Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Müteşabih Ayetler...

HaNiF

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
201
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Konum
iN QuRaN
chamdali' Alıntı:
Hanif

"Rabbimiz bizlere sonsuz hakikatlerini, sınırlı ve insan idrakinin anlayabileceği beşeri bir dil ile anlatmaktadır. Böyle olunca da beşeri dilde anlatım kolaylığı sağlayan mecazi, sembolik ve temsili anlatım gibi, bazı dil sanatlarının kullanılması tabiidir. Örneğin "Allah'ın eli", "Ayetler karşısında kör olmak" gibi ifadeler -bazı yanlış değerlendirmelerde yapıldığı gibi müteşabih ayetler değil- Kur'an'daki mecazî kullanımlardır.

Kur'an ayetlerinin tasnifinde "muhkem" ve "müteşabih" kavramlarıyla karşılaşmaktayız. (Kitab'ı sana O indirdi. Onun bazı ayetleri muhkemdir. Onlar Kitab'ın esasıdır. Diğerleri de mütesabihtir. Kalblerinde eğrilik bulunanlar, fitne çıkarmak ve onu te'vil etmek için onun müteşabih ayetlerinin ardına düşerler. Oysa onun tevilini Allah'tan başka kimse bilmez... (Al-i İmran, 3/7) Muhkem ayetlerin Kitab'ın anası olduğu açıklanırken, müteşabihlerin peşine düşenlerin ise kalplerinde eğrilik olduğu ve fitne çıkartmak istedikleri vurgulanmaktadır. Müteşabihlerin "te'vilini Allah'tan başka kimsenin bilmeyeceği de ifade edilmektedir. "...Te'vili gelip çattığı gün..." (Araf, 7/53) ayetinde de görüleceği gibi "te'vil" bir şeyin sonucu, gerçekleşmesi; o şeyin hakikati anlamına gelmekte ve bu kelime ilgili ayette geçen "müteşabih" ifadesinin açıklayanı olmaktadır. Buna göre müteşabih ayetler, lafızları anlaşılamayan değil, taşıdığı anlamın (haberin), te'vilinin (akıbetinin) ve mahiyetinin ne olduğu bilinemeyen nasslardır."

Dolayısı ile muhkem - müteşabih tüm ayetlerin anlamları anlaşılır. Müteşabihlerin tevili (yani sonucu, nasıl gerçekleşeceği, hakikati) yalnızca Allah'ın bilgisi dahilindedir. Eğer müteşabihlerin anlamlarını yalnız Allah bilir denirse o zaman Kur'an'ın bir kısmı anlaşılmaz demektir. İnsanların hidayeti için gönderilen bir kitapta anlaşılmayacak ifadeler olması garip olmaz mı?

Sevgili HaNİF, özellikle tevil kelimesinin Kur'an'da nasıl geçtiğini bir araştır derim.
Ardından Ali İmran 7 yi farklı meallerden tekrar gözden geçir. İnşaallah yukarıdaki anlatım konuyu anlaman noktasında faydalı olur.

Selamlar!


Allah razı olsun kardeşim... Sizin sayenizde müteşabih ayetlerle ilgili anlatmak istediğim şeyi yanlış cümle kullanarak ifade ettiğimi şimdi daha iyi anladım...

Benim söylemek istediğim şey şu:

Biz insanlar da müteşabih ayetlerin dilimize çevirilerini yapabiliriz fakat asıl anlamını, yani ayetin tam anlamıyla ne demek istediğini biz insanlar değil Yalnız Allah bilir. Bize düşen; ayetleri elimizden geldiğince, Kur'an çerçevesi dışına taşırmadan çevirmek ve anlayabilmek için çaba sarfetmektir.

Yine de herşeyin en doğrusunu yalnız Allah bilir...

Size karşı müteşekkirim... Benim bu hatamı görmeme vesile olduğunuz için ALLAH sizden razı olsun....

