllarda vermişlerdir. Yani uydurmaların çok daha az olduğu bir dönemde. Oysa isteselerdi Peygamber’in en azından birkaç yüz veya birkaç bin hadisini toplayıp bir kitap yapabilirlerdi. Hem de Peygamber’i gören ve çok yakın olan 4 Halife eminiz ki çok az yanlışla böyle bir hadis kitabını oluşturabilirlerdi.
Bu bölümde izah etmek istediğimiz ; doğru olsa bile Kuran dışında başka dini kaynak oluşturmamanın en güzel örneğinin, Peygamber’den sonra 4 Halife döneminde görüldüğüdür. Onlar doğru olan hadisleri bile toplamadılar, insanların Kuran dışına taşmasını önlemeye çalıştılar. Oysa ünlü hadisçi Darekutni’nin ifadesine göre: “Yalan hadisler arasında sağlam hadis, siyah öküzün derisindeki tek tük beyaz kıl kadardır.” Gün gelmiş yalan hadislerin çokluğu doğru olan hadisleri geçmiş ve siyasi, maddi, manevi menfaatlerin baş gösterdiği devirde, bugünün en ünlü hadis kitapları yazılmıştır. Oysa 4 Halife kendi gözetimleri de mümkünken bırakın tek hadis yazmayı, kimseye tek hadis bile yazdırmamış, hadis naklini de kötü görmüşlerdir. üstelik doğruların yalanlardan fazla olduğu, kendilerinin ise hakem olabileceği bir ortamda. Şimdi birileri kalkıyor 4 Halife aşağı, 4 Halife yukarı onları öve öve bitiremiyor; ama Kuran’ı dinin tek kaynağı kılmak için onların bu tavırlarını uygulamaya gelince, sanki böyle bir olay olmamış, sanki kendi kaynakları bile bu gerçekleri kabul etmiyormuş gibi, tarihin bu olaylarını görmezden geliyorlar.
Gelin Hz. Ebubekir’den başlayarak sırasıyla 4 halifenin hadis toplamaya ve nakline karşı tavrını geleneksel İslamcıların da kabul ettiği kaynaklardan alıntılar yaparak görelim:
Ebubekir Peygamberimiz’in vefatından sonra halkı toplamış ve onlara şöyle demiştir: “Sizler Allah’ın elçisinden farklı hadisler naklediyorsunuz. Bu durumda sizden sonrakiler daha büyük anlaşmazlıklara düşecektir. Allah’ın elçisinden hiçbir hadis nakletmeyin. Sizden hadis nakletmenizi isteyenlere deyiniz ki: İşte Allah’ın Kitabı aramızda, onun helalini helal kılın, haramını haram görün.”
Zehebi, Tezkiratul Huffaz 1/3, Buhari 1.cilt
Görüldüğü gibi ilk halife Hz. Ebubekir, Kuran dışında başka bir kaynak ortaya çıkmamasının reçetesini şöyle yazmıştır: “Hiçbir hadis nakletmeyin.” Dikkat edin; “Şu kadar şahit olursa, şu şu haller de olursa, doğru hadisi toplayın, yalanı şöyle atın, geriye doğrusu kalsın...” diye tarifler yapmamış, kestirme şekilde hadis nakil edilmemesini istemiştir. Hz. Ebubekir döneminde yaşayanların çoğunun Peygamber’i görenler olduğunu, Peygamber’in birçok sözünün en taze dönemi olduğunu düşünürsek, Hz. Ebubekir’in bu konudaki tavrı daha da anlamlı olur. Hz. Ömer’in bu konudaki tavrı aynı Hz. Ebubekir gibidir, hatta diyebiliriz ki Hz. Ömer bu konuda Hz. Ebubekir’den çok daha sert de davranmıştır.
__________________
 

m_orelyo

New member
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
117
Konum
Kadýköy
Web sitesi
www.fenerbahce.org
Görüldüğü gibi ilk halife Hz. Ebubekir, Kuran dışında başka bir kaynak ortaya çıkmamasının reçetesini şöyle yazmıştır: “Hiçbir hadis nakletmeyin.” Dikkat edin; “Şu kadar şahit olursa, şu şu haller de olursa, doğru hadisi toplayın, yalanı şöyle atın, geriye doğrusu kalsın...” diye tarifler yapmamış, kestirme şekilde hadis nakil edilmemesini istemiştir. Hz. Ebubekir döneminde yaşayanların çoğunun Peygamber’i görenler olduğunu, Peygamber’in birçok sözünün en taze dönemi olduğunu düşünürsek, Hz. Ebubekir’in bu konudaki tavrı daha da anlamlı olur. Hz. Ömer’in bu konudaki tavrı aynı Hz. Ebubekir gibidir, hatta diyebiliriz ki Hz. Ömer bu konuda Hz. Ebubekir’den çok daha sert de davranmıştır.

