Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Beş vakit.

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Çok şükr; Allah (cc) ilim vermiş, akıl vermiş, verdikleri ile bugünlere getirmiş ve bir misak almış: "Bildiklerinizi ketm et(gizle)meyin" demiş. Bizde bu sırr'a binaen paylaşalım. Ama bir müslüman kardeşinizin paylaşımı olarak kabul buyrun. Forum'un delikanlısı olarak değerlendirmeyin.

Bakalım uzun zamandır beklediğiniz 5 vakit namazın işareti neredeymiş, ama hemen göz atıp cevapla butonuna basmak yok! Önce sindirerek okuyun, daha sonra bir dülşünün, ondan sonra verin cevaplarınızı. buna ordinaryüsleriniz de
dahildir!

"O halde dediklerine sabret de Rabbine hamd ile tesbih eyle güneş doğmadan evvel (Sabah namazı) ve batmadan evvel (akşam namazı); gece saatlerinde de (Yatsı namazı) tesbih et, gündüzün etrafında (öğle namazı) da (ikindi namazı), ki rızaya erebilesin; ve sakın öyle şeye gözlerini uzatma ki biz onun hakkında kafirleri fitneye düşürmek için onunla onlardan bir kaç çiftini dünya (alçak) hayat'ın cici-bicisinden zevkyab etmişizdir! Halbuki Rabbinin rızkı hem daha hayrlı, hem daha bekalıdır (süreklidir). (Taha Suresi: 130 - 131)

Namazdan sonra forumun delikanlısı abdest almayı da öğretecek. Terk derste abdest nasıl alınır uygulamalı gösterecek. Nereden mi ? Elbette baştacımız olan yerden. KUR'AN'DAN, başka baştacı mı var ey cahil!

Haydi bakalım! İşimizin yoğunluğundan, zamanında cevaplar veremediysek, bilmediğimiz anlamında değil, sabretmemiz gerektiği anlamındaydı suskunluğumuz.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ


وَأَقِمِ الصَّلَاةَ طَرَفَيِ النَّهَارِ وَزُلَفًا مِنَ اللَّيْلِ إِنَّ الْحَسَنَاتِ

يُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ ذَلِكَ ذِكْرَى لِلذَّاكِرِينَ


Kur’an’ı Arapça bilenler içinde örneğini kopyaladık ki, dayanak olsun. Nasıl okunduğu hususunda kafamızdan uydurulmadığını bilsinler diye örnek verdik.

“Hem namaz kıl, gündüzün taraflarından ikisinde ve gecenin (saçaklarında, züleflerinde) gündüze yakın saatlerinde; çünkü hasenat, seyyiatı giderir. Bu; idraki olanlara bir öğüttür! (Hud : 114)



Zülef: Zülfe'nin çoğuludur ve Arapça'da çoğul en az üç sayıdan oluştuğu için bu âyetteki ifadeden anlaşılan sonuç, ikisi gündüzün taraflarında, üçü de gecenin eteklerinde olmak üzere tam beş vakit namaz emredilmiş olduğu açıkça bellidir. Gündüz namazlarının kırâetinde cehri (sesli okuma) meselesinde sabah namazı gece namazlarından sayıldığı için "tarafeyi'n-nehar" dan murad öğle ve ikindi vakitleri, "zülefen mine'l-leyl"den maksat da akşam, yatsı ve sabah namazları olmasıdır. İsra Sûresi'nde de "Güneşin öğle vakti zevalinden, gecenin karanlığına kadar namaz kıl. Bir de sabah namazını kıl. Çünkü sabah namazı gerçekten de şahitlidir." (İsra :78) diye buyurulmuştur. Böylece öğle ile ikindiye tarafeyi'n-nehar denilmesinin sebebi şudur: Sabah; gündüzün kökü, güneşin doğuşundan öğleye kadar geçen vakit ise gövdesidir. Zevalden sonra öğle ile ikindi de, batıncaya kadar olan kısım da taraflarıdır. Şer'an de gündüz vaktinin sabah, öğle ve ikindi olmak üzere başlıca, üç bölümü, üç tarafı vardır. Nitekim bir başka âyette "Gündüzün tarafları" (Tâhâ : 130) diye gündüzün üç tarafından söz edilmiştir. Sabah namazı güneş doğmadan önce olduğu için, sabah ve akşam namazları "zülefen mine'l-leyl" in kapsamı içinde kalmış olurlar. Böylece gündüz namazına iki taraf kalmış olur.

Şimdi; nerede o namaz 3 vakittir diyen arkadaşlar ? Hac'da cem edilmesi gerekli yerleri hayatın bütün alanına serenler ?

Utanın, utanmayı biliyorsanız eğer! Allah'ın (cc) ayetlerini eğip bükmeyin, ağzınıza yakıştırarak teganni de etmeyin.

