Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Anlamsız,Manasız,Detaycı Zihniyet Ümmeti Ziyan Etti

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
T

teslimolan

Guest
Ben kendim de saydim 6236 ayet.

Provakasyon yapmak ? Ben bildigim seyleri insanlarla paylasiyorum yani üstünü örtmüyorum sahip oldugum bilgileri. Ancak seni yanlis yapmandan uyariyorum bilmedigin bir seyle insanlari itham etme. Din Allah in dir senin benim yada baskasinin tekelinde de degildir.

Yazimi ne diye editliyosun kaynak gösterdim. Emek sahibini yazmak da mi suc oldu ?
 
Son düzenleme:

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Hopbala Bekir kardes,Bu ne tevazu?Belkide adamin iddiasi dogrudur?Neden bu forum 6666 ya inananlarin diyerek susturmaya calisiyorsun,dur adam bir isbat etsin...Haydi Teslimolan basla delilleri vermeye...


Allah'ın ayetlerini kim inkar ediyor ve kim de ona avukatlık ediyorsa O'nu susturmak benim vazifemdir metin kardeş, haberin yok mu?
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Ben kendim de saydim 6236 ayet.

Provakasyon yapmak ? Ben bildigim seyleri insanlarla paylasiyorum yani üstünü örtmüyorum sahip oldugum bilgileri. Ancak seni yanlis yapmandan uyariyorum bilmedigin bir seyle insanlari itham etme. Din Allah in dir senin benim yada baskasinin tekelinde de degildir.


E bari bizde olan ve sizde olmayanları beyan edin o zaman...
 
T

teslimolan

Guest
Siz kendinizi cok bilgin mi saniyosunuz bilmiyorum ama bilginizin sinirli oldugunu hatirlatmak boynumun borcudur sanirim.
 
T

teslimolan

Guest
Ben buraya bilgi yarisina gelmedim bilgi Allah indir bana ne kadar izin verirse o kadar bilirim bu bir. Ikincisi Al Qran Kuran in Kurandaki adidir. Alay eder gibi yazdigin sey Kuran in kendi icindeki adidir. Q harfi ile yaziyorum cünkü Q-Ku harfidir ve Kuran da K baska bir harftir Ku baska bir harftir.
الْقُرْآنُ =Al Qr´an=Al Kur´an
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Ben buraya bilgi yarisina gelmedim bilgi Allah indir bana ne kadar izin verirse o kadar bilirim bu bir. Ikincisi Al Qran Kuran in Kurandaki adidir. Alay eder gibi yazdigin sey Kuran in kendi icindeki adidir. Q harfi ile yaziyorum cünkü Q-Ku harfidir ve Kuran da K baska bir harftir Ku baska bir harftir.
الْقُرْآنُ =Al Qr´an=Al Kur´an


Bilgi yarışına gelmediniz ama ortaya bir bilinmeyen atıp, sonra tevazu gösterisinde bulunuyorsunuz. Üstelik inananın da inanmayanında bu konuda bir ihtilafı yokken, siz ayet sayısında tahfif yaptınız, biz de bunun hikmetini öğrenmeye çalışıyoruz. Ya, "ben yanlış hatırlamışım, evet 6666 dır" deyin, ya da " Kur'an da sizin ayet diye bildiğiniz şunlar yoktur" deyin, biz de bildiklerinize ortak olalım.

İkincisine sıra gelince, burada Türkçe okuyup yazıyoruz. Ne bizim yazdığımız " K ", ne de sizin yazdığınız " Q" arapçada ki karşılığı değil. Herkesin Kur'an diye lafzettiğine şizin Al Quran şeklinde ki alışılagelmemiş ifadeniz (hele ki içinde ki ayet sayısı tahfife uğratılmış sa...), sizin başka bir şeyden bahsettiğinizi algılatıyor ya da farklı bir bilgiçlik tarzına bürünüyorsunuz, her neyse... Bizim fazla saydıklarımız ya da ilave edilmiş bir şeyler varsa bunları beyan edin ki, söylediğinizin bir anlamı olsun...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Sure isim ve içeriklerini lütfen farklı link adresi içinde değil, İslamForum mesaj formatında iletiniz.
 
