Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Profosörlerin Sapik Görüşleri

groll

New member
Katılım
22 Eyl 2011
Mesajlar
36
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yahu soru gayet açık.Bu profesörlere inanmıyorsun ve yanlış diyorsun.Bende soruyorum bu maddeler yanlışsa bana kurandan dayanak göster.Sarı çizmeli mehmet ağanın dediklerini değil kurandan dayanak göster.Demogoji yapma elle tutulur bişiler yaz görelim.
 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0
Kuran'a inanmazsın Kuran'dan örnek göster dersin.

Madem çok istiyorsun al örnek, Mustafa İslamoğlu denilen şahsiyet cennet cehennem sonsuz olmayabilir görüşüne Kuran'dan Ayet

Mutlu olanlara gelince, onlar da cen*nettedirler. Rabbinin dilediği hâriç, gökler ve yer durdukça onlar da orada EBEDİ kala*caklardır. Bu (nîmetler) bitmez, tükenmez bir lütuftur.” (Hûd Sûresi:108)


Siz ve Allâh’ın dışında taptığınız şey*ler cehennem yakıtısınız. Siz oraya gi*recek*siniz. Eğer onlar birer ilah ol*sa*lar*dı oraya (cehenneme) girmezlerdi. Hâl*bu*ki hepsi orada EBEDİ kalacaklardır.” (Enbiyâ Sûresi:98–99)

Hepsinin söylediği sapıkça görüşlerine karşılık, Kuran ve Sünnet eşliğinde reddiyeleri vardır.

Size burada delil getirince inanacakta değilsiniz. O yüzden delil ne? Ayet göster? gibi saçma sapan işlere girişmeyin, inanıyorsanız inancınızın gerektirdiği işleri araştırın.

Dediğim gibi buradaki başlığı Ehli Sünnet inancı taşıyan kardeşlerime açtım. Anlama kapasiteniz az sanırım...
 

groll

New member
Katılım
22 Eyl 2011
Mesajlar
36
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Kuran'a inanmazsın Kuran'dan örnek göster dersin.

Hiçbir dine inanmam.İslam profesörlerini sapıklıkla itham ettiğinize göre siz ya ordinaryussunuz yada İslamın özünden kopmuş ve gelenekleri savunuyorsunuz.

Mutlu olanlara gelince, onlar da cen*nettedirler. Rabbinin dilediği hâriç, gökler ve yer durdukça onlar da orada EBEDİ kala*caklardır. Bu (nîmetler) bitmez, tükenmez bir lütuftur.” (Hûd Sûresi:108)

Siz ve Allâh’ın dışında taptığınız şey*ler cehennem yakıtısınız. Siz oraya gi*recek*siniz. Eğer onlar birer ilah ol*sa*lar*dı oraya (cehenneme) girmezlerdi. Hâl*bu*ki hepsi orada EBEDİ kalacaklardır.” (Enbiyâ Sûresi:98–99)

Bunları bende biliyorum.Sanıyorum ki orda cehennemde cezasını çekenler cennete girebileceğinden bahsetmiş.En azından olabilir demiş,terside geçerli tabi.Mesela bunları açıklayın,

- Başı açık namazın olmayacağını söyleyen kitap yok.
- Namahrem kadın erkek tokalaşabilir.

-Yılbaşı kutlanmasında sakınca yoktur.
- Kadın tek başına hacca gidebilir.
– Erkek Altın yüzük takabilir.
-Sakalın bıyığın dinle alakası yoktur
- Namazda başı örmek şart değildir, gelenektir.
-Müzik dinlemek mubahtır.
-Kadının başını örtmesi şart değildir.

-Mezhebe uymak şart değildir.
-Namaz Türkçe kılınabilir.
- Ölüye Kur’an okunmaz


Dediğim gibi buradaki başlığı Ehli Sünnet inancı taşıyan kardeşlerime açtım. Anlama kapasiteniz az sanırım...

Siz bu başlığı foruma açtınız ve bütün üyelerde girip yazma özgürlüğüne sahiptir.Anlama kapasitem en az sizin kadar var üstadım..
 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0
Hiçbir dine inanmam.İslam profesörlerini sapıklıkla itham ettiğinize göre siz ya ordinaryussunuz yada İslamın özünden kopmuş ve gelenekleri savunuyorsunuz.



