Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kadınların imamlığı

seyfullah putkýran

New member
Katılım
30 Eyl 2005
Mesajlar
5,807
Tepkime puanı
205
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ruhlar Aleminden
Web sitesi
www.tevhidyolu.net
hanefi mezhebine göre;. Eğer kadınlar cenaze namazı kılarlarsa imam, ortalarında durur. Kadınların tek başına cemaatle namaz kılmalarının mekruh olmasının delili Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellemden rivayet edilen şu hadis-i şeriftir:

“Kadının namazını evinde kılması dışarıda kılmasından daha faziletlidir, iç odasında kılması da evin diğer kısımlarında kılınmasından daha faziletlidir.”

İç odadan kasıt büyük bir odadan girilerek geçilen genellikle ayrı bir kapısı olmayan, mücevherat gibi evin kıymetli eşyalarının da muhafaza edildiği küçük bir odadır.

Şafilere göre kadınların cemaatle namaz kılmaları mekruh değil, belki müstehaptır. Bu durumda imam olan kadın cemaatin ortasında durur.

İmam Ahmet b. Hanbel’den bu hususta iki rivayet nakledilmiştir. Bir rivayete göre kadınların da cemaat olması müstehaptır. Bir rivayete göre ise müstehap değildir. (İslam Fıkhı, Prof. Dr. Vehbi Zühaylî2/293)

İmam-ı Azam Ebu Hanife, İmam Şâfi gibi müçtehitler ile cumhur fukaha ise kadının erkeklere imamlığını caiz görmemişlerdir.

İslam dininde her şeyin bir ölçüsü olduğu gibi namazla ilgili erkeklerin ve kadınların saf düzeninde, beş vakit namazda, cuma ve bayram namazlarında, cenaze namazlarında şartlar ve usuller bellidir. Muteber fıkıh kitaplarında ayrı ayrı izahlar mevcuttur.

Geçmişte olduğu gibi günümüzde de bazı garip fetvalar, nassa uymayan, İslamî hiç değeri olmayan nice izah ve uygulamalar olmaktadır. Bunlardan biri de Amerika’da bir kadının cuma namazı kıldırmasıdır. Bunlar rasgele, düşünmeden yapılan hadiseler değildir. Planlı, programlı, müslümanların kafasını karıştırmak için uygulamaya konmuş faaliyetlerdir.

Gayeleri, kıyamete kadar geçerli olan İslam’ın değişmeyen ve değişmeyecek olan nice emir ve nehiylerini tahrif etmektir. Arkalarına müslüman bazı gafil fetvacıları alarak İslam’ın güvenilirliğine gölge düşürmek istiyorlar. Allahu Teâlâ şöyle buyuruyor:

“Allah’ın nurunu ağızlarıyla söndürmek istiyorlar.”

Kelimetullahı kaldırmak, din-i tevhidin intişarına mani olmak, Ahkâm-ı ilahiyyenin cereyanını durdurmak.

Allah’ın kitabını, Rasulullah’ın risaletini iptal eylemek, Allah’ın kullarını laf ile kendilerine kul edip haksızlık zulmetlerinde boğmak istiyorlar. Allah ise öyle istemiyor, her halde nurunu tamamlamak istiyor, kâfirler hoşlanmasalar da. (Tevbe 32, Elmalılı tefsiri)
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
hanefi mezhebine göre;. Eğer kadınlar cenaze namazı kılarlarsa imam, ortalarında durur. Kadınların tek başına cemaatle namaz kılmalarının mekruh olmasının delili Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellemden rivayet edilen şu hadis-i şeriftir:

“Kadının namazını evinde kılması dışarıda kılmasından daha faziletlidir, iç odasında kılması da evin diğer kısımlarında kılınmasından daha faziletlidir.”

İç odadan kasıt büyük bir odadan girilerek geçilen genellikle ayrı bir kapısı olmayan, mücevherat gibi evin kıymetli eşyalarının da muhafaza edildiği küçük bir odadır.

Şafilere göre kadınların cemaatle namaz kılmaları mekruh değil, belki müstehaptır. Bu durumda imam olan kadın cemaatin ortasında durur.

