Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Tesettürün Şekli ....

gönül dostu

New member
Katılım
10 Nis 2009
Mesajlar
688
Tepkime puanı
1,074
Puanları
0
Yaş
39
Allah hepimizin niyetini kabul etsin. çarşaf giyeninde pardesü giyeninde peştemal giyeninde.

Allah niyetimizi düzeltsin hepimize ilim versin inşaallah.
Evet Betül kardeşim haklısın ameller niyetlere göredir zaten.Rabbim iyi niyetle örtünenlerden eylesin hepimizi... ehlibeytin hanımları gibi örtünmeyi sakınmayı nasip etsin hepimize rabbimiz...
 

GURSUNET

New member
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
52
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
aslonolduğu ve kuranda bahsolunduğu gibi bugünün dosdoğru tesettürü çarşaftır...

aslında ben bu konuyu noktalayıp daha fazla açıklama yapmak istemiyordum,aslında canım şuan yazmakda istemiyor,sırf sonra cevap vereceğim dediğim için yeniden bir cevap verme gereği hissettim...
evet arkadaşlar yukarda alıntı yaptığım cümleye bakın...
kısaca şunu demek istemişiz.allahın emrettiği tesettürün kurallarına riayet edebilen tesettürün hakkını verebilen kıyafet çarşaftır...
o çarşafki kurana ve allahın emirlerine en uygun olan tesettürdür...
hani diğer tesettür sanılan kıyafetleri inkar etmedik,biz bunları tesettürden saymayızda demedik,bilakis çarşafın nurun ala nur olduğunu belirterek tesettür noktasında en güzel kıyafet olduğunu vurguladık...
herşeyin en iyisine talip olan bayanlarımız neden tesettür konusunda en iyisine talip olmak adına yeterince girişkin değiller şaşılası bir durum...
bir takım pardesüler varmış tamda çarşafa benziyormuş,çarşaf gibiymiş,oda bolmuş oda genişmiş,ama ne kadar çarşafa benzerse benzesin adı neymiş?
adı pardesüymüş
değilmi?
o pardesü bu ülkeye fransadan müslüman kadını soymak modernleştirmek kadını birilerinin göz zevkine uygun hale getirmek için ithal edilmiş,o gün müslüman annelerimiz bu kıyafeti zorla giyeceğine evden dışarı çıkmamayı tercih ederken,aynı nenelerin torunları aynı kıyafeti sırf daha bol daha geniş diye işte kuranda bahsedilen tesettür budur diyerek,futursuzca savunması geldiğimiz noktanın içler acısı bir örneğidir...
bu konuda benim niyetim şu benim niyetim bu diyerekde insan paçasını kurtaramaz,şeriat zahire göredir,kimi amellerde niyetler önemli olsada,hüküm yaptığın ve ortaya koyduğun fiile göredir...
son söz olarak şunu söylüyorum,herkes tesettür adına istediği kıyafeti giyebilir,isterse bir mini etek giyerek buda benim tesettürümdür,benim tesettür anlayışımda budur der,biz onuda kabulleniriz...
ancak kimse hiçbir kıyafeti çarşafın yerine koyamaz,çarşafla aynı işlevi görüyorda diyemez...
kantar başkadır terazi başkadır...
birkez isimleri başkadır,ve aynı görevi icra etselerde,kullanım alanları,kullanım şekilleri ve nitelikleri farklıdır...
bir misal verecek olursak,koltuk altında çıkan kılı kesersin,amma aynı kıl dudağının üzerinde olunca badem yağı sürer beslersin,kafanda çıkınca şampuanlar yıkar tarar uzatırsın...
hepside kıldır hepsinin yapısı hepsinin şekli hatta hepsinin adı bile aynıdır ama,birini başüstünde taşır birini koparır atarsın...
 

GURSUNET

New member
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
52
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
betul Nickli Üyeden Alıntı
şıklık ve gösteriş elbetteki fitne doğurur fakat tek renk bir eşarp ve siyah bol bir pardesüyle çarşaf arasında hiç bir fark yoktur. islami koşulları sağlayadıktan sonra herşey giyilebilir. gösterişsiz ve dikkat çekici olmaması zaten islami koşulları sağlar.