Vesselam....
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
Zümer 18: Onlar ki sözü (kavl) dinlerler ve en güzeline uyarlar. Onlar, ALLAH'ın yol gösterdiği kimselerdir. Onlar akıl sahipleridir.

Zümer 23: Allah sözlerin en güzelini indirmiştir...


Hamd Allah' a. Her şeyin en doğrusunu Bilen yalnızca O' dur.

Bize düşen meleklerin sözlerini tekrarlamaktır:


Bakara 32: Dediler: "Sen Yücesin, senin bize öğrettiğinden başka bir bilgimiz yok. Sen Bilensin, Bilgesin".

HaNİF, Allah azmini, anlayışını artırsın!

Selamlar!
 

HaNiF

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
201
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Konum
iN QuRaN
chamdali' Alıntı:
Zümer 18: Onlar ki sözü (kavl) dinlerler ve en güzeline uyarlar. Onlar, ALLAH'ın yol gösterdiği kimselerdir. Onlar akıl sahipleridir.

Zümer 23: Allah sözlerin en güzelini indirmiştir...


Hamd Allah' a. Her şeyin en doğrusunu Bilen yalnızca O' dur.

Bize düşen meleklerin sözlerini tekrarlamaktır:


Bakara 32: Dediler: "Sen Yücesin, senin bize öğrettiğinden başka bir bilgimiz yok. Sen Bilensin, Bilgesin".

HaNİF, Allah azmini, anlayışını artırsın!

Selamlar!


Allah razı olsun kardeşim.... Allah hepimizin azmini, anlayışını artırsın!

Amin...

Vesselam....
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
chamdali' Alıntı:
Hamd Allah' a. Her şeyin en doğrusunu Bilen yalnızca O' dur.
amenna rabbim en iyisini bilendir ama bakıyorum ayetleri layığıyla anladığınız idda ederek burda burdaki kişilere hayır siz ayetleri anlamamışsınız yahut buna benzer şeylerle yanılıyosunuz ayet bunu demek istiyor diyosunz ozaman bakıyorum sizde en iyisini bilidiğiniz düşünüyorsunuz ama dediğiniz gibi Rabbim en iyisini bilendir. Rabbime kasem ederim ki hakikati görür gibi zannediyosunuz? malesef ilmini imam-ı Rabbani , imam-ı gazali gibi zatların üstünde tutyosunuz , ulema-ı zahiri değilsin , ulema-ı rasihine meydan okuyosunuz , ayette bildirilen ulul elbab mısınızda bizim haberimiz yok isterseniz biraz tevazulu olun nedersiniz? herşeyin en iyisini Rabbim bilir ve ayette bildirdiği ulul elbablar , ulemı rasihinler yani Rabbimin bildirdikleri bilir.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
AL-İ İMRAN-7: Huvellezî enzele aleykel kitâbe minhu âyâtun muhkemâtun hunne ummul kitâbi ve uharu muteşâbihât(muteşâbihâtun), fe emmellezîne fî kulûbihim zeygun fe yettebiûne mâ teşâbehe minhubtigâel fitneti vebtigâe te'vîlih(te'vîlihi), ve mâ ya'lemu te'vîlehû illâllâh(illâllâhu), ver râsihûne fîl ilmi yekûlûne âmennâ bihî, kullun min indi rabbinâ, ve mâ yezzekkeru illâ ulûl elbâb(elbâbi).”
O (Allah) ki; Kitab'I, sana O indirdi. O'ndan bir kısmı muhkem âyetlerdir ki; bunlar, ümmülkitapta dir. Diğerleri ise müteşabih âyetlerdir. Kalplerinde eğrilik bulunanlar, fitne çıkarmak ve (kendi yararına uygun) tevîlde bulunmak istedikleri için o (Kitab')ın müteşabih olan kısmına uyarlar. Halbuki onların tevîlini, kimse bilmez ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olan RASİHUN ise derler ki: “O'na îmân ettik, hepsi de Rabbimiz katındandir.” Bunu kimse tezekkür edemez ancak ulûl'elbab tezekkür edebilir.

