Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Yarattım!

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Hayatýn içinden
düşünce

düşünce


Resimde gördüğünüz kişi bu düşünceyi yaratmışmıdır sizce???..
-''İnsanın düşünce ya da herhangi birşeyi yaratması mümkün değildir..biz inançlı insanlar olarak bu şekilde düşünürüz..hırsızlık yapıp yapmaması kendi iradesiyle ilgilidir..hırsızlık yapmaması düşünceyi yaratması anlamına gelmez..bu ''ampül'' içinde geçerlidir..Edison ilhamı güneşten ya da aydan almıştır..icadı yapmaması hiçliktir..yapması iyiliktir..iyiliğinde sahibi Allah(c.c)'dır..''
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Öncelikle yaratma sıfatının insanlara mecazende olsa atfedilmesini uygun bulmadığımızı ifade edelim.

İnsanın yaratmasıyla Allah’ın yaratması arasında (yok)la (var) arasındaki kadar fark vardır. Bu büyük farkın farkına varmayanlar, (yarattım) diyenlerin küfre düşeceğini düşünüyorlar. Halbuki, Allah’ın yaratmasıyla kulun yaratması arasında fark vardır. Allah’ın yaratması yoktan var etmesi demektir. Kulun yaratması da var olana şekil vermesi demektir...

Bu sebeple hiçbir kul, yoktan var ederek yaratamaz. Yaratıkların hepsinin de önce bir çekirdeği, özü ve aslı mevcuttur. Bu çekirdek, öz ve asıldan üretmiş, şekillendirmiş, geliştirmiş olur insan. Bu manada kullara yarattı, denebilir. Ama yoktan var etti manasında yarattı denemez. Bir mobilyacı ağaç yaratamaz. Ama yaratılmış ağaçlardan güzel mobilya yapabilir. Buna yarattım derse, yoktan yaratmış olmaz. Belki var olan ağaçtan güzel şekiller yapmış, kendi ifadesiyle yaratmış olur..

Kopyalama olayı da böyledir. Yoktan yaratma değil, var olan geni geliştirme olayıdır.
Nitekim bu konuda Prof. Dr. Hayreddin Karaman Hocaefendi Hayatımızdaki İslam kitabında kopyalamayı soran okuyucuya verdiği cevabında şöyle demektedir:

“Kopyalama yaratma değildir! Yaratma, yoktan var etmedir. Allah canlı ve cansız bütün varlıkları yoktan ve önceden mevcut bir örneğe bakmadan, ondan yararlanmadan yaratmıştır. Genetik kopyalama ise mevcut yaratılmış genler üzerinde işlemler yaparak gerçekleştirilmektedir. Bunun yaratma ile bir ilgisi olmadığına göre ortada bir “ikinci yaratıcı” da yoktur.”

“Genetik kopyalama insanlara uygulanamaz. Hayvan ve bitkiler için ise, insanlara faydalı olmak, hiçbir şeye ve kimseye zarar vermemek kaydıyla uygulanabilir.”
Hemen hatırlatalım ki, yaratma kelimesini kullananların niyetleri mühimdir.

İmanına delil bulunan kimsenin “yarattım” demesiyle küfrüne hüküm verilemez. Ağız alışkanlığı yahut da kelimenin manasının nereye kadar uzandığını bilememesi olarak yorumlanır. Çünkü imanına delil vardır.

Nitekim camiye çocuğuyla birlikte namaza gelmiş olan bir babanın, namazdan çıkışta cami avlusunda çiçekleri koparan çocuğuna söylediği, “Yavrum, çiçekleri koparma. Allah (baba–gökte) seni çarpar sonra!” sözünde küfür kelimeleri vardır.

Çocuğunu terbiye maksadıyla söylenen bu sözlerin içindeki iki kelime küfür manasına gelmektedir. Biri Allah’a (baba) demesi. Allah’ın Hıristiyanlar gibi babalık sıfatının olduğunu söylemiş olması. İkincisi de (gökte) demekle Allah’a mekan göstermiş olması... İkisi de kelam ilminde küfürden başkası değildir.

