Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Bu tişört hakkında ne düşünüyorsunuz?

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Bir açıdan hangi dinin mensubu olursak olalım birbirimizin varlığına saygı duyalım fikri penceresinden bakılırsa bir mahsuru yok gibi görünüyor.Hele dünyanın adım adım dinler savaşına yürüdüğü şu dönemde çok anlamlı bir adım.Tabiki en doğrusunu Yüce Rabbimiz bilir.
Bence asıl soru biz gibi acaba onlarda bu hassasiyete sahipler mi???



Bu arada diğerlerinde işaret edilen istikamet dört hatta altıyı bulurken BUL'un ortasına nakşedilen hilal kimin aranması gerektiğini hemde dosdoğru yönü işaret ederek gösteriyor değil mi??


Allahu Ekber...

Din sadece ve sadece bir tane. Allah (cc) ın dini. O da İslam.
Göğsünü gere gere " Elahmdülillah, Müslümanım" diyen insan, din diye lanse edilen sapkınlıklara saygı mı duymalı.

Dünyada eğer Hakk ile batıl savaşı olacaksa, aman olmasın demenin " anlamlılığı" çok manidardır...


İstanbul İslam şehridir.Bu tshirt İslam şehrinin/İslamın diğer dini kültürlere ne kadar saygılı olduğunu gösterir.Hiç bir sakıncası yok.
6 köşeli yıldız, Hz.Süleymanın mührü, Hz.Davut'un yıldızı olarak geçer.İkisi de bizim peygamberlerimizdir.6 köşeli yıldızın bugün bize siyonist İsrail i hatırlatması üzücüdür.Aslında sembolün hiç bir günahı yok.(Hatta bu sembol hak peygamberlerin sembolü olduğu için İsrail bayrağının yakılması da hoş değildir.)
Haç ise bizim onaylamadığımız bir sembol.Yani Hz.İsa'nın haçla ilgisi yok o çarmıha gerilmedi.Ama dediğim gibi bu tshirti giymenin bir sakıncası bence yok
.

İslam'ın İslam olmayan hiç bir kültüre saygı ve sevgi göstermemesi gerekir. Semboller, insana neyi hatırlatır ve algılatırlarsa odur. Maalesef 6 köşeli yıldız bu günkü Yahudiliği, haç ise bu günkü Hırisityanlıpı hatırlatıyor insana.


Istanbul bildigimiz gibi cogu Dinlere ve cogu tarihlere tanik olmustur,
bunun icin bence bu tisörtün üzerinde doslugun,
sevginin ve dinlerin birlestigi yerleri gösteren bir isaret anlamina geliyor,
günümüzde artik din savaslari cogalmaya basladi ve bunun icinde
bir isaret gibi görünüyor,doslugun isareti...

Evet, Allah (cc) de zaten o sapkınlarla dost olmayı emrediyor, değil mi?


 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
İslam'ın İslam olmayan hiç bir kültüre saygı ve sevgi göstermemesi gerekir.

Simdi biz hayatta iki kavram kullaniyoruz

Örn: Evet tersi hayir

Saygi göstermek - Saygi göstermemek (Saygisizlik yapmak)

Ben bu kosullarda degerlendiriyorum bu cümleyi. Islamda, islam olmayan birseye saygisizlik yapilmasi hususunu asla ama asla görmedim. Bunu bir ögüt olarak vermek kimseye yakismaz. Bu bir savas belirtisidir. Savas dahi saygisizca yapilmaz.

Din sadece ve sadece bir tane. Allah (cc) ın dini. O da İslam.

Din bir tane ise

Lekum dinikum veliyyedin ( Senin dinin sna benim dinim bana)

Burada dinler oldugu apacik ortada gözüküyor. Ha hak din denilirse o ayri.....

Evet, Allah (cc) de zaten o sapkınlarla dost olmayı emrediyor, değil mi?

Egerki buradaki emri her yahudi ve hristiyan icinde düsünmüs olsaydik, lakin onlarin kestikleride bize helal olmazdi lakin toplu yasama durumu olmazdi lakin onlardan kiz da alinmazdi. Fakat Kuran bunlara izin verdiyse buradaki dostlugun karsiti, yahudilerde hristiyanlarda bizim düsmanimizdir manasi cikmaz. Kisiler bunu böyle telakki ediyorlarsa bunu islama lanse etmeninde yanlis olacagi kanaatindeyim.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Simdi biz hayatta iki kavram kullaniyoruz

Örn: Evet tersi hayir

Saygi göstermek - Saygi göstermemek (Saygisizlik yapmak)

Ben bu kosullarda degerlendiriyorum bu cümleyi. Islamda, islam olmayan birseye saygisizlik yapilmasi hususunu asla ama asla görmedim. Bunu bir ögüt olarak vermek kimseye yakismaz. Bu bir savas belirtisidir. Savas dahi saygisizca yapilmaz..

Sevgili Alp, eğer hayatı hep bu örneklediğin gibi yaşıyorsan, seni ve hayatını roman yapmak lazım :)


Din bir tane ise

Lekum dinikum veliyyedin ( Senin dinin sna benim dinim bana)

Burada dinler oldugu apacik ortada gözüküyor. Ha hak din denilirse o ayri.....

Maşaallah, ne gayret. Muhalefet başarınız 10. Bravo...


Egerki buradaki emri her yahudi ve hristiyan icinde düsünmüs olsaydik, lakin onlarin kestikleride bize helal olmazdi lakin toplu yasama durumu olmazdi lakin onlardan kiz da alinmazdi. Fakat Kuran bunlara izin verdiyse buradaki dostlugun karsiti, yahudilerde hristiyanlarda bizim düsmanimizdir manasi cikmaz. Kisiler bunu böyle telakki ediyorlarsa bunu islama lanse etmeninde yanlis olacagi kanaatindeyim.

