Yazdığım ayetin bizim ile ne ilgisi var demişsin, ama o kadar çok ilgisi var ki. Sizler sanıyorsunuz ki, biz araştırmadan, sormadan, okumadan herşeye balıklama atlayan sazanlardanız! Oysa, bugüne kadar o kadar sayfalarca yazılar yazıp örnekler verdiğimiz konularda, yazdıklarımıza hep red cevaplar verdiniz. Hiç incelemeden, okuyup düşünmeden yaptınız üstelik bunları.
Kavmiyetçilik ve mezheplere olan düşmanlığınız had safhada. Ben öyle tanıyorum sizi. takım tutar gibi, tarafgirliğiniz; kimin ne söylediğini dinlemeden kaynaklanıyor bana kalırsa. Kafanıza yatan bir konu olunca ayet her zamana ve her konuya apaçık örnektir, kafanıza yatmadığı zaman "o ayet müşriklere gelmiştir" Bu mu yani vereceğiniz cevap?
Bu kadar hadis düşmanı olmanız size bir yarar sağlamaz. Diyorsunuz ki; "ya Peygamber söylememişse, söylediyse ya o anlamda söylemediyes, o anlamda söylediyse de bizim için Kur'an vardır ve O varken hadise itibar edilmez."
Ayet varken, hiç bir müslüman; başka bir söze itibar etmez, öyle mi ? Bu; O Din'i açıklayan ve anlatan kişi içinde mi geçerli ? Sizin kafanızdaki Peygamber olgusu nedir Allah (cc) aşkına! Ayetleri açıklayan, hadi sizin söyleminizi kullanarak sorayım: beyyineleri beyan eden, sadece Nebi'lik görevini yerine getiren, başka hiç bir etliye sütlüye karışmayan, donuk bir yaşam süren bir peygamber mi? Yoksa Kur'an'ı anlam bütünü ile an be an yaşayan, hayatına her ötre ve sertresi dahil entegre eden bir peygamber mi?
Bir sözü muteber bulmanız için, o sözü söyleyen en başta "ben hanifim" diyecek, ondan sonra kabulünüzdür. Resullullah (s.a.v.) (haşa) müşrikmi idi ? Hanif değilmi idi? Elimizde siyah renkte bir nesne olduğunu varsayalım. Sorarsan bana, ne demeliyim şimdi ? Sen sevineceksin diye "siyah değil" mi diyeceğim. Hadi iftira olmasın diye bu sefer "gri" mi diyeceğim. Halbuki, o şey; ya siyahtır! ya değildir. Ortası olmaz! Peygamber de ya haniftir! ya değildir! Ki; bütün Peygamberler haniftir! Onların bozulmayan ümmetleri de haniftir. Şuan dünyada kaç milyon müslüman varsa fıtrat olarak haniflik üzeredir. Hangi yönü deforme olmuşsa, ahirette o yönü form edilir. Orası Rabbül Alemin'in (cc) bileceği bir iştir. Biz bilemeyiz. Yeryüzünde şuana kadar yaşamış ne kadar İbrahim (a.s.) ümmeti varsa, eğer yaşasalardı hepsi Resulullah'ın (s.a.v.) getirdiği şeriat ile amel ediyor olurdu. Neden ? Resulullah (s.a.v) babası, atası, dedesi İbrahim (a.s.) gibi Allah'ın (cc) hak olan şeriatını getirdiği için.
Sanki günümüz müslümanları (haşa) İbrahim (a.s.) peygamberi red ediyor, kabul etmiyor gibi tavır yapıyorsunuz. Zaten ben müslümanım diyen kişi böyle bir iddiada dahi bulunamaz ki. Amentüye aykırı çünkü. Ama siz; biz Peygamberi kabul ederiz, emr'lerini dinleme mecburiyetinde değiliz. Neden ? Ortada Kur'an var! Kur'an varken biz O'nun haricinde hiç bir sözü muteber görmeyyiz. O halde Kur'an'ı da muteber görmeyin. Öyle ya, O'na (s.a.v.) uymanızı Kur'an emrediyor çünkü!
Madem arapça biliyorsun o halde şöyle devam edelim. Bana meal yazmana gerek yok. Hele hele Ömer Nasuh ve Elmalı haricinde, hiç kimsenin mealini verme. Çok iyi biliyorlarsa kendileri amel etsin. Ben onların itikadına göre amel etmiyorum çünkü. (Buna Diyanet de dahil, şimdilik.)
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
وَأَقِمِ الصَّلَاةَ طَرَفَيِ النَّهَارِ وَزُلَفًا مِنَ اللَّيْلِ إِنَّ الْحَسَنَاتِ
ُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ ذَلِكَ ذِكْرَى لِلذَّاكِرِينَ
(başka birinin beynine ihtiyaç duymadan) sen açıkla! Ola ki, bu seferde biz yanılmış oluruz. Her zaman haklı olacak değiliz a!