ulul elbab varmı aranızda?
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
seyfullah putkıran' Alıntı:
amenna rabbim en iyisini bilendir ama bakıyorum ayetleri layığıyla anladığınız idda ederek burda burdaki kişilere hayır siz ayetleri anlamamışsınız yahut buna benzer şeylerle yanılıyosunuz ayet bunu demek istiyor diyosunz ozaman bakıyorum sizde en iyisini bilidiğiniz düşünüyorsunuz ama dediğiniz gibi Rabbim en iyisini bilendir. Rabbime kasem ederim ki hakikati görür gibi zannediyosunuz? malesef ilmini imam-ı Rabbani , imam-ı gazali gibi zatların üstünde tutyosunuz , ulema-ı zahiri değilsin , ulema-ı rasihine meydan okuyosunuz , ayette bildirilen ulul elbab mısınızda bizim haberimiz yok isterseniz biraz tevazulu olun nedersiniz? herşeyin en iyisini Rabbim bilir ve ayette bildirdiği ulul elbablar , ulemı rasihinler yani Rabbimin bildirdikleri bilir.

Seyfullah, meseleyi şahsileştirmenin anlamı nedir, anlayamadım. Söylediklerim arasında katılmadığın görüşler varsa sen de görüşlerini yazarsın olur biter. Yanlış gördüğümüz şeye yanlış diyemeyecek miyiz?

Rabbimiz kitabını biz kullarına anlayalım diye göndermiş. Siz, ben, bir başkası, herkes gücü nisbetinde anlayabilir. Anlayamadığı yerde başka anlayanlara sorar. Aldığı cevabı düşünür. Kitaba uygun görüyorsa kabullenir uygun bulmazsa araştırmaya devam eder.

Ayrıca kimseye meydan okuduğum yok. Şahsen ne ilmim ne ahlakım buna müsait değil. Öyle bir intiba bıraktım ise olmadığını buradan ifade edeyim.

Sözlerin en güzeli Allah'a aittir.

Selamlar!
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
chamdali' Alıntı:
Seyfullah, meseleyi şahsileştirmenin anlamı nedir, anlayamadım. Söylediklerim arasında katılmadığın görüşler varsa sen de görüşlerini yazarsın olur biter. Yanlış gördüğümüz şeye yanlış diyemeyecek miyiz?

Rabbimiz kitabını biz kullarına anlayalım diye göndermiş. Siz, ben, bir başkası, herkes gücü nisbetinde anlayabilir. Anlayamadığı yerde başka anlayanlara sorar. Aldığı cevabı düşünür. Kitaba uygun görüyorsa kabullenir uygun bulmazsa araştırmaya devam eder.

Ayrıca kimseye meydan okuduğum yok. Şahsen ne ilmim ne ahlakım buna müsait değil. Öyle bir intiba bıraktım ise olmadığını buradan ifade edeyim.

Sözlerin en güzeli Allah'a aittir.

Selamlar!
madem herkes aynı şeyi anlıyor sitede bir dolanın bakalım bir ayette için kaç yoruma karşılaşıcaksınız , madem aynı şeyi anlıyoruz neden hala munazara içindeyiz? hiç düşündünüzmü? gelelim yanlış gördüğüm şey diyorsunuz hala? görebilme yeteneği olan bir ulul elbab var ayet öyle diyor? ulul elbabın alametlerini üstünüzde barındıyo musunuz? evetse cevabınız nasıl bir ilme nasipsiniz bu cevabı vermek kibirden değil mi? hayırsa eğer cevabınız ayetleri yorumlama hakkını nerden elde ettiniz?
 

