Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Miraçta 50 vakitin 5 vakite indirilmesi

alevi1905

New member
Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Biraz önce cübbeli ahmet hoca rastgeldim tvde
şunu anlaattı: allah hz muhammed e 50 vakit farz namaz olduğunu bildirmiş, hz muhammed huzurdan ayrılınca hz musa ya anlatmış "senin ümmetin kılamaz ağır gelir demiş" hz muhammed tekrar huzara gitmiş bu olay 5 vakite kadar düşene dek hz muhammed musa ve allah arasında gitmişgelmiş sonunda 5 vakiti kabul etmiş

burada kafama takılan birkaç mesele var

*herseyi bilen allah neden 5 vakiti direk söylememiş?
*hz muhammed musa ya gelene kadar 50 vaktin ağır olacağını düşünememiş mi?
*allah ve hz muhammed in pazarlık yapması ne kadar ilginç, herseyi bilen allah neden pazarlık yapıyor?

amacım trollük yada kimseyi kızdırmak değil sadece bilgilenmek zira olay böyle ben uydurmadım!
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
*herseyi bilen allah neden 5 vakiti direk söylememiş?
Herşeyi bildiği için.

*hz muhammed musa ya gelene kadar 50 vaktin ağır olacağını düşünememiş mi?
Benim ve senin gibi ahir zaman geri zekalılarına ağır geleceğini, Musa (a.s.) ile yaptığı görüşmelerde daha iyi anladığı için; Rabbinden rica etmiş olabilir. Bak en dandik iki adamı (beni ve seni) bile nasıl düşünüyor Yüce Resul (s.a.v.) Aksi takdirde ne olurdu halimiz ? Maazallah, beş vakite yetişemiyoruz, bir de 50 vakit. Külliyeten helak olurduk Allah (Celle celaluhu) korusun.

*allah ve hz muhammed in pazarlık yapması ne kadar ilginç, herseyi bilen allah neden pazarlık yapıyor?

Her şeyin bir imtihandan ibaret olduğunu, sana ve bana, bu kadar basit bir konuda dahi ispat etmek ve akıllı olmamızı istediği için; olabilir mi sence de ?

amacım trollük yada kimseyi kızdırmak değil sadece bilgilenmek zira olay böyle ben uydurmadım!

Yok canım trollük yapamazsın zaten, kapasiten hafif kalır. Olsa olsa tek oltalıklarla bu attığın yeme, sadece benim gibi tek tük sazanlar atlar.

Bak; Yüce kitabımızda Rabbimiz, ikimiz hakkında ne buyuruyor:

"Onlar ki, gayba iman edip namazı dürüst kılarlar, kendilerine rızık olarak verdiğimiz şeylerden infak ederler. hidayetin ta kendisi." ( Bakara : 3 )

"Ve onlar ki, hem sana indirilene iman ederler, hem senden evvel indirilene. Ahirete kesin inancı da bunlar edinirler." ( Bakara : 4 )

"Bunlar işte Rablerinden bir hidayet üzerindedir ve bunlar işte o murada eren kurtulmuşlar." ( Bakara : 5 )

"Küfre saplananlara gelince, onları uyarsan da uyarmasan da onlarca aynıdır. İman etmezler." ( Bakara : 6 )

"...Allah'ı ve müminleri aldatmaya çalışırlar. Halbuki sadece kendilerini aldatırlar da farkına varmazlar." ( Bakara : 9 )

Şimdi, bir de sorduklarını kendin cevapla. Sence neden ? Milyarlarca insanın gönülden inandığı bu konuyu gel hadi çürüt.

Yetiyorsa !...
 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0
İşi akla vurursak İman diye birşey kalmaz, İman zaten gayba edilir. Ebu Bekir sıddık (r.a.) söylediği gibi "O dediyse doğrudur."

