Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Evde kedi beslenirse o eve melekler girermi

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Ne kadar da sığ düşünüyorsunuz?


Allah'ın haram kılmadığı şeyleri kim nasıl haram kılabilir? Kimse köpek, fare, yarasa, solucan, vb. yemez. En azından bizim toplumumuzda yemez. Bu kişinin yaşadığı toplumla alakalıdır. Fransızlar da kurbağa bacağı yerler. Kuran'a aykırı olmayan örf, adet ve gelenekler pek tabi uygulanabilir. Bizim yaşadığımız toplumda at ya da eşek eti yenmez fakat orta asyada at eti yiyenler var. At eti haram mı? Tabi ki değil.
Fakat hanefi mezhebine bakarsanız at eti haramdır. Fakat maliki mezhebinde helaldir. Helali haramı Allah mı belirler mezhepler mi?
Biraz düşünün...İslam tek ise aynı konuda hem helal hem haram nasıl olur?

Sığ düşünmek, sizin gibi teferruatı hesab etmemek demektir. Önce ithamınızı doğru yapmalısınız.


Allah'ın emri tüm insanlığadır. Solucan fare yiyen yok mu? Onlar Allah'ın kulu değil mi?.. Onlara emir yok mu?..

At etine gelince, bu konuda zaruret beyan etmiştir yenmesine fetva veren müçtehidler. Konumuz at eti de değildir. Ayetten sizin kafanızla anladığımıza binaen soruyorum, domuz eti haram da domuz böbreği helal mi?
 

Dostlara duacýyýz

New member
Katılım
27 Ara 2008
Mesajlar
653
Tepkime puanı
563
Puanları
0
Yaş
33
isterseniz yorumsuz bırakın çünküüü çok günaha giriyorsunuz yazık ediyorsunuz kendinize
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Bekir abi sana cevap yazmak istemiyorum. çünkü senin cevaplarının ardı arkası kesilmiyor. 1 cevaba 3 cevap veriyosun ve kırıcı yorumlarda bulunuyosun. ilk susan ben olayım. ve uslubunuz benden kötü olmayabilir, ama bi admine yakışmıyor...

Değil mahsunkul, bu nokta da susmak şeytanın zaferine destek olur, bu noktada susmak batıla hakkı boğdurmak olur, susamayız, siz veya kim olursa olsun, yakıştırsın veya yakıştırmasın, susamayız. Haksızlık karşısnda susan dilsiz şeytan gibidir. Bana, şahsıma yapılmış çok hakarete susmuşumdur, forum örnekleri ile doludur, ama bu konularda susmayı beklemesin kimse.

Yüzlerce yıldır İslam ahkamına hizmet vermiş, ömrünü bu yolun ilminde çürütmüş yüzlerece alime, evliyaya, müctehide; İmamı Gazaliye, İmamı Azama, Abdulkadir Geylaniye, İmam Şafiiye yalancı, akılsız, kafir demiş oluruz susarsak sizin bu yüzeysel akıl yürütmenizle...

Admine yakışmıyor mu?.. Sen bir şeyleri yanlış biliyorsun mahsunkul, benim asli işim bu Forum da. İslam Ahkamını, hadisi ve sünneti küçümseyen ve hadis ve sünnetlerin üstüne çıkmak isteyenlerle mücadele... Allah'ın izniyle ve inşaallah hep de sürecek...
 

mavigezegen

New member
Katılım
14 Tem 2009
Mesajlar
243
Tepkime puanı
169
Puanları
0
Sığ düşünmek, sizin gibi teferruatı hesab etmemek demektir. Önce ithamınızı doğru yapmalısınız.
Dikkat edin de teferruatlarla uğraşırken Kuran'ın özünden uzaklaşmayın.

Allah'ın emri tüm insanlığadır. Solucan fare yiyen yok mu? Onlar Allah'ın kulu değil mi?.. Onlara emir yok mu?..
Tüm insanlık Allah'ın kuludur. Kitab'ında herhangi bir hususta bir hüküm bildirmedi ise emir yoktur. Yüce Allah Kitab'ında;
"Ey iman sahipleri! Size açıklandığında canınızı sıkacak şeylerle ilgili soru sormayın. Kur'an indirilmekte iken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onlardan vazgeçmiştir. Allah Gafûr'dur, Halîm'dir." der.

