Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kulluk mu, Nebilik mi?

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Senin Kulun, Rasulün, ümmi nebin üzerine.. İlk vasıf kulluk.. Kulluk vasfı peygamberlik vasfından üstündür diyebilir miyiz ?
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Ben böyle bir konu açmadım ki. Sadece salavat bölümünde soru sordum.. Yeni konu açılmış. (?)
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Benim adıma kim konu açıyor/açabiliyor?
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Sevgili ARZ, bu konu ile alakalı sorunuz, ilk yazdığınız yere uygun olmadığından, buraya taşınarak konu haline getirilmiş ve benim tarafımdan isimlendirilmiştir.

Orada salavat getirilirken ilk vasıf kulluk olunca sorayım dedim. Böyle daha iyi olmuş ama ben açmadan da adıma konu açılabiliyormuş..
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Tin suresi ayetine baktığımızda mertebelerin esfele-i safilinden ahsen-i takvim olan ala-yı illiyine kadar olduğunu görürürüz. Yani kuyu dibinden minara başına kadar, diyelim.

Kuyu dibinden minare başına kadar hangi mertebede olunursa olunsun kuldur.
Kul Allah'a itaat eden demektir. Deccal dahi Allah'ın kuludur. Zira ona itaat etmektedir. Onun Adetullah'ına ait kaidelere uymak ile mükelelftir.

Mesela,Deccal o kanunu ilah yapar o başka. Ama nihayetinde uyduğu Adetullah'tır. Uyduğu için kuldur.
Peygamber hayatını idame için nefes alır, Deccal dahi öyle.
Temsilen ayette dağa emredilir ya. "isteyerek veya istemeyerek Allah'a itaat ediniz"

Çünkü, dağ ister bilsin ister bilmesin Allah'ın kanunlarıu içinde hareket eder vazifesini yapar.
Kul ister bilsin, ister inkar etsin, Allah'ın kaideleri için yaşar. Murad bilmesidir. İmtihan da bu bilmedir. Bildiğin kadar derece alırsın. Abd olursun.

Bir peygamber hangi kanunlar ile yaşıyor ise o kanunlar ile. Bir Kafir veya mü'min aynı kanunlara tabidir. Bu noktada ikiside kuldur. Ancak bir kul cehenneme bir kul cennete gider.

Bunlar sizin düşünceleriniz mi?

Kul ister bilsin, ister inkar etsin, Allah'ın kaideleri için yaşar. Murad bilmesidir. İmtihan da bu bilmedir. Bildiğin kadar derece alırsın. Abd olursun.

Kul olmakla kulluk etmek arasında bir fark yok mudur?
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Bu noktada ikiside kuldur. Ancak bir kul cehenneme bir kul cennete gider.

İkiside kuldur elbette. Fakat Cennete giden kulluk eden değil midir?
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Bence üstündür değil de evveldir desek daha doğru olur..

Allah nimet verilenleri saydığı ayette;

(1) 69 - Kim Allah'a ve Peygambere itaat ederse işte onlar, Allah'ın kendilerine nimet verdiği peygamberlerle, sıddıklarla, şehidlerle, iyilerle birliktedir. Bunlar ne güzel arkadaştır!

Bu ayetteki sıralama yahut sizin tabirinizle evvel olması üstünlüğünü göstermez mi? Hadi peygamberlerin üstün olmasında şüphe yok. Peki sıddıkların evvel gelmesi, şehidlerden üstün olduğunun delili değil midir?
 
Son düzenleme:

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Zten onu söylüyorum. Kul olmak başka kulluk etmek başka. İcbaren kuluz. Ama bilerek ve istiyerek kulluk etmek ise imtihandır.

Hayır kulluk kazanılarak elde edilmez. İcbaridir. Ayet sabittir.

Mesela, nefes almak bir kanundur. Buna itaat etmek zorundasın. Yada nefes almayı sana sağlayana severek itaat edersin, her nefesin kıymetini ve sahibini bilirsin. Nefes almak kulluğu sonradan kazanılmaz. Namaz da kulluktur. Namaz kılsan abid olursun.
Söylediklerinizi ben mi ters anlıyorum, yoksa gerçekten bi terslik varmı? Kırmızı renkli yazılara bakar mısınız?

İlk önce icbaren kuluz dediğiniz halde şimdi kulluk icbaridir diyorsunuz.

Yanlız burda bahsi geçen kulluk Evemir-i Tekviniyeye ait kulluktur. Evamir-i Şeryieye ait kulluk abdliktir. O kazanılır.

Abdlik zaten kulluktur. Aradaki farkı belirtmemişsiniz. Şimdi nefes almak Allahın kanunudur dediğiniz gibi. Bu kul olmanın gereğidir. Fakat namaz kılmak, yahut nefesimizi Kelimei tevhid için kullanırsak bu kulluk olur. Kainatın emirlerine uymak kulluk değildir, kul olmaktır. Kulluk şeriatın emirlerine uymakla olur. Sizin cümleniz bu farkı açıklamıyor sanırım.

Evemir-i Tekviniyeye ait kulluktur.

Kainatın emirlerine ait olanlar kulluktur.

Evamir-i Şeryieye ait kulluk abdliktir.

Şeriatın emirlerine ait olan kulluk kulluktur (abdliktir) demişsiniz. İkisinede kulluk demişsiniz. Fark nerede? Kainatın emirleri kul olmanın gereğidir mecburidir. Allahın emirleri kulluk için gereklidir, ihtiyaridir.

Sizin dediğiniz;

Yani kul olmayı istmek kazanılır. Yani, Allah'ın kanunlarına ya severek itaat edersin ya icbaren itaat edersin.

