Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Mevzu hadislere örnekler

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
“Allah benimle görüştü ve el sıkıştı. Elini iki omuzum arasına koydu. Öyle ki parmaklarının soğukluğunu iki göğsüm arasında hissettim.”


Kuran da gaybi konularda Resulullah sav.akla yaklaştırmak için teşbihlerde bulundu.Bakara suresinin başında inanlarının bir özelliğide gaybe imandır.der.geçmiş,geleceğe dair bir çok konu teşbihle ifade edilmiştir.Allah cc Resulü sav. ile keyfiyetini biz tam bilemeyiz.bu gaybi olayıda teşbihlerle anlatmaktan yerindedir.böyle mücize bir olayı insan aklına yaklaştırmanın en iyi yolu budur.
teşbih sadece Kuran da ve sünnette yok.ata sözleride teşbih içerir.Ayağını yorganına göre uzat demek herhalde gerçek anlamında kullanılmamıştır.Bu tür sözleri anlamak için o dile,kavme,yaşayışına,edebiyatına çok iyi bilmek lazımdır.
bakın Ayette Allah cc eli derken yed kelimesini kullanmış.hadiste ise farklı.
bizim görüşümüz şu ki müteşabih ayet ve hadisleri ihtisas sahiplerinden öğrenmeliyiz.Araştırırken dikkatli olmalı ve teşbihi anlatan değişik görüşleri almalı ve bizce bu daha doğru deme hakkına sahip ancak öyle olmalıyız.

Bekir kardeş hadisin ne dediğini alıntı yapmış.başka bir anlatım araştırmamızda bulamadık.katılıyoruz.


selamlar
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Mevzu hadis dediğimiz bu başlıkta zaten belli başlı hadis tenkitçisi alimlerin kitaplarından alıntıdır.onlar da yanılabilir ama uzmandırlar güvenmekten başka çare şu an yok.Ya iyice tahlil edip,okuyacağız,gerekli ilimleri donanmaya çalışacağız yada bir görüşü kabul edeceğiz.
diye düşündüğümüzden baldır hadisinde de yine bir kısım ehli ihtisasın büyük nurun ortaya çıkması görüşünü benimsediğimizi söylemiştik.

saygılar.
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
keyfiyet dedik el sıkıştığına inandığımızı sandın.hem teşbih hem gerçek anlam olur mu.biz ne dedik tam bilemeyiz kimse bilemez,teşbihle anlatılmış,el yed kelimesi geçmiyor.merak etme Allah cc e biz iman ediyoruz.zatı,sıfatları,isimleriyle..neyse kasıt yoktur inşaallah yazınızda gerçi biz sizce imansızız ya..

saygılar..
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Ayrıca şunu bilmelisiniz diye düşündük ve yazdık.bu hadis sıhhat bakımından ehad hadistir.Yani bir ravi silsilesi tarafından gelmiş.Aynı hadisi başka nakledenler yok.bu ehad hadisler uydurmadır anlamına gelmez.Yalnız şu yalnışada kapılmamalıyız.bu hadisi allahu alem deyip kabul etmeyebiliriz.bu imandan çıkarmaz bizi.diye düşünüyoruz.

siz kabul ettiğiniz hadislerle amel edin.eğer ki varsa..
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
(Kalem 42.- 43. ayet)
"(Hatırla ki o gün) baldır(lar)ın açılacağı, kendilerinin secdeye davet edileceği bir gündür. Fakat buna güç yetiremeyeceklerdir. evet secdeye davet edilecekler gözleri düşük, kendilerini bir zillet sarmış olarak. Halbuki onlar bu secdeye dünyada herşeyden salim ve sapasağlam iken davet ediliyorlardı.

“Ayete yeniden iyi bakalım. Baldırların açılacağı, kendilerinin secdeye davet edilecekleri gündür…”
Cümlesinde; “baldırların açılacağı” deyimi virgülle “kendilerinin secdeye davet edilecekleri…” bir gündür denilerek insanlarla ilgi kurulmuştur.

