Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Mezhepsizim, Günah mı?

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
41
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
ALLAH c.c peygamberlere öyle akıl vermiş bizim akıl ve mantıgımızdan fazla orada arzu yok ki sadece duruma göre ve zamana göre yapılmıştır ozaman ki durumlar neyi gerektiriyorsa öyle yapılmıştır burada arzulama olayı olmuyor dinin kolaylıgından bahsediliyor
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Benim aklım kanın abdesti bozacağını tasdik etmiyor, şafi de değilim, şafininkide etmiyor, peki, hanefi bunu nasıl kurallaştırmış..
Mezheplerden sadır olan akla ve mantığa aykırı fetvaları sıralasam inanın bir ansiklopedi çıkar..
Mantıklı değil bu reyyan hanım..


Anlını secdeye koyunca kan seccadeye bulaşıyor. Çevrende kan olunca abdest bozulur mu? :)
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Anlını secdeye koyunca kan seccadeye bulaşıyor. Çevrende kan olunca abdest bozulur mu? :)

bunu bir kez daha konuşmuştuk sanırım, tekrarında fayda vardır..

Sevaşan mücahidler kanları aka aka namaza durmalı, çünkü, bir rekat kılıp alelacele ön safa geçmeli, diğerleri namaza durmalı..
Bilirsiniz, dinimiz kan'ı bir şehit içen övünç vesilesi yapmıştır, bunun için şehitler de yıkanmaz..
Hayz gören kadınlar, şehid doğurmak amacıyla kan verirler her ay, bu yüzden, hayz kanı ile şehid kanı arasında sıkı bir bağlantı vardır, peki, yahudi etkisiyle fıkıh yapanlar, kadının bu olağanüstü halini neden necis olarak değerlendirmişlerdir..
Hatta, nasıl bir şehit kanı ile defnediliyorsa, şehit doğururken ölen annelerimiz de yıkanmadan, o şekilde gömülmelidirler, bir şehide can vermişlik farklılığı ile..
Neyse, bu konu tamamen taklitçilikle islamcılık oynayan bizlere sanırım bir numara büyük gibi, birazdan reyyan hanımın ÇAPANOĞLUUUUUUUU haykırışlarına muhatab olma ihtimalim çok fazla, onun için, konuyu burada kesmek lazım..
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
bunu bir kez daha konuşmuştuk sanırım, tekrarında fayda vardır..

Sevaşan mücahidler kanları aka aka namaza durmalı, çünkü, bir rekat kılıp alelacele ön safa geçmeli, diğerleri namaza durmalı..
Bilirsiniz, dinimiz kan'ı bir şehit içen övünç vesilesi yapmıştır, bunun için şehitler de yıkanmaz..
Hayz gören kadınlar, şehid doğurmak amacıyla kan verirler her ay, bu yüzden, hayz kanı ile şehid kanı arasında sıkı bir bağlantı vardır, peki, yahudi etkisiyle fıkıh yapanlar, kadının bu olağanüstü halini neden necis olarak değerlendirmişlerdir..
Hatta, nasıl bir şehit kanı ile defnediliyorsa, şehit doğururken ölen annelerimiz de yıkanmadan, o şekilde gömülmelidirler, bir şehide can vermişlik farklılığı ile..
Neyse, bu konu tamamen taklitçilikle islamcılık oynayan bizlere sanırım bir numara büyük gibi, birazdan reyyan hanımın ÇAPANOĞLUUUUUUUU haykırışlarına muhatab olma ihtimalim çok fazla, onun için, konuyu burada kesmek lazım..


Burda anlaştık kardeşde insanlar savaştan uzak yaşayınca normal hayat gibi görüyor.
Tekrar makinasına döndük. İnşallah okuyanlar ibret alır. :)
 

Salih

New member
Katılım
9 Şub 2007
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
duha' Alıntı:
Mezhebsizlik günah değildir.

Sonuna kadar katılıyorum.

duha' Alıntı:
Ancak bir risk vardır.
Mezhebi her inkar eden kendi keyfine göre ibadet etmek zorunda kalır. Kendi mezhebini kurmuş olur.

İşte bu en büyük günahtır.