İmam Ahmet b. Hanbel’den bu hususta iki rivayet nakledilmiştir. Bir rivayete göre kadınların da cemaat olması müstehaptır. Bir rivayete göre ise müstehap değildir. (İslam Fıkhı, Prof. Dr. Vehbi Zühaylî2/293)

İmam-ı Azam Ebu Hanife, İmam Şâfi gibi müçtehitler ile cumhur fukaha ise kadının erkeklere imamlığını caiz görmemişlerdir.

İslam dininde her şeyin bir ölçüsü olduğu gibi namazla ilgili erkeklerin ve kadınların saf düzeninde, beş vakit namazda, cuma ve bayram namazlarında, cenaze namazlarında şartlar ve usuller bellidir. Muteber fıkıh kitaplarında ayrı ayrı izahlar mevcuttur.

Geçmişte olduğu gibi günümüzde de bazı garip fetvalar, nassa uymayan, İslamî hiç değeri olmayan nice izah ve uygulamalar olmaktadır. Bunlardan biri de Amerika’da bir kadının cuma namazı kıldırmasıdır. Bunlar rasgele, düşünmeden yapılan hadiseler değildir. Planlı, programlı, müslümanların kafasını karıştırmak için uygulamaya konmuş faaliyetlerdir.

Gayeleri, kıyamete kadar geçerli olan İslam’ın değişmeyen ve değişmeyecek olan nice emir ve nehiylerini tahrif etmektir. Arkalarına müslüman bazı gafil fetvacıları alarak İslam’ın güvenilirliğine gölge düşürmek istiyorlar. Allahu Teâlâ şöyle buyuruyor:

“Allah’ın nurunu ağızlarıyla söndürmek istiyorlar.”

Kelimetullahı kaldırmak, din-i tevhidin intişarına mani olmak, Ahkâm-ı ilahiyyenin cereyanını durdurmak.

Allah’ın kitabını, Rasulullah’ın risaletini iptal eylemek, Allah’ın kullarını laf ile kendilerine kul edip haksızlık zulmetlerinde boğmak istiyorlar. Allah ise öyle istemiyor, her halde nurunu tamamlamak istiyor, kâfirler hoşlanmasalar da. (Tevbe 32, Elmalılı tefsiri)


Kadının İmameti

Kadınların namazda imamlık yapması , bir kadının hemcinsleri olan diğer kadınlara imamlığı ve kadın-erkek karışık cemaate veya sadece erkeklere imamlığı olarak iki kısma ayrılır.

Kadının hemcinsleri olan diğer kadınlara imamlığı konusunda, Hz. Peygamber (s.a.)'in hanımlarından Ümmî Seleme ve Hz. Aişe' nin kadınlara imam olarak namaz kıldırdıklarına, bu durumda öne geçmeyip ilk safın ortasında durduklarına ait ilk devir hadis kaynaklarında bilgiler vardır. Kadınların günlük beş vakit namazda olduğu gibi, teravih namazında da diğer kadınlara imamlık yapmaları ls1am fakihleri tarafından caiz görülmüştür .

Bir kadının, erkeklere veya kadın-erkek karışık cemaate imamlık yapması ise, ilk hadis kaynaklarından Ahmed b. Hanbel' in Müsned' inde, Ebu Davud'un Sünen' in de, İbn Huzeyme' nin Sahih ' inde, Beyhaki ' nin Sünen-i Kebir ' inde , Hakim ' in Müstedrek ' inde ve muahhar pek çok kaynakta yer alan bir habere göre Hz. Peygamber (s.a.v.) istisnai olarak Ümmî Varaka isimli hafız-ı Kur'an bir sahabiyye hanımın kendi ev halkına imamlık yapmasına izin vermiştir. Ümmî Varaka' nın ev halkı ise, ölümünden sonra azad olmaları kaydıyla hür kıldığı biri erkek diğeri hanım iki köleden ibaretti.

Bu rivayete dayanarak İmam Ahmed, Ebu Sevr, Müzeni, Taberi, 1bn Teymiyye gibi alimler, kadının zaruret halinde erkeklere de imamlık yapabileceğini söylemişlerdir.

İmam-ı Azam Ebu Hanife, Şafii gibi müctehidler ile Cumhur-ı fukaha ise, kadının erkeklere imamlığını caiz görmemişlerdir.


Diyanet İşleri Başkanlığı Kurur kararı böyledir, bu konuda da maalesef ihtilaf edilmiş, sonuca varılamamıştır..



http://www.istanbulmuftulugu.gov.tr/kurulkararl/kadpage.html
 
Üst Alt