Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Şeytanın cennette işi ne

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Bu görüş meal ve dilbilimcilerin değil, birebir bir ehlisünnet aliminin görüşleri, bu maddeler hakkında görüşünüz nedir acaba?:


Şimdi bu konu ile ilgili İbn Hazm'ın görüşlerine bakalım.




Nurşeyma Hanım;
İbn Hazım 11. yüzyılda yaşamış, hukukçu ve edebiyatçı. Aynı zamanda hadis derleyicisi ve dilbilimci!


İbn Hazm, Hz. Adem'in kaldığı cennetin "sonsuzluk cennet"i olmadığını, bunun dünyada bir bahçe (cennet] olduğu kanaatini açıklarken şöyle söylemektedir: “Ebu’l-Kâsım el-Belhî, Ebû Müslim el-İsfehânî gibi bir çok Mu’tezilî âlim ile bazı Ehl-i sünnet âlimleri de bu kanaattedir ve görüşlerini savunurlarken ileri sürdükleri başlıca deliller şunlardır:


Hanımefendi; bahsettiğiniz alimler ehli sünnet cemaetinden ilk ayrılan gruptur. Her ne kadar Saad Bin Ebi Vakkas (r.anh) gibi ashabın ileri gelenlerine, Hazreti Osman'ın (r.anh) halifelik konularında çıkan kargaşalarda taraf olmamaları nedeni ile mutezile (kenara çekilen,ayrılan,karışmayan anlamında) denilmişsede, itikadi olarak Hasan-ı Basri (r.aleyh) zamanında akideden ayrılmış ve başlarında Ata bin Vasi gibi alimlerin dahil olduğu gruba denir. Bu sebeple, görüşleri Kur'an ve sünnet kaynaklı olmadığı sürece, itibar edilmez.

a) Eğer Âdem ile Havvâ’nın konulduğu Cennet, âhirette iyilerin mükafatlandırılacağı Cennet olsaydı, Âdem ve Havvâ’ya yasak konmaması gerekirdi. Çünkü esas olarak Cennette hiç bir yasak yoktur. Ama o ikisine bu bahçede yasak konulmuş, ağaca yaklaşmamaları istenmiştir. Demek ki burası "sonsuzluk cennet"i değildir.


Allah'ı Zülcelal kullarına bir nimet yarattığı zaman bu nimeti Rahmet ve bereketi ile 1'den 700'e kadar arttırır. Bu sebeple Adem (a.s.) ile Havva'yı yarattığında eğer onların cennette olduğunu söylüyorsa, muhakkak cennettedir. Biz bu konuda Şek ve şüphe taşımıyoruz. Ahirette mükafatlandıracağı iyi kullarının da bu cennette mi yoksa başka cennette mi olacağını ise sadece kendi Zat-ı Zülcelal bilmektedir. Bu konuda hiç kimse de yorum yapamamaktadır. Dilerse aynı cenneti Kudreti ile büyütür ve herkesin ayağının değdiği yeri dünya kadar genişletir. Dilerse bütün alemi toplu iğne başı kadar yerde toplar ve orada yaşatır. Bunun ilmi ve keyfiyeti Zat-ı Zülcelal'e aittir.


b) Cennette isyan ve günah söz konusu olamaz; halbuki Âdem ile Havvâ günah işlemişlerdir. Yani o ağacın meyvesinden yemişlerdir. Allah'ın emrine aykırı iş yapmışlardır. Öyleyse burası "ebediyet cennet"i olamaz.


Bu iddianız da çürüktür. Çünkü, Adem (a.s.) ve Havva anamızın yaşadığı cennetin "ebediyet veya eceliyet" hükümleri taşıyıp taşımadığını biz bilemiyoruz. Haddi zatında çok da önemli değil. Çünkü, Allah (cc) müğmin kullarını "sonsuzluk yurdunda" yaşatacak. Emin olun, yerini de; siz yaratılmadan önce yaratmıştır. Yukarıdaki bir önceki açıklamamız buna da ayrı bir cevap olarak anlam bakımından yeter görüyoruz.

c) Eğer burası asıl Cennet olsaydı, orada kâfir bulunmaması gerekirdi. Oysa şeytan Cennette iken kâfir olmuş ve bu yüzden sonunda oradan kovulmuştur. Yani şeytanın da bulunduğu bir yer "sonsuzluk cennet"i olamaz. Zira şeytan hiç bir zaman "ebediyet cennet"ine giremeyecektir.


Lütfen burada mantığınızı çalıştırın. Adem (a.s.) ve Havva anamızda bu bahsettiğiniz cennette "günahkar" olmuştur. Cennete de günahkarlar giremeyecektir. Şimdi bu mantık ile bizlerde bu günahkarların nesliyiz. Ve tabiatıyla bizlerde haddi zatında günahkar insanlarız. Bizler de mi giremeyeceğiz. Çok saçma ! Ve şunu düşünün, şeytan bu cennette kafir ve zalim oldu, kafirler ve zalimler de cennete giremez, peki sormak gerekir şimdi; O güne kadar şeytan nerde yaşadı ? Şeytanın günü geldiğinde asilerden ve zalimlerden olacağını Yüce Allah (cc) taa yarattığı zamandan beri biliyordu, madem ki bu cennette kafirler yaşayamaz şeytanın orada işi ne ? Yok eğer sizin iddia ettiğiniz gibi şayet orası cennet değilse, o halde Adem (a.s.) ne geziyor orada. Çünkü Allah (cc) Adem (a.s.) cennette yarattı.

d) Kur’an’da bildirildiğine göre Cennet ebedîlik yurdudur; oraya giren bir daha çıkartılmaz. (Hicr, 15/48) Halbuki Âdem ve Havvâ konuldukları bu cennetten çıkarılmışlardır. Ayrıca "ebediyet cennet"inde üzüntü olmayacağı Kur'an da ifade edilmektedir. Ama Adem ile Havva o bahçedeki ağaçtan yediklerinde üzülmüşler, pişman olmuşlar, hatalarını anlamışlar ve göz yaşı dökmüşlerdir. Öyleyse burası "sonsuzluk cennet"i olamaz.
Cennette pişmanlık vardır, gözyaşı varmıdır bilemiyoruz ama üzüntü ve pişmanlık her zaman olacaktır. Pişmanlık, dünya hayatında (diğerlerine göre) daha güzel Allah'ın (cc) hükümlerine layık yaşam sürenlerin halini gören avamın havas'ın elde ettiği dereceye duyacağı pişmanlık ve nedamettir. "Cennet ehli zikr-i İlahi'den gaafil olarak geçirdikleri her saat için cennette tahaasür ve pişmanlık duyarlar" Hazreti Muhammed Mustafa (s.a.v.), Muaz'dan. Yani pişmanlık ve üzüntü cennette vardır ve bu konu hadislerde mevcuttur! Ama siz, hadisleri anlamak için okumuyorsanız, bütün hepsine ifrat ve tefrit nazarı ile bakıyorsanız elbette sizin için muteber olmaması normaldir. Pişmanlık haddi zatında sadece cennette değil, hakeza ahirette hesap yerinde, sıratta, mizanda velhasıl her yerde her zaman vardır ki, iyilik ile kötülüğün arası iyice ayırt edilebilsin.