T

teslimolan

Guest
Sag tus yapip özelliklerden ulasabilirsiniz resimin tam boyutuna.
114sureyv7.jpg
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Kur'an ayetlerinin sayısı hakkında sayılış tekniği açısından ihtilaflar olabilir. Bu mevcudunun farklılığını göstermemektedir tabii ki...

Verdiğiniz tablo ayet sayısı konusunda aşağıda kaleme alınmış konular nedeni ile farklılık arz ediyor ise bir sorun yoktur.


1- Kur'anı açtığınızda ayetlerin yerini tayin eden yuvarlak işaretler vardır. İşte bazı alimlere göre, bu iki yuvarlak arasındaki ifadeler ayettir. Fakat bazı alimlere göre, bu iki yuvarlakların aralarındaki ifadelerin bazısı bir ayet değil, iki veya daha fazla ayettir. Bu görüş ayrılığından dolayı, ayet sayısında farklılık olabilir. Yoksa Kur'anın tamamında veya ayetlerin kendilerinde herhangi bir anlaşmazlık veya terslik söz konusu değildir.

2- Her besmelenin ayrı ayrı ayet sayılıp sayılmayacağı da ihitlaf sebeplerinden biridir. Her surenin başındaki besmele tek tek birer ayet midir, yoksa tek bir ayet midir.

3- Ayrıca, Kuranda bulunan “durmayınız” anlamına gelen “LA” işaretinin olduğu yerlerin de birer ayet sayılıp sayılmayacağı içtihat mevzuudur.

Bu nedenlerle Kuranın bir harfinde bile değişiklik olmadığı halde, ne kadar ayet olduğu konusu bu tür ihtilaflar çıkabilmektedir. Anlayış farklılığı ayetin azalacağı veya fazlalaşacağı anlamına gelmez. İşte Kuran da esas olarak içindeki her şey ile meydandadır. Ancak değerlendirme farklılığından rakamlar da farklı çıkmaktadır.


Allah'ın son mukaddes kitabı, bütün insanlığa İlâhi fermanı olan Kur'an, 23 senede âyet âyet, sûre sûre nazil olmuştur. Peygamber Efendimiz kendisine nazil olan âyet ve sûreleri yanında bulunan sahabelerine okur, sahabeler de onu ezber ederler, bir kısmı da yazardı. Bundan ayrı olarak, Peygamber Efendimizin vahiy kâtipleri vardı. Bunlar nazil olan âyetleri ve sûreleri özel olarak yazmakla vazifeli idiler. Gelen âyet ve sûrenin nerede yer alacağı, Kur'an'ın neresine gireceği de bizzat Peygamberimize Cebrail (A.S.) vasıtasıyla bildiriliyor, o da vahiy kâtiplerine tarif ederek, gerekeni yaptırıyordu. Böylece Hz. Peygamberin sağlığında Kur'an'ın tamamı yazılmış, nereye neyin gireceği belli olmuştur. Aynca Cebrail (A.S.) her Ramazanda gelir, o güne kadar nazil olmuş âyet ve sûreleri Peygamberimize yeni baştan okurdu.

Efendimizin vefatından evvelki son Ramazanda Hz. Cibril yine gelmiş, ancak bu sefer Kur'an'ı Peygamberimizle iki sefer okumuşlardı. Birinci sefer Hz. Cibril okumuş, Peygamberimiz dinlemiş; ikinci seferde ise Peygamberimiz okumuş, Hz. Cibril dinlemişti. Böylece Kur'an son şeklini almıştı.

Bununla beraber, Hz. Peygamber'in sağlığında Kur'an, henüz müstakil bir cilt hâlinde bir araya toplanmış da değildi. Sayfalar halinde Sahabeler arasında dağınık olarak bulunuyor, hafızalarda ezberlenmiş halde duruyordu. Fakat neyin nereye gireceği gayet kesin ve net şekilde bilinmekteydi.

Nihayet Hz. Ebû Bekir'in hilâfeti zamanında görülen lüzum üzerine Zeyd bin Sâbit'in başkanlığında vahiy kâtiplerinden ve kuvvetli hafızlardan müteşekkil bir komisyon kuruldu. Kur'an'ın bir cilt hâlinde bir araya toplanma işi, bu komisyona havale edildi. Ashabdan herkes, elinde yazılı bulunan Kur'an sayfalarını getirip bu komisyona teslim ettiler. Hafızların ve vahiy kâtiplerinin elbirliği ile çalışmaları sonunda sayfalar, sûre ve âyetler Peygamberimizin tarif ettiği şekilde yerli yerine kondu. Böylece Kur'an, Mushaf adıyla tek kitab hâline getirilmiş oldu.