Kur'an yeter mi ? Elbette yeter! amenna ve saddakna! Ama, okumayı ve ondan hüküm çıkarabilmeyi bilenlere yeter!

Aklını kiraya verenlere ise asla yeterli gelmez!



*Bu yazıda Üstad Elmalı'nın (Allah (cc) razı olsun O'ndan) görüşlerinden de faydalanılmıştır.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Çok şükr; Allah (cc) ilim vermiş, akıl vermiş, verdikleri ile bugünlere getirmiş ve bir misak almış: "Bildiklerinizi ketm et(gizle)meyin" demiş. Bizde bu sırr'a binaen paylaşalım. Ama bir müslüman kardeşinizin paylaşımı olarak kabul buyrun. Forum'un delikanlısı olarak değerlendirmeyin.

Bakalım uzun zamandır beklediğiniz 5 vakit namazın işareti neredeymiş, ama hemen göz atıp cevapla butonuna basmak yok! Önce sindirerek okuyun, daha sonra bir dülşünün, ondan sonra verin cevaplarınızı. buna ordinaryüsleriniz de
dahildir!

"O halde dediklerine sabret de Rabbine hamd ile tesbih eyle güneş doğmadan evvel (Sabah namazı) ve batmadan evvel (akşam namazı); gece saatlerinde de (Yatsı namazı) tesbih et, gündüzün etrafında (öğle namazı) da (ikindi namazı), ki rızaya erebilesin; ve sakın öyle şeye gözlerini uzatma ki biz onun hakkında kafirleri fitneye düşürmek için onunla onlardan bir kaç çiftini dünya (alçak) hayat'ın cici-bicisinden zevkyab etmişizdir! Halbuki Rabbinin rızkı hem daha hayrlı, hem daha bekalıdır (süreklidir). (Taha Suresi: 130 - 131)

Namazdan sonra forumun delikanlısı abdest almayı da öğretecek. Terk derste abdest nasıl alınır uygulamalı gösterecek. Nereden mi ? Elbette baştacımız olan yerden. KUR'AN'DAN, başka baştacı mı var ey cahil!

Haydi bakalım! İşimizin yoğunluğundan, zamanında cevaplar veremediysek, bilmediğimiz anlamında değil, sabretmemiz gerektiği anlamındaydı suskunluğumuz.



Ahh kardeşim ah,
Külhanbeylikte kırarak, atlayarak, tartaklayarak, devirerek, inciterek hareket racon olsa da, ilim de bu şeytansı bir hareket tarzına dönüşür..
Bakın şimdi,
Size diyorum ki:
Budayacağım ağacın dibine vardım, zıpladım ve en tepesine çıktım, geri indim ve en alt dallarını budadım, sonra üstten bir altını, ve en son orta dallarından bitirdim..
Bu ne şimdi, aynı avcıların anlattıkları anılara benzedi değil mi?
Peki, Rabbimizin avcı hikayelerine ihtiyacı var mıdır?.. HAŞAA
O zaman, sabah namazından sonra hooop hopladık akşama, sonra yatsı, indik öğle, arkasından ikindi...
Böyle dengesiz başka ayet biliyor musunuz peki..
Arkadaşım, 5 vakit namazı sabahtan başlamak kaydıyla, öğle, ikindi, akşam, yatsı diye sıralı devam eden bir ayet gösterin bakalım..
Bu mümkün değil, çünki bilirsiniz 5 vakiti miraca bağlarsınız ve bu farz değil hadis olur, çünki Kur'an da birebir karşılığı yoktur ve tamamen hadisseldir..
Ne yapar, ne edersiniz bilemem ama, ne olur Rabbimizin vahyini nefislerinize kurban etmeyin..
FESTEİZ BİLLAH diyerek Kur'ana yaklaşmanın manası da budur zaten..
BENCE, BİZCE, ALİMLERCE değil RAB'CA anlamak için çaba sarfetmek..
Bu o kadar Zor bir iş olmasa gerek
 
K

kuranyeter

Guest
selam.

