Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Harvard 'a Göre Şeriat.....

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara


HARVARD'A GÖRE ŞERİAT

ABD’nin önde gelen gazetesi New York Times, bundan iki ay kadar önce İslam hukuku hakkında çok uzun, kapsamlı ve önemli bir makale yayınladı.

`Şeriat, Hukuk Devleti Anlamına mı Geliyor?` (Does Shariah Mean The Rule of Law?) başlıklı yazı, Harvard Üniversitesi`nden genç hukuk profesörü Noah Feldman`ın imzasını taşıyordu ve epey de `ezber bozucu`ydu.

Feldman, önce `ezber`e değiniyor ve şöyle diyordu: `Çoğumuz için `şeriat` kelimesi, kesilen eller, taşlanan zaniler ve baskı altına alınan kadınlar gibi korkunç şeyleri çağrıştırıyor.`Ama hemen ardından ekliyordu: `Oysaki, İslam hukuku, tarihinin büyük bölümünde, aslında dünya üzerinde var olan en liberal ve hümanistik hukuk ilkelerini sunmuştur.

Feldman`ı bu yargıya ulaştıran analiz yöntemi, İslam hukukunu, geliştiği dönemin diğer hukuk sistemleri ile karşılaştırmaktı.

`Şeriat`tan dehşete kapılan Batılılara şu hatırlatmayı yapıyordu:`Geleneksel İngiliz yasalarının 5 şilinden yüksek hırsızlıklar ve daha pek çok suç için idam cezasını öngördüğünü bugün kim hatırlıyor?

Ya da işkencenin 18. yüzyıla dek çoğu Avrupa ülkesinde adli sistemin meşru bir unsuru olarak kabul edildiğini kaç kişi biliyor?

Cinsiyet ayrımcılığına gelirsek, İngiliz geleneksel hukuku (common law), evli kadınlara herhangi bir mülkiyet hakkı tanımıyor, hatta onlara kocalarından bağımsız bir hukuki kişilik bile atfetmiyordu.

Öyle ki İngilizler elde ettikleri sömürgelerde şeriat hukukunu kaldırıp kendi hukuklarını uyguladıklarında, bunun sonucu, kadınları şeriatın kendilerine verdiği haklardan mahrum bırakmak oldu.

`Feldman, makalesinin devamında şeriatın İslam medeniyetinde modern çağlara dek iktidarı denetleyen ve toplumun haklarını koruyan bir adalet kaynağı olduğunu da hatırlatıyordu. Şeriatı geliştiren ulema, bazen dünyevi iktidarın hizmetine girmişse bile, çoğu zaman onu sınırlandırmış, keyfi idarenin önüne geçmişti.

Feldman`ın deyimiyle, `şeriat, mahkemelerde kayırmayı yasaklamış, fakir ve zengine eşit muamale yapılmasını emretmiş, hatta bugün bazı Ortadoğu ülkelerinde yaşanan namus cinayetlerini lanetlemiş`ti.

Zaten Osmanlı`da sarayı protesto ederken kullanılan `şeriat isteriz` sözünün manası da aslında `adalet isteriz`dir.Bugün ise `şeriat isteriz` sözü bize Taliban`ın korkunç düzenini hatırlatıyor.

Bu da elbette sebepsiz değil. Feldman`ın da vurguladığı gibi, İslam hukuku, `içtihat` geleneğinin sönmesi ile durağanlaşmış ve çağın standartlarının çok gerisine düşmüş durumda. Ama bunun nedeni, şeriatın özünde var olan bir sorun değil, Müslüman dünyanın son iki yüzyıldır içine düştüğü kriz.

Bunun sebepleri ise dini değil, siyasi, ekonomik ve coğrafi.Zaten kendini geliştirmeyen her hukuk sistemi çağın gerisine düşer. Atatürk döneminde yapılan büyük kadın reformu bile bugünün standartlarının gerisinde kaldı ki, 2001-2004 yılları arasında bir dizi hukuki düzenleme ile kadınlara yeni haklar verildi.

İslam hukuku da, eğer bazı ilahiyatçıların belirttiği gibi hükümlerin `láfzından` ziyade `maksadını` dikkate alan dinamik bir `usül` ile yorumlanırsa, pekálá gayet `liberal ve hümanistik` olabilir. Zaten Feldman`ın dediği gibi, yüzyıllar boyunca öyle olmuştur...

ALINTIDIR.




ARKADAŞLAR,

Sizlere ŞERİAT HAKKINDA başlığı ile Dünyanın sayılı ünivesitelerinden Amerikan Harvard Üniversitesi Profesörlerinden Noah Feldman'ın '' ŞERİAT HUKUK DEVLETİ ANLAMINA MI GELİYOR'' başlıklı yazısından yukarıda bölüm sundum.