Şayet bu kelimelere bakarak bu babanın kâfir olduğunu söyleyecek olursak sorarlar:
–Kâfirin camide hem de çocuğuyla işi ne? Adam namaz kılıp çıkmıştır cami avlusuna.
Namaz kılışı imanına delildir. Öyle ise sarf ettiği (Allah baba, Allah gökte) sözlerine bakarak küfrüne hükmedilemez..

İşte burada konuyu aydınlatan Bediüzzaman Hazretleri, meşhur ikazını şöyle yapıyor:
–Bazen kelam küfür görünür, ama sahibi kâfir olmaz!.

Bana öyle geliyor ki bu tek cümlelik açıklama, sanki koskoca bir kitap kadar tatmin edici olmakta, imanlı insanları küfür ithamından kurtarmaktadır.

Yoksa aynı safta namaz kıldığımız insanı, avluda çocuğuna söylediği sözleri yüzünden küfürle ithamdan çekinmeyecektik. Çünkü açıkça, “Allah baba” diyor, gökte olduğunu da söylüyor.

Evet, bu cümle tekrar edilerek ezberlenmeli:

–Bazen kelam küfür görünür; ama sahibi kâfir olmaz!..
Bununla beraber yanlış anlaşılacak küfür kelimelerini kullanmamalı, su–i zanna sebep olmamalıdır. Onda tartışma yoktur zaten...
 
A

aktifus

Guest

Resimde gördüğünüz kişi bu düşünceyi yaratmışmıdır sizce???..
-''İnsanın düşünce ya da herhangi birşeyi yaratması mümkün değildir..biz inançlı insanlar olarak bu şekilde düşünürüz..hırsızlık yapıp yapmaması kendi iradesiyle ilgilidir..hırsızlık yapmaması düşünceyi yaratması anlamına gelmez..bu ''ampül'' içinde geçerlidir..Edison ilhamı güneşten ya da aydan almıştır..icadı yapmaması hiçliktir..yapması iyiliktir..iyiliğinde sahibi Allah(c.c)'dır..''

sizin gibi düşünmediği için otomatik olarak inançsız olan bana göre, Allah'ın yeryüzündeki halifesi yani insan'a haksızlık ediyorsunuz. Deliler neden muaftır? Çünkü düşünemezler değil mi? İnsan da düşünce yaratamıyor ise neden muaf olmuyor? :eek:
Bakınız orda şeytan var insandan daha düşük olan bi varlık değil mi? onun bu hırsızlık işinde bile bir rolü var ama insan sanki sadece a veya b düğmesine basan bir robot.
Birde dünyaya, çıkan savaşlara, acılara bakın. Şeytan tek başına Allah'ı, Kur'an'ı (Dünyanın büyük bir çoğunluğu bilmez bile), toplumu silip süpürmüş gözüküyor bu da bir başka yanlışınız.
İnsan düşüne yaratır yarattığı düşünceler kendisini ifade eder. Zaten dünyanın varlık nedeni de budur.
 
A

aktifus

Guest
Öncelikle yaratma sıfatının insanlara mecazende olsa atfedilmesini uygun bulmadığımızı ifade edelim.

İnsanın yaratmasıyla Allah’ın yaratması arasında (yok)la (var) arasındaki kadar fark vardır. Bu büyük farkın farkına varmayanlar, (yarattım) diyenlerin küfre düşeceğini düşünüyorlar. Halbuki, Allah’ın yaratmasıyla kulun yaratması arasında fark vardır. Allah’ın yaratması yoktan var etmesi demektir. Kulun yaratması da var olana şekil vermesi demektir...

Bu sebeple hiçbir kul, yoktan var ederek yaratamaz. Yaratıkların hepsinin de önce bir çekirdeği, özü ve aslı mevcuttur. Bu çekirdek, öz ve asıldan üretmiş, şekillendirmiş, geliştirmiş olur insan. Bu manada kullara yarattı, denebilir. Ama yoktan var etti manasında yarattı denemez. Bir mobilyacı ağaç yaratamaz. Ama yaratılmış ağaçlardan güzel mobilya yapabilir. Buna yarattım derse, yoktan yaratmış olmaz. Belki var olan ağaçtan güzel şekiller yapmış, kendi ifadesiyle yaratmış olur..

