Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kabe'deki SIYAH TASin anlami

radikal

New member
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2,635
Tepkime puanı
1,763
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Gönül aleminden
Ağzı olan konuşur!

Ağzı olan konuşur!

Peygamberimizin (s.a.v.) peygamber olarak gönderilişinden beş yıl önce bir sel sonucu Kâbe yıkıldı. Kabileler Kâbe'yi yeniden inşa etmek için iş bölümü yaptılar. Duvarlarını yapan usta Yunanlı (Rum) Yakum'du. Mısırlı bir marangoz da ona yardım ediyordu. Sıra Hacer-ül Esved'in yerleştirilmesine gelince, onu yerine koyma onuruna kimin erişeceği hususunda aralarında tartışma çıktı. Sonunda Hz. Muhammed'in (s.a.v) hakemliğine başvurmaya karar verdiler. Peygamberimiz (s.a.v) o sırada otuz beş yaşındaydı. Kureyşliler onu akıllı, ileri görüşlü, doğru biri olarak biliyorlardı. Hz. Muhammed (s.a.v.) bir aba istedi. Hacer-ül Esved'i örtünün üzerine koydu. Sonra her kabilenin temsilcisinin örtünün bir tarafından tutup kaldırmasını istedi. Taşın konulacağı doğu tarafındaki yere kadar yükselttiklerinde, Hz. Muhammed (s.a.v) taşı tutup yerine yerleştirdi.

Yapılan harcamalar onlara ağır gelmeye başladığında, yapıyı bugünkü hali üzere bıraktılar. Böylece Kâbe'nin bazı bölümleri yapı dışında kaldı. Binayı küçülttüklerinden Hacer-ül Esved tarafındaki Hicr-i İsmail dışarıda bırakılmış oldu.

Sual: Hacıların hacer-ül esvedi öpmesi gerekir mi?

CEVAP:

Hacer-ül esvedi öpmek sünnettir. Müslümanlara eziyet vermeden öpmeye çalışmalıdır! Eziyet verecekse uzaktan istilam etmelidir!

Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
"Hacer-ül esved, Cennet yakutlarındandır. Kıyamette, iki gözü ve bir dili olduğu halde getirilir. Tazim ve sıdk ile istilam edenin lehinde şahitlik eder. Riya ve alay ile istilam edenin de aleyhine şahitlik eder." [Tirmizi]

İstilam: Hacer-ül esvedi öpmek, elle okşamak, kalabalık dolayısıyla mümkün olmazsa, uzaktan hürmet işareti yapmak.

Hacer-ül esved bazı aklı evvellerin sandığı gibi put değildir!

Sual: Hacıların Hacer-ül esvede el sürmeleri, ondan bir yarar beklemeleri, şefaat ummaları putun şefaati ile aynı değil mi? Şirk değil mi bunlar? Niye o taşı Kâbe’den sökmezler ki?

CEVAP

Canlıyı konuşturan ve bazılarına şefaat yetkisi veren Allahü teâlâ, hayvanları ve cansızları konuşturamaz mı? Onlara şefaat yetkisi veremez mi? Kur'an-ı kerimde de canlı-cansız her varlığın tesbih ettiği bildiriliyor. Fakat biz anlamıyoruz diye (hâşâ) Kur'an-ı kerimi mi inkâr etmek gerekir? Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
"Yedi kat gök ve yer ve bunların içindekiler, Allah’ı tesbih eder. Hiçbir varlık yok ki, Onu hamd ile tesbih etmesin. Fakat onların tesbihini anlayamazsınız!" İsra 44

"Göktekiler, yerdekiler, kanatlarını çırparak uçan kuşlar, Allah’ı hep tesbih ederler." Nur 41

"Göklerde ve yerde ne varsa, hepsi Allahü teâlâyı tesbih etmektedir." Hadid:1

Allahü teâlâ dilerse taş da konuşur, ağaç da konuşur, hayvan da konuşur.

Bütün mahlukat Allah’ı zikrediyor. Onlara zikir etme kuvvetini veren Allahü teâlâ onları konuşturamaz mı, onlara şefaat izni veremez mi?

Hacer-ül esved denilen taş, Cennetten gelmiştir. O taşı oraya Allahü teâlâ koydurdu.