Bu gün tarihi gelişim içerisinde tüm dünya tarih kaynaklarının fikir birliğinde oldukları bir nokta vardır: 12-13. doğu özellikle islami coğrafya MÜSBET İLİM VE TEKNOLOJİDE avrupanın yüzlerce yıl ilersindeydi.

İslam coğrafyası bu gün tüm dünyaca bilinen İBN-İ SİNA,MUSA EL HAREZMİ,BİRUNİ,İBNÜL HEYSEM,EL ZEHRAVİ GİBİ YÜZBİNLERCE büyük İLİM ADAMLARINI yetiştirdiği dönemlerde, henüz geri çağı yaşamakta olan Avrupa, dağlarda toprakları kazarak bitki kökleri ile beslenme çağındaydı.

Prof.Feldman'ın Misalleriyle anlattığı gibi 12-13. asra kadar islam şeriatı diye de adlandırdığımız İSLAM HUKUKU VE KANUNLARI ilkel ve cahil Avrupanın uyguladığı kanunlardan çok daha ileri düzeyde ve evrensel hukukun temellerini teşkil edecek düzeyde idi.

Sonra ne oluyor da islam alemindeki bu bilimsel ilerleme ,duraklamaya başlıyor.

Tüm islam aleminin bildiği gibi,ve Makalede de belirtildiği gibi 12. asırda islam alemi çeşitli İmamların farklı görüşleri neticesinde islami MEZHEPLERİN ÇOĞALMASI nı önlemek maksadıyla , İSLAMİYETTE İCTİHAD KAPISI KAPATILIYOR.

İCTİHAT NEDİR..?

İctihat kısaca Kur'an ayetlerinin incelenerek, o ayetlerin sahip olduğu çok kapsamlı ve derin manaların düşünüierek, tefekkür edilerek, tartışılarak , ayetlerden HÜKÜM çıkarma eylemidir.

İslama ait hukuk kuralları ve islami kanunlar da aynı şekil ve metodla meydana getirilmiştir. Bu konuya bir misal vermek istersek: Kur'an hırsızın eli kesilsin der. Ancak çok değişik sekillerde ve şartlarda meydana gelecek olan suçlara ,suçun niteliklerine bakmadan aynı ve tek ceza uygulamasının yapılması adil olmayacaktır.

Din adamları bu konuyu uzun uzun inceliyor.düşünüyor,hırsızlığın yapılma şartlarını, nedenlerini,miktarını, gerekçelerini düşünüyor ve farklı şekil ve şartlardaki farklı hırsızlıklara farklı hükümler getiriyorlar, öyleki hüküm mecburiyet ve mutlak açlık durumunda hırsıza ceza verilmez noktasına gelebiliyorlar.

İşte bu işlemlere İCTİHAT DİYORUZ.

İCTİHAT KAPISININ KAPATILMASI NE DEMEKTİR..?

ictihat kapısının kapatılması yukarıda izah edildiği gibi artık hiçbir din adamının ve hukukçunun ayetleri tefekkür ederek, değişen yaşam koşullarına göre yeni kanun ve hukuk kuralları getirmeyecektir demektir.

Bu arada şu noktaya da açıklık getirmenin faydalı olacağını düşünüyorum. KANUNLAR aynı insanlar gibi doğar,yaşar ve ölürler.Kanunlar insanlar gibi canlıdır. İnsan yaşam şartları değiştiğinde kanunlarda değişir. Yeni şartlar geldiğinde yeni kanunlar gelir.

Örneğin internet icat edilir internette işlenen suçlar için iletişim kanunları gelir. Bundan 30-40 yıl önce internette işlenen suçlar diye bie kavram yoktu herhalde.

Feldman'ın makalesinde anlatmaya çalıştığı işte bu noktadır. İctihat kapısı 12. asırda kapatılınca İSLAM HUKUKU da 12. asır şartlarında,12. asır mantalitesinde kalmıştır.

B u gün islam hukukunun birçok islam ülkesinde uygulama dışında kalmasının nedeni budur. Konu fazla uzadı sizleri fazla sıkmamak için burada bırakalım. Konu islamiyetin ciddi meselelerindendir uzun uzun tartşılması gerekli meselelerinden....

SELAM


 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
İctihat kapısı 12. asırda kapatılınca İSLAM HUKUKU da 12. asır şartlarında,12. asır mantalitesinde kalmıştır.

Bay cengizhan efendi;

Maide suresi 3. ayeti ile Din kemale ermiştir. Yukarıdaki mantığa göre bakarsak;

1 - Din; 6. yüzyılda mı kalmıştır ?

2 - Sizler; Dininizi öğrenmek için bir müsteşrikin sözlerine mi ihtiyaç duyuyorsunuz ? Batı etiketli olsun da; isterse çamurdan olsun türü özentilerinizin ana nedeni nedir ?
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
Bay cengizhan efendi;

Maide suresi 3. ayeti ile Din kemale ermiştir. Yukarıdaki mantığa göre bakarsak;

1 - Din; 6. yüzyılda mı kalmıştır ?