Allah c.c. bizi direkt olarak cennet ve cehennemine yerleştiremezmiydi.? Allah c.c. herşeyi ezelden bilir. Lakin herşeyi bir sistem üzere ve vesile kılarak yaratmıştır. Musa a.s.'ı namazı 50 vakitten 5 vakite indirmesinde vesile kılması gibi, asıl iş o vesileyi yaratanın Allah c.c. olduğunu bilmektir.

Birgün annemiz Hz.Aişe (r.a.) Ya Resulullah bulutsuz yağmur yağdığını gördüm buyurdu. Resulullah s.a.v. de şükürler olsun Rabbim vesile kıldığı şeyleri gözünden kaldırdı buyurdu.
 

alevi1905

New member
Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
radikal:

hakaret dolu mesajlarından cevabımı almış değilim.sana dinin gereken ahlakı vermemiş olmalı.

-*herseyi bilen allah neden 5 vakiti direk söylememiş?
-Herşeyi bildiği için.

bu nasıl cevap arkadas? bende başında yazdım zaten dedim ki hz muhammed in sonradan pazarlık yapacağını bile bile neden direk 5 vakit dememiş?

tabi 50 vakitin inanlara fazla gelecegini haşa ne allah ne de hz. muhammed akil edebiliyorlar. hz. musa haşa akil vermese, halimiz yamandi.

akil fikir sahibi birisinin bunun allah'a karsi hakaret, peygamberlere karsi iftira oldgunu anlardi ama malesef müslümanların durumu ortada..

düşünmekten aciz , eleştiriyi çekemeyen, bağnaz ve cahil insanlar... bunlardan isterse milyarlarca değil milyonlarca olsun fark yok fazla aralarında...

sen hakaret etmeye devam et sevabın artar.
 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0
Sanırım cevabımı görmedin, neyse artık önemli değil.

Allah c.c. ile ilgili şüphelerin var, eğer Allah c.c.'ın sıfatlarını bilseydin zaten o soruları sormazdın. Zaten iman edenlere bu tür saçma sapan sorular sorulması Peygamber Efendimiz sav. zamanında da nehyedilmiştir. "Pazarlık" demişsin o kullandığın uslüb bile ne kadar çirkin bir soru olduğunu gösteriyor.

İman edenler zaten günde 50 vakit namaz kılıyor, Allah c.c. Peygamber Efendimizin (sav.) hürmetine 1 kıldığımız vakiti 10 sayıyor. Rabbimiz Tebareke ve Teala Hazretleri bu ümmete kolaylıklar sundu. Allah c.c. namazı bu kolaylığı yaptıktan sonra, Musa a.s. Peygamber Efendimiz sav.'e bu ümmetten 5 vaktinide kılmayan çok olur dedi.

Sonuçta bu ümmete 1 namazı 10 namaz saydıran Allah c.c.'dır, Musa a.s. sadece bir vesiledir, en büyük vesile Rasulullah s.a.v.'dir.
 

alevi1905

New member
Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
selim kardes gördüm ama, bu radikal nickindeki arkadaslar adamı dinden soğutur

1 sual sorduk ayetleri sıralayarak kendince direk kafir munafık yol saptıran damgasını yapıstırdı

bi nevi sirk koştu , çünkü kişinin müslüman yada kafir olduğunu allah tan başkası bilemez

bunun zihniyet din aleyhine konuşanları öldüren,şeriat isteyen , pedofili , 5 vakit namaz kılıp mini eteklilerin

altına okuz gibi bakan, onu bunu çekiştiren o benim bi postumdan kafir olduğumu çıkardı bırakın bende onun tarzına bakıp 1-2

tespit yapayım ;)
 