Bu ayette açıkça görülüyor. Yani ayette değinilen baldır Allah’ın değil; insanların baldırı (gizli/bilinmeyenler) dır.

Yazılanları daha önce okusaydın, bunları görürdün ve yeniden bunlara değinmezdin.

Neden anlamak istemiyorsunuz aorskaya.

Varsayalım ki ayette geçen "Keşfu's-sak" tabiri insanlar için kullanılmış. Lafzen "baldır" anlamında ancak ıstilahen "hakikatin açıkça görülmesi" anlamında kullanılıyor.

Hadiste de bu "Keşfu's-sak" tabirini Rasulullah (sav) Allah (cc) için kullanmış.

Bu meselenin Kalem suresi ile bir alakası yok. Sadece "Keşfu's-sak" tabirini bilmeyenler, bu terimi sadece baldır diye çevirince, kalem suresinde de kullanıldığı hatırlatılarak asıl manası bildirilmiş ki, anlatılanın Allah'ın baldırı değil, Allah'ın hakikatleri olduğu bilinsin.

Ayrıca hadisin aslı aşapıda ki gibidir, tahrif olmuş şekilleri bizi bağlamıyor.

"Ebu Said (ra) anlatıyor. Resulullah (aleyhisselatu vesselam)'ı dinledim, "Baldırların açılacağı, kendilerinin secdeye davet edileceği gün...(Kalem 42) mealindeki ayetle ilgili olarak" şöyle diyordu: "Rabbimiz baldırını açar, her mümin erkek ve her mümin kadın O'na secde eder. Dünyada iken kendisine riya ve gösteriş olarak secde edenler geri kalırlar. Onlar da secde etmeye kalkarlar, ancak sırtları bükülmeyen yekpare bir tabakaya dönüşür (ve secde edemezler.)" (Buhari, Tefsir, Nun vel Kalem 2, Tefsir, Nisa 8, Tevhid 24; Müslim, İman 302. (183)
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan

bekir, aslında aynıtarafta olduğunuz aorskaya'nın teklifini yerinde buluyorum. Kişisel çekişmelerdenziyade, bu arkadaşın teklifini değerlendirerek, müslümanların içinde bulunduğutehlikeleri birlikte göstermeniz halinde eminim herkes bundan faydalanacaktır.aorskaya kendine göre kurandan ayetleri alıp anladıklarını yazdıktan sonra bunaters olduğunu düşündüğü hadisleri yazıyor ve onların anlamlarınıda ayrıcagösteriyor

Bu şekildeokuyucuların ortak değerlendirme ve sonuca gitmeleri bana göre de kolaylaşmışoluyor. aorskayanın bu teklifini kabul ederek; ortak bilgilerinizden herkesinfaydalanmasına katkıda bulunmanız doğru olacaktır. değrlendirmeniz umuduyla..

Benim kişisel bir çekişmem yok kardeşim, ne alıp veremediğim var, tanımam, etmem.

Allah'ın ayetlerini Rasulün Hadislerini her kim tahrif etmeye kalkarsa karşısındayım.

Ayrıca sayın sumisali hanım, siz aorskaya'nın kendine göre ayet ve hadis açıklamaları ile amel ediyorsanız, aorskaya da sizde oradasınız, o yazsın sen iman et, bu ne beni, ne Müslüman'ı ne de İslamForum'u bağlamaz.
 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
Buyurun kardeşim, şimdi bu rivayeti hadis kabul edebilirseniz edin…


Fazla söylenecek bir şey yok…

Selam
aorskaya

Size hadisin açıklaması yazıldığı halde neden israrla anlamamazlıktan geliyorsunuz.