2 - Sizler; Dininizi öğrenmek için bir müsteşrikin sözlerine mi ihtiyaç duyuyorsunuz ? Batı etiketli olsun da; isterse çamurdan olsun türü özentilerinizin ana nedeni nedir ?



Bay radikal,

Sizi aşan ,anlayamayacağınız yazıları okuyup geçin...

Cevap yazmasanız da olur....
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Sizi aşan ,anlayamayacağınız yazıları okuyup geçin...

Cevap yazmasanız da olur....
(elkaria ! burdamısın ..? ringe çıktım da, haberin olsun istedim.)


Siz hadisler hakkında yazarken, biz size "anlayamadığınızı geçin !" demedik ama.

Ayetleri kafanıza göre yorumlarken de "anlayamadığınızı geçin !" demedik.

bilakis, durun ! burası çıkmaz sokak dedik. İlmimiz ve yazdığımız konuya vakıfıyetimiz olduğu için detaylı olarak tekrar yazdık.

Ne o yoksa siz alıntıladığınız konuya vakıf değilmisiniz ?
Yoksa soru ağır mı geldi ?
Yoksa sırf kimliğinde müslüman etiketi olmadığı için, hayranlık gösterip de bir müşrikin sözünü bu kadar değerli bulurken, açıklama isteyen bir müslümana "geçin" demeyi kendinize hak görüyorsunuz ?

Geçemem bay cengizhan, geçemiyorum. Geçmek de istemiyorum. Ya mantıklı doyurucu bir cevap verin biliyorsanız, yada benim yazacağım cevaba şimdiden rıza gösterin.
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
İctihat kapısı 12. asırda kapatılınca İSLAM HUKUKU da 12. asır şartlarında,12. asır mantalitesinde kalmıştır.


Maide suresi 3. ayeti ile Din kemale ermiştir. Yukarıdaki mantığa göre bakarsak;

1 - Din; 6. yüzyılda mı kalmıştır ?



Din adamlarının yazdığı islam hukukunu, Yüce Allahın kelamı kur'an ve ayetlerle,bir tutmaya,
mukayeseye sokmaya verilebilecek tek cevap:

''Dam üstünde saksağan'' olur.....

 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Yazamayacak derecede ilimsiz, yazılanı okusa da idrak edemeyecek kadar izansız olana da; vur beline kazmayı denir ! :D
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Evet...Aynen dediğiniz gibi...
Bu nedenledir ki....Size yazdığınız.....Dam üstünde saksağan olmuş demiştim.....;)

Peki ! Sen istedin, bakalım saksağan kimmiş bütün forum görsün, bay cengizhan efendi.

Nasıl başlamıştı meşhur yazınız alıntılayalım hemen sizden:

`Şeriat, Hukuk Devleti Anlamına mı Geliyor?` (Does Shariah Mean The Rule of Law?) başlıklı yazı, Harvard Üniversitesi`nden genç hukuk profesörü Noah Feldman`ın imzasını taşıyordu ve epey de `ezber bozucu`ydu.

Kırmız ile işaretli yer de bir kafir hukuçunun adı yazıyor. Sen söyledin öyle olduğunu çünkü, bizde inandık. Sonra, sırf bize laf yetiştirmek (sokuşturmak) için bu sefer de kalktın şu aşağıda alıntıladığım şeyi yazdın, oku bak kendi yazdığını:

Din adamlarının yazdığı islam hukukunu, Yüce Allahın kelamı kur'an ve ayetlerle,bir tutmaya,
mukayeseye sokmaya verilebilecek tek cevap:

''Dam üstünde saksağan'' olur.....

1 - Kırmızı bölümde belirttiğin tabir ile ilk alıntındaki kırmızı yer hiç mi hiç uyuşmuyor. Birinde hukuk adamı oluyor, diğerinde Din adamı.

2 - İster hukukçu olsun, ister Din alimi olsun, bir müsteşrikin İslam'ın şeriat ahkamının yorumlanmasına hiç bir yerde, hiç bir zamanda ve hiç bir şartta bakılmaz ve itibar edilmez.

3 - Saksağan olmak da meziyettir. Önemli olan varlığın ile bir hacim oluşturmak ve yer kaplamaktır bunun adı. Oysa siz saksağanlığı bile kabul etmediniz, keşke etseydiniz. En azından boş boş konuşmamış olurdunuz. Boş ve kupkuru laflar ise; boş küme elamanıdır. Sıfır değerdir. Sıfır da etkisiz elamandır, sizin gibi. Kendine bile etkisi olmayan yani. :D:D

Siz, değerli kardeşiniz aorskaya'nın işaret ettiği yoldan gidin ve bol bol video paylaşın. Özellikle mozart veya choppen klasiklerine yönelin ve burada paylaşın. Ben şahsen çok severim geçen gün paylaştıklarınızı büyük bir keyf ile dinledim.