At etine gelince, bu konuda zaruret beyan etmiştir yenmesine fetva veren müçtehidler.
Dininizi fetva verenlerin fetvasına göre mi yaşıyorsunuz? Ya fetva verenler yanılmışsa...ve sizi de yanlışa sürüklüyorsa...

Konumuz at eti de değildir. Ayetten sizin kafanızla anladığımıza binaen soruyorum, domuz eti haram da domuz böbreği helal mi?
Allah, domuz etini haram kılmıştır. Dolayısı ile domuzun her organı haramdır. Organlar da birer ettir.
 

mavigezegen

New member
Katılım
14 Tem 2009
Mesajlar
243
Tepkime puanı
169
Puanları
0
Yüzlerce yıldır İslam ahkamına hizmet vermiş, ömrünü bu yolun ilminde çürütmüş yüzlerece alime, evliyaya, müctehide; İmamı Gazaliye, İmamı Azama, Abdulkadir Geylaniye, İmam Şafiiye yalancı, akılsız, kafir demiş oluruz susarsak sizin bu yüzeysel akıl yürütmenizle...

Kimin kafir kim de mümin olduğunu Yüce Yaratan'dan başka kimse bilemez. Bu söylediğiniz kişiler için de geçerlidir.

Allah sizin düşmanlarınızı daha iyi bilir. Dost olarak, Allah yeter. Yardımcı olarak da Allah yeter. (Nisa-45)

Allah size yardım ederse hiç kimse size galip gelemez.Eğer sizi yüzüstü bırakırsa O’ndan başka size kim yardım edebilir? Artık müminler yalnız Allah’a güvenip dayansınlar. (Ali İmran-160)
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Dikkat edin de teferruatlarla uğraşırken Kuran'ın özünden uzaklaşmayın.

Bu cevabınız sadece polemik. Cevap vermeyeceğim.

Tüm insanlık Allah'ın kuludur. Kitab'ında herhangi bir hususta bir hüküm bildirmedi ise emir yoktur.

Ne çelişki. Ne büyük hezeyan. Şimdiye kadar peşpeşe ayet diziyordunuz, "Kurân da hiç bir şey eksik değil" diye, ne olduysa şimdi Kitap'ın hükümleri tükendi...

Yüce Allah Kitab'ında;
"Ey iman sahipleri! Size açıklandığında canınızı sıkacak şeylerle ilgili soru sormayın. Kur'an indirilmekte iken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onlardan vazgeçmiştir. Allah Gafûr'dur, Halîm'dir." der.

Kitab'ında herhangi bir hususta bir hüküm bildirmedi ise emir yoktur. Biz Kur'an indirilirken yoktuk, ne olacak şimdi?..


Dininizi fetva verenlerin fetvasına göre mi yaşıyorsunuz? Ya fetva verenler yanılmışsa...ve sizi de yanlışa sürüklüyorsa...

Sizden çok, siz zaviyeden bakanlardan çok yanılmaları mümkün değil...


Allah, domuz etini haram kılmıştır. Dolayısı ile domuzun her organı haramdır. Organlar da birer ettir.

Olmadı, onların cümlesine "sakatat" derler. Yağ, protein, hücre yapıları farklıdır, eğer onlara et derseniz, yarın birisi size "et beyinli" der ve siz de yutmak zorunda kalırsınız, haksızlık olur...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Kimin kafir kim de mümin olduğunu Yüce Yaratan'dan başka kimse bilemez. Bu söylediğiniz kişiler için de geçerlidir.

İnsanların beyanlarına, hal ve hareketlerine bakar ve mümin mi kafir mi diye bilebiliriz. Şimdi sen İmamı Azam ve diğer evliyanın müminliğinden şüphe mi ettin de bu münasebetsiz lafı ediyorsun. Edebini takın, haddini bil, bu ikazdır...

Hala daha size sorduğum ayetler hakkın da bir kelam edemediniz, varsa bir ilmin, ulemaya laf atacağına, yaz şuraya da bilgimiz artsın.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Senin anlamadığın sünnetleri alimler ve müctehidler açıkladığı için bu mezhebler ortaya çıkmıştır. Anlamanı ümid etmişler, heyhat!


Ne kadar da sığ düşünüyorsunuz?