Sırf muhalefetten ziyade, bilgi edinme amaçlı okunmasını diliyorum.

Selametle.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Şimdi düşündüm de; cennetteki nedamet samimi olacağına göre, gerçek ve samimi pişmanlık gözyaşını beraberinde getirir. O halde gözyaşıda vardır desek bu mantık ile belki hata olmaz, yinede Allah (cc) bilir.
 

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Hayatýn içinden
"İman edip yararlı iş yapanlara gelince onlar da cennetliktirler. Onlar orada devamlı kalırlar."(Bakara 82)

Bakın bu ayette bir "devamlılık" sözkonusu..Hz.Adem ve Hz.Havva cennette belirli bir süre kalmışlardır..Bu cennet ne başka bir bahçedir ne de başka bir mekandır..Hayırlı amel işleyen kimselerin mükafatlarını alacakları "sonsuz cennet"tir..Dünyanın yaratılış amacı da budur zaten..Cennetten başka bir bahçeyi hak etmeye çalışmak değil..Allah(c.c) zaman ve mekandan münezzehtir..O'na en yakın olabileceğiniz yer "sonsuz cennet"ten başka hiçbir mekan olamaz..Hz.Adem(a.s) "sonsuz cennet"te yaptığı hatadan dolayı pişman olmuştur..Aylarca gözyaşları dökmüştür ve Allah(c.c) tevbelerini kabul etmiş ve bizlerde aynı hatayı yapmayalım diye Hz.Adem(a.s)'a 10 sayfalık suhuf göndermiştir..Ama malesef aynı hatalara düşünüyoruz ve günahlara bulanıyoruz..İnşallah günahlarımıza tövbe edip "sonsuz cennet"i hakedenlerden olalım....
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
Selam,

Yazı biraz uzun ancak meseleye derli toplu bakmak için okunması önerilir.


KUR’AN’DA HZ. ADEM

Adem kelime olarak sâmî dillerine mensup bir kelimedir. İbranca “âdâmâh” sözü “ekili alan” demektir ve kök olarak “âdem” “kızarmak” mastarından gelmektedir. Verimli toprağın renginin kızıl olmasına yapılan bir analojiyle “kızıl toprak” anlamındadır. Nitekim Arapça’da da “toprak ve yeryüzü” anlamına gelmektedir. İsim olarak, semavî dinlere mensup topluluklar tarafından ilk insan ve ilk peygamber olduğuna inanılan ve künyesi “ebu’l-beşer” (insanlığın atası) olan bir şahsiyetin adıdır ki buna da Hz. Adem denmektedir.


Hz. Adem hakkında yanlış inançlar ve efsaneler oldukça çoktur. Özellikle: Allah’ın yeryüzüne toprak almak için, sırasıyla Cebrail, Mikail ve İsrafil adındaki büyük melekleri gönderdiği ve onların istenen toprağı getiremeyip sonra Ölüm meleğini gönderdiği onun her çeşit topraktan birer avuç getirdiği ve Allah’ın bu toprakları çamur yaparak 80 yıl şekilsiz bıraktığı, güneşte kuruttuğu ve sonra şekil vererek 120 yıl daha ruhsuz bırakarak bilâhere ruh verdiği ve böylece canlanıp ilk insanın meydana geldiği ve adının Adem olduğu, eşi Havva’nın onun kaburga kemiğinden yaratıldığı, Cennet’te zina ettikleri, yılan hikayesi, başka bir gezegenden yeryüzüne düştükleri, Adem’in Serendib adasına, Havva’nın Hicaz’a düştüğü vs. hususundaki söylentilerin İslâmî hiçbir mesnedi yoktur. Bu hususta bu rivayetleri haklı çıkaracak ne bir ayet ve ne de sahih bir hadis mevcuttur. Bu rivayet ve efsanelerin kaynağını Yahudi, Süryani ve diğer hristiyan menşe’li kaynaklar oluşturmaktadır. Muharref Tevrat’ın “Hilkat” bahsinin Yahudi ve Süryaniler tarafından yapılmış yorumlar zamanla İslâm toplumuna girmiş ve yapılan tefsir ve kısas-ı enbiya ile ilgili kitaplarda yer alan “isrâiliyat” denen menkabeleri vücûda getirmiştir.


Yaratma mı, halife tayini mi?


Kur’ân’da insanın yaratılışı ile Hz. Adem’in “Allah’ın halîfesi” olması meselesi ayrı ayrı konuları içermektedir. Kur’ân “Biz insanı çamurdan yarattık” (Hicr, XV/26) ayetiyle hem Hz. Adem’in hem de bugünkü insanın maddi varlığının orjininin toprak olduğunu belirtmektedir. Bu açıdan bakıldığında “Adem” kelimesi ile “İnsan” kelimesi Kur’ân’da sinonim bir görünüm arz etmektedir, bu husus daha ziyade “Allah’ın halîfesi” kavramında gerçekleşmektedir. Bu itibarla Kur’ân Adem’in bütün insanlığın ilk biyolojik babası olduğu konusu üzerinde hiç durmaz. Adem’in halifeliği konusu, onun şahsında bütün insanlığın halifeliği ve diğer yaratıklara mümtaz kılınması konusudur.


وإذ قال ربك للملائكة إني جاعل في الأرض خليفة قالوا أتجعل فيها من يفسد فيها ويسفك الدماء ونحن نسبح بحمدك ونقدس لك قال إني أعلم ما لا تعلمون

(Bakara, II/30)


“Hani Rabb’in meleklere: “Ben yeryüzünde bir halife tayin etmekteyim” dediğinde onlar da: “Orada fesat çıkarmakta ve kan dökmekte olanı mı tayin ediyorsun? Halbuki biz Seni hamdinle tesbih ediyor ve seni takdis ediyoruz” dediklerinde Allah da “Ben sizin bilmediklerinizi bilirim” dedi.”


إذ قال ربك للملائكة إنى خالق بشرا من طين

(Sa’d, 38/71)


“Hani Rabbin meleklere: “Ben çamurdan bir beşer yaratmaktayım. ” dedi.”


Bu durumun farkında olmayan hemen hemen her müfessir veya mütercim (Bakara, II/30)’da Hz. Adem’in insanın biyolojik babası olduğundan bahsedildiğini düşünerek kontekse aykırı şöyle tercüme etmektedirler:


“Hatırla o vakte kim Rabbin meleklere “Ben yeryüzünde bir halîfe yaratacağım” demişti. Melekler de “Orada kan dökecek fesat çıkaracak birini mi yaratacaksın? Halbuki biz seni hamdinle tesbih ediyor ve seni takdis ediyoruz’” dediler. Allah ta “Ben sizin bilmediklerinizi bilirim” dedi.”