çarşaf ve pardesü arasındaki farkı bir önceki misalle ortaya koyduğumu düşünüyorum,bu yüzden çarşaf ve pardesü arasında fark yok değil çok fark vardır,bu farklardan biride,biri istenen biri istenmeyendir...


temel kıyafet nedir? "bol el ayak ve yüzü örten ve islami koşullara uygun" demektir.

kaldı ki o zamanda sadece çarşaf giyilmemiştir ki, kadınların Milhafe, ferace, fistan, entari giydikleri birçok kitapta bildirilmiştir. İmam-ı Rabbani hazretleri de, böyle değişik elbise giydiklerini 313. mektubunda bildiriyor. Bu hususlar, Camiurrumuz ve Hidaye kitabında da bildiriliyor.


yukardaki tanım doğru olmakla birlikte eksiktir,o tanıma giydiğin tesettürün seni kötü yollara kötü mekanlara gitmeni engelleyecek nitelikte bir kıyafet olması gerçeğide eklenmeli,şık olmamasıda,modaya uygun olmamasıda,gösterişli olmamasıda,ve en önemlisi senin tanınmanıda engelleyebilmeli....
imamı rabbani mektubunda değişik kıyafetlerin giyildiğini bildirmesi,bu kıyafetleri uygun bulduğu anlamına gelmez,ancak ben imam rabbanide dahil,bir çok alimin,uygun kıyafet noktasında çarşafı önerdiklerini ve çarşafı tarif ettiklerini söyleyebilirim...



Abdulgani Nablusinin Hadika eserinde,

""Kapanması gereken yerleri örtmek ve yukarıda bildirilen vücut hatlarını belli etmemek şartı ile kadınlar, bulunduğu şehrin âdetine uygun giyinir. Çünkü elbise gibi mubahlarda, şehrin âdetine uymamak tahrimen mekruhtur. Zaruret olmadıkça, haramlarda hiçbir yerin âdetine uyulmaz. (Hadika)"" demiştir.


bakın bu mısralar o sapık ve akidesi bozuk siteden,başka bir alıntında,sizlerinde görebileceği bariz bir iftirayıda gösterdim,imam nablusi böyle birşey demez,bu allahu alem kendi heva ve heveslerine göre terceme edilmiş yada şekillendirilmiş bir yazı...
üstelikde bu sapıklığı ne yazıkki siz farketmeliydiniz ama edememişsiniz..
soruyorum size siz kapanması gereken yerleri örterken şehrin adetlerine göremi hareket ediyorsunuz allahın emirlerine göremi?
şimdi koşulsuz şartsız allahın emirlerine göre tesettüre girerim,şıkkını tercih edebileceğiniz halde,nasıl hadikanın böyle bir şey diyebileceğini düşünürsünüz?
öte yandan kadının tesettürü mübahmıdır yoksa farzmıdır?
nasıl bir terceme bu nasıl bir iftira aklım almıyor...
kadının tesettürü mübah değil farzdır,bizler bir farzı eda ederken hiç bir kınayıcının kınamasınada aldırmayız,hiçbir yericinin yermesinede...


size göre kadınlar için temel kıyafet "çarşaf" tır. peygamberimiz de genelde entari giymiştir fakat adet olarak giydiği başka elbiseler de vardır. peygamberimizin elbisesine benzer elbise giymek sünnetti zevaittir. sevabı vardır. çarşaf giymenin ayrı bir sevabı yoktur. şimdi benim sorum şu o zaman;

siz çarşafı temel kıyafet alıyorsanız, erkekler için de peygamber efendimizin kıyafetlerini temel almanız gerekmez mi? peygamber efendimizin giydikleri;

Uzun gömlek (kamîs) giydi. En çok sevdiği elbise de gömlekti. Gömleğinin yeni bileğine kadardı.
Cübbe ve yırtmaçlı kaftan (ferrûc) ve ferâce giydi. Kapama tabir olunan) kaftan da giydi.
Seferde yenleri dar bir cübbe giydi.
Peştemal(izar- fota) ve üstlük (rida) giydi.


bana göre temel kıyafet çarşaf değildir,islam alimlerinin çoğuna göre böyledir,ben kimimki dini bir mesele bana göre olsun,ancak dediğim gibi çarşafın sağladığı özelliklerin hepsini sağlayacak başka bir kıyafet varsa biz onada evet deriz,bu kıyafet yine bir çarşaf yüceliğini,çarşaf azimetini,çarşaf takvalığını sağlayamasada pekala çarşafa yakın bir kıyafet olabilir...