Karşında insanlar bildiklerini aktarıyor. İtikadları sonucu doğru bildiklerini aktarıyor. Aldıkları bir eğitim varsa, o doğrultuda bildiklerini aktarıyor. Allah'ın (celle celaluhu) akıl ile ilgili ayetlerini buraya copy yapıp yapıştırıyorsun, pekisen hiç akılediyormusun. Cevap vermeden geçeyim diyorum ama öyle cümleler yazıyorsun ki, vcevap yazmasam sana haksızlık edeceğime inanıyorum. Bakalım ne kadar sığ düşünüyoruz, yada sen ne kadar kulaktan dolma haniflik yapıyorsun. Mezhebe girmeyeceksen, mezhebte amel etmeyeceksen, en az mezheb sahibi imam gibi ilmin yeterli olacak. Hadai bakalım görelim:


Allah'ın haram kılmadığı şeyleri kim nasıl haram kılabilir? Kimse köpek, fare, yarasa, solucan, vb. yemez. En azından bizim toplumumuzda yemez. Bu kişinin yaşadığı toplumla alakalıdır. Fransızlar da kurbağa bacağı yerler.


Buyur bu söylediğine karşılık soracağımız soruya bir cevap ver: Bir insan düşün, müslümanlığı kabul etmiş, Fransa da yaşayan bir vatandaş olsun. Ya da çin de yaşasın bu adam. Kültürlerinde kurbağa bacağı ve köpek eti yemek var bu adamın. Şimdi bu adam bir köpek kesti, yada kurbağa yakaladı dereden. Ve bıçağını alarak Bismillahirrahmanirrahim diyerek kesti ve tavada kızarttı. Sonra döndü Kur'an'a baktı. O güne kadar içinde bulunduğu toplumun örf ve anenelerinde herhangi bir terslik yok, Kur'an'a da baktı orada da yok, yiyecek mi şimdi ? Sağlam bir cevap olsun, ayetler ile de destekle ki kalbim mutmain olsun.


Biraz düşünün...İslam tek ise aynı konuda hem helal hem haram nasıl olur?

İslam; tek'tir. Bir konuda hem haramı hem helali öyle bir yaşatır ki sana Rabbül Alemin, sen dahi şaşar kalırsın, alim ve müctehidleri böyle red etmek ile bir yere varamayacağını kendi nefsinde müşahede edersin. O neden ile işin içerisinden çıkamadığın zaman Alimlerden yardım alman Kur'an'i bir emr'dir. Hala konuşuyorsun, ama boş yazıyorsun:

"Hem bu meseller yok mu biz onları insanlar için darb ediyoruz, mamafih onlara alimlerden maadasının (başkasının) aklı ermez!" ( Ankebut : 43 )

"...ehl-i zikire sorun bilmiyorsanız!" ( Nahl : 43 )

Çok yanlış düşüncelerin var. Kulaktan duyduklarını iyi anla, ola ki farklı bir anlatım tarzı ile anlatmışlardır. İyi düşün, sonra cevap ver. Sünnete karşı değilim diyorsun, sünneti tartışıyorsun. Hadis ölçü olmaz diyorsun, hadislerin Peygamber buyruğu olduğunu bilmiyor gibi davranıyorsun. En başta söylediğimi yine söylüyorum, tezat bir görüntü çiziyorsun.

Sana cevap olarak daha önceki copy yaptığım yazımda Kur'an'ın yanında kullanma klavuzu gönderilmediğini, bilakis yaşayan bir klavuz gönderildiğini (s.a.v.) ima etmeye çalıştım. Sen imayı da es geçtin. Kur'an ahkamı uygulanabilinir bir reçete değilmidir,bir yasa değilmidir gibi abuk bir soru ile cevap verdin. Biz her halde biliyoruz, Allah'ın Kur'an'ı yasa yapmakta en yeterli metoddur, en yeterli kaynaktır. Sana bunu sormadık ki !

Ayrıca: Kur'an'ın 3 günde öğretileceğine dair reklam afişi görmüşsün, akıl edip nasıl düşünerek Kur'an'ı anlayacak ki insan ? diye alay ediyorsun. O reklamda Kur'an'ı 3 günde anlatacağız demiyor, Kur'an'ı 3 günde öğreteceğiz diyor. Yani sen 3 gün içinde Kur'an okumaya başlayacaksın, diyor. Ama tabi reklamı veren şahısların hatası "okumayı" kelimesini eklemedikleri için senin gibi insanlar akılları! ile bu sonuca varıyor. Nerden bilsin adamlar "lafın tamamının çocuğa yada deliye" söylendiği gerçeğini, değil mi ama!