Bunları bende biliyorum.Sanıyorum ki orda cehennemde cezasını çekenler cennete girebileceğinden bahsetmiş.En azından olabilir demiş,terside geçerli tabi.Mesela bunları açıklayın,

- Başı açık namazın olmayacağını söyleyen kitap yok.
- Namahrem kadın erkek tokalaşabilir.

-Yılbaşı kutlanmasında sakınca yoktur.
- Kadın tek başına hacca gidebilir.
– Erkek Altın yüzük takabilir.
-Sakalın bıyığın dinle alakası yoktur
- Namazda başı örmek şart değildir, gelenektir.
-Müzik dinlemek mubahtır.
-Kadının başını örtmesi şart değildir.

-Mezhebe uymak şart değildir.
-Namaz Türkçe kılınabilir.
- Ölüye Kur’an okunmaz




Siz bu başlığı foruma açtınız ve bütün üyelerde girip yazma özgürlüğüne sahiptir.Anlama kapasitem en az sizin kadar var üstadım..

(- Başı açık namazın olmayacağını söyleyen kitap yok. )
"Allah, bulûğa ermiş kadının namazını başörtüsüz kabul etmez" (İbn Mâce, “Tahâre”, 132; Tirmizî, “Salât”, 160; Müsned, IV, 151, 218, 259)
Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına söyle, bedenlerini örtecek cilbablarını giysinler. Bu, onların tanınıp incitilmemelerine de daha uygundur. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.(ahzab 59)
(- Namahrem kadın erkek tokalaşabilir.)
Peygamber'in eşlerinden bir şey isteyeceğinizde onu perde arkasından isteyin. Bu sayede sizin gönülleriniz de, onların gönülleri de daha temiz kalır. (ahzab 53)
Peygamberin eşi bile perde arkasından konuşması gerekiyorsa nahmahremin eline değmek elbette haramdır.
(Elbette ben kadınlarla tokalaşmam.) [Nesai, İbni Mace, Taberani]

-Yılbaşı kutlanmasında sakınca yoktur.
İmam Rabbani: Hinduların bayram günlerine [ateşe tapınanların Nevruz günlerine ve Hristiyanların Noel gecelerine ve diğer paskalyalarına] hürmet etmek ve o zamanlarda, onların âdetlerini, onlar gibi yapmak, şirk olur. Küfre sebep olur. Kâfirlerin bayramlarında, Müslümanların cahilleri, kâfirlerin yaptıklarını yapıyor ve bu günleri, müslüman bayramı zannediyor ve kâfirler gibi, birbirlerine hediye gönderiyorlar. Eşyalarını, sofralarını kâfirlerin yaptığı gibi, süslüyorlar. O geceleri, başka gecelerden ayırt ediyorlar. Bunlar hep şirktir, kâfirliktir. (Mektubat 3/41, S. Ebediyye)
Efendimiz sav. tırnaklarını yahudiye benzememek için karışık keserdi, bir sahabenin duruşuna karışıp o şekilde durmak gayrimüslimlerin duruşu olduğunu söylerek men etmiştir. Ayrıca akik taşının üstüne 3 tane nokta koyup süslenmesinede razı gelmeyip onlarında gayrimüslimlerin işi olduğunu belirtmiştir.
Hal böyle iken yılbaşı kutlamak caiz olmaz.

- Kadın tek başına hacca gidebilir.
“Allah’a ve âhiret gününe iman eden bir kadının beraberinde babası veya oğlu yahut kocası veya kardeşi yahut nikâhı haram olan biri olmaksızın üç gün veya daha fazla süren bir yolculuğa çıkması helâl değildir.(”Müslim, Hacc: 423.)

– Erkek Altın yüzük takabilir.
Altın ve ipek ümmetimin kadınlarına helal, erkeklerine haram kılınmıştır”(Hadisi Şerif)


-Sakalın bıyığın dinle alakası yoktur
Aişe (Radiyallahu Anha)’dan Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
“On şey fıtrattandır
1-Bıyığı kısaltmak
2-Sakalı uzatmak
3-Dişleri temizlemek
4-(Abdest alırken) suyu burnuna çekmek
5-Tırnakları kesmek
6-Parmak aralarını yıkamak
7-Koltuk altını tıraş etmek
8-Etek tıraşı yapmak
9-Tuvalette su ile temizlenmek
10-Sünnet olmak.”
(Buhari Müslim)

- Namazda başı örmek şart değildir, gelenektir.

Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına söyle, bedenlerini örtecek cilbablarını giysinler. Bu, onların tanınıp incitilmemelerine de daha uygundur. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.(ahzab 59)

-Müzik dinlemek mubahtır.
1- "İnsanlardan kimi vardır ki, bilgisizce (insanları) Allah'ın yolundan saptırmak ve onunla alay etmek için eğlence sözleri satın alırlar. İşte onlara küçük düşürücü bir azab vardır" (Lokmân, 31/6).
Ebû's-Sahbâ, İbn Mes'ûd'a bu ayetteki "eğlence sözler" den neyin kastedildiğini sorunca, "Şarkıdır" cevabını verdi. Hasenü'l-Basrî de bunu "Şarkı ve çalgılardır" diye tefsir etti (İbn Kesir, Tefsir, V, 377).


-Kadının başını örtmesi şart değildir.

Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına söyle, bedenlerini örtecek cilbablarını giysinler. Bu, onların tanınıp incitilmemelerine de daha uygundur. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.(ahzab 59)

-Mezhebe uymak şart değildir.
Ümmetimin ayrılıkları (mezheplere ayrılması) rahmettir. (Hadisi Şerif)
Mezhepsiz olarak ölen Ehli sünnet alimlerin ittifakınca kafir olarak ölmüştür.

-Namaz Türkçe kılınabilir.
İmam Ebû Yusuf ile İmam Muhammed'e göre, Arapça’dan başka bir dil ile kıraati yerine getirmek caiz değildir.

- Ölüye Kur’an okunmaz
"Kim babasının veya anasının veya bunlardan birisinin kabrini Cuma günü ziyaret ederek orada Yasin Sûresini okursa, Allah kabir sahibini bağışlar." (İbni Mace Tercemesi, 4:274)


Şimdi bu cevapların size faydası oldumu? ..... olmadı... o zaman beni oyalamayın.
 

groll

New member
Katılım
22 Eyl 2011
Mesajlar
36
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Şimdi bu cevapların size faydası oldumu? ..... olmadı... o zaman beni oyalamayın.

Tabiki olmadı.Çoğu dayanaksız,güncelliğini yitirmiş ve saptırılmış.En basitinden

- Kadın tek başına hacca gidebilir.
Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına söyle, bedenlerini örtecek cilbablarını giysinler. Bu, onların tanınıp incitilmemelerine de daha uygundur. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.(ahzab 59)
e âhiret gününe iman eden bir kadının beraberinde babası veya oğlu yahut kocası veya kardeşi yahut nikâhı haram olan biri olmaksızın üç gün veya daha fazla süren bir yolculuğa çıkması helâl değildir.(”Müslim, Hacc: 423.)

Mesela burada o zamanın şartlarında mekke-medine arası develerle çölde yapılan seyahat için söylenmiştir.Kadınların çöl şartlarında onlara fiziki olarak daha güçlü olan erkeğin refakat etmesi koruması gerektiği için söylenmiştir.Kadını 2 .plana itmek yerine onun güvenliğine atıfta bulunulmuştur.Uçakların olduğu günümüzde artık 4 saatlik bir yolculukla güvenli bir şekilde hacca gidilebiliyor.Bu söylem artık güncelliğini yitirmiştir.

Kadının başını örtmesi şart değildir.

Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına söyle, bedenlerini örtecek cilbablarını giysinler. Bu, onların tanınıp incitilmemelerine de daha uygundur. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.
(ahzab 59)

Burada beden örtülecek demiş.Başörtüsünü nerden çıkardınız?Saptırmaya güzel bir örnek.

-Namaz Türkçe kılınabilir.
İmam Ebû Yusuf ile İmam Muhammed'e göre, Arapça’dan başka bir dil ile kıraati yerine getirmek caiz değildir.

İlahiyat profösürüne inanmayıp ne olduğu belli olmayan arapların imamınamı inanıyorsunuz ?Elin arap imamı kalkıp Türkçeyi övecek hali yokya.Sizin referansınız bu adamlarsa size acırım.Uydurma hadislere bir göz atın kimler ne için yazmışlar.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Bu dini doğru anlamanın bir kıstası varmıdır?Bu adamların dedikleri yanlış sizin alimlerinizin dediklerini doğru yapan nedir?Yukarıdaki maddeleri çürütecek kanıtlar nerde?Kuranda olmayan birşeyi nasıl dayanak noktası olarak alabiliyorsunuz?Sizin alim dedikleriniz birşey uydursa hemen inanırmısınız yoksa kuranı açıp böyle birşey varmı diye araştırırmısınız?Kuranda yazmayan ama yıllarca alışılageldiği için uygulanan ve çoğununda kurana ters olduğu hurafeleri hiç araştırdınızmı?