Evet, Tarih boyu yapılan bu " kibarlık budalalığı " yüzündendir, ne dinimiz kaldı, ne kültürümüz, ne milli birliğimiz. Siz dinleri diyalog ettirmeye durun, bize lazım değil kardeş, biz sizin kadar " insancıl" olmak istemiyoruz... Tarih muhakkak her fiiliyatı bir sonra ki zaman önümüze kotaracaktır...
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Sevgili Alp, eğer hayatı hep bu örneklediğin gibi yaşıyorsan, seni ve hayatını roman yapmak lazım :)

Bosver benim ne yasadigimi, dogrulari kissa almak lazim ve bu dogrular ne benim ne de bekirin istegine göre mukayese edilir. Dogru dogrudur hakikat hakikattir nokta


Maşaallah, ne gayret. Muhalefet başarınız 10. Bravo...

Tamamen sahsima verilen cevaplar ki hic haz almiyorum. bense ilmi konusmayi yeglerim bu konuda. Dedigim muhalefet degildir aksine Ayettir. Ayette neden din deniyor ayetemi yoksa muhalefet basarisi ilan ettin anlamak ne yazikki namümkün....

Evet, Tarih boyu yapılan bu " kibarlık budalalığı " yüzündendir, ne dinimiz kaldı, ne kültürümüz, ne milli birliğimiz. Siz dinleri diyalog ettirmeye durun, bize lazım değil kardeş, biz sizin kadar " insancıl" olmak istemiyoruz... Tarih muhakkak her fiiliyatı bir sonra ki zaman önümüze kotaracaktır...

Biz den kastin kim. Anlamis degilim acikcasi. Sunulan düsünce ile ayeti tasdik ettirmek nasil oluyor onu anlamadim ardina birde iki üc acikli söz. Merak etme bu kültür bir Baska kültürdeki bir baska bireye, bireyin kendisine saygili olundugu icin milli degerlerimiz yikilmiyor. Bu ise bambaska bir konu ama tabiki cihad ilan ediyorsan buyur cihada git. Gittinde dur mu dedik, gittinde cihadmi ettin:) Neyse bak topu sahislara atinca hos manzara cikmiyor ne yazikki.


“Kitap ehliyle ancak en güzel bir yoldan mücadele edin; güzellikle, yumuşaklıkla, delil ve ispat yoluyla onlara hakkı anlatın; ancak onlardan zulme sapanlar müstesnadır. Onlara deyin ki: ‘Bize indirilene de, size indirilene de îmân ettik. Bizim İlâhımız da, sizin İlâhınız da birdir. Biz ancak Ona boyun eğeriz.”

Ben bu ayette saygi görüyorum saygisiz bir yaklasim var mi sizce:)

Sizinle din hususunda savaşmamış ve sizi yurdunuzdan çıkarmamış olanlara iyilik yapmaktan ve adalet etmekten Allah sizi men etmez. Şüphesiz ki, Allah adalet edenleri sever.” “Ancak Allah sizinle din hususunda savaşmış, sizi yurdunuzdan çıkarmış ve çıkarılmanıza yardım etmiş olanları dost edinmekten sizi men eder. Kim onları dost edinirse işte onlar zâlimlerin tâ kendisidir.

Bu ayettede ayni sekilde iyilik yapmak diyor. E milli degerlerimiz kayboluyor(-mis -mus). Ne yapacagiz insancil mi olacagiz simdi. Ayet dogruyu söylüyor degil mi....


Bugün temiz ve güzel olan şeyler size helâl kılındı. Kendilerine kitap verilenlerin yemekleri size helâl olduğu gibi, sizin yemekleriniz de onlara helâldir. Hür ve iffetli mü’min kadınlar ile sizden önce kendilerine kitap verilenlerden hür ve iffetli kadınlar, namuslu olmanız, zina etmemeniz, gizli dost tutmamanız ve kendilerine mehirlerini vermeniz şartıyla size helâldir.


Helal olan birseyden bahsediyor ayet. Helal derken ama insafsiz olun demiyor esiniz dahi olur diyor. Lakin demekki es ne manaya gelir bunu ögrenmek lazim lakin ögrenmenin yasi yok


selametle
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Bosver benim ne yasadigimi, dogrulari kissa almak lazim ve bu dogrular ne benim ne de bekirin istegine göre mukayese edilir. Dogru dogrudur hakikat hakikattir nokta

Bak kardeşim, senin ifaden üzere "sen" diyorum. Ve tabii ki bu senin izanın, tabii ki doğru da değil. Ne demişsin, bak, oku da, sonra demagoji yap.

"Saygi göstermek - Saygi göstermemek (Saygisizlik yapmak)

Ben bu kosullarda degerlendiriyorum bu cümleyi. "


Bu cümle senin cümlen, benim değil.


Haa, demek ki, bir sözü söyleyip, sonra sağa sola eğmemek lazımmış, değil mi?


Ne demektir saygı? Önce onu öğrenelim istersen.

Saygı; değeri, üstünlüğü, yaşlılığı, yararlılığı, kutsallığı dolayısıyla bir kimseye, bir şeye karşı dikkatli, özenli, ölçülü davranmaya sebep olan sevgi duygusu demektir.

Kimse senin elini tutmuyor zaten, git hangi Hıristiyana saygı duyarsan duy, kimene...



Tamamen sahsima verilen cevaplar ki hic haz almiyorum. bense ilmi konusmayi yeglerim bu konuda. Dedigim muhalefet degildir aksine Ayettir. Ayette neden din deniyor ayetemi yoksa muhalefet basarisi ilan ettin anlamak ne yazikki namümkün....

Sen ilimle konuşursan, ilimle cevap alırsın. Kuru hamaset gösterilerine de verilen cevaplara dayanırsın.

O kadar ilmin varda, o kadar ilmi konuşmak istiyorsun da, neden burada " Din sadece ve sadece bir tane. Allah (cc) ın dini. O da İslam. " diyene din dersi vermeye çalışıyorsun. İlkokul talebesine de sorsan, sana 3-5 din sayar. Yani sen ne dediğimi anlamadın mı da, "yok din değil, hak din bir tane" uyarısında bulunuyırsun? Değil... Sadece ve sadece muhalefet yapıyorsun ve sonra da bu muhalefeti eveleyip, geveliyorsun. Açık ol lütfen, açık...