Breh breh! ne mantık ama.

Dilersen kendi yazdığını bir ayna karşısında tekrar oku:

Ne kadar da sığ düşünüyorsunuz?


"Fazla söz gayedeki amacı örtüyor." (İmam'ı Rabbani [k.s.] )
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Evet, hem de en baştan müslümana yakışmayacak sözler sarfedildi.

İmamların dahi (haşa) kafir olup olmadıkları sorgulandı. Kur'an'da geçen ulul elbab'ların dahi itikadlarında şüphe duyulduğu yazıldı.

Resulullah'ın (s.a.v.) dahi sünnetlerinin sorgulanması gerektiği yazıldı.

Çok haklısın, müslümana yakışmayan, hoş olmayan hatta insanı inkara götürecek sözler sarfedildiği için bu noktaya kadar da geldik.

Senin de aynı düşüncede ısrarla durduğunu gördüğümüz için, seni de uyarmaya çalıştık. Hangi mezhebten olursan ol beni ilgilendirmez. Hatta hiçbir mezheb ehli de olmayabilirsin. Biz iman sorguçları değiliz, fakat; her ne olursak olalım, kimsenin itikadına laf söyleyemeyiz! Ne biz, ne de başka bir kimse.

Kimsenin haddine düşmez.
 

mavigezegen

New member
Katılım
14 Tem 2009
Mesajlar
243
Tepkime puanı
169
Puanları
0
İmamların dahi (haşa) kafir olup olmadıkları sorgulandı. Kur'an'da geçen ulul elbab'ların dahi itikadlarında şüphe duyulduğu yazıldı.

Resulullah'ın (s.a.v.) dahi sünnetlerinin sorgulanması gerektiği yazıldı.

Çok haklısın, müslümana yakışmayan, hoş olmayan hatta insanı inkara götürecek sözler sarfedildiği için bu noktaya kadar da geldik.

Senin de aynı düşüncede ısrarla durduğunu gördüğümüz için, seni de uyarmaya çalıştık. Hangi mezhebten olursan ol beni ilgilendirmez. Hatta hiçbir mezheb ehli de olmayabilirsin. Biz iman sorguçları değiliz, fakat; her ne olursak olalım, kimsenin itikadına laf söyleyemeyiz! Ne biz, ne de başka bir kimse.

Kimsenin haddine düşmez.

Öncelikle yanlış anlaşılıyorsam özür dilerim. Ben kimsenin kafir olup olmadıklarını sorgulamadım. Yazdığım cümle açık ve nettir. Ama siz bundan böyle bir kanıya varıyorsanız o da sizin düşünceniz. Fakat yine söylüyorum Allah'ın Kuran'da ismini açıkça zikretmediği kişilerin (kim olursa olsun) gerçek manada bir mümin mi yoksa kafir mi olduklarını Allah'tan başka kimse bilemez. Bu sözümde ne bir hakaret ne de bir yanlış var.

Kimsenin mezhebi beni ilgilendirmez, isteyen sünni olur, isteyen şii. Kimsenin itikadı da kimseyi ilgilendirmez. Herkes kendi inancı ve itikadı ile Allah'ın huzuruna varacaktır. Allah yargı günü hepsi için hükmünü verecektir.

Hakkınızı helal edin...
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
40
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
muvzu nereden başlamış nerelere gelmiş. ben konuyla ilgili bi yorum yapayım.

O size ancak ölüyü ve kanı ve hınzır etini, bir de Allahın gayrisinin namına kesileni haram kıldı, her kim de muztarr olursa bâğiy ve mütecaviz olmadığı halde, artık şüphe yok ki rabbın gafurdur rahîmdir...

Sade dilinizin yalan tavsıfile şu halâl, şu haram demeyin ki yalanı Allaha iftira etmiş olursunuz, şüphe yok ki yalanı Allaha iftirâ edenler felâh bulmazlar

nahl 115-116

sadece bu ayeti kerimeler bence bu konunun noktalanması için yeterli. bi çok polemiğede cevap veriyor. vesselam...

ayetler için tşk ederim peki hasır süresi ayet 7 bakalım birde oradan inceleyelim ozaman ayetlerin açılımı çıkar ozaman su soru akıla gelecek kedi köpek fare v.b gibi kuranın açıklamamıs oldugu hayvanların eti yener mi derim size
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Öncelikle yanlış anlaşılıyorsam özür dilerim. Ben kimsenin kafir olup olmadıklarını sorgulamadım. Yazdığım cümle açık ve nettir. Ama siz bundan böyle bir kanıya varıyorsanız o da sizin düşünceniz. Fakat yine söylüyorum Allah'ın Kuran'da ismini açıkça zikretmediği kişilerin (kim olursa olsun) gerçek manada bir mümin mi yoksa kafir mi olduklarını Allah'tan başka kimse bilemez. Bu sözümde ne bir hakaret ne de bir yanlış var.