Kopyalama olayı da böyledir. Yoktan yaratma değil, var olan geni geliştirme olayıdır.
Nitekim bu konuda Prof. Dr. Hayreddin Karaman Hocaefendi Hayatımızdaki İslam kitabında kopyalamayı soran okuyucuya verdiği cevabında şöyle demektedir:

“Kopyalama yaratma değildir! Yaratma, yoktan var etmedir. Allah canlı ve cansız bütün varlıkları yoktan ve önceden mevcut bir örneğe bakmadan, ondan yararlanmadan yaratmıştır. Genetik kopyalama ise mevcut yaratılmış genler üzerinde işlemler yaparak gerçekleştirilmektedir. Bunun yaratma ile bir ilgisi olmadığına göre ortada bir “ikinci yaratıcı” da yoktur.”

“Genetik kopyalama insanlara uygulanamaz. Hayvan ve bitkiler için ise, insanlara faydalı olmak, hiçbir şeye ve kimseye zarar vermemek kaydıyla uygulanabilir.”
Hemen hatırlatalım ki, yaratma kelimesini kullananların niyetleri mühimdir.

İmanına delil bulunan kimsenin “yarattım” demesiyle küfrüne hüküm verilemez. Ağız alışkanlığı yahut da kelimenin manasının nereye kadar uzandığını bilememesi olarak yorumlanır. Çünkü imanına delil vardır.

Nitekim camiye çocuğuyla birlikte namaza gelmiş olan bir babanın, namazdan çıkışta cami avlusunda çiçekleri koparan çocuğuna söylediği, “Yavrum, çiçekleri koparma. Allah (baba–gökte) seni çarpar sonra!” sözünde küfür kelimeleri vardır.

Çocuğunu terbiye maksadıyla söylenen bu sözlerin içindeki iki kelime küfür manasına gelmektedir. Biri Allah’a (baba) demesi. Allah’ın Hıristiyanlar gibi babalık sıfatının olduğunu söylemiş olması. İkincisi de (gökte) demekle Allah’a mekan göstermiş olması... İkisi de kelam ilminde küfürden başkası değildir.

Şayet bu kelimelere bakarak bu babanın kâfir olduğunu söyleyecek olursak sorarlar:
–Kâfirin camide hem de çocuğuyla işi ne? Adam namaz kılıp çıkmıştır cami avlusuna.
Namaz kılışı imanına delildir. Öyle ise sarf ettiği (Allah baba, Allah gökte) sözlerine bakarak küfrüne hükmedilemez..

İşte burada konuyu aydınlatan Bediüzzaman Hazretleri, meşhur ikazını şöyle yapıyor:
–Bazen kelam küfür görünür, ama sahibi kâfir olmaz!.

Bana öyle geliyor ki bu tek cümlelik açıklama, sanki koskoca bir kitap kadar tatmin edici olmakta, imanlı insanları küfür ithamından kurtarmaktadır.

Yoksa aynı safta namaz kıldığımız insanı, avluda çocuğuna söylediği sözleri yüzünden küfürle ithamdan çekinmeyecektik. Çünkü açıkça, “Allah baba” diyor, gökte olduğunu da söylüyor.

Evet, bu cümle tekrar edilerek ezberlenmeli:

–Bazen kelam küfür görünür; ama sahibi kâfir olmaz!..
Bununla beraber yanlış anlaşılacak küfür kelimelerini kullanmamalı, su–i zanna sebep olmamalıdır. Onda tartışma yoktur zaten...