Biz den kastin kim. Anlamis degilim acikcasi. Sunulan düsünce ile ayeti tasdik ettirmek nasil oluyor onu anlamadim ardina birde iki üc acikli söz. Merak etme bu kültür bir Baska kültürdeki bir baska bireye, bireyin kendisine saygili olundugu icin milli degerlerimiz yikilmiyor. Bu ise bambaska bir konu ama tabiki cihad ilan ediyorsan buyur cihada git. Gittinde dur mu dedik, gittinde cihadmi ettin:) Neyse bak topu sahislara atinca hos manzara cikmiyor ne yazikki.

Ne manzara çıkarmak istersen, buradayım kardeşim. Yeterki kendi burgulu mantığınla değil, kabul edilebilir düz mantıkla yaz.

Bizden kastım, siz olmayandır... Anlamadıysan bir daha sor, daha açık yazayım.

Hangi milli değerin ayakta kalmış, anlat da, ilminden irfanından yararlanalım, hangi milli değer, hangi dini değer kalmış, yaz... Hıristiyana, Yahudiye saygı göstermek, hürmet etmek, onu sevmek ve kudsamak mı? Allah'ı üçleyen, Peygamberi kabul etmeyene mi sevgi gösterecedğiz, bu mu bizim din kültürümüz? Yanlışın var, bizim hiç bir zaman böyle bir kültürümüz olmadı ve olmayacak. Siizn olabilir. Öp pek sevgili Hıristiyanların elini ve göster saygını, sevgini...









“Kitap ehliyle ancak en güzel bir yoldan mücadele edin; güzellikle, yumuşaklıkla, delil ve ispat yoluyla onlara hakkı anlatın; ancak onlardan zulme sapanlar müstesnadır. Onlara deyin ki: ‘Bize indirilene de, size indirilene de îmân ettik. Bizim İlâhımız da, sizin İlâhınız da birdir. Biz ancak Ona boyun eğeriz.”

Ben bu ayette saygi görüyorum saygisiz bir yaklasim var mi sizce:)

Sen şu an sadece ve sadece Allah'ın ayetleri kendi yanlış fikrine alet etmeye çalışıyorsun ve gülebiliyorsun. Çok yazık, çok, hem çok... Bunun hesabı vardır, biliyorsun.
Onlar şu an zulme sapmamış mı? Allah'ı üçlemek zulum değil mi?
Onlar şu an zulme sapmamış mı? Hak peygamberi kabul etmemek zulum değil mi?
Onlar şu an zulme sapmamış mı? Müslümanları işkencelerle katlediyorlar.

Ve sen fikirler, öpün onların ellerini, koşun...






Sizinle din hususunda savaşmamış ve sizi yurdunuzdan çıkarmamış olanlara iyilik yapmaktan ve adalet etmekten Allah sizi men etmez. Şüphesiz ki, Allah adalet edenleri sever.” “Ancak Allah sizinle din hususunda savaşmış, sizi yurdunuzdan çıkarmış ve çıkarılmanıza yardım etmiş olanları dost edinmekten sizi men eder. Kim onları dost edinirse işte onlar zâlimlerin tâ kendisidir.

Bu ayettede ayni sekilde iyilik yapmak diyor. E milli degerlerimiz kayboluyor(-mis -mus). Ne yapacagiz insancil mi olacagiz simdi. Ayet dogruyu söylüyor degil mi....

Hani bu ayette saygı. Nerede o el öpmeler. Maşallah, ne derin ilim. Bu ayetten, bu mana, maşallah, maşallah...


Bugün temiz ve güzel olan şeyler size helâl kılındı. Kendilerine kitap verilenlerin yemekleri size helâl olduğu gibi, sizin yemekleriniz de onlara helâldir. Hür ve iffetli mü’min kadınlar ile sizden önce kendilerine kitap verilenlerden hür ve iffetli kadınlar, namuslu olmanız, zina etmemeniz, gizli dost tutmamanız ve kendilerine mehirlerini vermeniz şartıyla size helâldir.


Helal olan birseyden bahsediyor ayet. Helal derken ama insafsiz olun demiyor esiniz dahi olur diyor. Lakin demekki es ne manaya gelir bunu ögrenmek lazim lakin ögrenmenin yasi yok


selametle

Çok doğru, öğrenmenin hiç yaşı yok. O zaman öğren de gel bakalım ayette bahsedilen Ehli Kitap ile bu günkü Yahudi ve Hıristiyanlar aynı kişiler mi? Evet, öğren de gel...
 

a l p e r

New member
Katılım
10 May 2007
Mesajlar
364
Tepkime puanı
27
Puanları
0
Kibirli olmaktan Allah Talaya sığınırım. Teşekkür için yazmaktan Allah tealaya sığınırım. Allah için değil de nefs için konuşmaktan Allah Tealaya sığınırım. O gün geldiğinde şakşakçılar adamı kurtarmayacak...

İlim ilim bilmektir, ilim kendini bilmektir. Sen kendini bilmez isen, ya nice okumaktır.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Düşmanı yok etmek istiyorsan, onunla musallaha et. Ona iyilik et. O zaman sana dost olur. Düşmanının yok etmiş olursun.

Bu söz, bir konuda anlaşamamış veya bir başka sebeple hasım olmuş insanlar içindir sayın Duha. Yüzlerce yıldan beri senin dinini yıkmak, hırpalamak ve ona tabii insanları, milliyetleri insan mesabesinde görmemiş, her türlü zulüm ve işkence etmiş ve etmekte olan ecnebi din mihrakları için değildir.


Bekir kardeşim, Alptraum kardeşe çok haksızlık yapmışsın. Zira, asla teslis inancına sahip Hristiyanlık dinine saygı duymuyor. Sözleri bu manaya gelmiyor.

Ne manaya geliyor ise, ne mana murad ediliyorsa, o manaya göre kelam edilir. T-şortün üstünde ki haç ve Yahudi yıldızını savunmak ile tebliğ fikriyatını aynı paralelde görebilmek mümkün olmamakla beraber, tebliğ yoluna meyleden insanın tebliğ eden yerine tebellüğ eden haline gelmemesi gerekir.