.İlk önce namaz vakitlerini anlatırken Allahın Kurandaki uslubuna dikkat etmek gerekir.Allah Kuranda namaz vakitlerini anlatırken isim tamlaması şeklinde açıklar.Salatel fecri(fecrin salatı) salatel işai(akşamın salatı) nur suresi 58- Ey inananlar! Ellerinizin altında olan köle ve cariyeler ve sizden henüz erginliğe ermemiş olanlar, sabah namazından önce, öğle sıcağında soyunduğunuzda ve akşam namazından sonra yanınıza gireceklerinde üç defa izin istesinler. Bunlar, sizin açık bulunabileceğiniz üç vakittir. Bu vakitlerin dışında birbirinizin yanına girip çıkmakta size de, onlara da bir sorumluluk yoktur. Allah size ayetlerini böylece açıklar. Allah bilendir, Hakim'dir.
Meallerde sıkça yapılan bir hata işa kelimesini yatsı diye tercüme edilmesidir.Kuranda işa kelimesine bakıldığında bunun akşam olduğu görülür.hud suresi 114 te bu ayaetle aynı doğrultudadır.Tarefeyinnehari(gündüzün iki tarafı)ve zülefen minelleyli(geceden züleflerde saçaklarda veya sarkan bölümlerde diye tercüme edebiliriz)zülefen minelleyli tarefeyinnehari yi açıklayan olarak düşünmek yerinde olaur.Yani akşam ve fecr hem gündüzün iki tarafı aynı zamanda geceden sarkan bölümlerdir.Nur suresi 58 de isimleri zikredilmişti.Kuranda ismi zikredilen başka namaz vakti yoktur.Orta salat ise essalatelvusta isim tamlaması değil sıfat tamlamasıdır vakit ve aitlik değil nitelik nitelik bildirir.Orta salat orta ümmet;(ümmeten vasaten) şeklinde Kuranda geçtiği gibi.Namazların rekatları kısaltılmış namazda her gurup bir rekat kılıyor imam ise resulullah tam kılıyor.Yani bu ayette hem tam olanı hemde kısaltılmış olanı gösterilmiştir.

kendi tabii olduğunuz atalarınız bile kurandan 5 vakit namazı bulamazken ve bunun olmadığını söylerken biri çıkacak ortaya bir ayet koyacak ve 5 bulacak,sen gittiğinde biz geliyorduk.
2 elma+ 1 armut+ 1 muz+ 1 ayva eşittir 5 elma.
toplama sağlam ama ne neyle toplanmış o bilinmiyor.

daha abdesti bilmiyor namaza geçiyor bari tabii olduğun üstadlarına sorsaydın da sana kurandaki namazların 2 olduğunu söylerlerdi tıpkı miraçtan önce iki olarak kabul ettikleri gibi sonra bu ellimi ne olmuşsa sonra 5 rakamında anlaşma olmuş



selam hudaya tabii olanlara

alıntı kardeşim rasih
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
HAŞA!

Allah'ın (celle celaluhü) hiç bir ayeti dengesiz değildir, lakin anlayış kıtlığı bizatihi; sizin dengesizliğinizden kaynaklandığı muhakkaktır. Bunda hemfikiriz.

Gelelim diğer manavcı arkadaşıma; sen gelirken biz gidiyorduk demişsin, esfeli safiline kadar yol var hatırlatmak isterim. Hatta ondan da ötesi var ve daha ötesi.

Stand up showmanlik yapacağınıza ilim koyun ortaya. Sizden ne avcılık yapmanız istendi, ne de 3-5 kilo armutun hesabı. Tabi olduğum alimler dahi namazı çok şükr tamı tamına 5 vakit kılıyor. Nesebimiz değil ama; fıtrat soyumuz bizzat O'na (s.a.v.) dayandığı için, atamız kabul ettiğimiz Rasul'un (aleyhissalatüvesselam) Din'ine tabi olduğumuzdan, Atamızın (s.a.v.) kıldığı gibi kılıyoruz. Eksiğimiz şüphesiz vardır, ama fazlamız olmadan.

Ayetin geliş ve bizlere sesleniş tarzını alaya almanız, bu Din için ne kadar gayrı ciddi düşüncelerinizin olduğunu, bu vesile ile cümle aleme göstermiş oldunuz. Bir yıldır bu yönünüzü anlatmaya çalıştım, bu kadar basit olacağını düşünmemiştim.

Allah (cc) sonunuzu ve sonumuzu hayr etsin.

Bakın Kur'an'ı bize gönderen Rabbül Alemin (cc) sizin dengesiz bulduğunuz (haşa) ayetleri ile nasıl bir anlatım tarzı gösteriyor ve sizi uyarıyor, ahenge bakın ahenge! :

"Ayetlerimize ve ahiret liyakasına (buluşmasına) yalan deyip de küfredenlere gelince, işte bunlar o vakit azap içinde ihzar (zorla huzura getirilme) olunurlar." (Rum : 16)

Ve devam ediyor Rabbül Alemin sizin alaya aldığınız üslubu devam ettirerek:

"O halde tesbih Allah'a o zaman ki akşam edersiniz ve o zaman ki sabah edersiniz. Hem hamd O'na göklerde ve yer'de ve ikindileyin ve o zaman ki öğle edersiniz." (Rum : 17 - 18) Ey Rabbim! ahenglere bile anlam veren Rabbim. Sübhansın!