sýyah_

New member
Katılım
13 Ağu 2010
Mesajlar
454
Tepkime puanı
222
Puanları
0
Yaş
51
sayın alevi1905 siz önce "kainat Hz. Muhammed'in yüzü suyu hürmetinemi yaratıldı" diye açtığınız konuya cevap veriniz öyle ortaya böyle konuları açıpta topu taca atıp ne yaparsanız yapın demek yok öyle. Konuyu sen açmışsın, sonra çekip gitmişsin varmı öyle ya'ma. Bu konuda da aynısını yapacaksın belli. Biz yine ALLAH'a olan saygımızdan ve sevgimizden sizin bu şekilde konuşmanıza karşı ALLAH (c.c) ya mahcup olmamak için yine belirtelim: Cüppeli Ahmet Hoca veya diğer Peygamberimizden başkalarını örnek verme insan oğlu hata yapmaya yatkındır. Ben burada Ahmet hocayı savunacak değilim. Benim açıklama yapmak zorunda hissettiğim husus Hz. Muhammed (sav) ve Yüce Rabbimiz, övülmeye layık olan tek varlıkla ilgili olduğundandır. ALLAH'ın sıfatları yazılıdır. Kuran-ı kerim yazılıdır. Peygamberimiz Hz. Muhammed Mustafa doğmuştur, yaşamıştır ve her peygamber gibi biz ALLAH'ın kullarına tebliğini yapmıştır. ALLAH'ta buna şahittir. Bunun haricinde cüppelisi feslisi ne derse desin sonra söyleyene bakma önce söyleyene bakacaksın. Ayrıca, peygamberimiz bizim için ALLAH ile pazarlık etmemiştir. ALLAH'tan istemiştir. ALLAH'ın buz kullarının ibadetine ihtiyacı yoktur. Nasıl bir günde kaç öğnü yemek yiyorsak ibadetimizinde ahiretimiz için bereketitir. Bir ademoğlu ne kadar ibadet ederse etsin ALLAH'ın yüce makamına yetişemez ona yeteri kadar ibadet edemez, hiç kimse ALLAH'ın yüce şanına yeterli değildir. Ne kadar ibadet edersen ne kadar ona yaklaşmak isterse ALLAH o kişiye daha çok yaklaşır bunda bir sınır yoktur. Biz bilseydik anlasaydık sabahlara kadar namaz kılar kuran okurduk, her an ibadet ederedik. Peygamberimiz (sav) ALLAH'tan daha merhametli değildir. Peygamber olarak ALLAH'tan biz kulları için zor durumda kalmamız içindir. Aslında doğrusunu ALLAH bildiğinden olması gerektiği zaten bir kulun bir günde 50 vakit namaz kılmasıdır. Buradan namazın ne kadar önemli olduğu anlatılmak istenmiş ayrıca Peygamberimiz (sav) vesile olmuştur 5 vakite inmesinde
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
radikal:

hakaret dolu mesajlarından cevabımı almış değilim.sana dinin gereken ahlakı vermemiş olmalı.

Din; ahlaktır ! Ayrıca hakaret yok, bilakis senin hakaretlerine rağmen çok da edebi sayılır.

-*herseyi bilen allah neden 5 vakiti direk söylememiş?
-Herşeyi bildiği için.

bu nasıl cevap arkadas? bende başında yazdım zaten dedim ki hz muhammed in sonradan pazarlık yapacağını bile bile neden direk 5 vakit dememiş?

Bence; iyi cevap. Ama, düşünme yetilerinde ve hatta algılamada zorluklar yaşadığın için kavrayamıyorsun. Eğer ki şu aklınla da böyle devam edersen, esas dumura uğrayacağın yerde bu sorulara muhatap da bulamazsın maazallah.

tabi 50 vakitin inanlara fazla gelecegini haşa ne allah ne de hz. muhammed akil edebiliyorlar. hz. musa haşa akil vermese, halimiz yamandi.

Senin şu düşünce mantığın dahi aleni ve bariz ve hatta galiz küfr'dür. Dikkat et, mayınlı yerde gezme.

akil fikir sahibi birisinin bunun allah'a karsi hakaret, peygamberlere karsi iftira oldgunu anlardi ama malesef müslümanların durumu ortada..