tahsiye72

New member
Katılım
6 Ağu 2006
Mesajlar
350
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
52
bence

bence

bence insan haddini bilmeli muhkem ayetleri öğrenmeli müteşabisleride ulul elbablardan öğrenmeli her işin bir ustası olduğu gibi bu işinde ustasını Allah yetişdirmiş biz o vasfa sahip değilsek neden ısrarla bende bilirim havasıyla yanlışa düşelim bir nevi isyandır
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
tahsiye72' Alıntı:
bence insan haddini bilmeli muhkem ayetleri öğrenmeli müteşabisleride ulul elbablardan öğrenmeli her işin bir ustası olduğu gibi bu işinde ustasını Allah yetişdirmiş biz o vasfa sahip değilsek neden ısrarla bende bilirim havasıyla yanlışa düşelim bir nevi isyandır
kesinlik sorarım şeytanın sınavını kaybetmesine sebep olan şey ben demesi değilmiydi? insan hala ders almıyor... Eğer Hz. Adem e secde edip üstünlüğünü tanısaydı adı iblis değil hala azazildi...
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
seyfullah putkıran' Alıntı:
madem herkes aynı şeyi anlıyor sitede bir dolanın bakalım bir ayette için kaç yoruma karşılaşıcaksınız , madem aynı şeyi anlıyoruz neden hala munazara içindeyiz? hiç düşündünüzmü? gelelim yanlış gördüğüm şey diyorsunuz hala? görebilme yeteneği olan bir ulul elbab var ayet öyle diyor? ulul elbabın alametlerini üstünüzde barındıyo musunuz? evetse cevabınız nasıl bir ilme nasipsiniz bu cevabı vermek kibirden değil mi? hayırsa eğer cevabınız ayetleri yorumlama hakkını nerden elde ettiniz?

Herkesin aynı şeyi anladığını kim söyledi? Yazdıklarımı okumadan / anlamadan niye cevap yetiştirme gayretine giriyorsun? Yukarıdaki cevabımı tekrar okursan iyi olur.

Akıl sahiplerinden olmaya çalışıyorum. Yorumlama hakkını akıl sahibi olmakla elde ettim. Daha doğrusu yaradan verdi. O'na hamd olsun.

Selamlar!
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
tahsiye72' Alıntı:
bence insan haddini bilmeli muhkem ayetleri öğrenmeli müteşabisleride ulul elbablardan öğrenmeli her işin bir ustası olduğu gibi bu işinde ustasını Allah yetişdirmiş biz o vasfa sahip değilsek neden ısrarla bende bilirim havasıyla yanlışa düşelim bir nevi isyandır

Bence de insan haddini bilmeli. Muhkem müteşabih tüm ayetlerin anlaşılır olduğunu da. Allah yetiştirmiş derken neyi / kimi kasdediyorsunuz? Örnek isimler var mı? Belgesi var mı?
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
chamdali' Alıntı:

Bence de insan haddini bilmeli. Muhkem müteşabih tüm ayetlerin anlaşılır olduğunu da. Allah yetiştirmiş derken neyi / kimi kasdediyorsunuz? Örnek isimler var mı? Belgesi var mı?
var böye biri ona ulul elbab diyor ayet...

.........ve mâ yezzekkeru illâ ulûl elbâb(elbâbi).
.........Bunu kimse tezekkür edemez ancak ulûl'elbab hariç.
 

tahsiye72

New member
Katılım
6 Ağu 2006
Mesajlar
350
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
52
..

..

ulul elbab ın vasıflarından birisi daimi zikir sahibi yani kalp zikrine ulaşmış enbiya 7 .ayette geçen ehlez zikri demek zikir ehli demek Allah bilmiyorsanız zikir ehline sorun diyor yani bazılarının yaptığı gibi bilip bilmeden ahkam kesmek nefsinin emrettiğini yapmaktır

21/ENBIYA-7: Ve mâ erselnâ kableke illâ ricâlen nûhî ileyhim fes'elû ehlez zikri in kuntum lâ ta'lemûn(ta'lemûne).
Ve senden önce, vahyettigimiz rical (erkekler) den baskasini göndermedik. Eger bilmiyorsaniz, zikir ehline (daimî zikrin sahiplerine) sorun.

GURUR, KİBİR

İnsanların büyük bir kısmı gurur ve kibirleri yüzünden hem ahiret mükâfatını hem de dünya saadetini kaybederler, çünkü onlara gök kapıları açılmaz.