Daldan dala değil avcı kardeş, vakitten diğer vakite anlam ve mana bütünlüğü vererek anlatıyor Rabbül Alemin! Ama durun, acele etmeyin çünkü O' da (cc) acele etmiyor ve bakın sizin gibi alay edenlere buluşma yeri ve zamanını da bildiriyor ki; sonradan "bize haksızlık edildi" demeyin istiyor:

"Ya yeryüzünde gezip bir bakmadılar mı nasıl olmuş akıbeti kendilerinden evvelkilerin ? Kuvvetçe kendilerinden daha şiddetli idiler, arz'ı aktarmışlar ve onu kendilerinin imarından ziyade imar etmişlerdi, peygamberleri de onlara beyyinat (açık deliller) ile gelmişlerdi. Demek Allah onlara zulmetmiyordu ve lakin kendileri nefslerine zulmediyorlardı." (Rum : 9)

Allah (cc) bu ayeti ile de bakın alay edenlerin durumunu nasıl bildiriyor :

"Sonra o fenalık yapanların akıbeti en fenası oldu; çünkü Allah'ın ayetlerini tekzib ettiler ve onlarla eğleniyorlardı" (Rum : 10)

İnşaallah Kur'an bize ışık, Hazreti Rasulullah (s.a.v.) bize mürşit, yolumuz da sırat-ı müstakim! sözünü (laf-ı güzaf ile değil) yaşayarak devam edenler (ehl-i sünnet vel cemaat düsturunu şiar edinenler) nasıl müjdeleniyor:

"İmdi iman edip salih ameller yapmış olanlar...o vakit onlar bir ravzada (cennet bölümlerinden bir bölüm) neşelenirler." (Rum : 15)

Şüphesiz Allah'ın (cc) bu ayetlerinde düşünen kavimler için bir ibret bir mana vardır. Çünkü Allah'ın (cc) hiç bir ayeti laf olsun diye tekerleme usulü ile gönderilmemiştir.

Selam; Huda'ya (cc) sövmeyenlere!
 
K

kuranyeter

Guest
selam.

.İlk önce namaz vakitlerini anlatırken Allahın Kurandaki uslubuna dikkat etmek gerekir.Allah Kuranda namaz vakitlerini anlatırken isim tamlaması şeklinde açıklar.Salatel fecri(fecrin salatı) salatel işai(akşamın salatı) nur suresi 58- Ey inananlar! Ellerinizin altında olan köle ve cariyeler ve sizden henüz erginliğe ermemiş olanlar, sabah namazından önce, öğle sıcağında soyunduğunuzda ve akşam namazından sonra yanınıza gireceklerinde üç defa izin istesinler. Bunlar, sizin açık bulunabileceğiniz üç vakittir. Bu vakitlerin dışında birbirinizin yanına girip çıkmakta size de, onlara da bir sorumluluk yoktur. Allah size ayetlerini böylece açıklar. Allah bilendir, Hakim'dir.
Meallerde sıkça yapılan bir hata işa kelimesini yatsı diye tercüme edilmesidir.Kuranda işa kelimesine bakıldığında bunun akşam olduğu görülür.hud suresi 114 te bu ayaetle aynı doğrultudadır.Tarefeyinnehari(gündüzün iki tarafı)ve zülefen minelleyli(geceden züleflerde saçaklarda veya sarkan bölümlerde diye tercüme edebiliriz)zülefen minelleyli tarefeyinnehari yi açıklayan olarak düşünmek yerinde olaur.Yani akşam ve fecr hem gündüzün iki tarafı aynı zamanda geceden sarkan bölümlerdir.Nur suresi 58 de isimleri zikredilmişti.Kuranda ismi zikredilen başka namaz vakti yoktur.Orta salat ise essalatelvusta isim tamlaması değil sıfat tamlamasıdır vakit ve aitlik değil nitelik nitelik bildirir.Orta salat orta ümmet;(ümmeten vasaten) şeklinde Kuranda geçtiği gibi.Namazların rekatları kısaltılmış namazda her gurup bir rekat kılıyor imam ise resulullah tam kılıyor.Yani bu ayette hem tam olanı hemde kısaltılmış olanı gösterilmiştir.

kendi tabii olduğunuz atalarınız bile kurandan 5 vakit namazı bulamazken ve bunun olmadığını söylerken biri çıkacak ortaya bir ayet koyacak ve 5 bulacak,sen gittiğinde biz geliyorduk.
2 elma+ 1 armut+ 1 muz+ 1 ayva eşittir 5 elma.
toplama sağlam ama ne neyle toplanmış o bilinmiyor.

daha abdesti bilmiyor namaza geçiyor bari tabii olduğun üstadlarına sorsaydın da sana kurandaki namazların 2 olduğunu söylerlerdi tıpkı miraçtan önce iki olarak kabul ettikleri gibi sonra bu ellimi ne olmuşsa sonra 5 rakamında anlaşma olmuş



selam hudaya tabii olanlara

alıntı kardeşim rasih



konuları saptırıp olayı başka yere çekme gerçekler yukarda yazılı, kendi yazdığın ayeti de yukardaki ayetleride al ustadlarının yanına git bakalım.