Hz. Ömer, tavaf ederken, Hacer-ül esvede karşı, "Sen bir taşsın, bir şey yapamazsın! Ama Resulullah öptüğü için, sünnet olduğu seni öpüyorum" dedi. Hz. Ali, bunu işitince, Resulullahın, "Hacer-ül esved, kıyamette insanlara şefaat eder, buyurduğunu ben işittim" dedi. Hz. Ömer, Hacer-ül Esvedin Cennetten geldiğini ve onun şefaat edeceğini elbette biliyordu. Böyle söylemesi, Hz. Ali’nin o hadis-i şerifi nakletmesi ve dindeki bir hükmün vesika haline gelmesi içindi.

Hacer-ül esvedle ilgili çok hadis vardır. Bazıları şöyledir:

"Hacer-ül esvede el sürmek, günahları giderir." İbni Hibban

"Hacer-ül esved, tazim ve sıdk ile istilam edenin lehinde şahitlik eder. Riya ve alay ile istilam edenin de aleyhine şahitlik eder." Tirmizi

"Hacer-ül esved, kıyamette insanlara şefaat eder." İbni Hibban

"Zulmetle kararmasaydı, Hacer-ül esvede dokunup da iyi olmayan dertli kalmazdı." Beyhaki

"Resulullah, Hacer-ül esvedi istilâm ettiklerinde, onu öper ve yüzünü sürerdi." İbni Mace

"Hacer-ül Esvede el sürmek günahları döker." Nesai

"Hacer-ül Esved kardan daha beyazdı, insanların günahları onu kararttı." Taberani

"Allah’a yemin ederim ki, kıyamette Hacer-ül Esved, gören gözleri ve konuşan dili olduğu halde, kendisine ihlâs ile el sürüp öpenin cennetlik olduğuna şahit edecektir." Tirmizi

Şefaati inkâr edenler bile kendi kitaplarında diyor ki:

Gökler Allah’tan korkar, Allah göklerde his yaratır. Anlarlar, Kur’anda, yerlerin ve göklerin tesbih ettikleri bildirildi. Resulullahın avucuna aldığı taş parçalarının tesbih ettiklerini ve mescitteki Hannane denilen direğin inlediğini ve yemeğin tesbih ettiğini Eshab işittiler. Buhari’de, İbni Mesud diyor ki, yediğimiz yemeğin tesbih sesini işitirdik. Ebu Zer diyor ki, Resulullah, avucuna taş parçaları aldı. Bunların tesbih sesleri işitildi. Resulullahın hutbe okurken dayandığı odunun inlemesi haberi sahihtir. (Feth-ül-mecid s. 200, 201)

Netice: Allahü teâlâ dilerse taş da konuşur, ağaç da konuşur, hayvan da konuşur. Ağzı olan bu kadar insan konuştuktan sonra!..

Hazreti Musa'nın (a.s.) ümmetine cennetten gelen yemek kabul ediliyor da; müslümanlara bir hikmet vesilesi ile cennetten geldiği söylenilen taş, neden hemen muhalefet yolu ile inkar ediliyor. Bazı akılsızların da bunu artık dinimizden çıkartalım!!! demesini de anlamak inanın; müslümanlık mantığı ile hiç ama hiç bağdaşmıyor!
 

fetih

New member
Katılım
16 Şub 2007
Mesajlar
1,994
Tepkime puanı
355
Puanları
0
Yaş
45
Konum
Uzay Ýstasyonundan Alooooo Kimse Yokmuuuuu :)
Sen kendini ne zannediyorda hemen Peygamber inkarcisi olarak niteliyorsun biz bunu devamli yazdik Allaha ve Resulüne bagliyiz eger Allaha inanciniz varsa lütfen bir daha böyle yazmayiniz cünki IFTIRACI olarak nitelemek durumuna düsecegiz...

