Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

"Veyl" O Namaz Kilanlara! Itidal Ile Kilinmayan Namaz Hiç Kilinmamiş Gibidir!..

abdur_RAHMAN

New member
Katılım
21 May 2008
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
HADİS 15:
Enes ibnu Malik şöyle demiştir: “Sizin emiriniz olan şu gençten –Ömer İbnu Abdilaziz- daha çok namazı Resulullah’ın namazına benzeyen birisini görmedim.” Bunu rivayet eden Said İbnu Cübeyr diyor ki: “Biz Ömer İbnu Abdilaziz’in arkasında rüku ve secdede onar kez tesbih (sübhane rabbiyel azim, sübhane rabbiyel a’la) diyebiliyorduk. (Ebu Davud 888, Nesai 1135, Ahmed 3/162)
 

abdur_RAHMAN

New member
Katılım
21 May 2008
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
HADİS 16:
Resulullah (Sav) buyuruyor ki, kulun kıyamet gününde ilk hesaba çekileceği şey namazdır. O düzgün çıkarsa diğer amelleri de düzgün olur, namazı bozuk olursa diğer amelleri de bozuk olur.

namazımız bozuk çıkarsa diğer amellerimize bakılmayacağını haber veriyor Resulullah. o yüzden hepimiz namazlarımızı miraç namazı yapmaya çalışmalıyız
 

abdur_RAHMAN

New member
Katılım
21 May 2008
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
HADİS 17:
Hz. Peygamber, namazda üç şeyi yasaklamıştır. Horozun yem yemesi gibi namaz kılmayı, köpeğin oturuşu gibi oturmayı ve tilki gibi sağa sola bakmayı. (Ahmed, Ebu Ya’la, kaynak: hadislerle Hz. Peygamber’in namaz kılma şekli, Elbanî, sf 141)
 

abdur_RAHMAN

New member
Katılım
21 May 2008
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
HADİS 18:
Hz. Peygamber bir adamın rükusunu tam yapmadığını, secdesini de tavuğun yem yemesi gibi yaptığını gördü. Bunun üzerine şöyle dedi: Şayet bu adam bu hali üzere ölse Muhammed’in dininden başka bir din üzere ölmüş olur.(namazı karganın leş gagalaması gibi yapmaktadır.) rükusunu tam yapmayan ve secdesini leş gagalar gibi yapan kimsenin örneği, bir veya iki hurma yediği halde açlığını gidermede bu hurmaların faydası olmamış aç insan gibidir. (Ebu Ya’la, Acurri, Beyhaki, Taberani)
 

abdur_RAHMAN

New member
Katılım
21 May 2008
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
HADİS 19:
Hz. Peygamber rükudan doğrulduktan sonra ayakta bekleyişini daha önce geçtiği üzere zaman olarak rükusuna yakın yapardı. Hatta bazen bu duruşunu o kadar uzatırdı ki bazıları, (uzun süre ayakta durması sebebiyle) “Hz. Peygamber unuttu” derdi.(Buhari, Müslim)
 

abdur_RAHMAN

New member
Katılım
21 May 2008
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
HADİS 20:
Enes Bin Malik: “Ben hazreti Peygamberin bize namaz kıldırdığı gibi size namaz kıldırmaktan kaçınmam. Sabit şöyle söyler: “Hz. Enes sizin yaptığınızı hiç görmediğim bir şey yapardı. O başını rükudan kaldırdığında ayakta durur; öyle ki birisi “Galiba unuttu” diyecek kadar beklerdi. Sonra iki secde arasında oturur, öyle ki birisi “Galiba unuttu” diyecek kadar beklerdi. (Buhari, Müslim, Ebu Davud)