seni anlından öpecekler sana diyeceklerki atalarımızın hepsi mezhep imamları dahil kuranda 5 vakit namazı bulamadılar sen buldun artık bizim bilgemiz sensin diyecekler

bize sindirerek oku diyorsun ama sen sindirmeden cevap veriyorsun olayı başka yere çekiyorsun daha sı sayemizde kuranın içini didik didik etmeye başladın belki
bir şey bulurum diye. bulursun kuranda ama olmayan bir şeyi arama boşuna 14oo senedir bulunmayan namazı bulamassın.

senin gibi inanan topluluklar biz miraca inanırız namaz orda 5 vakit farz olmuş biz böyle bilir böyle uygularız diyorlar buna saygı duyulur o onun inancıdır ama sen olmayan bir şeyi bulmaya çalışıyorsun amacın bize ders vermek olmasın amacın seni cennete götürecek yolu bulma olsun.

selam resullerin üzerine ve onlara biat edenlere olsun
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
konuları saptırıp olayı başka yere çekme gerçekler yukarda yazılı, kendi yazdığın ayeti de yukardaki ayetleride al ustadlarının yanına git bakalım.

seni anlından öpecekler sana diyeceklerki atalarımızın hepsi mezhep imamları dahil kuranda 5 vakit namazı bulamadılar sen buldun artık bizim bilgemiz sensin diyecekler

bize sindirerek oku diyorsun ama sen sindirmeden cevap veriyorsun olayı başka yere çekiyorsun daha sı sayemizde kuranın içini didik didik etmeye başladın belki
bir şey bulurum diye. bulursun kuranda ama olmayan bir şeyi arama boşuna 14oo senedir bulunmayan namazı bulamassın.

senin gibi inanan topluluklar biz miraca inanırız namaz orda 5 vakit farz olmuş biz böyle bilir böyle uygularız diyorlar buna saygı duyulur o onun inancıdır ama sen olmayan bir şeyi bulmaya çalışıyorsun amacın bize ders vermek olmasın amacın seni cennete götürecek yolu bulma olsun.

selam resullerin üzerine ve onlara biat edenlere olsun
Konuları saptırmak yada olayları başka yere çekmede üzerinize yok. Senin gerçek dediğin 3-5 armut hesabı. Nasıl topladığında görünüyor, söze gerek yok zaten.

Üstadlarım zaten yüzyıllardır böyle kılıyor. Yani bu yeni bir şey değil. Kardeşin rasih ile sen bildiğin gibi kılmaya devam et. Benim açımdan mahzuru yok yani :p

Ordinaryüsleriniz dahi gelsin dedik, gele gele manavcılar geldi. Ey Kurban olduğum Rabbim; ne büyüksün! Sırf hesaba alınmak gayesi ile, ordan burdan devşirme yazanları, devşirme yapamazsa manav hesabı yapanlarıda gördük ya, gam yemem artık.

Hadi güzel kardeşim, hadi benin canım, bu sofrada lokmalar büyük. Karınca kadar çapınla büyük sofralara çıkma. Gerçi karıncada çapının 50 katı büyüklüğündeki ağırlığı kaldırır, ama bu konuda yazmak cidden seni aşar.

Bak; ben sana bu konuda yazman için şartları yazayım, sen ona göre davran. Sonra beni hesaba almıyorsun diye küsme bana, olur mu?

Konumuz: Namaz
İçerik : 5 vakit olup olmadığı
İlgi : Bütün forum
İlgili : Avcılık ve Atıcılık Federasyonu ve Serbest Manavcılar Derneği hariç bütün insanlar.
Katılım : Mahalle ağzı, Kulak dolgusu dışında ilmi olanlar.
Önşart : Namaz kılmayı hayatın düsturu değil, yaşamın ve insan olmanın ayrıcalığı şeklinde algılayanlar.
 

KaYnUkA

New member
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
147
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
37
konuları saptırıp olayı başka yere çekme gerçekler yukarda yazılı, kendi yazdığın ayeti de yukardaki ayetleride al ustadlarının yanına git bakalım.

seni anlından öpecekler sana diyeceklerki atalarımızın hepsi mezhep imamları dahil kuranda 5 vakit namazı bulamadılar sen buldun artık bizim bilgemiz sensin diyecekler

bize sindirerek oku diyorsun ama sen sindirmeden cevap veriyorsun olayı başka yere çekiyorsun daha sı sayemizde kuranın içini didik didik etmeye başladın belki
bir şey bulurum diye. bulursun kuranda ama olmayan bir şeyi arama boşuna 14oo senedir bulunmayan namazı bulamassın.

senin gibi inanan topluluklar biz miraca inanırız namaz orda 5 vakit farz olmuş biz böyle bilir böyle uygularız diyorlar buna saygı duyulur o onun inancıdır ama sen olmayan bir şeyi bulmaya çalışıyorsun amacın bize ders vermek olmasın amacın seni cennete götürecek yolu bulma olsun.