Evet zalim olmayan Hristiyanlarla (dini ile değil) zalimlere karşı bir dayanışma caizdir.

Burada söz konusu olan dindir. Kişisel olarak hiç bir Hıristiyan yahut Yahudi yi bilmeyiz, tanımayız, şahsına aleyhinde laf etmeyiz. Konu din, muhatap bu dini savunanlardır. Bindörtyüz küsür sene evvel İslam Yahudi ve Hıristiyanlığı lağvetti. Bu gün olanlar ise zaten o Yahudi ve Hıristiyanlar bile değil. Bu günkü söz konusu kavim hem kendi dinine, hem İslama zulmeden kavim, zulmeden zihniyettir.


Hem teslis inancını red eden hristiyanlarla ittihad mecburdur.

Afedersin, nedenmiş bu mecburiyet? Pek merak ettim.



Mesih(a.s) geldiği vakit İncilin Kur'ana ittifakı farzdır. O kısım onun vazifesidir.

Mesele budur, su -i tevil caiz olmaz. İftiradır.
İcraat eleştirilebilir, niyet asla...
vesselam

Hangi İncil'in sayın Duha? Bu günkü İnciller mi Kur'an ile ittifak edecek? Bu sözün bu konuyla nasıl bir alakası var ki?

Yazılar burada. Kimse kimseye iftira etmiyor. Biz insanın icraatını görebilir, onu söz edebiliriz. Kalblerin içindekini bilen sadece ve sadece Allah Zülcelal Hazretleridir.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Bu t-shırt hakkında ne dersiniz ?

Bu t-shırt hakkında ne dersiniz ?

En azından diğer polemiklere de set çekecek kalitede bir slogan!
Hem tartışmalara da son verir ümidi ile buraya taşımayı uygun buldum. Çünkü, bu tür tartışmalar sadece birbirimizi kırmaktan öteye geçmiyor. Her iki tarafta bazı inandığı nedenler ile fikrini savunuyor. Kendi haklı olduğu nedenleri anlatmaya çalışmaktan ziyade, karşısındaki muhatabınını fikirlerini çürütme yoluna gidiyor.

Bu noktada benim görüşüm belli, daha önce defalarca yazdım, ben diaolog muhabbetine kapalıyım. Bunun nedenlerini ve beni bağlayan etkilerini de açıklamaya çalıştım. Sonuç: hiç istemediğim halde; sadece sevgideğer alptraum'un kırılmasına yol açtı. Bizim diğer kültürlerle bir araya gelmemiz mümkün, ama; diğer söylenen (ve bazı kesimlerce de) öyle kabul edilen inançlar ile bir araya gelmemiz mümkün değil.

Hristiyanlar diaolog için şunu şart koşup kabullenmemizi isteyecek " İsa (a.s.) Allah'ın (cc) oğludur!" Biz de diyeceğiz ki : Haşa! Kuludur. Diaolog orada bitecek.

Yahudiler diyecek ki: "Üzeyr (a.s.) Allah'ın (cc) oğludur!" Biz de diyeceğiz ki: Haşa! Kuludur. Diaolog orada bitecek.

Ve bu tartışmalar onlar'la hiç kırıcı yıkıcı olmadan bitmiş olarak son bulacak. Çünkü biz adamların itikadına ters bir cümle kullanmış olacağız. Ki, hakeza onlarda bizim itikadımıza ters bir cümle kurarak başlamış olacaklar, kabul etmemiz mümkün olmayacak.

Eee, biz neden birbirimizi kıralım ki ?
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Hayır kardeşim, bu söz fitne ile insanları biribirine düşman yapanlara karşı bir kaledir. Birileri İslam için (haşa) zalim, savaşçı ve hakeza diye fitne yayıyor. Bir Müslüman o söze kanıp sana düşmanlık yapana barış elini uzatarak ve indelhace ona iyilik yaparak mukabele etsen, o yalancı fitnebazın sözünü kırar daha sana düşman olmaz, ilişmez. Hem senin dinine bir iştiyak oluşur.

Hz. Ali rakibin tükürünce neden kesmedi? Nefsi karıştığı için. Ne ona merhamet etti, ne inancına saygı duydu. Ama kendi dinine uyarken yaptığı iyilik ve barış gösterisi o kafiri müslüman etti. İşte o musallaha ve iyilikte ölçü yine dindir. Senin niyetin Allah rızası için olacak ki kafir etkilensin. (Yoksa kinle dostu bile düşman yaparsın) Yoksa cihad korkusundan veya yağcılık olsun diye değil. Hem her musallaha ettiğin düşman, musallaha edemediğin düşmana karşı bir işbirlikçin olacağından kar içinde kardır.


Olabilir, böyle düşünüyor olabilirsin Duha. Ama istersen dön bir tarihe bak. Kime iyilik yapılmış, kim İslama ne yapmış. Endülüste 600 yıllık İslam kültüründen ne bırakmışlar? Yahudiye İslam'ın yaptığına bak, Yahudinin şimdi İslama yaptığına bak. Osmanlıya bak Duha, sadece Osmanlıya bak, yeter. Hüsnü zan iyidir, hayr ile hareket iyidir, ama bükemediğin bilektir diye öpeceğin ele mazeret bulmak başka bir şeydir, neme lazım deyip bilmemezlikten gelmek başka bir şeydir. Ve şunu dikkatle belirtmek istiyorum. Mevzuu, saygı göstermek üzere dönmektedir...

Zaten o tişörtü kabul etmek mümkün değil. Hatta red etmeliyiz. Zira, Kur'an Yahudi ve Hristiyanlarla dost olmayı yasaklar. O tişört o yasak dairesine dahildir. Zira, bir Müslüman hristiyan ve yahudi ile dinine intisabı sebebi ile dost olamıyoruz. Madem o simgeler dinlerini temsil ediyor red ediyoruz.

Ama dediğim gibi bu tişört dinler arası dilaog adı altında yapılmışsa o icraatı red ediyoruz. Yoksa niyete dokunmak haddimiz olmaz. O icraat ateştir. O ateşe elini uzatan kardeşimize yardım eli uzatmak lazım. O elde ise topuz olmaz, nur olur.