burada birde erkeğin kıyafetiyle bayanın kıyafetini kıyaslamışsınız,ama bir nüansı kaçırmışsınız...
kadının tesettürü kadının kıyafeti farzdır.erkeğinki sünnettir...
hiç farz ile sünnet kıyasa tabi tutulurmu?
bir erkek göbek altının ve diz kapağının üstündeki alanın tamamını kapadığı zaman namazda kılabilir gezedebilir,dinen ona hiçbir sakınca yoktur.ve giyim meselesinde peygamberini s.a.v taklid ederse burada bir sünnet sevabı alır...
oysa kadının tesettürünü terki küfürdür,ve tesettürsüz bir kıyafet seçmesi bir yaşam biçimidir,küfürde ısrar kişiyi küfre sokar kafir eder...


öte yandan erkeğinde kıyafet noktasında sünnete tabi olması gerektiğini ve bunu savunmam gerektiğini söylemişsiniz doğrudur...
bunu savunuruz,ancak erkek dışarda ailesinin maişetini temin etmek zorundadır,işte bu zaruret yüzünden kişi yarın farzlardan taviz vermek yada harama bulaşmak yerine sünneti terk eder...
ancak bir islam devleti olursa,müslüman bir erkek sünnet olan kıyafeti giydiği zaman,iş temininde sıkıntı yaşamazsa,pekala ısrarla böyle bir kıyafetin giyilmesini bu sünnetin ihya edilmesini savunurum...
ama bugün bu ülkede özellikle erkeklerin ailelerinin maişetini temin etmekle yükümlü oldukları bu durumda illede bu sünnete tabi, olmamız gerektiğini savunmam savunamam...


""Herkesin arşaf giydiği bir yerde, birkaç kadının manto giymesi fitneye sebep olacağından uygun olmadığı gibi, manto giyilmesi âdet olan yerlerde de çarşaf giyilmesi uygun olmaz. Çünkü bir yerde âdet olan şeyler giyilmezse, gösteriş ve şöhret olur, fitneye sebep olur. Hadis-i şerifte (Fitneyi uyandırana lanet olsun) buyuruldu. (Hadika)""


düşünsene herkes plajda anadan üryan geziyor,e o zaman fitneye sebeb olmayalım bizde öyle gezelim..!
yada antalyada izmirde yaşayan hanımlarımız bundan böyle mini etekle gezsin,nasılsa orada mini etek dışında adet olan bir kıyafet yok...
şu iftiraya bakarmısın,birde eğer böyle adete uymazsan çevrene bakıp kıyafet tercih etmezde allahın sana emrettiği şekilde örtünürsen,fitneye sebeb olursunki sana buradan lanet gelir diyorki,kim bu satırları yazmış tahrif etmiş yada çarpıtmışsa ona lanet gelsin...
farz olan birşeyin ifasında insana lanet gelirmi hiç?
hiç kimsenin namaz kılmadığı yerde sen namaz kılarsan fitneyi uyandırıp lanetemi uğrayacaksın?
yada böyle yaparsan şöhret ve riyayamı bulaşacaksın?
efendiler birşeyi unutuyoruz,yukarda güya hadikayı terceme eden bu belamda unutmuş...
farzın ifasında riya olmaz...
yani herkesin oturduğu yattığı bir yerde sen ben ikindi namazını kılmaya gidiyorum dersen bu riya olmaz,bilakis tebliğ olur...
ancak sen o milletin olduğu yerde ben şimdi nafile namaz kılmaya gidiyorum dersen riya olur...
çünkü farz olan bir ibadeti ifa etmeye değil,nafile olan bir ibadeti yerine getirmeye gidiyorsun...

sürçi lisanımız affola...
 

GURSUNET

New member
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
52
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
GURSUNET, amacını sağlayan hangi kıyafet olursa olsun, tesettürü sağlar. Sizin ısrarcı illa da "çarşaf" mantığınızın kaynağı belki bağlılıklarınızdan kaynaklanıyor da olabilir. Ancak çarşafın dahi tesettürü sağlayamayacağı anlar ve ortamlar vardır. İlla çarşaf mantığınızı ne Kur'an ve ne de sünnetle destekleyemezsiniz üstelik. Bu nedenle gereksiz münazaralara girmemek lazımdır.

senin bu satırlarının mesnedi nedir önce onu söyle...
üstelik aşağıya alıntıladığım birde fetvan var.bu fetvayı senmi verdin?yoksa googleye yazıp önüne çıkana göremi konuşuyorsun?