selam resullerin üzerine ve onlara biat edenlere olsun



arkadasım ben sana bişey sorayım...
sen kac rekeat kılıyorsun bılmıyorum namazı...
ama kac rekeat kılıyorsan kıl sadece bana oturuslarda
yanı ilk oturus ve son oturusta hangı duaları -ayetleri okuyorsun

eger cevabın Tahiyyat'ı okuyorum olacaksa soylesene onun turkçe anlamını hiç okudunmu...eger okudunsa mırac olayının gercek olduguna inanırsın..
eger bunada ınanmassan sen namazında ınanmadıgın bırsey okuyorsundurkı ALLAH muhafaza...
haa bunun dısında bı dua veya ayet okuyorsanda bızımle paylasırsan sevınırım....

 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
arkadasım ben sana bişey sorayım...
sen kac rekeat kılıyorsun bılmıyorum namazı...
ama kac rekeat kılıyorsan kıl sadece bana oturuslarda
yanı ilk oturus ve son oturusta hangı duaları -ayetleri okuyorsun

eger cevabın Tahiyyat'ı okuyorum olacaksa soylesene onun turkçe anlamını hiç okudunmu...eger okudunsa mırac olayının gercek olduguna inanırsın..
eger bunada ınanmassan sen namazında ınanmadıgın bırsey okuyorsundurkı ALLAH muhafaza...
haa bunun dısında bı dua veya ayet okuyorsanda bızımle paylasırsan sevınırım....


Namaz da tehiyyat ya da başka beşer icadı dua okumak namazın fesadına sebeptir..
Namaz allah için kılınır ve sadece Allah'tan olan okunur..
Haa, diyeceksiniz ki bizim namazımız MEZHEPLERİMİZİN İCADI..
Mezheplere ibadetin karşılığını Kur'an da aramak beyhudedir zaten,
Biz, Allah'ın koyduğu gerçek dinden bahsediyoruz..
Lütfen, biricik dinimizi şirketleştirmeyelim, şirkin affı yoktur çünki.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
130–132. Ayetler:

Artık onların söylediklerine sabret, Güneş’in doğuşundan önce de batışından önce de Rabbini tesbih et. Gecenin bazı saatleriyle gündüzün iki ucunda da tespih et ki, hoşnutluğa erebilesin.
Ve kendilerini fitnelemek için basit hayatın çiçeği olarak, onlardan kimi çiftleri kendileriyle yararlandırdığımız şeylere (mal, mülk, evlât ve saltanata) sakın gözlerini dikme (rağbetle bakma). Ve Rabbinin rızkı daha iyi ve daha süreklidir.
Ve ehline salâtı emret, kendin de ona sabırla devam et. Biz senden bir rızk istemiyoruz. Seni Biz rızklandırıyoruz. Akıbet takva içindir.

Bu ayetlerde peygamberimizden;
- müşriklerden gelen sıkıntılar ve görevinin zorluğu karşısında sabırlı olması,
- sürekli olarak, özellikle de Arapların en faal oldukları Güneş’in doğuşundan ve batışından önceki saatlerde onların karşısına çıkıp Rabbini tesbih etmesi,
- kendisi sıkıntılar içinde yüzse de, çevresindeki inançsızların bolluk içinde yaşamalarına özenmemesi,
- ehline (ailesine, yakınlarına) salâtı (namazı / sosyal destekte bulunmalarını) emretmesi ve kendisinin de bu görevi sürekli yapması istenmektedir.

130. ayette konu edilen “tesbih”, çarpıtılarak “namaz” yapılmış ve bu ayet, namazın beş vakit olduğuna kanıt gösterilmiştir. Oysa ayette konu edilen “tesbih”, namazdan önemli ve daha etkin bir ibadettir. Daha önce inmiş surelerde (Kalem, A’la, Kaf) yeri geldikçe açıklandığı gibi “tesbih” kısaca; “Yaratanı tüm nitelikleriyle tanımak ve tanıtmak” demektir. Dolayısıyla Yüce Allah’ın tesbihi; “O’nun, müşriklerin, bilgisizlerin yakıştırdıkları noksanlıklardan, iftiralardan tenzih edilmesi ve sıfatları gereğince yüceltilmesi” demektir. İşte peygamberimizden istenen tesbih budur; Allah’ın gerektiği gibi tanıtılması eylemidir.