Bizde zaten T-shıtten dolayı söyledik ya...

İttihad nedir kardeş? İttifak demiyorum.

Birlik diye biliyorum...


Değerli kardeşim, Ehl-i Sünnet itikadınca Hz. Mesih gelecek ve Hristiyanlık aslına tebdil edilecektir. Ya istifa edip sönecek veya aslına dönecektir. Her iki halde de bir ittifak olacak. Bu ittifak dinlerin veya şahısların ittifakından üstün ve ayrıdır. Dinler ittifak etmez, bir Müslüman ile Hristiyan ittifak edemez. Ancak ortak olan sözde ittifak olur. O dahi İncilin Kur'an'a ittifakıdır ki asırlardı gelen Hristiyan ve Müslüman arasındaki savaşları ve Hristiyanların tecavüzünü bütün bütün keser. Böylece oluşacak ittihad ile kafir ve zalimlere karşı müthiş bir güç ortaya çıkar.

Hem ayet ile kesindir ki, Kıyamet gelmeden önce iman etmemiş hristiyan kalmayacaktır. Hem yine ayet ile kesindir ki, bize dost olarak en yakın hristiyanlardır.

Güzel diyorsun da Duha, bu gün ile ne alakası var bunun. Biz bu günkü hal üzere sohbet ediyoruz... İtirazlar bu günkü durum ile alakalıdır. O gün ne nasıl olacaktır, bu konuda çok detaylı ve sarih bir bilgimiz yok. Evet, beklenen dediğin gibidir ama nasıl gerçekleşir, Allah biliyor...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Husumet yok, küsmek yok, darılmak yok. Ben tüm İslam Forum ailesini seviyorum, herkesi tek tek... Ama bilgi sunarken dikkat etmemiz gerekiyor, çok gerekiyor. İslami forumlar ile de amel eden binlerce saf insan var. Zaten bu itirazlar ve müdahaleler bu yüzdendir. Metin ile çata çat ediyor ama dönüp yazısına teşekkür ediyorum. Senle, Alp'le keza öyle. Ama yanyana olmadığımız için ve yazı ile münazaralarda üslup sert gibi görünebiliyor, sürçi lisan ve sürçi haller affola...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Şu güzide İslam Forum biribirinden farklı, fırka, meslek, meşreb, zevk, anlayış, fikir sahibi kişilerin biri birine "kardeşim," diye hitab edebildiği nadide bir zemindir.

Sanırım "Ne olursan ol gel" sloganı tutmuş.

Burdan esen cereyanın Ümmet-i Muhammed(a.s.m)'e sirayet etmesini Cenab-ı Erhamürrahimin'den rica ediyoruz.


Amin İnşallah... Amin Maşaallah...
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Husumet yok, küsmek yok, darılmak yok. Ben tüm İslam Forum ailesini seviyorum, herkesi tek tek... Ama bilgi sunarken dikkat etmemiz gerekiyor, çok gerekiyor. İslami forumlar ile de amel eden binlerce saf insan var. Zaten bu itirazlar ve müdahaleler bu yüzdendir. Metin ile çata çat ediyor ama dönüp yazısına teşekkür ediyorum. Senle, Alp'le keza öyle. Ama yanyana olmadığımız için ve yazı ile münazaralarda üslup sert gibi görünebiliyor, sürçi lisan ve sürçi haller affola...

Bu konuda yazmayacaktim lakin bana görünüsü ve gidisati hos görünmemisti taki bu cevaba kadar. Bu cevap benim gönlümü ferahlatarak yeniden bilgi alisverisinde bulunmami fisekledi.


Simdi Hristiyanin reddi zaten Isa Allahin ogludurdan geliyor. Kuran ayetlerinde aciklanan bu durum zamaninda Isa onlarin gözünde kutsal degilmiydi...

Ben Hristiyanlarin Katolik kismini söylüyorum bakalim evangelist kismina....

Bunlardada farkli görüsler var elbetteki ama evangelist klisesinde hic put bulunmaz cünkü Isa sadece Peygamberdir onlarda... Demekki Baba ogul kutsal ruh anlayisini her kesim hristiyan kabul etmiyor. Kaldiki bugünkü hristiyanlar, genc olmak üzere din üzerine yasamiyorlar. Onlar kendi dinlerinide elestiriyorlar ve hatta cevirileri bugünkü incilin hatalari v.s.

Benim ögretmenim hristiyan ve benim ya da tüm müslümanlarin bu ögretmene saygi göstermemelerimi gerekir. Acikcasi bu bana anarsi gibi geliyor.

Bugün Türkiyede kac tane kilise var parmakla sayilir ama avrupada kac tane cami var desek iste bunun sayisi kiliselerin sayisi katina yüzle carpabiliriz. Bugün benim dinime saygi gösteriyorlar demektir benim hürce ibadet edisime olanak saglamalari. Ben yine her hristiyani bu durumun icine katmiyorum en zaliminden savas noktalarindan örnekler verilebilir resimler getirilebilir onlarki hakikatler adina insanlik adina tüm his menfezleri kapali ve his dünyalari ölü kimselerdir.

Bu durumu göz önüne alarak Türkiyedeki her sehirde en az 10 tane kilisenin olmasini desteklerdim ben bu görüsümü Sayin Erdoganin dedigi gibi " Bizim minarelerimiz askerlerimizdir" sözcügüyle bagdastirmadigimdan dogru buluyorum. Onlarin ibadet etmelerine olanak saglamak benim icin bir saygidir. Burada durum görüldügü üzre karsiliklidir. Öyle olmamis olsa idi Avrupada onca türk zulüm altinda kalirdi belki darul harp dahi olurdu.


Benim anlatmak istedigim asla ve asla bu konu üzerinde Dinlerarasi diyalog mevzusu degildir bu bir kere acikca bilinmeli. Ben burada saygidan yola ciktim. T-shirt mevzusunu destekliyor gibi gözüktüysem kesinlikle yanlis anlasilmisim demektir lakin o t-shirt fitne sacabilir ve dahasi olusumlarinda yanlis anlasilma olasiligida büyük o hosgörü olamaz eger isminin bu olmasi isteniyorsa ve onun ismi diyalogda olmaz eger diyalog üzerinden edebiyat yapmak isteyen serveti fünun var ise........