Madem yaşayışta resullah örnek alınmayacaktı o halde sahabe onu neden örnek alma ihtiyacı duydu?
Neden sahabe Onun(s.av) abdest suyunu havada yakalıyordu? Kılı kırk yararcasına Ona benzemeye çalışıyorlardı?...

Bu tip sözler Kur'anı nefsine uydurmaya çalışanların sözleri ve peygamberimizi gözardı eden şiiler tarafından üretilmesi muhtemel...

Kur'anı kendilerine uyduracaklar ama gelgör ki sünnet onlara engel oluyor ...
ah so... ne yazık
 

tevhideçaðrý

New member
Katılım
15 Eki 2007
Mesajlar
177
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Yaş
52
Kuranı uydurmaya kimsenin gücü yetmez sen rahat ol.Kuranda manası açık ayetlerde bellidir,manası kapalı ayetlerde bellidir.Ve müteşabih ayetleri yorumlayabilecek kişilerde bellidir.Dini koruyacağım diye uydurma hadisleri savunma sahih hadislere kimsenin birşey dediği yok

ALİ İMRAN7
O (Allah) ki; Kitab'ı, sana O indirdi. O'ndan bir kısmı muhkem (mânâsı açık, yorum götürmez, şüphe kabul etmez) âyetlerdir ki; bunlar, (Levhi Mahfuz'daki) ümmülkitapta (yer alan açık ve kesin âyetler)dir. Diğerleri ise müteşabih (mânâsı kapalı, açıklama isteyen) âyetlerdir. Kalplerinde eğrilik (ve döneklik) bulunanlar, fitne çıkarmak ve (kendi yararına uygun) tevîlde (yorumda) bulunmak istedikleri için o (Kitab')ın müteşabih olan kısmına uyarlar. Halbuki onların tevîlini, kimse bilmez ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olan rasihun (rüsuh sahipleri) ise derler ki: “O'na îmân ettik, hepsi de Rabbimiz katından (indirilme)dir.” Bunu kimse tezekkür edemez ancak ulûl'elbab tezekkür edebilir.
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
İslam'daki bölünmein başlangıcına, İmam Maturidi ve İmam Eşari gibi alimleri koyarsanız, büyük bir yanılgıya düşersiniz, ayağınız kaymış, şeytan sırıtmaktadır...
İslam'daki bölünmenin başlangıcı İnsan'dır...
İnsan'ı tanımak ise Kuran ile mümkündür...
Kuran ile mümkün olmayan hiç bir şey yoktur...
Şeytan'ı tanırsınız...
Sonra şeytan ve nefs-i emmarenin nasıl el ele verdiğini görürsünüz...
Bir de cehalet ortak oldu mu, dokunmayın bölünmenin keyfiyetine...
 

m_orelyo

New member
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
117
Konum
Kadýköy
Web sitesi
www.fenerbahce.org
Kuranı uydurmaya kimsenin gücü yetmez sen rahat ol.Kuranda manası açık ayetlerde bellidir,manası kapalı ayetlerde bellidir.Ve müteşabih ayetleri yorumlayabilecek kişilerde bellidir.Dini koruyacağım diye uydurma hadisleri savunma sahih hadislere kimsenin birşey dediği yok

Uydurma hadisleri savunan yok.

alıntı yaptığınız yazı uydurma hadisleri bahane ederek sahih hadisleri de yok saymayı,güvensizlik oluşturmayı hedefliyordu...

