Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Yarattım!

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
İnsan, yaptığı işlerinde “yarattım veya yarattık” ifadelerini kullanması doğru mudur?

İnsan, dünyadan malzeme alır ve yeni bir eser inşa eder. Her ne kadar ona “benim eserim” derse de, bu sahiplenme bir mecazdan öteye gidemez. Kainat galerisindeki güzel eserlere bir yenisi eklenmiştir ve onun da hakiki sanatkarı yine Allah’tır.

Toprağın bitkiyi, ağacın meyveyi, arının da balı yaratamayacağını anlamak zor değil. Çünkü bunlar bilgisiz, şuursuz ve iradesiz varlıklar. İnsan ise, üstün kabiliyetleri olan bir varlık. Onun şuurlu eliyle ortaya çıkıveren eserlere bakarak Allah’ı hatırlamak her zaman mümkün olmayabiliyor.

Oysa, dikkatle düşününce, insanın da bir vasıta olduğunu anlamakta gecikmiyoruz. Çünkü insan, eserini bir düzen dahilinde kurarken hiçbir malzemeyi yoktan var etmez, ancak yaratılanı terkip ve tertip eder. Bunu yaparken, kendisine ihsan edilen cihazları ve duyguları kullanır. Akıl, kalp, hafıza, göz, kulak ve eli veren Allah’tır. Onun mülkünde, Onun verdiği aletler ve Onun yarattığı malzemelerle çalışan sanatçı, eserinin hakiki sahibi ve yaratıcısı olamaz.

İnsanın rolü “dilemek”tir, iradesini hayır için kullanmaktır. Ağaç vasıtasıyla meyveyi yaratan Allah, insan eliyle de beşeri sanat eserlerini halk etmektedir. Şu halde insan, “Şu eseri ben yarattım.” diyemez, ancak, “Bu eser benim vasıtamla yaratıldı.” diye düşünerek “Bu eseri ben yaptım” diyebilir.

Bilim adamları ve sanatkârlar, kainattaki İlâhî kanunları keşfederken, çeşitli alet ve makineler yaparken Rablerinin kendilerine bahşettiği kabiliyetleri kullanırlar. “Bu kanunu ben buldum, şu makineyi ben yaptım” demeleri, onların bir kanun koyucu ve bir yaratıcı olmalarını gerektirmez.

Kalbimiz çalışır, kanımız temizlenir, hücrelerimiz yenilenir, vücudumuzda milyarlarca olay cereyan eder, fakat bunların çoğundan bizim haberimiz bile olmaz. Organlarının nerede olduğunu, ne iş yaptığını ve nasıl çalıştığını bilen kaç kişi var? Saçlarımız dökülür, yüzümüz kırışır, belimiz bükülür, dişlerimiz dökülür, nihayet üstüne titrediğimiz hayatımız elimizden alınır, fakat biz, olup bitenlere seyirci kalmaktan başka bir şey yapamayız.

Organlarının ve duygularının bile gerçek sahibi olmayan insan, nasıl kendi eliyle yaratılan eserlerin hakiki sahibi olur ve onları ben yarattım diyebilir!?..
 
T

teslimolan

Guest
Insan in ben yarattim demeye lüksü yoktur. Allah bana ögretti demesi en yerinde dir. Böyle düsünüyorum. Tebrik ediyorum khan cok güzel bir noktaya deginmissin Allah razi olsun.
 

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Hayatýn içinden
Gerçekten çok güzel bir konu Allah razı olsun...Çocukların eline verilen oyun hamuru aslında bu konuya çok güzel bir örnek..çocuk hamuru eline alır yoğurur ve bi yandanda yapıcağı örneğe bakar..ona benzetmeye çalışır..teknolojide böyle bişeydir zaten..yaratma diye bişey söz konusu bile olamaz..
 
Z

zeynep_hearty

Guest
öncelikle değerli ve oldukça önem arzeden paylaşımınız içim rabbim razı olsun..çoğu zaman gayriihtiyari de olsa haytımızda yarattım,işte bu benim eserim,bunu ben yaptım gibi ifadeler sıkça kulanılıyor fakat sizinde ifadenizle hiçbirşeyi yoktan varetmek mümkün değil sözkonusu durum tümüyle teşbihle alakalı diye düşünüyorum bunun yanında niyetin hangi maksatla hangi düşünceyle sarfedildiği çok önemli diye düşünüyorum..rabbim kez kere razı olsun..selam ve dua ile...
 
A

aktifus

Guest
Bence kullanabilir. Kullanmaması Allah'ın insana verdiği özgür irade ve bilinci reddetmektir. Alah bize kısıtlı da olsa yaratma gücü vermiştir.
 