Bugün tarihte zulüm olmustur bu emevilerde olmustur ya da mekke döneminde olmustur ya da yakin tarihcesi bugündür cok gerilere gitmeyede gerek yok. Bugün yapilan bunca zulme karsi dirayetli olmamizin getirileri illaki olacaktir

Her iste bir hayir her hayirda bir ser vardir iktibasi ile üstadin sözü olan

Evet Ümitvar olunuz. Şu istikbal inkılabatı içerisinde en yüksek gür sada İslamın sadası olacaktır.”

Biz ümitvariz ve bizim kültürümüz inanisimiz onlara onlarin saf insanlara yaptiklari gibi bizimde onlardan saf insanlara yapmamiz gerektigini göstermez.


Umarim anlsabilmem neticesi ile.
 
Son düzenleme:

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
En azından diğer polemiklere de set çekecek kalitede bir slogan!
Hem tartışmalara da son verir ümidi ile buraya taşımayı uygun buldum. Çünkü, bu tür tartışmalar sadece birbirimizi kırmaktan öteye geçmiyor. Her iki tarafta bazı inandığı nedenler ile fikrini savunuyor. Kendi haklı olduğu nedenleri anlatmaya çalışmaktan ziyade, karşısındaki muhatabınını fikirlerini çürütme yoluna gidiyor.

Bu noktada benim görüşüm belli, daha önce defalarca yazdım, ben diaolog muhabbetine kapalıyım. Bunun nedenlerini ve beni bağlayan etkilerini de açıklamaya çalıştım. Sonuç: hiç istemediğim halde; sadece sevgideğer alptraum'un kırılmasına yol açtı. Bizim diğer kültürlerle bir araya gelmemiz mümkün, ama; diğer söylenen (ve bazı kesimlerce de) öyle kabul edilen inançlar ile bir araya gelmemiz mümkün değil.

Hristiyanlar diaolog için şunu şart koşup kabullenmemizi isteyecek " İsa (a.s.) Allah'ın (cc) oğludur!" Biz de diyeceğiz ki : Haşa! Kuludur. Diaolog orada bitecek.

Yahudiler diyecek ki: "Üzeyr (a.s.) Allah'ın (cc) oğludur!" Biz de diyeceğiz ki: Haşa! Kuludur. Diaolog orada bitecek.

Ve bu tartışmalar onlar'la hiç kırıcı yıkıcı olmadan bitmiş olarak son bulacak. Çünkü biz adamların itikadına ters bir cümle kullanmış olacağız. Ki, hakeza onlarda bizim itikadımıza ters bir cümle kurarak başlamış olacaklar, kabul etmemiz mümkün olmayacak.

Eee, biz neden birbirimizi kıralım ki ?


Konu tam bu olmamasina ragmen, baslik bu sekilde getirisi mevzularda sekillenmis. Diyalogun ortak mevzularda ilerlemesi ortak mevzulardaki dostuluguda getiriyor. Her hristiyan biliyorki islam icin Isa Allahin kuludur oglu degildir. Ama yine her hristiyanin kabul ettigi bir olgu degildir Allahin oglu olmus olmasi. Simdi kimi hristiyan bunu mecazi oldugunu savunuyor, kimisi tam olarak aliyor cümleyi bunun mecazi olmaz diyor kimiside bunun mecazida olmaz gercegide olmaz diyor. Demekki bizim ortak noktalar yakalayip konusabilecegimiz konular vardir.


Ve bu tartışmalar onlar'la hiç kırıcı yıkıcı olmadan bitmiş olarak son bulacak. Çünkü biz adamların itikadına ters bir cümle kullanmış olacağız.
Peki bu durumda diyalog yerine ne yapilmali? Fikirleriniz nelerdir?
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Benim anlamadigim husus bu ittihad ile ittifak meselesi.

Benim anladigim eger yanlissam düzeltin ;

20. Lema da gecen -Hattâ, hadis-i sahihle, âhirzamanda İsevîlerin hakikî dindarları ehl-i Kur'ân ile ittifak edip, müşterek düşmanları olan zındıkaya karşı dayanacakları-

Buradan anlasilan iki dinin müntesipleri arasinda hem sosyal hem ticari iliskiler üzerine birlesmek manasi doguyor. Daha derinlerde bu makalelere benzerlikten anlayacagimizda örnek olarak Ateizme karsi ittifak edip savasacaklari tabiki bu hususta degerlendirme sanirim, islama tabi olan hristiyanlarla gerceklesecektir cümlesi yanlis mi olur bilmiyorum ama bu diyalogda bu gibi konularda ittifak edecekler manasi cikar degil mi?
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Peki ittihad edilen meselede karsidaki küfrü salacaksa ittihad edilmemeli degil mi?

Yani ittihad edilirken dahi amaclara bakilmali zannimca verilen örnegi ben söyle degistirsem

Bir kisiyle kuyuyu kazmakta ittihad etsek ve sonrasinda o kuyuya beni SIKISTIRSA en azindan amaci böyle olsa ittihad ettigimiz noktada yanilmis oluruz. her halükarda ilk dedigin gibi her ittihadda bir ittifak olmalidir o zaman...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Bu konuda yazmayacaktim lakin bana görünüsü ve gidisati hos görünmemisti taki bu cevaba kadar. Bu cevap benim gönlümü ferahlatarak yeniden bilgi alisverisinde bulunmami fisekledi.

Sağduyu için teşekkürler.

Simdi Hristiyanin reddi zaten Isa Allahin ogludurdan geliyor. Kuran ayetlerinde aciklanan bu durum zamaninda Isa onlarin gözünde kutsal degilmiydi...

Ben Hristiyanlarin Katolik kismini söylüyorum bakalim evangelist kismina....