Yani şimdi ebu hanife, şafi, imam malik ve hanbeli kendi mezhebini kurduklarına göre en büyük günahı onlar işlemiş demektir.... Peki bu günahkar ilan ettiğiniz bu insanların peşinden hala neden gidiyorsunuz???



duha' Alıntı:
Namazınızı dosdoğru kılın diyen Kur'an dosdoğru lafını insanların keyfine bırakmaz. Kimse diyemez ki, benim keyfim böyle istiyor. Dosdoğru kılıyorum.

Allah o zaman her kez keyfine göre kılsın derdi.

Namazı ALLAH için kılıyorsan kurallarını da ALLAH belirlemeli... Mezhep imamları değil...

Bu şuna benzer... Hangi öğretmen yapacağı sınavın kurallarını öğrenciye hazırlatır??? Tabiki hiçbiri... Sınavı öğretmen yapacaksa kurallarını da kendisi koyar. öğrenciye bırakırsa günümüzde olduğu gibi çeşit çeşit namaz kılma şekilleri ortaya çıkar....
 

yýldýz

New member
Katılım
22 Ağu 2006
Mesajlar
1,359
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Kardeşler bana Hanefi hazretlerinin yaptıkları daha doğru geliyor.
Çünkü,
"Temizlik imandandır."
"Temiz olanlardan yiyin( helal ve fiziki olarak temiz olanlar)"
Denizden babam çıksa yerim, Miden alıyorsa ye gibi sözleri deniz ürünleri için sarfediyorlarmış.
"NİYE TEMİZ OLANLARDAN YİYİN AYETİNİ GÖZ ARDI EDİYORLAR?"
Ki msenin imanına birşey söylemek istemiyorum fakat kardeşler,
Neden işine gelen kısımlar uygulanıyor?
Kuran- ı Kerim' de çelişki yok ki.
Hac ibadeti farzı mahal gösterilerek, insanların yalnız başına kaldıkları yani Dünya nimetlerinden temiz olanları bulamadıkları zaman deniz ürünlerinin hepsi helal sayılıyor. Ben normal yaşamda hepsi helal dersem .....????
Gerisini söylemek istemiyorum.

:) Neyse ben yine susayım. Susmak daha iyi. ;)
 
T

teslimolan

Guest
Hayatı sünnete göre en iyi yaşayabilmen için mezhebe uymalısın çünkü abdest gibi önemli bir işini yaparken mezhebine göre hareket edebilirsin.Mesela abdestin bozulması mezheplere göre değişir.Sen bir mezhebe nail olmazsan bunları yerine getiremez ve neyin abdesti bozduğunu idrak edememiş olursun.Günah olur mu sorusunu ALLAH C.C BİLİR.Mezhep imamlarının bildiği hadisten mahrum kalırsın.Namazlarını ve diğer islam hakkındaki bir çok şeyden mahrumda kalabilirsin.

Sen ne yazdiginin farkindamisin kardesim ?
 

Salih

New member
Katılım
9 Şub 2007
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
CCCCCC' Alıntı:
Hayatı sünnete göre en iyi yaşayabilmen için mezhebe uymalısın çünkü abdest gibi önemli bir işini yaparken mezhebine göre hareket edebilirsin.Mesela abdestin bozulması mezheplere göre değişir.Sen bir mezhebe nail olmazsan bunları yerine getiremez ve neyin abdesti bozduğunu idrak edememiş olursun.Günah olur mu sorusunu ALLAH C.C BİLİR.Mezhep imamlarının bildiği hadisten mahrum kalırsın.Namazlarını ve diğer islam hakkındaki bir çok şeyden mahrumda kalabilirsin.

Sen ne yazdiginin farkindamisin kardesim ?

galiba değil... baksana ne yazmış....

islam hakkındaki birçok şey den mahrum da kalabilirsin....

ALLAH, eksiksiz bi kitap göndermiş (En'am 38) en güzel hükümü veren (furkan 33); dinimizi tamamlamış iken (maide 3), daha neyden mahrum kalabiliriz ki?

mezhep imamlarınızın dininden diyorsanız tamam mahrumuz kabul. ama ALLAH'ın dini olan islamdan bahsediyorsanız asla! elimizde Kur'an varken hiçbirşeyden mahrum değiliz!
 

müttaki

New member
Katılım
9 Ocak 2007
Mesajlar
203
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
58
galiba değil... baksana ne yazmış....