A

aktifus

Guest
Fuzuli anlatsam tesiri yok sussam gönül razı değil der.
Sen de şuan yaratmaktasın. Neyi mi? düşüncelerini :)
 
A

aktifus

Guest
İyi birşey yapınca bunu Allah'a kötü birşey yapınca bunu neden kendine mal ediyosun ki?
Bu çelişki var olduğu sürece evet o dediklerini reddediyorum. :)
Eğer yaptığımız iyi şeyler Allah'tansa Allah aradabir bizim kötülük yapmamıza neden izin veriyor? Yaptığımız kötülükler Şeytan'dan mı yoksa? E biz neredeyiz?
 
A

aktifus

Guest
Yanlış bir çeviri değilse veya başka bir anlamı yok ise dediğim gibi reddediyorum.
Allah böyle keyfi olabilir mi?
 

__BODOM

New member
Katılım
25 Kas 2006
Mesajlar
241
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
44
Kardeşim sen Kur'an'a tabimisin yoksa ayetimi bilmiyorsun.

Bak ayeti yazıyorum

Nisa Suresi 4:79 -(Ey insanoğlu!) sana gelen her iyilik Allah'tandır, sana ne kötülük dokunursa kendindendir. Ey Muhammed! Biz seni bütün insanlara bir elçi olarak gönderdik. Buna şahit olarak da Allah yeter.

ayet kendi irademizle yaptığımız iyilik veya kötülükler sonucunda başımıza gelecek olanı açıklıyor sanki
doğrusunu Allah bilir.
 

__BODOM

New member
Katılım
25 Kas 2006
Mesajlar
241
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
44
sana ne kötülük dokunursa diyor yani dışardan gelen anlamında
 
A

aktifus

Guest
Benim ürettiğim düşünce iyi ise aklımı yaratan Allah, kötüyse aklımı yaratan kimdir?
Yazdıklarımdan haberdarsınız sanırım. Merak etmeyiniz hiçbirşeyi sahiplenmiyorum.
Ayeti inkar etmem zannettiğin gibi okumamaktan veya kibirden kilitlenen alayışım nedeniyle değildir. İyiliğin Allah'tan kötülüğün kendimizen olması bir çelişkidir. Başımıza gelen kötülük bizden ise o kötülüğü biz yaratmış olmuyor muyuz? Hani yaratmıyorduk? :)
Çelişki çelişki doğurur. :)
Seçimlerimizin sonuçları olduklarını görelim. Kötü yönde yaptığımız seçimler bizi daha zor tekamül şartlarına sürükler, iyi yönde yaptıklarımız ise huzura. İki yolda da Allah herzaman bizimledir.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yanlış bir çeviri değilse veya başka bir anlamı yok ise dediğim gibi reddediyorum.
Allah böyle keyfi olabilir mi?

Bur da keyfiyyet yok kardeş, sadece, nefsin kötü hallerine dikkat çekiliyor.. Yani ,Allah size kötülük dilemez siz de dilemeyin.. gibi,.,

79 İyilik ve güzellikten sana her ne ererse allah'tandır. Kötülük ve çirkinlikten sana ulaşan şeyse kendi nefsindendir. Biz seni insanlara bir resul olarak gönderdik. Tanık olarak allah yeter.
 
A

aktifus

Guest
zina yapmak fiildir yapmamak hiçlikten gelir :)

başımıza gelen iyi dolayısıyla kibre girmemek için Allah'tandır demeye gerek yok bence. Başımıza gelen iyi-kötü vs olarak sınıflandırdığımız olaylar tekamül yolumuzdaki derslerdir. Bunu bilmek yeterli. Bunu bilen bu muhteşem tekamül sistemini yaratan Allah'ı da bilmeden edemez ve dolayısıyla kibirlenmez.
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
hayırda şerde Allahtandır.Herşeyin halıkı Allahtır.İnsanda istemek vardır,ama yaratmak yoktan var etmektir ki Yaratan cenabı mevladır.düşünce ise akıla gelen meyildir.şerrin yaratılması şer değil şerin kesbi şerdir.bir adam düşünmekle birini vurmuş olmaz.sadece meyl etmiş olur,cüzzi iradesi ile isterse Allah olayı yaratır bu adam bu sefer katil olmuş olur,sorumlu olur.çünkü iradesini bu yöne kullanmış kullanmıştır.
 
A

aktifus

Guest
Şeytan vesvese verirken melekler neden boş duruyor? Meleklerin böyle bir görevi yoksa Allah bizi neden şeytanın avucuna bırakıyor?

İyi kötü tüm düşünceler bize aittir. Önce bunu görmeden tekamül çarkı işlemez.