Öncelikle bu ayette yaratma söz konusu değildir. Zira fiil olarak “ce’ale halifeten” “bir halîfe tayin etmek” demektir. Yaratma çoktan bitmiş beşeriyet yeryüzünde faaliyet icra ediyor, artık halifelik tayininden bahsedilmektedir. Halbuki Hz. Adem’i insanlığın biyolojik babası sayanlar, bu ön yargı ile ayete yaratma manası vermektedirler. Aynı nedenle bu olayı, Cenab-ı Hakk’ın gelecekte yapacağı bir iş olarak anlamışlardır. Halbuki “câilun fi’l-ardı halifeten” “halîfeyi tayin etmekte olan” ya da “tayin eden” demektir.


Yeryüzünde bu ayetin insanın yaratılışı ile ilgili olduğunu zannedenler, meleklerin sözlerine de yukarıda görüldüğü gibi istikbal manası vermişlerdir. Kaldı ki bu ayette yedi adet muzari fiil (şimdiki ve geniş zaman kipi) ile yine şimdiki zaman anlamında bir adet ism-i fail olan kelime vardır. İşte tarihi meal ve tefsir yanılgısını devam ettirenler bu fiillerin üçü ile ism-i faili hiçbir sebebi olmaksızın gelecek zaman kipiyle tercüme edip diğerlerine şimdiki zaman manası vermişlerdir. Böylece aynı ayet içinde geçen bu fiillerin arasındaki zaman ahengini bozuyorlar ve güya Allah’ı zaman konusunda bir tenakuzda bırakıyorlar. Halbuki mana, hal sigasıyla (muzari=şimdiki zaman kipi) “orada fesat çıkarmakta ve kan dökmekte olanı mı halîfe tayin ediyorsun?”dur. Çünkü insanın yaratılması daha önce gerçekleşmiş ve melekler insanların bu fiilleri yapmakta olduklarını söylemektedirler.


Hz. Adem ilk insan mı?


Bu konudaki yanılgıların bir sebebi de Kur’an’da “Beni Adem” tamlamasının sıkça kullanılmasıdır. Buradan hareketle Adem’in insanlığın ilk babası olduğu sonucuna varılmıştır. Halbuki Kur’ân’da yine aynı tabirle “Beni İsrâil” ifadesi de yer alır. Buna rağmen o kavim tamamen neseb itibariyle İsrail (=Hz. Yakup)’un oğulları değildirler. Aynı şekilde “Beni Adem” tabirine de neseb bağı anlamı verilmesi doğru değildir. Zira Arapça’da “Beni” tabiri onu takip eden onun sünnetinde olan için kullanılır. Keza Kur’an’da müslümanlara hitaben Hz. İbrahim için “Babanız İbrahim” (Ebîkum İbrahim) tabiri kullanılmaktadır. (Hac, 22/78) Buradan Hz. İbrahim’in bütün müslümanların biyolojik babası olduğu anlamı çıkarılmamaktadır. Baba tabiri de önder, lider vs. anlamındadır.

Hz. Adem’in biyolojik anlamda ilk insan olduğu ön yargısına sebep olan diğer bir yanlış ise, Hz. Adem’in ve eşi Havva’nın (Havva’nın adı Kur’an’da geçmez) yaratılışı ile ilgili olduğu iddia edilen ayetlerin yorumları hakkındadır. Adem’in ilk insan olduğunu iddia edenler, şu ayete yanlış bir anlam vermektedirler.


يا أيها الناس اتقوا ربكم الذي خلقكم من نفس واحدة وخلق منها زوجها وبث منهما رجالا كثيرا ونساء

(Nisa, 4/1)


“Ey insanlar sizi bir tek nefisten ve ondan da eşini yaratan ve her ikisinden de çok sayıda erkek ve kadınlar çıkaran Rabbinize gerekli saygıyı gösteriniz.”


Bu ayette insanların tek bir nefisten yaratıldığı söz konusudur. Fakat müfessirlerin çoğu, hatta hepsi “nefs-i vâhide”den Adem, “zevceha” tabirinden de Havva’nın kast olunduğunu söylerler. Halbuki ayette buna delâlet eden hiçbir sarahat yoktur. Çünkü “nefs-i vâhide” Adem’in müradifi değildir. Adem özel isim olarak “marife” nefs vahide ise “nekire”dir. Adem müzekker (erkek), bu tabir ise müennestir (dişi). Öte yandan (A’raf, 7/l89-190) ayetlerinde aynı ifadelerle “nefs-i vâhide”den bahsedilmektedir. Nefs-i vâhideden yaratılan ve eşi de ondan var edilenin Allah’tan salih bir evlat istedikleri, Allah’ın kendilerine istediklerini vermesine rağmen o ikisinin Allah’a bir çok şirk koştuğu ifade edilmektedir. Şu halde “nefs-i vâhide”yi “Hz. Adem” olarak yorumlamak mümkün değildir. Nefs-i vâhide, insanı meydana getiren prensip, su veya nutfe (sperm) anlamındadır. (bkz. İ. Yakıt, Kur’an’da İnsanın Yaratılışı ve Evrimi, S. D . Ü . İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: 5, s. 9 vd). Zira Kur’an, bu ayetlerde Adem’in yaratılışından bahsetmemektedir.


إن مثل عيسى عند الله كمثل آدم خلقه من تراب ثم قال له كن فيكون‏

(Ali İmran, 3/59)


“Muhakkak ki İsa meselesi Allah katında Adem meselesi gibidir. Onu da topraktan yarattı. Sonra da “ol” dedi, o da olur.”


Kur’an’ın Hz. Adem’in yaratılışından bahsettiğini sananlar ayete “Allah Adem’i topraktan yarattı” manasını vermişlerdir. Onlara göre bu ayette Hz. Adem’in ilk insan oluşuna delil vardır. Halbuki ayet cümle semantiği açısından ele alındığında böyle olmadığı görülecektir. Söz konusu ayette ehl-i kitabın Hz. İsa’ya uluhiyyet atfetmesi ele alınmıştır. Onlar sadece babasız olması hasebiyle İsa’ya uluhiyet atfediyorlardı. Allah da onlara mademki sizin indinizde sadece babasız olan İsa’ya uluhiyet atfediyorsunuz da yine size göre hem anasız hem babasız olan Adem’e niye uluhiyet atfetmiyorsunuz? diyerek topraktan gelen bir varlığa uluhiyet atfedilemeyeceğini beyan etmektedir.


Ayette geçen “indallah” tabiri de çok önemlidir. Bu ifade yukarıdaki meselenin bir, “indelbeşer” yani insanlar tarafından yorumlandığını bir de, “indallah” yani Allah katında gerçek yorumunun bulunduğunu ve insanlarınkinden farklı olduğunu gösterir. Bu kayıtla beraber ayette vurgulanmak istenen şey, her insanın orijini olan toprağın Hz. Adem ve Hz. İsa’nın da orijini olduğudur. Böylece “halakahu” ibaresindeki “hu” zamiri Hz. İsa’ya racidir. Yani “Onu (İsa’yı) da topraktan yarattı”. Topraktan yaratılan hiç bir kimseye de uluhiyyet isnadı mümkün değildir. Ayrıca ayet Hz. Adem’in anasız-babasız yaratılması ile de ilgili değildir. Nitekim şu iki ayet de Hz. Adem’in ilk insan olmadığına işaret eder.


