Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Demokrasi ve Şeriat

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Okudum kardeşim, peki bir de Şeriat devletini , demokrasi ile karşılatırmadan tarif edebilir misin? Şeriat Devleti nedir? Şariat Devletinde kim idarecidir idareciyi kim belirler ve ayet ve hadiste olmayan hususlarda kanun koyucu kimdir? Hatta ayet ve hadis dahi farklı fırka ve hatta aynı fırka olduğu halde farklı tarikatlerde farklı anlaşılıyor. Kanun koyucu nasıldır?

Duruşunu daha iyi anlamam açısından. Demokrasi konusunda ki duruşunu gördüm.

Muhabbetle

Bu soruya değerli exelans cevap verecektir sanıyorum ama yardımcı olması bakımından okuyunuz muhterem Duha...

http://www.islamforum.net/genel-islam-konular/22910-devlet-insan-devleti-islam-devleti.html
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Allah'ın Murad Ettiği Devlet Yapısı Nasıldır?

Soru1: Faraza 50 bin kişilik bir cemaatiz. Cemaate lider seçiyoruz.

Lideri meşveret ile mi seçsek iyidir, yoksa asalete , verasete bakarak seçsek mi iyidir?

Soru2: Birşekilde lider seçtik. Liderimizin kararları bizim de dahil olduğumuz veya seçtiğimiz bir meşveret kurulu ile alınması mı daha iyidir, yoksa lider tek başına veya kendi tayin ettiği meşveret kurulu ile kararlar alınsa ve bize bildirilse mi daha iyidir?

Zira, eğer cemaatimiz meşveretsiz olarak liderin kararları ile hareket etse, ki o tek lider, kandırılabilir, yanılabilir, satınalınabilir, tehdit edilir, münafık olabilir. Böyle olsa helak olmaz mıyız? Köle olmuş olunmaz mı?

Faraza, cemaatimiz bizim de dahil olduğumuz meşverette liderimizin de tek reyi ile çıkan kararları uygulasa, liderimiz münafık olsa, kandırılsa, tehdit edilse, satın alınsa zarara girer miyiz?,

Soru 3: Liderimizi sorgulamak ve sormak İslam dininde yeri nedir?

Şimdilik bu üç soru üzerinde teati edelim.

Muhabbetle


Sevgili Duha

Önce 65. permalinkle alakalı bir iki söz beyan edelim.

Tabii ki talebeyiz. Bildiklerim, bilmediklerimin belki binde biri. Burada ki beyanlarımda şahsi fikrimi çok fazla beyandan imtina ediyorum. Ehli Sünnet ulemasından alıntılanmış veya esinlenmiş bilinen ve kabul edilenleri nakletmek daha makul geliyor.

Kabul noktasında tabii ki her kes hürdür.

Ve birde, kavramları yanlış anlayışlardan kaynaklanan hatalara çokca düşmekte ve bocalamaktayız. İnşallah bunlara dikkat ederiz.

Gelelim sorulara... Bunlar benim şahsi görüşümdür. En kısa şekilde...


Madde bir... Lideri rey ile seçmek lazımdır. Ama, yönetebilme liyakatinde ve gerek görülebilen, gerek ölçülebilen bir şekilde, imanı-ameli halinin İslam'a uygun, gerek ahlakının İslam'a, gerek kültürünün İslam'a uygun ve gerek fikriyatının İslam'a uygun insanlar arasından olmalıdır.

İşte sen bu ifadeye "işte bu demokrasidir zaten " diyebilirsin. Ama ben de diyorum ki, bunun adı demokrasi değildir. Çünkü demokrasilerde İslami bir lüzumluluk, gereklilik yoktur. Hilafet manasız bir değerdir.

Madde iki... Seçilmiş liderin yine kendisi gibi rey ile seçilmiş bir meşveret heyetinin olması lüzumlu ve doğru olur.

Madde üç... Kul, tabii ki hatasız değildir. Gerek lider ve gerek meşveret heyeti temsil ve meşveret sorumluluklarının gereği olarak yargılanabilmelidir. Ama bu yargının da önce adaletli ve lider seçilirken aranan kriterlerde olması, kanunların şeri olması aranır.

Selam ile
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Bu soruya bilgim ve fikrimce cevap veriyorum. Noksanlıklar ve yanlışlıklar olabilir.

Taraf olmak insanın doğasında vardır. Bunu görmemek mümkün olmamakla beraber akıl ve mantık ile bastırmak mümkün ve gerektir. Aynı zamanda cevaben zikrettiğimiz gibi liyakat ve de basirette halife/sultan için vazgeçilmez unsurdur. Hz. Ömer (ra) ın ve Osmanlı'nın yaptığı reysiz atamaların sebebinin bu olduğunu düşünmekteyim. Osmanlı'da bu liyakat ve basiret adına veliahtlar arasında meşveret ile rey kullanıldığı gibi entrikaların da döndüğü söylenebilir. Ancak Osmanlı da veliahtlar arasında sultanlığa layık olduğu sezilenlerin hususen yetiştirildiği de gerçektir. İngiltere'de de devlet yöneteceği tahmin edilen kişilerin taa çocukluk çağlarında özel eğitime tabii olduklarını biliyorıum. Kısaca rey herkes için tek başına yeterlilik arz etmiyor, ancak liyakatlı, basiretli kişiler için bir unsur oluyor. Bu önceden de bahsettiğimiz gibi bu günkü demokrasinin tarifi değil. Hatta Cumhuriyetin ilk yıllarında da bu liyakat arayışının milletvekilleri adayları için kullanıldığı vakidir. Ne kadar doğru yapılmıştır bilmiyorum.

Önümüzde 50 milyonluk bir ülke olsun ve 73 fırka ve 7300 meslek vaki olsun. Herkes kendi istikametinde olan adayı halife/sultan seçmek istesin. İşte bu olmuyor. O, 7300 mesleğin adayları arasında liyakatli olanlar adat olacak ve 50 milyon rey en çok isteneni seçecek. Tabii ki herkesin memnun olması söz konusu olmayacak ama doğru olan yapılacak. Ben böyle biliyor ve fikrediyorum...

Baki selam ile
 
Üst Alt