Bunlardada farkli görüsler var elbetteki ama evangelist klisesinde hic put bulunmaz cünkü Isa sadece Peygamberdir onlarda... Demekki Baba ogul kutsal ruh anlayisini her kesim hristiyan kabul etmiyor. Kaldiki bugünkü hristiyanlar, genc olmak üzere din üzerine yasamiyorlar. Onlar kendi dinlerinide elestiriyorlar ve hatta cevirileri bugünkü incilin hatalari v.s.

Bakın, kavramları karıştırtırmamak adına zaman verelim. Bu günü konuşuyoruz.

Hıristiyanlık diye ifade edilen dinin reddi nasıl sadece ve sadece teslis inancından olabilir Alp? Zaten teslis inancına biat edmiş insan büyük bir şirktedir, Hz. İsa (as) nın sunduğu dinle hiç bir alakası yoktur ve evangelist zümresinden de ileri bir derecede batıla saplanmış haldedir.

Evangelistlere gelince, özetle şu söz kafidir ki, ister kilisesinde put olmasın, ister teslisi reddedsin, "La İlahe İllAllah, Muhammedür Rasülullah" demedikten sonra bir şeye çıkmaz. Yani sadece ve sadece "La İlahe İllallah" denmesi çözüm değildir.

Çünkü bu söz bir alışkanlık ifadesinden öteye gitmez. Allah bir ve başka ilah yok diyen insan, Allah'ın emirlerini bilmek ve uymak zorundadır. Son Peygambere biat etmek zorundadır. Son Peygambere gelen şeriati kalben kabul etmek zorundadır ve asgari gereklerini icra etmek zorundadır. Hal ve hareketi ile de "küfre" batmamak zorundadır. Ya bu adam Allah (cc)'ı bir bilir ve Hz. İsa (as) yı da O'nun kulu ve rasülü bilir, ona inanır, sadece ona biat eder ile maalesef olamıyor. Bu kişinin Hz. Muhammed (sav) e iman edip, O'nun şeriatını kabullenmek zoru vardır. Diyeceksin ki, teslis inancına mensup olanla, olmayan arasında bir fark yok mu? Vardır tabii ki, birisi diğerinden katmerlidir. Ancak hangisi yarın daha evvel imana gelir, gelme ihtimali var, onuda Allah (cc) bilir.


Benim ögretmenim hristiyan ve benim ya da tüm müslümanlarin bu ögretmene saygi göstermemelerimi gerekir. Acikcasi bu bana anarsi gibi geliyor.

+ = saygılı olmak
nötr = ne saygı göstermek, ne saygısızlık yapmak
- = saygısızlık yapmak

Nötr olmak gerek. Saygı göstermemek lazım, çünkü gayrimüslimdir. Saygısızlık yapmamak lazım, çünkü sana bir şeyler öğretiyor. Ama saygı duymak, sevmektir. Allah onları sevmiyor, biz nasıl sevebiliriz?

Bakara 216
Hoşunuza gitmediği halde savaş size farz kılındı. Sizin için daha hayırlı olduğu halde bir şeyi sevmemeniz mümkündür. Sizin için daha kötü olduğu halde bir şeyi sevmeniz de mümkündür. Allah bilir, siz bilmezsiniz.



Bugün Türkiyede kac tane kilise var parmakla sayilir ama avrupada kac tane cami var desek iste bunun sayisi kiliselerin sayisi katina yüzle carpabiliriz. Bugün benim dinime saygi gösteriyorlar demektir benim hürce ibadet edisime olanak saglamalari. Ben yine her hristiyani bu durumun icine katmiyorum en zaliminden savas noktalarindan örnekler verilebilir resimler getirilebilir onlarki hakikatler adina insanlik adina tüm his menfezleri kapali ve his dünyalari ölü kimselerdir.

Bu durumu göz önüne alarak Türkiyedeki her sehirde en az 10 tane kilisenin olmasini desteklerdim ben bu görüsümü Sayin Erdoganin dedigi gibi " Bizim minarelerimiz askerlerimizdir" sözcügüyle bagdastirmadigimdan dogru buluyorum. Onlarin ibadet etmelerine olanak saglamak benim icin bir saygidir. Burada durum görüldügü üzre karsiliklidir. Öyle olmamis olsa idi Avrupada onca türk zulüm altinda kalirdi belki darul harp dahi olurdu.


O zaman bu "sevgi" sözcüğü yerine "dinde hoşgörü" terimini kullanalım.

Türkiye de az kilise oluşunun sebebi az Hıristiyan olmasındandır, Avrupa da çok caminin olması, orada çok Müslüman'ın olmasındadır. Biz de kimseyi zorla Müslüman edelim demiyoruz.

Lütfen saygının / sevginin anlamı üzerinde daha derin düşün...


Benim anlatmak istedigim asla ve asla bu konu üzerinde Dinlerarasi diyalog mevzusu degildir bu bir kere acikca bilinmeli. Ben burada saygidan yola ciktim. T-shirt mevzusunu destekliyor gibi gözüktüysem kesinlikle yanlis anlasilmisim demektir lakin o t-shirt fitne sacabilir ve dahasi olusumlarinda yanlis anlasilma olasiligida büyük o hosgörü olamaz eger isminin bu olmasi isteniyorsa ve onun ismi diyalogda olmaz eger diyalog üzerinden edebiyat yapmak isteyen serveti fünun var ise........

Hay ağzına sağlık Müslüman, de ha böyle de rahat ettir bizi daa...

Bugün tarihte zulüm olmustur bu emevilerde olmustur ya da mekke döneminde olmustur ya da yakin tarihcesi bugündür cok gerilere gitmeyede gerek yok. Bugün yapilan bunca zulme karsi dirayetli olmamizin getirileri illaki olacaktir

Her iste bir hayir her hayirda bir ser vardir iktibasi ile üstadin sözü olan

Evet Ümitvar olunuz. Şu istikbal inkılabatı içerisinde en yüksek gür sada İslamın sadası olacaktır.”

Biz ümitvariz ve bizim kültürümüz inanisimiz onlara onlarin saf insanlara yaptiklari gibi bizimde onlardan saf insanlara yapmamiz gerektigini göstermez.