كان الناس أمة واحدة فبعث الله النبيين مبشرين ومنذرين

(Bakara, 2/213)


“İnsanlar tek bir topluluktu. Daha sonra Allah onlara müjdeleyici ve uyarıcı peygamberler gönderdi. ”


Ayette insanların kök birliğine sahip tek bir topluluk olduğu, sonra da kendilerine peygamberler gönderildiği ifade ediliyor. Hz. Adem ilk peygamber olduğuna göre ondan önce insan cinsinin bulunması zorunlu hale gelmektedir.


إن الله اصطفى آدم ونوحا وآل إبراهيم وآل عمران على العالمينR 07;

(Al-i İmran, 3/33)


“Allah Adem’i, Nuh’u, İbrahim ve İmran sülalelerini âlemler üzerine seçmiştir”.


Görüldüğü üzere ayet, Adem’in “seçildiğini” ifade ediyor. Adem benzerlerinden oluşan bir topluluk içerisinde bulunmalı ki seçilme imkanı mevcut olsun. Yani ayete göre, İbrahim sülalesi ile İmran sülalesi diğer sülalelerin arasından seçilmiştir. Nuh da diğer nuhların yani kendi benzerlerinin arasından seçilmiştir. O halde Adem de diğer ademlerin (yani kendi benzerlerinin) içinden seçilmiş olmalıdır. Bu da onun ilk insan olmadığını, aksine, bir toplulukla beraber yaşarken seçildiğini ve peygamber olarak gönderildiğini gösterir.


Görüldüğü gibi (Bakara, 2/30)’da anlatılan “halifelik” meselesi, insanın yani beşer cinsinin yaratılışından tamamen farklıdır. Bu ayetlerde, insanlığa hilâfet makamı verilmiştir. Adem bunun temsilcisidir. Yani Adem’in şahsında halifelik temsil edilmektedir. Anlaşılması gereken bunun ne olduğudur. Adem kıssası, Kur’ân’da birkaç yerde anlatılırken, bu kıssa içinde yer alan Adem ise, halifeliği temsil eden bir karakterle sunulmaktadır. Ancak, Kur’ân bu hususta bize çok açık ve geniş malumatlar vermemektedir.


Öncelikle ayetlerden, meleklerin bu makamı elde etme isteğinde oldukları anlaşılmaktadır. Onlar, “Biz seni hamdinle tesbih ediyor ve seni takdis ediyoruz” sözleriyle hilafete daha lâyık olduklarını imâ ediyorlar. İnsanın fesat çıkarıcı ve kan dökücü olmasıyla, kendilerinin tesbih ve takdis edici olmalarını kıyaslayarak hilâfete talip olmaktadırlar. Fakat Allah, “Ben sizin bilmediklerinizi bilirim” diyerek halifeliğin tesbih ve takdis ile olmadığını ifade etmektedir. Diğer yandan Cenab-ı Hakk’ın Adem’e “Esma’’yı talim edip, melekleri bununla imtihan etmesi ve onların da “Esma”yı bilememeleri ise hilâfetin, takdis tesbih ve ibadet ile olmayıp ilim ile olduğunu göstermektedir. Kur’ân halifelik hakkında kesin bir şey söylemese de bu hususta birçok yorum yapılmıştır. Bize göre halifelik hükümranlık anlamında olup, o da “Esma”yı talim hakikatinde gizlidir.


Esmanın Öğretilmesi


Adem’e öğretilen isimler konusuna müfessirler oldukça zengin yorumlar getirmektedirler. Onlardan bir kısmına göre, “Esma”dan maksat “müsemmiyat”tır. Yani bütün varlıkların adlarıdır. Mevlâna Celaleddin’e göre Esma’dan kasıt: Zahirde cisimler, bâtında isimlerdir. Diğer bir görüşe göre, Allah’ın insana istisnasız bütün ilimleri yapma kapasitesini vermesi ve bu kabiliyetiyle insanın onu her yerde kullanabilmesi ve her varlığa adını verebilmesidir. “Esma”yı talimin yer aldığı ayette bazı hususlar dikkati çekmektedir.


Adem’e “Esma”yı öğreten, bizzat Allah’tır. “Allame Ademe’l-esmâe” “Adem’e isimleri öğretti”. Bu iş için öğretti fiili kullanılmıştır ki; “tef’îl” kalıbı bir işin tedricen ve zaman içerisinde yapıldığını gösterir. Esma’ya “kulleha” bedelinin getirilmesi, ona isimlerin tümünün öğretildiğine delâlet ediyor.


Bir diğer durum ise, Allah’ın meleklere “Bunların isimlerini bana haber verin” derken “hâulâi” işaret zamirini kullanmasıdır ki; bu zamir, haber verilmesi istenen şeyin orada göz önünde olduğu intibaını veriyor.

Ayrıca “aradahum” ifadesindeki “hum” zamiri müzekker kullanılmış olup ayette geçen açık bir mercii de yoktur. Bu karinelerden arzedilen şeylerin, müsemmiyat olduğu ve bunları gören meleklerin, onların isimlerini bilemedikleri anlaşılmaktadır. Onların “Senin bize öğrettiklerinden başka bizde bir ilim yoktur” demelerinden, bunun bilgiye ait ve Allah tarafından bildirilmesiyle bilinen şeylerden olduğu ortaya çıkıyor ki; biz, Esma’yı öğrenmenin Adem için bir vahiy olabileceğini düşünüyoruz.


Burada akıl ve vahiy bilgisinin bir bileşkesini görmekteyiz. Şöyle ki; varlıkların isimlerini bildirmek, ancak onları tanımak ile mümkündür. Tanımak ise onları tanımlamaktır. Tanımın oluşması için önce zihinde tasavvur oluşmalıdır. Dolayısıyla duyu ve akıl vasıtasıyla zihinde oluşan tasavvurlar, varlıkların zihinsel formlarıdır. Buradan hareketle hangi formun hangi varlığa ait olduğu ve ne olduğu bilinmelidir. Dolayısıyla akıl, bu varlık hakkında hükmünü verecek ve tanımını yapacaktır. Böylece varlığı belirleme, onu tanıma ve onu diğerlerinden ayırıcı olan isminin verilmesiyle mümkündür. Bu özellik kesin bilginin veya ilmin temelidir. Zaten meleklerin cevabından onlarda bu hususun eksikliği görülmektedir. Onlar, varlığı tasavvur etseler de tanım yapamıyorlar. Yani ilim üretme yeteneğine sahip değiller. Aklî ve vahyî kaynaklı bu husus sadece insana verilmiş olup, insan bu iki kaynakla ilmin ve teknolojinin yolunu açmış ve tabiata ve içindekilere hükmetme yetkisini kazanmaya yani halifeliğe layık olmuştur.