ALLAH, eksiksiz bi kitap göndermiş (En'am 38) en güzel hükümü veren (furkan 33); dinimizi tamamlamış iken (maide 3), daha neyden mahrum kalabiliriz ki?

mezhep imamlarınızın dininden diyorsanız tamam mahrumuz kabul. ama ALLAH'ın dini olan islamdan bahsediyorsanız asla! elimizde Kur'an varken hiçbirşeyden mahrum değiliz!

Allah razı olsun
bu ayetler kesinlikle gözardı edilemez.
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
tem mezhep ve evliyalardan mahrum kalmayalım da, gerisi mühim değil..
Kur'anın ne hükmü var ki, hadisler bile neshettikten sonra!!!!!!!!
 

müttaki

New member
Katılım
9 Ocak 2007
Mesajlar
203
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
58
ali imran 103 ve enam 159u istedikleri kadar neshedsinler
Rabbimiz bu dinin bölünüp ayrılmasını istemiyor.
 
T

teslimolan

Guest
Islam sahis dini degil Allah in dinidir. Bunu ögrenmedikce bosuna yasiyor demektir insan.
 
T

teslimolan

Guest
Bütün müslümanlar 1,5 milyar insan Kurana göre yasasa acaba nasil olur ? Hic bir seye bölünmeden bir düsünün acaba ne kaybederiz ?
 

Salih

New member
Katılım
9 Şub 2007
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
tem mezhep ve evliyalardan mahrum kalmayalım da, gerisi mühim değil..
Kur'anın ne hükmü var ki, hadisler bile neshettikten sonra!!!!!!!!

işte burda durmak lazım abicim....

mezhep imamları "Kur'an sünneti neshedemez, sünnet Kur'an'ı nesheder" diyorlar.

Peki bu nasıl mantıktır ki...
bu ne perhiz....

ALLAH ve rasulü çelişiyor ve Rasulun sözü olduğu iddia edilen sözler (haşa) ALLAH'ın sözüne ters ise ALLAH'ın sözünü hiçe sayabiliyor ve o hükmü kaldırabiliyor(!)....

haşa ve kella....

ALLAH'ın rasulünü tenzih ederim bu durumdan....
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Bütün müslümanlar 1,5 milyar insan Kurana göre yasasa acaba nasil olur ? Hic bir seye bölünmeden bir düsünün acaba ne kaybederiz ?

biz kaybetmeyiz ama, abd ve israilin kaybedeceği kesin,
bu şu anlama gelir mi acaba..
Mezhep, meşrep, tarikat, cemaat diyerek ayrılık gayrılık oluşturanlar, abd ve israilin ekmeğine yağ sürmekteler..
 
T

teslimolan

Guest
biz kaybetmeyiz ama, abd ve israilin kaybedeceği kesin,
bu şu anlama gelir mi acaba..
Mezhep, meşrep, tarikat, cemaat diyerek ayrılık gayrılık oluşturanlar, abd ve israilin ekmeğine yağ sürmekteler..

imza mühür parmak kardesim bu kadar net. Insan düsünsün diye yaratilmis düsündügünde birlikte güc dogacagini bilecegi insanin seytan in en büyük taktigi bölücülük. Onun icin ben her türlü bölücülüge karsi cikarim. radikal islam fanatik islam o islam bu islam bunlarda bölünmenin bölünmesinin bölünmesinin bölünmesi bunlari bir kavrayabilseler.
 

müttaki

New member
Katılım
9 Ocak 2007
Mesajlar
203
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
58
burda yazılanlar kötü şeyler mi?
ne mutluki iyiliği düşünenler islamın biarada olmasını düşünenler birbirlerini bulmuşlar.
müminler ancak kardeştirler.
 
T

teslimolan

Guest
Cok dini bilgisi oldugunu söyleyenler.

Bizler kaca bölügüz ve her bölük kac insandan olusmakta
Yahudiler kaca bölük her bölük kac insandan olusmakta
Hiristiyanlar kaca bölük her bölük kac insandan olusmakta

Bu sorularin cevabini istiyorum. Eminimki birlikten güc dogar gene kazanicak bu sorularin cevabindan sonra.
 

khan19556

New member
Katılım
11 Ocak 2007
Mesajlar
992
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
44
Konum
Sancaðýn düþtüðü yerden
İslâm Tarihinde Mezheblerin Çıkış Sebebleri

Müslümanlar arasında mezheblerin çıkışını etkileyen başlıca sebepler şunlardır:

1- İnsanların anlayış ve idrak seviyelerinin farklı oluşu, arzu ve isteklerinin uyuşmazlığı.