Muaz b. Cebel (ra) anlatıyor: Bir sabah Rasûlüllah (sav) sabah namazını kıldırmak için gelmedi (gecikti), neredeyse hepimiz güneşin doğmasına bakıyorduk (yani güneşin doğması çok yaklaşmıştı). Derken Rasûlüllah (sav) hızlıca çıkageldi ve namaza tesvib yaptı (yani namaz namaz, dedi). Namazı kıldırdı ve selam verince ‘saflarınızda olduğunuz gibi durun’ buyurdu, sonra bize karşı döndü ve şöyle dedi: ‘Sabahleyin beni namazdan alıkoyan şeyi size anlatacağım: Gece kalktım ve gücümün yettiği kadar namaz kıldım ve namazda uyuklamışım, uyanınca bir baktım ki en güzel şekil içerisinde Rabbim Azze ve Celle ile birlikteyim, Rabbim şöyle buyurdu:

“Ey Muhammed! Biliyor musun, mele-i a’l’â neyin tartışmasını yapıyorlar?”

Ben de:

“Bilmiyorum, Ey Rabbim.” dedim.

Rabbim:

“Ey Muhammed! Biliyor musun, mele-i a’l’â neyin tartışmasını yapıyorlar?” buyurdu.

Ben de:

“Bilmiyorum, Ey Rabbim.” dedim.

Bunun üzerine gördüm ki, el (keff)ini omuzlarım arasına koydu, parmaklarının serinliğini göğsümde hissettim. (Semadaki) her şey bana tecelli etti ve onların hepsini bildim.

Bunun üzerine Rabbim yine:

“Ey Muhammed! Biliyor musun, mele-i a’l’â neyin tartışmasını yapıyorlar?” buyurdu.

“Keffâretler hakkında.” dedim.

“Keffaretler nedir?” buyurdu.

Ben de:

“Cemaatle namaz kılmak için cemaate (camiye) gitmek ve namazdan sonra yine namaz kılmak için mescidde oturmak ve zor anlarda dahi abdest uzuvlarını tam olarak yıkamak.” dedim.

Rabbim:

“Derecât nedir?” buyurdu.

Ben de:

“Yemek yedirmek, yumuşak söz söylemek ve insanlara gece uyurken (teheccüd) namazı kılmak.” dedim.

Bunun üzerine:

“İste!..” buyurdu.

Ben de:

“Allah’ım! Senden iyilikleri (hayratı) işlemeyi, kötülükleri (münkeratı) terk etmeyi, miskinleri sevmeyi, beni bağışlamanı ve bana merhamet etmeni, bir kavimde bir fitne murad ettiğinde, ben fitneye düşmeden beni vefat ettirmeni istiyorum ve Senden Senin sevgini, Seni seveni sevmeyi ve Senin sevgine beni ulaştıracak amelin sevgisini istiyorum.” dedim.

Bundan sonra Rasûlüllah (sav) şöyle buyurdu: “Bu haktır. Onları öğrenin ve öğretin.” (Ahmed b. Hanbel, 5/343).

Bu hadiste mânâsı sorulan; hadisin, Hz. Peygamberin, “Allah’ın el (keff)ini omuzlarımın arasına koyduğunu gördüm ve öyle ki parmaklarının serinliğini göğsümde hissettim.” kısmının mânâsı ve buradaki “Allah’ın eli” ve “elin soğukluğu”nun hissedilmesi meselesidir. Bu ifadelerin yorumu yapılırken burada Allah’a “el” isnat edilmesi iki anlamda tevil edilmektedir:

a. Allah’ın kudreti ve Allah’ın takdiri;

b. Allah’ın nimeti, ikramı ve rahmeti.

“Allah’ın parmaklarının soğukluğu”ndan maksat da “Allah’ın ihsanın, ikram ve rahmetinin eserleri, tecellileri” olduğu şeklinde izah edilmektedir.

Hadisteki “omuz” ifadesinden de Hz. Peygamberin “kalb”i kastedilmektedir.