Kimsenin mezhebi beni ilgilendirmez, isteyen sünni olur, isteyen şii. Kimsenin itikadı da kimseyi ilgilendirmez. Herkes kendi inancı ve itikadı ile Allah'ın huzuruna varacaktır. Allah yargı günü hepsi için hükmünü verecektir.

Hakkınızı helal edin...

Siz sayın mavigezegen, bizi, yüzümüzde ki nurdan dolayı değirmenciye benzetip, işi demagojiye boğdurmaya çalışmayon lütfen.

Söz, icap ettiği noktada sarf olur, durup dururken kimse ortaya laf atmaz. Size insanların Allah katında ki derecelerini soran mı oldu?!. Misal, İmamı Rabbani, dünya ya sorun, dünya der ki bu İslamın bir halis eridir. Dünya bunu böyle derken sen " ne bileyim Allah katında ne?" dersen, bu senin O zatı küçümsemeye çalışman demektir. Ben kimsenin dinini sorgulamadım gibi zayıf kaçanakları bırakın ve konunun özünü teşkil eden soruya, o iki ayete ilminizle bir cevap yazın...


Ve siz hadise, sünnete inanmıyor olabilirsiniz veya her ne ise ama bu forum Ehli Sünnet itikatı mihvalinde yürür, burada çok seslilik vardır ama Hakk üzere vardır, çokseslilik vardır ama salyangoz satmak üzere değil, çok seslilik vardır ama kurallar çerçevesinde.

Evet ne olursan ol gel ama bozmaya değil yapmaya, yoksa yok!...
 

gönül dostu

New member
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
688
Tepkime puanı
1,074
Puanları
0
Yaş
39
kardeşim

kardeşim

Köpek Beslemek:

Av, ziraat, sürü, ev bekletme vb. sebeblere dayalı olarak köpek beslemenin caiz olduğu konusunda ulema ittifak etmiştir. Ancak hırsız korkusu gibi zaruri bir sebep olmaksızın evde bulundurulmasını hoş karşılamamışlardır (ibnü'l-Hümâm, Fethu'l-Kadîr, Bulak 1319, VI, 246; İbn Âbidin, Reddü'l-Muhtâr, Kahire 1386-89/1966-69, V, 226-227). Hz. Peygamber (s.a.s.) ziraat, koyun, ev bekletme, av gibi bir sebep olmaksızın köpek besleyenin sevabından her gün bir kırat (bir başka rivayette iki kırat) eksileceğini (Buhârî, "Hars", 3, "Bed'ül-halk", 7, 17; "Zebâih", 6; Müslim, "Müsâkât", 51-60; Nesâî, "Sayd", 10- 14, 24......) ayrıca içinde köpek bulunan eve meleklerin girmeyeceğini haber vermiştir (Buhârî, "Bed'ül-halk", 7,17......). Nitekim Hz. Peygamber (s.a.s) Cebrail ile, belli bir saatte buluşmak üzere sözleşmişler, ancak içeride bulunan köpek sebebiyle Cebrail gelmemiş ve köpeği farkeden Rasûlüllah derhal çıkarılmasını emretmiş ve köpek çıkarıldıktan sonra Cebrail'le görüşebilmiştir (Buhârî, "Bed'ü'l-halk", 7,17, "Meğâzî", 12, "Libâs", 88,94; Müslim, "Libâs", 81-84....; Fahreddin er-Râzî, Mefâtihu'l-Cayb, Kahire 1934-62, XXXI, 210). Şafiiler ihtiyaç yokken köpek edinmenin haram olduğu görüşündedirler (Nevevî, Şerhu'l-Müslim, Kahire 1347-49/1929-30, X, 236).