Ben kendimi birşey zannediyor değilim metin mete hadislere şirk diyen peygamber düşmanı değilde nedir bunu çoğu zaman gördük

Daha önce dedikki ayakta bevletmek dinen mekruhtur bu konu hakkında hadis-i şerif (kabir azabının en büyük sebebi idrardandır) bunu mutakiben yapılan bir hal var oda sünnettir dedik oda şudur ''İSTİBRA'' yani ihtiyaç giderildikten sonra 40 adım yürümek bu sünnettir dedik peygamber düşmanları dedilerki bu sidik yarşıdır şirktir

sizin görüşünüz ne söyleyinde renginiz bi daha ortaya çıksın
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Ben kendimi birşey zannediyor değilim metin mete hadislere şirk diyen peygamber düşmanı değilde nedir bunu çoğu zaman gördük

Daha önce dedikki ayakta bevletmek dinen mekruhtur bu konu hakkında hadis-i şerif (kabir azabının en büyük sebebi idrardandır) bunu mutakiben yapılan bir hal var oda sünnettir dedik oda şudur ''İSTİBRA'' yani ihtiyaç giderildikten sonra 40 adım yürümek bu sünnettir dedik peygamber düşmanları dedilerki bu sidik yarşıdır şirktir

sizin görüşünüz ne söyleyinde renginiz bi daha ortaya çıksın

Sevgili Fetih, Hadi sen Helal ve Haram koyma hükmünün sadece Allah'a ait olduğunu kabullenemiyorsun, olabilir, bu senin şahsi meselen, ama, lütfen bu sıkıntılarınıza bir Peygamberi bari ortak tutmayın..
Ayeti iyi oku, Allah, Peygamberine bile böyle bir hak vermezken, size ne oluyor da, Peygambere hükümler koydurtuyorsunuz..
Milletin bir bevli kalmıştı, maşallah onada el attınız, bakalım sırada daha neler var..
Size dost uyarısı, Allahın gazabını hakedişin en önemli göstergesi, İnsanların, birilerini O'na ortak tutmasıdır.. Siz normal birini de değil, direkt Peygamberi ortak tutuyorsunuz.. İnanın Arap cahillerini yarı yolda bırakacak sapmalara çanak tutuyorsunuz, bu hal iyiliğe delalet değildir


Yunus Suresi 59 De ki: "Ne oldu size de Allah'ın size rızık olarak indirdiği şeylerden bir haram yaptınız bir de helal?" De ki: "Allah mı size izin verdi, yoksa Allah'a iftira mı ediyorsunuz?"
 
T

teslimolan

Guest
Yazim gene silinmis adaletin a sindan haberi olmayanlar tarafindan gene. Size yetki verende suc zaten forum yönetmesini bilmeyen forumu oyuncak sananlara yetki verirsen bu olur.
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
41
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
kardeşlerim her şey kuranda yazmaz eger her şeyi kuranda ararsak bulamayız hadislereden de yardım almalıyız hadislere inancımız yoksa ve bunlar uydurmadır ve yanladır diyorsak dinden çıkma imkanımızda olur yani burada peygamberimizide yanlanlamış oluruz bazı kardeşlerimiz her şeyi kuranda yazdıgını zannediyor ve bu zanlarında yanlıştırlar
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Ben kendimi birşey zannediyor değilim metin mete hadislere şirk diyen peygamber düşmanı değilde nedir bunu çoğu zaman gördük

Daha önce dedikki ayakta bevletmek dinen mekruhtur bu konu hakkında hadis-i şerif (kabir azabının en büyük sebebi idrardandır) bunu mutakiben yapılan bir hal var oda sünnettir dedik oda şudur ''İSTİBRA'' yani ihtiyaç giderildikten sonra 40 adım yürümek bu sünnettir dedik peygamber düşmanları dedilerki bu sidik yarşıdır şirktir

sizin görüşünüz ne söyleyinde renginiz bi daha ortaya çıksın


Sen kendini ne zannedersen et ama konusurken adam gibi iftiraci olma?

Alemlere Rahmet olan Resulü Ekrem Efendimize senden daha cok saygiliyim hatta diye bilirim asigim,Ama sunu unutma Allahin ona vermis oldugu övgüyle onu överim iftira ile degil onun ne kadar Vahye uydugunu bilir onu öyle tazim ederim inkar ne kelime Resullerin hic birini ayirt dahi etmem.Dup duru bir imanla onlara bagliyim ELHAMDÜLILLAH ne sirk ne iftira ne yalan ne dolan sen hala iftiradasin Peygamber inkarcilari Teh senin aklina ayetleri suraya siralar ve aklini elestirmek varya her neyse sen asagidaki linki ac ve oku hak icin ondan sonra inkarcimi dersin kafirmi dersin zindikmi dersin seni Allaha havale ediyorum....