İslam'ı doğru anlamanın kıstası vardır. Her konu, her mesele, her ilim nasıl doğru anlaşılır ise, İslam da aynı şekilde... Siz tıp ilmini tıp konusunda kendini ispat etmiş alimlerin kitaplarından, metotlarından ve o kitap ve metotları takip eden hocalardan öğrenirsiniz. Bu televizyon profesörleri bu İslami ilimlerde kendini ispat etmiş insanlar değildir. İslami kesimde bu profesörlerin kabul görmedikleri vakadır.

Bu profesörlerin verdiği fetvaları ne çürütür? Bakın sayın groll, eğer samimiyseniz ve İslamı, ilmi bir çerçevede münazara, teati edeceksek bilin ki; İslam şeriatı edille-i şeriye denilen,

1. Kitap: Kur’an-ı Kerim.
2. Sünnet: Hz. Peygamberin (s.a.v.), peygamber sıfatıyla söylediği sözler, yaptığı işler ve başkaları tarafından yapıldığında sükut ederek tasvip ettiği fiillerdir.
3. İcma’: Hz. Peygamberin (s.a.v.) ahirete irtihalinden sonra müctehidlik vasfını kazanmış olan bütün alimlerin, bir asırda, herhangi bir meselede fikir birliği etmeleridir. İttifakla alınan böyle bir hüküm bütün ümmeti bağlar.
4. Kıyas: Kitap ve sünnette hükmü bulunmayan bir meseleye, aralarındaki illet (gerekçe) birliği sebebiyle müctehidin, Kitap ve Sünnetle düzenlenmiş meselenin hükmünü vermesidir. Mesela şarabın haramlığı âyetlerle sabittir, sebebi ise sarhoşluk verme illetidir (özelliğidir). Aynı özelliği taşıyan fakat ismi Kur’an’da geçmeyen diğer içkilere kıyasla onların da haramlılığına hükmedilir. Kıyas bir bakıma her müctehidin şahsî görüşüdür.

Ehli Sünnet itikadında ki Müslümanların yolu ve inancı budur. Bu inanç çerçevesinde yukarıda ki televizyon profesörlerinin verdiği fetvalar ehli sünnet itikadına aykırıdır, gerek ayetle, gerek sünnetle, gerek içtihatla yanlıştır.

Şimdi, siz, siz sayın groll, nasıl inanırsanız inanın, bu sizi bağlar. Ama bu forumun referansı Kur'an olduğu gibi sünnettir de. Bu nedenle burada bunların hilafına iddia, dayatma ve ısrarda BULUNAMAZSINIZ, öyle dedim, böyle dedim diyip POLEMİK yapamazsınız ve lafı oraya buraya çevirip DEMAGOJİ de yapamazsınız. Biz de size kendi inancımızı ZORLAMIYORUZ. Bu şartlar çerçevesinde uyarı, ceza da aldığınız da niye, neden, nasıl diye serzenişte bulunmamanızı bu noktadan itibaren ikaz ederim...
 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0
Tabiki olmadı.Çoğu dayanaksız,güncelliğini yitirmiş ve saptırılmış.En basitinden



Mesela burada o zamanın şartlarında mekke-medine arası develerle çölde yapılan seyahat için söylenmiştir.Kadınların çöl şartlarında onlara fiziki olarak daha güçlü olan erkeğin refakat etmesi koruması gerektiği için söylenmiştir.Kadını 2 .plana itmek yerine onun güvenliğine atıfta bulunulmuştur.Uçakların olduğu günümüzde artık 4 saatlik bir yolculukla güvenli bir şekilde hacca gidilebiliyor.Bu söylem artık güncelliğini yitirmiştir.



Burada beden örtülecek demiş.Başörtüsünü nerden çıkardınız?Saptırmaya güzel bir örnek.

-Namaz Türkçe kılınabilir.