İslami konuda yazmak sizin de en doğal hakkınızdır ama bilgilendikten sonra yazın. Fikir sahibi olmak için önce bilgilenmek bu noktada elzemdir. Nasıl ki siz makina mühendisi olarak üreteceğiniz makinanın eskizlerini ve demolarını kılı kırk yarar şekilde tasarlayıp, son şeklini verirken; hem ilminizi hem becerinizi konuşturuyorsanız, biz de kendi ilmimizi konuştururuz. Buna da gücenmeyin.
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
Peki ! Sen istedin, bakalım saksağan kimmiş bütün forum görsün, bay cengizhan efendi.

Nasıl başlamıştı meşhur yazınız alıntılayalım hemen sizden:



Kırmız ile işaretli yer de bir kafir hukuçunun adı yazıyor. Sen söyledin öyle olduğunu çünkü, bizde inandık. Sonra, sırf bize laf yetiştirmek (sokuşturmak) için bu sefer de kalktın şu aşağıda alıntıladığım şeyi yazdın, oku bak kendi yazdığını:



1 - Kırmızı bölümde belirttiğin tabir ile ilk alıntındaki kırmızı yer hiç mi hiç uyuşmuyor. Birinde hukuk adamı oluyor, diğerinde Din adamı.

2 - İster hukukçu olsun, ister Din alimi olsun, bir müsteşrikin İslam'ın şeriat ahkamının yorumlanmasına hiç bir yerde, hiç bir zamanda ve hiç bir şartta bakılmaz ve itibar edilmez.

3 - Saksağan olmak da meziyettir. Önemli olan varlığın ile bir hacim oluşturmak ve yer kaplamaktır bunun adı. Oysa siz saksağanlığı bile kabul etmediniz, keşke etseydiniz. En azından boş boş konuşmamış olurdunuz. Boş ve kupkuru laflar ise; boş küme elamanıdır. Sıfır değerdir. Sıfır da etkisiz elamandır, sizin gibi. Kendine bile etkisi olmayan yani. :D:D

Siz, değerli kardeşiniz aorskaya'nın işaret ettiği yoldan gidin ve bol bol video paylaşın. Özellikle mozart veya choppen klasiklerine yönelin ve burada paylaşın. Ben şahsen çok severim geçen gün paylaştıklarınızı büyük bir keyf ile dinledim.

İslami konuda yazmak sizin de en doğal hakkınızdır ama bilgilendikten sonra yazın. Fikir sahibi olmak için önce bilgilenmek bu noktada elzemdir. Nasıl ki siz makina mühendisi olarak üreteceğiniz makinanın eskizlerini ve demolarını kılı kırk yarar şekilde tasarlayıp, son şeklini verirken; hem ilminizi hem becerinizi konuşturuyorsanız, biz de kendi ilmimizi konuştururuz. Buna da gücenmeyin.



1 - Kırmızı bölümde belirttiğin tabir ile ilk alıntındaki kırmızı yer hiç mi hiç uyuşmuyor. Birinde hukuk adamı oluyor, diğerinde Din adamı.

Biri hukuk adamı oluyormuş....Biri din adamı....Uyuşmuyormuşşşş.....

Başlıktaki yazıdaki hukuk adamı dediğimiz kişi ,Harvard Üniversitesinin hukuk profesörüdür.....

İslam hukukunu ise ,Büyük islam alimi İMAMLAR yaparlar ki bu kişiler din adamıdırlar...
Burada uyuşma aramak ''Dam üstünde saksağan'' aramak olur....

2 - İster hukukçu olsun, ister Din alimi olsun, bir müsteşrikin İslam'ın şeriat ahkamının yorumlanmasına hiç bir yerde, hiç bir zamanda ve hiç bir şartta bakılmaz ve itibar edilmez.

Bu ancak ce sadece senin şahsi görüşün olabilir. Bilimsel islami araştırmalarda hırıstiyan ,ilim adamlarının görüşlerine de bakılır ,onlar da gereği kadar değerlendirilir...

Bir müsteşrikin şeriat tarihi üzerindeki araştırma ve görüşlerine bakılmaz diyerek ,kendi görüşünü
tüm bilimsel islami camiaya mal etmeye çalışmak...''Dam üstü '' olur...

biz de kendi ilmimizi konuştururuz. Buna da gücenmeyin.
Başlıktaki yazıya ilk cevabınıza.....'' Bu konu sizin ilminizi aşmış ''

Okuyun ve geçin demiştim......Keşke öyle yapsaymışsınız....;)

Selam Kardeş...

