Senin Kulun, Rasulün, ümmi nebin üzerine.. İlk vasıf kulluk.. Kulluk vasfı peygamberlik vasfından üstündür diyebilir miyiz ?
Ben böyle bir konu açmadım ki. Sadece salavat bölümünde soru sordum.. Yeni konu açılmış. (?)
Benim adıma kim konu açıyor/açabiliyor?
Sevgili ARZ, bu konu ile alakalı sorunuz, ilk yazdığınız yere uygun olmadığından, buraya taşınarak konu haline getirilmiş ve benim tarafımdan isimlendirilmiştir.
Tin suresi ayetine baktığımızda mertebelerin esfele-i safilinden ahsen-i takvim olan ala-yı illiyine kadar olduğunu görürürüz. Yani kuyu dibinden minara başına kadar, diyelim.
Kuyu dibinden minare başına kadar hangi mertebede olunursa olunsun kuldur.
Kul Allah'a itaat eden demektir. Deccal dahi Allah'ın kuludur. Zira ona itaat etmektedir. Onun Adetullah'ına ait kaidelere uymak ile mükelelftir.
Mesela,Deccal o kanunu ilah yapar o başka. Ama nihayetinde uyduğu Adetullah'tır. Uyduğu için kuldur.
Peygamber hayatını idame için nefes alır, Deccal dahi öyle.
Temsilen ayette dağa emredilir ya. "isteyerek veya istemeyerek Allah'a itaat ediniz"
Çünkü, dağ ister bilsin ister bilmesin Allah'ın kanunlarıu içinde hareket eder vazifesini yapar.
Kul ister bilsin, ister inkar etsin, Allah'ın kaideleri için yaşar. Murad bilmesidir. İmtihan da bu bilmedir. Bildiğin kadar derece alırsın. Abd olursun.
Bir peygamber hangi kanunlar ile yaşıyor ise o kanunlar ile. Bir Kafir veya mü'min aynı kanunlara tabidir. Bu noktada ikiside kuldur. Ancak bir kul cehenneme bir kul cennete gider.
Bence üstündür değil de evveldir desek daha doğru olur..
Zten onu söylüyorum. Kul olmak başka kulluk etmek başka. İcbaren kuluz. Ama bilerek ve istiyerek kulluk etmek ise imtihandır.
Kulluk etmekle kul olunur benceZten onu söylüyorum. Kul olmak başka kulluk etmek başka. İcbaren kuluz. Ama bilerek ve istiyerek kulluk etmek ise imtihandır.
Zten onu söylüyorum. Kul olmak başka kulluk etmek başka. İcbaren kuluz. Ama bilerek ve istiyerek kulluk etmek ise imtihandır.
Söylediklerinizi ben mi ters anlıyorum, yoksa gerçekten bi terslik varmı? Kırmızı renkli yazılara bakar mısınız?Hayır kulluk kazanılarak elde edilmez. İcbaridir. Ayet sabittir.
Mesela, nefes almak bir kanundur. Buna itaat etmek zorundasın. Yada nefes almayı sana sağlayana severek itaat edersin, her nefesin kıymetini ve sahibini bilirsin. Nefes almak kulluğu sonradan kazanılmaz. Namaz da kulluktur. Namaz kılsan abid olursun.
doğrudur. Kulluk eden cennete gider.
kulluk Allah'ın kanunlarına uymak ile mükelelf olmaktır. Peygamberlerde Allah'ın kanunlarına uymak ile mükelleftir. Yemek yer, rızkı için çalışır, nefes alır Acıkır, üşür. Namaz kılar, oruç tutar. Talim eder. .
Kulluk kavramı bütün mahlukatı içine alır. Buluttan yağmura, dağdan, taşa, insandan hayvana her bir mahluk kuldur.
Kulluk etmekle kul olunur bence
Kulluk etmekle kul olunur bence
Kul:Allah'a itaat eden manasınadır.
Kul olmak: Allah'a itaat ile mükellef olmak
Kulluk etmek: Gerçi ilk bakışta mana olarak, içinde, istemek, şuur ve bilmek olsa da Allah'ın kanunlarına ister bilerek ister bilmeyerek, ister şuurlu veya şuursuz, ister isteyerek veya istemeyerek kanuna tabi olmaktır.
...
Allah'a itaat iki türlüdür. Ya severek itaat edersin ya zorla itaat edersin. Ayetin dediği gibi kainatın dışına çıkamazsın.
Madem bu kainatta mahluksun, bu kainatın kanun ve kaidelerine yani Evamir-i Tekviniyeye itaat edeceksin. Kim olursa olsun, ister Deccal ister Peygamber.
Deccal hayatını idame için hangi kanuna tabi ise Peygamberde aynı kanuna tabidir. Yıldızlarda, böceklerde. Dağ da fare de... Her bir mahluk kendisine ait kanuna itaat eder. Kul olur. Bilerek bilmeyerek, şuurlu şuursuz, isteyerek istmeyerek kulluk eder.
Abdlik ise severek ve istiyerek kul olmaktır. Abd evamir-i tekviniyeye ait kanunların Allah'a ait olduğunu bilir, itaat eder. Kafir bilmez veya inkar eder yine itaat eder. Abd olmaz. Abd, evamir-i şeriyeye ait emir ve yasaklara da uyandır.
Abd, bilerek, şuurlu, isteyerek kulluk eder.
Her Abd bir kuldur. Her kul abd olmayabilir.