Artık Kur'an için unutulma, kaybolma, tahrif ve tebdile uğrama diye bir şey söz konusu olamazdı. Zira aslı, Hz. Peygambere gelen şekliyle eksiksiz ve noksansız şekilde tesbit edilmişti.

Hz. Osman zamanında görülen lüzum üzerine, bu Mushaftan yeni nüshalar çoğaltılıp çeşitli memleketlere gönderildi.

Bugün elde mevcut olan Kur'anlar, işte bu Kur'an'dan çoğaltılmıştır.


Bugün yeryüzündeki bütün Kur' anlar aynıdır.(Bazı mihraklaca değiştirilerek piyasaya arz edildiği bildirilenler da vardır ama derhal farş olmaktadır) Hiçbir farklılık ve değişiklik yoktur. Ayrıca milyonlarca hafızın ezberinde bulunmakta, her an milyonlarca dil ile kırâet edilip okunmaktadır.


Ayet sayısının bu manada farklılık arz edeceği ifadeniz olsaydı, bunca polemik de olmayacaktı sanırım. Ama her işte bir hayr vardır inşallah.
 
T

teslimolan

Guest
Kardesim ben herseyi bilmem diyorum ancak belgesiz de konusmamaya dikkat ederim. En dogrusunu Allah bilir. Senin de yapacagin sey eyerki kendi dogruna inaniyorsan beni ikaz etmek dir o zaman sen görevini yapmis olursun ancak sen cezalandiramazsin böyle bir yetkin yok. Ben kimseyi tehdit etmedim sadece yanlis gördügüm yerde uyarimi yaptim ve yaptigim uyarinin dogru olup olmadigini da Ahirette görecegim. Ama yapmasaydim karsima mahkemede bildigini neden örttün diye soru gelirse ne diyecegim ? Bekir beni engelledi mi diyeyim ? Eyerki sen bu sorumlulugu aliyorsan ben yaziyorum Allah sahiddir Moderötör Bekir benim yazi yazmami ve insanlari uyarmami engellemistir derim. Ancak ben dogruysam onun altindan nasil kalkmayi düsünüyosun ? Onun icin hakaret olmadan kimseye ceza yazmaya kalkma uyarabilrsin kendi dogrunla ama onun ötesine gidemezsin ve sen uyarirsan kendin dogruyu yaziyorsun diye inaniyorsan o zaman bu böyle inaniyorum diyerek uyar insanlari. isik sönecek provakatör gibi bilmeden insanlari damgalama. Olabilirki damgaladigin insan senden hayirli olabilir ayni sekilde bu benim icinde gecerli ben seni damgalayamam.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet

Allah'ın ayetlerini kim inkar ediyor ve kim de ona avukatlık ediyorsa O'nu susturmak benim vazifemdir metin kardeş, haberin yok mu?


Inkar varsa hemen isbat etmen gerekir?Eger adama sormadan hemen kovarsan insanlarda süphe birakmazmisin acaba?Ama yok hemen kapiyi göstermekse sanin susturman diyecegim yok.Avukata gelince kimsenin avkati degilim benim yaptigim adalete hizmet....Ama diyorsanki dedigim dedik diyecegim o dirki hata insanlara mahsustur...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Kur'an ayetlerinin sayısı hakkında sayılış tekniği açısından ihtilaflar olabilir. Bu mevcudunun farklılığını göstermemektedir tabii ki...

Verdiğiniz tablo ayet sayısı konusunda aşağıda kaleme alınmış konular nedeni ile farklılık arz ediyor ise bir sorun yoktur.


1- Kur'anı açtığınızda ayetlerin yerini tayin eden yuvarlak işaretler vardır. İşte bazı alimlere göre, bu iki yuvarlak arasındaki ifadeler ayettir. Fakat bazı alimlere göre, bu iki yuvarlakların aralarındaki ifadelerin bazısı bir ayet değil, iki veya daha fazla ayettir. Bu görüş ayrılığından dolayı, ayet sayısında farklılık olabilir. Yoksa Kur'anın tamamında veya ayetlerin kendilerinde herhangi bir anlaşmazlık veya terslik söz konusu değildir.