Başka konularda konuşmak üzere.....Güle Güle....
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Biri hukuk adamı oluyormuş....Biri din adamı....Uyuşmuyormuşşşş.....
Başlıktaki yazıdaki hukuk adamı dediğimiz kişi ,Harvard Üniversitesinin hukuk profesörüdür.....
İslam hukukunu ise ,Büyük islam alimi İMAMLAR yaparlar ki bu kişiler din adamıdırlar...
Burada uyuşma aramak ''Dam üstünde saksağan'' aramak olur....
Bu ancak ce sadece senin şahsi görüşün olabilir. Bilimsel islami araştırmalarda hırıstiyan ,ilim adamlarının görüşlerine de bakılır ,onlar da gereği kadar değerlendirilir...
Bir müsteşrikin şeriat tarihi üzerindeki araştırma ve görüşlerine bakılmaz diyerek ,kendi görüşünü
tüm bilimsel islami camiaya mal etmeye çalışmak...''Dam üstü '' olur...
Başlıktaki yazıya ilk cevabınıza.....'' Bu konu sizin ilminizi aşmış ''
Okuyun ve geçin demiştim......Keşke öyle yapsaymışsınız....;)
Selam Kardeş...
Başka konularda konuşmak üzere.....Güle Güle....

Evet uyuşmuyor ;)
Bu konuyu da İMAMLAR'ın yazısı ile değil, bir kafirin yazısı ile paylaşıma açtınız. Ben bu yazıda bir tane yazısı olan İslam alimi göremedim .
Bu prof deyip önemsediğiniz kişi, İslam alimi kabul edilecek bir şahısı olmadığı gibi, herhangi bir sözüne de sizin haricinizde bu forumda itibar edip itikad edinecek bir tane kişi bulamazsınız.

Burada "uyuşma" aramaktan ziyade, uyutma aramak daha doğru olur. ;)

Bakın, hem okuduğunuzu anlamıyorsunuz, hemde yazdığınızın ne anlama geldiğini bilmeyecek kadar da cahilsiniz ! Forum önünde cevap verdikçe daha da batıyorsunuz. ;)

Benim görüşüm İslami dairede elbette ilgi ve alaka görür, çünkü ehli sayılırım çok şükr, ama; senin prof'a işte tam da burada "dam üstünde saksağan vur beline kazmayı" gözü ile bakılacağı da muhakkaktır.

Oyyyyyy ! öldüm be ! ne güldüm ama, sağol bay cengizhan. İyi ki varsınız.

Hani bazı kekeme insanlar vardır ya, heyecanlanırlar kendilerine stress yaparlar. Ama çok önemli bir konuyu da anlatmak isterler, heyecan yaptıkça konuşamazlar, konuşamadıkça daha çok heyecan yaparlar ya hani. Ben şey derim böylesi arkadaşlarıma : hem kekeme hem geveze ! ;)
Çok kızarlar ben böyle söyleyince. Sen kızma ama ; bu tabir senin için cuk oldu !

Ya olmasaydınız, n'apardık, maazallah ! ;)
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
Evet uyuşmuyor ;)
Bu konuyu da İMAMLAR'ın yazısı ile değil, bir kafirin yazısı ile paylaşıma açtınız. Ben bu yazıda bir tane yazısı olan İslam alimi göremedim .
Bu prof deyip önemsediğiniz kişi, İslam alimi kabul edilecek bir şahısı olmadığı gibi, herhangi bir sözüne de sizin haricinizde bu forumda itibar edip itikad edinecek bir tane kişi bulamazsınız.

Burada "uyuşma" aramaktan ziyade, uyutma aramak daha doğru olur. ;)

Bakın, hem okuduğunuzu anlamıyorsunuz, hemde yazdığınızın ne anlama geldiğini bilmeyecek kadar da cahilsiniz ! Forum önünde cevap verdikçe daha da batıyorsunuz. ;)

Benim görüşüm İslami dairede elbette ilgi ve alaka görür, çünkü ehli sayılırım çok şükr, ama; senin prof'a işte tam da burada "dam üstünde saksağan vur beline kazmayı" gözü ile bakılacağı da muhakkaktır.

Oyyyyyy ! öldüm be ! ne güldüm ama, sağol bay cengizhan. İyi ki varsınız.

Hani bazı kekeme insanlar vardır ya, heyecanlanırlar kendilerine stress yaparlar. Ama çok önemli bir konuyu da anlatmak isterler, heyecan yaptıkça konuşamazlar, konuşamadıkça daha çok heyecan yaparlar ya hani. Ben şey derim böylesi arkadaşlarıma : hem kekeme hem geveze ! ;)
Çok kızarlar ben böyle söyleyince. Sen kızma ama ; bu tabir senin için cuk oldu !

Ya olmasaydınız, n'apardık, maazallah ! ;)



Konu kişinin bilgi seviyesini aşıncaaaaa...
Geriye ancak karşı tarafa sataşmak ,laf kalabalığına sokmak kalır...