Umarim anlsabilmem neticesi ile.


Biz zulme taraf değiliz, zulm yapana karşı mazlum düşmemek adına uyanık olmak zorundayız. Zulmu kim yaparsa " Allah zalimleri sevmez" kim olursa olsun.

Allah hayr versin.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Şu ,belki ittihadı anlamanı kolaylaştırır.

İttihad fikri birliktir. İttihad edilen kimse ile aynı sözde olmak mecbur değildir. Amaç aynıdır.

Ben su bulmak için kuyu kazsam, sen saklanmak veya başka bir şey için o çukuru kazmaya yardım etsen, senin o niyetin, amacı ve neticeyi bozmaz. Ben suyuma ulaşırım, sen saklanırsın. Senin dalaletin benim su bulmama zarar vermez. Ama seninle edeceğim ittihad su bulmamı kolaylaştırdı.


İttifak ise o kuyuyu aynı sebeple kazmaktır. Yani, ben de su bulmak için kazıyorum, sen de su bulmak için kazıyorsun.

İşte bu ittifaktır. Hem söz, hem amaç hem netice aynı ise ittifak edilebilir.

Eğer söz farklı ise amaç veya neticeden biri veya her ikisi aynı ise tesannüd ile bir ittihad mümkün olur.

Ey Müslüman, şu sözcükleri kullanırken murad ettiğin anlamı yazıver de bu cahil de anlasın. Sanki Risaleyi Nur'u yeniden yazıyorsun. Ondan sonra da kavram karmaşası yüzünden bir sürü tekerrürler yaşanıyor. Ya da yazdıklarını terceme et... :)
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Peki bu durumda diyalog yerine ne yapilmali? Fikirleriniz nelerdir?

Diaolog ? neden ? ne mecburiyetimiz var ? İnanç konularında akidemize uygun imanlarına göstereceğimiz saygı yeterli değil mi ?

Öğretmenizin, sizin inancınıza olan saygısını söylüyorsunuz, peki ya bu halkın padişahları da dahil olmak üzere, koskoca toplumların inançlarına gösterdiği saygıyı, hatta hizmetkarlığı da yazmanızı isterdim. İspanya kıyılarında zulümden asimile olmak üsere olan, sırf dinleri sebebi ile yaşadıkları yurtlarından çıkarılmak istenilen insanlara, bu devletin gemilerini emirlerine tahsis ederek, onları; oradan kurtaran bir nevi hizmet veren insanların, yüzyıllardır gösterdikleri saygı karşılığında, karşılık olarak senin ismini dahi anarken salavatlarla tazim ettiğin yüce Peygamberine (s.a.v.) yaptıkları hakaretleri, (haşa) sövgüleri nereye koyacağız ? Dialog adına bunları kabul mu edeceğiz ?

Hemen diyeceğiniz şu oluyor ? Hepsi bir mi ? Bana bunu soruyor ve hepsinin bir olmadığını anlatmak için sayfalarca emek veriyorsun, yazılar kaleme alıyorsun.

Cevabım ise hiç değişmiyor: evet! hepsi bir! benim açımdan.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Saygıdeğer kardeşim, yazılarımdan taassuba en az sizin kadar karşı olduğumu, "bir kavime olan düşmanlığımızın bizi adaletten ayırmaması" yönünde olan ayeti de her zaman dile getirmişizdir. Ama sizin bahsettiğiniz bizi tam tersi gibi gösteriyor. Sanki biz husumeti devam ettiren tarafmışız gibi yazmışsınız. Belki de ben öyle anlıyorum. Yanlışım varsa lütfen düzeltin.

Ama; bu bahsettiklerimiz atalarının yaptıklarından dolayı kendilerine beslenilen bir kin yada husumet değildir. Bilakis daha en son 1 ay önce yayımlanmaya çalışılan "medinenin incileri" kitabı dahi (ki; o kitapta Hazreti Aişe validemizin Resulu Ekrem efendimiz ile yaşadığı evliliğin mahrem bölümlerini konu ediyor) bu neslin terbiyesizliğini gözler önüne koyuyor.

Bunların ataları, bunlardan daha saygılı insanlardı. Camiye giden insana müslüman gözü ile bakar, oruç tutan müslümanın karşında su bile içmeye haya eder, bir naiflik sergilerlerdi. Bu güzellikleri de onlara sunulan hoşgörünün güzel bir tezahürü olarak algılarlardı. Biz de zaten onların ataları için yazmadık hoşgörüye karşı olmamızın nedenlerini, bilakis bu dönem yaşayanları kasd etmektedir.

Ben adanalıyım, adana da çok hristiyan var. Çocukluğumdan kalan o kadar güzel anılar varki, hangisini yazsam insanların hoşuna gider cinsten. Ama, o dönemler çok eskide kaldı. Eskide bırakanlarda bizler değiliz, bilakis onlar. Müslüman'a diz çöktürmekten başka bir amaç ve ideolojileri olmayan bir topluluk. Müslüman vakur olmalı. Kişiliği için taviz verebilir, ama bu Din'in asıllarını teşkil eden itikadi konularında taviz veremez. Neden, çünkü bu Din Allah'ın (cc) dır. Tasarruf yetkisi de O'(cc) nundur. Kullar da Allah'(cc) ındır. Ve imtihan etmek için bizi kavimlere ayıran da odur. Bir de meseleyi buradan ele alın. Rabbim dilese hepimizi bir kavimden yaratır ve aynı Din'i hükümleri ile bırakır her devire bir peygamber göndererek Din'in asıllarını yaşanır kılardı.Oysa; O (cc) bizi imtihan etmek diledi. Hak ile batılı yarattı ve cüzz-i irade ile hakk olana nasıl yaklaşacağımızı yine bize göstermek murad etti.

Hakk; her zaman Rabbi Zülcelal'in taraf olduğu konudur. Ama batıla da müsaade ederek rızkını veren de O'(cc) dur. Rızkını verdiği için batıldan taraf olmasını beklemek ise; ayetlerini hesaba almamak gibi olur ki, ben kendi adıma böyle anılmaktan korkarım.
 
Üst Alt