Buna göre hadisteki bu ifadelerin mânâsını:


“Allah, bana rahmet ve inamiyle, lütfuyle ve keremiyle semavatta tecelli eden kudretinin ve takdirinin eserlerini, bütün mülkünü bana gösterdi, kalbim nurlardı, tabiri caiz ise gözüm ve gönlüm iyice açıldı, kainattaki mahlukat ile gözüm arasıdaki perdeler aralandı, ben de onların hepsini gördüm, bilmediklerimi öğrendim. Böylece Rabbimin kudretinin ve mülkünün büyüklüğünü ve bana olan nimetlerini, ihsanlarını, lütuflarını ve ikramlarını kalbinde hissettim.” şeklinde anlamak mümkümdür.

 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
aorskaya senin hatan sırf aklına güvenmen.düz mantık yürütmen.Ben anlamış değilim senin hadis sünnet imandandır dediğin rivayetti olmayan hadisler nedir.

Hem Kuranın korunması da esbaba bağlıdır.O nu biz koruyacağız derken sebebler ortadan kalkmıyor.bunu gören sahabi Onu hıfz etmiş,yazmıştır.Yoksa Kuranı tahrif edenleri gökten bir şimşek çarpmıyor,Allahın gücü herşeye yeter.sahte ayetlerde Kurana benzermeye çalışılan ayetler yazıldığını anlatmıştık.Bunu gören sahabi hafızlık geleneğine başvurmuştur.bu ümmete farzı kifayedir.
Yani ister Kuran olsun,ister sünnet olsun,ister mescidi aksa ister mescidi haram bunlar kutsalları ümmeti muhammet bu günlere daşımıştır.Tabiki Allahın yardımıyla.
 

sumisali

New member
Katılım
3 Nis 2009
Mesajlar
1,903
Tepkime puanı
2,112
Puanları
0
Benim kişisel bir çekişmem yok kardeşim, ne alıp veremediğim var, tanımam, etmem.

Allah'ın ayetlerini Rasulün Hadislerini her kim tahrif etmeye kalkarsa karşısındayım.

Ayrıca sayın sumisali hanım, siz aorskaya'nın kendine göre ayet ve hadis açıklamaları ile amel ediyorsanız, aorskaya da sizde oradasınız, o yazsın sen iman et, bu ne beni, ne Müslüman'ı ne de İslamForum'u bağlamaz.

bekir bey siz nasıl bir hitamda bulunduğunuzun farkındamısınz ne tarafı ne dediğinizin farkındamısınz benden bir hakaret dinim adına inancım adına duydunuz mu ha pardon bu sizi bağlamaz ama dediğiniz gibi burası islam forum paylaşım sitesi dimi yok yanlış yerde değilim dimi biri karşımıza çıkmış bazı şeyler söylemeye çalışıyor ve ben gibi bir çok okuyucu var o halde daha öncede değim gibi yanlışı beraber görelim hem iman açısından taraf tuttuğumu söyle birde beni ve müslümanları bağlamaz de yazık.
 

sumisali

New member
Katılım
3 Nis 2009
Mesajlar
1,903
Tepkime puanı
2,112
Puanları
0
Bu forumda iyi niyetiyle yazmaya çalışan bir çok üye malesef bekir bey tarafınızdan uzaklaştırlmş amacınız insan kazanmakmı kaybetmek mi?
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Değerli kardeşlerim bir kişi yalnış yolda olabilir.bu doğru yolda olmak kadar normaldir.kimse kimsenin imanını sorguluyamaz.mezhep ve meşrebinide sorguluyamaz.Ameller niyetlere göredir ama kimsenin niyeti de doğrusu tam bilinemez.Yaptıklarından bir öngörü sadece oluşur,o kadar.Biz yasakçılığa karşıyız.ne var ki kişi yetkilendiği zaman asıl niyeti ortaya çıkar.adil,mi zalim mi.bu benim içinde,aorskaya içinde hasan içinde mehmet içinde.Önemli olan azami özgürlük,azami adalet,asgari müştereklerde buluşmaktır.bu gün insanlardan çok şey beklememek lazım.çünkü fkirler tevhidi kaybetmiş,ayrılığa düşmüş eneler nahnü ve hüvelerin yerine geçmiş

saygılar
sinang
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Bu forumda iyi niyetiyle yazmaya çalışan bir çok üye malesef bekir bey tarafınızdan uzaklaştırlmş amacınız insan kazanmakmı kaybetmek mi?