Secde


Meleklerin Adem’e secde etmeleri konusunda kaynaklar, asıl secdenin Allah’a yapıldığı Adem’in ise sadece bir kıble olduğu görüşündedirler. Ancak secde, itaat anlamına da geldiğinden bütün varlıkların insanoğlunun emrine verildiği anlamını da bulabiliriz.


Kur’ân’da, bu konu yedi yerde geçmektedir. Bu ayetleri özellikleri itibarıyla iki grupta mütaala edebiliriz. İlk grup ayetlerde (Hicr, 15/30 ve Sa’d. 38/73) “Beşer’’ lafzı kullanılmıştır. İkinci grupta ise, (Bakara, 2/34; A’raf, 7/11; İsra, 17/61; Kehf, 18/50; Taha, 20/116) kendisine secde edilmesi gereken kişinin, ismi sarih şekilde “Adem” olarak zikredilmiştir. Bu iki ayet grubu arasındaki bir diğer fark, ilk grupta beşere akli melekeler anlamında ruh üfürme tabiri geçerken, ikinci grup ayetlerin sonrasında cennetle ilgili mevzulardan, (yasak ağaç, Adem ve eşinin Şeytan tarafından aldatılması, v. s .) bahsedilmektedir.


Birinci gruba Hicr Suresi’nin 15/28-31. ayetlerini örnek olarak verebiliriz.


وإذ قال ربك للملائكة إني خالق بشرا من صلصال من حمأ مسنون فاذا سويته ونفخت فيه من روحى فقعوا له ساجدين فسجد الملائكة ‏كلهم اجمعون‏ إلا إبليس أبى أن يكون مع الساجدين


“Rabbin meleklere “Ben yeryüzünde balçıktan bir insan türü (beşer) yaratmaktayım, ona insan şekli verip, ruhumdan üfürdüğümde ona secdeye kapanın” demişti. İblis hariç meleklerin hepsi secde ettiler, o, secde edenlerle beraber olmaktan çekindi.”


İkinci ayet grubuna örnek olarak da Tâhâ Suresi’nin 20/116 ayetini zikredebiliriz.


وإذ قلنا للملائكة اسجدوا لآدم فسجدوا إلا إبليس أبى


“Meleklere Adem’e secde edin demiştik, iblis hariç hepsi secde ettiler. O çekindi.”


İşte bu temel farklılıklar Kur’an’da iki secde emrinin olduğunu göstermektedir. Söz konusu secdelerden biri tekvini, diğeri ise teklifidir. (Kevnî ve şer’î) Şeytan her iki secdeye de aynı gerekçelerle itaat etmemiş ve yüz çevirmiştir.


Yukarıda ifade edildiği üzere meleklerin itaat edip şeytanın ise isyan ettiği bu secde olayı iki defa vuku bulmuştur. Mevzuyu bu şekilde ele almak fenomenolojik olarak namazdaki iki secdenin hikmetini de açıklayacaktır. Aynı şekilde Kur’ân’da yer alan tilavet secdelerinin de bir kısmı tekvini, bir kısmı da teklifidir.


Sa’d Suresi’nde geçen “ruhun üfürülmesi” olayı insan türüne aklî melekeler verilmesidir. Yani ruhî bir meleke olan insan aklı önünde varlıkların ve meleklerin secdesidir. Bu birinci secdedir. İkinci secde çok sonra Hz. Adem’in şahsında gerçekleşen halifelik olayındadır. Yani Adem’e öğretilen isimlerin bir diğer tabirle insana öğretilen ilmin önünde yapılan secdedir. Kısaca ilahi kaynaklı olan insan aklı ve ilminin önünde meleklerin secdesi iki kere vuku bulmuştur. Buradan Tanrı’nın Kur’an’da evrensel anlamda iki secde emrinin olduğu anlaşılmaktadır. Bundan dolayı da evrensel bir ibadet olan namazın her rekatinde iki defa secde edilmektedir.


Şeytan’ın her iki secdeye isyanında şu hususlar dikkati çekmektedir.


(İsra, 17/61)de قال أأسجد لمن خلقت طينا “Çamurdan yarattığına mı secde edeceğim?” sorusu ile sanki Allah’ın bu emrinin yanlış olduğunu ima etmektedir. İkinci yanlışı ise:


قال ما منعك ألا تسجد إذ أمرتك قال أنا خير منه خلقتني من نار وخلقته من طين‏

(A’raf, 7/12)


“Ben ondan daha hayırlıyım. Beni ateşten onu çamurdan yarattın.” Sözüyle insanın orijini ile kendi orijinini mukayese etmesidir: Her ne kadar Kur’ân bu olayı anlatırken “ateşin topraktan daha üstün olduğu” öncülünü zikretmese de, Şeytan söz konusu iddiada bulunarak kendisinin Adem’den daha üstün olduğu sonucuna varmakta ve bunu da secde etmeyişinin gerekçesi saymaktadır.


Şeytanın, secdeden yüz çevirmesi Kur’an’da fısk ve küfür ile nitelendirilmiştir.


Şeytanın fıskı (Kehf, 18/50) tekebbüründen dolayı, küfrü (Bakara, 2/34) ise Allah’ın emrini yersiz bularak O’na cevr isnad etmesinden dolayıdır. Yani şeytan “çekinmesi, kibirlenmesi ve secde etmemesi” sebebiyle kâfir olmuş değildir. Onun küfrü, Allah’ın emrini beğenmeyerek, ona zulüm isnat etmiş olmasındandır. Bir diğer ifadeyle Allah, ona göre, emri ters veriyordu. Asıl secde kendisine yapılmalıydı. Zaten “Ben ondan daha hayırlıyım” ifadesinin altında yatan fikir de bu idi.


Öte yandan meleklerin tabiatı konusunda da fikir yürütülmüştür. Bazı hadislere göre hava, rüzgar gibi birtakım tabiat kuvvetleri melek kategorisinde ele alınmıştır. Hal böyle olunca Adem’e secde eden melekler veya bir diğer tabirle insana secde eden meleklerin tabiatı ve fonksiyonları temyiz edilmeyerek “bütün melekler” dendiğine göre, buradan bütün varlıkların insanın emrine ve hizmetine verildiğini anlamak mümkündür.


Cennet


Adem’in vahiy aldığı ve imtihan edildiği cennet hakkında tefsirlerde bir çok mülahazalar bulmak mümkündür. Bir kısmında söz konusu cennetin ahirette müminlerin gireceği cennet, hatta bunun “cennetül-adn” ve “cennetül-huld” olduğu gözlenmekte iken, bir kısmı da bunun yeryüzünde bir mekan olabileceği fikrine yer vermektedir.