Güle Güle kardeş......
 

sýyah_

New member
Katılım
13 Ağu 2010
Mesajlar
454
Tepkime puanı
222
Puanları
0
Yaş
51
"Bu konuyu da İMAMLAR'ın yazısı ile değil, bir kafirin yazısı ile paylaşıma açtınız. Ben bu yazıda bir tane yazısı olan İslam alimi göremedim .
Bu prof deyip önemsediğiniz kişi, İslam alimi kabul edilecek bir şahısı olmadığı gibi, herhangi bir sözüne de sizin haricinizde bu forumda itibar edip itikad edinecek bir tane kişi bulamazsınız.

Burada "uyuşma" aramaktan ziyade, uyutma aramak daha doğru olur. ;)"
aynen durum böyle izlenimleriniz ve değerlendirmeniz doğru bunu farkedercek kadar akıllı, bunu ifade edebilecek kadar kültürlü ve bilgilisiniz radikal bey, ancak benim sizin şahsınız ile ilgili kafama takılan önemli bir husus var; konu ile ilgili olmasa da merakımdan soruyorum hanefi mezhebine nasıl baktığınızı merak ediyorum, mezhepçilik veya başka konular ile ilgili değil, sizin şahsınızı merak ettiğimden sordum. cevap vermeyebilirsiniz veya bir konu açarım orada açarız/genişletiriz.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
...ancak benim sizin şahsınız ile ilgili kafama takılan önemli bir husus var; konu ile ilgili olmasa da merakımdan soruyorum hanefi mezhebine nasıl baktığınızı merak ediyorum, mezhepçilik veya başka konular ile ilgili değil, sizin şahsınızı merak ettiğimden sordum. cevap vermeyebilirsiniz veya bir konu açarım orada açarız/genişletiriz.

Sorunuzu genişleterek bir daha sorarmısınız sevgili siyah kardeşim, hangi anlamda sorduğunu algılayamadım.

Mezhebimi soruyorsanız, ameli yönden Hanefi mezhebi ile amel ediyorum. Mezhebler gereklimidir diye soruyorsanız; evet hemde bu zamanda nefes kadar gereklidir, diyorum. Yıllardır bu forumda bunları yazdım. Uzun uzun anlattım. Sanırım denk gelmediniz ki sorma ihtiyacı duydunuz.
Ama yok bunlar değil de benim sorum şu anlamdaydı derseniz; geniş bir şekilde sorun bizde inşaallah o yönü ile cevap verelim.
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
O zaman bir daha boyundan büyük işlere kalkışma kardeş... ;)



Ben bir Amerikalı profesörün yazısını getiriyorum...
Sonra bu yazı üzerinde görüşlerimi yazıyorum...

Sen ne Amerikalı profesörün yazısını .ve ne de benim yazdığım görüşleri
anlayabilmekten uzak...
Dam üstünde saksağan laflar ediyor ,boyundan büyük işlere giriyorsun....

Seni daha önce de uyardım.. Bu konu seni aşar, bu konuyu pek anlıyamazsın..
Başka konulara git dedik....Dinletemedik...

Buraya gelip gelip..Dam üstü saksağan lafların hiç gereği yok...

Güle Güle....
 

sýyah_

New member
Katılım
13 Ağu 2010
Mesajlar
454
Tepkime puanı
222
Puanları
0
Yaş
51
Hanefi, Hanbeli, Maliki ve Şafi diye bu forumda açılan konuda yazdıklarınız sorularıma tatmin edici cevap vermektedir. saygıdeğer radika sizin yazdığınız bir şiirde hanefi mezhebine karşı olduğunuz yanlış yargısına varmış olduğumu anladım. Son Söz! konu başlıklı şiirinizde "Sözüm ona fanatiksin, üstelik Hanefi" mısranıza takılmıştım. şiirlerinizi keyifle içindeki erdemiyle tadına vara vara okuyorum kusuruma bakmayın yanlışlık bende...
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Ben bir Amerikalı profesörün yazısını getiriyorum...
Sonra bu yazı üzerinde görüşlerimi yazıyorum...

Sen ne Amerikalı profesörün yazısını .ve ne de benim yazdığım görüşleri
anlayabilmekten uzak...
Dam üstünde saksağan laflar ediyor ,boyundan büyük işlere giriyorsun....

Seni daha önce de uyardım.. Bu konu seni aşar, bu konuyu pek anlıyamazsın..
Başka konulara git dedik....Dinletemedik...

Buraya gelip gelip..Dam üstü saksağan lafların hiç gereği yok...

Güle Güle....
bay cengizhan, sanırım otomatiğe bağladın, söyleyecek ve yazacak başka da şey bulamadığın için ikide bir nakarat yapıyorsun, zorlama !

1- Senin amerikalı, şeriat konsunda ahkam kesemez, yorum yapamaz. Sergilediği fikrini de; hakk olanı söylese dahi, kendisi bizzat İslam olmadığı müddetçe muteber bulunmaz.