evet insan kazanmak.bizce çeşitli renklerin olması bir zenginliktir.böylece bizlerde eksiklerimizi ve bu renklerin içindeki rengimizi güzelliğimizi temaşa ederiz.
 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Benim kişisel bir çekişmem yok kardeşim, ne alıp veremediğim var, tanımam, etmem.

Allah'ın ayetlerini Rasulün Hadislerini her kim tahrif etmeye kalkarsa karşısındayım.

Ayrıca sayın sumisali hanım, siz aorskaya'nın kendine göre ayet ve hadis açıklamaları ile amel ediyorsanız, aorskaya da sizde oradasınız, o yazsın sen iman et, bu ne beni, ne Müslüman'ı ne de İslamForum'u bağlamaz.
iman etmek deyimi ağır bir laf.kimse kimseye iman etmiyor.Burda bizce herkes Allah cc iman ediyor.
 

sumisali

New member
Katılım
3 Nis 2009
Mesajlar
1,903
Tepkime puanı
2,112
Puanları
0
iman etmek deyimi ağır bir laf.kimse kimseye iman etmiyor.Burda bizce herkes Allah cc iman ediyor.

aorskaya ya iman et lafını hazmedemiyorum, bunun için hem benden de aorskayadan özür dilemedikçe düzelmeyecektir sanırım kime iman etmemiz konusunu insanlar belirleyeme çalışıyor
aorskaya ya iman et diyen birisi olarak bekir; demekki, kendi dediklerine iman edilmesini bekliyormuş ben konuyu anlayabilmek ve siz müslümana yakılanı yapabilmeiz için doğruları ben gibi okuyucularında bilmesi gerekli olduğunu düşünmüştüm bekir bey dedikleriniz doğru ise bana nasıl hakaret ediyorsunuz bu şekilde zanda bulunuyorsunuz amaç amaç dışı olunca kayıplarda çok olur malesef.

 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan
bekir bey siz nasıl bir hitamda bulunduğunuzun farkındamısınz ne tarafı ne dediğinizin farkındamısınz benden bir hakaret dinim adına inancım adına duydunuz mu ha pardon bu sizi bağlamaz ama dediğiniz gibi burası islam forum paylaşım sitesi dimi yok yanlış yerde değilim dimi biri karşımıza çıkmış bazı şeyler söylemeye çalışıyor ve ben gibi bir çok okuyucu var o halde daha öncede değim gibi yanlışı beraber görelim hem iman açısından taraf tuttuğumu söyle birde beni ve müslümanları bağlamaz de yazık.

İslamForum demek, internette bulunan on binlerce muhtelif paylaşım sitelerinde ki gibi her dileyenin her dilediğini yazıp, gelip geçtiği bir forum olamaz. Eğer benim bilmediğim böyle bir hususiyet içinde ise/olması gerekiyorsa ben burada olmam, olamam.

Eğer, konu İslam olmasaydı, Allah'ın dini olmasaydı, Rasul'ün (sav) sünneti olmasaydı her kim ne derse desin bu çok da önemli değildir.

Ama Allah'ın (cc) dini bellidir, her dileyenin her dilediğini konuşamayacak kadar kutsaldır, Rasul'ün (sav) hadisi/sünneti Kur'an ile sabittir, alay/inkar/zelil edilemeyecek kadar azizdir. Bunlar üzerinde tahrif, antreman, polemik, demagoji yapılamaz!