Cennet, Kur’ân’da 147 defa geçen bir kelime olup bunun 117 si Ahiretteki cennet için kullanılmıştır. Geri kalan kısmı ise yeryüzünde bir bahçe anlamına gelmektedir. Gerek bu anolojiyi yapanlar gerekse ölümden sonra müttakilere vadedilen cennetle Adem’in cennetini mukayese edenler onun yeryüzünde, hatta Adem’in yaşadığı yerin adı olduğunu savunmuşlardır. Nitekim söz konusu cennetin dünyada olduğunu savunanlar şu maddelerle ifadeye çalışıyorlar:


1-Adem’in halife tayin edilmesi yeryüzünde olmuştur.

2-Allah’ın Adem’ i yaratıp sonra semaya çektiğine dair bir haber yoktur.

3-Ahiretteki cennete Şeytan’ın girmesi veya orada olması düşünülemez.

4-Ahiretteki cennette yasak söz konusu değildir.

5-Ahiretteki cennette herhangi bir yükümlülük yoktur, teklifi bir yer değildir.

6-Ahiretteki cennette emre itaatsizlik söz konusu değildir.

7-Ahiretteki cennette zaten ebedilik vardır. Ayrıca ölümsüzlük aranmaz.

8-Ahiretteki cennette, yalan, vesvese, aldatma ve isyan yoktur.

9-Ahiretteki cennete girenlerin herhangi bir şekilde oradan çıkmaları söz konusu değildir.


Adem’e ve eşine verilen “Ey Adem sen ve eşin Cennette oturun” (Bakara, 2/35) emri zaten Adem ve eşinin orada olduğunu gösterir. Yani dışarıdan oraya girmedikleri, orada oldukları ve oturmaya devam etmeleri gerektiği anlamına gelir.


Bütün bu hallerde belirtilen sebeplerden dolayı Adem’in cennetinin Ahirette gidilecek cennet olmadığı ve onun yeryüzünde bir bahçe olduğu anlaşılmaktadır.


Adem’in cennetinde de her türlü nimetin var olduğu hatta çeşitli sıkıntılardan ve problemlerden emin olduğunu şu ayetlerden anlıyoruz:


إن لك أن لا تجوع فيها ولا تعرى وأنك لا تظمأ فيها ولا تضحى

(Tâhâ, 20/118, 119)


“Muhakkak ki senin için orada acıkmak, çıplak kalmak, susamak ve güneşten yanmak diye bir şey yoktur.”


Ayrıca Adem, bulunduğu cennette ölümsüz olmayı da arıyordu. Nitekim şu ayette görüleceği gibi şeytan Adem’in bu düşüncesinin gerçekleşmesine yardımcı olmak bahanesiyle telkinde bulunuyor:


فوسوس إليه الشيطان قال يا آدم هل أدلك على شجرة الخلد

وملك لا يبلى

(Taha, 20/120)


“Şeytan ona vesvese verdi. “Ey Adem, sana ölümsüzlük ağacını ve çökmeyen saltanatı, göstereyim mi? dedi.”


Ayrıca görülüyor ki Şeytan da içeride istediği gibi dolaşıp, rahat bir şekilde faaliyetlerini sürdürmektedir.


فوسوس لهما الشيطان ليبدي لهما ما ووري عنهما من سوآتهما وقال ما نهاكما ربكما عن هذه الشجرة إلا أن تكونا ملكين أو تكونا من الخالدين وقاسمهما إني لكما لمن الناصحين فدلاهما بغرور فلما ذاقا الشجرة بدت لهما سوآتهما وطفقا يخصفان عليهما من ورق الجنة وناداهما ربهما ألم أنهكما عن تلكما الشجرة وأقل لكما إن الشيطان لكما عدو مبين

(A‘raf, 7/20-22)


“Şeytan kendilerine gizli olan çirkinliklerini ortaya çıkarmak için ikisine de vesvese verdi ve “Rabbiniz size bu ağacı, ancak melek olmayasınız veya ebediyyen kalanlardan olmayasınız diye yasakladı.” dedi ve “Elbette ben sizin hayrınızı isteyenlerdenim” diye her ikisine de yemin etti. Şeytan o ikisini hataya düşürdü ne zaman ağacı tattılar, ikisinin de çirkinlikleri ortaya çıktı. Bunun üzerine her ikisi de cennet yaprağıyla üzerlerini kapatmaya başladı. Rableri kendilerine; “Ben sizin ikinize de şu ağacı yasaklamamış mıydım ve Şeytan her ikinizin de apaçık bir düşmanıdır dememiş miydim.” diye seslendi.


Bütün bu ifadeler Adem’in cennetinin ölümden sonraki cennetle doğrudan bir alakası olmadığı arzda bir yer olacağı fikrini kuvvetlendirmektedir.


Ayrıca Adem’in cennette ölümsüzlük araması, ölümü daha önce tanıdığı anlamına gelir ki; bu da Adem’in ilk insan olmadığı konusunda bize bir fikir verir. Zira Adem ilk insan olsaydı, ölümü görmeden ölüm ve ölümsüzlük hakkında bir bilgiye sahip olmadan nasıl ölümsüzlük teklifinin peşine düşerdi


Adem’in cennetinin yeryüzünde olduğunu savunanların başında İbn Abbas, Vehb b. Mühebbih, Süfyan b. Uyeyne, Ebu Hanife ve arkadaşları, İbn Kuteybe, Ebu Müslim el-İsfehani gibi meşhurlar gelmektedir. (İbn Kayyim, Hâdi, s. 2 5 vd.)
 

bcetin811

AMEL-Ý SALÝH
Katılım
27 Eyl 2006
Mesajlar
1,495
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Hayatýn içinden


Tâ-Hâ 116

Bir zaman biz meleklere: Âdem'e secde edin! demiştik. Onlar hemen secde ettiler; yalnız İblis hariç. O, diretti.


Tâ-Hâ 117

Bunun üzerine: Ey Âdem! dedik, bu, hem senin için hem de eşin için büyük bir düşmandır. Sakın sizi cennetten çıkarmasın; sonra yorulur, sıkıntı çekersin!

Tâ-Hâ 118

Şimdi burada senin için ne acıkmak vardır, ne de çıplak kalmak.

Tâ-Hâ 119

Yine burada sen, susuzluk çekmeyecek, sıcaktan da bunalmayacaksın.

Tâ-Hâ 123

Dedi ki: Birbirinize düşman olarak hepiniz oradan (cennetten) inin! Artık benden size hidayet geldiğinde, kim benim hidayetime uyarsa o sapmaz ve bedbaht olmaz.


Bu ayetler başka bir cennet olmadığına apaçık delildir..Asıl düşünülmesi gereken bence bu değildir..Hz.Adem(a.s) şeytanın ona secde etmediğini biliyor değilmi??Evet..Peki bunu nasıl algılıyor??Gözüylemi görüyor yoksa aklıylamı düşünüyor??Bu soruyu niçin soruyorum çünkü şeytan yine cennette karşılarına çıkarsa böyle bir durumda Hz.Adem'in hemen onu görünce vesvese vermesine bile fırsat bırakmadan yüz çevirmesi gerekir..Demekki şeytan cennette Hz.Adem'e gözükmüyor ve bu sebeple onları kandırması daha kolay oluyor..Onun içindir ki bu olay Kur'an da şu şekilde geçiyor;

"Andolsun biz, daha önce de Âdem'e ahit (emir ve vahiy) vermistik. Ne var ki o, (ahdi) unuttu. Onda azim de bulmadik".(Taha suresi 115)
 

cah

New member
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
79
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
59
...