2- Her besmelenin ayrı ayrı ayet sayılıp sayılmayacağı da ihitlaf sebeplerinden biridir. Her surenin başındaki besmele tek tek birer ayet midir, yoksa tek bir ayet midir.

3- Ayrıca, Kuranda bulunan “durmayınız” anlamına gelen “LA” işaretinin olduğu yerlerin de birer ayet sayılıp sayılmayacağı içtihat mevzuudur.

Bu nedenlerle Kuranın bir harfinde bile değişiklik olmadığı halde, ne kadar ayet olduğu konusu bu tür ihtilaflar çıkabilmektedir. Anlayış farklılığı ayetin azalacağı veya fazlalaşacağı anlamına gelmez. İşte Kuran da esas olarak içindeki her şey ile meydandadır. Ancak değerlendirme farklılığından rakamlar da farklı çıkmaktadır.


Allah'ın son mukaddes kitabı, bütün insanlığa İlâhi fermanı olan Kur'an, 23 senede âyet âyet, sûre sûre nazil olmuştur. Peygamber Efendimiz kendisine nazil olan âyet ve sûreleri yanında bulunan sahabelerine okur, sahabeler de onu ezber ederler, bir kısmı da yazardı. Bundan ayrı olarak, Peygamber Efendimizin vahiy kâtipleri vardı. Bunlar nazil olan âyetleri ve sûreleri özel olarak yazmakla vazifeli idiler. Gelen âyet ve sûrenin nerede yer alacağı, Kur'an'ın neresine gireceği de bizzat Peygamberimize Cebrail (A.S.) vasıtasıyla bildiriliyor, o da vahiy kâtiplerine tarif ederek, gerekeni yaptırıyordu. Böylece Hz. Peygamberin sağlığında Kur'an'ın tamamı yazılmış, nereye neyin gireceği belli olmuştur. Aynca Cebrail (A.S.) her Ramazanda gelir, o güne kadar nazil olmuş âyet ve sûreleri Peygamberimize yeni baştan okurdu.

Efendimizin vefatından evvelki son Ramazanda Hz. Cibril yine gelmiş, ancak bu sefer Kur'an'ı Peygamberimizle iki sefer okumuşlardı. Birinci sefer Hz. Cibril okumuş, Peygamberimiz dinlemiş; ikinci seferde ise Peygamberimiz okumuş, Hz. Cibril dinlemişti. Böylece Kur'an son şeklini almıştı.

Bununla beraber, Hz. Peygamber'in sağlığında Kur'an, henüz müstakil bir cilt hâlinde bir araya toplanmış da değildi. Sayfalar halinde Sahabeler arasında dağınık olarak bulunuyor, hafızalarda ezberlenmiş halde duruyordu. Fakat neyin nereye gireceği gayet kesin ve net şekilde bilinmekteydi.

Nihayet Hz. Ebû Bekir'in hilâfeti zamanında görülen lüzum üzerine Zeyd bin Sâbit'in başkanlığında vahiy kâtiplerinden ve kuvvetli hafızlardan müteşekkil bir komisyon kuruldu. Kur'an'ın bir cilt hâlinde bir araya toplanma işi, bu komisyona havale edildi. Ashabdan herkes, elinde yazılı bulunan Kur'an sayfalarını getirip bu komisyona teslim ettiler. Hafızların ve vahiy kâtiplerinin elbirliği ile çalışmaları sonunda sayfalar, sûre ve âyetler Peygamberimizin tarif ettiği şekilde yerli yerine kondu. Böylece Kur'an, Mushaf adıyla tek kitab hâline getirilmiş oldu.

Artık Kur'an için unutulma, kaybolma, tahrif ve tebdile uğrama diye bir şey söz konusu olamazdı. Zira aslı, Hz. Peygambere gelen şekliyle eksiksiz ve noksansız şekilde tesbit edilmişti.

Hz. Osman zamanında görülen lüzum üzerine, bu Mushaftan yeni nüshalar çoğaltılıp çeşitli memleketlere gönderildi.

Bugün elde mevcut olan Kur'anlar, işte bu Kur'an'dan çoğaltılmıştır.