İçinde köpek bulunan eve meleklerin girmemelerinin sebebi onların pis kokmaları, pislik yemeleridir. Bundan dolayı gereksiz yere köpek edinen kimse evine melek girmekten mahrum bırakılmak suretiyle cezalandırılmıştır (Nevevî, a.g.e., XIV, 84; Aynî, Umdetü'l-Kârî, Kahire 1348, XV, 139). Ayrıca aralarında köpek ve çan bulunan yolcularla meleklerin arkadaşlık etmeyeceği de Hz. Peygamber tarafından ifade edilmiştir (Müslim, Libâs, 103).

Hadiste geçen "kırat", lüzumsuz olarak köpek edinen mü'minin sevabından Allah katında malum bir miktarın eksilmesini ifade eder (Tecrîd-i Sarih Tercümesi, VII, 131). Buradaki kırat konusunda ise farklı görüşler vardır. Bu fark insanlara eziyet konusunda birbirinden farklı iki tür köpeğe nisbetle yapılmış olabileceği gibi, köy-kent ayrımına göre de ifade edilebileceği belirtilmektedir. Zira, fazla insanın yaşadığı yerde rahatsız olanların sayısı da artmaktadır. Bunun yanında daha önce bir kırat olan ceza, ağırlaştırmak suretiyle iki kırat'a çıkarılmış olduğu üzerinde de durulmuştur (Nevevî, a.g.e., X, 239; Aynî, a.g.e., XV, 203).İhtiyaç olmaksızın köpek edinmenin yasaklanması konusunda özellikle durulması ve köpek besleme konusunda ağır bir müeyyidenin getirilmesi onun kudurganların % 92,5 kısmını teşkil etmesi ve kuduza yakalanma ve yayma konusunda hayvanlar içinde ilk sırada bulunmasından da kaynaklanabilir. Kuduzu, saldıran köpekler verebileceği gibi, kendisini sevdiren, serbestçe istediği insanı yalayan hatta kendine acındıranlar da aşılayabilirler. Bu durumdaki hastalık, tedbir almakta kusur ettirdiğinden çok daha tehlikeli olduğu düşünülürse bu konudaki titizlik daha kolay anlaşılır. Hiç evden çıkarılmayan veya diğer köpeklerle temas etmeyen köpekler bile evdeki kudurmuş olan bir kediden veya fareden de mikrobu alıp hastalığı yayabileceği gibi Ekinokok= kist idatik hastalığını aşılamak cihetinden de tehlike arzeder. Kuduz, hayvanın yalnız ısırmasıyla değil yalaması veya salyasının bulaşmasıyla da sirayet edebilir (Tecrid-i Sarih Tercümesi, VII, 133- 143)

Bu açıdan bakıldığında fukahânın köpeğin artığını necis sayması ve yaladığı kabın cumhura göre yedi, Ebû Hanîfe'ye göre üç defa yıkanmasının gerekli olduğu (Azîmâbâdî, Avnu'l Mabûd, Medine 1388/1968, I, 135) konusundaki görüşleri ve saldırgan köpeğin öldürüleceği konusunda ittifak'ın bulunması (Nevevî, a.g.e., X, 235; Avnî, a.g.e., XV, 202; ibn Cüzey, el-Kavânînü'l Fıkhiyye, Beyrut, ty., s 294) çok manidardır.

kedi beslenmesi konusundada evde hayvan beslenmemesinin , varsa bahçede beslnmesinin hem sağlık açısından hemde dini açıdan daha doğru olduğudur..
benim aktarabileceklerim ancak bukadar canım kardeşim inş. anlatabilmişimdir ...Selam ve duayla...
 

kalkan

New member
Katılım
25 Tem 2010
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Mantıklı dusunmek

Mantıklı dusunmek

Kimin kafir kim de mümin olduğunu Yüce Yaratan'dan başka kimse bilemez. Bu söylediğiniz kişiler için de geçerlidir.

Allah sizin düşmanlarınızı daha iyi bilir. Dost olarak, Allah yeter. Yardımcı olarak da Allah yeter. (Nisa-45)

Allah size yardım ederse hiç kimse size galip gelemez.Eğer sizi yüzüstü bırakırsa O’ndan başka size kim yardım edebilir? Artık müminler yalnız Allah’a güvenip dayansınlar. (Ali İmran-160)