40/Mü'min-56 - İnnellezîne yücadilûne fî âyâtillâhi biğayri sültânin etâhüm, in fî sudûrihim illâ kibirun mâ hüm bibâliğîh, festeızbillâh....
- Allah'ın âyetleri üzerinde kendilerine gelen bir sultan olmadan tartışanların gönüllerinde ulaşamayacakları bir kibir vardır. Allah'a sığın.

11/Hud-l0- Ve lein ezeknâhü na'mâe ba'de darrâe messethü leyekûlenne zehebesseyyiâtü annî, innehû leferihun fehûr.
- Eğer ona bir zarardan sonra bir ni'met tattırsak, muhakkak ki, benden bütün sıkıntılar gitti diyecektir. Çünkü o şüphesiz şımarık ve böbürlenendir.

2/Bakara-206- Ve izâ kîle lehüttekillâhe ehazethül-ızzettü bil-ism.
- Ona Allah'dan sakın deyince, gururu kendisine günah işletir.

7/Araf-40- İnnellezîne kezzebû biâyâtinâ vestekberû anhâ lâ tüfettehu lehüm ebvâbüçssemâi.
- Âyetlerimizi tekzib edip (yalanlayıp, inkâr edip) tekebbür edenlere gök kapıları açılmaz.
 

HaNiF

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
201
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Konum
iN QuRaN
tahsiye72' Alıntı:
bence insan haddini bilmeli muhkem ayetleri öğrenmeli müteşabisleride ulul elbablardan öğrenmeli her işin bir ustası olduğu gibi bu işinde ustasını Allah yetişdirmiş biz o vasfa sahip değilsek neden ısrarla bende bilirim havasıyla yanlışa düşelim bir nevi isyandır


Bu ulul elbab kim oluyor aceba? Yani, bu konu hakkında öğreneceğimiz bilgileri bize sunabileni tanımamızda bir mahsur yoktur heralde???
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
ulûl elbab kelime anlamı olarak sırların sahibi demektir.
lûb:sır,
elbab:sırların
ulûl:sahib,sahibi

ulûl elbab'ın kuranı kerim'deki vasıflarına baktığımız zaman onların
1-daimi zikrin sahibi oldukları (ehli zikir) ,
2-hikmetin sahibi oldukları (ehli hüküm) ,
3-hayrın sahibi olduklar (ehli hayr) bildirilmektedir.

ulûl-elbab'ın daimi zikrin sahibi oldukları ali imran 190 ve 191.ayetlerinde
bildirilmektedir.
ali imran-190:
İnne fî halkıs semâvâti vel ardı vahtilâfil leyli ven nehâri le âyâtin li ulîl elbâb(ulîl elbâbı) .

Hiç şüphesiz; göklerin ve yerin yaratılışında, gece ile gündüzün birbiri ardınca gelişinde, elbette ulûl’elbab için nice deliller vardır.

ali imran-191:
Ellezîne yezkurûnallâhe kıyâmen ve kuûden ve alâ cunûbihim ve yetefekkerûne fî halkıs semâvâti vel ard(ardı) , rabbenâ mâ halakte hâzâ bâtılâ(bâtılan) , subhâneke fekınâ azâben nâr(nârı) .

O (ulûl’elbab) ki; (lübblerin, Allah’ın sır hazinelerinin sahipleri) , onlar ayakta iken, otururken ve yan üstü yatarken (hep) Allah’ı zikrederler. Göklerin ve yerin yaratılışı hakkında tefekkür ederler (ve derler ki): “Ey Rabbimiz! Sen bunları bâtıl olarak (boşuna) yaratmadın. Seni tesbih (tenzih) ederiz. Bizi, ateş azabından koru.”

bu ayetlerde ulûl-elbab'ın daimi zikrin sahibi oldukları söyleniyor.yani yatarken de(yan üstü yatarken de) ,otururken de,ve ayakta iken de hep zikir yapanlar olduğu bildiriliyor.bu 1.özellik.

ulûl-elbab'ın ehli haır ve ehli hikmet oldukları ise bakara-279.ayette bildirilmektedir.
bakara-269:
Yu’til hikmete men yeşâu, ve men yu’tel hikmete fe kad ûtiye hayran kesîrâ(kesîren) , ve mâ yezzekkeru illâ ulûl elbâb(elbâbi) .