Başlığında hayır yok bi kere:

"4 HALİFENİN HADİSLERE KARŞI TAVRI"

Nedense Efendimizle(s.av) Kur'an arasında tercih yapmaya zorladığına göre
O yazıyı yazanın Allah bilir İran'a da derin bir muhabbeti de vardır...:confused:
 

m_orelyo

New member
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
117
Konum
Kadýköy
Web sitesi
www.fenerbahce.org
tevhideçağrı'nın alıntıladığı
"4 HALİFENİN HADİSLERE KARŞI TAVRI" yazının kaynağını baktım...
Tahmin ettiğim gibi feceat...
İslam'da örtünme,tesettür yoktur.Arap kıyafetidir onlar.Kur'an'a bakın isterseniz filan gibi bir sürü zırva...

Hadislere neden karşı oldukları anlaşıldı...

Dediğim gibi ne yazık ki sünnet onlara engel oluyor
mezhep imamlarımız onlara engel oluyor...
İstedikleri gibi tahrif edemiyorlar
 

tevhideçaðrý

New member
Katılım
15 Eki 2007
Mesajlar
177
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Yaş
52
iftirayı bırak bu yazıda örtünmeyle ne alakası var? iranla ne alakası var? sünnet le ne alakası var? yazıyı okumadan hüküm vermeyi bırak

4 HALİFENİN HADİSLERE KARŞI TAVRI

Kuran’ın dışında başka kaynakları da dinin kaynağı ilan edenlere, Kuran’ı tek başına yetersiz görenlere, Kuran’la beraber uydurmalarla dolu hadis kitaplarından da dini anlamaya çalışanların kabulüne göre İslam’ın en mutlu dönemi önce Peygamberimiz’in zamanı, sonra ise 4 Halife dönemidir. Fakat ne yazık ki bu halifelerin üstünlüğünü kabul edenlerin uygulamaları 4 Halife ile de çelişmiştir. Daha evvel 4. Bölüm’de Peygamberimiz’in hadisleri yazdırmadığını gördük. 4 Halife de, bırakın hadis yazdırmayı, kişilerin hadis nakletmelerini engellemeye çalışmışlar ve Kuran dışında başka kaynak oluşmamasının mücadelesini vermişlerdir. üstelik bu mücadeleyi Peygamber’in vefatından sonraki ilk yıllarda vermişlerdir. Yani uydurmaların çok daha az olduğu bir dönemde. Oysa isteselerdi Peygamber’in en azından birkaç yüz veya birkaç bin hadisini toplayıp bir kitap yapabilirlerdi. Hem de Peygamber’i gören ve çok yakın olan 4 Halife eminiz ki çok az yanlışla böyle bir hadis kitabını oluşturabilirlerdi.
Bu bölümde izah etmek istediğimiz ; doğru olsa bile Kuran dışında başka dini kaynak oluşturmamanın en güzel örneğinin, Peygamber’den sonra 4 Halife döneminde görüldüğüdür. Onlar doğru olan hadisleri bile toplamadılar, insanların Kuran dışına taşmasını önlemeye çalıştılar. Oysa ünlü hadisçi Darekutni’nin ifadesine göre: “Yalan hadisler arasında sağlam hadis, siyah öküzün derisindeki tek tük beyaz kıl kadardır.” Gün gelmiş yalan hadislerin çokluğu doğru olan hadisleri geçmiş ve siyasi, maddi, manevi menfaatlerin baş gösterdiği devirde, bugünün en ünlü hadis kitapları yazılmıştır. Oysa 4 Halife kendi gözetimleri de mümkünken bırakın tek hadis yazmayı, kimseye tek hadis bile yazdırmamış, hadis naklini de kötü görmüşlerdir. üstelik doğruların yalanlardan fazla olduğu, kendilerinin ise hakem olabileceği bir ortamda. Şimdi birileri kalkıyor 4 Halife aşağı, 4 Halife yukarı onları öve öve bitiremiyor; ama Kuran’ı dinin tek kaynağı kılmak için onların bu tavırlarını uygulamaya gelince, sanki böyle bir olay olmamış, sanki kendi kaynakları bile bu gerçekleri kabul etmiyormuş gibi, tarihin bu olaylarını görmezden geliyorlar.
Gelin Hz. Ebubekir’den başlayarak sırasıyla 4 halifenin hadis toplamaya ve nakline karşı tavrını geleneksel İslamcıların da kabul ettiği kaynaklardan alıntılar yaparak görelim:
Ebubekir Peygamberimiz’in vefatından sonra halkı toplamış ve onlara şöyle demiştir: “Sizler Allah’ın elçisinden farklı hadisler naklediyorsunuz. Bu durumda sizden sonrakiler daha büyük anlaşmazlıklara düşecektir. Allah’ın elçisinden hiçbir hadis nakletmeyin. Sizden hadis nakletmenizi isteyenlere deyiniz ki: İşte Allah’ın Kitabı aramızda, onun helalini helal kılın, haramını haram görün.”
Zehebi, Tezkiratul Huffaz 1/3, Buhari 1.cilt
Görüldüğü gibi ilk halife Hz. Ebubekir, Kuran dışında başka bir kaynak ortaya çıkmamasının reçetesini şöyle yazmıştır: “Hiçbir hadis nakletmeyin.” Dikkat edin; “Şu kadar şahit olursa, şu şu haller de olursa, doğru hadisi toplayın, yalanı şöyle atın, geriye doğrusu kalsın...” diye tarifler yapmamış, kestirme şekilde hadis nakil edilmemesini istemiştir. Hz. Ebubekir döneminde yaşayanların çoğunun Peygamber’i görenler olduğunu, Peygamber’in birçok sözünün en taze dönemi olduğunu düşünürsek, Hz. Ebubekir’in bu konudaki tavrı daha da anlamlı olur. Hz. Ömer’in bu konudaki tavrı aynı Hz. Ebubekir gibidir, hatta diyebiliriz ki Hz. Ömer bu konuda Hz. Ebubekir’den çok daha sert de davranmıştır.
 

