Şia akidesi, kuran, sahih sünnet, ashab, tabiin, ve dört müçtehid imam nezdinde batıl bir akidedir, müntesipleri dalalet içindedir. Aşağıdaki düşüncelerinden dolayı. Aşağıda sana bu inançları doğrulayanın küfre düştüğü söylenmektedir, herhangi bir isim, cemaat anılarak bilgi verilmemektedir. Bu bilgiler genel hüküm içindedir, muayyen bir şahsa ve muayyen bir cemaata indirgenmemiştir
1-Şiiler derki, “ Kuran Muhammed'e (s.a.v.) indirilen kuran değildir, asıl kuran Peygamberin ölümünden sonra 75 gün boyunca Fatıma annemize indirilen, böylece tamamlanan Kuran'dır ” (Bu söz Ehli sünnetin elinde bulundurduğu Kuranın eksik olduğunu söylemektir.)
Yine Şiiler der ki, “ Cabir el-Cabir’in şöyle dediği rivayet olunur, Ebu Cafer’i şöyle derken işittim. Kuranın indirildiği şekilde toplandığını yalancılardan başkası iddia etmemiştir. Onu indirildiği gibi Ali bin Ebi Talib ve ondan sonraki imamlardan başkası hıfzedip toplamamıştır.” (Kaynak Bkz,Kafi sf, 54/57 İran baskı hicri 1278) Ayrıca bu sözü ve batıl inancı meşhur sapık فصل الخطاب في إثبات تحريف كتاب ربِّ الأربابadlı kitabın yazarı Muhammed Takıynuri Tabrasi doğrulamış eserinde yazmış olup İran bu eseri de 1289 yılında Tahranda basmıştır.
*Yine Şiiler şu iğrenç ve küfür sözü Caferi Sadık’a isnad ederek yalan söylerler, Ebu Busayr’dan rivayet olunmuştur dedi ki, Ebu Abdullah’ın yanına girdim. Ebu Abdullah (yani Caferi sadık) dedi ki, Bizde Fatıma mushafı vardır. Fatıma mushafı nedir dedim. Dedi ki Sizin şu mushafınız gibi 3 misli büyük bir mushaftır. Allah’a yemin ederim ki, onda sizin şu
Kuran’ınızdan bir harf bile yoktur. (Kaynak Bkz,Kafi sf, 54/57 İran baskı hicri 1278) Yine Şiiler Kuranda İnşirah suresinden “Biz Aliyi sana damat kıldık” ayetinin çıkarıldığını ileri sürerek iftara atarlar. (Bkz, فصل الخطاب في إثبات تحريف كتاب ربِّ الأربابadlı eserin 1289 İran baskısı)
Açıklama : Bu sözün küfür olduğunda şüphe edilir mi ? Hangi şerî ve akli delil Kuranın tahrif edildiğini ispat eder ? Nasıl olurda korunması ilahi olan kitabımıza bu iftirayı layık görmektedirler ? Şiiler Kuran etrafında şüphe yolunu değil inkar yolunu seçmişlerdir. Bu inkarcıların nasıl olurda hak akide ehli olduğu söylenilebilir ? Müslümanların Kuranına tahrif edilmiş kitap olarak bakan bu zihniyet, nasıl olurda sevilir ? Hem Kurana eksik ve tahrif edilmiş desinler, sonrada bizden saygı ve birlik beklesinler ? Kuranın tahrif edildiğini abd, rus, israil mi söylemektedir ? Yoksa İran da basılan kitaplar mı ? Bu durumda bu inançla kime hizmet etmektedirler ? Birlik beraberlik naraları atan bu zihniyet, o zaman sizce samimi midir.
2-Şiiler der ki, “Şia imamları Gaybı bilirler, helal ve haram koyarlar, zira onlar günahtan masumdurlar.”(Kaynak Bkz,Kafi sf, 57 baskı hicri 1278)
Açıklama : Bu sözün küfür olduğunda yine şüphe yoktur, zira gaybı ancak Allah bilir ayrıca hüküm koyan da ancak Allah ve Resulüdür. Bu inançla nasıl olurda müslüman olurlar, Allah’ın bir hükmünü değiştirenlere karşı tavır alanlar, nasıl olurda kuranın tahrif edildiğini söyleyenlere velayet haklarını teslim ederler ? Onların batıl devletlerini severler, desteklerler.
3-Şiilerin son imamlarından Humeyni der ki “ Din tamamlanmamıştır, dini ancak son mehdi Muhammed bin Asakir gelecek tamamlayacaktır.” Mehdi zuhur edince de Ebu Bekir ve Ömer (r.anhume) çarmıha gerilir diye inanırlar.