İlahiyat profösürüne inanmayıp ne olduğu belli olmayan arapların imamınamı inanıyorsunuz ?Elin arap imamı kalkıp Türkçeyi övecek hali yokya.Sizin referansınız bu adamlarsa size acırım.Uydurma hadislere bir göz atın kimler ne için yazmışlar.


İnkar etmeye hazır olduğunuzu bildiğim için, ayrıntıya girmeden cevaplar verdim. Herşey ortada.

"Elin arabı" diyerek araplara olan nefretinizi ortaya koyuyorsunuz. Halbuki Kur'an arapçadır, Efendimiz a.s. araptır, cennet dili arapçadır. Onlar sadece araplar için değil, tüm insanlığa gelen Peygamberimiz sav. gibi, tüm insanlar için fetva vermiştir.

Bizim için çok değerli olan müçtehitlerimiz İmam Muhammed ve Ebu Yusufa "arap imamı" "elin arabı" gibi kendinize göre dalgaya alacak kelimeler etmeniz, bize bir hakaret boyutundadır. Hakaret yemek istemiyorsanız, burada müslümanları kışkartacak sözler yazmayın...
 

raþid

New member
Katılım
18 Eki 2011
Mesajlar
120
Tepkime puanı
56
Puanları
0
Konum
yan odadan
groll adında üye buyurmuş ki; Burada beden örtülecek demiş.Başörtüsünü nerden çıkardınız?Saptırmaya güzel bir örnek.

Gülemedim, ama gülmek de doğru olmazdı. Hem bilmiyorsunuz, hem de bilmediğinizi bilmiyorsunuz. Ayette geçen "cilbab" kelimesi, başörtüsünden bahseder, yani cilbab başı örten örtü anlamındadır. Sizin mantığınız ile düşünecek olursanız, siz bu kelime ile sadece başı değil, beden de dahil tamamını da kapsayan bir örtünmeyi kasd etmiş olursunuz ki, ona da "burka" denir. Yanlış bir fikir ile doğru yolda bir kaç adım dahi atmış olmanızı, Rabbim merhameti ile mukabelede bulunarak ödüllendirsin, demek isterim.
 

sumisali

New member
Katılım
3 Nis 2009
Mesajlar
1,903
Tepkime puanı
2,112
Puanları
0
Müslüman kadınların başörtüsü takmaları gerektiği, Kuran ayetlerinde açıkça bildirilmiş, Peygamber Efendimiz (sav)'in hadis-i şeriflerinde açıklanmış ve tüm büyük İslam alimlerinin ittifakıyla (icmayla) teyit edilmiş bir hükümdür. Konuyla ilgili ayet şu şekildedir:

"Mümin kadınlara da söyle: "Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve ırzlarını korusunlar; süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden görüneni hariç. Başörtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde) koysunlar..." (Nur Suresi, 31)
Kuran'ı, mübarek Efendimiz (sav)'in ahlakını ve sünnetini kendilerine rehber edinen mümin kadınların ahlakları ve tavırları bir bütündür. Allah'ın en çok razı olacağı şekilde hareket etmeye özen gösterdiklerinden, Kuran ahlakından ve ibadetlerinden asla taviz vermezler Müslüman kadınlar için bir ibadet hükmünde olan örtünme, onurlu ve şerefli bir hayat yaşamaları için de gereklidir. Allah (cc) Kuran'da örtünmenin mümin kadınları diğerlerinden ayıran önemli bir vasıf olduğunu haber vermiştir:

"Ey Peygamber, eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına dış elbiselerinden (cilbablarından) üstlerine giymelerini söyle; onların (özgür ve iffetli) tanınması ve eziyet görmemeleri için en uygun olan budur. Allah, çok bağışlayandır, çok esirgeyendir. " (Ahzab Suresi, 59)
 

sumisali

New member
Katılım
3 Nis 2009
Mesajlar
1,903
Tepkime puanı
2,112
Puanları
0
İnsanlar tek bir ümmetti, Allah müjdeciler ve uyarıcılar olarak peygamberler gönderdi ve beraberlerinde, insanların anlaşmazlığa düştükleri şeyler konusunda, aralarında hüküm vermek üzere hak kitaplar indirdi... (Bakara Suresi, 213)

Onlar hâlâ Kuran'ı iyice düşünmüyorlar mı?Nisa Suresi

Onlar hala cahiliye hükmünü mü arıyorlar? Maide Suresi
 
Üst Alt