Geçmiş olan 1400 küsür yıllık dönemde İslam adına bilinmeyen ve tamamlanmayan bir şey kalmamıştır. Eğer bu gün ısrarla bunları birileri hala "öyle değil böyledir" diye eleştirip, şahsi kanaatleri ile İslam'ı yaftalamaya, Sünneti hadisi karalamaya, yalanlamaya kalkışıyorsa bunları sırf "forumdur" mantığı ile sessizce dinleyende, eli yetip müdahale etmeyende, susun konuşsun diyende, bu inkanlara zemin oluşturanda, müsade edende vallahi ahirette bunun hesabını verir, ciddi şekilde mesuldür.

Burada olması gereken İslam'ın esasını tahrife yeltenmeden, teferruatlarda ki inceliklerle İslam'ın akıllara gelmeyen saadetini, güzelliklerini ortaya çıkarmak, paylaşıp şevk almak, motive olmak, bilgi aktamak, bilgi almaktır.

Bilinmelidir ki, gerek Türkiye'de ve gerek Avrupa'da internet üzerinden bir çonuda olduğu gibi dini konularda da hüküm/fetva öğrenmeye çalışan çok sayıda hiç bilgisi olmayan insan mevcuttur. Bu insanların forum sayfalarında ki bilgileri çok detayına inmeden, üstünkörü okuyarak "haa, bu böyleymiş" diyerek bilgilendiği, bu bilgi ile amel ettikleri, bu bilgileri geleceğe aktardıkları bir gerçektir. Öyle ise bu gerçekler çerçevesinde İslam'a ait bilgilerin bulunduğu forumlarda her isteyen İslam adına istediğini söyleyemez, söyleyene müdahale edilir.

Ben İslamForum da Forum Admin'i olarak görev yapmaktayım. Vazife ve selahiyetlerimi kişisel kanaatlerimden değil, Forum Kurallarından alıyorum. "Okudum ve kabul ettim" diyerek forumda kullanıma başlayan ama sonra kuralları hiçe sayan kişilerin İslam adına bir şeyler ortaya koymadan önce verdikleri sözü, akdi yerine getirmesi beklenir.

Yıllardan beri her türlü yolu deneyerek İslamForum'un Ehli Sünnet çizgisini kırmaya çalışan saldırılara karşı durmaya gerek Formun Sahibi İlyas Bey, gerek Yönetim söz vermiştir. Eğer bu ahidde bir vefasızlık olursa bu fakir o gün mesuliyetlerini kendi sine-i imanında devam ettirir.

Herkesin İslam ile İslam'ın şeriati ile alakası bilmesi gereken şudur ki; demokrasi, çok seslilik, nezaket, forumculuk, "ne olursan ol gel"cilik olsun diye İslam'ın bir tek şiarına bile toz kondurulamaz zira Allah'ın hatırı her şeyden azizdir. Allah bu izzeti bileni aziz eder, bilmeyeni iki cihanda zelil ve rezil eder.



 

bekir

sadece bir kul
Yönetici
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
8,132
Tepkime puanı
5,971
Puanları
113
Konum
Daðlardan, yaylalardan

aorskaya kendine göre kurandan ayetleri alıp anladıklarını yazdıktan sonra bunaters olduğunu düşündüğü hadisleri yazıyor ve onların anlamlarınıda ayrıcagösteriyor

Bu şekildeokuyucuların ortak değerlendirme ve sonuca gitmeleri bana göre de kolaylaşmışoluyor. aorskayanın bu teklifini kabul ederek; ortak bilgilerinizden herkesinfaydalanmasına katkıda bulunmanız doğru olacaktır. değrlendirmeniz umuduyla..

Ne siz sumisali ne de siz sinang, bir bardak suda fırtına koparmayın.

sumisali, yazınız yukarıdadır.

İman etmenin manası "inanmak" demektir. İfadeler, ilgili konuya göre anlamlandırılır, söz konusu olan "iman et" sözü "inan" anlamında kullanılmıştır. Bu sözü aorskaya'yı ilah et diye anlamak sadece ard niyetli düşünmektir.