131 ve 132. ayetleri bize göre şu şekilde takdir etmek mümkündür: “Günahkâr insanların zenginliklerini kıskanmak, sana ve arkadaşlarına yakışmaz. Sizin için en hayırlı şey, az da olsa emeğinizle kazandığınız helâl maldır. Salih ve muttakiler için bu daha hayırlı ve daha süreklidir. Ve çocuklarınıza da helâl nimetlerin, günahkârların haram servetlerinden daha hayırlı olduğunu öğretin. Bu amaçla onlara salâtı ikame etmeyi emredin, çünkü bu onların tutumlarını ve değerler sistemini değiştirecek ve onların günah ve lüks yerine temiz bir hayat ve helâl kazancı seçmelerine neden olacaktır.”
132. ayette salâtın emredilmesinin arkasından gelen “Biz senden bir rızk istemiyoruz. Seni Biz rızklandırıyoruz.” ifadesinden; salâtın Allah’a bir faydası dokunsun diye emredilmediği, aksine salâtın dünya ve ahiret hayatında mutluluk sağlayacak bir takva doğurması sebebiyle sırf insanların iyiliği için emredildiği anlaşılmaktadır.
 

KaYnUkA

New member
Katılım
28 Eyl 2007
Mesajlar
147
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
37
Namaz da tehiyyat ya da başka beşer icadı dua okumak namazın fesadına sebeptir..
Namaz allah için kılınır ve sadece Allah'tan olan okunur..
Haa, diyeceksiniz ki bizim namazımız MEZHEPLERİMİZİN İCADI..
Mezheplere ibadetin karşılığını Kur'an da aramak beyhudedir zaten,
Biz, Allah'ın koyduğu gerçek dinden bahsediyoruz..
Lütfen, biricik dinimizi şirketleştirmeyelim, şirkin affı yoktur çünki.

arkadasım konuyu saptırtma ben soru sordum vereceksen sorumun cevabını ver...yoksa sus...
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Namaz da tehiyyat ya da başka beşer icadı dua okumak namazın fesadına sebeptir..
Namaz allah için kılınır ve sadece Allah'tan olan okunur..
Haa, diyeceksiniz ki bizim namazımız MEZHEPLERİMİZİN İCADI..
Mezheplere ibadetin karşılığını Kur'an da aramak beyhudedir zaten,
Biz, Allah'ın koyduğu gerçek dinden bahsediyoruz..
Lütfen, biricik dinimizi şirketleştirmeyelim, şirkin affı yoktur çünki.

Siz ne okuyorsunuz capanoglu
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Siz ne okuyorsunuz capanoglu

Namaz da sadece kur'andan ayetler okunur ve bendeniz oturuşta RABBENA diye başlayan ayetleri okurum..
İbadetin bitirilişi elbette Rabbe dua edilerek taçlandırılmalı değil mi?
Yoksa, kıyam da okuduğumuz YALNIZ SZANA İBADET EDER VE SENDEN YARDIM DİLERİZ sözünü, oturunca unutup, SELAM SANA EY NEBİ diyerek, ikinci bir merci ihdas etmek..
verilen sözde durmamak değilse nedir sizce?..
 

Muhabbetci

New member
Katılım
16 Ocak 2008
Mesajlar
44
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Almanya/ Krefeld
Web sitesi
www.1webspace.biz

130. Fasbir ala ma yekulune ve sebbıh bi hamdi rabbike kable tuluış şemsi ve kable ğurubiha ve min anail leyli fe sebbıh ve atrafen nehari lealleke terda

131. Ve la temüddenne aynelke ila ma metta'na bihı ezvacem minhüm zehratel hayatid dünya li neftinehüm fıh ve rizku rabbike hayrun ve beka

Burda nerde 5vakit geciyor bir daha say bakayim...salat kelimeleri nerde? Hangi vakitlerle gecmekde? Arapca karsiligi neymis ?

Buyrun bu kadar ugrascaginiza , arapca karsiligini söyleyin..herkes sözlükde baksin..Bakalim gercekden dediginiz gibimiymis yoksa baskami...

Kurani kerimde malesef 5 vakit gecmez...Üc gecer bunlar Fecr salati, Isa salati ve vusta salati olarak isimlendirilir...Bundan baska birde su ayeti unutmamak gerekir...

Ey iman edenler! Yönetiminiz altındakilerle, ergenlik yaşına gelmemiş olanlarınız sizden üç vakitte izin istesinler. Fecir(Sabah) namazından önce, öğle vakti elbisenizi çıkardığınızda, işa(akşam) namazından sonra. Çıplak olabileceğiniz üç vakittir bunlar.

24- Nur Suresi 58

Yüce Rabbimiz kurani en detayli sekilde indirdigi ve bunu o yüce sultanlarin Sultani Hz Muhammed Mustafa(sav) en güzel sekilde teblig ettiginde sanirim herkes hemfikir...O zaman lütfen kuranida okuyalim, bakalim, arasdiralim..Kirmadan, karsi tarafi kötülemeden..Cünki her birimiz burda O Nuru ilahiyi aramakdayiz..Yoksa ne diye kuran üzerine yazalim, ne diye islam üzerine yazalim? Herkes kendi idrakina göre Hüdaya giden yollari aramakda...Kimi Tasavvuf ile kimi Uzmanca...Kimseye bes vakit kil denmiyor,diyemezde kimse...Ama kimsede Kuranda illada bes vakit var deyip kurani kendi görüslerince meal edemez...Zira Kurani kerimin bir uslubü vardir, bir bütündür kuran...