...

Allah Ademi maddi Alemde var etti, ve Halife tayin etti ve dahi Melekler secde etti yani emrine girdi Ademin...

Şeytan dumansız ateşten yaratıldı yani enerjiden, şeytan ve cinler bilinçli enerji varlıklardı...
Allah bu alemi melekler vasıtası ile yönetir...her bir unsurdan görevli bir melek vardır....
Adem ve eşi Dünyaya halife kılındıysa, mekanlarıda dünyadadır elbette...
Fark şudur ki, Melekler Ademin ve eşinin emrindedir....
Bu dünyada güzel bir bahçede yaşar iken, soğuk üşütmüyor sıcak bayıltmıyordu, diliyorlar ve melekler dilekleirni yerine getiriyorlardı zira Adem ve eşi, Meleklerin üzerinde bir Makama yükseltilmiş idi...
Hasılı mekanları dünya Makamları Cennet ehli kişilerin makamları idi...

Buradaki bizim payımıza düşen müjde ise şudur....
Adem ve Havva olmuş İnsanlar, bu dünyada yaşarlar lakin Makamları cennettir, Örnek, atamız İbrahim ateşte idi lakin o gülbahçesinde safa sürmekte idi, zira ateşe hükmeden melek ona ateşin yakıcılığını ulaştırmıyordu...
Ey kardeşler, Adem ile Havva olalım ki; mekanımız dünya olsa dahi Makamımız cennette olsun ve o vakit soğuk üşütmesin sıcak bunaltmasın hasılı madde emrinize girsin...lakin yetmez...zira Adem ile Havva henüz imtihanda idi, öylesi olmak gerek ki,Kul olalım hani şu Musa efendimizin yol arkadaşı olan Kullardan bir kul, yahutta Süleyman efendimizin sağ yanında ki Kullardan bir Kul gibi...Bunun yolu ise, elbette Miraca çıkıp Rabbin hzuurunda hesabı verip, beratı almaktır...hani Fusilletteki müjdede ki gibi,
Melekler inerler ve işte alın bekleyip durduğunuz cennet müjdesini, artık size ne bu dünyada nede ahirette korku yoktur, bizde sizin hem bu dünyada hemde ahirette dostunuzuz ..derler...vesselam.
 

hircin

New member
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
105
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
yani dimi seytan ne arasin cennette sizde espiri yapiyorsunuz zaar
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
[/color][/color]



Nurşeyma Hanım;

Lütfen burada mantığınızı çalıştırın. Adem (a.s.) ve Havva anamızda bu bahsettiğiniz cennette "günahkar" olmuştur. Cennete de günahkarlar giremeyecektir. Şimdi bu mantık ile bizlerde bu günahkarların nesliyiz. Ve tabiatıyla bizlerde haddi zatında günahkar insanlarız. Bizler de mi giremeyeceğiz. Çok saçma ! Ve şunu düşünün, şeytan bu cennette kafir ve zalim oldu, kafirler ve zalimler de cennete giremez, peki sormak gerekir şimdi; O güne kadar şeytan nerde yaşadı ? Şeytanın günü geldiğinde asilerden ve zalimlerden olacağını Yüce Allah (cc) taa yarattığı zamandan beri biliyordu, madem ki bu cennette kafirler yaşayamaz şeytanın orada işi ne ? Yok eğer sizin iddia ettiğiniz gibi şayet orası cennet değilse, o halde Adem (a.s.) ne geziyor orada. Çünkü Allah (cc) Adem (a.s.) cennette yarattı.

.

Selamün Aleyküm:
Yani Radikalim,Simdi Hiristiyanlar gibi sende babadan ogula günahmi yükledin ne(Hic yakismamis böyle sadece karsi cikayim da ne olursa olsun türünden)Mavi)?Zaten Nurseymaninda aciklamasi tam oraydi be Radikal(kirmizi)..Yaziyi biraz düzgün okusan göreceksin Insallahu Teala...Yesil yere gelince..Iste Nurseymanin anlattigi yer Adem nerede yaratildi Kitaba göre aciklamaya calisiyor gerci bazi yerlerine bende katilmiyorum ama yinede güzel bir calisma cikarmis ortaya...Ama senin sersenisin hic olmamis..Biraz daha zorla Beyyinelerini iyi kullan diyorum.Rahmana emanet ol...
 

Serhan Eðeryýlmaz

New member
Katılım
1 May 2007
Mesajlar
385
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Yaş
37
kardeşim Allah Teala Hazretleri herşeyi öncesinden bilir,Allah herşeyi bilir,Allah önceden de şeytanın bu zalimliği yapacağını biliyordu Adem ile Havva'nın da nefislerinin yüzünden şeytana uyacaklarını da biliyordu,Adem ile Havva yasak elmayı yedikten sonra Allah insanlığa şeytana düşman olarak dünyada yaşamalarını emir ederek insanlığı ve şeytanı dünyaya indirdi,bu emire uyan indirildiği cennete geri gider,bu emire uymayan indirildiği cennetten cehenneme gider,burada Allah'ın yolunda olanlar indirildikleri cennete geri giderler,şunu bil Şeytan Adem ile Havva'ya elmayı yemelerini söyledi,onlarda nefislerine zulüm ettiler yediler Allah da iyiyi ve şeytana uyan kötüleri belirlemek için dünya hayatını kurdu.Allah'a şükürler olsun ki Allah günahları çok bağışlayandır,Allah yürekten pişman olanların ve bilmeyerek yanlış yapanların tevbelerini kabul eder.Allah'a çok şükürler olsun
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
kardeşim Allah Teala Hazretleri herşeyi öncesinden bilir,Allah herşeyi bilir,Allah önceden de şeytanın bu zalimliği yapacağını biliyordu Adem ile Havva'nın da nefislerinin yüzünden şeytana uyacaklarını da biliyordu,Adem ile Havva yasak elmayı yedikten sonra Allah insanlığa şeytana düşman olarak dünyada yaşamalarını emir ederek insanlığı ve şeytanı dünyaya indirdi,bu emire uyan indirildiği cennete geri gider,bu emire uymayan indirildiği cennetten cehenneme gider,burada Allah'ın yolunda olanlar indirildikleri cennete geri giderler,şunu bil Şeytan Adem ile Havva'ya elmayı yemelerini söyledi,onlarda nefislerine zulüm ettiler yediler Allah da iyiyi ve şeytana uyan kötüleri belirlemek için dünya hayatını kurdu.Allah'a şükürler olsun ki Allah günahları çok bağışlayandır,Allah yürekten pişman olanların ve bilmeyerek yanlış yapanların tevbelerini kabul eder.Allah'a çok şükürler olsun



Evette burada anlatmak istedigin ne?herkes bu konuda hemfikir sadece Cennette isi ne idi Seytanin?Bazi kardeslerin iddia ettikleri gibi Bu daimi olan cennetmi yoksa?Soru bu....
 

islamci

New member
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
123
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
bakara/35- Ve dedik ki: "Ey Adem, sen ve eşin cennette yerleş. İkiniz de ondan, neresinden dilerseniz, bol bol yiyin; ama şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz.