tevhideçaðrý

New member
Katılım
15 Eki 2007
Mesajlar
177
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Yaş
52
okumak ayrı şey, göz gezdirmek ayrı şey,idrak etmek ayrı şey,okumuş gibi yapıp alakasız yorum yapmak ayrı şey. bilmem anlatabildim mi?
 
T

Tanyeri

Guest
Okumadığımı nerden çıkardın tevhideçağrı, bak dikkat et zanda bulunuyorsun.
 

tevhideçaðrý

New member
Katılım
15 Eki 2007
Mesajlar
177
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Yaş
52
lütfen üzerine alınma orelyoyu kastetmiştim . Muhtemelen imanım gider korkusu ile yazıyı okumuyor bile sadece savunma içgüdüsü ile saldırıya geçiyor.Okuyup anlamaya çalışsa mesele kalmayacak
 

m_orelyo

New member
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
117
Konum
Kadýköy
Web sitesi
www.fenerbahce.org
lütfen üzerine alınma orelyoyu kastetmiştim . Muhtemelen imanım gider korkusu ile yazıyı okumuyor bile sadece savunma içgüdüsü ile saldırıya geçiyor.Okuyup anlamaya çalışsa mesele kalmayacak


"4 HALİFENİN HADİSLERE KARŞI TAVRI"

konu başlığın bu...
İçeriği de başlığı gibi hadislere karşı...

Yazını alıntı yaptığın site de tesettürü de geleneksel arap kıyafeti olarak değerlendiriyor.

O siteyi alıntı yapacak kadar muteber bulduğuna göre,
hadislere ve tesettüre karşısın mısın acaba?...
 

m_orelyo

New member
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
117
Konum
Kadýköy
Web sitesi
www.fenerbahce.org
lütfen üzerine alınma orelyoyu kastetmiştim . Muhtemelen imanım gider korkusu ile yazıyı okumuyor bile sadece savunma içgüdüsü ile saldırıya geçiyor.Okuyup anlamaya çalışsa mesele kalmayacak

Hem okudum hem yazdım. :3_3_5v:
Kimin sünnete kimin tesettüre karşı olduğunu gayet iyi anladım teşekkür ederim.. :4_12_11:
 

tevhideçaðrý

New member
Katılım
15 Eki 2007
Mesajlar
177
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Yaş
52
ben bu yazıyı biryeden alıntılamadım. çünkü ben öyle zannetiğin gibi forum forum gezecek vaktim yok işim gücüm var bakmakla yükümlü olduğum kimseler var ayrıca türbana karşı olduğumu falan saçmalamışsın çok komik bir iddia çünkü annem ve karım türbanlı bilmem anlatabildimmi?
 
Üst Alt