Akıl fikir sahibi bir müslüman, Rabbü Zülcelal'in, O çok sevdiği güzeller güzeline (s.a.v.) bir Rabbani cilvesidir, diye görüyor mirac gecesi yaşanan dialoğu. Senin ve benim gibiler bu kıt akıl ile bunu akl edecek yetiye ne zaman sahip olursak, o zaman aklı devre dışı bırakıp bu mirac dialoğunu o zaman muhabbet ile anlarız. Çünkü, miraç gecesinde akıl ve mantık ile değil, sadece muhabbet ile yol alınmıştır. Bir merhaleden sonra Cebrail (a.s.) dahi durmak zorunda kalmıştır ki; aşığın maşuğa kavuşma anı mahremiyet ve muhabbet içermiştir.

düşünmekten aciz , eleştiriyi çekemeyen, bağnaz ve cahil insanlar... bunlardan isterse milyarlarca değil milyonlarca olsun fark yok fazla aralarında...

sen hakaret etmeye devam et sevabın artar.

Ayniyle mukabele esastır İslam'da. Kısas hukuku geçerlidir. Hakaret edene hakaret etmek ile de sevap artmaz, sadece hakk yerine getirilmiş olur. Eğer şahsıma hakaret edersen ki, (bir başka arkadaşa yazdığın mesajda açıkca görülüyor) bilmiş ol; seni affettiğim takdirde sevap kazanırım. Çünkü benim Yüce Peygamberim "Hakk, ateşten bir parçadır. Dileyen avucuna alsın, dileyen bıraksın" buyurmuştur. Bu hadisi esas alıp seni dilersem hakaretinden dolayı affedip cevap vermem, dilersem daha ağırını yaparım. Amma; konu Din'e hakaret anlamındaysa, o zaman kusura bakma bu Din'i ben, o, şu, bu savunmazsak, günü geldiğinde bu Din benden davacı olur. Ben, Din'im var olduğu sürece varım, o giderse ben zaten helaktayım.

Düşünmekten acz diyerek kendince acziyetimizi vurgularken, bu Din'in en temel prensiplerinin kişiyi akl etmeye, düşünmeye, düşünüp ibret almaya sevk ettiğinden bihabersin. Hal böyle olunca, bizi düşünmeyen, bağnaz, yobaz şeriatçı kisvesine sokmaya çalışman sadece komik kalır. Oysa senin şu yaptığına bakarak çok rahat şunu senin hakkında yazabilirim: "Merdi kıpti, şecaat arzederken sirkatin söyler"

O çok bilmiş fikirlerinle sadece basit bir soru soracağım. Tüm forum önünde cevap ver görelim: Şeytanın Adem'e (a.s.) secde etmeyeceğini bilen Rabbimiz neden bunu bile bile secde etmesini emr etti ?

Dedim ya hani ilk mesajda; yetiyorsa ! buyur.

Haa, bu arada sonradan aklıma geldi, bu forumun en küfürbazı benim. Tatlı su müslümanlığı bekleme benden yani. O bende yok, hiç bir zamanda olmayacak inşaallah.
 

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
bu radikal nickindeki arkadaslar adamı dinden soğutur

Ne o ? soğudun mu ? yoksa cevap olmadığı için kızardın mı ?

Hadi bakalım, cevap gelsin. Yok öyle mangaldaki külleri üfleyip de ıslık çalarak arkanı dönüp gitmek. Yakışmaz senin gibi bir müslümana (!)

Cevabını bekliyorum, her ne kadar (senin deyiminle) pedofili, din aleyhine konuşanları öldürüp, beş vakit namaz kıldıktan sonra, mini eteklilerin altına bakan bir kafir de olsam, soruma cevap beklemem en doğal hakkımdır. (Puhahahahahahahaha!)