(Allah) HİKMET’i dilediğine verir. Kime hikmet verilmişse andolsun ki; ona çok hayır verilmiştir. Bunu da ancak ulûl' elbab tezekkür edebilir.

bu ayette ulûl-elbab'ın ehli hikmet ve ehli hayr olduğu bildiriliyor.
2.ve 3.özellik.

ehli hüküm hikmetin bir özelliğidir.bir insan ne zaman ki kur'an'a bakarsa,orada gördüğü her ayetin altın zincirini görebilirse(o ayetin başka ayetlerle olan bağımlılığını gösteren altın zincir) o zaman ehli hüküm olur.

ehlki hayr ise ulûl-elbab'ın başka özelliğidir.onlar sürekli zikir yaptıkları için sürekli,her saniye derecat kazanmaktadırlar.bu sebeple onlara ehli hayr deniyor.

daimi zikre ulaşmak yani 'ulûl-elbab' olmak kur'an-ı kerim'de farz kılınmıştır.

nisa-103:Fe izâ kadaytumus salâte fezkurûllâhe kıyâmen ve kuûden ve alâ cunûbikum, fe izatma’nentum fe ekîmus salât(salâte) , innes salâte kânet alel mu’minîne kitâben mevkûtâ(mevkûten) .

Namazı bitirdiğinizde; ayaktayken, otururken ve yan üzeriyken (yan üstü yatarken) Allah’ı hep zikredin! Güvenliğe kavuştuğunuzda namazı erkânıyla kılın. Çünkü; namaz, mü’minlerin üzerine, vakitleri belirlenmiş bir farz olmuştur.

bu ayetteki zikir ise ALLAH kelimsinin ard arda tekrar edilmesidir.

müzemmil-8:Vezkürisme rabbike ve tebettel ileyhi tebtiylâ.
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
Sorum açık olmadı, kusura bakma.

"bu ayetteki zikir ise ALLAH kelimsinin ard arda tekrar edilmesidir." demiştin. Zikrin, Allah kelimesinin ard arda tekrar edilmesi olduğunu nasıl çıkardın? demek istemiştim.
 

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
chamdali' Alıntı:
Sorum açık olmadı, kusura bakma.

"bu ayetteki zikir ise ALLAH kelimsinin ard arda tekrar edilmesidir." demiştin. Zikrin, Allah kelimesinin ard arda tekrar edilmesi olduğunu nasıl çıkardın? demek istemiştim.
zikir irade ile yapılan tespihtir. yani zikretmek anmak , olduğu için Rabbme Allah C.C. diye hitap ettiğimiz için ve 99 sıfatı içinde taşıdığı için Allah kelimesini anmak gerek yani tespih etmeliyiz....

13/ RAD-28: Elleziyne âmenû ve tatmainnü kulûbühüm bizikrillâh elâ bizikrillâhi tatmainnülkulûb.
Onlar âmenüdurlar ve kalpleri Allah'ı zikretmekle mutmain olmuştur. Bilin ki, kalpler ancak Allah'ı zikretmekle mutmain olur
 

chamdali

New member
Katılım
28 Nis 2006
Mesajlar
647
Tepkime puanı
123
Puanları
0
Allah'ı zikretmek sadece Allah lafzının ard arda tekrar edilmesi ile mi olur? Sadece lafızların ard arda tekrar edilmesi tefekkürü engellemez mi? Zikir kelimesi geniş bir anlam alanına sahip. Sadece belli kelimeleri ard arda tekrar etmeye indirgenmesi sakıncalı olur diye düşünüyorum.
 
Üst Alt