khan19556
New member
Niyet ile hüküm vermek en istikametli karardır zannındayım.
Benimde üni.de saçlarım uzundu.
İte muhabbet edenlerden tefrik için.
Benimde üni.de saçlarım uzundu.
İte muhabbet edenlerden tefrik için.
yemekte ağız şapırdatanlara sinir olurum.iğrenç bir şey ya.
Selam,Sekille Müslümansam Dini Allaha has kilmiyorum demektir ben Kitabullahta böyle bir emir bulamadim,Buharininki Müsliminki sende kalsin...
Abi mesela yemek yerken ağız şapırdatmak dinimizde hoş karşılanmıyor. Günah değil edepe aykırı görülüyor.
Diyelim ki böyle bir şey yok. Ağız şapırdatmak doğru değil değil mi?
Evet abi din sadece haram ve helal arasında keskin bir çizgi ile ayrılmıyor.
Din insanın hayatını her yönden düzenliyor ve fıtratına uygun hareket etmesini sağlıyor.
Mesela Allah Takvalı olanları Şeriate uyanlardan dha çok seve.
Şeriatte dört eşe izin var. Caiz. Takvada ise yok.
Mesela, borçluyu hemen icraya vermek Şeriatta var. Ama takvada yok. Ayet "borçluya süre vermeyi tavsiye etmiş"
Kur'an'da böyle takva numuneleri var.
Mesela biri sana vurdu Şeriatta vurman caizdir. Vurmasan af etsen takvadır. Allah'ın sevdiği ameldir.
Sünnet bu takvaları genişletmiştir.
Sakal bırakmak farz değildir. Ancak takvada vardır. Şeriatta mecbur değilsin takvada binler sevabı var.
CEmatle namaz farz değildir. Ama İslam cemaatleri sevdiğinnden müslümanların kaynaşmasını istediğinden, ricası bu olduğundan CEmaatle namaz takvadır.
Abi yüzlerce yazılabilir.
İşte bir şeyin caiz olması başka farz olması başka, sünnet başka takva başkadır. Bir şey söylediğimizde sünnete olmasa dahi takvaya bakılır. Takva varsa ve hata yoksa ve mecbur etme yoksa cizdir. Sevaplıdır
Yemek yerken ağzı şapırdatmamak takvadır.SAdece İnsan rahatsız olmasın diye yapsan sevapsızdır.
Ama hem isan rahatsız olmasın hem İnsanları rahatsız etmeyeni Allah sever diye düşünerek Allah Rızasını gözetsen takvadır ve sevaptır.
Muhabbetle
Aleyküm selam metin mete;
Senin şekilsel müslüman olup olmadığın konusunda bir şey söylediğimi sanmıyorum. Ortaya, çok açık bir şekilde bir gerçek sundum. Bu benim fikrimde değildi, bizzat Resulullah'ın (s.a.v.) sünnetiydi. Sen bu açıdan bakılınca nerde duruyorsan veya nerede durmak istiyorsan, orada durabilirsin, bu tamamen seni bağlar. üniversite yıllarımda ben de saçımı uzattım ve bunu özellikle sünnete ittiba olması düşüncesi ile yaptım. Saçları güzel olan erkeklere de hayatında bir kere dahi olsa uzatmasını da tavsiye ederim. Sünneti yaşamış olurlar hiç olmazsa. Sarık bağlayınca daha da hoş duruyor, benim çok hoşuma gidiyor, denemediysen tavsiye edebilirim.
Her aklına esende kitapta var, görmek lazım. Tek tek varmı dersen bunu da bilmek lazım! sevgili metin mete! ayetleri ezbere, bizlerden daha iyi biliyorsunuz ya, bir nevi cebinizde Kur'an ile beraber geziyorsunuz zannımca, bir zahmet hemen açıp bakıver bakalım hangi ayet olduğunu, ayeti numarası ile beraber de yazmayı unutmadan şunu bir tevil ediverin bir zahmet:
"Şüphesiz biz seni üstün bir ahlak üzere yarattık"
"Resulde sizler için güzel örnekler vardır"...
Daha çoğaltabiliriz bu örnek teşkil edecek ayetleri, bunlar ilk etapta hemen aklıma gelenler.
Buhari ve müslim sana kalsın demişsin, zaten O'nlar bende! Kimseye bırakmaya da niyetim yok
Her aklına esende kitapta var, görmek lazım. Tek tek varmı dersen bunu da bilmek lazım!
Has diyorsan ki nice sözler hadis diye dolaşıyor. Derim ki iki hükmü var
1)Ya inkar eden onun Kur'an ile bağlantısını bilmiyor inkar ediyor
2)Yada ifrat ile yada hurafe ile eklenmiş veya değiştirlmiş veya içtihad hadis gibi rivayet edilir olmuş,biz dahi bundan şikayetçiyiz. Gelin el ele verip bu vartadan İslamları kurtaralım. Yoksa hadisi bütün bütün yok etmek çözüm değil. Pire için yorgan yakan müsrif bir müflistir.
Muhabbetle
yemekte ağız şapırdatanlara sinir olurum.iğrenç bir şey ya.
Sevgi deger kardesim,Duha ben daha öncede söyledim Itaat ettigim Resulüllah Kitabta bana gösterilendir disindakileri ne sevap nede emir diye alamam cünki Ayetler buna müsade etmez.Orjinal Allahin emirleri mevcut iken sirf uyusuyor diye yasa olarak alamam cünki orjini elimizde hemde korunani bu bir ikincisi nice hadis varki reddi cok tehlikeli ama cogunlugu dahada tehlikeli cünki Kitabullahta kelimeleri iyi analiz etmek gerekir mesela neden Mekkelilere Müsrik denmiste kafir denmemis iste bunun gibi kelimelere cok dikkat etmek gerekir diye düsünüyorum o nedenle sahis odakli din anlayisindan cikarak Kuran odakliya kilitlenmek lazim..Allaha emanet ol.