KEŞKE BİZİM İMAMLARIMIZ DA BİZE BÖYLE DESE! "ben size Resulullahın namaz kıldırdığı gibi size namaz kıldırmaktan kaçınmam!"... tavır budur, bu olmalıdır. Resulullahtan daha hafif namaz kıldıran yoktu. şimdi kim hangi cüretle namazları idman haline getirme küstahlığını kendinde görüyor. hem de ne uğruna! ılımlı islam. insanların nefislerine zor geliyor secdede biraz daha fazla kalmak, namazı bi 5 dakika daha uzatarak, kalbinin derinliklerinde duyarak kılmak. Allah affeder diye düşünüp de Allahın hikmet ve mafiret dairesine tecavüz ediyorlar, sınırı ihlal ediyorlar. Allah'ın eğer birtakım konularda koyduğu ölçüler varsa, ve siz bunu bile bile ona uymuyor sonra da "Allah affeder(!)" gibi talihsiz bir zanda bulunuyorsanız kendi kendinizi kandırıyor nefsinizin oyununa geliyorsunuz demektir. ha bilmeyenler haberdar olmayanlar için bişey diyemem. ama bile bile böyle yapanlara gerçekten yazık. böylelerinin bahaneleri de hemen hazır. cemaat sıkılıyor. yazık vallahi yazık!
 

abdur_RAHMAN

New member
Katılım
21 May 2008
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Namaz kıl. Nasıl olursa olsun kıl. Niyetin itidal üzere olmak ve dosdoğru kılmak istemek olduktan sonra sıhhatine zeval gelmez. Makbul olduğundan emin olmak ise en düzgün namazda dahi dalalettir.

Hiç kimse şöyle kıldın kılmasaydın daha iyi idi" diyemez.


Bu Mutezile mesleğidir. Ehl-i Sünnettan bazısı peşinde gidiyor.
Muhabbetle

nasıl olursa olsun kıl:confused:
namazda da, herşeyde olduğu gibi ölçü Resulullahtır (sav). o nasıl kılıyorsa öyle kılmak icabeder. namaz ihtiyari kılınmaz asla. namazın nasıl kılınması gerektiğini bilip de, istediği gibi ihtiyari olarak kılan kişi zarardadır, hadisler bunu söylüyor. bilmeyen kişi başka tabi.

Niyetin itidal üzere olmak ve dosdoğru kılmak istemek olduktan sonra sıhhatine zeval gelmez.
bu cümleniz ise kısmen doğru kısmen yanlış. bunu söylerken deliliniz ne onu da bilmiyorum. yukarıdaki hadisleri bilip de sonra buna göre amel etmeyip, gözardı edip "niyetim temiz benim" diyen kişi, "benim kalbim temiz" diyerek ibadet etmemesine bahane arayan kişiden farkı kalmaz, ancak kendini kandırır. ama bu cümle şu bakımdan da doğru ki, niyeti gerçekten itidal ile, kalbinden huşu duya duya namazı eda etmek olan birisi, Resulullahın namazını kesinlikle bilir, o konudaki hadisleri araştırır, tamamen namazlaşma yolunda gayret sarfeder, asıl kalpten isteme, arzulama da böyle olur zaten,

Mevlâna ne güzel söylemiş,
Aşk davaya benzer,cefa çekmekte şahide,
Şahidin yoksa davayı kazanamazsın ki.

o yüzden eğer "Ben namaz aşığıyım, tamamen namazdan ibaretim ben" diyebilmek için namazı çok iyibilmek gerekir. Resulullahın namazını çok iyi bilmek gerekir, sav. Seven, o yolda emek harcar şahit de budur

selametle,
 

abdur_RAHMAN

New member
Katılım
21 May 2008
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
HADİS 10:
Hz. Hafsa (radıyallâhu anhâ) anlatıyor: "Resülullah (aleyhissalatu vesselâm)'ın, nafıle namazlarını kılarken, ölümüne bir yıl kalıncaya kadar hiç oturduğunu görmedim. Bundan sonra hep oturarak kıldı. Namazda süreyi hep tertîl üzere okurdu. Bundan dolayı o süre, aslında ondan daha uzun olan süreden daha uzun görünürdü." Müslim, müsâfırîn 118, (733); Muvatta, Cum'a 20, (1,137); Tirmizî, Salât 275, (373); Nesâî, Kıyâmu'l-Leyl 19, (3. 223).

Resulullah'ın (sav) sureleri hep tertil ile okuduğunu görüyoruz burada. hasta iken bile bundan taviz vermediğini düşünürsek bir de kendi tilavetimizi göz önüne getirelim. toparlanma zamanı değil mi daha?
 
Üst Alt