Şüphe etmeden gerçek imana ulaşılamaz. Bilinç bu cd değilki yaz bilgileri gitsin :)
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Allah cc kullarının kötülük yapmasını dilemez ama kul isteyince yaratır,çünkü imtahan vardır.insanlarda vicdan yaratmıştır ki bu bir kötülük yapınca ızdırab duyar.Ama bu susturulabilinir.her insanda aslen vicdan olmasına rağmen insanlar yalnışlardan kurtulamaz.işte burada devreye iman girer.
 
A

aktifus

Guest
Zina yapmak fiildir. Ancak dikkat edersen ben kötülüğün ya hiç olduğundan yada hiç etmekten geldiğini söylüyorum.

Zina nedir. Allah'tan izin almadan bir kadınla ilişkiye girmek. Hiçlik var dime.
Yada zina nedir nikahlın varken o nikahı hiç sayıp nikahsız biri ile ilişkiye giremen demektir.

Yada zina nedir. Allah'ın bir hükmünü hiç etmekten gelir.

Evet her kötülük ya hiçten yada hiçe atmaktan gelir. Fiil değildir. Sana aittir.

Hem zina başlangıçta kötü idi ve sonra Allah onu kötü gördü yasakladı diyemessin.

Allah zinayı kötü yaptı. Sonra yasakladı.
Eğer Zina kötü olup sonra Allah yasakladı desek Allah'ı aciz yapmaktır. Zira bir şeyin iyi yada kötü olmasını tayin edemiyor demektir

Ara bilgi olsun ;)

Yani kötülük bişeyi yapmak veya yapmamaktır. Hiçlik kelimesini kullanmaya gerek yok gibi kafa karıştırıyor :)

Bir olayı kötü (iyi) demek gerçekçi değil bana göre zira zina etmiş birisi sonradan tevbe edip eskisinden daha iyi birisi olabilir. Zina burda bir tekamül aracı oluvermiştir :)
 
A

aktifus

Guest
Mesela senin paran çalındı. Komşundan şüphe ediyorsun. Komşuna baktın yürüyüşü aynı hırsız gibi. Hırsız gibi duruyor, hırsız gibi gülüyor. Hırsız gibi konuşuyor.
Bak şüphe sana şüphe ettiğin adam karşı bir sürü hiç hükmünde fiile sebep oldu

Sonra paranı kanepenin arkasında buldun. Hırsız diye şüphe ettiğin adama baktın. Hırsız gibi yürümüyor. Hırsız gibi gülmüyor , konuşmuyor, durmuyor.
Zaten iyi bir insan ,namazında niyazında.

Bak şüphe sana ne oyunlar oynadı. İşte eğer cüzdanın bulunmasa hiç hükmündeki bir zanla adama iftira atacaktın. Kötülüğe sebep olacaktın.
Şimdi o şüpheler akıldan mı çıkmıştır. Yoksa hiç hükmünde ki adem olan nefsten mi? Sen sadece onları düşünce sandın. Gerçek sandın. Hayali hakikat gördün. Aldandın. Kötülük yaptın. Suç senin
Oysa o cüzdanı buldurup senin aklını başına getiren Allah'tır. Zira iyiliktir ve asla ve katta sana ait değildir.

Görüş farklılığımız burda ortaya çıkıyor :)

Ben o adamın hırsız olduğundan şüphe ederim (gerçekten hırsız da olabilir:)) eğer hata edersem bu bende vicdan muhasebesine sebep olur ve artık insanları dış görünüşleriyle yargılamamayı öğrenirim.
Bana bu tekamül dersini veren tümüyle Allah'tır. 2 aşama. Önce kötülük yaptım sonra farkına vardım. Sen diyorsun ki Allah sadece 2.aşamada. Ben diyorum ki Allah ikisinde de değil. Tekamül sistemi 1 ve 2 de :)
 

steepstone

New member
Katılım
1 Şub 2007
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Arkadaşlar

Allah'ın Her şeyi yoktan var ettiğini kabul ediyoruz. Bunda herkes hem fikir sanırım.

Bir şeye iyi diyebilmek için kötünün var olması gerekmektedir. Dolayısı ile iyilik tek taraflı yaratılamaz. Allah İnsanı kenidisini inkar etmesi için yaratmadı ama bunun yapapılabileceğini biliyordu.

Allah insanı Bu dünyada kendini geliştirmesi ve olgunlaşması için bulunması karar verdi. Ve bu dünyada yaptıklarının tamamı insanın kendisine aittir. İyilikleri de kötülükleride.
 
T

teslimolan

Guest
Yaratmak yoktan varetmektir biz insanlar kimiz ki yoktan varedelim. Bizler Allahin indirdiklerini kombine ederek bir seyler üretiyoruz hepsi bu. Yani Allah beyini vermis agizi vermis agizdan cikan sesi vermis kelimeleri vermis biz sadece o Allahin verdigi seyleri kombinasyon ediyoruz hepsi bu.
 
Üst Alt