Bes kilin, on kilin..Abdesti ister bol su ile alin ister az su ile..Ister üc kez yikayin ister bir kez yikayin...Bu sizin bileceginiz birsey..Ama kuranda var derseniz herkesi ilgilendiren bir olaydir...Kurani kerimde arapca karsiligi olan öteki iki namazi nerde geciyor buyrun getirin ....


Vesselam

 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Namaz da sadece kur'andan ayetler okunur ve bendeniz oturuşta RABBENA diye başlayan ayetleri okurum..
İbadetin bitirilişi elbette Rabbe dua edilerek taçlandırılmalı değil mi?
Yoksa, kıyam da okuduğumuz YALNIZ SZANA İBADET EDER VE SENDEN YARDIM DİLERİZ sözünü, oturunca unutup, SELAM SANA EY NEBİ diyerek, ikinci bir merci ihdas etmek..
verilen sözde durmamak değilse nedir sizce?..

Allah kabul etsin insallah
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Çapanoğlu , sen Türkçe olarak mı okuyorsun , yoksa orjinal haliyle mi okuyorsun ayetleri?


Bu neyi değiştirir a dostum,
Yoksa siz Rabbimizi Sadece ARABLARIN RABBİ olarak mı görüyorsunuz,
Benim arabçam güzeldir ve arabça okurum ama,
Arabça bilmezsem TÜRKÇE OKUMAKTAN DA gocunmazdım,
Rabbim tüm dillerin tek sahibidir, aşın bu tip yobazca fikirleri
 

rusen_alp

New member
Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
42
Konum
ruhlar aleminden
Bu neyi değiştirir a dostum,
Yoksa siz Rabbimizi Sadece ARABLARIN RABBİ olarak mı görüyorsunuz,
Benim arabçam güzeldir ve arabça okurum ama,
Arabça bilmezsem TÜRKÇE OKUMAKTAN DA gocunmazdım,
Rabbim tüm dillerin tek sahibidir, aşın bu tip yobazca fikirleri


Elhamdülillahi ale külli hal....sizin gibilerden yobaz kelimesini duymak , şahsıma yapılmış bir iltifattır.İslamı en güzel şekilde yaşamaya ve savummaya devam edeceğiz inşallah, martin luther gibi dinde reform isteyenlere Allah'ın izniyle hiçbir zaman geçit vermeyeceğiz.Yobaz da olsak gericide olsak mücadelemiz sürecek.Kedi köpek eti yener, örtü farz değildir, namaz 3 vakittie diyen ve bir müzlümana yobaz diyenlerin hangi inanç sisteminde olduğu çok açık olarak anlaşılmaktadır.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Namaz da sadece kur'andan ayetler okunur ve bendeniz oturuşta RABBENA diye başlayan ayetleri okurum..
İbadetin bitirilişi elbette Rabbe dua edilerek taçlandırılmalı değil mi?
Yoksa, kıyam da okuduğumuz YALNIZ SZANA İBADET EDER VE SENDEN YARDIM DİLERİZ sözünü, oturunca unutup, SELAM SANA EY NEBİ diyerek, ikinci bir merci ihdas etmek..
verilen sözde durmamak değilse nedir sizce?..

Sayın ÇAPANOĞLU

Kur'an da, namazın şekli muamelatı ve bu muamelat esnasında ne okunacağına dair bilgi nerededir sizce?
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Bu neyi değiştirir a dostum,
Yoksa siz Rabbimizi Sadece ARABLARIN RABBİ olarak mı görüyorsunuz,
Benim arabçam güzeldir ve arabça okurum ama,
Arabça bilmezsem TÜRKÇE OKUMAKTAN DA gocunmazdım,
Rabbim tüm dillerin tek sahibidir, aşın bu tip yobazca fikirleri

Aslinda bu fikir hicde yobaz degil ben katiliyorum tek dilde namaza

Cünkü islam tüm dünyada oldugu icin örnegin bir türk bosnalilarin camisine gittigi zaman imam bosnali ise ayetleri sirpca okursa bence hicde iyi olmaz en güzeli tek dilde birlesmek ibadette sonucda namazda okunan surelerin azda olsa anlamlarini ezberleyerek bir katkimiz dahi olur

Bence islamin bütnlügünü korumak acisindan namazda,ezanda arapca olarak kalmalidir zaten bugune kadarda degismemistirki bu konuda ittifakda edilmisdir bugune ait bir mevzu degildir bilakis yobaz bir fikir hic degildir

Ezanimiz da türkcelesse türkceyi bilmeyen bir turist gelse zannedersem o sira ezanin okundugunu anlamayacakdir

Cinli müslüman icinde arapca,diger milletler icinde ibadetler arapcadir
 
Üst Alt