2- yazdıkları; kafirlere yapılan öğüt anlamında yine kafirleri bağlar, bizi ilgilendirmez.

3- amerikalı, diğer hukuk sistemi ile şeriatı kıyaslarsa; bu diğer sistemlere şeref verir ama şeriat'e zull gelir. Sen bunu anlamadığın için, hemen kalkıp önyargıların ile hareket ediyorsun. Bütün hukuk sistemlerinin anası İslam'dır. Hatta biraz daha abartarak yazıyorum ki bana göre hiç de abartı değildir; komunizm, Rab inancsızlığı kasd edilmese şayet, direk İslam figürlerini baştan sona bünyesinde barındırır. İslam; o neden ile diğer beşer sistemler ile K I Y A S L A N A M A Z !

4- makalenin sonuna eklediğin (herhalde kendi yorumun) ictihad kapısının kapatılması ile İslam'ın geri kalmışlığına vurgu yapıyorsun ki; ta en başından sakat bir düşünce. Çünkü, ictihadlar günümüz İslam'ını yaşamakta bir çok kolaylıklar sunmuştur ve her asırda gelen, sizin kabullenemediğiniz, oysa Rabbül Alemin tarafından adetullah hükmünde gönderilen müctehidler tarafından; etkisi kırılan ve kaldırılan bidatler ile ictihadler nefes alıp yaşanır hale geldikçe islam her seferinde ve her yüzyılda bir diriliş gösterir, ama çağnoz zihniyetlerin baskın fikri saldırıları karşısında zaten yaşanılamayan İslam, tekrar eski garipliğine bürünür.

5- İctihadların hepsinin temel kaynağı; Kur'an'dır. Mezhebler de Kur'an kaynaklıdır.

6 - Bir İslam devletinde bir kişi "hırsızlık" yaptığı takdirde, önce İslam devleti sorgulanır. Eğer İslam devletinin idareceilerinin bu kişinin yaptığı hırsızlık konusunda bir ihmali yada kusuru bulunmaz ise; o takdirde bu eylemi yapan kişi yargılanır. Ceza olarak da suçlu bulunduğunda; çapraz infaz gerçekleştirilir. Bu da ictihad değil; kesin emr'dir ! Allah'ın emr'i de senin ictihad mantığına vurgu yapmaz. Ahkamdır ve uygulanır.

7- Şeriat günümüze kadar hakk anlamı ile tabiinden sonra sadece Osmanlı'da uygulanmıştır. Bu 700 yıllık dönemde de kesilen el sayısı 2 (yazıileiki) dir. Siz; İslamı diğer müsteşrikler gibi el ayakl kesme yada taşlanma gibi algılar da bu tür fikirlere balıklama atlarsanız, bu gün 100 cümle içinde 2 tane hakk söz var diye bir kafirin yorumuna teslim olursanız (fikren), yarın aynı zihniyet size 8 tane hakk cümle barındıran 200 cümlelik yazısını da onaylatır. Zaten günümüzde bunun örneklerini çokça yaşıyoruz.

8- Ufak at, civcivler yesin. Zira, biz hiç bir zaman yemeyeceğiz !

9- Geç bu dam, saksağan türü muhabbetleri. zira her mesajında; batıyorsun, kabak gibi görünüyor bu halin.
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
bay cengizhan, sanırım otomatiğe bağladın, söyleyecek ve yazacak başka da şey bulamadığın için ikide bir nakarat yapıyorsun, zorlama !

1- Senin amerikalı, şeriat konsunda ahkam kesemez, yorum yapamaz. Sergilediği fikrini de; hakk olanı söylese dahi, kendisi bizzat İslam olmadığı müddetçe muteber bulunmaz.

2- yazdıkları; kafirlere yapılan öğüt anlamında yine kafirleri bağlar, bizi ilgilendirmez.

3- amerikalı, diğer hukuk sistemi ile şeriatı kıyaslarsa; bu diğer sistemlere şeref verir ama şeriat'e zull gelir. Sen bunu anlamadığın için, hemen kalkıp önyargıların ile hareket ediyorsun. Bütün hukuk sistemlerinin anası İslam'dır. Hatta biraz daha abartarak yazıyorum ki bana göre hiç de abartı değildir; komunizm, Rab inancsızlığı kasd edilmese şayet, direk İslam figürlerini baştan sona bünyesinde barındırır. İslam; o neden ile diğer beşer sistemler ile K I Y A S L A N A M A Z !

4- makalenin sonuna eklediğin (herhalde kendi yorumun) ictihad kapısının kapatılması ile İslam'ın geri kalmışlığına vurgu yapıyorsun ki; ta en başından sakat bir düşünce. Çünkü, ictihadlar günümüz İslam'ını yaşamakta bir çok kolaylıklar sunmuştur ve her asırda gelen, sizin kabullenemediğiniz, oysa Rabbül Alemin tarafından adetullah hükmünde gönderilen müctehidler tarafından; etkisi kırılan ve kaldırılan bidatler ile ictihadler nefes alıp yaşanır hale geldikçe islam her seferinde ve her yüzyılda bir diriliş gösterir, ama çağnoz zihniyetlerin baskın fikri saldırıları karşısında zaten yaşanılamayan İslam, tekrar eski garipliğine bürünür.