Kamer 17. Yemin olsun ki, biz, Kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Fakat düşünen mi var?!

Kamer 22. Yemin olsun ki, biz, Kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Fakat düşünen mi var?

Kamer 32. Yemin olsun ki, biz, Kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Fakat düşünen mi var?

Kamer 40. Yemin olsun ki, biz, Kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Fakat düşünen mi var?

http://www.islamforum.net/showthread.php?t=8256
 

Enver Ýstek

metin mete
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
3,935
Tepkime puanı
1,023
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Gurbet,daimi gurbetin icinde gurbet
Resûlüllah (A.S.) Efendimiz, bir gün Medine kabristanının yanından geçerken, azap gören iki kişinin sesini işitiyor ve duruyor. Niçin durduğu sorulunca da, şu cevabı veriyor:

-“Şu kabristanda iki kimse azap çekmektedir. Ancak bunlar, büyük bir günahtan dolayı değil. Biri idrardan sakınmazdı, diğeri ise koğuculuk yapar, söz götürüp getirirdi.”

Bir hadislerinde de, bu hususa işaret ederek buyuruyor ki:

-“İdrardan iyice temizlenip arının. Çükü; Kabir azabının çoğu, idrardan dolayıdır.”

Diğer bir rivayette, Resûlüllah (A.S.) Efendimiz azap gören bu iki kabrin üzerine, yaş bir çubuğu ikiye bölüp dikmiş ve;

-“Bunlar yaş kaldıkça, onların azabının hafiflemesi umulur” buyurmuştur.


3545 - Hz. Aişe radıyallahu anhâ anlatıyor: "Resülullah aleyhissalâtu vesselâm bevletti. Hz. Ömer de arkasında, elinde su kabı olduğu halde durdu. Resülullah onu görünce:
"Bu da ne, ey Ömer?'' buyurdular. Hz. Ömer: "Sudur yıkanırsın!'' dedi.
Resûlullah:
"Ben her bevledişimde abdest almakla emrolunmadım, bunu yapacak olsam bu, (ümmete vacib) bir sünnet olur" buyurdular."
Ebu Dâvud, Tahâret 22, (42); İbnu Mâce, Tahâret 20, (327).

3532 - Hz. Câbir radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm abdest bozmak isteyince, hiç kimsenin göremeyeceği kadar uzaklara giderdi."
Ebu Dâvud, Tahâret 1, (2).


3543 - Süfyan İbnu 'l-Hakem veya Hakem İbnu Süfyan es-Sakafi anlatıyor: "Resulullah aleyhissalâtu vesselâm bevledince abdest alır ve (istincada) su kullanırdı.''
Ebu Dâvud, Tahâret 64, (166,167,168); Nesâi, Tahâret 102, ( 1, 86).

3480 - Ümmü Kays Bintu Miksan radıyallahu anha anlatıyor: "Ben, henüz yemek yemeyen küçük bir oğlumla Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'a gitmiştim. Varınca, çocuğu kucağına oturttu. Derken çocuk elbisesine akıttı. Su getirtip elbisesine serpti, fakat yıkamadı."
Bir rivayette: "...çileti" denmiştir.
Buhari, Vudü 59; Müslim, Taharet 103, (287); Muvatta, Taharet 110, (1, 64); Ebu Davud, Taharet 139, (374); Tirmizi, Taharet 54, (71); Nesai, Taharet 189, (1, 157).


Yorumsuz...
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
41
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
tayfur' Alıntı:
zira bu dua Muhammed peygamber sanki herşey nazır ve hazır bir tanrıymış gibi bir hitap içermekte ve Allah'tan başkalarını anmaktadır
burada tanrı olarak söylenmiyor ALLAH birdir MUHAMMED s.a.v onun kuludur diyor ALLAH kutsi hadiste söyle der ey habibim sen olmasaydın ben alemleri yaratmazdım diyor sizler anlıntı yapayırosunuz ama alıntıyı okumadan yapıyorsunuz bu yazıyı yazdan dinsizin teki galiba eger tahiyattaki kelimeyi şahadetin manasını bile bilmiyorsa o insandan ne hayır beklenir seçeceginiz yazıları okuyun ondan sonra gelin burada ahkam kesin
tehiyyat ti okumak wacip tir