Açıklama : Bu söz Rasulullah’a ve Kuran’a yapılan büyük bir bühtandır, Allah bizi bu sözden ve küfründen korusun, zira Allah ayetinde dinin tamamlandığını bildirmiştir. (Kaynak Bkz,Humeyni kitapları Keşfu’l Esrar-Hukumetu’l İslamiye ilk baskıları )
4-Şiiler derki, İmamlık/Hilafetlik hakkı nassla mutevatir derecede gelen rivayetlerle Ali’nin hakkıdır, bu yüzden Ebu Bekir ve Ömer bu hakkı çiğnemiştir, gasp etmiştir. Hatta onlar Ebu Bekir ve Ömer (r.anhume) cibt/tağut derler. تنقيح المقال في أحوال الرجال adlı eserde Ayetullah el-Mamkani sf, 207 Necef baskısı 1352) (Şii kaynak, Merkezu Ehli Beyt Limalumathttp://www.al-shia.com/html/ara/others/index.php?mod=shia&id=29 )
Mehdi zuhur edince de Ebu Bekir ve Ömer (r.anhume) çarmıha gerilir diye inanırlar.
Şiilerin Sünnilerle birliğine çağıran Muhammed Bin Muhammed Mehdi el-Halisi ( İhyau’ş Şeraiti fi mezhebi’ş Şia 1cild, 63-64) adlı eserinde bu zat bakın ne diyor, “ Ebu Bekir ve Ömer iman etmemişlerdir.”
Açıklama : Şeyhayn’a (Ebu Bekir ve Ömer) böylesine zalimce iftira atanlar küfre düşmezler mi, Allah onlardan razı oldu, Resul onlardan razı oldu, Rasulullah onları cennetle müjdelemiş.Peki biz sıradan bir insana bile sevgi, saygı derken birlik derken bu iki büyük sahabiye bunları neden düşünmüyoruz ? şiiler neden kafirlere karşı birlik için bu iftiralarından vazgeçmiyorlar.
5-Şiiler derki, Ashab dinden çıkmıştır, Ali (r.a.) safında olmayanlar dinden çıkmıştır, onların rivayetleri alınmaz, Aişe, Ebu Hureyre, Enes İbn malik, Amr bin As, Muaviye (r.anhum) rivayetleri alınmaz, onlar zalimler, kafirlerdir.
Açıklama : Ashab hakkında böyle düşünenler Allah’ın, Resulünün hükmünü çiğnemişlerdir
6-Şiiler der ki” Tüm Şii İmamları büyük ve küçük günahtan masumdurlar, imamların ellerinden her türlü olağanüstü işler gelir, ”
Açıklama : Nasıl olursa şerî ve akli delil bunu kabul eder ? Bu söz İmamların Peygamberlerden üstün olduğunu ispat etmez mi o zaman ? Bu sözün küfründe şüphe var mıdır ?
7-Şiiler derki “ Çağ-zaman imamsız olamaz, zamanın imamına biat etmeyenler cahili ölümle ölürler.”
Açıklama : Çağın imamı ise meşhurdur, ashaba hakaretler eden, gaybi bilen, helal haram koyan imamdır. Maazallah bu küfürden…..
8-Şiiler derki “ Takiyye (birine ondanmış gibi sözlü ve ameli olarak görünmek) dindendir, imandandır, bu inançlarını Caferi Sadık’a isnad ederler o demiştir ki derler “ Takiyye dinim ve babamın dinidir, Takiyye etmeyenin dini yoktur.” Takiyyeyi terk etmek namazı terk etmek gibidir. Nasıl iman terk edilmezse Takiyye de terk edilmez.
Açıklama : Şiiler yalanı, münafıklığı Takiyye olarak sunarlar. Bu ehl-i sünnet akidesinde ancak ikrah halinde meşrudur. Şiilerde ise her halde müslüman, kafire, karşı edilir.
9-Bazı Şiiler der ki, “ Ali İlahtır” Bu fırka çok daha ileri gitmiş şirke saplanmıştır, bazıları da hayır ilah değildir, imamdır, velayet yurdunun imamıdır…”
Açıklama : Sözün tehlikesi aşikardır.
10-Şiiler der ki “ Mutlaka her şii üç kişiden teberri etmelidir. Yani Ebu Bekir, Ömer, Osman’dan.” Bunlara buğz etmek Ali’nin şiası olmaktır.
Açıklama : Bu sözler açık küfürdür.
11- Şiiler der ki “ Kadınlarla Muta nikahı caizdir,”
Açıklama :Bu nikah şekli Hayber fethinde haram kılınmıştır. Ehl-i sünnet bu nikahın hükmünün kaldırıldığına inanırken onlar Ömer bu nikahı kaldırmıştır diyerek onun kaldırmasına karşı olmuşlardır. Oysa bu nikahın hükmünü Rasulullah kaldırmıştır (Müslim)
Allah İman Edenleri Şerlerinden Korusun Amin…O her şeyi işiten ve Hakkıyla bilendir.