2- Metod ve ölçülerin farklı oluşu. Mesela; Mu'tezile aklı esas almış ve nakli buna tabi kılmış, Ehl-i Sünnet nakli esas almış ve aklı bunu destekleyici mahiyette kullanmış, İslâm filozofları sadece aklı esas almışlardır.

3-Irkçılık. Hz. Peygamber zamanında ortadan kalkan Hz. Osman'ın hilafetinin son yıllarında yeniden açık bir şekilde ortaya çıkarak anlaşmazlıklar üzerinde etkili oldu.

4- Hilafet münakaşaları ve bunun neticesinde ortaya çıkan fitne ve iç savaşlar. Bu savaşlarda müslümanlardan ölenlerin ve öldürülenlerin durumu, öldürme (katl), büyük günah işleyenlerin (mürtekib-i kebirenin) durumu meselesi, büyük günah işleyenin kâfir olup olmaması, kader, cebir ve kulun iradesi meselesi, bu iç savaşlarda kaderin rolü, gibi meseleler müslümanlar arasında farklı görüşlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur.

5- Karşılaşılan eski kültür ve inançların etkisi. Fethedilen ülkelerin değişik kültür ve dinlere mensub halkının bir kısmı samimi olarak ve bir kısmı da zahiren müslüman olmuşlardı. Bunlar eski din ve inanışlarının etkileri altında cebir, ihtiyar, Allahın sıfatları hakkında fikirlerini ortaya koşmuşlar ve bir kısım müslümanları da tesirleri altına almışlardı. Selef alimlerinin bunlara cevap vermekte yetersiz kalması sebebiyle Mutezile mezhebi ortaya çıktı. Bu mezhebin salikleri de akaidde akla önem veren bir metod geliştirmişlerdi.

6- Eski Yunan, Hind ve İran felsefesinin Arapçaya tercüme edilmesi. Eski felsefenin pek çok hükümleri İslam akaidi ile uyuşmuyordu. Bazı müslümanlar İslam Akaidini felsefenin tesiri altında kalarak mütalaa etmişler ve çeşitli görüş ayrılıklarına sebep olmuşlardır. Mutezile, felsefe ile meşgul olmuş, İslam akaidini açıklamada felsefi metodları uygulamışlardır.

7- Bir takım kıssacı ve hikayeciler, İslamla uyuşmayan asılsız hikayeleri nakletmişler ve müslümanlar arasında yaymışlardır. İsrailiyat denilen ve İslâmla bağdaşmayan bu hikayeler tefsirlere ve İslâm tarihlerine girmiş ve bu da müslümanlar arasında ihtilaflara yol açmıştır.

8- İslâmın tanıdığı fikir hürriyeti. Hicri I. asrın sonlarından itibaren herkes istediği gibi düşünür ve görüşünü söylerdi. Açıkça zarurat-ı diniyyeden birini veya birkaçını inkâr etmek hâriç, fikirler ve kanâatler üzerinde baskı yoktu. İlim adamları ortaya atılan meseleler üzerinde deliliyle birlikte hakikati arar, fikir ve kanaatını serbestçe beyan ederdi.

9- Nassların karakteri. Kuranda muhkem ve müteşahih ayetlerin bulunması. Müteşabih nasların belirlenmesi ve bunların tefsir ve te'villeri ihtilafa yol açmıştır.

10- Hadislerin, zabt edilme ve senedi konusunda konulan şartlar sebebiyle sahih, hasen ve zayıf kısımlarına ayrılması, zayıf hadisle amel edilip edilemeyeceği de ihtilaflara yol açmıştır.

11- Arabçanın gramer ve belâgatını bütün incelikleriyle bilememek. İslâmın maksadını anlamamak, hüküm çıkarırken cehalet sebebiyle Kur'ân'ın bütünlüğüne riayet edememek.

12- Heva ve nefse uymak, arzulara tabi olarak delilsiz hüküm vermek, başkalarını delilsiz taklid etmek.

13- Örf ve âdetlerin değişik olması da mezheblerin çıkış sebeplerinden birisidir.
 
Üst Alt