Güzel yorumlarınız için teşekkürler.
Önemli olanın ne olduğu anlaşılıyor sanırım. Birisi için çok yaratıcı çocuk şahane şarkı yazıyor dersek ona ilahiyet vakfetmemiş oluruz elbette. Önemli olan kelimeler değildir. Kelimeler organizma gibidir, doğar büyür ve ölür.
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
sizin gibi düşünmediği için otomatik olarak inançsız olan bana göre, Allah'ın yeryüzündeki halifesi yani insan'a haksızlık ediyorsunuz. Deliler neden muaftır? Çünkü düşünemezler değil mi? İnsan da düşünce yaratamıyor ise neden muaf olmuyor? :eek:
Bakınız orda şeytan var insandan daha düşük olan bi varlık değil mi? onun bu hırsızlık işinde bile bir rolü var ama insan sanki sadece a veya b düğmesine basan bir robot.
Birde dünyaya, çıkan savaşlara, acılara bakın. Şeytan tek başına Allah'ı, Kur'an'ı (Dünyanın büyük bir çoğunluğu bilmez bile), toplumu silip süpürmüş gözüküyor bu da bir başka yanlışınız.
İnsan düşüne yaratır yarattığı düşünceler kendisini ifade eder. Zaten dünyanın varlık nedeni de budur.

insan yaratmaz allah yaratir ve insan yaratilan seyde cüz´i iradesi ile secim yapar...yaratilan seyleri secersin düsüncede böyledir vardir yaratilmistir secersin deliler ise özgür bir sekilde secemedikleri icin muaf tutulmuslardir
 

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Hayatýn içinden
Bakın arkadaşım akılda kalsın diye resimlerle anlattım ama siz hala aynı yerde aynı hatayı yapıyosunuz..insan düşünce yaratamaz!!!..sadece yaratılanları kendi beyninde yorumlar..teknoloji sadece hayatı kolaylaştırmak içindir yeni bişey değildir ki zaten bulunan her alet doğanın yapay taklitidir..düşüncelerde böyledir..arılar iç güdüleriyle haraket eder..petek yapmak onların yaratıcı zekasını göstermez..onlara o şekilde ilham verilmiştir..insanlara verilen ilhamda Allah'a ulaşmayı dilemektir..(bu arada şeytan insanlardan daha düşük bir varlık değildir.daha bilgili bir varlıktır ki insanların aklını daha rahat çeliyo görüyosunuz..)
 
A

aktifus

Guest
insan yaratmaz allah yaratir ve insan yaratilan seyde cüz´i iradesi ile secim yapar...yaratilan seyleri secersin düsüncede böyledir vardir yaratilmistir secersin deliler ise özgür bir sekilde secemedikleri icin muaf tutulmuslardir

Biz düşünürken aklımıza gelen şeyleri ya şeytan ya da Allah mı oluşturuyor?
Özgür iradesiyle seçim yapamayan ve muaf tutulan bir deli le özgür iradesi olan ama şunu yaparsan cehenneme şunu yaparsan cennete gönderirim denilen biri arasında ne fark vardır ki?
 

alptraum

New member
Katılım
1 Ocak 2005
Mesajlar
2,908
Tepkime puanı
166
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Aþk`dan
Web sitesi
www.muhakeme.net
Biz düşünürken aklımıza gelen şeyleri ya şeytan ya da Allah mı oluşturuyor?
Özgür iradesiyle seçim yapamayan ve muaf tutulan bir deli le özgür iradesi olan ama şunu yaparsan cehenneme şunu yaparsan cennete gönderirim denilen biri arasında ne fark vardır ki?

hayrin ve serrin allahtan geldigine inanmak

imanin sartlarinda vardir
 
A

aktifus

Guest
Bakın arkadaşım akılda kalsın diye resimlerle anlattım ama siz hala aynı yerde aynı hatayı yapıyosunuz..insan düşünce yaratamaz!!!..sadece yaratılanları kendi beyninde yorumlar..teknoloji sadece hayatı kolaylaştırmak içindir yeni bişey değildir ki zaten bulunan her alet doğanın yapay taklitidir..düşüncelerde böyledir..arılar iç güdüleriyle haraket eder..petek yapmak onların yaratıcı zekasını göstermez..onlara o şekilde ilham verilmiştir..insanlara verilen ilhamda Allah'a ulaşmayı dilemektir..(bu arada şeytan insanlardan daha düşük bir varlık değildir.daha bilgili bir varlıktır ki insanların aklını daha rahat çeliyo görüyosunuz..)

bu sefer de aklı çelinmiş bir kardeşiniz olarak diyorum ki :))) yanıt vermek yerine sözlerinizi tekrarlıyorsunuz.
ben şimdi şu satırları yazarken bu düşünceleri kim oluşturuyor?
Bence hatalı olduğunuz nokta düşünmek ile iradeyi ayırmanız. Bu ikisi ayrılamaz.
 