Yetiyorsa !...
 

sýyah_

New member
Katılım
13 Ağu 2010
Mesajlar
454
Tepkime puanı
222
Puanları
0
Yaş
51
Saygıdeğer radikal hadi demicektim, "yetiyorsa"-"puhahahaaa" bunlar olmadı. Tamam bende kızıyorum ama karşımızdaki insan, içindeki iman yeşerecek su bekliyor olabilir, belliki kültürü ona yanlış şeyler anlatmış, belki o bizi yanıltmaya çalışırken kendisi ALLAH'ı anlayıp tanıyacak. Ne demiş "bilseler yapmazlardı" yada kendisi yanlış şeylerin peşinde, en kötü insana bile islamı değdirmek lazım, üst tarafta ne güsel anlatmışsın alt tarafta karıştırmışsın çorbayı limonla. Bir daha söylüyorum, siz benden bir gömlek değil takım elbise fazlasınız, ben sevdiğim adamı eleştiririm, zaten insan arkadaşına dostunu uyarmassa samimiyette o kadar olur. Siz yine bana kızacaksınız gelecek nağme nağme ama ben doğru bildiğimden şaşmam. Şimdi bakalım bu adamın bütün açtığı mesajlara hepsinde nasıl bir üslup var, ne diyor, bir işkencenin içindemi ruhu, yoksa alayamı alıyor, anlamak gerekir. Bu nasıl belil olur. Açtığı konuyu sonuna kadar tartışacak. Ama bakıyoruz hiç bir konusunda sonuç bölümü yok. Hep giriş var, gelişme doğal olarak tepkimelerden var, sonuç yok. Ben sorduğum sorunun cevabını alamadım diyor çıkıyor işin içinden. Şimdi sizin bu şekilde tavrınız ona bonus puan kazandırıyor. Siz bana şunu söyleyin yeter az laf çok anlam. Biz biliyorum kim kimdir. Sen bize karışma adamına göre muamele bizde böyle mi diyeceksiniz, bu adam hangi konuyu açtıysa sonuna kadar imanımızla cevap vermek gerekir. Sonra cevap veremedi olur, okuyanlar şüpheye düşer, şeytanın maskarası oluruz. Selametle.
 
A

adam

Guest
Soruyu soranın aslında öğrenmek gibi bir derdi olduğunu sanmıyorum. Sanki biraz açık arıyorda oradan nasıl karıştırırım gibi bir derdi var sanırım. Yinede verilen cevaplar yeterli. Biraz da insanın kendisinin gayreti olması gerekir. Pazarlık mazarlık gibi yazarken rahatsızolmayan birsine fazla hassas davranılmış bana kalırsa. Bazı şeyler vardır ki olduğu gibi kabul gerektirir. Müslümanların buna gönülden inanıyor olması gerekir.Ateistlerin forumlarına bakın ne demek istediğimi herkez anlar.
 

Mehmet Sow

New member
Katılım
26 Tem 2011
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaşayan açık delil üzerine yaşasın ölen de açık delil üzere ölsün bu Kuran'ın emridir.50 vakit uydurması tam bir komedidir.Hem peygamberimizi hem de Allah'ı küçük düşürmektedir.Bunu uyduran/uyduranlar bunun hesabını verirler.Biraz dikkatli düşünen biri böyle bir hikayeyi Allah'a yakıştırmaz.Allah ne şaşırır ne de unutur der bu saçma konuyu da kapatır. Önüne gelen her bilgiyi hiç araştırmadan aklın süzgecinden geçirmeden doğru kabul edip böyle maskaralıkları millete anlatanlar inanmayanları da aşağılayanlar:Bu hikayenin uydurma olma ihtimalini bir düşünün sonra pişman olmayın kafalarınızı biraz yorun...
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Hadis haberleri konusunda daha edebli konuşmak lazımdır.
Sizin, benim, onun, bunun idrakine sığmaması, hadisin sıhhatini zedelemez.
Bu konuda haşa, Allah (cc) nin şaşırması, unutması diye bir husus ne alaka?!
Allah (cc) değişik ümmetlere değişik şeriatler emretmiştir, bu konu da bu mihvalde değerlendirilebilir.
 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0
Kuran-ı Kerim'den açık delil üzere bana namaz nasıl kılınır söyle, namazın içindeki dışındaki şartları say. Ya da Resulümün verdiğini alın, yasakladığından da sakınınayeti kerimesindeki "Resulümün verdiğini alın" sözünü hangi kaynaklardan yararlanarak alıcaz.? Ben söylim cevap yok.

