ibrahim571632
New member
Siz kendi yazdıklarınızı kabul ediyorsanız problem yok..
İnsanın kabul etmediği bir şeyi yazması zaten,akla aykırı olur.Ben yazdıklarıma kabulüm de sizi tatmin ettiyse kendimi mes'ut sayarım
Siz kendi yazdıklarınızı kabul ediyorsanız problem yok..
İnsanın kabul etmediği bir şeyi yazması zaten,akla aykırı olur.Ben yazdıklarıma kabulüm de sizi tatmin ettiyse kendimi mes'ut sayarım
A.slm kardeşim.öncelikle vaktinizi ayırıp soruma cevab verdiğin için siz hakkınızı bana helal edin .Benim dediğim mezheb değişikliği zaten keyfi olarak değil zaruret halinde değişmesidir.Yalnız aklımın takıldığı konu ilkin yazdığım gibi bir yerden bir yere gidecek olsak abdestimizi hanef, meshebi üzerinden almamız bu zarurette girermi? bunu da cevaplarsanız çok sevinicem Birde bu konuyla ilgili görüş yada yararlandığınız kaynakları bildirirseniz çok seviniicem.Selam ve Duayla ...s.a
zaruriyetlerde ama altını çizerek söylüyorum zaruriyetlerde değişim olur allahın izni ile.ama hangi zaruriyet nefsi değil gerçek tam ihtiyaçtayken olduğun zaruriyet.örneğin ben hanifi mezhebindenim namaza geçecem tam cemaata duracam elim bir anda kanadı yada yaram açıldı yahut yaram var hep kanıyo şimdi hanifiye göre aptes bozulur bir damla dahi yayılsa diyor hatta zerre kan.ee o namazı kılmayacamı ta ileşene kadar kan durana kadar.öle ihtiyaç olunan zaruriyetlerde mezhep değişikliği olur çünkü allah kullarına kuranda kolaylaştıryo.diyorya yemek yahut içecek bulamadığınız diyelim bir çöledsiniz her nerde olursanız olun açlıktan öleceksiniz diyorki tam doymayacak yani senin hayatının sürdürmene sebeb olacak kadar içki yahut domuz eti yiyebilirsin allah icaze vermiş ayette.ama zaruriyetlere tam ihtiyaç zamnında icaze verilyor.inş üşenmek yani aptes almana üşendiren kim sen ora bak.onla mucadele et.senin zaten aptes alman günahlarının dökülmesine vesile olur kardeşim.sen seni hayrdan üşendirene bak öle hareketini yap ki sana nur olsun.hani nefsimize kalsa allah muhafaza.eyer sen nefsini ayaklar altına almak istiyosan ilk önce kendi nefsime diyorum altını çizerek hak neyse ona koş nefs sana engel olduğu zmn dön tükür ona ve yoluna devam et.allah senden beraberdir.inş talep edelim allahtan allah bizim imanımızı güçlü kılsın ve mucadelimizde bizi muvaffak kılsın ancak o yardım ederse çünkü muvaffak oluruz.hakkını helal et kardeşim.çsölediklerim ilk nefsime.
Muhacir kardeşim ilgin ve alakandan dolayı teşekkür ederim allah senden ,hocandan ve bu konuda bana yardımcı olmaya çalışan tüm kardeşlerimden razı olsun...Selam ve duayla...gönül dostu az sabret hocama açacam konuyu istişare edecem inş rabbim ikram edecek bize ve faydalanacaz.bize dua et inş
@.slm. kardeşim öncelikle yardımın için teşekkür ederim abdest olayına gelincede 7 yaşından küçük değil zaten büyük çocuklarla abdestimiz bozuluyor ama o yaştaki bir çocuk meshebler hakkında bilgiye sahip olamadığı için bizim abdestimizi bozabileceğini bilmiyor.Bu durumda bazen kazara abdestimiz bozulabiliyor .bunu alışkanlık haline getirmek değil dediğim zaten zaruret durumunda mesheb değiştirmekti kastım. Ama öle oluyorki gittiğin yerde abdest alabileceğin yer olabildiği gibi abdest alacak yer ve vaktinde olmuyor.misalen de şu örneği verebilirim .Ben bursada yaşıyorum bazen ulu camii ye gidip orda namaz kılmak istiyorum bunun için mecburen abdestimi evde alıp sonrada otobüse binmem gerekiyor. bazen bu otobüsler haddinden fazla kalabalık olabiliyor.ne kadar kendini korumaya çalışsamda buna imkan olmuyor.Bu durumda abdestli kalman imkansız denilebilecek kadar zordur.bu gibi bir durumda baştan hanefi meshebi üzerine abdest alabilirmiyim ?bu durum zarurete girer mi?diye sormuştum .tabiki de abdest alındığında yıkadığın her uzvunla birlikte hem madden hemde manen temizliğe erişiliiyor mahşer günüde nura gark olunacağını biliyorum.Ama dediğim bu olay abdest almaya üşenmek değil.imkanlar çerçevesinde abdest alabilmek...yardılarınız için ayrıca çok teşekkür ederim ...Hakkınızı helal edin ...A.e.olun...Selam ve duayla...gönül dostu kardeşim s.a
dedilerki 7 yaşındaki yani aklı bluğ çağına girmemiş çocular aptesin bozulmasına sebeb olmaz.hani şunu belirtti ondan kurtulmanın iki yolu var ya bu topluluktan uzak yada o topluluğun içinde dikkatli olacak. yahutta hanifi mezhebine geçmen onlardada bir behis yoktur.lakin şunu söyledi her aptes bozulduğunda aptes almasını ina nurdur dedi.ve ilk sayfada dediğin gibi belirttiğin yani durum zaruri değil allahu alem bir kalabalık topluluk yahutta bazen 7 yaşındaki çocuklardan bahsettin yanılmıyorsam bu zaruriyet değildir dedi.ama zaruriyetlerdede tabiki mezheb değişikliği olur.hakkını helal et gönül dostu ve burdaki arkadaşlarımdan özür diliyorum.belki bunu yazmışlardır bunu hatırlatma kabul edin.