Bugün yeryüzündeki bütün Kur' anlar aynıdır.(Bazı mihraklaca değiştirilerek piyasaya arz edildiği bildirilenler da vardır ama derhal farş olmaktadır) Hiçbir farklılık ve değişiklik yoktur. Ayrıca milyonlarca hafızın ezberinde bulunmakta, her an milyonlarca dil ile kırâet edilip okunmaktadır.


Ayet sayısının bu manada farklılık arz edeceği ifadeniz olsaydı, bunca polemik de olmayacaktı sanırım. Ama her işte bir hayr vardır inşallah.

Bastan tevazu gösterip sorsaydinda rest cekmeseydin Bekir,bak her sey nasil tatliya baglaniyor degilmi?
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
İstersen eski alışkanlıklarından vazgeç...


Beni bu sekilde itham edemezsin;Yani elindeki yetkiyi bu sekilde kullanman ne kadar ahlaki?Ki ben seni itham degil forum ahlakina davet ettim?Eger baska gocundugun varsa buyur acik konuski anlayalim?Yine diyorumki hic bir üyeye hakaret etme yetkiniz yoktur,kaldiki kovmak yetkinizde yok?Daha fazla foruma yazmayalim varsa istedigin söyleyecek lafin buyur msn acik bekliyorum....
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Beni bu sekilde itham edemezsin;Yani elindeki yetkiyi bu sekilde kullanman ne kadar ahlaki?Ki ben seni itham degil forum ahlakina davet ettim?Eger baska gocundugun varsa buyur acik konuski anlayalim?Yine diyorumki hic bir üyeye hakaret etme yetkiniz yoktur,kaldiki kovmak yetkinizde yok?Daha fazla foruma yazmayalim varsa istedigin söyleyecek lafin buyur msn acik bekliyorum....

Sayın metin mete

Gerek üyeler arasındaki tutumunuz ve gerekse geçmiş mesajlarınızda ki seviyeniz bu forum da eski olan ve merak edip araştıracak herkes tarafından görülebilir haldedir.

Forum ahlakına muğayir bir davranışım var ise bu formun adminleri vardır. Bu kişiler beni muhakkak ikaz edecek veya bu görevden sarfinazar edeceklerdir.

Hangi üyeye nasıl hakaret ettiğimi gösterirseniz, müfterilik payesinden de kurtulmış olursunuz.

Bir bardak suda fırtınalar koparmak istemenizin sebeplerini anlamakta zorluk çekiyorum. Size msn den bir cevap vermek de istemiyorum zira bu forum önünde yapılmış bir kabahat varsa, bu forum önünde farş olsun.

Elimde ki yetkileri ise sadece İslamForum kurallarını tatbik etmek için kullanmaktayım ve yetkilendirenlerin istediği sürece devam ettireceğim inşallah.

Dilerim Allah asabiyetinizi dindirir.
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Sayın metin mete

Gerek üyeler arasındaki tutumunuz ve gerekse geçmiş mesajlarınızda ki seviyeniz bu forum da eski olan ve merak edip araştıracak herkes tarafından görülebilir haldedir.

Forum ahlakına muğayir bir davranışım var ise bu formun adminleri vardır. Bu kişiler beni muhakkak ikaz edecek veya bu görevden sarfinazar edeceklerdir.

Hangi üyeye nasıl hakaret ettiğimi gösterirseniz, müfterilik payesinden de kurtulmış olursunuz.

Bir bardak suda fırtınalar koparmak istemenizin sebeplerini anlamakta zorluk çekiyorum. Size msn den bir cevap vermek de istemiyorum zira bu forum önünde yapılmış bir kabahat varsa, bu forum önünde farş olsun.

Elimde ki yetkileri ise sadece İslamForum kurallarını tatbik etmek için kullanmaktayım ve yetkilendirenlerin istediği sürece devam ettireceğim inşallah.

Dilerim Allah asabiyetinizi dindirir.


Ya yazdiginizdan bihabersiniz,Yada gercekten laf olsun diye yaziyorsunuz?Birakin öncekileri sadece bana yazdiginiz yavuz hirsiz tekerlemesi dahi bana yapilan bir hakarettir;

Elbette bize yaptiginiz eziyetlere sabredecegiz...


Ibrahim 12

.........

Hud 18
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Alt