36- Fakat Şeytan, oradan ikisinin ayağını kaydırdı ve böylece onları içinde bulundukları durumdan çıkardı. Biz de: "Kiminiz kiminize düşman olarak inin,sizin için yeryüzünde belli bir vakte kadar bir yerleşim ve meta vardır" dedik.



SORU:Sevgili arkadaşlar!yukardaki ayetlerden şeytanın cennette olduğu anlaşılıyor.Ozaman isyan etmiş ve kovulmuş şeytanın cennette işi ne?

Buyrun yorumlarinizi bekliyorum...

metinmete kardeş şeytan cennetten kovulmuştur bu kesin birşeydir.Ama anlatmak istediğini anlamadım şeytan kovulmadan önce cennetteydi bunu unutmayalım. senin anlatmak istediğin kovulduktan sonra işi ne demen mi?
şeytan bilakis nefislerimize yerleşmişlerdir ve bizi doğru yoldan men etmek istiyor. bu arada öbür dünyada zaman mekan kavramı yok bunu unutmayalım.
 

Ebu Zerr

New member
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
866
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Ankara
Şeytanın cennette ne işi var sorusu zanni'dir...Zann ise ilimden hiç bir şey ifade etmez...Ayetlere baktığınızda şeytanın vesvese verdiği bahs edilir, oysa bunun mahiyeti açık değildir...Hatta kuran böyle bir şeyi sarahaten açıklamayı gerek bile görmemiştir...Mahiyeti açık olmayan bir şey için konuşmak ise abestir...Nasreddinhoca'ya sormuşlar, hocam şeytanın cennette ne işi var diye, hoca demiş ki şaytan cennete girmedi, cennetin kapısını çaldı, adem ile havva kapıyı açtı, şeytan'da vesvese verdi...İşte, gördüğünüz gibi olay zann'dan başka bir şey değil...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
metinmete kardeş şeytan cennetten kovulmuştur bu kesin birşeydir.Ama anlatmak istediğini anlamadım şeytan kovulmadan önce cennetteydi bunu unutmayalım. senin anlatmak istediğin kovulduktan sonra işi ne demen mi?
şeytan bilakis nefislerimize yerleşmişlerdir ve bizi doğru yoldan men etmek istiyor. bu arada öbür dünyada zaman mekan kavramı yok bunu unutmayalım.



Evet soru budur,,,,Dikkatini cekeyim,O ana kadar hala nefislerde degildi...Iste orada olmayan zaman ve mekan kavrami olmayan yer ve Cennette(Yani ebedilik cennetinde)ne bir kötülük ne bir yanlislik söz konusu degilmi?Ona göre cevap verirsen sevinirim...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Şeytanın cennette ne işi var sorusu zanni'dir...Zann ise ilimden hiç bir şey ifade etmez...Ayetlere baktığınızda şeytanın vesvese verdiği bahs edilir, oysa bunun mahiyeti açık değildir...Hatta kuran böyle bir şeyi sarahaten açıklamayı gerek bile görmemiştir...Mahiyeti açık olmayan bir şey için konuşmak ise abestir...Nasreddinhoca'ya sormuşlar, hocam şeytanın cennette ne işi var diye, hoca demiş ki şaytan cennete girmedi, cennetin kapısını çaldı, adem ile havva kapıyı açtı, şeytan'da vesvese verdi...İşte, gördüğünüz gibi olay zann'dan başka bir şey değil...



O zaman konusmana gerek yok neden cevap yazma ihtiyaci duydun?
 

islamci

New member
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
123
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
metinmete kardeş belki önceden belli şeytan insanı yani ademi ve havva yı kıskanıyordu. insanları cennetten kovdurduktan sonra cennetten kovulmuştur(yani eden bulur ).şeytan bir melek olmasına karşı cennette fesatlık çıkarıp böyle işler yaptığına göre cennette işi yoktur.
 

yelken06500

New member
Katılım
12 Eyl 2007
Mesajlar
772
Tepkime puanı
131
Puanları
0
Konum
istanbul
buyrun

buyrun

bakara/35- Ve dedik ki: "Ey Adem, sen ve eşin cennette yerleş. İkiniz de ondan, neresinden dilerseniz, bol bol yiyin; ama şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz.

36- Fakat Şeytan, oradan ikisinin ayağını kaydırdı ve böylece onları içinde bulundukları durumdan çıkardı. Biz de: "Kiminiz kiminize düşman olarak inin,sizin için yeryüzünde belli bir vakte kadar bir yerleşim ve meta vardır" dedik.



SORU:Sevgili arkadaşlar!yukardaki ayetlerden şeytanın cennette olduğu anlaşılıyor.Ozaman isyan etmiş ve kovulmuş şeytanın cennette işi ne?

Buyrun yorumlarinizi bekliyorum...

şeytan ALLAH(CC) a insanın vücuda geldiği anda isyankar olmuştur.

ALLAH(CC) ahdi (şeytanın istediği izini ve ona bu iznin verilmesi) bozacak değildir.ilk insan da mekan olarak cennette olduğu için şeytanın bu ilk görevi cennette vuku bulmuştur.

selam ve dua
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
şeytan ALLAH(CC) a insanın vücuda geldiği anda isyankar olmuştur.

ALLAH(CC) ahdi (şeytanın istediği izini ve ona bu iznin verilmesi) bozacak değildir.ilk insan da mekan olarak cennette olduğu için şeytanın bu ilk görevi cennette vuku bulmuştur.

selam ve dua


Güzel bir sav tesekkür ederim...
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
metinmete kardeş belki önceden belli şeytan insanı yani ademi ve havva yı kıskanıyordu. insanları cennetten kovdurduktan sonra cennetten kovulmuştur(yani eden bulur ).şeytan bir melek olmasına karşı cennette fesatlık çıkarıp böyle işler yaptığına göre cennette işi yoktur.



O Zaman söyle diyeyim biliyorsun Sünnetullahtan ne dönüsüm nede baskalasim olmadigi ayetle sabit olunca eger cennette vuku bulduysa(Ebedilik cenneti o zaman orada bu gibi seyle imkansiz diyor ayetler)Iste kafami karistiran olay bu...
 

islamci

New member
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
123
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
O Zaman söyle diyeyim biliyorsun Sünnetullahtan ne dönüsüm nede baskalasim olmadigi ayetle sabit olunca eger cennette vuku bulduysa(Ebedilik cenneti o zaman orada bu gibi seyle imkansiz diyor ayetler)Iste kafami karistiran olay bu...
orası Allah(c.c.) ın ilminde tabikide. tam olarak bu ayetleri sunarsan sevinirim metin mete kardeş.
 
Üst Alt