Ayrıca İslam'ın bunca İslam alimi tarafından tüm inceliğine kadar detaylandırılmış olmasına rağmen, bu zatın şahsi tahrifkar ve aşağılayıcı kanatlerini İslam'a katkıdır diye dinlememizi, katkı sağlayacağını tavsiye etmeniz ise manidardır.
 

sumisali

New member
Katılım
3 Nis 2009
Mesajlar
1,903
Tepkime puanı
2,112
Puanları
0
bekir beye

bekir beye

bekir' Alıntı:
Benim kişisel bir çekişmem yokkardeşim, ne alıp veremediğim var, tanımam, etmem.

Allah'ın ayetlerini Rasulün Hadislerini her kim tahrif etmeye kalkarsakarşısındayım.

Ayrıca sayın sumisali hanım, sizaorskaya'nın kendine göre ayet ve hadis açıklamaları ile amel ediyorsanız,aorskaya da sizde oradasınız,
o yazsın sen iman et, bu ne beni,ne Müslüman'ı ne de İslamForum'u bağlamaz.



İslami forum altında yazanbirisine; yönetici değil ne olursa olsun; "aorskaya iman et" demesi,haddini de, hakkını da aşmaktır. bu kabul edilemez bir terbiyesizliktir.

bekir bey, bakın yine birkardeşimiz nasıl yaklaşıyor olaya, bakın ve örnek alın

1-
sinang' Alıntı:


1- Değerli kardeşlerim bir kişi yalnış yolda olabilir.bu doğru yolda olmakkadar normaldir.
2- kimse kimsenin imanını sorguluyamaz.mezhep vemeşrebinide sorguluyamaz.

3- Ameller niyetleregöredir ama kimsenin niyeti de doğrusu tam bilinemez.Yaptıklarından bir öngörüsadece oluşur,o kadar.

4- Biz yasakçılığa karşıyız.

5- ne var ki kişiyetkilendiği zaman asıl niyeti ortaya çıkar.adil,mi zalim mi.

6- bu benimiçinde,aorskaya içinde hasan içinde mehmet içinde.

7- Önemli olan azamiözgürlük,azami adalet,asgari müştereklerde buluşmaktır.

8- bu gün insanlardan çokşey beklememek lazım.çünkü fkirler tevhidi kaybetmiş,ayrılığa düşmüş enelernahnü ve hüvelerin yerine geçmiş

saygılar
sinang

9-



sinang' Alıntı:


1- evet insan kazanmak.bizce çeşitli renklerinolması bir zenginliktir.
2- böylece bizlerde eksiklerimizi ve bu renklerin içindeki rengimizigüzelliğimizi temaşa ederiz.



sinang' Alıntı:

1- imanetmek deyimi ağır bir laf. kimse kimseye iman etmiyor.
2- Burda bizceherkes Allah cc iman ediyor.


Bekir,
daha öncede senin, yazılanlarabilginle cevap veremeyip, bu anlamsız cezaların yüzünden bu form çok üyekaybetti…

yine şimdi bir üyeye dahabilginle cevap vermek yerine kişisel hırslarınla ceza verdiğini görüyorum.Aorskayanın ceza verdiğin yazılarına bakınca; ceza verilebilecek; ne hakaret,ne küfür, ne başka şekilde en ufak bir kısım göremiyorum.

iman etmenin anlamını senbilmiyor olabilirsin ama, iman etmek sandığın gibi basit bir inanmak değildir.Aksi halde sen Allah'a iman ediyorum derken basit bir inanmayımı kabulediyorsun.

Bekir, hiç sağa solayalpalama; "Allah dışında; hiç birkimseye iman et denmeyeceğini, bunu hiç bir açıklananındüzeltemeyeceğini," bunun hata olduğunu kabul etmeyerek başka açıklamalaryapılmasının ise "özürü kabahatinden büyük" sonuçlar doğuracağınıbilmen gerekir.

Sen imanın ne olduğunu bilebilmiyorsun o halde bunu söylerken...İman sadece “Allah'a peygamberine, kitaplara, meleklere, ahirete, kadere” ...iman etmektir.