1)Kardes madem cok mantıklısın bıraz kafanı calıstırmaya yardımcı olım sadece mantık yurut madem hersey kıtapta var dıyosun neden 23 yıl neden bekledı peygamberımız veya Hz Allah bırden gonderemezmıydı sebeblerı tek degıl bır kactane var.
2)Yok ayrılmasaydınızda herkes tek dusunsun dıyosun Kuranı kerım dıyo 73 fırkaya ayrılacaksınız bu bır emır gıbı dusunulebılırz Kuranda yazıyo sonucta buna ınanıyorsun bıde bunu elestırıyosun ordan bır yol sahıh onuda mantıgınla cozersın degılmı bu yol mantıgı cemaatler degıl sunnı vahabı gıbı yollar demekkı dogrusunu bulursan onların basındakının sunnet deddıklerı dogrudur demektır yapacak cok bısey yok burda :))
3)Bazen ayetler bır bırını dusurur sasırma ole seymı olur kafırsın deme forumun basında tum yaratılanlarla ılgılı ayet var demıssın temızlenırse hepsı bakılır beslenır bılıyorusun bır yerdede domuz etı haram demıssın yanı dolaylı olarak hayvan haram yanı pıs hayvan hangı ayete ıtıbar edecez yada Kuranı kerım uydurmamıdır dıcez dusnun bulur
4)Senın derdın hadısten cok fetvalara takılmıs gıbı geldı sımdı Her bu fetvalar verılırken Once Kuranı kerım sonra sunnetlere gore baska seylerde varda onları takmassın dıye soylemıyorum duzenlenır..sence bı fetva o kadar basıtmı at etı yemeyeceksın demısler olurmu ole
yok tuvalete sag ayakla gır yok taharetını sol elle yap yok bunu yapma yok onu yap sen bu derslerı okumadıgın ıcın fetvaya dogru yanlıstır dıye hukum verıyorsun ama adam o fetvayı verırken ne kadar mantıga dokuyo bılmıyorsun tabıkı her duyduguna ınanma mantıgın almayabılır ama arastır neden demısler neden dememısler mutlaka mantıgını bulursun.Tabıkı ınanmaya bılırsın ınanmak ta zorunda degılsın hırıstıyanda senın dınıne aynısını dıyor ada ıslamıye ınanmak zorunda degıl ateıs te Allaha ınananlara aynı seyı dıyor oda Hz Allaha ınanmak zorunda degıl ama mantıgı calıstırdıkca dogruya gıdersın senın yemegı sag elınle yemenden . taharetını oturarak yapmandan abdest almandan namaz kılmandan oruc tutmandan kopek etı yememenden kım ne kazanıyo fetva verenler koseyımı donuyo :))) paranımı ıstıyo bıraz dusun ınandıkların ıcın kımseye bısey vermek zorunda degılsın ha bısey vermıcem dıyede ınanmamak zorunda degılsın
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
1)
2)Yok ayrılmasaydınızda herkes tek dusunsun dıyosun Kuranı kerım dıyo 73 fırkaya ayrılacaksınız bu bır emır gıbı dusunulebılırz Kuranda yazıyo sonucta buna ınanıyorsun bıde bunu elestırıyosun ordan bır yol sahıh onuda mantıgınla cozersın degılmı bu yol mantıgı cemaatler degıl sunnı vahabı gıbı yollar demekkı dogrusunu bulursan onların basındakının sunnet deddıklerı dogrudur demektır yapacak cok bısey yok burda :))

Kur'an da bu dediğiniz gibi bir ayet yok kardeşim, bu bir Hadisi Şeriftir, şaşırdınız belki, ama düzeltmek lazım...
 

mavigezegen

New member
Katılım
14 Tem 2009
Mesajlar
243
Tepkime puanı
169
Puanları
0
Kur'an da bu dediğiniz gibi bir ayet yok kardeşim, bu bir Hadisi Şeriftir, şaşırdınız belki, ama düzeltmek lazım...

Konu ile ilgili fikirlerimi daha önce de söylemiştim. Tekrar etmeye gerek yok diye düşünüyorum. Bekir kardeşim, ağabeyim de gerekli noktayı düzeltmiş.

Yalnız bir noktaya vurgu yapmak istiyorum. Bilmediğiniz konular hakkında bilgi sahibiymiş gibi eleştiriler yapmayı doğru bulmuyorum sevgili kalkan. Kuran ve hadisler konusunda çok fazla bilgi sahibi olmadığınızı düşünüyorum. Nitekim yazdığınız yorumda Kuran ile hadisi karıştırmışsınız. Elbette hatalarımız olabilir, kuluz en nihayetinde.

Selam ve dua ile,
 
Üst Alt