selametle
 
T

teslimolan

Guest
Yahudiler Hz. Isa yi peygamber olarak kabul etmediler oysaki Hz. Muhammed sav dan önceki peygamber oydu ve yahudiler de Hz. Isa as a Hz. Muhammed den önce sahadet getirmeleri lazim degilmiydi ? Allah birdir ve Hz. Isa as onun elcisidir diye ? Iste onu yalanladilar. Hz. Muhammed as e iman da ayni seye isaret gibi duruyor benim icin yani diger insanlarda Allah yolunda olduklarini idda edenleri kast ediyorum onlarda tasdiklemesi icin dir diye Muhammede de iman edeceksiniz i diye düsünüyorum. Dogrusunu Allah bilir. Yeni o gercegi ögrenen hepsine birden iman eder zaten diye düsünüyorum. Fakat zaten bu yoldan haberi var ve eksik bilgiliyse o eksik bilgiyi tasdiklemesi lazim insanlarin diye düsünüyorum. Herseyin iyisini Allah bilir bu benim düsüncem.
 

#21

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
408
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
38
Konum
The Netherlands
RADIKALISLAM guzel ve dayanakli bir yazi yazmissin!!!
Tesekkur bilgilendirmeye calistigin icin... Allah razi olsun.
 

TAYFUR

Mesajlari Onaylanacak
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
64
Işte Sahte Ilahlarin Sizi Götüreceği Nokta..!

Işte Sahte Ilahlarin Sizi Götüreceği Nokta..!

KUR'ana göre NAMAZ nasıl kılınır tarif edebilirmisin TAYFUR hadi bakalım

Herşey Kur'anda yazıyor diye birşey sözknonusu olamaz, öyle dediğiniz zaman PEYGAMBER a.s ı inkar eder duruma düşersiniz gerçi inkar etmediğiniz ne malum sünnet-i seniyyeye şirk diyen zihniyet onuda düşünür elbet




Kurana göre namazı tarif ettim. Ama yazdığını bir daha kontrol edersen, bu durumda sen her şeyin kuranda olamayacağını iddia ederek bu ayetleri inkar mı etmiş oldun..? Bu yazı uzun zamandan beri burada durmasına rağmen neden cevap veremedin.

Cevap vermemende bir tarafa, hiç olmazsa tasdik ederek tevbe edebilirdin. Malesef bu erdemliliği de gösteremedin.

NEDEN Mİ.? kURAN DİYE BİR DERDİNİZ YOKTA ONDAN.
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
41
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
medine ye geliste peygamber cuma namazi kilardi allah bunu farz kildi
cenaze namazida bunun hukmundedir kabe nin mescidi aksadan mekkeye donmesi de peygamber as dan sebeptir
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
41
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
Kurana göre namazı tarif ettim. Ama yazdığını bir daha kontrol edersen, bu durumda sen her şeyin kuranda olamayacağını iddia ederek bu ayetleri inkar mı etmiş oldun..? Bu yazı uzun zamandan beri burada durmasına rağmen neden cevap veremedin.

Cevap vermemende bir tarafa, hiç olmazsa tasdik ederek tevbe edebilirdin. Malesef bu erdemliliği de gösteremedin.

NEDEN Mİ.? kURAN DİYE BİR DERDİNİZ YOKTA ONDAN.

alsana bir ayet daha RESULLAH itaat ALLAH itaatır ve sizin gibi insanlar bunu bilmezler
 

ÇAPANOÐLU

New member
Katılım
8 Eki 2006
Mesajlar
803
Tepkime puanı
1
Puanları
0
niyet etmeden namazı nasıl kılacaz bunu kuran açıklamıyor ve namazı peygamberden ögrenin deniliyor

nasıl yani.. namaz için kalkan biri, gidip rodeoculuk yapmaz zahir, a kardeşim, namaz kılmaksa amacın, kalkar abdest alırsın, al sana niyet, yoksa sen abdest alınca oturup saatlerce 'Tüh ben ne yapacaktım acaba ya hu' diye, düşünüp duruyor musun..
bir işi yapmak istemeyenin bahanesi çoktur, bahanesi çok olana niyetin hayrı yoktur,
bak, ayete göre peygamberden neleri öğrenebilirmişiz, iyi tetkik et, aman ha, peygamberi hüküm koyucu olarak görme gibi bir hataya düşeyim deme, bak ALLAH nasıl uyarıyor



10:15 Onlara apaçık olan ayetlerimiz okunduğu zaman, bize kavuşmayı ummayanlar, "Bundan başka bir Kuran getir, yahut onu değiştir!," derler. De ki: "Onu kendi tarafımdan değiştiremem. Ben yalnız bana vahyedilene uyarım. Rabbime karşı gelirsem, büyük günün azabından korkarım."