Sen imanı bilmiyorsan; yadaöfkelenince unutuyorsan yukardan hatırla…
 

sumisali

New member
Katılım
3 Nis 2009
Mesajlar
1,903
Tepkime puanı
2,112
Puanları
0

bekir' Alıntı:

Ne siz sumisaline de siz sinang, bir bardak suda fırtına koparmayın.

İman etmenin manası "inanmak" demektir. İfadeler, ilgili konuya göreanlamlandırılır, söz konusu olan "iman et" sözü "inan"anlamında kullanılmıştır. Bu sözü aorskaya'yı ilah et diye anlamak sadece ardniyetli düşünmektir.



Bekir,


"senin devirdiğin çamlarhaddinden fazla iken bir de bize bunumu söylüyorsun utanmadan!
“ özür dileyeceğine halaküstahlık yapıyorsun".

Daha fazla söz söylemeye gerekyok.

 

sinang

New member
Katılım
10 Eyl 2006
Mesajlar
1,628
Tepkime puanı
276
Puanları
0
Konum
bezm-i ezelden
Bekir,


"senin devirdiğin çamlarhaddinden fazla iken bir de bize bunumu söylüyorsun utanmadan!
“ özür dileyeceğine halaküstahlık yapıyorsun".

Daha fazla söz söylemeye gerekyok.

İnsanlar tabiki burada temayüllerine göre yazıyorlar.Ama kimse birisini diğerine iman etmekle suçlaymaz,yaftalayamaz.

Güzel bir söz var,bedüzzamandan,medeniye galebe üstünlük icbar ile değil zorla cezalandırarak değil,ikna eder der.

İkna gabiliyetimiz yoksa kalpleri evirip çeviren Allahtır deriz.bunu diyebilmek lazım.

bu islamın özünde olan bir durum,nitekim bir kadın halife ömer ra.hesap sorabiliyordu.

kutlarım sumisali bunun bir numunesi oldunuz günümüzde.

Saygılar

sinang
 

sumisali

New member
Katılım
3 Nis 2009
Mesajlar
1,903
Tepkime puanı
2,112
Puanları
0
İnsanlar tabiki burada temayüllerine göre yazıyorlar.Ama kimse birisini diğerine iman etmekle suçlaymaz,yaftalayamaz.

Güzel bir söz var,bedüzzamandan,medeniye galebe üstünlük icbar ile değil zorla cezalandırarak değil,ikna eder der.

İkna gabiliyetimiz yoksa kalpleri evirip çeviren Allahtır deriz.bunu diyebilmek lazım.

bu islamın özünde olan bir durum,nitekim bir kadın halife ömer ra.hesap sorabiliyordu.

kutlarım sumisali bunun bir numunesi oldunuz günümüzde.

Saygılar

sinang


selamun aleyküm, Burada biröfkenin insanı ne hallere düşürebileceği durumlara tanık olduğumuzu en iyişekilde dillendirdiğin ve haksızlığa göz yummayarak; müslümanım diyen birininzalimlik yapmaya başladığını kendine gösteren yazıların için teşekkür ederim.
Bekir, bilgisiyle ortaya çıkmak yerine, kendibenimsemediği şeyleri dillendirenleri; baskı, tahrik, hakaretle pusturmaya çalışıyor.Ama, bu kendine güvenen bir müslümanın yapacağı şeyler olamaz.
Hatırladığım kadarıyla sana da "mezhepsiz"diyen bir yazı yazmıştı ve sen de bundan duyduğun rahatsızlığı dillendirmiştin.
Kimse; burasını babasının çiftliği sanamaz. Forum,burada bulunan ve yer almak isteyene eşit mesafeli davranmak üzere kurulmuştur.
O halde başta bekir, bu kurala uyarak yazmalıki,herkese örnek olmalı, ondan sonra aksini yapanları uyarabilmelidir
 
Üst Alt