5- İctihadların hepsinin temel kaynağı; Kur'an'dır. Mezhebler de Kur'an kaynaklıdır.

6 - Bir İslam devletinde bir kişi "hırsızlık" yaptığı takdirde, önce İslam devleti sorgulanır. Eğer İslam devletinin idareceilerinin bu kişinin yaptığı hırsızlık konusunda bir ihmali yada kusuru bulunmaz ise; o takdirde bu eylemi yapan kişi yargılanır. Ceza olarak da suçlu bulunduğunda; çapraz infaz gerçekleştirilir. Bu da ictihad değil; kesin emr'dir ! Allah'ın emr'i de senin ictihad mantığına vurgu yapmaz. Ahkamdır ve uygulanır.

7- Şeriat günümüze kadar hakk anlamı ile tabiinden sonra sadece Osmanlı'da uygulanmıştır. Bu 700 yıllık dönemde de kesilen el sayısı 2 (yazıileiki) dir. Siz; İslamı diğer müsteşrikler gibi el ayakl kesme yada taşlanma gibi algılar da bu tür fikirlere balıklama atlarsanız, bu gün 100 cümle içinde 2 tane hakk söz var diye bir kafirin yorumuna teslim olursanız (fikren), yarın aynı zihniyet size 8 tane hakk cümle barındıran 200 cümlelik yazısını da onaylatır. Zaten günümüzde bunun örneklerini çokça yaşıyoruz.

8- Ufak at, civcivler yesin. Zira, biz hiç bir zaman yemeyeceğiz !

9- Geç bu dam, saksağan türü muhabbetleri. zira her mesajında; batıyorsun, kabak gibi görünüyor bu halin.


Şu yukarıda yazdıklarınızın tamamı safsata....
Başlıktaki yazı ile ve başlıktaki yazı ile ilgili benim görüşlerimle bir ilgisi yok...
Bu nedenle artık size cevap yazmak sadece zaman kaybı olacaktır...

Güle Güle....
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
İtikad'a safsata diyenler ile aramda bir fark olması gerektiğine inanıyorum.

Açtığın başlık ile konunun içeriğine ve sonrasında yaptığın yoruma bakarsan, ve sonrasında saydığım ilk 7 maddenin içeriğine bakarsan, anlarsın. Gerçi sen onu da anlamazsın, otomatik geçiyorsun. Copy ilmin bu kadar, olsun be dert etme. Copy mopy sonuçta bir şeylere çabalıyorsun ya, o da bir şeydir.

Bir de mesajın sonuna güle güle demen yokmu ;) çok zorlandığın o kadar belli ki !

Zor durumda olan müslümana yardım etmek erdemdir. Erdemli olmam gerektiğini anlıyorum.
 

CENGÝZHAN

New member
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
297
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Konum
Ankara
İtikad'a safsata diyenler ile aramda bir fark olması gerektiğine inanıyorum.

Açtığın başlık ile konunun içeriğine ve sonrasında yaptığın yoruma bakarsan, ve sonrasında saydığım ilk 7 maddenin içeriğine bakarsan, anlarsın. Gerçi sen onu da anlamazsın, otomatik geçiyorsun. Copy ilmin bu kadar, olsun be dert etme. Copy mopy sonuçta bir şeylere çabalıyorsun ya, o da bir şeydir.

Bir de mesajın sonuna güle güle demen yokmu ;) çok zorlandığın o kadar belli ki !

Zor durumda olan müslümana yardım etmek erdemdir. Erdemli olmam gerektiğini anlıyorum.



Kardeş,

Çok uyduruk laflar ediyorsunuz....
Copy ilmin bu kadar, olsun be dert etme. Copy mopy sonuçta bir şeylere çabalıyorsun ya, o da bir şeydir.


Bu bilgi birikiminizin kısırlığından kaynaklanır....
Başlıktki yazıda Amerikalı profesörün görüşleri şüphesiz ki copy paste ile alıntılanacaktır..
Sonra ..Bu yazı hakkındaki benim görüşlerim yazılacaktır ..Öyle yapılmıştır....

Bu kadar basit bir konuyu anlayamadınız mı..?? Bu kadar mı bilgisizsiniz...????
Yoksa sır karşınızdakine sataşabilmek için kötü niyetle mi yazıyorsunuz..??

Bence ikincisi aciz kalınca başvurulacak sataşma sistemi...

Güle Güle... Gidin varsa anlayabildiğiniz konular...Oralara....
 
Üst Alt