10:16 De ki: "ALLAH dilemeseydi onu size okuyamazdım ve sizin de ondan haberiniz olmazdı. Bundan önce bir ömür boyu aranızda yaşadım. Anlamaz mısınız?"
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
41
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
onun da bir niyeti var kardeşim niyet etmeden de namaz kılınmaz ne namazı kılacagını belirtmelisin ondan sonra namaz kılmalısın ALLAH dedigi gibi namazı peygamberden ögrenin ali imran suresi ayet 31 oku açıklamasıyla birlikte her şekilde peygambere uyulunması emredilmiştir bana başka ayet manasıyla gelme onun anlamı farklı kardesim
 

casus021

New member
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
1,475
Tepkime puanı
380
Puanları
0
Yaş
41
Konum
istanbul
Web sitesi
www.islamportali.net
Okuma (kıraat)

Namazda okuduğumuz duanın anlamını namaz anında bilmeli ve Allah ile konuştuğumuzun bilincinde olmalıyız (4:43). Namazları saygı içerisinde kılmalı (23:2). İhtiyacımıza ve içinde bulunduğumuz duruma uygun olarak Allah'in herhangi bir ismini (sıfatını) zikredebiliriz (17:111). Namazda Allah'tan başkasını anmak namazın amacıyla çelişir (6:162; 20:14; 29:45). Namazda Allah'ı anmalı, övmeli, yüceltmeli, tesbih etmeli ve sadece O'ndan yardım istemeli (1:1-7; 20:14; 17:111; 29:45; 2:45). Fatiha suresi baştan sona Allah'ı muhatap alan bir dua niteliğinde olan biricik sure olup değişik dilleri konuşanların topluca namaz kılabilmelerini sağlayabilmesi açısından uygundur (62:9-11; 4:101-103). Namazlarda orta bir sesle okumalı ve namazlar ne özellikle gizlenmeli ne de gösteriş amacıyla açıkta kılınmalıdır (17:111). Toplu namaz kılınırsa, namaza önderlik eden kişinin orta bir ses tonuyla okuduğu dua dinlenmeli (7:204; 17:111). Otururken "tahiyyat" denilen duayı okumamalı; zira bu dua Muhammed peygamber sanki herşey nazır ve hazır bir tanrıymış gibi bir hitap içermekte ve Allah'tan başkalarını anmaktadır. İlla birşey okunmak dilenirse, Allah'ın birliğine şehadet getirilebilir veya herhangi bir dua yapılabilir.

4:43 vedigin ayetin açıklaması senin açıkladıgın gibi degil namaz da kuran okun ması farzdır eger namaz da kuran okunması farz olmasaydı peygamberimiz namazda kuran okumazdı ve cin suresi 20 ayeti oku bu kadar saçmalama yeter arastırmadan dini açıklama mı yapılır burada tahiyat okumaz diyorsun tahiyatın farz olmasının sebebi ahzab suresi 56 oku ve gör
 

#21

New member
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
408
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
38
Konum
The Netherlands
onun da bir niyeti var kardeşim niyet etmeden de namaz kılınmaz ne namazı kılacagını belirtmelisin ondan sonra namaz kılmalısın ALLAH dedigi gibi namazı peygamberden ögrenin ali imran suresi ayet 31 oku açıklamasıyla birlikte her şekilde peygambere uyulunması emredilmiştir bana başka ayet manasıyla gelme onun anlamı farklı kardesim

->Ali Imran
31.De ki: "Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Çünkü Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir."

32.De ki: "Allah'a ve Peygamber'e itaat edin." Eğer yüz çevirirlerse şüphe yok ki Allah kafirleri sevmez.

Boyle daha aciklayici oldu ;)
slm
 
Üst Alt