Peki metin abi sorunuza cevap vereyim ve konuya makyajdan devam edeyim.Hac ibadeti sırasında eşinizle havlet olamazsınız fakat ibadetiniz bittikten sonra her zamanki gibi eşiniz yine sizin helalinizdir..Fakat makyaj için aynı şey geçerli değildir..Makyaj yapabilirsiniz emri olmadığı gibi makyaj yapamazsınız emri de yoktur peki neden?Çünkü o zaman insanların makyaj yapma hevesi yoktu da ondan.. Nerden biliyorsunuz, o zaman siz yaşıyormuydunuz. Ama inandığınız hadisler arasında şunlara rastlayabilirsiniz, Peygamberimiz süse ve güzel kokuya önem verirdi ve ibadet yapılacak yerlere böyle gitmesini önerirdi, hafızam beni yanıltmıyorsa böyle bir hadis okumuştum. Ancak siz şimdi hani hadisleri saymıyordunuz dersiniz diye kendi açıklamamı yapayım. Kuranda hakkında hüküm olmayan sünnet konusunda ille de erkek çocukları sünnet ettiren mantık, kuranda yine hakkında bilgi olmayan makyaj konusunda neden bu kadar katı peki?
"Ya Resulallah dolmakalemle gözümün altına boya sürdüm nasıl gözüküyorum" sorusu asr-ı saadet için ne kadar saçma ise bir müslümanın makyaj yapma sebebi de o kadar saçmadır.. Bu sizin şahsi düşüncenizdir, benim nezdimde diğer makyaj yapan bütün kadınlara saçmalıyorsunuz deme hakkını size hiçbir şey vermez....Bakımlı olmak bambaşka birşeydir..Geçenlerde bana sünnet olmak ile ilgili bir ayet yazmıştınız hatırlıyorsanız..Acaba bu ayet makyaj yapmayı da kapsayabilirmi???
"Onları mutlaka saptıracağım, muhakkak onları boş kuruntulara boğacağım, kesinlikle onlara emredeceğim de hayvanların kulaklarını yaracaklar (putlar için nişanlayacaklar), şüphesiz onlara emredeceğim de Allah'ın yarattığını değiştirecekler" (dedi). Kim Allah'ı bırakır da şeytanı dost edinirse elbette apaçık bir ziyana düşmüştür.(Nisa 119)
Sizin bizim doğru yoldan saptığımızı bilmeniz için insan değil de farklı bir varlık olmanız gerekir değil mi?
Hepiniz Allaha emanet olasınız...