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Hayatýn içinden
siz şimdi bu düşünceleri oluştururken çok hızlı bir şekilde beyninizde resimleri geçiriyosunuz..''bcetin811'in çizdiği resim ve hala aynı şeyleri tekrarlaması''..burda neyi yaratıyosunuz??benim yaptığım şeyi yorumluyosunuz sadece..yaratılan bişey varmı şu anda??
 
A

aktifus

Guest
siz şimdi bu düşünceleri oluştururken çok hızlı bir şekilde beyninizde resimleri geçiriyosunuz..''bcetin811'in çizdiği resim ve hala aynı şeyleri tekrarlaması''..burda neyi yaratıyosunuz??benim yaptığım şeyi yorumluyosunuz sadece..yaratılan bişey varmı şu anda??

yorumun kendisi yorumlamaya başlamadan önce yoktu. :)
 
A

aktifus

Guest
çok fazla başa dönmeden şu örneği vereceğim. kar tanesinin büyüteçteki hali şöyledir. dışa doğru bir üçgen vardır. bu üçgenin bir kenarı yine dışa doğru bir üçgen oluşturur ve bu böylece giderek ufalarak sürer gider. Yaratma işinin ilk kaynağı Allah'tır. Yaratılmış olan insan ise sadece düşüncelerini yaratabilir. Tabi bu işin kökenine kadar gidersek yine Allah vardır. Ama bu demek değildir ki bizim düşüncelerimizi Allah doğrudan yaratıyor. Öyle olsa irade, bilinç, tekamül, sınav, hayır, şer ne varsa hiçbiri olmazdı :)
 
T

teslimolan

Guest
çok fazla başa dönmeden şu örneği vereceğim. kar tanesinin büyüteçteki hali şöyledir. dışa doğru bir üçgen vardır. bu üçgenin bir kenarı yine dışa doğru bir üçgen oluşturur ve bu böylece giderek ufalarak sürer gider. Yaratma işinin ilk kaynağı Allah'tır. Yaratılmış olan insan ise sadece düşüncelerini yaratabilir. Tabi bu işin kökenine kadar gidersek yine Allah vardır. Ama bu demek değildir ki bizim düşüncelerimizi Allah doğrudan yaratıyor. Öyle olsa irade, bilinç, tekamül, sınav, hayır, şer ne varsa hiçbiri olmazdı :)

Yaratilmis Allah dan inmis seyler den kombinasyon yapabiliriz insanin yada baska bir seyin Allah disinda hic bir seyin yaratma gücü yoktur. Mesela harfler Allah dan inmedir c harfi a harfi ve m harfinden biz cam kombine edebiliriz ve bu cam kelimesini ilk söyleyen insanda olsak onu yaratmis olmayiz sade kombine etmis oluruz.
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
Yaratma fiili yaratıcıya has kullanılan bir ifadedir. Yapma fiili ise insanlar hakkındada kullanılmaktadır. Ancak kullanılan ifade ne olursa olsun ancak Allahın yapabileceği şeyleri insanlara hamlederek yaptı veya yarattı ifadelerini kullanmak uygun olmaz.

İnsan, dünyadan malzeme alır ve yeni bir eser inşa eder. Her ne kadar ona “benim eserim” derse de, bu sahiplenme bir mecazdan öteye gidemez. Kainat galerisindeki güzel eserlere bir yenisi eklenmiştir ve onun da hakiki sanatkarı yine Allah'tır.
 
Üst Alt