Kul olmak mecburidir dediğiniz halde, kul olmayı istemek nedir diye sormadan bir sonrakine geçelim.
Şu cümle; Yani sen kulluk etmekte mecbursun fakat bunu isteyerek/severek yaparsan mükafatın cennet olur. Şimdi Allahın emirleri zorla mı yaptırılır? Nefes almak zorunludur. Mükafatı yoktur. Namaz kılmak ihtiyaridir. kılarsan mükafatı vardır. Nefes alma ile namaz arasındaki fark nedir? İkiside kulluk mudur?

İlk önce kul ile kulluk arasında farkı bulalım sonra üstün olmaya geçeriz.
 
Son düzenleme:

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
kulluk Allah'ın kanunlarına uymak ile mükelelf olmaktır. Peygamberlerde Allah'ın kanunlarına uymak ile mükelleftir. Yemek yer, rızkı için çalışır, nefes alır Acıkır, üşür. Namaz kılar, oruç tutar. Talim eder. .

kulluk Allah'ın kanunlarına uymak ile mükelelf olmaktır.

Yani mükellef olduğun şeyleri yerine getirmekle kulluk görevini yapmış olursun değil mi?

Yemek yer, rızkı için çalışır, nefes alır Acıkır, üşür. Namaz kılar, oruç tutar. Talim eder.

Bu saydığınız şeyler arasında fark vardır. Acıkmak ile oruç tutmak arasındaki farkı görmezden gelemeyiz. Acıkmak takdiri ilahidir. Hepsini aynı kategoriye, kulluk kavranımın içine koyamayız. Acıkan kulluk etmişse sizin dediğiniz gibi kulluk eden cennete gider.

Kulluk kavramı bütün mahlukatı içine alır. Buluttan yağmura, dağdan, taşa, insandan hayvana her bir mahluk kuldur.

Hayvanlar Allahın emriyle insana hizmet ederler, tüm kainat.. Bulut, yağmur, dağ, çamur.. Hepsi insanın hizmetindedir.. ( bu hizmete kulluk diyecektim. Köle olmak, Kul köle demektir. Aynı kökten.) O halde bunlar ile insanlar birbirine karıştırılmamalı.. İnsan ile hayvan kulluk bakımından eşit midir? Birinin cezası var birinin yok. Demek ki kulluk kavramı bütün mahlukatı aynı şekilde içine almaz.
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Kul:Allah'a itaat eden manasınadır.
Kul olmak: Allah'a itaat ile mükellef olmak
Kulluk etmek: Gerçi ilk bakışta mana olarak, içinde, istemek, şuur ve bilmek olsa da Allah'ın kanunlarına ister bilerek ister bilmeyerek, ister şuurlu veya şuursuz, ister isteyerek veya istemeyerek kanuna tabi olmaktır.
...
Allah'a itaat iki türlüdür. Ya severek itaat edersin ya zorla itaat edersin. Ayetin dediği gibi kainatın dışına çıkamazsın.

Madem bu kainatta mahluksun, bu kainatın kanun ve kaidelerine yani Evamir-i Tekviniyeye itaat edeceksin. Kim olursa olsun, ister Deccal ister Peygamber.
Deccal hayatını idame için hangi kanuna tabi ise Peygamberde aynı kanuna tabidir. Yıldızlarda, böceklerde. Dağ da fare de... Her bir mahluk kendisine ait kanuna itaat eder. Kul olur. Bilerek bilmeyerek, şuurlu şuursuz, isteyerek istmeyerek kulluk eder.
Abdlik ise severek ve istiyerek kul olmaktır. Abd evamir-i tekviniyeye ait kanunların Allah'a ait olduğunu bilir, itaat eder. Kafir bilmez veya inkar eder yine itaat eder. Abd olmaz. Abd, evamir-i şeriyeye ait emir ve yasaklara da uyandır.
Abd, bilerek, şuurlu, isteyerek kulluk eder.

Her Abd bir kuldur. Her kul abd olmayabilir.

Deccal hayatını idame için hangi kanuna tabi ise Peygamberde aynı kanuna tabidir. Yıldızlarda, böceklerde. Dağ da fare de... Her bir mahluk kendisine ait kanuna itaat eder. Kul olur. Bilerek bilmeyerek, şuurlu şuursuz, isteyerek istmeyerek kulluk eder.

Hayvanlar Allahın kulu mudur?

Abdlik ise severek ve istiyerek kul olmaktır.

Burada neden abdlik kelimesini kullandınız? Abdlik kulluk demek olduğu halde neden kulluk değilde abdlik dediniz?

Abd, bilerek, şuurlu, isteyerek kulluk eder.

Her Abd bir kuldur. Her kul abd olmayabilir

Abd (kul), bilerek, şuurlu, isteyerek kulluk eder.
Her abd (her kul) bir kuldur. Her kul abd (kul) olmayabilir.

Ne güzel bir kaide! Bu kaideyi siz mi çıkardınız?

Farenin kul olduğunu fakat şuursuz kulluk ettiğini söylüyorsunuz. Fakat yukarıda ki kaide bunu yalanlıyor.

Abd, yani kul, isteyerek, şuurlu kulluk eder diyor. Fare de şuursuz kulluk eden bir "kul.."

Şimdi kul, şuurlu itaat etmek ise fare neden kul olsun?

Yoksa abd ifadesini sadece şuurlu varlıklar için mi kullanıyorsunuz? Eğer böyle ise, bu ayrımı nereden çıkardınız?


 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Yazdıklarınızı inceleyerek tekrar okursanız...
 

ARZ_7

New member
Katılım
7 Şub 2009
Mesajlar
685
Tepkime puanı
395
Puanları
0
Kul abd'tan farklı ki Kur'an kah abd kah kul kelimelerini ayrı ayrı kullanıyor.

O ayrılığın geçtiği yeri yazar mısınız?
 
Üst Alt