Hayatımızda yaşadığımız bir çok dini konuları Buhari ve Müslim kaynaklarından alıyoruz. Sende onlara yalan diyorsun? Vallahi kafir olmandan korkarım..
 

Mehmet Sow

New member
Katılım
26 Tem 2011
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Hayır kardeş sorunun cevabı vardır.Namazın kılınış şekli Kuran'da yoktur.fakat namazın bölümleri vardır.secde rüku kıraat vs....Burda ince bir nokta vardır.Emredilen bir ibadete yorum getirerek onu icra etmek farklı, Kuran'DA olmayan bir hükmü dinde varmış gibi göstermek ayrıdır.Ayrıca şunu da söylemek zorundayız.Kişi Kuran'Da geçen namaz bölümlerine bakarak kendine göre de bir namaz kılabilir.Çünkü Allah Kuran'ın kılınış şekli için bir hüküm getirmemiştir. (rüku secde vs..).Sonuçta peygamberimizin ki de bir yorumdur.Bana göre de en doğrusu böyle kılmaktır.Ama başkalarının hakkına saygı duymak şartıyla kendi yorumuna göre kılana da bir şey diyemeyiz.Bir de şu açıdan bakmak lazımdır.Peygamberimizin devrinde "namaz" diyince insanlar bunun ne demek olduğunu az çok biliyordu.Çünkü bu ibadet yeni değildi.Yani insanlar bu ibadete yabancı değildi.Peygamberimiz de bunu bana göre en uygun şekliyle insanlara göstemiştir.Ama sonuçta namazın kılınışı dahi Allah kesin hüküm indirmediğinden "sadece peygamberimizinki gibi olur başkası olmaz" diye kısıtlanamaz.

Hadislerle ilgili o kadar çok çelişki vardır ki sayfalar tutar.Mesela peygamberimiz bizzat kendi hadis yazımını yasaklamışlardır ardından gelen 4 halife döneminde de bu yasağa aynen uyulmuştur.O hadis kitaplarında geçen şu hadis dahi insanın kafası bin bir türlü soru getirir.

“ Benden Kuran dışında hiçbir şey yazmayın. Kim benden Kuran dışında bir şey yazmışsa imha etsin.”

Bunun ardında gelen peygamberimizi en iyi tanıyanlar da bu yasağa uymuşlarıdır.Sizin o bahsettiğinz kitaplar peygamberimizin ölümünde çok uzun yıllar sonra yazılmıştır.5 10 sene sonra değil çok daha fazla zaman sonra..
 

Selim

New member
Katılım
12 Nis 2010
Mesajlar
378
Tepkime puanı
311
Puanları
0
Birkaç satırda tüm mezhepleri ve imamlarını,müçtehitleri,ulemayı, İmam Rabanniyi vs. (uzarda gider) hepsini hiçe saydın.? Bakara 43'te namazı dosdoğru kılın diyor, bu dosdoğru kelimesi rukü secde diye Kuran'ımızda geçen kelimelerle kılınamaz, ancak onu açıklasın diye Allah'ın Resulünü gönderdiği Cebrail a.s. vasıtasıyla öğrettiği ve günümüze gelen sağlam Hadis kaynaklarımızdan öğrendiğimiz kılınış biçimiyle kılınır. Başka namazı biçimi yoktur.

Bana göre diyorsun sen müçtehitmisin arkadaşım bana göre diyorsun? Hadis kaynaklarında çelişki olarak gördüğün konuları çözebilmen için müçtehit olman lazım, işte sorun orda, olmadığın için çelişki olarak görüyorsun. İnsanları yanlış yönlendirmeyiniz.
 
A

adam

Guest
Sonuçta peygamberimizin ki de bir yorumdur.Bana göre de en doğrusu böyle kılmaktır.Ama başkalarının hakkına saygı duymak şartıyla kendi yorumuna göre kılana da bir şey diyemeyiz...