GURSUNET, amacını sağlayan hangi kıyafet olursa olsun, tesettürü sağlar


 

betül

New member
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
113
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
34
haramlarda hiçbir yerin adetine uyulmaz!!! bu cümleye daha çok dikkat çekmeliydim.

bu cümlenin anlamı Allahın emirleri herşeyin üstündedir. şehrin adetlerinden, insanların anlayışından herşeyden üstündür.

kadının tesettürü farzdır.

bunların hepsini hepimiz kabul ediyoruz... hepsini...

şimdi biz ayrımı şurda yaşıyoruz pardesü peştemal manto v.b. gibi islami koşulları sağlayan başka kıyafetlerle de farzı yerine getirilir. pardesü derken ben şaşalı, dar, modaya uygun, desenli pardesülerden bahsetmiyorum ki.

benim bahsettiğim kıyafetin çarşaftan farkı; kumaşı daha kalın, astarlı, önü düğmeli, bol, tek renk, desensiz ve dikkat çekecek modelde olmayan. (ve birde islami koşulları sağlayan bir başörtüsü ile) şimdi gözünüzün önüne böyle bir kıyafet getirseniz bunun çarşafla aynı vasıfta olduğunu göreceksiniz. bu da farzı yerine getirir. tıpkı pantolon gömlek giyen erkeklerin farzı yerine getirdiği gibi. kimseye zorla tek tesettür biçimi pardesüdür demiyorumki, insanları kalıba sokmaya da çalışmıyorum. şartları yazdım o şartları sağlayan herşey giyilebilir.

o yazımın son paragrafının hadika alıntısı yanlış ise Allah beni affetsin. ama biz tesettür görüşümüzü tamamen o alıntıyı kaynak göstererek yapmıyoruz. islami şartları yerine getirip getirmemeye bakıyoruz (şartları tekrar yazmıcam) ona göre konuşuyoruz. orda sadece farklı bir görüşü paylaşmak istedim. alıntı yanlışsa Allah beni affetsin.

peygamberimizden şunun için örnek verdim. eğer sizi pardesü konusunda ikna etseydim, siz de pardesünün farzı yerine getirdiğine inanırdınız. madem pardesüde farzı yerine getiriyor, bu örneği verme nedenim; çarşafı savunacak kadar katı gelenekçi olan erkeklerin, kendi kıyafetleri konusunda sünnet sevabı alma imkanları varken, sırf toplumda yadırganmamak veya iş temininde sıkıntı yaşamamak
için katı tutumlarından sıyrılıp modaya uygun kıyafetler tercih etmelerindeki çelişkiyi göstermek içindi (ki rızkı veren Allah c.c. dır.). neyse bu konu uzar gider.

Allah hepimizin niyetini kabul etsin inşaallah.
Yanlışsak bize akıl fikir versin, bizi ıslah etsin inşaallah.
Kalplerimizi kibirden ve nefse uymaktan korusun inşaallah.
 

GURSUNET

New member
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
52
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
çarşafı savunacak kadar katı gelenekçi olan erkeklerin, kendi kıyafetleri konusunda sünnet sevabı alma imkanları varken, sırf toplumda yadırganmamak veya iş temininde sıkıntı yaşamamakiçin katı tutumlarından sıyrılıp modaya uygun kıyafetler tercih etmelerindeki çelişkiyi göstermek içindi (ki rızkı veren Allah c.c. dır.). neyse bu konu uzar gider.


yukardaki kısım biraz feministçe olmuş hocam: )))
öte yandan çarşafı savunanlar neden katı?
ve hangi gelenek?
biz kurani tesettürün çarşaf olduğunu bildiğimizden çarşafı savunuyoruz,bu savunuş ne katıdır nede geleneksel...
şayet bizler geleneksel bir görüş belirtmiş olsaydık,geleneğimizden dolayı bir şeyi savunuyor olsaydık,kendi adıma konuşuyorum ben erzurumluyum erzurumluların geleneksel dış kıyafeti tek parçadan oluşan ehramdır,biz gerçek tesettür ehramdır derdik: )))