Seni bu yukarıdaki ifadene bakarsak o zaman şöyle bir düşünelim, ortaya nasıl bir sonuç çıkacak: Peygamberimiz zamanında yaşıyoruz ve namaz saati geldi, Pergamber a.s. namaza kalktı. İmam olarak öne geçti sen de o cemaatin içerisindesin ve bu sefer kendi yorumuna göre kılacaksın. Peygamber efendimiz a.s. "AllahuEkber" deyip tekbir aldı, sen naparsın şimdi bu anda ?
Bir tarif edersen belki seni anlayabilirim.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Hayır kardeş sorunun cevabı vardır.Namazın kılınış şekli Kuran'da yoktur.fakat namazın bölümleri vardır.secde rüku kıraat vs....Burda ince bir nokta vardır.Emredilen bir ibadete yorum getirerek onu icra etmek farklı, Kuran'DA olmayan bir hükmü dinde varmış gibi göstermek ayrıdır.Ayrıca şunu da söylemek zorundayız.Kişi Kuran'Da geçen namaz bölümlerine bakarak kendine göre de bir namaz kılabilir.Çünkü Allah Kuran'ın kılınış şekli için bir hüküm getirmemiştir. (rüku secde vs..).Sonuçta peygamberimizin ki de bir yorumdur.Bana göre de en doğrusu böyle kılmaktır.Ama başkalarının hakkına saygı duymak şartıyla kendi yorumuna göre kılana da bir şey diyemeyiz.Bir de şu açıdan bakmak lazımdır.Peygamberimizin devrinde "namaz" diyince insanlar bunun ne demek olduğunu az çok biliyordu.Çünkü bu ibadet yeni değildi.Yani insanlar bu ibadete yabancı değildi.Peygamberimiz de bunu bana göre en uygun şekliyle insanlara göstemiştir.Ama sonuçta namazın kılınışı dahi Allah kesin hüküm indirmediğinden "sadece peygamberimizinki gibi olur başkası olmaz" diye kısıtlanamaz.

Hadislerle ilgili o kadar çok çelişki vardır ki sayfalar tutar.Mesela peygamberimiz bizzat kendi hadis yazımını yasaklamışlardır ardından gelen 4 halife döneminde de bu yasağa aynen uyulmuştur.O hadis kitaplarında geçen şu hadis dahi insanın kafası bin bir türlü soru getirir.

“ Benden Kuran dışında hiçbir şey yazmayın. Kim benden Kuran dışında bir şey yazmışsa imha etsin.”

Bunun ardında gelen peygamberimizi en iyi tanıyanlar da bu yasağa uymuşlarıdır.Sizin o bahsettiğinz kitaplar peygamberimizin ölümünde çok uzun yıllar sonra yazılmıştır.5 10 sene sonra değil çok daha fazla zaman sonra..

Yazdıklarınızdan anlaşılan Sizin bu gün ki tabiri ile "hanif" cinsi bir kul olduğunuz. Müşkilin temeli de "hanif" düşünce tarzının Rasulullah'ı (sav) çok dikkate almadan direkt Kuran'dan kendi idrakince hüküm çıkarması...
Hadisleri hiçe saymak, hadisleri, hadislerden daha zayıf kaynaklarla çürütmeye çalışmak, Rasulullah'ı (sav) postacı gibi görmek, Kur'an ı her okuyanın kendi anladığınca hallenmek haniflerin meşhurları.
Zaman fukaralığımız olmasa yazılacak çok şey var. Ama bilin ki siz gibi çok hanif geldi, geçti. Biz de bıktık, usandık aynı şeyleri yazmaktan. Bu konuların tümü forum da yazılmış, müteala edilmiş. Temcid pilavı gibi her ziyaretçi bunları önümüze sürüp, sürüp durur...
Şimdi kısa ve öz bir son söz.
Ne iddia ederseniz edin ve müteala edin. Ama Rasullah (sav) hakkında ki ifadelerinize, benzetmelerinize, yorumlarınıza çok çok dikkat edin.
İhtardır!..
 
Üst Alt