öte yandan müslüman erkek eğer sünnet kıyafeti tercih etmiyorsa allahu alem bu yadırganacağından değil bahsettiğim gibi yükümlü olduğu maişet temininde sıkıntı yaşamaması içindir...
bir yanda maişet temini gibi farz olan görev vardır...
diğer yanda sünnet vardır...
erkeğin farz olanı tercih etme zorunluluğu vardır,ancak birileri kıyafetine rağmen iş bulmuş yada iş kurmuştur,kendisini ancak takdir ederiz...
şu tevekkül meselenide hasseten takdir ettim...
gerçekten rızık allahdandır,ancak ben kız istemeye giden bir erkeğin,şimdi işim yok ama benim rızık endişemde yok rızık allahdandır siz kızınızı verin Allah rızkımızı verir dediğinde,bu cümleye ne kız veren aile gördüm nede bu erkeğe sen ne güzel konuştun diyerek evet diyen kız..!
ehh inşallah feminizim karşıtı bir görüntü sergilememişimdir: ))
 

betül

New member
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
113
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
34
şimdi o kısma "eğer sizi ikna etmiş olsaydım..." diye başladım.

yani sizi ikan etseydim, sizde çarşaf dışındaki islami koşulları sağlayan başka kıyafetlerin farzı yerine getirdiğine inanır ve çarşafı tek tesettür kıyafeti olarak savunanları katı gelenekçi görürdünüz. (katı gelenekçi derken, peygamber zamanındaki yaşam tarzını "kıyafetleri,araçları,gereçleri ...." bütünüyle benimsemiş ve hayatında uygulayan kimselere dedim. "katı gelenekçi" den başka bir tanım bulamadım doğrusu ama kesinlikle eleştirel bir niteleme değil yanlış anlaşılmasın. katı derken, "o dönemin yaşam tarzını şu zamanda uygularken hiç bir şekilde taviz vermek istemeyenler" demek istedim.)

ben erkeklere birşey demiyorum. Ameller niyetlere göredir. Allah hepimizin niyetini kabul etsin inşaallah.
 

GURSUNET

New member
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
52
Tepkime puanı
15
Puanları
0
Yaş
47
sizin iyi niyetinizden şüphe yok,Ancak bu katı geleneksel yada yenilikçi diye icat edilen tabirler hoş olmadığı gibi maksatlıdır...
bu yüzden ne bu tabirleri kullanalım nede bunları icat edenlerin oyununa gelelim...
taviz vermeme hususunda her müslüman sorumludur...
ben taviz vermiyorsam sende vermemelisin,senin mahşer meydanı için ne gibi bir garantin varki tavizkarsın?
yukardaki cümlede sen diye hitap ediyorum ama bu genel bir ifadedir sen kelimesinden muhatabım siz olduğunuz için sana söyledim sanılmasın...
sen kelimesiyle kastettiğim hani şu katı olmayanların cümlesi: ))

öte yandan ben sizin tarif ettiğiniz kıyafeti çok iyi biliyorum zaman zaman gözüme çarptı,ama o kadar azki neredeyse yok sayılabilir....
istisnai bir durum,bu yüzden pardesü meselesinde örnek bile gösterilemez...
biz bu tür bir pardesüyü,pardesünün bu ülkeye getiriliş amacına rağmende olsa kabul edebiliriz,nitekim cıvıl cıvıl eşarplarla başını devenin hörgücü gibi yapan ince belli süslü pardesülerle fink atanlarda biz tesettürlüyüz diyor biz onları bile kabul ederiz...
biz ben tesettürlüyüm diyen herkesin her kesimin tesettürünü onaylarız,ancak en doğrusu en iyisi en takvası kuranda önerilen ve bahsedilen gerçek tesettür hangisidir sualine karşı söylediğimiz ve savunduğumuz çarşaftır...
kim gerçek tesettürü arzuluyor,bunu araştırıyor ve en takva olan bu kıyafeti arzuluyorsa,allah ona bu kıyafeti nasip etsin deriz...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
senin bu satırlarının mesnedi nedir önce onu söyle...
üstelik aşağıya alıntıladığım birde fetvan var.bu fetvayı senmi verdin?yoksa googleye yazıp önüne çıkana göremi konuşuyorsun?






Benim yazdıklarımın mesnedi Kur'an ve sünnettir. Fetva işine gelince, fetva lazım ise derdini söyle, dermanı bulunur...

Amaa, senin çarşaf çarşaf diye diretmenin değil fetvası bir mesnedi varsa sen onun delilini getir kardeşim ve demagoji ile mesaj kirliliği de oluşturma!
 
Üst Alt